abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 28 augustus 2008 @ 11:48:58 #151
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61188225
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:22 schreef truttebosje het volgende:
hier ook maar even gespiekt...ziet er wel leuk uit zo, nu t ingericht is.
alleen dat ding ehm schilderijding boven de bank vind ik wel behoorlijk fout.
(is dat toevallig ook zo`n ding dat licht geeft?)
verder goed gewerkt!
Nou ja!
Mijn mooie dure schilderij een beetje belachelijk maken he Het is een gewoon schilderij dat ik nog wel moet ophangen.
Via een oom van me goedkoper kunnen regelen, anders had ik 'm uberhaupt nooit gehad.
Waarom issie fout?
  donderdag 28 augustus 2008 @ 11:55:03 #152
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61188408
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:27 schreef becky27 het volgende:
best lastig he! wij hebben maar 1 rechte lijn, en die loopt alsnog scheef omdat het niet anders kon dacht ik......

maar hoe zit het er nu uit?
Nou ...eigenlijk zo







Best aardig gelukt, alleen jammer dat ik m'n trap nou beschadigd heb door de accuboor van boven op een van de latere treden heb laten vallen. Dat wordt weer plamuren, schuren en schilderen...later.
pi_61189557
Mooi geworden. en toch met 3 steunen zie ik. Ziet er stevig uit!
  donderdag 28 augustus 2008 @ 13:04:37 #154
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61190301
Yep, toch 3 steunen inderdaad. Vond 4 steunen toch wat te druk en bovendien kan ik dan 1 setje terug doen, scheelt weer.
Hoop dat het ook stevig blijft. Overal alligator pluggen (wat zijn die kregen duur! ) en sparx rvs schroeven in gezet, dus het zou ook na jaren uiteindelijk niet van de muur moeten komen.

Vandaag laatste schuurwerk aan de achterkant van het huis, nog wat kitten en morgen schilderen. Kan ik eindelijk zien wat de kleuren doen.
  vrijdag 5 september 2008 @ 15:28:20 #155
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61403849
Ik heb nog steeds het ambitieuze idee om LED-strips onder de traptreden te gaan maken. Samen met de bewegingssensoren die in de muur zitten moeten ze dan trede voor trede aangaan als je de gang of overloop binnen komt.
Na een beetje studeren op internet ben ik toch wel hele grote verschillen tegen gekomen!

Ik heb ongeveer 13 stukken (13 trede) van 1 meter nodig. De een iets langer dan de ander, maar gemiddeld komt het hier wel op neer.
Dit zou me voor deze 363,35 euro kosten en via het welbekende DealExtreme zou me dit 209,01 DOLLAR kosten..zeg grofweg zo'n 150 euro.

Echt leuk spul zeg!





Da's even andere koek Zo wordt het nog ongeveer betaalbaar ook nog! Een stabiele voeding heb ik zelf wel.
Nu alleen de tijdvertragingen tussen de treden nog, de aansturing van de kleuren en een slimmigheidje om bij de bovenste bewegingsmelder van boven te beginnen met het verlichten van de treden..en bij de onderste bewegingsmelder andersom
Als ik het mezelf helemaal moeilijk wil maken moet ik ze per trede instelbaar maken qua kleur, of zelfs per ledje! Kun je een virtuele traploper maken in kleur ...lama, ik hou al op.

Vanavond gaat de trapleuning gedemonteerd worden en een aantal muren opnieuw geschilderd.
Ik krijg vanavond denk ik alleen alle voorbereidingen klaar en begin ik morgenochtend met het verven van de muren. Op het programma staan;

- Achterhalletje, 2 muren omdat er net na het schilderen een zwarte plank omviel
- Muur tegenover eettafel, omdat bij het monteren van het fonteintje in de WC een stukje muur de woonkamervloer bezocht
- Muren van entree, wat schoenenvegen en andere viezigheid die ik er niet af krijg (optie)
- Muren van de gang en trap naar 1ste verdieping. Zoals hierboven te zien is zitten ze inmiddels onder de afteken-strepen en strepen van langs de muur schrapen omdat er lang geen leuningen aan gezeten hebben.

