abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_50235910
Vorige: India (Deel 3)

Afijn, iemand nog iets leuks te vertellen over Sikkim en Darjeeling?
pi_50262580
Een paar vraagjes over India.

Ik wil graag in september een week of 5/6 naar India om daar te gaan backpacken(alleen). Ik heb al een fascinatie voor het land sinds ik een jaar of 13/14 ben en nu heb ik ook de mogelijkheid om te gaan, dus heb ik beloten deze kans aan te grijpen.Ik heb al redelijk wat backpackervaring binnen Europa, maar dit wordt mijn eerste reis naar een ver oord. Ik zit zelf te denken aan zuid-west India. Dus beginnen in Mumbai (Bombay) en dan door de omgeving trekken. Ik wil de overnachtingen niet boeken en wil het daar wel zien met meeneming van de Lonely Planet. Ik heb een budget van ongeveer¤ 1500. Ik heb op D-reizen al retourtickets gezien Amsterdam- Mumbai voor minder dan 600 euro alles incl, maar heb nog een aantal andere vragen.

1. Waar kan ik de goedkoopste tickets krijgen? Scheelt het als ik via Dusseldorf of Keulen vlieg en kan dat naar India?
2. Welke inentingen moet ik halen en wat is daarvan het kostenplaatje?
3. Hoe kan ik het regelen met het visum? Hoe duur is het visum?
4. Tips over goedkope slaapplaatsen in de omgeving, bezienswaardigheden.

Andere tips, adviezen enz zijn ook welkom
I need a drink, a man, or a massage. Or a drunken massage by a man.
pi_50263606
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 09:55 schreef CrazyThing het volgende:
Een paar vraagjes over India.

Ik wil graag in september een week of 5/6 naar India om daar te gaan backpacken(alleen). Ik heb al een fascinatie voor het land sinds ik een jaar of 13/14 ben en nu heb ik ook de mogelijkheid om te gaan, dus heb ik beloten deze kans aan te grijpen.Ik heb al redelijk wat backpackervaring binnen Europa, maar dit wordt mijn eerste reis naar een ver oord. Ik zit zelf te denken aan zuid-west India. Dus beginnen in Mumbai (Bombay) en dan door de omgeving trekken. Ik wil de overnachtingen niet boeken en wil het daar wel zien met meeneming van de Lonely Planet. Ik heb een budget van ongeveer¤ 1500. Ik heb op D-reizen al retourtickets gezien Amsterdam- Mumbai voor minder dan 600 euro alles incl, maar heb nog een aantal andere vragen.

1. Waar kan ik de goedkoopste tickets krijgen? Scheelt het als ik via Dusseldorf of Keulen vlieg en kan dat naar India?
Er loopt een topic over Mahan Air, vanaf Dusseldorf, via Teheran (circa 500 euro incl.) als het op het het goedkoopst moet. Ook Aeroflot is goedkoop. Als deze 'goedkope' tickets hebben als nadeel dat het niet altijd even betrouwbaar is, en bovendien geen rechtstreekse vluchten zijn, en vaak met onmogelijk aankomst- vertrektijden. Zelf weten of je dat een geringe korting waard vindt. Ik kan je Air India overigens van harte afraden Ik werd naar goed Indiaas gebruik zomaar van de reserveringslijst afgekegeld, bovendien vliegen ze vanaf Frankfurt.

KLM heeft een aantal nieuwe bestemmingen in India, o.a. Bangalore, waar ze geloof ik wel eens met de prijs willen stunten, misschien kun je dat in de gaten houden als je toch naar zuid India gaat.
quote:
2. Welke inentingen moet ik halen en wat is daarvan het kostenplaatje?
in het ruwste zie http://www.travelclinic.com/233/india.htm , maar beter navragen bij de ggd.
quote:
3. Hoe kan ik het regelen met het visum? Hoe duur is het visum?
zie http://www.visum.nl/india.htm . Zelf gaan halen in Den Haag kan natuurlijk ook. Euro 50 excl. handelingskosten
quote:
4. Tips over goedkope slaapplaatsen in de omgeving, bezienswaardigheden.
quote:
Andere tips, adviezen enz zijn ook welkom
doe rustig aan, laat je niet opnaaien, gek word je toch wel
pi_50263821
Dank je wel! Hmm... ik wil wel een goedkoop ticket, maar niet ten koste van alles. Liever wat meer voor een betrouwbare maatschappij, dan een paar tientjes minder. Ik kan er wel mee leven als het geen rechtstreekse vluchten zijn. Frankfurt is dan trouwens wel weer wat ver (wat dat betreft maar goed dat India Air dus niet zo beviel ) . Ik laat mij namelijk brengen en om mijn vriend een uur of 4 te laten rijden... denk niet dat hij dat leuk vindt. Zijn er vliegmaatschappijen die je mij wel kunt aanraden? Op D-reizen staan o.a. Finn Air en British Airways die betaalbare vluchten naar India verzorgen.

Ik denk dat ik maandag maar eens ga bellen met de ggd en de ambassade. Even kijken wat het handigste is.
I need a drink, a man, or a massage. Or a drunken massage by a man.
pi_50264249
india

kwil meelezen
pi_50266784
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 11:12 schreef CrazyThing het volgende:
Dank je wel! Hmm... ik wil wel een goedkoop ticket, maar niet ten koste van alles. Liever wat meer voor een betrouwbare maatschappij, dan een paar tientjes minder. Ik kan er wel mee leven als het geen rechtstreekse vluchten zijn. Frankfurt is dan trouwens wel weer wat ver (wat dat betreft maar goed dat India Air dus niet zo beviel ) . Ik laat mij namelijk brengen en om mijn vriend een uur of 4 te laten rijden... denk niet dat hij dat leuk vindt. Zijn er vliegmaatschappijen die je mij wel kunt aanraden? Op D-reizen staan o.a. Finn Air en British Airways die betaalbare vluchten naar India verzorgen.

Ik denk dat ik maandag maar eens ga bellen met de ggd en de ambassade. Even kijken wat het handigste is.
als je met Air India vliegt, vlieg je met Lufthansa van A'dam naar Frankfurt, en van Frankfurt naar Delhi/Mumbai. Op zich stap je dus in Amsterdam op. In Frankfurt aangekomen bleek ik dus wel een ticket te hebben, maar meer niet in het systeem van Air India voor te komen. En dat gebeurt naar verluid wel vaker als iemand met connecties een seat moet krijgen op een volgeboekte vlucht....

Finnair is inderdaad een bekende, tegenwoordig vliegt Jet Airways (een Indiase low cost carrier) ook intercontinentaal vanaf London en Brussel. India Air is wel goedkoop, maar vliegt soms via London, Frankfurt of Munchen, en vliegt soms via Delhi naar Mumbai. Aeroflot was goedkoop, maar ik weet alleen dat die naar Delhi vliegen, en geen enkele zoekmachine schijnt nog aeroflot te kennen

Let op dat terugvliegen van een andere stad in (zuid) India vaak nauwelijks duurder is dan terug vanaf Mumbai. Die mogelijkheid kan aantrekkelijk zijn, en bepalend zijn voor je keuze van maatschappij.

Deze link http://www.attitudetravel.com/india/lowcostairlines/ is ook wel aardig. Geeft een overzicht van de lowcost airlines die naar India vliegen. O.a. ook een paar uit het midden oosten (Verenigde Aribaten, Dubai). Misschien kun je een el cheapo ticket naar die bestemming vinden en dan doorvliegen.

Mahan Air is waarschijnlijk het goedkoopst van allemaal, maar ergens heb ik het persoonlijk daar niet zo op. zie Mahan Air (¤400 naar Bangkok) voor linkjes

Het is even puzzelen
pi_50269150
Ik ga even goed kijken. Heb besloten mijn ticket al snel te gaan kopen, dan kan ik de kosten voor de reis zelf en de spullen nu maken en die van mijn levensonderhoud daar in september. Dat komt de breedte van mijn budget wel ten goede. Ik hoop dan ook dat mijn belastingcentjes snel binnen zijn. Ik ga wel even goed rondkijken voor die tickets. Ik moet wel zeggen dat ik niet enthousiast wordt van je verhalen over Mahan Air haha.. Ik heb mijn eerste aankoop voor de reis trouwens net gedaan: Lonely Planet India.
I need a drink, a man, or a massage. Or a drunken massage by a man.
pi_50275644
Even een tvp

Volgend jaar moet ik een maand of 8 wachten totdat ik aan mijn co-schappen mag beginnen, en wil al jaren naar India, dus dan moet het maar gaan gebeuren, ben al flink aan het sparen

De periode dat ik zou willen gaan is van mei t/m oktober. Een ander optie is er simpelweg niet omdat dat net de periode is dat ik vrij ben. Het liefst wil ik 3 maanden ergens werken in een ziekenhuisje en daarna 3 maanden reizen.

Nu heb ik mij laten vertellen dat dat eigenlijk de minst geschikte periode is om naar India te gaan ivm de moesson. Nu heb ik zo iets van, ach het is de enige periode dat ik kan, dus dan moet ik dat maar voor lief nemen

Maar zijn er mensen die het echt afraden om in die periode te gaan? want dan zou ik naar iets anders op zoek moeten
  zaterdag 9 juni 2007 @ 20:25:42 #9
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_50279047
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 11:12 schreef CrazyThing het volgende:
Zijn er vliegmaatschappijen die je mij wel kunt aanraden? Op D-reizen staan o.a. Finn Air en British Airways die betaalbare vluchten naar India verzorgen.
Ik betaal liever wat meer dan dat ik met een onbetrouwbare maatschappij vlieg. Aeroflot of Air India zou ik persoonlijk niet kiezen.

Ik ga de tweede week van Juli tot en met de eerste week van September naar India. Heb een retourtje met Finnair voor ¤535

Dit wordt de eerste keer met deze maatschappij op deze route. Ik laat wel weten hoe het was.
"Go Ahead, Make My Day !!"
  zondag 10 juni 2007 @ 21:42:45 #10
67670 Skv
Cynist.
pi_50311396
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:44 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik ga 8 dagen dubai, dan 13 dagen bombay.
Vervolgens heb ik nog 14 dagen vakantie (dubai en bombay ga ik onderzoek doen) om rond te reizen of nog door te gaan naar andere landen.
Ik heb echter geen flauw idee hoeduur het transport daar is. Is het mogelijk om bijvoorbeeld door te reizen naar Nepal? Paar projectgenoten hadden het ook al over Thailand.

Mijn probleem is een beetje dat het betaalbaar moet blijven (de reis kost met 1250 euro + een contract bij een bedrijf waar ik 100 uur onderzoek moet doen á 2000 euro), dus 3250, exclusief eten, evt stappen en aankopen ter plekke gedurende 3 weken.
Daar komt dus nog 2 weken aan verblijf / levensonderhoud bij..

Heb je misschien nog tips wat ik zou kunnen gaan doen? Zou erg relaxed zijn.
Verdere (voorbereidings)tips zijn ook erg welkom.

De site van mijn studiereis is www.explorasian.nl, mocht iemand interesse hebben.
Het uiteindelijke doel is om twee boeken te publiceren met daarin onze onderzoeksresultaten..
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:08 schreef Shivo het volgende:
India is supergoedkoop qua leven, als je tenminste niet per se in een luxe hotel wil slapen. Dubai daarentegen is behoorlijk prijzig. Vanuit Bombay doorreizen naar Thailand zou ik nooit doen aangezien er in India zoveel te zien en te beleven is. Vanuit Bombay kun je met de trein (erg leuke en comfortabele manier van reizen) naar het noorden reizen, richting Rajastan. Rajastan is een provincie met ontzettend veel cultuur, overgebleven forten, paleizen, allemaal prachtig. Check de LP voor details. Als je strandvakantie wil zou je richting zuiden, naar Goa kunnen gaan. Dat is wel erg toeristisch en je zult weinig zien van het echte India. Vanuit Goa kun je nog verder naar het zuiden richting Kerala wat qua natuur en vriendelijkheid een van de mooiste delen van India is.
Wat moet ik ongeveeer reserveren voor twee weken extra vakantie vieren? Die twee weken wil ik totaal rustig aan kunnen doen, af en toe wat mooie dingen bezoeken, uit kunnen gaan, strand zou ook mooi zijn..

En een visum, moet ik dat nu tevoren in NL al regelen of kan dat op de vlucht zelf ook nog?
Eind november tm 25 december naar India .
Eerste twaalf dagen naar Mumbai (Bombay), daarna door naar andere oorden.
Wie heeft er tips om nog een week of 2 door te reizen?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 10 juni 2007 @ 22:17:58 #11
67670 Skv
Cynist.
pi_50313009
Ik lees ook overal trouwens dat mensen zwaar getraumatiseerd terugkomen omdat het daar een grote onhygiënische klotezooi was.. Zo erg zelfs dat ze er niet eens over willen praten en weigeren foto's te kijken van hun vakantie.

Hoe moet ik me daar op voorbereiden? Ik begrijp van alle kanten dat het geen "beginnersreis" is.
Mijn reiservaring gaat momenteel niet veel verder dan Europa (driehoek Denemarken -> Tsjechië -> Spanje zeg maar).. Ook lijkt het me daar erg tegen vallen omdat ik eerst de luxe van Dubai gewend zal zijn. Tips hiervoor krijg ik graag! Vooral qua hygiëne.. Voel er weinig voor om wekenlang ziek te zijn in een vreemd land als India
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_50318507
quote:
Op zondag 10 juni 2007 21:42 schreef Skv het volgende:
En een visum, moet ik dat nu tevoren in NL al regelen of kan dat op de vlucht zelf ook nog?
van te voren, er is geen visum on arrival.
quote:
Op zondag 10 juni 2007 22:17 schreef Skv het volgende:
Ik lees ook overal trouwens dat mensen zwaar getraumatiseerd terugkomen omdat het daar een grote onhygiënische klotezooi was.. Zo erg zelfs dat ze er niet eens over willen praten en weigeren foto's te kijken van hun vakantie.

Hoe moet ik me daar op voorbereiden? Ik begrijp van alle kanten dat het geen "beginnersreis" is.
Mijn reiservaring gaat momenteel niet veel verder dan Europa (driehoek Denemarken -> Tsjechië -> Spanje zeg maar).. Ook lijkt het me daar erg tegen vallen omdat ik eerst de luxe van Dubai gewend zal zijn. Tips hiervoor krijg ik graag! Vooral qua hygiëne.. Voel er weinig voor om wekenlang ziek te zijn in een vreemd land als India
Jezelf realiseren dat overdrijven ook een kunst is, handjes wassen, eten waar grote omloopsnelheid is (en dat zijn de grubby locale eettentjes, niet de chique westerse restaurants), niet te veel willen doen, rustig aan doen. En een open geest en inlevingsvermogen wil voor het eerste punt ook wel eens helpen. Het is namelijk geen Disneyland.

Ik denk dat je eerder ontdaan zal zijn door het 'in you face' karakter van India. Daar is geen remedie voor, anders dan snel weg uit de tourist traps.
  maandag 11 juni 2007 @ 01:22:49 #13
67670 Skv
Cynist.
pi_50318733
Ik zal hoe dan ook twee weken in hetzelfde hotel in Mumbai moeten blijven, daarna kan ik zelf bepalen waar ik naartoe wil
Ben enorm benieuwd hoe ik het daar ga vinden. Van de ene kant lijkt me enorm confronterend, van de andere kant ben ik erg nieuwschierig hoe India nou echt is..
Heb er echt enorm veel zin in!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 11 juni 2007 @ 13:21:15 #14
24329 KNAK
ff w88,......
pi_50328984
Ik mis het indiase eten wel een beetje
Ik heb nu een Bengaalse kok maar als die dus indiaas kook dan mis ik iets...

Ik heb nog een aantal pakken kant en klare maaltijden uit india. yellow Dal tikka, Pav Bajji , Dal Makhani, een zooi paneer, een zooitje pakjes met Chutney puri etc...
Het einde is in zicht
Bengaalse samosa's (shingara's) zijn ook minder, kortom, het eten in india was vele malen lekkerder (of door mijn kok heb ik een verkeerde indruk gekregen, dat kan ook)

Pluspunt: sinds ik in novomber uit India vertrokken ben, ben ik 12kg afgevallen

Om even op Skv te reageren... sommige mensen zijn niet gemaakt voor India als je een hygiene freak bent dan heb je niets te zoeken in India.
Geen idee waarom ik zo makkelijk heb kunnen wennen,kunnen aanpassen, me zo goed thuis heb kunnen voelen...misschien wel omdat ik in Den Haag, in de Schilderswijk ben opgegroeid

Sommige mensen kunnen inderdaad India maar beter overslaan en dan een westers land uitzoeken
Ik heb vaak zat in Delhi van die jostie-backpackers gezien die dus helemaal ongelukkig waren omdat alleen de 4 en 5 sterren hotels naar hun maatstaven waren.
Voor India is er geen middenweg; of je vind het leuk, of het is een nachtmerrie.

Wat cultuur betreft, ik ben blij dat ik er niet als toerist ben geweest, zo heb ik overal een antwoord op kunnen krijgen; ' waarom is dit... waarom is dat..., hoe kan het zo dat dit.... ' enz.
Ik zal dus nooit meer op vakantie gaan naar een land "om de cultuur te leren kennen"
De cultuur leer je niet kennen als je eventjes een paar weekjes er doorheen raast, je ziet dan alleen het buitenste laagje.

India

Bangladesh

Mai pben rai~!
  maandag 11 juni 2007 @ 13:22:07 #15
24329 KNAK
ff w88,......
pi_50329012


Zo ziet het er hier nu uit
Mai pben rai~!
pi_50414687
quote:
Op maandag 11 juni 2007 13:21 schreef KNAK het volgende:
....
Die tweede foto geeft de essentie van India prachtig weer.

Ik ben met Emirates vanaf Dusseldorf naar Mumbai gevlogen, via Dubai. Niet al te duur. Ik zou India Airways en Jet Airways overigens niet classificeren als lowcost en onbetrouwbaar.
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:17:07 #17
24329 KNAK
ff w88,......
pi_50416643
Jeairways is de duurste domestic keuze qua airliners

Deccan air, Kingfisher en Go Air zijn te doen
Mai pben rai~!
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:40:13 #18
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_50417453
Ik had ooit een wel-niet-twijfel topic over India... maar die is toen verwijderd toen ik in India zat...

Ligt dat topic nog ergens in de kelders of is het echt weg?
pi_50417675
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:40 schreef jack4ya het volgende:
Ik had ooit een wel-niet-twijfel topic over India... maar die is toen verwijderd toen ik in India zat...

Ligt dat topic nog ergens in de kelders of is het echt weg?
Alle posts uit dat topic zijn terecht gekomen in: India (Deel 3) omdat het steeds algemenere tips over India werden

En je reisverslag is hier => Reisverslag: India: droom of nachtmerrie.
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:09:08 #20
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_50418370
Ah bedankt DT... ze staan er idd ergens tussen. Ter plekke had ik nauwelijks internet, dus kon het uberhaupt niet zoeken
pi_50428685
Even een TVP. Heb hier een goede Indiase vriend opgedaan en ben uitgenodigd om naar zijn bruiloft te komen, of ervoor, of erna. Het zal nog even duren voor het zover is maar na wat hij me heeft verteld ben ik overtuigd dat ik zal gaan.

