abonnement Unibet Coolblue
pi_50271201
Ik heb een nieuwe boor nodig omdat ik buiten aan het klussen ben. Echter binnen zijn de muren van beton. En daar ben ik ook nog niet klaar. Om in 1 x klaar te zijn wil ik een goed boor kopen.

Het duizelt me alleen een beetje met al die boorhamers, klopboor, boormachine etc. Kan iemand het verschil uitleggen.

Tot nu toe heb ik begrepen dat een boorhamer beter is dan een klopboor, toch? Mijn voorkeur gaat uit naar een boor met accu.

Ik wil gewoon kunnen schroeven en boren in hout en beton. Hierbij wil ik geen honderden euros betalen.

Zegt het merk V Tools jullie wat? Ze prettenderen semi professionele producten te leveren voor weinig. (karweikrant)

Alvast bedankt!

gr Suziequatro
pi_50271299
LIF >>> K & W
  PR/Manusje van alles zaterdag 9 juni 2007 @ 15:54:38 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_50271355
Als je in beton wilt gaan boren heb je niet genoeg aan een machine met een accu. Die hebben veel te weinig vermogen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 9 juni 2007 @ 15:55:56 #4
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_50271389
Boorhamer aanschaffen van een of ander fantasiemerk.

Die zijn goed genoeg voor wat huis tuin en keuken boorwerk.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 16:00:17 #5
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_50271491
Geen accu nemen als je in muren wil gaan boren

Verder zit er bij hobbygebruik niet zo heel veel verschil in de goedkope exemplaren. Verschillen heb je wel in de kop; sommige hebben koppen die je met een sleuteltje moet aandraaien (wel weer makkelijker wat betreft de boortjes zelf) en andere hebben snelspankoppen waar speciale boortjes inkunnen.

Ik zag laatst hele goedkope pneumatische boormachines van een paar tientjes bij de praxis. Heeft iemand daar ervaring mee? Dat het hobbyspul is is duidelijk, maar is het bruikbaar hobbyspul of werkelijk regelrechte nutteloze troep?
Vampire Romance O+
  zaterdag 9 juni 2007 @ 16:18:51 #6
33097 MUZZ
ik ga lekker
pi_50271987
Boorhamer met accu is niks mis mee zolang je maar genoeg vermogen heb en ze zijn duur vergeleken met een kabel een bosch is iets van 650 euro .
Je zal als 1dags vlieg je dag niet hebben
pi_50272054
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:00 schreef MouseOver het volgende:
Ik zag laatst hele goedkope pneumatische boormachines van een paar tientjes bij de praxis. Heeft iemand daar ervaring mee? Dat het hobbyspul is is duidelijk, maar is het bruikbaar hobbyspul of werkelijk regelrechte nutteloze troep?
Die van de Praxis ken ik niet, maar die van de Gamma zijn erg goed voor die paar knaken die je ervoor neertelt.
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
But I can tell you this right now:
I'd rather see than be one.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 16:22:12 #8
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_50272090
Heb een boorhammer van merk Gamma voor hetzelfde doel. Paar tientjes en werkt goed genoeg voor het huis, tuin en keuken gebeuren. Wel met kabel, maar daar kom je al snel op uit..
pi_50273709
Een boorhamer hamert op de boor, daarom is ie geschikt voor beton. Een black&decker of Bosch is goed genoeg (<100 euro).
Een klopboormachine is perfect voor stenen muren, hout, metaal, kunstof etc. maar niet voor beton. Kost je hoogstwaarschijnlijk een paar boortjes als je door beton wil komen. Een klopboormachine koop je het liefst van Bosch of beter (makita ofzo). Rond de 100-150 euro heb je een goeie.
Accuschroefmachine of boormachine is perfect voor gaatjes in hout, het reguliere schroefwerk, voor gips en evt cellenbeton. Koop er een met een zo groot mogelijke accu (en een 2e accu en snellader), liefst 18volt. Kost je tevens rond de 100 euro voor een Bosch. Black&Decker heeft veel troep eraan hangen wat alleen maar stuk kan gaan, zoals extra hendeltjes, palletjes, knopjes, tierelantijntjes, en noem maar op wat voor meuk nog meer.

Succes met kopen!
pi_50274891
Ik had een merkloze boorhamer; die begaf het toch al snel; goedkoop was wel degelijk duurkoop.
pi_50275027
gewoon bij de Aldi kopen 3 jaar garantie
  PR/Manusje van alles zaterdag 9 juni 2007 @ 18:10:30 #12
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_50275082
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
gewoon bij de Aldi kopen 3 jaar garantie
Precies, als je ze al kapot krijgt
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_50275494
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Precies, als je ze al kapot krijgt
gewoon afbeulen!

tis vaak ook goedkoop, maar t werkt prima :-) en gaat t stuk krijg je je geld terug of een vervangende
pi_50292515
Jeetje wat een reacties!

Het is duidelijk. Boorhamer van huismerk winkel is prima voor mij. En dan een merkloos ding erbij voor de heb/handigheid. Hoef ik niet altijd te rommelen met het snoer

Bedankt allemaal!

gr Susanne
pi_50292751
Daar ben ik nog even. Vanaf 13 juni is er toevallig een boorhamer in de aanbieding bij de Aldi.