Morgenavond m'n verjaardagsfeestje dus dan moet het af zijn
  Moderator vrijdag 5 september 2008 @ 18:43:00 #156
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_61409143
Doet mij denken aan het topic van Vonkenboer helpt richie 29, waarin ik een lamp losknip van enkele rond liggende draden waar dan eigenlijk op dat moment spanning op stond

Wist ik toen veel dat je je traptreden wou gaan verlichten !
  maandag 8 september 2008 @ 10:53:13 #157
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61468992
Dit soort dingen gebeuren natuurlijk altijd op momenten dat het al niet zo mee zit...en op je verjaardag natuurlijk!
Ach, scherven brengen geluk zeggen ze volgens mij



Veel gedaan van het weekend, mede mogelijk gemaakt door ondersteuning van ouders en een lieve schat die onder andere boodschappen gedaan heeft, taart gemaakt en avondeten geregeld heeft.
's Ochtends vroeg opgestaan om vroeg bij de bouwmarkt geweest, afdekfolie gehaald en direct afplakken die hap. Plinten verwijderd, verfbakken schoon gemaakt, kwasten en rollers verzamelen, enz enz (ooh wat kost die voorbereiding altijd veel tijd!).
Net toen dat klaar was kwamen m'n ouders + zusje en vriendje op de koffie en kreeg ik al wat kadootjes. Het klus-gerelateerde kadootje is een deurbel. Na bijna een jaar in een huis wonen zonder deurbel (tot ergenis van vele bezoekers ) moest uiteraard EERST dat ding werkend.

Hoe moeilijk kon het zijn, maar het heeft toch zeker wel even geduurd voordat het werkte, mede door een 8V beltrafo die 0V gaf ipv 8V. Leuk, zo'n nieuwe beltrafo.
*moppert iets over mogelijk zelf niet goed aangesloten en kortsluiting op het moment dat je op het knopje drukt*
Aangezien ik graag verlichting in de beldrukker wil hebben moet het toch een draadverbinding worden. Dus dat werd even over de vloer kruipen om een draadje te trekken daarvoor. Verder was het redelijk snel geregeld, de bedrading loopt via de meterkast -> kruipruimte -> trapkast -> door de muur in de gang -> * Ding dong*

Hoe dan ook, het geval ziet er zo uit



En de planning voor het verven van de muren lukte dus dankzij alle ondersteuning zodat ik alle tijd daar aan kon besteden.
- Achterhalletje, 2 muren
- Muur tegenover eettafel,
- Muren van entree (klein beetje bijgewerkt, plaatselijk, met klein rollertje)
- Muren van de gang en trap naar 1ste verdieping



Oh, en ik heb geleerd dat je aftekenen op muren NOOIT met een pen moet doen. Dat zit wel zo vreselijk diep in de verf..ik kreeg het zelfs met een schuurmachine niet voor elkaar.
Tip van een vriend van me die vrijdagavond nog een tijd geholpen heeft om die strepen weg te krijgen; nat maken en dan schuurmachine erop...en dat werkte wel

Nog meer trapfoto's? Ik heb er volgens mij nog niet genoeg geplaatst.