Wel mooi trouwens, hoe "wij westerlingen" het blijkbaar beleen (n.a.v. de ervaringen in de topics), en hoe hij het dan verteld. Deze jongen is zo idolaat over India, maar na de ervaringen die veel NL'ers hier hebben kan ik me dat bijna niet voorstellen

Maar goed, we zullen zien, alle vakantie gangers veel plezier
pi_50437522
Vanavond eerst borrel gehad met mensen die ook meegaan naar Dubai/bombay.. Wel erg leuke mensen
Iedereen had weer andere verwachtingen.. Ben benieuwd!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 14 juni 2007 @ 18:13:55 #23
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_50458600
Maar eens even een teeveepeetje plaatsen, aangezien ik over drie weken, mits mijn tentamen goed gaat en mijn scriptie wordt goedgekeurde, voor twee maanden naar India vertrek.
pi_50490168
Beste India-experts! Ik kom er niet uit. Ik wil weten of in India, met name Delhi, HRIS beschikbaar is, een anti-serum bij rabiës (hondsdolheid). Dit om te bepalen of vaccinatie van tevoren de moeite waard is.

Mijn vragen:
1. Waar kan ik vinden of HRIS beschikbaar is in India, met name Delhi?
2. Hoe zijn jullie omgegaan met dit risico. Inentingen gehaald of niet? En waarom wel/niet?
En toen was het verhaaltje uit...
pi_50492983
Ik heb een afspraak gemaakt voor mijn inentingen. Bij de GGD adviseerden ze mij alleen: hepatitus A, buiktyfus en DTP.
I need a drink, a man, or a massage. Or a drunken massage by a man.
pi_50494708
Geen malariatabletten?
pi_50500605
Ja ook! Was mij even ontschoten.
I need a drink, a man, or a massage. Or a drunken massage by a man.
pi_50512661
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 17:18 schreef CrazyThing het volgende:
Ik heb een afspraak gemaakt voor mijn inentingen. Bij de GGD adviseerden ze mij alleen: hepatitus A, buiktyfus en DTP.
Bij de GGD vroeg men om erover na te denken om ze te nemen. Advies konden ze zogenaamd niet geven, ook omdat de kosten zo hoog waren (58 euro per stuk, drie nodig). Al zeg je dat gezondheid boven kosten gaat, toch zeggen ze 'ja, maar het is wel duur hoor'.
En toen was het verhaaltje uit...
pi_50516705
Ik hoordedat malariatabletten een keuze zijn, omdat die zelf ook ongezond zijn.. Wat doen die krengen dan? Je lever slopen oid?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_50517527
Ik heb mijn ticket geboekt. Ik vlieg op 21 september met Finn Air en kom op 4 november terug. Ik vlieg vanaf Dusseldorf en kom wel op een beetje een onideale tijd aan in Delhi (half 12 's nachts).
I need a drink, a man, or a massage. Or a drunken massage by a man.
pi_50520357
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 12:49 schreef Skv het volgende:
Ik hoordedat malariatabletten een keuze zijn, omdat die zelf ook ongezond zijn.. Wat doen die krengen dan? Je lever slopen oid?
Hangt er helemaal van af welke soort je neemt. Lariam kan forse bijwerkingen hebben, waaronder waanvoorstellingen.
pi_50523650
Ik zoek nog een vakantiebestemming voor na 12 oktober. India is 1 van de opties.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 22:19:13 #33
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_50531436
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:21 schreef CrazyThing het volgende:
Ik heb mijn ticket geboekt. Ik vlieg op 21 september met Finn Air en kom op 4 november terug. Ik vlieg vanaf Dusseldorf en kom wel op een beetje een onideale tijd aan in Delhi (half 12 's nachts).
Dat lijkt wel standaard. Mumbai of Delhi, bijna alle vluchten die ik tegenkwam was na 22.00 uur
pi_50533117
Ja inderdaad, of je zit gelijk in een stuk hogere prijsklasse.
I need a drink, a man, or a massage. Or a drunken massage by a man.
  zondag 17 juni 2007 @ 00:57:48 #35
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_50535459
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 12:49 schreef Skv het volgende:
Ik hoordedat malariatabletten een keuze zijn, omdat die zelf ook ongezond zijn.. Wat doen die krengen dan? Je lever slopen oid?
Ik nam drie en een halve week Malarone (toen ik naar Gambia ging) en had niks van nevenwerkingen. Rond malariapillen bestaan heel veel verhalen, de engste eerst, die erg intimiderend kunnen werken. De kans op nevenwerkingen bestaat, maar de meesten merken er niks van (in de groep van 60 naar Gambia was er niemand die er echt last van had alleszins)
When all things seem to end, the future still remains..
pi_50582074
Nog maar 6 weken en dan verhuizen we naar Bangalore ...

Spannend! En druk ...
Altijd blijven lachen!!
pi_50585141
Lariam heeft op relatief veel mensen een effect op hun geestelijke gezondheid; mensen krijgen waanvoorstellingen en paranoia gedrag. Ik had nergens last van.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 18 juni 2007 @ 18:20:09 #38
67670 Skv
Cynist.
pi_50585416
quote:
Op zondag 17 juni 2007 00:57 schreef Masanga het volgende:

[..]

Ik nam drie en een halve week Malarone (toen ik naar Gambia ging) en had niks van nevenwerkingen. Rond malariapillen bestaan heel veel verhalen, de engste eerst, die erg intimiderend kunnen werken. De kans op nevenwerkingen bestaat, maar de meesten merken er niks van (in de groep van 60 naar Gambia was er niemand die er echt last van had alleszins)
En aan welk soort bijwerkingen moet ik dan denken? Heb eigenlijk nog geen verhalen gehoord.. En hoe gaat dat icm af en toe alcohol?

Lariam is een van de middelen tegen malaria?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_50586423
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:17 schreef KNAK het volgende:
Jeairways is de duurste domestic keuze qua airliners

Deccan air, Kingfisher en Go Air zijn te doen
Knak! Weet jij toevallig met welke maatschappij je goedkoop kunt vliegen naar de Malediven of de Seychellen vanuit Bangalore???
Altijd blijven lachen!!
  dinsdag 19 juni 2007 @ 22:50:21 #40
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_50633221
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:20 schreef Skv het volgende:

[..]

En aan welk soort bijwerkingen moet ik dan denken? Heb eigenlijk nog geen verhalen gehoord.. En hoe gaat dat icm af en toe alcohol?

Lariam is een van de middelen tegen malaria?
Jap. Ik ben geen arts, dus moet oppassen wat ik zeg.

linkje naar een site met info

Ik had op voorhand hier op fok de meest wilde verhalen gehoord van mensen die er erg veel last van hadden, en ik beweer niet dat ze liegen, maar aangezien ik gevoelig ben voor zo een verhalen liep ik daar veel te veel aan te denken. Afhankelijk van hoe jij op zo'n verhalen reageert moet je maar eens de zoekfunctie van fok gebruiken
Een van de verhalen die ik vb hoorde was van een vriend van een klasgenoot van me (hoe verder deze personen verwijderd zijn van diegene die het verhaal vertelt, hoe grootser de verhalen worden ) zou alvast op het vliegtuig naar het Afrikaanse land nogal beginnen flippen zijn en was er ineens van overtuigd nooit levend terug naar België te kunnen keren. Aangezien psychologische neveneffecten overal vernoemd worden bij Lariam zeg ik dus niet dat het niet kan gebeuren, maar indien dit eerder regel dan uitzondering zou zijn, ben ik ervan overtuigd dat Lariam nooit meer op de markt zou worden gebracht.

Malarone en (een milde dosis) leverden mij geen problemen. Ik dronk elke vooravond bij de maaltijd een biertje/wijntje, en 's avonds nog wel een paar, en had nooit last.

Goede reis!
When all things seem to end, the future still remains..
pi_50763592
Ondertussen heb ik steeds meer dingetjes voor mijn reis aangeschaft. Zoals mijn backpack. Heeft iemand tips over hoe ik dat het beste op het vliegveld kan doen? Zoveel mogelijk in mijn handbagage, zodat het geen ramp is als mijn grote tas een dag later komt(je hoort wel vaker verhalen over bagage die een paar dagen langer over de reis doet)? Of zou ik er op kunnen vertrouwen dat het allemaal goed aankomt? En weet iemand hoe het zit met de veiligheid van het laten van mijn spullen op hotelkamers(budgethotels)?
I need a drink, a man, or a massage. Or a drunken massage by a man.
pi_50764063
Klm vliegt niet op Bangalore maar geeft die weer als bestemming omdat Air-France er op vliegt. Zelf gebruik ik KLM of British airways. Echter beide Airliners hebben drama overstap op CDG / London. Ik verwacht eigenlijk wel directe vluchten vanaf Amsterdam omdat Bangalore Booming is en we meestal met een hele groep overstappen vanuit Amsterdam. Er gaan geruchten dat KLM rechtstreeks gaat vliegen.

Ik betaal meestal rond de 800 als ik op tijd boek maar morgen vlieg ik voor 1200 Euro omdat ik 2 weken geleden pas geboekt heb.

Malaria pillen slik ik nooit eigenlijk aangezien ik enkel in de stad verblijf.
pi_50770324
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 17:18 schreef CrazyThing het volgende:
Ik heb een afspraak gemaakt voor mijn inentingen. Bij de GGD adviseerden ze mij alleen: hepatitus A, buiktyfus en DTP.
Bij mij geen malaria en bij een vriendinnetje ook geen malaria geadviseerd maar we gaan ook maar 2 weken en alleen (grote) steden.

Verder gisteren mijn visum geregeld; toch wel makkelijk om in Den Haag te wonen. En wat gezellig met al die mensen
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_50780268
Waar ga je precies heen? En duurde het lang met het visum regelen? Want ik ga het ook in Den Haag afhalen (al woon ik niet eens in de buurt van).
I need a drink, a man, or a massage. Or a drunken massage by a man.
  zondag 24 juni 2007 @ 13:38:23 #45
128950 sturky100
bijten bijten!
pi_50785083
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 17:36 schreef CrazyThing het volgende:
Ondertussen heb ik steeds meer dingetjes voor mijn reis aangeschaft. Zoals mijn backpack. Heeft iemand tips over hoe ik dat het beste op het vliegveld kan doen? Zoveel mogelijk in mijn handbagage, zodat het geen ramp is als mijn grote tas een dag later komt(je hoort wel vaker verhalen over bagage die een paar dagen langer over de reis doet)? Of zou ik er op kunnen vertrouwen dat het allemaal goed aankomt? En weet iemand hoe het zit met de veiligheid van het laten van mijn spullen op hotelkamers(budgethotels)?
ben je al begonnen aan het lezen van ''facts for the visitors''? daar staat echt heel veel in. Verder zal je je eigen plan moeten trekken. Ik heb altijd alles wat belangrijk/kostbaar was, nooit in de hotelkamer achter gelaten. dus pinpas, papoort, CC etc niet, maar de rest wel. Ik geloof wel dat ik ergens in mijn rugzak 50 dollar verstopt had voor het geval dat. Voor de rest had ik geen kostbaarheden bij mij. Het was 2002 en ik besloot vooraf om geen digicam mee te nemen. Ik heb toen oude casettebandjes meegenomen en ter plekke een cassette walkman gekocht. MP3 spelers, geheugen en opslag en cams waren destijds nog zeer prijzig, er verandert een hoop in 4, 5 jaar. Ik adviseer je ook om niet te veel en vooral geen kostbare kleding mee te nemen, na 10 minuten is het vies. Maar jij bent een vrouw en ik een man dus Er is bij bij in 3 maanden tijd niets ontvreemd. Lees anders ook eens de verhalen van Jack4ya.

Ik vind je vragen wat dom/naief overkomen maar dat komt waarschijnlijk door mijn ervaring met reizen wat ik projecteer op jou . Gezien je achtergrond/opleiding had ik wat meer zelfinitiatief verwacht inzake visum, tickets en inentingen. Dat staat op zoveel forums. Of heb je iets tegen Google?

Of je bagage meevliegt met jou? dat weet je nooit. Ik vlieg de laatste jaren behoorlijk veel en telkens denk ik dat ik nu wel een keer de lul zal zijn. Tot nu toe nog nooit Ik ga er ook niet van uit in de zin dat ik een deel van mijn spullen in mijn handbagage stop voor het geval dat, dan kan ik wel bezig blijven.

Over hotels/hostels. In europa boek ik sinds een jaar of wat alles via hostelworld ed om teleurstellingen te voorkomen. Mijn ervaring in india,thailand en Marokko is dat er altijd een bed voorhanden is. Ik heb een keer wat langer moeten zoeken, dat was in Bangkok, 31 december. Laatst ben ik naar Marokko geweest en heb ik het weer op de ouderwetse manier gedaan: mijn LP raadplegen, en er was overal plek(tussen 4 en 9 euro).

Nog een tip: als je een trein wil reservveren: ga naar een reisbureautje, je betaald een of 2 euro extra maar je wordt snel geholpen, geen rijen en vaak zijn er nog kaartjes die ''officieel'' al uitverkocht zijn

god bless america!
pi_50788742
quote:
Op zondag 24 juni 2007 13:38 schreef sturky100 het volgende:

[..]

Ik vind je vragen wat dom/naief overkomen maar dat komt waarschijnlijk door mijn ervaring met reizen wat ik projecteer op jou . Gezien je achtergrond/opleiding had ik wat meer zelfinitiatief verwacht inzake visum, tickets en inentingen. Dat staat op zoveel forums. Of heb je iets tegen Google?


[edit] Zie je nou zelf niet hoe lullig en denigrerend dit is om neer te zetten?

Maar om weer helemaal on topic te gaan. Dank je wel voor je tip over de treinen. Ik heb gelezen ( en jawel... via Google) dat het op de stations er nog al hectisch aan toe kan gaan, dus dit lijkt mij een uitstekend alternatief.

[ Bericht 19% gewijzigd door CrazyThing op 24-06-2007 15:45:36 ]
I need a drink, a man, or a massage. Or a drunken massage by a man.
pi_50797966
Ik vertrek 20 juli naar Zuid india...

Ik had een paar vragen. Waar kun je mooi duiken? Of kan dat uberhaupt niet in deze periode?

En ik lees overal dat je bedekt gekleed moet gaan, maar in Thailand was dat bv helemaal niet nodig. Hoe zit dat met Zuid india? Kun je daar niet in spagetti hempjes lopen?

Hoe erg is het regenseizoen? In Thailand viel het erg mee, af en toe een korte bui, hoe is dat in Zuid india?

Iemand nog tips, dingen die ik absoluut moet zien, doen en ervaren? Wat extra voorpret kan geen kwaad !
pi_50800304
quote:
Op zondag 24 juni 2007 09:53 schreef CrazyThing het volgende:
Waar ga je precies heen? En duurde het lang met het visum regelen? Want ik ga het ook in Den Haag afhalen (al woon ik niet eens in de buurt van).
Ik ga met een groepsrondheis naar Delhi/Agra/Jaipur/Varanasi e.d. dus echt de toeristische plekken . Heb er zin in!

Visum... Je kunt het ook met de post doen...kost alleen aangetekend verzenden en terugzenden geloof ik.

Ik was s ochtends om 9.50 binnen (terwijl het officieel om 10 uur open zou gaan maar ze waren dus al aan het werk) en had nummer 36. Een uurtje later was ik wel weer weg geloof ik...
En 's middags duurde het een driekwartier ongeveer...(geen nummers trekken dat ligt aan waar je in de rij staat).
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  zondag 24 juni 2007 @ 22:54:12 #49
128950 sturky100
bijten bijten!
pi_50802754
quote:
Op zondag 24 juni 2007 20:38 schreef Blauwwolfje het volgende:
Ik vertrek 20 juli naar Zuid india...

Ik had een paar vragen. Waar kun je mooi duiken? Of kan dat uberhaupt niet in deze periode?

En ik lees overal dat je bedekt gekleed moet gaan, maar in Thailand was dat bv helemaal niet nodig. Hoe zit dat met Zuid india? Kun je daar niet in spagetti hempjes lopen?

Hoe erg is het regenseizoen? In Thailand viel het erg mee, af en toe een korte bui, hoe is dat in Zuid india?

Iemand nog tips, dingen die ik absoluut moet zien, doen en ervaren? Wat extra voorpret kan geen kwaad !
Volgens mij kun je gewoon normale kleding dragen, maar spagettietopje is misschien te veel van het goede.

Zuid India Ik vond Kerala, tamil nadu en karnakata het bestel van mijn reis door India. De Kerala Backwaters zijn onvergetelijk, en Varkala als een rustmoment., en Kanyakumari, waar veel tamils naartoe komen

veel plezier

[ Bericht 1% gewijzigd door sturky100 op 25-06-2007 06:19:48 ]
god bless america!
  zondag 24 juni 2007 @ 22:55:49 #50
183972 Melisita
Just arrived....
pi_50802821
Zou ik niet doen een spaghetti topje.
That's one small step for man, one giant leap for mankind
pi_50804479
Ik hoorde dat ze t-shirts daar als ondergoed beschouwen... :S
En toen was het verhaaltje uit...
pi_50810682
quote:
Op zondag 24 juni 2007 21:46 schreef myxomatosekonijn het volgende:
.

Ik was s ochtends om 9.50 binnen (terwijl het officieel om 10 uur open zou gaan maar ze waren dus al aan het werk) en had nummer 36. Een uurtje later was ik wel weer weg geloof ik...
En 's middags duurde het een driekwartier ongeveer...(geen nummers trekken dat ligt aan waar je in de rij staat).
Dank je wel! Ik had de ambassade al gebeld, maar diegene gaf alleen de algemene info (wanneer en wat ik mee moest nemen) en kon(of wilde) geen indicatie geven van de wachttijd.
I need a drink, a man, or a massage. Or a drunken massage by a man.
pi_50810788
quote:
Op zondag 24 juni 2007 23:43 schreef ALTF4 het volgende:
Ik hoorde dat ze t-shirts daar als ondergoed beschouwen... :S
Je kan het beste polo'tjes dragen of gewoon de kleren die zij daar dragen (die kosten geen drol)!
Altijd blijven lachen!!
pi_50821022
Het regent hier zowaar in Bangalore.
  maandag 25 juni 2007 @ 15:04:30 #55
24329 KNAK
ff w88,......
pi_50821824
Wen er maar aan

In het zuiden van Bangalore stond 1 meter water in 2005, JP Nagar, J. Nagar, Bannerghatta en NanyasappaPalya hadden het toen zwaar te verduren
Mai pben rai~!
  maandag 25 juni 2007 @ 15:17:12 #56
24329 KNAK
ff w88,......
pi_50822310
Overal in India kan je makkelijk met die pasta bandjes truitjes lopen, als je op aandacht kickt moet je dat doen.

