abonnement Unibet Coolblue
pi_50341930
hoi,

wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht (die nog niet is opgeleverd na dik 2 jaar) met 3 slaapkamers (15,5 en 9 en 7m2) boven en een badkamer van 2 bij 2.40 en een overloop

nu hebben we gekeken om de muren boven te veranderen zodat we 2 slaapkamers krijgen (15,5 en 13m2) en een badkamer van 3 bij 2.40 en een apart toliet en de overloop blijft hetzelfde.

we hebben ook nog een zolder waar makkelijk een slaapkamer gecreeerd kan worden met overloop. nu ben ik erg benieuwd wat jullie denken dat slim is en wat jullie zouden doen. laten zoals het is of geld uitgeven en het veranderen.

Maar als het veranderd wordt dan moet de wc aansluiting van de ene kant van de 1e verdieping verplaatst worden naar de andere kant (+-6m) van de verdieping. nu wilde ik vragen of iemand weet of dit mogelijk is op een makkelijke manier, frezen door de dekvloer, of dat daar hele dingen voor verlegd moet worden

groetjes wendy
in zomer 2007 eindelijk ons nieuwbouwhuis klaar (hopen we)
  maandag 11 juni 2007 @ 19:19:24 #2
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_50342264
6 meter is vrij veel aangezien je de leiding ook onder afschot moet leggen
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  † In Memoriam † maandag 11 juni 2007 @ 19:20:27 #3
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_50342325
Mag ik vragen waarom je dit niet hebt laten doen toen je hem kocht?
Of was je er pas bij toen hij al bijna klaar was ofzo?
  maandag 11 juni 2007 @ 19:24:51 #4
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_50342519
Afschot voor afvoer wc is ongeveer 1cm per m, dat zou dus 6 cm moeten zijn (+ de dikte van de buis)

Wat voor vloer is het?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_50342952
Ervaring van een timmerman: je kunt het beste de standleiding (de dikkie buis die recht naar beneden gaat vanuit de badkamer) verleggen en onder de kruipruimte een nieuwe aansluiting maken. Daarvoor moeten er wel gaten in de vloer gemaakt worden door een betonfreesbedrijf oid. Ik weet natuurlijk niet hoe ver de rest van de bouw is gevorderd, maar daar kunnen aardige kosten aan verbonden zijn (afhankelijk van de precieze indeling ed). De nieuwe standleiding moet wel afgetimmerd worden uiteraard.

Vaak is het goedkoper om (vooral in dit stadium) een andere aannemer voor deze klus te contracteren: de originele aannemer heeft je namelijk al binnengehaald en wil in sommige gevallen daarom nogal woekerprijzen vragen (je bent immmers toch al klant). Dit is helemaal het geval als er een projectontwikkelaar tussen zit.

De buis over de vloer verleggen is mijns inziens geen optie: een wc aansluiting heeft een doorsnede van 80 mm, soms zelfs wel 120 mm. Dit kun je dus niet meer kwijt in een vloer (iig niet meer in dit stadium). In dat geval zou je over die 6 meter lengte een bak over de grond hebben liggen waar de afvoer inzit. Onhandig en het veroorzaakt vaak onnodig veel geluidsoverlast bij doorspoelen ed.
pi_50345260
quote:
Op maandag 11 juni 2007 19:34 schreef Bartgast het volgende:.

Vaak is het goedkoper om (vooral in dit stadium) een andere aannemer voor deze klus te contracteren: de originele aannemer heeft je namelijk al binnengehaald en wil in sommige gevallen daarom nogal woekerprijzen vragen (je bent immmers toch al klant). Dit is helemaal het geval als er een projectontwikkelaar tussen zit.
Kan dat dan ? Zove rik begrijp is het huis nog niet opgelevert. De huidige aannemer kan dat dus gewoon weigeren zover ik weet. Ws zal hij het ook doen. Hij verliest er immers geld door. Daarbij, als die aannemer het niet netjes en goed doet, loopt hij het gevaar dat de oplevering vertraging opleverd oif.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_50349385
Tegenwoordig kan je overal een toilet plaatsen zonder er een afvoer nodig voor te hebben.
Eerlijk gezegd lijkt het mij nu nog niets maar de ervaringen zijn positief, maar de gedachte dat je iedere keer toch met een zak stront rondloopt geeft mij toch wel een raar gevoel.

Maar mocht je geinterresseerd zijn, kijk dan een sop de site van het NONOLET.

http://www.nonolet.nl/

PS: dit is geen grapje, het is het eerste toilet zonder afvoer of waterverbruik, de uitwerpselen worden steeds afgedekt en hierdoor heb je ook geen stank, alleen af en toe een glaasje water toevoegen, en om de zoveel dagen met een zak poep sjouwen.
  maandag 11 juni 2007 @ 21:46:35 #8
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_50349687
Of je instaleert een electrisch toilet, dat kan op een afvoer voor de gootsteen (ik bedoel qua diameter van de buis) worden aangesloten.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_50361769
ja, en dan is vervolgens elk jaar de poepschroef die erin zit kapot en mag je er lekker in met je vingertjes om alle rotzooi er uit te vissen of moet je een nieuwe kopen
  dinsdag 12 juni 2007 @ 09:03:51 #10
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_50362170
Rustig, ik moet nog ontbijten...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_50367935
een sanibroyeur ofzo plaatsen.. dan kan je met ene dunnerpijpje,

maar goed de standleiding verplaatsen lijkt me evt handiger?
zie ze hier in bestaande huizen ook gewoon al tegen de buiten muur aan en t regenwater mixen ze er gewoon bij.