VOOR:



NA:


Nou baal ik er stiekem een beetje van dat er op de foto's nauwelijks tot geen verschil te zien is, maar ik vind het werkelijk fantastisch geworden

Volgende projecten:

- Afwerkplinten boven de keukenkasten, met een paar LED-lampjes erin
- Extra verlichting op het werkblad zelf door van die driehoekspots onder de kastjes te plaatsen
- Radiatorombouw achter
- Radiatorombouw voor + houten vensterbank bovenop huidige vensterbak plaatsen
- Radiatorombouw grote slaapkamer
- Platte plintjes plaatsen her en der
- Trapverlichting
*ophouden met verzinnen!*
pi_61472944
quote:
Op maandag 8 september 2008 10:53 schreef richie29 het volgende:
Dit soort dingen gebeuren natuurlijk altijd op momenten dat het al niet zo mee zit...en op je verjaardag natuurlijk!
Ach, scherven brengen geluk zeggen ze volgens mij

[ afbeelding ]

Volgende projecten:
- Afwerkplinten boven de keukenkasten, met een paar LED-lampjes erin
- Extra verlichting op het werkblad zelf door van die driehoekspots onder de kastjes te plaatsen
- Radiatorombouw achter
- Radiatorombouw voor + houten vensterbank bovenop huidige vensterbak plaatsen
- Radiatorombouw grote slaapkamer
- Platte plintjes plaatsen her en der
- Trapverlichting
*ophouden met verzinnen!*
volgende project:

- Nieuw glas in de schuurdeur

Is de deur gewoon omgevallen, of uit zijn scharnieren gewaaid (lijkt me onwaarschijnlijk, maar toch)
  maandag 8 september 2008 @ 14:11:38 #159
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61473227
Oh ja

Ik mag trouwens toch aannemen dat als ik de verzekering bel, ik daarna toch gewoon een glaszet bedrijf kan bellen om dat te LATEN doen? Niet dat ik het niet wil doen, maar vind het eigenlijk een beetje onzin om dat zelf te doen.
Die deur was al uit z'n schanieren gehaald door 'moi' en even tegen de muur aan gezet..ging lang goed..tot die ene ontzettende windvlaag.

En het buiten schilderwerk ook vergeten!..stom stom. Het wordt nog redelijk weer ook nog morgen volgens mij, alleen heb ik inmiddels m'n vrije dagen wel zo'n beetje op, dus het schilderen zal ik het weekend moeten gebeuren. Toch geen tijd voor deze week ivm trouwerij van m'n broertje aanstaande vrijdag

Nieuwe lijst, met dank aan Gurb

Volgende projecten:

- Buiten schilderwerk
- Afwerkplinten boven de keukenkasten, met een paar LED-lampjes erin
- Extra verlichting op het werkblad zelf door van die driehoekspots onder de kastjes te plaatsen
- Radiatorombouw achter
- Radiatorombouw voor + houten vensterbank bovenop huidige vensterbak plaatsen
- Radiatorombouw grote slaapkamer
- Platte plintjes plaatsen her en der
- Trapverlichting
*ophouden met verzinnen!*
  dinsdag 16 september 2008 @ 10:51:50 #160
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61669098
Knutselen mag ook wel in klussen he?

Aangezien m'n broertje afgelopen vrijdag ging trouwens ben ik, samen met m'n zusje en haar vriend bezig geweest om een duiven nestje in elkaar te knutselen. Hierin konden dan de enveloppen en mini-kadootjes die tijdens de receptie en feest gegeven worden. Een vriend van me heeft meegeholpen om een poot en de kop van de staande duif te maken en de laatste detailering geschilderd.

Nest = basis van hardboard en rondom karton en daar bovenop een oude overall om de rand van het nest te krijgen, beplakt met behanglijm.







En de duiven ontwikkeling, die een heel klein beetje op duiven zijn gaan lijken





Als je deze foto goed bekijkt staat ook het geraamte van de staande duif hier op het nest, om te kijken of ze een beetje even groot zijn.














Back to the gewone klussen

Dat nieuwe glas in deur was wel extreem snel geregeld
Na m'n laatste post de ABN gaan bellen (opstal verzekering), die verbindt je door met Uni-Glas en die schakelt op zijn beurt weer een lokale glasboer in. Het mooie is dat je geen rekening te zien krijgt.