Misschien een tip , koop een sjaal, als je veel geld hebt zo'n zijde kashmeri geval. anders gewoon een goedkopere...die sla je dan zo mooi om je heen, is ook je voorgevel bedekt

Battlelies...
beetje late reactie maar goed
Ben nog niet eerder ernaar toe geweest
Jetairways.com proberen? verder zijn er geen andere lijnen van de domestic garde die dus internationaal vliegen.
Jetairways doet domestic en internationaal
Anders gewoon even naar travelagent gaan, marco polo of iets degelijks..

Voor de mensen in Bangalore.. ik heb nog een goede in mn telefoon staan
080 41132075 . Rosenbluth travel agency (Lionel Travel) die zit in dezelfde straat (infantry road) als de FRO, maar dan aan de andere kant... daarmee vloog ik internationaal voor de goedkoopste prijzen ( het is wel alweer 7 maanden geleden, misschien dat het nummer niet meer werkt )
Bijvoorbeeld round trip Bangalore - Thailand, voor minder dan 13.000rs met Thai Airways
Dat was dus 20.000rs bij een andere agency..

Ik zag nog ergens ook iemand het hebben over duiken? Goa? kust van Tamil Nadu? Kust van Kerala? ik heb zelf nog nooit iemand horen praten over duiken in India... misschien moet je daarvoor maar naar Thailand gaan, naar al die eilanden,weet je zeker dat het goed is
Mai pben rai~!
  maandag 25 juni 2007 @ 15:30:49 #57
24329 KNAK
ff w88,......
pi_50822826
Ik heb nog al mn mails bewaard

ziehier...prijzen anno 2005
quote:
---------- Forwarded message ----------
From: "naheedanaz" <naheedanaz@get-india.com>
To: <**@oracle.com>
Date: Thu, 21 Jul 2005 11:05:35 +0530
Subject: Fw: Bangalore - Amsterdam - Bangalore


Refer to the mail of your's ,please find attachment of itineraries and the
necessary details.

1)Airlines Northwest
Fare Inr 42860/- plus taxes
Onward is confirmed and return is currently unavailable.

2)British Airways.
Fare Inr 30475/- plus taxes.


3)Air France.
Fare Inr 43000/- plus taxes (07 days min stay)
Onward and return is unavailable.


4)Lufthansa.
Fare Inr 55860/- plus taxes.

Please contact us for further clarifications.

Thanks

Naheeda Naz
Customer Care Associate
GET Lionel India
Epabx +91-80-51132075-80
Fax +91-80-51132081
Email naheedanaz@get-india.com
Website www.get-india.com

GET Lionel India is a specialist corporate travel management company, wholly
owned by the K.K. Birla Group. It provides end to end travel management
solutions to various Indian and multinational corporates. In addition to
ticketing and corporate travel services GET Lionel India manages events,
meetings & incentive programs, leisure holidays within and outside India and
operates its own fleet of cars. GET Lionel India exclusively represents
Global Experts in Travel in India. For more information , please visit
www.get-india.com
En uiteraard.. ik ben met


2)British Airways.
Fare Inr 30475/- plus taxes.

...gegaan



das wat beter dan die 800 eur wat ik hier in een eerdere post voorbij zag komen
Mai pben rai~!
pi_50825790
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:04 schreef KNAK het volgende:
Wen er maar aan

In het zuiden van Bangalore stond 1 meter water in 2005, JP Nagar, J. Nagar, Bannerghatta en NanyasappaPalya hadden het toen zwaar te verduren
Gelukkig wonen we 7 hoog
Altijd blijven lachen!!
pi_50825920
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:17 schreef KNAK het volgende:

Ik zag nog ergens ook iemand het hebben over duiken? Goa? kust van Tamil Nadu? Kust van Kerala? ik heb zelf nog nooit iemand horen praten over duiken in India... misschien moet je daarvoor maar naar Thailand gaan, naar al die eilanden,weet je zeker dat het goed is
Yep duiken in Thailand is fantastisch (bali trouwens ook ), maar ja, dit jaar wilde ik toch graag naar India he .

Op die aandacht zit ik niet echt te wachten, maar ja, als je al lastig wordt gevallen in gewone t-shirtjes, dan maakt het kennelijk weinig uit en zien ze ons toch al als westers of verkeerd... naja, kijk wel gewoon hoe ik me voel op straat.

En een sjaal kopen was ik idd van plan! Sowieso voor tempels ed...

Zijn er mensen die ervaring hebben in de regentijd in: kovalam, cochin, pondycerry, madurai ed... erg veel regen of voornamleijk korte hevige buien?
pi_50831358
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:30 schreef KNAK het volgende:
Ik heb nog al mn mails bewaard

ziehier...prijzen anno 2005
[..]

En uiteraard.. ik ben met
2)British Airways.
Fare Inr 30475/- plus taxes.
...gegaan

das wat beter dan die 800 eur wat ik hier in een eerdere post voorbij zag komen
Zowee dat scheelt inderdaad een hoop zeg!!! Goed om te weten!
Altijd blijven lachen!!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 10:58:01 #61
24329 KNAK
ff w88,......
pi_50850620
wat betreft de kleding, ga eens door de grotere steden lopen met name in het weekend, daar word je dan overtroffen door de lokale dames die uitgaan, die zien er dan echt 100x meer gewaagder uit dan jij in een tshirt

In dorpen en dergelijke is het wat anders, in steden valt het echt reuze mee en daarnaast, ze zijn wel wat gewend, India trekt vele toeristen dus ik zou me niet al te druk maken, gewoon een sjaal eromheen en klaar

In mijn eerdere post met die prijzen - quote erin zie je email address / website, het is aan te raden om daar ook een prijs quotation vandaan te halen alvorens een vlucht te boeken...( mocht dit zaakje uberhaupt nog bestaan, na 7 maanden heb ik geen idee of dat wel zo is )

Ik boekte per email, kreeg via email confirmatie, ze kwamen toen de ticket gratis bezorgen... lekker simpel :-)
Mai pben rai~!
pi_50887102
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 10:58 schreef KNAK het volgende:
wat betreft de kleding, ga eens door de grotere steden lopen met name in het weekend, daar word je dan overtroffen door de lokale dames die uitgaan, die zien er dan echt 100x meer gewaagder uit dan jij in een tshirt

In dorpen en dergelijke is het wat anders, in steden valt het echt reuze mee en daarnaast, ze zijn wel wat gewend, India trekt vele toeristen dus ik zou me niet al te druk maken, gewoon een sjaal eromheen en klaar

In mijn eerdere post met die prijzen - quote erin zie je email address / website, het is aan te raden om daar ook een prijs quotation vandaan te halen alvorens een vlucht te boeken...( mocht dit zaakje uberhaupt nog bestaan, na 7 maanden heb ik geen idee of dat wel zo is )

Ik boekte per email, kreeg via email confirmatie, ze kwamen toen de ticket gratis bezorgen... lekker simpel :-)
ideaal knak!

Thanks voor de tip! Prijzen zijn inderdaad niet verkeerd. Ik had al wel vernomen via mijn zakenpartner hier dat via India boeken 15% scheelt maar dit is zeker zo overtuigend.

Inderdaad over kleding in India zou ik me niet te druk maken. Mensen lijken een ouderwets beeld te hebben van India maar het straatbeeld in de steden doet niet onder voor dat in een westerse stad qua kleding. Mooie is dat de mensen juist met traditionele kleding ook erg creatief en modern kunnen zijn. Dat siert de Indiers en is erg typerend voor het karakter.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:22:24 #63
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_50963963
Nog iemand tips waar je goedkope geimpregneerde klamboe's kan halen hier?
pi_51086371
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:22 schreef Scylla het volgende:
Nog iemand tips waar je goedkope geimpregneerde klamboe's kan halen hier?
Ik weet niet waar je ze goedkoop kan kopen maar bij de GGD hebben ze wel goede geimpregneerde klamboe's.
Altijd blijven lachen!!
pi_51225063
Ook ik ben benieuwd naar adressen waar je (liefst goedkope) geimpregneerde klamboes kan kopen.

Verder zie ik in reisgidsen vaak staan dat toeristen bepaalde zaken (zoals een 7 daagse toeristenpas met kortingen e.d.) alleen in buitenlandse valuta (euro / dollar) kunnen kopen. Het gaat dan soms om bedragen als 400 dollar, wat veel om vanaf vertrek constant bij je te hebben.
Hoe regel je buitenlandse valuta als je iets wilt kopen en dat alleen in dollars of euro kan en waarom werkt dit zo in India?
En toen was het verhaaltje uit...
  zaterdag 7 juli 2007 @ 13:00:25 #66
24329 KNAK
ff w88,......
pi_51228580
Iets kopen alleen in Dollars?

Ik heb nog nooit iets moeten betalen in Dollars of Euro;s in India

Ik was dan ook geen toerist, dus misschien zou het daar aan gelegen hebben


edit

ohja, in de supermarkt van de Canadese ambassade, waar ze dus shipments van buiten India binnenkregen, alleen daar dollars moeten betalen
Mai pben rai~!
pi_51231169
Ja, ik vind het ook wat vreemd. Maar ik ben het toch echt in meerdere gidsen tegengekomen.
En toen was het verhaaltje uit...
pi_51256399
Meeeeen, wat irritant. Ik ga dus met 2 vriendinnen 2 weken naar Noord India. Een vriendin en ik hoeven geen malariapillen te slikken, de ander wel...wat moet je daar nu mee! Kan er niet gewoon eens een keer 1 advies gesteld worden?!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  zondag 8 juli 2007 @ 12:34:59 #69
67670 Skv
Cynist.
pi_51256691
Ik las van de week nog een artikel in de krant over de onkunde van veel huisartsen/GGD's over het wel/niet voorschrijven van malariapillen in bepaalde gebieden.
Zolang je in de (grote) steden blijft, is het in India niet nodig, richting platteland en buiten de steden wel!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_51256748
Nou ja, ik kom wel op het platteland, maar niet beneden 2000 m. Dan is het ook niet nodig.
  zondag 8 juli 2007 @ 12:47:17 #71
24329 KNAK
ff w88,......
pi_51256977
ZIt al +6 jaar in India/Bangladesh, zowat dezelfde regio

tot op heden nog geen enkele malariapil geslikt

Ik kwam overal, platteland, steden etc.
Mai pben rai~!
pi_51257008
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 09:59 schreef ALTF4 het volgende:
Ook ik ben benieuwd naar adressen waar je (liefst goedkope) geimpregneerde klamboes kan kopen.

Verder zie ik in reisgidsen vaak staan dat toeristen bepaalde zaken (zoals een 7 daagse toeristenpas met kortingen e.d.) alleen in buitenlandse valuta (euro / dollar) kunnen kopen. Het gaat dan soms om bedragen als 400 dollar, wat veel om vanaf vertrek constant bij je te hebben.
Hoe regel je buitenlandse valuta als je iets wilt kopen en dat alleen in dollars of euro kan en waarom werkt dit zo in India?
klinkt niet koosjer Ik zou alles wat niet in INR geprijsd is wantrouwen

ik kan het me alleen voorstellen bij exclusieve treinen, en hotels van buitenlandse ketens in de zeer dure categorie.

kortingen krijg je trouwens ook wel zonder pas
pi_51275065
quote:
Op zondag 8 juli 2007 12:47 schreef KNAK het volgende:
ZIt al +6 jaar in India/Bangladesh, zowat dezelfde regio

tot op heden nog geen enkele malariapil geslikt

Ik kwam overal, platteland, steden etc.
Tuurlijk, dat kan. Maar dat zal per persoon verschillen.

De organisatie waar ik mee ga vraagt ons om ook in Delhi gewoon malariapillen te nemen. Vorig jaar deed iemand dat niet en die heeft malaria opgelopen.

Ik zou persoonlijk het zekere voor het onzekere nemen, maar zal geen advies geven. Helaas is één van de meest betrouwbaar geachte bronnen de GGD, waar ik ook slechte ervaringen mee heb.
En toen was het verhaaltje uit...
  zondag 8 juli 2007 @ 23:17:03 #74
67670 Skv
Cynist.
pi_51275120
Hoe serieus zijn de negatieve effecten van de pillen tegen malaria? Is het het overwegen serieus waard om ze wel/niet te nemen?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_51277909
Tjee. Lees nou gewoon het topic eens door voor je zo'n vraag stelt.

Dat hangt dus volkomen af van het type pil dat je neemt.
pi_51282259
Er is bij elke GGD vestiging een kaart beschikbaar met malariarisico`s per land en per gebied. Deze is erg gedetailleerd en wordt elke 3 maanden geupdate.

En volgens deze kaart hoef je al jaren GEEN malaria pillen te nemen voor verblijf in stedelijke gebieden in India.

Beste is dat je naare de GGD gaat of belt en het gewoon aan de specialisten vraagt. Je kan ook contact opnemen met het tropenziekhuis in Rotterdam.
pi_51330836
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:45 schreef jpjedi het volgende:
Er is bij elke GGD vestiging een kaart beschikbaar met malariarisico`s per land en per gebied. Deze is erg gedetailleerd en wordt elke 3 maanden geupdate.

En volgens deze kaart hoef je al jaren GEEN malaria pillen te nemen voor verblijf in stedelijke gebieden in India.

Beste is dat je naare de GGD gaat of belt en het gewoon aan de specialisten vraagt. Je kan ook contact opnemen met het tropenziekhuis in Rotterdam.
We zijn dus alledrie naar een 'specialist' geweest (3 verschillende) en dus 2 verschillende adviezen. Denk dat ik het nog maar ergens navraag...bovendien weet ik niet of we nog excursies buiten de stad gaan doen...anders misschien toch maar slikken.

Welke malariatabletten zouden het dan uberhaupt worden voor Noord-India? Ik weet dat Paludrine kan (van die andere vriendin) maar zou Malarone ook kunnen?
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:25:55 #78
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_51332623
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 17:30 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

We zijn dus alledrie naar een 'specialist' geweest (3 verschillende) en dus 2 verschillende adviezen. Denk dat ik het nog maar ergens navraag...bovendien weet ik niet of we nog excursies buiten de stad gaan doen...anders misschien toch maar slikken.

Welke malariatabletten zouden het dan uberhaupt worden voor Noord-India? Ik weet dat Paludrine kan (van die andere vriendin) maar zou Malarone ook kunnen?
Wij hebben Malarone geslikt, maasr Paludrine is wat ze ons liever voorschreven mede vanwege de prijs van de Malarone. Echter wij vinden Malarone minder heftig en makkelijker (maar een week naslikken).
Het kan wel.
Het advies voor ons was wel malaria preventie voor Rajastan en Goa. Bovendien ben ik wel een voorstander van preventie, maar dat mag iedereen voor zichzelf besluiten.
pi_51338462
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 17:30 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

We zijn dus alledrie naar een 'specialist' geweest (3 verschillende) en dus 2 verschillende adviezen. Denk dat ik het nog maar ergens navraag...bovendien weet ik niet of we nog excursies buiten de stad gaan doen...anders misschien toch maar slikken.

Welke malariatabletten zouden het dan uberhaupt worden voor Noord-India? Ik weet dat Paludrine kan (van die andere vriendin) maar zou Malarone ook kunnen?
Inderdaad wordt Paludrine het meest voorgeschreven. Zelf reis ik voor mijn werk veel in India en ga samen met mijn vrouw per 1 augustus in Bangalore wonen maar heb nog nooit malaria pillen geslikt. Knak heeft er jaren gewoond en ook nog nooit geslikt. De risico inventarisatie van het moment is vaak gebaseerd op het India van tien jaar geleden. Geloof me, India is geen typisch derde wereld land meer zoals uit de school boekjes.

Over die specialisten: Er zijn 2 instanties in Nederland die autoriteit op dit gebied hebben: GGD en tropenziekenhuis. Wat zij zeggen is waarheid op dit vlak.
pi_52430806
Ik ben inmiddels al bijna weer een week terug uit India en nog steeds ben ik nog niet helemaal hier terug voor mijn gevoel geloof ik...Wat een prachtige ervaring was het! Ik ben helemaal dol op India geworden in slechts 2 weken, alhoewel ik het sommige momenten ook wel gehad had met de drukte, de stank (in sommige plaatsen) en het getrek aan je...

Met name de ceremonies in Varanasi, de erotische tempels in Kajuraho en (natuurlijk) de Taj Mahal hebben veel indruk gemaakt, naast dan de mensheid met zijn gebruiken en rituelen, want dat vind ik altijd nog het meest geweldige aan vakanties
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_52431878
Hoe kan ik het het best doen met betalen?
Heb nu alleen een Postbank-pinpas.. Hoe zit het met de pinmogelijkheden daar? Is dat uberhaupt mogelijk met mijn Postbankpas? En moet ik een creditcard/travellercheques aanvragen of is dat niet nodig?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_52436865
Ik ga ook naar India dit jaar.
Moet alleen nog even een ticket boeken en verzinnen waar ik heen ga.
pi_52436993
Nog een paar weken.
pi_52496191
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 19:53 schreef Skv het volgende:
Hoe kan ik het het best doen met betalen?
Heb nu alleen een Postbank-pinpas.. Hoe zit het met de pinmogelijkheden daar? Is dat uberhaupt mogelijk met mijn Postbankpas? En moet ik een creditcard/travellercheques aanvragen of is dat niet nodig?
Ik heb het prima gered met alleen een postbankpas op zak In de steden kan je over het algemeen prima pinnen, dus alleen als je lang buiten de steden bent moet je even goed plannen. Reken er wel op dat veel pinautomaten om mysterieuze reden niet werken en je er een paar moet proberen.
"The objectivist ethics holds man's life as the standard of value
– and his own life as the ethical purpose of every individual man." -Ayn Rand (1905-1982)
pi_52533892
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 19:53 schreef Skv het volgende:
Hoe kan ik het het best doen met betalen?
Heb nu alleen een Postbank-pinpas.. Hoe zit het met de pinmogelijkheden daar? Is dat uberhaupt mogelijk met mijn Postbankpas? En moet ik een creditcard/travellercheques aanvragen of is dat niet nodig?
Ervanuitgaande dat je pas het Maestro-teken heeft, kun je ook bij banken pinnen die Maestro ondersteunen. Dat zijn vooral de internationale banken (Citibank, HSBC, ING) en grote Indiase banken (ICICI, enz.).

Travelers cheques zijn nergens goed voor (voor zover ik weet). Creditcard kan handig zijn om betalingen mee uit te voeren in hotels, winkels en restaurants.
pi_53019944
in september ga ik naar India en ik vroeg me af hoe ik het beste naar hier kan bellen vanuit India. Moet ik dan gewoon een sim-kaart kopen en beltegoed of heb ik een hele nieuwe telefoon nodig of is het beste om te bellen vanuit een hotel ofzo?
Weet iemand misschien ook of een slaapzak goed te kopen is in Kathmandu, want ik ga op trektocht 3 dagen en daar kopen is misschien wel een mogelijkheid.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_53021089
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 23:47 schreef sieske het volgende:
in september ga ik naar India en ik vroeg me af hoe ik het beste naar hier kan bellen vanuit India. Moet ik dan gewoon een sim-kaart kopen en beltegoed of heb ik een hele nieuwe telefoon nodig of is het beste om te bellen vanuit een hotel ofzo?
Ik ben twee jaar geleden in India geweest en heb daar destijds een pre-paid simmetje gekocht, daarme kan je zeer goedkoop binnen India bellen en naar Nederland bellen is ook niet super prijzig (in ieder geval een heel stuk goedkoper dan vanaf dezelfde telefoon in NL naar jouw simmetje...) Houdt er echter wel rekening mee dat India in gebieden met verschillende operators is ingedeeld, zo is het bijvoorbeeld niet zo makkelijk om je Mumbaiaanse simmetje in een andere stad op te laden (maar ik geloof dat dat tegenwoordig ook wel via internet kan).
pi_53023659
Voor prepaid in India moet je tegewoordig een residential adres in India opgeven. Je kan als buitenlander niet zomaar een pre-paid kopen. Al helemaal niet op een tourist visa.
pi_53024527
Oe, dinsdag vlieg ik.