in hoeverre je regenwater in het andere riool mag gooien weet ik niet ( gezien regenwater en huishoudelijk water apart worden afgevoerd hier.. )
  dinsdag 12 juni 2007 @ 13:21:43 #12
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_50369965
Zijn de kamers veel te klein of heb je die kamers niet nodig?
Voor de waarde van je woning is een kamer meer een groot pluspunt
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:28:51 #13
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_50382707
quote:
Op maandag 11 juni 2007 19:24 schreef maok het volgende:
Afschot voor afvoer wc is ongeveer 1cm per m, dat zou dus 6 cm moeten zijn (+ de dikte van de buis)

Wat voor vloer is het?
En de buis is ook nog behoorlijk dik rond 120 geloof ik
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_50387497
Een schets van de verdiepings vloer zou makelijk zijn.
Maar wil je perse een apart toilet ruimte ,want meestal word de wc in de hoek gezet waar de standleiding omhoog komt in de badkamer.Want in de vloer is meestal niet gewenst vanwege een opstap naar de badkamer en een koof is ook onhandig.Want je moet met pvc 110 werken op afschot.

En de woning na 2 jaar nog niet opgeleverd ,kan dat wel inverband met aanneemcontract.
Bij mijn mogen contractueel na het leggen van de beganegrondvloer er nog 220 werkbare dagen over doen.
pi_50392880
hoi,

er ligt gewoon een dekvloer in van ongeveer 12cm

wij hebben dit niet door de aannemer meteen laten doen want hun hadden de badkamer vergroot + een kamer vervallen op een andere manier dan wij het zouden willen en bij hun kosten dit 2900 euro en dan zat de toilet nog in de badkamer

nee goede ideeen, maar we willen graag wel een gewoon toilet

we hebben geen kruipruimte dus dat kunnen we ook niet via dat verleggen

we hebben het huis in juni 2005 gekocht, februari 2006 mochten we pas de notaris passeren, juli 2006 was pas de fundering gestort en 29 september 2006 lag er pas de gehele begane grond. dus inderdaad we hebben 220 werkbare dagen maar die tellen pas vanaf dat de begane grond er ligt dus ze hebben het zo gedaan dat we ze niks kunnen maken.

volgende week komt iemand langs om te kijken of alles te realiseren is en wat het ongeveer gaat kosten en wat eventueel de mogelijkheden zijn voor het verleggen van de toilet.

bedankt voor de reacties
groetjes kleine83
in zomer 2007 eindelijk ons nieuwbouwhuis klaar (hopen we)
  † In Memoriam † woensdag 13 juni 2007 @ 00:35:22 #16
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_50395277
quote:
Op maandag 11 juni 2007 21:41 schreef klipper het volgende:
maar de gedachte dat je iedere keer toch met een zak stront rondloopt geeft mij toch wel een raar gevoel.

Maar mocht je geinterresseerd zijn, kijk dan een sop de site van het NONOLET.
quote:
De vrijwel droge en reukloze inhoud zit in een composteerbare plastic zak en kan eenvoudig worden weggegooid in de groene GFT container of op de eigen composthoop.
En vanaf nu kijk je toch anders naar de groene container van de buren
pi_50395319
in onze groene bak mag dus geen GFT :")

dat mot in de bruine :p ( ja stront bruin )
pi_50395933
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:26 schreef kleine83 het volgende:
.................er ligt gewoon een dekvloer in van ongeveer 12cm...............
Weet je dat wel zeker?
Doorgaans is de cementdekvloer 2-4 cm dik en dient om de ruwe betonvloer te egaliseren. Tevens heeft deze als functie om leidingen van elektra en soms verwarming te bedekken.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_50416140
quote:
Op maandag 11 juni 2007 21:41 schreef klipper het volgende:
Tegenwoordig kan je overal een toilet plaatsen zonder er een afvoer nodig voor te hebben.
Eerlijk gezegd lijkt het mij nu nog niets maar de ervaringen zijn positief, maar de gedachte dat je iedere keer toch met een zak stront rondloopt geeft mij toch wel een raar gevoel.

Maar mocht je geinterresseerd zijn, kijk dan een sop de site van het NONOLET.

http://www.nonolet.nl/

PS: dit is geen grapje, het is het eerste toilet zonder afvoer of waterverbruik, de uitwerpselen worden steeds afgedekt en hierdoor heb je ook geen stank, alleen af en toe een glaasje water toevoegen, en om de zoveel dagen met een zak poep sjouwen.
Hahah poepstampen krijgt een nieuwe betekenis:



pi_50526118
quote:
Op maandag 11 juni 2007 20:25 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

Kan dat dan ? Zove rik begrijp is het huis nog niet opgelevert. De huidige aannemer kan dat dus gewoon weigeren zover ik weet. Ws zal hij het ook doen. Hij verliest er immers geld door. Daarbij, als die aannemer het niet netjes en goed doet, loopt hij het gevaar dat de oplevering vertraging opleverd oif.
dat klopt, je laat de andere aannemer er dan ook pas in als het huis is opgeleverd. zie je bij ons in de nieuwbouwwijk heel vaak: bij bijvoorbeeld carports wordt alleen het lood gelijk aangebracht, en zodra de woning is opgeleverd komt er een andere aannemere om de carport zelf te maken. zelfde geld voor bijvoorbeeld dakramen en dakkapellen. maar bij iedere wijziging is het verstandig om na te gaan welke optie het goedkoopst is.

veel succes
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')