Binnen een uurtje na het bellen met de ABN en Uni-Glas kreeg ik een telefoontje van de lokale glasboer, hij zou even langs gaan om de afmetingen op te nemen en toen ik rond 6 uur thuis kwam...



Ikke:
Mwa niet slecht, had niet gedacht dat een nieuwe ruitje plaatsen binnen 3 uur kon. Wel jammer dat 1 van de glaslatten wat te ver naar buiten steekt, maar daar zet ik nog wel even flink de schuurmachine op. Alleen het gesmeer met die kit even verwijderen voor het schilderen.

Heb ze ook een prijsopgave van de lekke dubbelglas ruit van de achterdeur laten doen...254 euro...en als ik het zelf zou plaatsen 148 euro. Wordt toch verleidelijk om niet ook die deur zo'n zelfde ongeluk te laten beleven. Moet daar toch een knoop over doorhakken voordat ik die deuren ga schilderen.
(for the record, met die schuurdeur was niks mis )

Verder heb ik qua klussen alleen te melden dat ik afgelopen zaterdag ben wezen klussen met de afwerkplinten boven de keukenkasten. LED-verlichting ga ik deze week er ook nog wel in friemelen, alleen even rondkijken waar ik dat nog een beetje goedkoop kan halen.
Wel leuk trouwens dat ik een beetje gelegenheid had om met m'n bovenfrees te experimenteren. Ik had een 18mm MDFplaat gevonden, alleen de beugels die bovenop de keukenkasten zitten zijn op een 12mm dikke plint berekend.

Reeks sleufjes in de plinten gemaakt op de plekken van die beugels en de boel past wel zo'n beetje...maar hoe ik nou die lange plint mooi langs het golfende plafond afwerk?
Wit rubber randje? Borsteltjes? Kitrandje is uitgesloten omdat ik er bij moet kunnen voor de afzuigkap, LED-verlichting en spots onder de keukenkastjes...

Iemand tips?
pi_61678091
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 10:51 schreef richie29 het volgende:Reeks sleufjes in de plinten gemaakt op de plekken van die beugels en de boel past wel zo'n beetje...maar hoe ik nou die lange plint mooi langs het golfende plafond afwerk?
Wit rubber randje? Borsteltjes? Kitrandje is uitgesloten omdat ik er bij moet kunnen voor de afzuigkap, LED-verlichting en spots onder de keukenkastjes...
Als je nou eens een strip van een cm of 2, met een 45 graden hoek tegen het plafond maakt (met de schuine kant naar beneden). Die strip/rand werk je netjes af met kit bij het plafond.
Dan zaag je een reepje van je plint af, en freest daar ook een 45 graden hoek aan, maar dan precies de andere kant op als de strip. Dan kan je de plint dus netjes tegen de strip aan zetten en vast zetten.

Het enige wat je dan hebt is dat je een heel dun lijntje krijgt bij de overgang van de plint en de strip.
  woensdag 17 september 2008 @ 00:07:53 #162
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_61692071
hoe is het eigenlijk met je ledstrips onder de traptreden afgelopen? Kun je die strips op maat maken, en hoe lus je door zonder dat het zochtbaar is.
Boef!
pi_61694961
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 10:51 schreef richie29 het volgende:
Knutselen mag ook wel in klussen he?

Back to the gewone klussen

Dat nieuwe glas in deur was wel extreem snel geregeld
Na m'n laatste post de ABN gaan bellen (opstal verzekering), die verbindt je door met Uni-Glas en die schakelt op zijn beurt weer een lokale glasboer in. Het mooie is dat je geen rekening te zien krijgt.

Binnen een uurtje na het bellen met de ABN en Uni-Glas kreeg ik een telefoontje van de lokale glasboer, hij zou even langs gaan om de afmetingen op te nemen en toen ik rond 6 uur thuis kwam...