Dit is het eerste hotel.
pi_53027746
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 05:23 schreef jpjedi het volgende:
Voor prepaid in India moet je tegewoordig een residential adres in India opgeven. Je kan als buitenlander niet zomaar een pre-paid kopen. Al helemaal niet op een tourist visa.
Wordt dat adres tegenwoordig gecontroleerd dan?
Twee jaar geleden was het totaal geen probleem, na een stel kopietjes van paspoort + (toeristen-)visum en het invullen van een A4-tje of twee met oa het adres van het hotel was het geen probleem.
pi_53028654
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 13:18 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Wordt dat adres tegenwoordig gecontroleerd dan?
Twee jaar geleden was het totaal geen probleem, na een stel kopietjes van paspoort + (toeristen-)visum en het invullen van een A4-tje of twee met oa het adres van het hotel was het geen probleem.
Mijn vrouw is hier nog op een touristen visum om bepaalde redenen terwijl we hier wonen. WErd direct duidelijk dat zelfs wanneer je in India woont niet op dit visum een pre-paid kunt krijgen dus staat hij nu op mijn naam.

Misschien dat het je lukt maar dat zijn de mazen van de wet... en die zijn er nogal veel in India.
pi_53056218
Nog iemand tips voor Delhi?
pi_53059098
Cricket?
Thu 13 - Sun 16 India A v South Africa A
Feroz Shah Kotla, Delhi
pi_53059803
Dan ben ik niet in Delhi.
pi_54034221
Ik vertrek donderdag. Alleen heb ik nog geen hotel gevonden in Delhi waar zowel de Lonely Planet als de Rough Guide (beide gidsen zijn een maand geleden gepubliceerd) enigszins enthousiast over zijn.

Iemand nog briljante tips? Het hoeft niet heel erg geweldig te zijn, maar schoon en niet al te druk/rumoerig is toch wel prettig.
pi_54039253
Ik kan alleen vertellen waar ik zat.

Het eersre hotel in Delhi was Crest Inn. Ik vond het wel redelijk, maar veel mensen hadden klachten over dingen die niet werkten. Ontbijt was nogal magertjes.

Het tweede hotel was beter, enige nadeel was dat de kamer 's avonds wel vol zat met allerlei beestjes rondom de lampen. Die leken langs de airco naar binnen te kruipen. Geen vervelende beestjes trouwens. Regent Continental. Zie www.hotelregentindia.com

Beide in de wijk Karol bagh waar een heleboel middenklasse hotels zitten.
pi_54070951
Ik ga ook ff rondreizen daar! Eerst 2 weken naar Mumbai, dan naar Goa, dan wsl. naar Delhi, rest van de planning is nog niet bekend!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_54077591
Hoe is jouw programma eigenlijk Liejannuh?
pi_54077652
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 15:04 schreef Skv het volgende:
Ik ga ook ff rondreizen daar! Eerst 2 weken naar Mumbai, dan naar Goa, dan wsl. naar Delhi, rest van de planning is nog niet bekend!
Agra een ideetje?
pi_54077872
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:38 schreef k_man het volgende:
Hoe is jouw programma eigenlijk Liejannuh?
We vliegen naar Delhi. En dat is het enige dat vast staat.
Verder hebben we de volgende dingen op het lijstje staan:
- Agra met de Taj Mahal
- Varanasi met de Ganges en de lijkverbrandingen
- Bikaner met de rattentemple
- Jaisalmer met de kamelen en de woestijn
- Jaipur met de geweldige Art Deco bioscoop waar we echt een Bollywoodfilm willen gaan kijken
- Een cricketwedstrijd (lokatie nog niet bedacht, maar de nationale competitie schijnt te beginnen in november, dus dat komt mooi uit)
- Pushkar met de jaarlijkse Camelfair (heel veel kamelen en heel veel mensen!)

Ik ben heel erg benieuwd.
pi_54078065
Kortom, waarschijnlijk kom je behalve Delhi op totaal andere plekken als ik.
pi_54078287
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 22:02 schreef k_man het volgende:
Kortom, waarschijnlijk kom je behalve Delhi op totaal andere plekken als ik.
Dat zit er wel in. In principe gaan we vooral naar Rajahstan.
Ben wel heel benieuwd naar alles.
pi_54078442
Je kunt rode forten gaan vergelijken dan. Die in Delhi met die in Agra.

Vlieg je met KLM?
pi_54078643
Al Italia. Lekker cappuccino drinken in Milaan.
pi_54098592
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 22:14 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Dat zit er wel in. In principe gaan we vooral naar Rajahstan.
Ben wel heel benieuwd naar alles.
vergeet je Bundi niet aan te doen? Doe je dan de groeten aan JP? Koop je hoestbonbons bij de vriendelijke meneer met de grote ogen op de hoek. Of eet je een noten safraan lassi?
pi_54098761
Is Bea er tegelijk met jullie?
pi_54099901
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 22:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

vergeet je Bundi niet aan te doen? Doe je dan de groeten aan JP? Koop je hoestbonbons bij de vriendelijke meneer met de grote ogen op de hoek. Of eet je een noten safraan lassi?
Ik heb gister vrij veel weblogs zitten lezen en wij gaan ook zeker behoefte krijgen aan een Bundi.
Nog een paar dagen!

Owja, en als Bea ergens de komende weken gaat, dan is ze er tegelijk met ons.
pi_54101678
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 16:21 schreef Liejannuh het volgende:
Ik vertrek donderdag. Alleen heb ik nog geen hotel gevonden in Delhi waar zowel de Lonely Planet als de Rough Guide (beide gidsen zijn een maand geleden gepubliceerd) enigszins enthousiast over zijn.

Iemand nog briljante tips? Het hoeft niet heel erg geweldig te zijn, maar schoon en niet al te druk/rumoerig is toch wel prettig.
hi liejannuh Ik was er in februari; ik had toen best wel wat moeite om een hotel te vinden, dus het is ws wel raadzaam om er 1 van te voren te boeken. Ik heb daar in elk geval noodgedwongen behoorlijk duur gezeten, ik geloof iets van 1100 rp per nacht voor een hok. Het kan goedkoper, hoewel je dan wel het risico loopt in bedenkele omstandigheden terecht te komen.
Jesus saves but death prevails.
pi_54102371
Relaxte hotels (hoeft niet superduur) heb je toch wel voor rond de E15 / E20 per nacht toch?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_54102460
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 01:32 schreef Skv het volgende:
Relaxte hotels (hoeft niet superduur) heb je toch wel voor rond de E15 / E20 per nacht toch?
1100 rp == EUR 17,80. Maar voor een fatsoenlijk hotel ben je denk ik een euro of 25 kwijt.
Jesus saves but death prevails.
pi_54103172
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 22:47 schreef k_man het volgende:
Is Bea er tegelijk met jullie?
Beatrix komt op de koffie in Bangalore

pi_54182291
Ik heb wat foto's van mijn vakantie online gegooid: [Showcase] India
pi_54184192
!
Mijn reisorganisatie is aan het eikelen geslagen, nu moet ik ipv 10 januari 20 december terug!
Denk dat ik die vlucht maar gewoon skip (lege stoel terug) en een extra terugreis voor mezelf boek..
Damn. Scheelt 2,5 week!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_54194006
Zoals het er nu uitziet toch nog gelukt, er gaat alleen een vliegtuig met een leeg plaatsje van Mumbai naar Dubai en daarna van Dubai naar NL.. ik kom gewoon niet opdagen en regel zelf een nieuw ticket.
Helaas ben ik dan het geld van de vlucht kwijt (E600) en moet ik een nieuw ticket boeken (E480).
Maarja, dan ben ik wel 2,5 weken meer in India
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_54238355
Zijn mijn posts in dit topic überhaupt wel zichtbaar, eigenlijk? Test 1, 2, test...
pi_54242798
Ja.

Waarschijnlijk toch nog alles rond gekregen, morgen definitief boeken, 17 november naar Dubai, 29 november naar India, 10 januari terug naar NL
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_54260825
hallo beste mensen,

na een lange tijd toch eens even dit topic weer afstoffen. Ik mag eindelijk naar india - hoewel niet als vakantiereisje. maar voor het werk!

Ik ga als het goed is eind nov. naar New Delhi, waar ik max. 2 weken zal verblijven. Ik hoop nhier ong een weekje voor mezelf aan te kunnen plakken, of op zijn minst een of twee dagen vrij te nemen. Ik kan niet ver reizen aangezien ik in december op moet voor mijn theorie rijbewijs (oh hell..)

In ieder geval, iemand tips voor new delhi? Ik heb het pas gisteren te horen gekregen dus ik heb nog niets opgezicht of wat dan ook. Ik blijf in een redelijk luxe hotel dus ik denk dat ik me voor de gezondheid geen zorgen hoef te maken (eten enzo..)

dank
pi_54261051
Ehm, alleen tips voor New Delhi?

Gewoon een taxi huren voor een hele of een halve dag en die kerel overal langs laten rijden wat in de LP staat.

En je gaat toch niet twee weken lang elke dag in het hotel eten?
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:05:44 #119
12621 tcr
*nix 4ever
pi_54261259
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 11:41 schreef Perruche het volgende:
In ieder geval, iemand tips voor new delhi? Ik heb het pas gisteren te horen gekregen dus ik heb nog niets opgezicht of wat dan ook. Ik blijf in een redelijk luxe hotel dus ik denk dat ik me voor de gezondheid geen zorgen hoef te maken (eten enzo..)
cursusje?

Zelf net terug van een cursus in Shimla (in de Himalaya) en dat was maar beter ook. Aangekomen en vertrokken van Dehli en die beide dagen al gelijk helemaal gek van al die drukte en toeters (toeteren is de nationale hobby van ze). Dan lekker rustig in de bergen.

Enige nadeel van de bergen is wel dat het enige internationale eten wat er is de Domino's Pizza is. Dus je maag moet wel een beetje tegen het eten kunnen in dit gebied (wat bij mij helaas niet altijd het geval was).

Delhi heeft gewoon een McDonalds, KFC en Subway (maar dan alles op kipbasis of vegetarisch), dus daar is het als westerling beter uit te houden.
pi_54262364
Zelf heb ik een gruwelijke hekel aan Indiaas eten maar wanneer ik integratie verwacht van buitenlanders in NL dan gedraag ik me ook zo in India. Dus onze kok kookt elke dag Indiaas en ik begin er zowaar aan te wennen en ben 7kg afgevallen sinds we hier wonen.

Maar soms even ontsnappen is ook niet erg. Dit weekend een heerlijk steakhouse gevonden. Echter in India wordt het rundvlees niet gekeurd op lintworm koppen zoals in Europa dus ik laat het rode vlees even voor wat het is.

Verder zijn er ook wel een hoop lekkere Indiase dingen hoor.

Tip voor iedere India bezoeker:

Eet niet van buffet en blijf bij voorkeur vegetarisch als je 100% zeker wil zijn van een probleemloos bezoek. Ik heb sinds we hier wonen (3 maanden nu) nog niets ergs meegemaakt maar mijn vrouw heeft al verschillendje tourtjes WC gehad.
pi_54263794
Indiaas eten is prima en je kunt eigenlijk in elk restaurant desnoods ook uitwijken naar Chinees: 'spring rolls' (loempia) op 'chowmein' (noedels) bijvoorbeeld. Dat hebben ze haast overal.

Elk gerecht waarbij 'massala' in de naam voorkomt vermijden als je niet van pittig houdt.

De keuze aan vegetarisch eten is enorm en da's inderdaad een goede optie. Indiërs zelf eten ook veel vegetarisch.
pi_54263907
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 12:05 schreef tcr het volgende:

[..]

cursusje?

Zelf net terug van een cursus in Shimla (in de Himalaya) en dat was maar beter ook. Aangekomen en vertrokken van Dehli en die beide dagen al gelijk helemaal gek van al die drukte en toeters (toeteren is de nationale hobby van ze). Dan lekker rustig in de bergen.

Enige nadeel van de bergen is wel dat het enige internationale eten wat er is de Domino's Pizza is. Dus je maag moet wel een beetje tegen het eten kunnen in dit gebied (wat bij mij helaas niet altijd het geval was).

Delhi heeft gewoon een McDonalds, KFC en Subway (maar dan alles op kipbasis of vegetarisch), dus daar is het als westerling beter uit te houden.


inderdaad een cursus, met als verschl dat ik hem aan die indiers moet gaan geven.. oeh yeah!

Ik hou van indiaas eten maar ik verwacht wel dat het *echte* indiaas anders is dan dat nep-pittig dat we hier hebben. En ik ben niet van plan om naar KFC of de mac te gaan (nou ja, misschien een McIndia, ofzo) maar mocht ik het even nodig hebben is het prettig als dat er wel is, natuurlijk.

Veel vegetarisch is echt goed!

jeetje, ik heb er echt zoveel zin in
pi_54264220
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 14:49 schreef Perruche het volgende:

[..]



inderdaad een cursus, met als verschl dat ik hem aan die indiers moet gaan geven.. oeh yeah!

Ik hou van indiaas eten maar ik verwacht wel dat het *echte* indiaas anders is dan dat nep-pittig dat we hier hebben. En ik ben niet van plan om naar KFC of de mac te gaan (nou ja, misschien een McIndia, ofzo) maar mocht ik het even nodig hebben is het prettig als dat er wel is, natuurlijk.

Veel vegetarisch is echt goed!

jeetje, ik heb er echt zoveel zin in
Misschien wat leuke cijfers over India die me ook opvielen dan wel interesseerden:

1,1 (onof. 1,3) miljard inwoners
Religie: 83% Hindu, 13% Muslim, 2/2% Christen/Sikh (bron: Wikipedia)
80% is vegetarisch
Economische groei van rond de 9% per jaar (bron: ABN-AMRO merging market studies)
77% van de bevolking leeft van 44 Eurocent per dag of minder
92% van de geldstroom in India is zwart
57 INR voor 1 Euro
Primaire sector 19% van de economie maar 70% van de mensen werkzaam
Secundaire sector 27,4 %
Tertiare sector 53,6%
6 daagse werkweek
rente rond de 9%
Inflatie 6,5%
gemiddelde arbeidskosten 48Rupees/uur
PPP is 4 (mensen kunnen gemiddeld met hetzelfde bedrag 4 keer zoveel kopen dan wij
bureaucratie: 116de positie van de 155 op de lijst van de wereldbank. (red tape)
Inkomsten belasting: rond de 30%

(bron: ABN-AMRO emerging market studies of eigen ervaring)

En er is natuurlijk een berg te vinden op Wikipedia, maar die zal je vast al gevonden hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door jpjedi op 30-10-2007 15:18:35 ]
pi_54265003
We hadden weer eens bezoek vanmorgen. Op zich grappig maar ze wilde de hond pakken. . Gelukkig waren ze bang van de fotocamera.





pi_54267902
Whoohooo!!

Eindelijk is alles dan toch rond, eerst ging het boeken van de terugvlucht fout (geld was weg, had geen tickets, klotsites).
Nu bij andere maatschappij geboekt, vlieg 10 januari terug via Abu Dhabi.
17 november vertrekken, dan 8 dagen Dubai en vervolgens 44 dagen in India!

Eerste 21 dagen van het totaal bedrijfsbezoeken, daarna 31 dagen rondtrekken, eerst met 12 man/vrouw (t/m 20 dec) en de laatste 3 weken met drie man door India..
Heb de Lonely Planet vast besteld..!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_54573366
he SKV, wat tof! en je gaat al bijna.

Wat voor bedrijbezoeken ga je doen dan?

je gaat al bijna...!
Ik nog 2 weekjes, heb er zin in!
  dinsdag 13 november 2007 @ 14:12:41 #127
24329 KNAK
ff w88,......
pi_54575052
JP
In welke wijk woon je uiteindelijk?

Zal wel niet in Indiranagar zijn, daar zie je alleen indiers, geen aapjes
Mai pben rai~!
  dinsdag 13 november 2007 @ 14:25:18 #128
24329 KNAK
ff w88,......
pi_54575330
Oh ya...

En ik ben zo nu ongeveer een jaar geleden vertrokken uit India, zal nog wel eens een keertje terugkomen, met name door mijn vrienden/ex collega's die er een sport van gemaakt hebben mij proberen over te halen om weer even terug te komen.
Dat zal wel makkelijk haalbaar zijn aangezien ik sinds een maand een nieuwe baan heb waardoor ik waarschijnlijk nog wel minimaal 3 jaar in Bangladesh te vinden ben ( )

JP, sla maar alvast wat stroopwavels in voor als ik langskom


Ik mis India nog steeds niet, wel heb ik een klein beetje verlangen naar New Delhi, wat ik nog steeds leuker vind dan Bangalore (ik vraag me af hoe Banglalore er nu uitziet wat betreft het nachtleven (eindelijk later dan 10pm?) en de verkeersdrukte (nog een grotere chaos waarschijnlijk)
Mai pben rai~!
pi_54576119
KNAK, heb je nog tips voor new delhi? Overdag moet ik werken maar in de avond heb ik vrij

Kan je daar in de avond nog shoppen ofzo?

En heeft iemand een idee waar je het best alvast je rupee´s kan wisselen? En hoeveel ik er cash mee moet nemen voor 5 dagen? En is het ook handig om dollars mee te nemen? (voor de kruiers enzo...?)
pi_54576247
Warom heb jij het toch steeds over New Delhi? Wat is er mis met de rest van de stad?

Hoe dan ook, rupees gewoon op het vliegveld wisselen. Dollars heb je niet nodig, al helemaal niet voor kruiers. Als je die een dollar geeft, geef je al veel te veel.