Ik vind het nog wel aardig prijzig(249 euro). Het merk is Top Craft. Is dit nou een kopertje?
Dit is de omschrijving:

Boor- /breekhamer 2100 Watt per stuk 249.-
• hamerboren en beitelen
• soft-start
• anti-vibratie systeem
• incl. SDS-boor en -beitel

gr Suziequatro
  zondag 10 juni 2007 @ 12:13:23 #16
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_50293442
Ter indicatie: met mijn eigen boor kom ik moeiteloos betonnen muren in. Met een vermogen van rond de 450 watt

Ik denk dat je met 2100 watt een beul te pakken hebt.
Vampire Romance O+
pi_50293565
quote:
Op zondag 10 juni 2007 11:45 schreef suziequatro het volgende:
Daar ben ik nog even. Vanaf 13 juni is er toevallig een boorhamer in de aanbieding bij de Aldi.

Ik vind het nog wel aardig prijzig(249 euro). Het merk is Top Craft. Is dit nou een kopertje?
Dit is de omschrijving:

Boor- /breekhamer 2100 Watt per stuk 249.-
• hamerboren en beitelen
• soft-start
• anti-vibratie systeem
• incl. SDS-boor en -beitel

gr Suziequatro
daarmee kun je gaten in het beton hakken
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_50295179
Accu boorhamers voor beton zijn er wel kijk maar bij Hilti maar je bent dan wel direct een berg euro's kwijt
  zondag 10 juni 2007 @ 13:50:11 #19
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50296109
quote:
Op zondag 10 juni 2007 11:45 schreef suziequatro het volgende:
Daar ben ik nog even. Vanaf 13 juni is er toevallig een boorhamer in de aanbieding bij de Aldi.

Ik vind het nog wel aardig prijzig(249 euro). Het merk is Top Craft. Is dit nou een kopertje?
Dit is de omschrijving:

Boor- /breekhamer 2100 Watt per stuk 249.-
• hamerboren en beitelen
• soft-start
• anti-vibratie systeem
• incl. SDS-boor en -beitel

gr Suziequatro
Het merk is redelijk Het is een c-merk van ik dacht Makita, maar dat weet ik niet zeker.

Het vermogen lijkt me aan de hoge kant, dat heb je bij lange na niet nodig.

Je kunt dan misschien nog beter een Bosch kopen, die van mij was ¤ 150 (alle zelfde functies alleen kracht voor het beitelen zal minder zijn).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_50316135
klinkt meer als een kango met zoveel vermogen.
SDS is trouwens een koppelsysteem voor je boortjes, hier zitten dan sleuven in zodat de boor heen en weer kan in de kop. (en daarmee dus beitelt en ahkt)
pi_50317559
BOSCH PBH 2000 SRE; 550 watt. Bij Hornbach voor 119.-. Perfect apparaat!!
pi_50339136
quote:
Op zondag 10 juni 2007 11:45 schreef suziequatro het volgende:
Daar ben ik nog even. Vanaf 13 juni is er toevallig een boorhamer in de aanbieding bij de Aldi.

Ik vind het nog wel aardig prijzig(249 euro). Het merk is Top Craft. Is dit nou een kopertje?
Dit is de omschrijving:

Boor- /breekhamer 2100 Watt per stuk 249.-
• hamerboren en beitelen
• soft-start
• anti-vibratie systeem
• incl. SDS-boor en -beitel

gr Suziequatro
Dit is meer een "hak-je-muur-weg"-boor. Wel vet maar ik denk voor jouw doeleinden een beetje overkill
  maandag 11 juni 2007 @ 18:38:08 #23
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_50340765
quote:
Op zondag 10 juni 2007 11:45 schreef suziequatro het volgende:
Daar ben ik nog even. Vanaf 13 juni is er toevallig een boorhamer in de aanbieding bij de Aldi.

Ik vind het nog wel aardig prijzig(249 euro). Het merk is Top Craft. Is dit nou een kopertje?
Dit is de omschrijving:

Boor- /breekhamer 2100 Watt per stuk 249.-
• hamerboren en beitelen
• soft-start
• anti-vibratie systeem
• incl. SDS-boor en -beitel

gr Suziequatro
dat is zeker wel wat, voor als je nog een tunnel naar engeland wilt maken....
zo goed..?
pi_50379283
quote:
Op zondag 10 juni 2007 11:45 schreef suziequatro het volgende:
Daar ben ik nog even. Vanaf 13 juni is er toevallig een boorhamer in de aanbieding bij de Aldi.

Ik vind het nog wel aardig prijzig(249 euro). Het merk is Top Craft. Is dit nou een kopertje?
Dit is de omschrijving:

Boor- /breekhamer 2100 Watt per stuk 249.-
• hamerboren en beitelen
• soft-start
• anti-vibratie systeem
• incl. SDS-boor en -beitel

gr Suziequatro
249 euro voor een Aldi boor ???
Voor 169 heb je een prachtige DeWalt
Die gaat het beton in als een warm mes door boter..

http://www.toolsxl.nl/boo(...)t-p-99.html?cPath=99

Maar ja, ik ben bevooroordeeld, ik zweer bij DeWalt
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:22:52 #25
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_50382425
quote:
Op zondag 10 juni 2007 11:45 schreef suziequatro het volgende:
Daar ben ik nog even. Vanaf 13 juni is er toevallig een boorhamer in de aanbieding bij de Aldi.

Ik vind het nog wel aardig prijzig(249 euro). Het merk is Top Craft. Is dit nou een kopertje?
Dit is de omschrijving:

Boor- /breekhamer 2100 Watt per stuk 249.-
• hamerboren en beitelen
• soft-start
• anti-vibratie systeem
• incl. SDS-boor en -beitel

gr Suziequatro
Klinkt wel goed
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')