[ afbeelding ]

Ikke:
Mwa niet slecht, had niet gedacht dat een nieuwe ruitje plaatsen binnen 3 uur kon. Wel jammer dat 1 van de glaslatten wat te ver naar buiten steekt, maar daar zet ik nog wel even flink de schuurmachine op. Alleen het gesmeer met die kit even verwijderen voor het schilderen.

Heb ze ook een prijsopgave van de lekke dubbelglas ruit van de achterdeur laten doen...254 euro...en als ik het zelf zou plaatsen 148 euro. Wordt toch verleidelijk om niet ook die deur zo'n zelfde ongeluk te laten beleven. Moet daar toch een knoop over doorhakken voordat ik die deuren ga schilderen.
(for the record, met die schuurdeur was niks mis )

Verder heb ik qua klussen alleen te melden dat ik afgelopen zaterdag ben wezen klussen met de afwerkplinten boven de keukenkasten. LED-verlichting ga ik deze week er ook nog wel in friemelen, alleen even rondkijken waar ik dat nog een beetje goedkoop kan halen.
Wel leuk trouwens dat ik een beetje gelegenheid had om met m'n bovenfrees te experimenteren. Ik had een 18mm MDFplaat gevonden, alleen de beugels die bovenop de keukenkasten zitten zijn op een 12mm dikke plint berekend.

Reeks sleufjes in de plinten gemaakt op de plekken van die beugels en de boel past wel zo'n beetje...maar hoe ik nou die lange plint mooi langs het golfende plafond afwerk?
Wit rubber randje? Borsteltjes? Kitrandje is uitgesloten omdat ik er bij moet kunnen voor de afzuigkap, LED-verlichting en spots onder de keukenkastjes...

Iemand tips?
Leuk gedaan met die duiven, was de bruiloft verder ook geslaagd?

Is het geen mogelijkheid een houten of kunststof U-profiel tegen je plafond vast te zetten, en vervolgens de bovenplint van de keuken hier los in te zetten? Dat profiel schilder je netjes, kit je af, en klaar. En je bovenplint kun je gewoon los in het profiel zetten (beneden op de kastjes vastzetten) en klaar
  woensdag 17 september 2008 @ 14:47:17 #164
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61702690
Oke, de volgende ideeen tot nu toe:

_Jeffery_




Gurb



Beide ideeen zijn goed uitvoerbaar, die van _Jeffery_ is iets lastiger om de hoek ten opzichte van de plint precies goed te krijgen, maar het voordeel daarvan is weer dat het bijna niet zichtbaar is

Montagerichting is zo



Morgen eens kijken bij de bouwmarkten of ik een heel klein hoekprofiel kan vinden van hout bij de bouwmarkt..anders wordt het kunstof en moet ik weer pieren met kunstofprimer en blabla..
  woensdag 17 september 2008 @ 15:14:23 #165
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61703423
quote:
Op woensdag 17 september 2008 00:07 schreef TheFrankey het volgende:
hoe is het eigenlijk met je ledstrips onder de traptreden afgelopen? Kun je die strips op maat maken, en hoe lus je door zonder dat het zochtbaar is.
Voor zover ik heb kunnen ontdekken zijn die strips op maat te maken, hoe ik het doorlus zonder dat de draden zichtbaar zijn heb ik ook wel ideeen over.
Ik kan erg goed bij de achterkant van de trap, door een trapkast in de keuken dus alle draden kunnen via de achterkant van de trap aangevoerd worden. Verder heb ik er geen moeite mee om de draden door een klein sleufje in de trap te laten lopen en ze vervolgens dicht te plamuren

Maar er blijven nog 2 problemen over..