Je kunt pinnen, dus meer geld halen is geen probleem. Reken voor een maaltijd in een restaurant op maximaal 200 rupee (kan veel minder). Nog wat geld voor drankjes, tax's etc. Dan kom je met 500 per dag een aardig eind.
pi_54580282
MIjn reisplannen tot nu toe:

17 November naar Dubai
28 November naar Mumbai
7 Dec 2007 Start doorreis met zn achten; beginpunt Mumbai, vlucht naar Delhi
za. 8 dec 18.00 uur vlucht Mumbai-Delhi
zo. 9 dec Delhi
ma. 10 dec reisdag Delhi-Agra
di. 11 dec Agra
woe. 12 dec fatehpur Sikri
do. 13 dec reisdag Jaipur
vr. 14 dec Jaipur, bazaars
za. 15 dec Amber
15/16 Dec 2007 Start doorreis met zn drieën; beginpunt Jaipur
16/17 Dec 2007 Aankomst Johdpur
19 Dec 2007 Aankomst Udaipur
23 Dec 2007 Aankomst Jalgaon
29/30 Dec 2007 Aankomst Aurangabad
1/2 Jan 2008 Uitstap naar Ellora
3/4 Jan 2008 Aankomst Goa
7 Jan 2008 Aankomst Mumbai
10 Jan 2008 Terugvlucht ’s avonds
11 Jan 2008 Aankomst Frankfurt

Zaterdag weg! Heb een backpack gekocht en 2.000 Euro op de bank staan.
Ook een tas vol medicijnen en spul al ingekocht, morgen beginnen met inpakken!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_54580348
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:01 schreef Perruche het volgende:
he SKV, wat tof! en je gaat al bijna.

Wat voor bedrijbezoeken ga je doen dan?

je gaat al bijna...!
Ik nog 2 weekjes, heb er zin in!
Onderzoeken naar Sustainable business in Dubai en Mumbai.
Vandaag een lijst met bedrijven gekregen, ik ben specifiek verantwoordelijk voor o.a. het Jumeirah hotel in Dubai, best tof. Verdere informatie staat op www.explorasian.nl. Daar staan ook eerder afgemaakte rapporten al op, ben nu nog bezig met afronding van Corporate social responsibility-vragenlijstrapport. Dat moet morgen af zijn, vrijdag deadline voor twee andere onderzoekjes.. Druk druk druk!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_54580744
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 14:25 schreef KNAK het volgende:
Oh ya...

En ik ben zo nu ongeveer een jaar geleden vertrokken uit India, zal nog wel eens een keertje terugkomen, met name door mijn vrienden/ex collega's die er een sport van gemaakt hebben mij proberen over te halen om weer even terug te komen.
Dat zal wel makkelijk haalbaar zijn aangezien ik sinds een maand een nieuwe baan heb waardoor ik waarschijnlijk nog wel minimaal 3 jaar in Bangladesh te vinden ben ( )

JP, sla maar alvast wat stroopwavels in voor als ik langskom


Ik mis India nog steeds niet, wel heb ik een klein beetje verlangen naar New Delhi, wat ik nog steeds leuker vind dan Bangalore (ik vraag me af hoe Banglalore er nu uitziet wat betreft het nachtleven (eindelijk later dan 10pm?) en de verkeersdrukte (nog een grotere chaos waarschijnlijk)
Altijd welkom jongen. We wonen in Jayanagar 8th Block. Als je nu begin December komt dan kun je een tuinfeestje bijwonen . We hebben zelfs een Tandoor gekocht om Naan te bakken.
Het nachtleven is nog steeds bagger maar het Leela palace heeft wel een leuk discotheekje waar veel jongeren komen. Verder gaan we wel eens wat feestjes af van zakenpartners maar dat is meer noodzaak dan plezier.

En tja..het verkeer. De metro moet oplossing gaan bieden maar die is de eerste 5 jaar nog niet af. Het nieuwe vliegveld wordt 30 maart in gebruik genomen en men heeft nu een masterplan gemaakt om er uberhaupt te kunnen komen. tot op heden is de weg naar het nieuwe vliegveld de laatste 5 kilometer een smal zandspoor.
pi_54582444
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 17:43 schreef Skv het volgende:
MIjn reisplannen tot nu toe:

17 November naar Dubai
28 November naar Mumbai
7 Dec 2007 Start doorreis met zn achten; beginpunt Mumbai, vlucht naar Delhi
za. 8 dec 18.00 uur vlucht Mumbai-Delhi
zo. 9 dec Delhi
ma. 10 dec reisdag Delhi-Agra
di. 11 dec Agra
woe. 12 dec fatehpur Sikri
do. 13 dec reisdag Jaipur
vr. 14 dec Jaipur, bazaars
za. 15 dec Amber
15/16 Dec 2007 Start doorreis met zn drieën; beginpunt Jaipur
16/17 Dec 2007 Aankomst Johdpur
19 Dec 2007 Aankomst Udaipur
23 Dec 2007 Aankomst Jalgaon
29/30 Dec 2007 Aankomst Aurangabad
1/2 Jan 2008 Uitstap naar Ellora
3/4 Jan 2008 Aankomst Goa
7 Jan 2008 Aankomst Mumbai
10 Jan 2008 Terugvlucht &#8217;s avonds
11 Jan 2008 Aankomst Frankfurt

Zaterdag weg! Heb een backpack gekocht en 2.000 Euro op de bank staan.
Ook een tas vol medicijnen en spul al ingekocht, morgen beginnen met inpakken!
Je pakt grotendeels onze route... alleen zijn we gevlogen van Mumbai naar Goa, hoe ik van Jodpur naar Mumbai kwam weet ik nu al niet meer.... bus ofzo?
pi_54583091
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 15:00 schreef k_man het volgende:
Warom heb jij het toch steeds over New Delhi? Wat is er mis met de rest van de stad?

Hoe dan ook, rupees gewoon op het vliegveld wisselen. Dollars heb je niet nodig, al helemaal niet voor kruiers. Als je die een dollar geeft, geef je al veel te veel.

Je kunt pinnen, dus meer geld halen is geen probleem. Reken voor een maaltijd in een restaurant op maximaal 200 rupee (kan veel minder). Nog wat geld voor drankjes, tax's etc. Dan kom je met 500 per dag een aardig eind.
omdat ik geen flauw idee heb hoe die stad heet k ga dr ook maar voor mn werk naartoe, en als hun zeggen new delhi, dan geloof ik dat. Geen flauw idee dat dat een wijk is. Ik bedoel, NEW york is toch ook gewoon New York?

Dankje voor de tips maar restaurants hoef ik denk ik niet te betalen (ze hebben toch wel amex overal?) en ik moet de hele dag werken dus echt veel zal ik niet uitgeven... Maar dus pas in india wisselen? ok.

Over die kruiers etc - van mijn collegas die er al zijn geweest hoorde ik wel dat zij hetzelfde doen. Hoeveel rupee zou je ze dan geven?
pi_54583215
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 17:45 schreef Skv het volgende:

[..]

Onderzoeken naar Sustainable business in Dubai en Mumbai.
Vandaag een lijst met bedrijven gekregen, ik ben specifiek verantwoordelijk voor o.a. het Jumeirah hotel in Dubai, best tof. Verdere informatie staat op www.explorasian.nl. Daar staan ook eerder afgemaakte rapporten al op, ben nu nog bezig met afronding van Corporate social responsibility-vragenlijstrapport. Dat moet morgen af zijn, vrijdag deadline voor twee andere onderzoekjes.. Druk druk druk!
ziet er goed uit zeg! Vanuit je universiteit georganiseerd? Fancy hoor!
pi_54585944
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:33 schreef Perruche het volgende:
omdat ik geen flauw idee heb hoe die stad heet
Je gaat er dus goed voorbereid naar toe, merk ik.
quote:
Dankje voor de tips maar restaurants hoef ik denk ik niet te betalen (ze hebben toch wel amex overal?)
Nee.
quote:
Over die kruiers etc - van mijn collegas die er al zijn geweest hoorde ik wel dat zij hetzelfde doen. Hoeveel rupee zou je ze dan geven?
Twintig rupee of zo, maar wat moet je überhaupt met kruiers? Kun je zelf je tas niet dragen?
pi_54587011
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 21:21 schreef k_man het volgende:

[..]

Je gaat er dus goed voorbereid naar toe, merk ik.
[..]

Nee.
[..]

Twintig rupee of zo, maar wat moet je überhaupt met kruiers? Kun je zelf je tas niet dragen?


Inderdaad, ik ga er niet goe voorbereid heen. Ik ga namelijk niet op vakantie en het is pas sinds een paar dagen duidelijk dat ik uberhaupt ga. Het is een van de landen waar ik het allerliefst naartoe zou willen maar helaas vind ik een zakenreis nou niet -de- uitgelezen manier om zo'n land te gaan verkennen. Daarnaast is dit mijn eerste trip ooit buiten europe en heb ik geen flauw idee wat ik moet verwachten.

maar goed, genoeg verdedigd

Ik hoopte ook hier wat vragen te kunnen stellen he, maar goed, als het zulke vreemde vragen zijn dan vraag ik m collegas wel
pi_54587565
Het zijn geen vreemde vragen, maar je vragen zijn zo basic dat het wat lachwekkend wordt. No offence...

Zou je voor je erheen gaat niet gewoon een keer een reisgids kunnen doorbladeren?
pi_54587732
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 22:17 schreef k_man het volgende:
Het zijn geen vreemde vragen, maar je vragen zijn zo basic dat het wat lachwekkend wordt. No offence...

Zou je voor je erheen gaat niet gewoon een keer een reisgids kunnen doorbladeren?
Ja ik stel je geduld wel erg op de proef he

Reisgidsje is wel een goed idee . Heb vandaag met een collega gebabbeld die er ok voor de eerste keer heengaat, en die heeft gelukkig net zoveel basic vragen als mij, dat scheelt!

Maar goed, bedankt in ieder geval, ik zal me koest houden
pi_54588321
Neuh, stel gerust vragen. Het zou alleen wel goed zijn, ook voor jezelf, als je wat meer doet dan alleen hier een paar vragen neerzetten.
pi_54590659
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:37 schreef Perruche het volgende:

[..]

ziet er goed uit zeg! Vanuit je universiteit georganiseerd? Fancy hoor!
Ja, moet eerlijk zeggen dat er ook al enorm veel tijd in de vooronderzoeken zit. Ben voor de zomervakantie gestart, in de vakantie gewoon deadlines gehad t/m vrijdag. Zaterdag gaan we weg, eerste drie weken maken we 60 uur per week oid, daarnaast ook nog verslagen uitwerken. In januari eindrapportage maken, in mei symposium. Ben er dan in totaal 11 maanden mee bezig geweest, maargoed krijg er natuurlijk tijdens mijn studententijd iets erg gaafs voor terug!
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:11 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Je pakt grotendeels onze route... alleen zijn we gevlogen van Mumbai naar Goa, hoe ik van Jodpur naar Mumbai kwam weet ik nu al niet meer.... bus ofzo?
Ah, heb je nog tips toevallig voor dingen die ik echt niet mag missen?
Ik zit trouwens met Oud en Nieuw in Aurangabad, is er dan iets te beleven of moeten we zelf een feestje bouwen?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_54592393
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 21:21 schreef k_man het volgende:

[..]

Je gaat er dus goed voorbereid naar toe, merk ik.
[..]

Nee.
[..]

Twintig rupee of zo, maar wat moet je überhaupt met kruiers? Kun je zelf je tas niet dragen?

Ho ho ho

Ik betaal meestal met AMEX in hotels en restaurants als ik door India reis.

En tja..hij gaat voor het werk en dat is een totaal andere insteek als de backpackers hier in dit topic. Ik reis zelf ook veel voor mijn werk naar Singapore, China etc maar ik heb nog nooit voorbereid. Het is werken dus je pakt de taxi of je word opgehaald en gaat naar hotel of firma. Dan loopt de rest vanzelf en is er altijd wel min of meer een uitstapje met lokale mensen om wat van de omgeving te zien.

Ik had na 3 maanden wonen in India ook nog niets gezien dan deze stad omdat ik het gewoon te druk had.
pi_54594330
quote:
Op woensdag 14 november 2007 03:32 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ho ho ho

Ik betaal meestal met AMEX in hotels en restaurants als ik door India reis.

En tja..hij gaat voor het werk en dat is een totaal andere insteek als de backpackers hier in dit topic. Ik reis zelf ook veel voor mijn werk naar Singapore, China etc maar ik heb nog nooit voorbereid. Het is werken dus je pakt de taxi of je word opgehaald en gaat naar hotel of firma. Dan loopt de rest vanzelf en is er altijd wel min of meer een uitstapje met lokale mensen om wat van de omgeving te zien.

Ik had na 3 maanden wonen in India ook nog niets gezien dan deze stad omdat ik het gewoon te druk had.
Zelfs na 3 maanden nog niet
Ik zie dit tripje eigenlijk ook als een leuke eerste keer, ik hoop nog steeds dat ik daarna een keer een maand ofzo er voor mezelf heen kan gaan

Wel goed om te horen dat ze idd wel overal AMEX hebben

Ik verblijf in het Imperial hotel, weet jij of dat iets is? Het klinkt of je wel redelijkop de hoogte bent

[ Bericht 1% gewijzigd door Perruche op 14-11-2007 09:31:06 (zpelvauten) ]
pi_54594864
quote:
Op woensdag 14 november 2007 03:32 schreef jpjedi het volgende:
Ho ho ho

Ik betaal meestal met AMEX in hotels en restaurants als ik door India reis.
Wordt echt niet overal geaccepteerd. Ze zien je aankomen als je bij een klein eettentje je maaltijd van 100 rupee met een creditcard wilt betalen. In de grotere, duurdere hotels en restaurants kan het natuurlijk wel, maar da's natuurlijk een stuk saaier.
quote:
En tja..hij gaat voor het werk en dat is een totaal andere insteek als de backpackers hier in dit topic.
Ja, ik ben echt een backpacker. Heheh.
quote:
Ik reis zelf ook veel voor mijn werk naar Singapore, China etc maar ik heb nog nooit voorbereid. Het is werken dus je pakt de taxi of je word opgehaald en gaat naar hotel of firma. Dan loopt de rest vanzelf en is er altijd wel min of meer een uitstapje met lokale mensen om wat van de omgeving te zien.
Handig. Hoeveel Chinezen denk je dat je ongemerkt beledigd hebt doordat je niks van de omgangsvormen wist? Ook als je zakelijk reist is het goed je van tevoren een beetje in te lezen in de cultuur.
pi_54621064
ja oké, maar wat is het probleem als je smorgens in een taxi stapt, gaat werken, daarna naar een restaurantje, betalen met AMEX (wat dat dan ook is), met de tuk-tuk terug en zo'n mannetje gelukkik maakt met 20 rupees voor het dragen van een tas?
Als je backpacker bent doe je dat over het algemeen anders, maar ik zie het probleem niet als je daar bent voor je werk. Hoe beledig je dan mensen?
Ik heb me ook ingelezen in de cultuur en omgangsvormen maar ik moet zeggen dat ik me toch over het algemeen redelijk westers heb gedragen toen ik daar was en ik heb nergens problemen mee gehad. Zolang je netjes/vriendelijk bent is er niet echt een probleem. Oh ja, natuurlijk niet undressed (kort rokje/korte broek/topje met spaghettibandjes ofzo) rondrennen.
Ik zeg dit niet om te zeiken maar ik wil wel serieus weten hoe ik dan ongewld mensen beledig? Dan weet ik dat voor de volgende keer
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_54621769
Het ging me om jpjedi die zegt dat ie zich nooit heeft voorbereid op reizen naar China. Terwijl de omgangsvormen in China behoorlijk kunnen verschillen van de onze. Als je geen rekening houdt met lokale gevoeligheden kun je mensen dus flink beledigen zonder dat je daar erg in hebt. Ik heb het zelf bijvoorbeeld gezien in Japan: de Nederlandse met wie ik ging eten plantte aan het eind van de maaltijd achteloos haar eetstokjes rechtop in haar kom rijst. Zo ongeveer iedereen in dat restaurant keek haar boos aan. Dat is iets wat bij een uitvaart hoort.

Ik bent rouwens niet bepaald een backpacker, zoals ik al zei.
pi_54623266
Ach ik zie het probleem ook niet zo eigenlijk. Ik woon en werk in India waar we wel wat voor hebben gelezen. Mijn vrouw heeft van mijn firma een cursus gekregen over de cultuurverschillen maar die zijn in India niet echt schokkend. In China is het inderdaad een ander verhaal maar ik reis altijd met de lokale Chinese collega`s die meest internationale ervaring hebben en mij ' begeleiden' in het cultuur avontuur. Ik hoor ook veel van mijn expat collega aldaar.

Maar voor China heb ik echt nooit een boekje gelezen of iets dergelijks. Nooit problemen gehad kan ik zeggen.
pi_54626075
ik ben het wel met k_man eens dat inlezen geen kwaad kan. Denk wel dat iig voor mij, India een goede start is, aange]zien het project waarschijnlijk doorgaat naar Japan en Singapore. Vooral japan lijkt me een verschil m.b.t. de mentaliteit!

Het scheelt idd ook wel dat je het meerendeel met zakenmensen bent die al -ik weet niet hoeveel- andere culturen over de vloer hebben gehad, dan staan ze vast niet raar te kijken mocht je iets vreemds doen.

K_man, afgaande op jouw ervaring etc, heb je en boekje of een site die je aan kan bevelen mb.t. (zakelijke) reizen? Anders ga ik zaterdag even naar de bieb denk ik


- en sieske: AMEX is een creditcard

Wat ik nog wel even wil zeggen - ik zou liever als backpacker naar india gaan en echt wat van het land zien, bij lokale tentjes eten en naast een stel kippen in de us zitten, maar ik denk dat dat er niet van gaat komen deze ronde
pi_54668462
Heerlijk, net een afscheidsborrel met mn huis gehad.. Over 2 uur en 45 minuten gaat de wekker, dan snel spullen in de auto tyfen en de bus in! Gaat een succes worden!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_55049691
Realiseer me nu pas dat Knak best wel eens wat problemen kan hebben gehad in Bangladesh.

Knak: Als je kan post eens hoe het allemaal afgelopen is daar in Dhaka?
pi_55051009
quote:
Op woensdag 14 november 2007 09:30 schreef Perruche het volgende:

[..]
Ik verblijf in het Imperial hotel, weet jij of dat iets is? Het klinkt of je wel redelijkop de hoogte bent
Het Imperial is zo ongeveer het meest geweldige hotel van Delhi! Althans, dat beweren zowel de Rough Guide als de Lonely Planet! Het zit ook behoorlijk dicht bij Connaught Place, en daar kun je wel leuk winkelen enzo.
Maar afijn, daar heb je nu vast niets meer aan.

Ik ben ondertussen terug van een trip van 5 weken naar India. Zou graag wat foto's hier neerzetten, maar mn camera is gejat in Pushkar en ik heb dus alleen maar een paar foto's van Jaipur en Delhi. Aangezien ik überhaupt geen zin meer had in foto's maken, heb ik alleen nog maar foto's gemaakt met springende mensen en vreemde objecten.

Afgelegde reisroute in 35 dagen:
Delhi - Varanasi (en Sarnath) - Khajurao - Orchha - Agra (en Fatehpur Sikri) - Baratpur (Keoladeo NP) - Ranthambore NP - Bundi - Udaipur (en Chittor) - Ranakpur (en Kumbalgarh) - Jodhpur - Jaisalmer (en Phalodi) - Bikaner (en Deshnok) - Pushkar (en Ajmer) - Jaipur - Delhi.

Meest geweldige ervaringen:
- Varanasi. Zo mooi, zo puur, zo geweldig. 's Ochtends om half 6 met een bootje de Ganges op is een onvergetelijke ervaring.
- op een kameel de woestijn in bij Jaisalmer. Kamelen zijn zo leuk!
- het fort in Jodhpur. Zo ontzettend mooi en een geweldige audioguide.
- naar de bioscoop in Jaipur, zowel Raj Mandir als een "normale" bioscoop. Helemaal geweldig al die Bollywood films!
- Bundi en het geweldige paleis daar! Zo'n leuk en lief stadje!
- Orchha. Leuk lief dorpje waar toevallig net een festival was waardoor het echt bizar druk was met mensen die allemaal naar een tempel gingen. Mooi fort ook.
- Udaipur, hele leuke stad. Wij zaten er met Diwali en de kermis (inclusief een reuzenrad dat er uit zag alsof het van mecano was gemaakt en wat echt een bewezen stabiele constructie was! ) was helemaal geweldig! Geweldig mooi paardrijden daar ook.
- Jaipur, zowel het city palace als het Amber Fort. Ontzettend mooi. Lekker ronddwalen daar en op de foto gaan met locals.
- Ranthambore NP waar wij het geluk hadden 2 tijgers met elkaar te zien spelen. En dat terwijl 80% van de bezoekers over het algemeen geen tijgers ziet in dit park.
- Ranakpur, een enorme Jain tempel daar met 1440 pilaren. Beetje ronddwalen, beetje bewonderend rondkijken, geweldig.
- Taj Mahal. Het ding is zo groot en zo imponerend, het was gewoon een hoogtepunt.

Lijstje met meest tegenvallende hoogtepunten volgt nog.

Owja, zijn er nog mensen hier die geweldige foto's hebben van de plaatsen die wij hebben bezocht?
Ik (en mijn reisgenote) zou je bij voorbaat al eeuwig dankbaar zijn. Want ondanks mijn gejatte (ontzettend briljante gloednieuwe digitale spiegelreflex ) camera, wil ik toch wel heel graag een fotoalbum maken van deze geweldige reis.
pi_55051188
quote:
Op woensdag 5 december 2007 09:22 schreef Liejannuh het volgende:

[..]
-knip-
Imperial is goed te pruimen inderdaad..ben er vorige week geweest omdat Taj overboekt was. Greenpark of Taj zij de ketens die ik gebruik.

Balen zeg van je gejatte camera! materiaal is te vervangen maar al je foto`s kwijt is minstens zo zuur.

Foto`s kan ik je helaas niet aan helpen aangezien ik eigenlijk geen tijd of zin heb om de toerist uit te hangen. (gewoon niet mijn ding) maar in deze topic reeks en via google moet je toch wel een heel eind kunnen komen.
pi_55055336
Ik vind die angst voor malaria altijd zo grappig, heb in mijn tropen jeugd (Sri Lanka, West Afrika) tientallen keren malaria gehad, niets bijzonders eigenlijk, en zeker niet dodelijk als je het een beetje begrijpt.

Bij de GGD probeerden ze mijn vriendin (die ging voor het eerst naar Kenya toe) malaria pillen aan te smeren, 60 EUR ofzo.. Toen vertelde ik de arts dat ik zelf nog pillen had die 8USD kostten en die door de WHO worden uitgegeven.
pi_55056651
Ik moest eik wel lachen om je gestolen camera... we zijn namelijk ook bestolen in Pushkar!

Ik heb vrij veel foto's van de punten die je opnoemt.
We hebben het volgende rondje gemaakt:
Delhi-Agra-Fatehpur Sikri-Jaipur-Pushkar-Bundi-Udaipur-Ranakpur-Jodpur
(en daarna waren onze biologische accu's leeg, dus zijn we naar Goa gegaan)

Ik zal je een pb sturen waar je kunt kijken welke foto's je evt. zou willen hebben.
pi_55056755
quote:
Op woensdag 5 december 2007 13:48 schreef jack4ya het volgende:
Ik moest eik wel lachen om je gestolen camera... we zijn namelijk ook bestolen in Pushkar!

Ik heb vrij veel foto's van de punten die je opnoemt.
We hebben het volgende rondje gemaakt:
Delhi-Agra-Fatehpur Sikri-Jaipur-Pushkar-Bundi-Udaipur-Ranakpur-Jodpur
(en daarna waren onze biologische accu's leeg, dus zijn we naar Goa gegaan)

Ik zal je een pb sturen waar je kunt kijken welke foto's je evt. zou willen hebben.
Ook in een internetcafe?
Het komt gewoon door die stomme opdringerige priesters daar die vinden dat je bloemen in het meer moet gooien en je dat stukje touw om doen en vervolgens om geld gaan zeuren. Bad vibes allemaal.

Maar dank je alvast! Ik ga er vanavond eens voor zitten!
pi_55056870
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:46 schreef Xith het volgende:
Ik vind die angst voor malaria altijd zo grappig, heb in mijn tropen jeugd (Sri Lanka, West Afrika) tientallen keren malaria gehad, niets bijzonders eigenlijk, en zeker niet dodelijk als je het een beetje begrijpt.

Bij de GGD probeerden ze mijn vriendin (die ging voor het eerst naar Kenya toe) malaria pillen aan te smeren, 60 EUR ofzo.. Toen vertelde ik de arts dat ik zelf nog pillen had die 8USD kostten en die door de WHO worden uitgegeven.
Ik ben ook de sigaar geweest hier maar eigenlijk weinig last van gehad. Die malaria waarschuwingen is echt om je een poot uit te draaien lijkt het. Hier koop ik hetzelfde merk als in NL maar dan voor 5% van de prijs.

Echter gebruiken doen we het niet in India.
pi_55057914
quote:
Op woensdag 5 december 2007 13:57 schreef jpjedi het volgende:

[..]


Echter gebruiken doen we het niet in India.
Nee, idd, ik heb de pillen juist voor als ik malaria krijg IN NEDERLAND

Want bij de meeste Nederlanders die in gevaar komen door malaria gaat het zo:

Enkele, of de nacht voor dat ze terug gaan naar NL worden ze geprikt door een aantal malaria muggen (hoe meer steken hoe erger). Ze gaan terug naar Nederland, en na een paar dagen beginnen ze zich ziekjes te voelen (malarie begint na een 3-4 dagen pas in te kicken), omdat men vaak in het weekend terug komt gaan ze zich ziekjes voelen op vrijdag. Als ze naar de dokter gaan zal deze zeggen; "ach, ziek het weekend maar lekker uit, als je maandag nog ziek bent kom je maar terug." Doordag hij nu geen hulp krijgt zal hij na het weekend er nog erger aan toe zijn, en eventueel opgenomen in het ziekenhuis.

Die pillen neem ik juist als ik de verschijnselen krijg in Nederland (het zijn pillen voor tijdens je ziekte).

Maar ja... de WHO zegt dat er jaarlijks 1.5/2miljoen mensen eraan dood gaan, klinkt veel maar niet als je ook ernaast leest dat meer dan 500 Miljoen mensen elk jaar ervoor naar de dokter gaan (dus degenen die gewoon een dagje uitzieken niet inbegrepen!!). 1.5/500 = 0.003 kans dat je, als je zo ziek bent dat je naar de dokter moet, dood gaat - en daar zitten dus ook al die Afrikaanse mensen bij met zwakke gezondheid, weinig eten, geen geld, etc...

Voor westerlingen is het zeer overdreven om hier bang voor te zijn.
pi_55058036
Kan zijn, maar wat is het probleem om een paar tientjes uit te geven aan iets dat voorkomt dat je ziek wordt? Behalve die paar tientjes heb je meestal geen enkele last van die pilletjes, dus het kan alleen maar positief uitpakken.
pi_55058298
quote:
Op woensdag 5 december 2007 14:49 schreef k_man het volgende:
Kan zijn, maar wat is het probleem om een paar tientjes uit te geven aan iets dat voorkomt dat je ziek wordt? Behalve die paar tientjes heb je meestal geen enkele last van die pilletjes, dus het kan alleen maar positief uitpakken.
Je kan nog steeds malaria krijgen, ook al neem je die pillen.. Misschien komt het omdat ik Nederlander ben, of gewoon erg rationeel denk (soms wel te zegt mijn vriendin ), maar in mijn hoofd ga ik dan rekenen wat de kans is dat ik het krijg en vergelijk dat met wat ik voor 60 EUR kan doen in zo'n land...

Maar ik heb het ook vaak genoeg gehad dat ik het kan relativeren, en begon het ook leuk te vinden na een tijdje... Was ik ziekjes: mama: "ok geen school vandaag en hop naar de dokter" (BTW, Doktoren daar zijn een stuk beter m.b.t. malaria dan Nederlandse doktoren, die aan een normaal koortje gaan denken), en bij de doktor mocht ik altijd naar mijn bloed kijken door de microscoop - en dan zag je de malaria enzo, vond ik altijd zo gaaf!

pi_55058567
Ja je kunt nog steeds malaria kijken, maar de kans wordt veel kleiner. Ik heb er zelf best die paar tientjes voor over om de kans op ziekte zo klein mogelijk te maken.

Ik vind het verkeerde zuinigheid om daarop te bezuinigen. Je moet niet alleen kijken naar de kans, maar ook naar het effect. Ik vind die paar tientjes wel opwegen tegen het risico op een tijdje ziekenhuis.
  donderdag 6 december 2007 @ 09:15:42 #162
24329 KNAK
ff w88,......
pi_55072353
quote:
Op woensdag 5 december 2007 13:57 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ik ben ook de sigaar geweest hier maar eigenlijk weinig last van gehad. Die malaria waarschuwingen is echt om je een poot uit te draaien lijkt het. Hier koop ik hetzelfde merk als in NL maar dan voor 5% van de prijs.

Echter gebruiken doen we het niet in India.
Ik heb in totaal iets van 11 vaccinaties gekregen voor ik naar india ging
Malasia pillen hebben we niet gebruikt

Die 'dengue fever' is op het moment toch ook wel bezig in India, hier in Bangladesh komt het ook veel voor nu
Mai pben rai~!
pi_55093871
quote:
Op donderdag 6 december 2007 09:15 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ik heb in totaal iets van 11 vaccinaties gekregen voor ik naar india ging
Malasia pillen hebben we niet gebruikt

Die 'dengue fever' is op het moment toch ook wel bezig in India, hier in Bangladesh komt het ook veel voor nu
Ha je hebt het overleefd. Hoe is de situatie in Bangladesh.
pi_55109866
Owja, geweldig hotel in Jaipur: www.sunderpalace.com
Mooi, schoon, ontzettend vriendelijk personeel die je overal tips over kunnen geven (ook voor schoonheidsspecialistes, waar je moet gaan winkelen voor spijkerbroeken, welke films je moet gaan zien en wat je moet betalen voor een riksja).

Acceptabel hotel (categorie behoorlijk goedkoop) in Delhi: http://www.hotelwoodland.com/
Niet briljant, wel schoon genoeg en een handige lokatie. Vlakbij Paharganj, maar niet in de main bazaar en in een straat waar auto;s en riksja's gewoon kunnen komen.
  vrijdag 7 december 2007 @ 21:35:21 #165
24329 KNAK
ff w88,......
pi_55111649
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 08:27 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ha je hebt het overleefd. Hoe is de situatie in Bangladesh.
Orkaan Sidr?
In mijn 13 maanden hier zijn had ik het nog niet eerder zo zien waaien
Daar bleef het ook wel een beetje bij. flinke windstoten
Ik zit in Dhaka, de mensen in het westen hadden er meer last van

De volgende dag reed ik door de stad heen, ik zag wel wat schade aan bomen en simpele golfplaathuisjes e.d. maar het viel hier wel mee.

Vraag me niet hoe het er in het westenuit ziet, dat zal (nog steeds) wel heel akelig zijn...
Mai pben rai~!
  vrijdag 7 december 2007 @ 22:24:00 #166
67174 Dos37
Come on Twente
pi_55113271
Heeft iemand ervaring met stage lopen in India?

Voordat ik een heel topic ga openen in SES, want dat duurt nog wel even voordat het zover is.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_55123369
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 22:24 schreef Dos37 het volgende:
Heeft iemand ervaring met stage lopen in India?

Voordat ik een heel topic ga openen in SES, want dat duurt nog wel even voordat het zover is.
Dinsdag vertrekt een stagiair weer terug naar NL na 6 weken bij mij in de fabriek te hebben meegelopen. Stuur maar een PM dan geef ik je zijn weblog.
pi_55136219
Zo, mijn foto's van India staan online.

Hier klikken op het mapje 'India 2007'.

Of hier als een diavoorstelling van 8 minuten.
pi_55485755
Zo, even een kort berichtje. Ben nu ook al een aantal weken in India (en de UAE), heb tot nu toe gedaan:

-7 dagen Dubai (erg gaaf!)
-14 dagen Mumbai (na een paar dagen niet meer leuk, weinig te zien en enorm druk + duur)
-Delhi (twee dagen, vond het niet heel bijzonder. Beetje vuile stad, wel de Jama Masjid, het Fort, de main bazaar bij central station enn Rajgat gezien)
-Agra (en Fatehpur Sikri): enorm veel te zien! Vooral Akhbar's tomb met alle aapjes was tof.
-Jaipur (en Amber): de eerste stad in India waarbij ik het idee had dat ze uberhaupt ergens over na hebben gedacht, eindelijk een stoep!
-Ajmer: niet lang genoeg geweest om iets objectiefs over te kunnen vertellen, vond het niet heel bijzonder
-Pushkar: Mooi klein dorpje, vond het wel een leuke sfeer daar. Gelukkig heb ik mijn camera nog wel! Wat jammer was, was dat we direct aan het meer in een hotel zaten. Niemand die je dan even de info geeft dat om 5 uur 's ochtends tot 6.30 's ochtends en van drie kanten keihard kutmuziek over het meer schalt. Arelaxed!
-Jodhpur: Prachtig hotel met een geniale kamer, was net een museum. Schijnt een oud huis van de Maharana te zijn geweest, we hebben de 'Maharana Room' dan ook maar genomen. Mooi blauw de hele stad, fort is ook de moeite waard.
-Udaipur (ben ik nu): tot nu toe een van de mooiste en vriendelijkste steden waar ik ben geweest. Prachtig weer, redelijk brede straten, geen constant gezeur aan je kop om geld en overal veel groen.

Morgen door naar Ranakpur, twee dagen later naar Aurangabad, vervolgens naar Pune, Ajanta en Ellora.
Vervolgens kijken of we nog puf hebben lang door te trekken, anders een reisje van 10 uur richting Goa om daar nog anderhalve week oid wat rond te reizen en te chillen. Nog ongeveer drie weken te gaan!

Vanochtend in wat dorpjes buiten Udaipur gaan paardrijden (nog nooit eerder gedaan), was echt prachtig! Overal klappen deuren open, komen roepende en zwaaiende kinderen naar buiten. Overal de meest prachtige vogels, planten en versierde koeien. Ook gekeken bij een dierenkliniek die gerunned wordt door een paar Amerikanen, ook een kleine rondleiding gehad. Zeer zeker de moeite waard!

Zometeen de bazaars van Udaipur wat verder verkennen en vanavond kijken of ergens Octopussy te bewonderen is!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_55493432
Klinkt goed Skv!
De Camel Fair is voorbij en de bizarre drukte ook en dat maakt Pushkar een stuk aangenamer volgens mij. Als je tenminste de priesters wegdenkt bij het meer.
Udaipur is idd erg Hoop dat de spierpijn morgen meevalt.
pi_55529163
Skv, wat ga je Pune doen? Ik ben daar een paar dagen in de Osho ashram geweest, wat een enorme ervaring was.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 31 december 2007 @ 00:37:06 #172
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_55669816
Een vriend van me reist op dit moment door wat landen en gaat rond april eindigen in India, eventueel zou ik hem daar opzoeken... wat een ticket kost weet ik wel maar wat kost het om daar ongeveer een maand jezelf te onderhouden? Dan weet ik hoeveel ik moet gaan sparen
Bernie en ik zijn tof.
pi_55673679
Dat ligt eraan wat je gaat doen natuurlijk, bij ons koste het ergens tussen "geen drol" en "een appel en een ei"
  maandag 31 december 2007 @ 12:41:18 #174
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_55678676
Een beetje leuke dingen doen en bekijken natuurlijk... reizen in het land kan prima met het OV en hostels zijn ook prima, hoeft niet zo ingewikkeld te zijn. Eten ook gewoon langs de weg, als ik het tenminste lust
Bernie en ik zijn tof.
pi_55680023
Ik was 1700 euro kwijt voor 5 weken, inclusief ticket, ruim 3 weken auto met chauffeur, behoorlijk goede hotels (de betere budgethotels), alle entreegelden en heel veel kleding die ik ter plekke heb gekocht.
Kortom: het kan veel goedkoper.
pi_55684150
Terplekke leefgeld was zo'n 25,- p.p.p.d voor een periode van een maand: 3 binnenlandse vluchten, busvervoers, wat treinreizen, hostels, eenvoudig eten en alle entreegelden. (We deden bijna iedere dag wel wat, dus het kan zeker goedkoper)
  maandag 31 december 2007 @ 17:49:13 #177
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_55687918
Oke bedankt, moeten er eigenlijk ook nog prikken worden genomen voordat je gaat en medicijnen
Bernie en ik zijn tof.
pi_55687951
DTP, HepA, buiktyphus en malaria, afhankelijk van de tijd van het jaar en het gebied.
Even navragen dus.
  maandag 31 december 2007 @ 17:54:06 #179
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_55688042
Volgens mij heb ik die prikken gehad voor m'n vakantie van dit jaar even checken dus
Bernie en ik zijn tof.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 09:35:18 #180
67670 Skv
Cynist.
pi_55698781
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 09:35 schreef Shivo het volgende:
Skv, wat ga je Pune doen? Ik ben daar een paar dagen in de Osho ashram geweest, wat een enorme ervaring was.
Zit nu nog in Pune, vanavond door naar Goa.
We zitten in het (redelijk luxe) Samrat-hotel. Echt supergoede service en het ligt mooi centraal. We kwamen hier eigenlijk voor de oud & nieuw-feesten, dus hebben niet echt veel gedaan / gezien hier. De reptile zoo was wel gaaf (5 eurocent entree!) en het feest gisterenavond ook. Was om 4.30 redelijk naar de klote weer terug op mn hotelkamer. Dat Soho-gebeuren moet ik niks van hebben, het loopt echt vol met van die idioten hier.
Verder kan ik Pune niet echt aanraden, er is niet bijster veel te doen, het is goor, ligt vol zwervers en niet echt mooi. Beetje een slap aftreksel van Mumbai. Hier is het alleen wat saaier, kleiner (7mln inwoners nog..!) en rustiger.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_55698802
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 09:35 schreef Skv het volgende:

[..]