1) Ik heb ze gewoon stomweg nog niet gehaald/gekocht omdat ik er nu even geen geld aan wil besteden

2) Het niet zichtbaar maken van de ledstrip zelf is lastig. Het liefst zou ik daar een mat dekglaasje overheen hebben, maar een sleuf maken ter breedte van traptrede, juiste diepte bepalen en dat dekglaasje ook mooi afwerken lijkt me erg moeilijk als je niet de trap gedemonteerd hebt.

pi_61705196
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:47 schreef richie29 het volgende:
Morgen eens kijken bij de bouwmarkten of ik een heel klein hoekprofiel kan vinden van hout bij de bouwmarkt..anders wordt het kunstof en moet ik weer pieren met kunstofprimer en blabla..
Hoezo kunstof? Gewoon hout nemen.

Je kan zelfs de huidige plint nemen, en dan met een decoupeer- of circelzaag onder een hoek een randje er af halen. Dan weet je zeker dat de 2 delen goed op elkaar passen.
Je zaagt dan, zeg, 5mm van de rand de snede zodat de naad net onder de kitrand komt te zitten (uitgaande van een kitrand van 5mm hoog).
De rand bovenaan zet je dan met kleine beugels of een goede polymeerkit vast.

Je plint wordt alleen 1 a 2mm korter door de zaagsnede, maar dat is wel met kit op te vangen.
pi_61705285
Hmm, heel mooi idee maar denk dat je al snel op een centimeter zit kwa diepte onder de traprand? Dit zal dan wel ten koste van de stevigheid van traprand gaan...

misschien het geheel omdraaien en naar de traptrede-stootbord verplaatsen omdat je het daar nog kan verstevigen aan de onderkant. Zoiets dus:

  donderdag 18 september 2008 @ 17:01:03 #168
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61735135
quote:
Op woensdag 17 september 2008 16:22 schreef Helox-in-a-box het volgende:
Hmm, heel mooi idee maar denk dat je al snel op een centimeter zit kwa diepte onder de traprand? Dit zal dan wel ten koste van de stevigheid van traprand gaan...

misschien het geheel omdraaien en naar de traptrede-stootbord verplaatsen omdat je het daar nog kan verstevigen aan de onderkant. Zoiets dus:

[ afbeelding ]
Erg goed idee, kan ik ook veel beter bij, werkt makkelijker...alleen toen ik jouw idee me ging voorstellen toen ik voor de trap stond dacht ik toch...' hmmm ' onder de traptrede is toch veul mooier.
Heb nog even gezocht naar de afmetingen, de dikte van die ledstrip is maar +/- 2mm. Samen met het dekglaasje zou ik toch haast op niet meer dan 5mm diepte moeten komen.
Tegenover de 2,5 cm dikke traptreden moet dat volgens mij nog wel meevallen...denk ik?...jeweeeeel!
  maandag 22 september 2008 @ 11:25:17 #169
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61820641
De afwerklijstjes moeten nog komen, maar afgelopen weekend heb ik me hier mee bezig gehouden



Leuk werk en dit zat voor de grap eens een keertje redelijk mee. De vorige verflagen van de plinten boven de keuken had ik met pijn en moeite er weer afgeschuurd en gekrabt. Die verf was te oud en wilde niet meer drogen, bovendien had het niet de juiste kleur.
Eind vorige week had ik bij de kwamtum op de gok een blikje goedkope ****verf gehaald, omdat ik me kon herinneren dat het qua kleur wel eens vrij dicht in de buurt van de kleur van de keukenkastjes kon komen....en het klopte ! Een betere match zou ik zelf ook niet kunnen mengen...en de 2de voordeel van die goedkope prutsverf is dat het niet helemaal (lees helemaal niet) uitvloeit voordat het droogt.
Ik gebruik een van de beste rollertjes voor lakverf en dannog krijg je een sinaasappelhuidje op de verf....alleen was dat dit keer op de bedoeling . De kastjes zelf hebben ook geen compleet vlak oppervlak, dus dat matcht leuk. Dus na 4 of 5 keer (!) rollen waren de plinten eindelijk dekkend (Ik zou echt gek worden als ik m'n hele huis d'r mee moest doen)

Verder me voor een heel groot deel van de tijd bezig gehouden met allerlei elektra-aanpassingen. Onder de keukenkastje heb ik een serieschakelaar geplaatst waar de trio-spots onder de keukenkasten en de LED-verlichting mee geschakelt kunnen worden. Uiteraard zo gedaan dat de trafo van de spots en de 2 trafo's van de LED-verlichting geschakelt worden vanaf die serieschakelaar. Hierdoor staan die trafo's niet continue energie te verspillen en bovendien heb ik een hekel aan die dingen ivm warmte en brandgevaar.