Zit nu nog in Pune, vanavond door naar Goa.
We zitten in het (redelijk luxe) Samrat-hotel. Echt supergoede service en het ligt mooi centraal. We kwamen hier eigenlijk voor de oud & nieuw-feesten, dus hebben niet echt veel gedaan / gezien hier. De reptile zoo was wel gaaf (5 eurocent entree!) en het feest gisterenavond ook. Was om 4.30 redelijk naar de klote weer terug op mn hotelkamer. Dat Soho-gebeuren moet ik niks van hebben, het loopt echt vol met van die idioten hier.
Verder kan ik Pune niet echt aanraden, er is niet bijster veel te doen, het is goor, ligt vol zwervers en niet echt mooi. Beetje een slap aftreksel van Mumbai. Hier is het alleen wat saaier, kleiner (7mln inwoners nog..!) en rustiger.
Pune is dan ook een industriestad. Het is er echt een vieze teringzooi inderdaad en ik kom er liefst zo min mogelijk. Zelf vlieg ik altijd in de vroege ochtend naar Pune en `s avonds weer terug om hotels te vermijden daar. De hotels zullen wel oke zijn maar die stad staat me echt niet aan. Delhi en Mumbai vind ik trouwens net zo erg.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 10:18:56 #182
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_55698915
Als voormalig lid van de Hare Krishna-beweging staat India toch ook nog vrij hoog op mijn lijstje. Ik wil er op een dag graag naartoe. Ik moet dan alleen wel iemand vinden die met me mee wil gaan, want voor mijn vriend zou het denk ik de hel zijn. Plekken die op mijn wishlist staan:

- Mayapur
- Vrindavan
- Dharavi (sloppenwijk Mumbai)
- Varanasi

Ik wil eigenlijk proberen om zo min mogelijk als toerist daar te zijn. Gewoon een sari aan. Ik heb mensen uit de Hare Krishna-beweging (die in traditionele Indiase kledij rondlopen) nooit horen klagen over opdringerige bedelaars e.d. zoals ik dat lees in het verslag van jack4ya. Ik denk dat het scheelt dat ik redelijk vertrouwd ben met de cultuur en gebruiken van India.

[ Bericht 33% gewijzigd door Isegrim op 01-01-2008 10:46:46 ]
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_55707336
Grappig dat jullie zo negatief over Pune zijn. Niet dat ik het er zo naar mijn zin had, maar ik vond de stad wel mooier, rijker en schoner dan de andere steden waar ik ben geweest. Mumbai vond ik verschrikkelijk met al die sloppenwijken en arme mensen.
Jesus saves but death prevails.
pi_55794816
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 19:28 schreef Shivo het volgende:
Grappig dat jullie zo negatief over Pune zijn. Niet dat ik het er zo naar mijn zin had, maar ik vond de stad wel mooier, rijker en schoner dan de andere steden waar ik ben geweest. Mumbai vond ik verschrikkelijk met al die sloppenwijken en arme mensen.
Ik vond Mumbai een stuk interessanter dan Pune. Ben er in totaal 14 dagen geweest, over drie dagen (zit nu in Baga, Goa) ga ik er nog eens drie dagen naartoe. Even kijken waar we gaan zitten, misschien bij Juhu beach in de buurt ipv Colaba. Goa is overigens echt geweldig! Moet je wel een beetje om de dorpjes met engelsen heen gaan zitten, anders zit je echt aan de costa..

Bah, over een week al weer terug naar NL
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_55999343
Ik ga volkgende week naar Hyderabad " alles voor de zaak" maar afgezien van bij het zwembad liggen in de zon en een snelle rondrit, hoe zit het met shoppen, en dan vooral kleding en schoenen. is het net zo cheap als ik denk of valt dat tegen?
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  zondag 13 januari 2008 @ 16:08:42 #186
67670 Skv
Cynist.
pi_56000655
Ligt er aan wat je wilt, in een paar merkwinkels is het wel redleijk goedkoop. Tommy Hilfiger broeken voor 80 E enzo. Als je op straat kleding koopt is het veel goedkoper (paar euro), maar lage kwaliteit..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_56001390
quote:
Op zondag 13 januari 2008 15:27 schreef Sjonnjoop het volgende:
Ik ga volkgende week naar Hyderabad " alles voor de zaak" maar afgezien van bij het zwembad liggen in de zon en een snelle rondrit, hoe zit het met shoppen, en dan vooral kleding en schoenen. is het net zo cheap als ik denk of valt dat tegen?
heel cheap, maar de kwaliteit is vaak recht evenredig aangepast aan het prijsverschil
Stof is erg goedkoop, maar kwaliteitsnormen qua fabricage zijn in India echt anders.

En Indiers zijn gewaagd aan Chinezen voor wat betreft vervalsingen
pi_56002008
Van dat fijne spul dat na 1 keer wassen uit elkaar valt dus Ik zal iig even wat ruimte in mn koffer vrijhouden voor de positieve uitzonderingen
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_56002182
net terug van 8 weken zuid India overigens.
Voor wie naar Goa gaat en een relatief rustig strand wil bezoeken is Agonda beach een aanrader. Een kilometer of 80 zuidelijker ligt Gokarna, heel relaxt en met een minimum aan gezeur (Kudle beach of Om beach hebben we niet gezien; het plaatsje is liefelijk genoeg zonder het zaktrekkende publiek ) Mangalore is een drukke warme stad. Halebid is een echte aanrader. Mooie tempel, vooral locale toeristen, erg rustig. Mysore ook erg relaxt voor een grote stad. In de guidebooks wordt hoog opgegeven over de market in Mysore, maar die mag die naam nauwelijks dragen. Lekker snoepen in Mysore, dat zeker. In Tamil Nadu is Tanjore (Thanjuvar) een leuke stop (leuker dan bijvoorbeeld Chdambaram). Kleiner dan bijvoorbeeld Trichy, mooie en rustige tempel, en 's avond loopt iederen te flaneren en te snacken op straat.Precies het goede evenwicht.

Pondicherry is erg overrated, en eigenlijk vonden we het Indiaase stuk nog leuker het het "Franse", zeker ook omdat the French quarter overduidelijk een mega tourist trap is (zonder dat ik nu echt begrijp waarom; ga dan naar Cambodja (Kampot, Phnom Penh, Battambang), of Loas (Vientiane, Savvanakhet). Tiruvanamallai is zeker een aanrader, ook omdat het tempelcomplex het meest oorspronkelijk gebruitkt wordt, en door de avondopenstelling, wanneer het een soort picnictempel wordt

Mamalapuram is eveneens erg op toeristen in gesteld, maar very nice seafood, en prima geschikt om het einde van de reis nog eens uit te waaien.

Tzt post ik wellicht nog wat foto's
pi_56002327
en nog even wat anders.

mensen die binnenkort naar India gaan, kunnen beter de Indiase dagbladen een beetje in de gaten houden. De verwachting bestaat dat de centrale overheid de brandstofprijzen zal verhogen, en dat dit een golf van stakingen en protesten zal oproepen. De verwachting is de tweede helft van januari.

Er is sowieso veel politieke onrust op het moment, doordat er recent in verschillende staten deelverkiezingen zijn geweest, waarbij de Congrespartij (regeringspartij) behoorlijk klop heeft gehad. Vooral gevoed doordat de 'common man' door prijsstijgen en gebrek aan loonsstijgen steeds moeilijker kan rondkomen. India is altijd een land van tegenstellingen geweest, maar de wig tussen have's en have-not's wordt wel steeds groter.

Het is de moeite waard voor reizigers om de kranten een beetje in de gaten te houden (altijd al, als je tenminste niet exclusief op een sightseeing tour bent, maar nu specifiek ook in verband met vervoer etc.)
pi_56002858
quote:
Op maandag 31 december 2007 00:37 schreef mordradead het volgende:
Een vriend van me reist op dit moment door wat landen en gaat rond april eindigen in India, eventueel zou ik hem daar opzoeken... wat een ticket kost weet ik wel maar wat kost het om daar ongeveer een maand jezelf te onderhouden? Dan weet ik hoeveel ik moet gaan sparen
tel ongeveer 400-600 Rs voor het betere budget of lagere middenklasse hotel, circa 1000 Rs voor grotere steden uitgezonderd Mumbai (probeer daar maar eens een kamer te vinden). Buiten het toeristen seizoen kun je aardig kortingen bedingen, als er religieuze of ander festivals zijn, kunnen prijzen vertienvoudigen. Als je alleenreist kun je vaak ook een korting vragen. Als je echt low budget wil, kun je ook wel voor 100Rs tot Rs 200 terecht (soms nog best OK zelfs), maar je kunt ook met gemak US$ 200 per nacht uitgeven als je wil

Tel daarbij voor verteer Rs 250 (zeer ruim geteld, in zuid India kun je best ontbijten voor Rs20, lunchen en dineren voor Rs 30 elk bijvoorbeeld --> masala dosa, meals) en Rs 70 voor elke (extra)fles Kingfisher uit de wine shop (rum voor circa Rs 40 per flesje, Zinghoa beer is ook goed te doen -persiflage op Tsingtao beer, maar niet slecht - )
Vervoer per bus is circa 3,5 Rs per 100 km, het dubbele voor een 'luxe' bus.
Treinen weet ik zo niet, maar kun je opzoeken (zie http://www.indianrail.gov.in/ )
Vliegen is op trajecten waar low cost carriers vliegen een prima alternatief, maar op sommige trajecten ook weer schreeuwend duur.

Bezienswaardigheden zoals paleizen, tempels en musea kunnen best prijzig zijn, vooral als je ze relateert aan bovenstaande prijzen, en helemaal aan een locaal dagloon. Helaas zien localen daar helemaal nada noppes van, officials des te meer....

Dus voor een euro of 20 a 25 per dag leef je als een Maharadja (*kuch*), minder als je kosten kunt delen, of niet teveel van plaats wisselt, maar je komt ook genoeg mensen tegen die een dagbudget hebben van een vijfde daarvan. Het hangt helemaal van je eisen af, voor 10 euro per dag kan het ook, if you don't mind roughing it too much, en je erg op je budget let. Maar dat lijkt me eigenlijk een beetje zonde, da's leuk als je er een jaar wil blijven

Hou in ieder geval rekening met het feit dat India een land is waarbij enige luxe en privacy op z'n tijd wel erg prettig is. Goed voor de geestelijke gezondheid en met enige rust kun je alle gekkigheid meer in perspectief plaatsen en leer je meer te genieten van alle hectiek. Dus ik zou je willen aanrader liever wat te ruim dan te krap te rekenen.

Het visum kost 50 euro, als je het zelf gaat ophalen bij de ambassade althans, als je vaccinaties moet gaan halen, is dat vrij prijzig. Je bent zo 100 euro verder, en da's best fors op het verblijfbudjet.

Enjoy

PS: ik zie dat je in april wil gaan. Tenzij je in de bergen gaat, is heel India bloedheet (zeg maar 40+ graden). Dat houdt wel in dat het laagseizoen is (om heel goede redenen), en dat accomodatie dus goedkoper zal zijn. Voor reizen mag je gerust wat meer uittrekken echter, want met z'n tachtigen in een afgeragde tata of ahsok-leyland bus is niet leuk, maar helemaal niet met deze temperaturen. Zeg maar ondoenlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 13-01-2008 17:46:37 ]
pi_56015912
quote:
Op zondag 13 januari 2008 17:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

tel ongeveer 400-600 Rs voor het betere budget of lagere middenklasse hotel, circa 1000 Rs voor grotere steden uitgezonderd Mumbai (probeer daar maar eens een kamer te vinden). Buiten het toeristen seizoen kun je aardig kortingen bedingen, als er religieuze of ander festivals zijn, kunnen prijzen vertienvoudigen. Als je alleenreist kun je vaak ook een korting vragen. Als je echt low budget wil, kun je ook wel voor 100Rs tot Rs 200 terecht (soms nog best OK zelfs), maar je kunt ook met gemak US$ 200 per nacht uitgeven als je wil

Tel daarbij voor verteer Rs 250 (zeer ruim geteld, in zuid India kun je best ontbijten voor Rs20, lunchen en dineren voor Rs 30 elk bijvoorbeeld --> masala dosa, meals) en Rs 70 voor elke (extra)fles Kingfisher uit de wine shop (rum voor circa Rs 40 per flesje, Zinghoa beer is ook goed te doen -persiflage op Tsingtao beer, maar niet slecht - )
Vervoer per bus is circa 3,5 Rs per 100 km, het dubbele voor een 'luxe' bus.
Treinen weet ik zo niet, maar kun je opzoeken (zie http://www.indianrail.gov.in/ )
Vliegen is op trajecten waar low cost carriers vliegen een prima alternatief, maar op sommige trajecten ook weer schreeuwend duur.

Bezienswaardigheden zoals paleizen, tempels en musea kunnen best prijzig zijn, vooral als je ze relateert aan bovenstaande prijzen, en helemaal aan een locaal dagloon. Helaas zien localen daar helemaal nada noppes van, officials des te meer....

Dus voor een euro of 20 a 25 per dag leef je als een Maharadja (*kuch*), minder als je kosten kunt delen, of niet teveel van plaats wisselt, maar je komt ook genoeg mensen tegen die een dagbudget hebben van een vijfde daarvan. Het hangt helemaal van je eisen af, voor 10 euro per dag kan het ook, if you don't mind roughing it too much, en je erg op je budget let. Maar dat lijkt me eigenlijk een beetje zonde, da's leuk als je er een jaar wil blijven

Hou in ieder geval rekening met het feit dat India een land is waarbij enige luxe en privacy op z'n tijd wel erg prettig is. Goed voor de geestelijke gezondheid en met enige rust kun je alle gekkigheid meer in perspectief plaatsen en leer je meer te genieten van alle hectiek. Dus ik zou je willen aanrader liever wat te ruim dan te krap te rekenen.

Het visum kost 50 euro, als je het zelf gaat ophalen bij de ambassade althans, als je vaccinaties moet gaan halen, is dat vrij prijzig. Je bent zo 100 euro verder, en da's best fors op het verblijfbudjet.

Enjoy

PS: ik zie dat je in april wil gaan. Tenzij je in de bergen gaat, is heel India bloedheet (zeg maar 40+ graden). Dat houdt wel in dat het laagseizoen is (om heel goede redenen), en dat accomodatie dus goedkoper zal zijn. Voor reizen mag je gerust wat meer uittrekken echter, want met z'n tachtigen in een afgeragde tata of ahsok-leyland bus is niet leuk, maar helemaal niet met deze temperaturen. Zeg maar ondoenlijk.
Ik mis Bangalore in je verslag. .. Maar daar lijkt me weinig te beleven voor een backpacker.

Dosa maakt onze kok ook wel eens maar ik vind het echt een pannenkoek zonder smaak. Nee, echt niet mijn ding. Kingfisher is trouwens 60 INR (MRP) maar die kan je gemakkelijk halen voor 40 INR. Maar dat je op die verschrikkelijke bagger maaltijden van 20 INR kunnen leven zeg.. Hebben jullie een koffer vol norrit bij ofzo?

En om de verzengende hitte van India te vermijden kan ik weer wel Bangalore aanraden. Het was niet voor niets het zomerverblijf van de Britten en de maharadja.

Trouwens voor alle backpackers in het zuiden van India, altijd welkom om even op de koffie te komen in Jayanagar, Bangalore. Even bijkomen en altijd Nederlands eten en koffie in de kast.
pi_56016219
quote:
Op maandag 14 januari 2008 04:12 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ik mis Bangalore in je verslag. .. Maar daar lijkt me weinig te beleven voor een backpacker.

Dosa maakt onze kok ook wel eens maar ik vind het echt een pannenkoek zonder smaak. Nee, echt niet mijn ding. Kingfisher is trouwens 60 INR (MRP) maar die kan je gemakkelijk halen voor 40 INR. Maar dat je op die verschrikkelijke bagger maaltijden van 20 INR kunnen leven zeg.. Hebben jullie een koffer vol norrit bij ofzo?

En om de verzengende hitte van India te vermijden kan ik weer wel Bangalore aanraden. Het was niet voor niets het zomerverblijf van de Britten en de maharadja.

Trouwens voor alle backpackers in het zuiden van India, altijd welkom om even op de koffie te komen in Jayanagar, Bangalore. Even bijkomen en altijd Nederlands eten en koffie in de kast.
Masala dosas vindt ik wel lekker. Vooral in combinatie met de prutjes om te soppen (sambar, iets met coconut). Idllis daarentegen zijn zijn smaakloze meelballen waardoor je geen norit meer nodig hebt. Maar afijn, als ik elke dag masala dosas zou moeten eten zouden ze ongetwijfeld ook m'n neus uit komen. Nee, we wisselden gerechten gewoon af. Afgani kebab in het Ritz Hotel (naamgrapje volgens mij) in Mysore is bijvoorbeeld van harte aangeraden. Het zachtste vlees wat ik ooit gegeten heb. Smelt op de tong.

Kingfisher varieerde tussen 39 Rs (Pondicherry) tot 70 Rs (in Tamil Nadu).

We hebben Bangalore inderdaad omzeild. We waren immers nog niet op de hoogte van je aanbod, anders waren we even langgehobbeld We wilden met de trein van Mysore naar Trichy of Tanjore, maar die was dagenlang volgeboekt. Toen zijn we maar met de bus naar Erode gegaan (mooie route, Erode wil je nog niet dood gevonden worden), en vervolgens met de trein.
pi_56016509
quote:
Op maandag 14 januari 2008 07:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Masala dosas vindt ik wel lekker. Vooral in combinatie met de prutjes om te soppen (sambar, iets met coconut). Idllis daarentegen zijn zijn smaakloze meelballen waardoor je geen norit meer nodig hebt. Maar afijn, als ik elke dag masala dosas zou moeten eten zouden ze ongetwijfeld ook m'n neus uit komen. Nee, we wisselden gerechten gewoon af. Afgani kebab in het Ritz Hotel (naamgrapje volgens mij) in Mysore is bijvoorbeeld van harte aangeraden. Het zachtste vlees wat ik ooit gegeten heb. Smelt op de tong.

Kingfisher varieerde tussen 39 Rs (Pondicherry) tot 70 Rs (in Tamil Nadu).

We hebben Bangalore inderdaad omzeild. We waren immers nog niet op de hoogte van je aanbod, anders waren we even langgehobbeld We wilden met de trein van Mysore naar Trichy of Tanjore, maar die was dagenlang volgeboekt. Toen zijn we maar met de bus naar Erode gegaan (mooie route, Erode wil je nog niet dood gevonden worden), en vervolgens met de trein.
Als je in Mysore bent is het nog een klein stukje naar Bandipur of anders K` Gudi. Prachtige wildlife parken met goede gidsen en facaliteiten. Wijzelf gaan ongeveer elke 4 weken op Safari om toch ooit eens een tijger te spotten welke ontbreekt op onze lijst. Via junglelodge.com kun je boeken en het kost 50 euro voor niet Indiaas ingezetenen geloof ik. Ze hebben leuke kleine huisjes en in K` Gudi slaap je in een tentenkamp op een berg in de middle of nowhere. Aanradertje!
pi_57224058
Iemand nog tips voor weekendtripjes vanuit ( of in ) Bangalore ? moet er 2 weken heen voor werk, en er zitten 2 weekenden tussen in Bangalore. Dus heb dan wat tijd over om prive wat dingen te ondernemen.
Ook tips waar er 's avonds een lekker biertje gedronken kan worden zijn welkom.