Maaaaarrr..rond een uurtje of 1 vannacht zag het er zo uit.





Bij daglicht ziet het er wat leuker uit vind ik, voor die 0,3W aan verbruikt komt er behoorlijk wat licht af.
Nu afwerklijstjes nog langs de bovenkant, kijken of ik dat dinsdag af kan krijgen
pi_61821828
Ziet er leuk uit, dit zijn gewoon witte leds, of RGB leds?
  maandag 22 september 2008 @ 16:26:01 #171
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61827651
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:19 schreef Gurb het volgende:
Ziet er leuk uit, dit zijn gewoon witte leds, of RGB leds?
Gewoon gamma LEDjes
Witte, weinig bijzonders. Tevens dienen de spotjes als voorbeeld voor degene die ik binnenkort eens zelf wil gaan proberen te draaien van een stukje aluminium. Bij vriend van me hebben ze thuis een draaibankje, benieuwd of dat met een beetje training wat wordt

Mocht het me gaan storen vervang ik ze nog wel een keertje door RBG-LED's, maar dit moest en zal ik er voor het leuk gewoon in hebben
pi_62136833
Leuk huisje!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_62154118
tvp
leuk die nieuwsgierige katten steeds
#geen
  Moderator zondag 5 oktober 2008 @ 22:21:58 #174
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_62159865
Hmm, personelijk vind ik die ledverlichting op die manier niet geweldig. Ik denk dat een lichtslang een mooier licht had gegeven.

Je hebt toch niet die bewuste rij schakelaars weer van de muur gehad die ik voor meer dan een jaar geleden gemonteerd heb he ! Die schakelaar met die bewuste "klik aan, klik uit" module erachter ?
  maandag 6 oktober 2008 @ 12:03:18 #175
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_62169292
Dank u

Oh en Vonk, bedoel jij die rij schakelaars achter m'n koffiezetaparaat..bij de koelkast zegmaar?
Was wat krapjes daar Maar zie zijn er niet afgehaald hoor.

Moet eerlijk zeggen dat ik wel veilig maar niet netjes bezig ben geweest tot nu toe voor die elektra.
Beetje lastig ook, ik had geen schakelaars 'over' om die ledverlichting en de spots onder de keukenkasten te kunnen schakelen, dus daarvoor heb ik een extra schakelaar onder het keukenkastje geplaatst...HIER



Boven de keukenkastjes heb ik 1 WCD voor de verlichting en de afzuigkap, dus helaas moest ik dit keer met een stekkerdoos werken. Vanuit daar is de serieschakelaar gevoed die op zijn beurt dus de LED-verlichting en de spots afzonderlijk kan schakelen.
Niet High-tech dus, maar wel veel werk.

En verder deel ik (inmiddels ) de mening van Vonk. Zo erg mooi is het eigenlijk ook niet. Heb wel even getwijfeld om het meer in MMach-style op te lossen door een lichtslang te plaatsen zodat het meer indirecte verlichting wordt..maar dit leek ook leuk.
De spotjes zelf zijn echt wel mooi en ik kan altijd de spots nog vervangen voor RBG-led's die een constant kleurenloopje maken ofzo...maar nu even geen zin in Sowieso geven ze wat teveel licht en zou ik het willen dimmen, maar de kans is vrij redelijk dat deze cheap-ass trafo's niet te dimmen zijn Tegen die tijd friemel ik zelf wel een dimmertje in elkaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')