Heb er zin in, na mijn trip vorig jaar naar delhi / agra / trivandrum / cochin / kumily / munnar / goa / mumbai zie ik erna uit weer terug te gaan naar India !
pi_57241569
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:29 schreef Slak_VDV het volgende:
Iemand nog tips voor weekendtripjes vanuit ( of in ) Bangalore ? moet er 2 weken heen voor werk, en er zitten 2 weekenden tussen in Bangalore. Dus heb dan wat tijd over om prive wat dingen te ondernemen.
Ook tips waar er 's avonds een lekker biertje gedronken kan worden zijn welkom.

Heb er zin in, na mijn trip vorig jaar naar delhi / agra / trivandrum / cochin / kumily / munnar / goa / mumbai zie ik erna uit weer terug te gaan naar India !
Ja zeker!!

Jungle & lodges ..op verschillende plaatsen kun je verblijven en op Safari.

Ben zojuist terug van Bandipur en we hebben van allerlei wild gespot maar helaas geen luipaard of tijger. De andere wagen had wel een luipaard gespot. Echter wij hadden de sensatie van een schijnaanval van een olifant. Indrukwekkend en angstaanjagend. We hebben het op tape gelukkig! Volgende keer gaan we naar Kabini vanwege dat daar alle dieren verzamelen omdat de droge tijd nu begint. K `gudi` vonden we tegenvallen.

Het ligt op ongeveer 4 uur rijden van Bangalore en je passeert ook Mysore waar je het prachtige maharadja paleis kan bezoeken.

Junglelodge kun je boeken in het kantoor aan MG road of via internet. http://www.junglelodges.com/.
pi_57283057
Bedankt voor de tip

hoeveel kans maak ik als ik ongeveer een week vantevoren wil boeken ? Liefst voor Kabini.

Ook nog wat tips wat er 's avonds te doen is ? ik hou niet zo van de hele avond op een hotelkamer doorbrengen.
pi_57283851
quote:
Op maandag 10 maart 2008 13:33 schreef Slak_VDV het volgende:
Bedankt voor de tip

hoeveel kans maak ik als ik ongeveer een week vantevoren wil boeken ? Liefst voor Kabini.

Ook nog wat tips wat er 's avonds te doen is ? ik hou niet zo van de hele avond op een hotelkamer doorbrengen.
Kabini..no chance...vanmiddag te horen gekregen dat Kabini voor de komende 3 maanden vol zit.

Bandipur is beter beschikbaar maar wees er snel bij! ik wil boeken voor weekend van 20e en alles was vol helaas.

Verder zijn er twee mindere zaken in Bangalore... openbaar vervoer en nightlive.. Na 23:00 sterft de stad uit aangezien dat ook de sluitingstijd is voor de bars en restaurants. Er is tegenwoordig een bar aan brigade road welke wel ok schijnt te zijn. Verder zou ik gewoon lekker veel uit eten gaan bij bijvoorbeeld 'the only place' of 'roadtrip' Voor goedkoop en lekker eten. Voor echt indiaas raad ik je President aan aan diagonal road in Jayanagar. Op de 5e verdieping zit een indiaas restaurant in koloniale stijl. Echt leuk en lekker!

Bij Leela palace kun je bowlenen wat drinken op de 2e verdieping waar veel jeugd is als je dat wat lijkt.

En je mag natuurlijk hier op bezoek komen!
pi_58057327
Ik ga naar India van 15 september tot 13 november ivm. vrijwilligerswerk.
De plaats waar de projecten plaatsvinden is Mysore. Nu ben ik natuurlijk ook van plan om naast het werken ook zeker in de omgeving rond te trekken en zo veel mogelijk leuke dingen te ontdekken. Ik heb al veel interessante zaken gelezen hier op het forum en zo staan al er al veel van jullie tips in mijn agenda. Maar ik zou graag wat meer te weten komen over Mysore en de streek daarond. Hoe is het volgens jullie om in Mysore te leven tov. andere steden? Kan er 's avonds iets gedaan worden (cafétje, pub, of wat ze daar ook hebben..)?
Ik heb al gelezen over safari's in Bandipur en K' Gud, en daar ga ik me zeker eens aan wagen. Zijn er nog andere aanraders in de buurt voor mijn weekends te spenderen? Alle ervaringen ivm. Mysore en omstreken zijn welkom!
Alvast bedankt!
pi_58059214
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:45 schreef aardbeien_jazz het volgende:
Ik ga naar India van 15 september tot 13 november ivm. vrijwilligerswerk.
De plaats waar de projecten plaatsvinden is Mysore. Nu ben ik natuurlijk ook van plan om naast het werken ook zeker in de omgeving rond te trekken en zo veel mogelijk leuke dingen te ontdekken. Ik heb al veel interessante zaken gelezen hier op het forum en zo staan al er al veel van jullie tips in mijn agenda. Maar ik zou graag wat meer te weten komen over Mysore en de streek daarond. Hoe is het volgens jullie om in Mysore te leven tov. andere steden? Kan er 's avonds iets gedaan worden (cafétje, pub, of wat ze daar ook hebben..)?
Ik heb al gelezen over safari's in Bandipur en K' Gud, en daar ga ik me zeker eens aan wagen. Zijn er nog andere aanraders in de buurt voor mijn weekends te spenderen? Alle ervaringen ivm. Mysore en omstreken zijn welkom!
Alvast bedankt!
Kom er regelmatig, mijn bedrijf is ook aan de mysore high-way.

Mysore is de toeristische en mooiste stad van het zuiden met enkel laagbouw en weinig industrie. Het is de oude regeringsstad van de staat Karnataka in de tijden van de Maharadja. Het prachtige paleis wordt nog steeds gebruikt als residentie door de afstammelingen maar is ook gedeeltelijk open voor publiek en prachtig verlicht op zondag. Als je er in de buurt stopt, wapen je wel tegen vreselijk irritante 'guides'

Jungle&lodges is zoals eerder genoemd een aanrader.. zelf ben ik pas naar Kabini geweest en dat viel me wat tegen. Het zou de beste JL locatie zijn maar mij was het te massaal. (70 gasten terwijl er gemiddeld in Bandipur 10-15 zijn.) Ook wanneer je naar Bangalore rijdt moet je maar eens stoppen bij het bird-sanctuary.prachtig boottochtje kun je daar maken tussen de krokodillen!


Wat voor vrijwilligers werk ga je eigenijk doen? Mysore is nou niet echt bekend om armoede of iets dergelijks en is ook een stad waar je niet direct terecht komt als westerling. Mijn vrouw is trouwens een projectje gestart en heeft er veel plezier in. http://kledingindia.web-log.nl/
  dinsdag 15 april 2008 @ 13:06:04 #201
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_58065182
tvp volgend jaar mei is india de laatste stop van een lange reis, zo te lezen is het wel handig dat het op het eind is. (daarna in nederland bijkomen )
pi_58087854
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 04:32 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Kom er regelmatig, mijn bedrijf is ook aan de mysore high-way.

Mysore is de toeristische en mooiste stad van het zuiden met enkel laagbouw en weinig industrie. Het is de oude regeringsstad van de staat Karnataka in de tijden van de Maharadja. Het prachtige paleis wordt nog steeds gebruikt als residentie door de afstammelingen maar is ook gedeeltelijk open voor publiek en prachtig verlicht op zondag. Als je er in de buurt stopt, wapen je wel tegen vreselijk irritante 'guides'

Jungle&lodges is zoals eerder genoemd een aanrader.. zelf ben ik pas naar Kabini geweest en dat viel me wat tegen. Het zou de beste JL locatie zijn maar mij was het te massaal. (70 gasten terwijl er gemiddeld in Bandipur 10-15 zijn.) Ook wanneer je naar Bangalore rijdt moet je maar eens stoppen bij het bird-sanctuary.prachtig boottochtje kun je daar maken tussen de krokodillen!


Wat voor vrijwilligers werk ga je eigenijk doen? Mysore is nou niet echt bekend om armoede of iets dergelijks en is ook een stad waar je niet direct terecht komt als westerling. Mijn vrouw is trouwens een projectje gestart en heeft er veel plezier in. http://kledingindia.web-log.nl/
ik heb ook al enkele keren gelezen dat zuid-india rijker en meer ontwikkeld is dan het noorden, en vooral mysore.
details over het de projecten weten we wel pas een maand voor vertrek. maar ik denk niet dat we in de stad mysore zullen moeten werken, maar eerder in de streken erond. welke streken dat precies zijn weet ik ook nog niet. we verrichten vooral sociaal en educatief werk, zoals les geven in scholen of weeshuizen waar er te weinig personeel is, voorlichting geven op vlak van hygiëne, gezondheid, aids,...

ik heb de blog van je vrouw net even gelezen en de foto's bekeken, en je kan het er aan zien dat ze er veel plezier in heeft! kinderen gelukkig maken in die arme dorpjes zullen haar hart waarschijnlijk wel strelen.
indien ze voor 2 weken ofzo een helpende hand nodig heeft in oktober-november, dan ben ik in ruil voor accomodatie met plezier bereid om te helpen in haar dagelijkse activiteiten. na mijn 8 weken werken onder de vleugels van WEP zou ik namelijk misschien nog even langer willen blijven in india. alleen laten de kosten en mijn budget het niet helemaal toe, daarom ben ik al even op zoek achter een projectje waar ik aan zou kunnen meehelpen in ruil voor onderdak. ik kan altijd maar proberen mocht er toch wat interesse zijn van haar kant dan kan je (of zij) mij altijd mailen op kevin.faingnaert@hotmail.com

ik heb ook even de website van JL bekeken en die safari's zien er adembenemend uit! zo ga ik er toch zeker enkele proberen meepikken, alsook een boottochtje tussen de krokodillen!
pi_58089202
Hoi Kevin,

Mijn vrouw probeert je te mailen maar je adres bounced.. kun je het eens checken? Mijn hotmail staat in mijn fok profiel.. het is niet wijs om e-mail adressen op internet te zetten vanwege spamrobots die et adres in spam adreslijsten plaatsen met alle gevolgen van dien.
pi_58108947
He mensen,

Zit op het moment in Udaipur en over 2 dagen in Jaipur (iemand opzoeken) en ga daarna richting Delhi. Ik vroeg me af of iemand miss. nog wat toffe activiteiten weet in dat gebied (tussen Jaipur-Delhi) zoals miss. een track door een bepaald gebied, (natuur)park(en) etc. etc.

Goede tip zou echt top zijn want op het moment is mijn India ervaring (op goa na) eerlijk gezegd vrij teleurstellend

Alvast bedankt
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
  donderdag 17 april 2008 @ 12:40:55 #205
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_58109425
Waarom teleurstellend?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_58109841
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:19 schreef Pr0-n00b het volgende:
He mensen,

Zit op het moment in Udaipur en over 2 dagen in Jaipur (iemand opzoeken) en ga daarna richting Delhi. Ik vroeg me af of iemand miss. nog wat toffe activiteiten weet in dat gebied (tussen Jaipur-Delhi) zoals miss. een track door een bepaald gebied, (natuur)park(en) etc. etc.

Goede tip zou echt top zijn want op het moment is mijn India ervaring (op goa na) eerlijk gezegd vrij teleurstellend

Alvast bedankt
Tussen Delhi en Jaipur is niet echt veel te doen, ben zelf een volle dag gaan reizen om de afstand te overtreffen. Vond zelf Udaipur één van de mooiste plekken, vooral de paleizen en het meer.
Zelf vond ik Goa wel leuk, maar veel te 'westers', het is absoluut niet het echte India..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_58110128
Je kunt naar Keoladeo NP om vogels te kijken?
Niet dat er in november veel vogels zaten, maar je kunt wel leuk fietsen door het park.
pi_58110334
Koop een LP dan weet je wat meer...

Palace train is een aanrader daar.. verder ben ik niet zo`n toerist
pi_58173481
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:58 schreef Skv het volgende:

[..]

Tussen Delhi en Jaipur is niet echt veel te doen, ben zelf een volle dag gaan reizen om de afstand te overtreffen. Vond zelf Udaipur één van de mooiste plekken, vooral de paleizen en het meer.
Zelf vond ik Goa wel leuk, maar veel te 'westers', het is absoluut niet het echte India..
niet veel te doen?? misschien niet voor de gemiddelde toerist, die paleizen wil zien enzo, maar er is genoeg cultuur en leuke dorpjes te bezoeken..
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
  zondag 20 april 2008 @ 14:16:00 #210
67670 Skv
Cynist.
pi_58177549
quote:
Op zondag 20 april 2008 10:50 schreef ChatChewbacca het volgende:

[..]

niet veel te doen?? misschien niet voor de gemiddelde toerist, die paleizen wil zien enzo, maar er is genoeg cultuur en leuke dorpjes te bezoeken..
Dat is waar, maar ik ben door gaan reizen naar wat meer enerverende plaatsen. Hoewel Jaipur en Delhi (en Agra) zelf natuurlijk wel gaaf waren..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_58632578
Hoeveel rupee's hebben jullie gemiddeld betaald voor een 4 tot 5 sterren hotel?
pi_58638176
quote:
Op maandag 12 mei 2008 20:34 schreef Sarah777 het volgende:
Hoeveel rupee's hebben jullie gemiddeld betaald voor een 4 tot 5 sterren hotel?
Ligt er erg aan waar in India en het probleem is dat hotels van deze klasse gewoon duur zijn op het moment. Als je in de sub-top zoekt zoals je aangeeft met 4-5 sterren kan ik de sarovar keten aanraden. Nieuwe keten en je betaald gemiddeld rond de 5000 INR. In sommige steden wat meer en in bijvoorbeeld Amhedabad maar 3500 INR.

Ga je voor een volwaardig 5 sterren dan kom je bij Taj, Leela of Park terecht wat je al snel rond de 15000 tot 22000 per nacht kost maar dan is het wel echt super.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 14:38:45 #213
67670 Skv
Cynist.
pi_58644681
Hiltonhotels zijn ook niet zo heel duur.. Maar niet echt top ofzo.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_58647507
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 14:38 schreef Skv het volgende:
Hiltonhotels zijn ook niet zo heel duur.. Maar niet echt top ofzo.
Hiltons in india zijn Franchised dus is eigenlijk geen pijl op te trekken en verschilt per hotel. Dat is het nadeel.

In Chennai betaal ik 13000 bij Hilton.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 19:09:32 #215
67670 Skv
Cynist.
pi_58650373
Bij zeven bomaanslagen in de West-Indiase stad Jaipur zijn vandaag zeker 35 mensen om het leven gekomen. Dit heeft nieuwszender NDTV gemeld op gezag van de autoriteiten van het Aziatische land.

De serie explosies deed zich voor op drukke markten in de bij toeristen zeer populaire stad. Een van de ontploffingen deed zich voor vlakbij een tempel. Naast de doden vielen circa honderd gewonden bij de serie aanslagen in de hoofdstad van de deelstaat Rajasthan.


Lekker zeg, ben ik onlangs nog vier dagen geweest...
Kut om zulk soort berichten dan nu te horen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 19:12:51 #216
67670 Skv
Cynist.
pi_58650456
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 16:58 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Hiltons in india zijn Franchised dus is eigenlijk geen pijl op te trekken en verschilt per hotel. Dat is het nadeel.

In Chennai betaal ik 13000 bij Hilton.
Ben in Udaipur geweest, geen idee meer hoe duurt het was. Eten was iig wel top, voor 500 Rs. een volledige maaltijd als ik het goed heb.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_58722022
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 19:09 schreef Skv het volgende:
Bij zeven bomaanslagen in de West-Indiase stad Jaipur zijn vandaag zeker 35 mensen om het leven gekomen. Dit heeft nieuwszender NDTV gemeld op gezag van de autoriteiten van het Aziatische land.

De serie explosies deed zich voor op drukke markten in de bij toeristen zeer populaire stad. Een van de ontploffingen deed zich voor vlakbij een tempel. Naast de doden vielen circa honderd gewonden bij de serie aanslagen in de hoofdstad van de deelstaat Rajasthan.


Lekker zeg, ben ik onlangs nog vier dagen geweest...
Kut om zulk soort berichten dan nu te horen.
gebeuren er vaker dit soort dingen in India? Je hoort er hier zo weinig van..

Na wat wisselende reisplannen ziet het er naar uit dat het dan toch India gaat worden dit jaar (tot mijn tevredenheid )
Het gaat een groepsrondreis worden van 2 weken, maar ik heb wel nog een paar korte vraagjes voor de India kenners hier..

Er zit een binnenlandse vlucht in, van Varanasi naar Delhi, is dat een beetje te doen in India? (En dan bedoel ik met name de veiligheid.)
Verder gaat de route naar Delhi, Jaipur, Agra, Orcha, Kajuraho en Varanasi, en wat tussengelegen plaatsen.. Is dat een route die mooi is om te volgen? Of zijn plaatsen als Jodhpur en Pushkar meer de moeite waard? Waar moet ik aan denken wat betreft natuur, meer jungle of open vlakten? Bergen etc.?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_58722529
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 09:12 schreef Elefes het volgende:

[..]

gebeuren er vaker dit soort dingen in India? Je hoort er hier zo weinig van..

Na wat wisselende reisplannen ziet het er naar uit dat het dan toch India gaat worden dit jaar (tot mijn tevredenheid )
Het gaat een groepsrondreis worden van 2 weken, maar ik heb wel nog een paar korte vraagjes voor de India kenners hier..

Er zit een binnenlandse vlucht in, van Varanasi naar Delhi, is dat een beetje te doen in India? (En dan bedoel ik met name de veiligheid.)
Verder gaat de route naar Delhi, Jaipur, Agra, Orcha, Kajuraho en Varanasi, en wat tussengelegen plaatsen.. Is dat een route die mooi is om te volgen? Of zijn plaatsen als Jodhpur en Pushkar meer de moeite waard? Waar moet ik aan denken wat betreft natuur, meer jungle of open vlakten? Bergen etc.?
Toevallig met Fox? Daar ben ik vorig jaar 2 weken mee naar India geweest in de zomer. Dat was gaaf omdat we nauwelijks toeristen hebben gezien (de meesten gaan niet in de zomer waarschijnlijk) en we een hele kleine groep hadden. Heb een prachtvakantie gehad! De binnenlandse vlucht (weet de vliegmaatschappij even niet meer) was super geregeld, volgens mij ook helemaal veilig met die maatschappij.

Vooral Varanasi vond ik indrukwekkend! En Orcha was ook erg leuk en schattig (prachtige omgeving).
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_58726613
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 10:26 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Toevallig met Fox? Daar ben ik vorig jaar 2 weken mee naar India geweest in de zomer. Dat was gaaf omdat we nauwelijks toeristen hebben gezien (de meesten gaan niet in de zomer waarschijnlijk) en we een hele kleine groep hadden. Heb een prachtvakantie gehad! De binnenlandse vlucht (weet de vliegmaatschappij even niet meer) was super geregeld, volgens mij ook helemaal veilig met die maatschappij.

Vooral Varanasi vond ik indrukwekkend! En Orcha was ook erg leuk en schattig (prachtige omgeving).
Ja inderdaad met Fox Had je toen dezelfde route? Ik ben niet zo'n vlieg-fan, maar goed om te horen dat het goed geregeld was.
Bij ons staat ook juli in de planning, lekker warm maar dat hoort er toch een beetje bij vind ik altijd.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 16:07:32 #220
67670 Skv
Cynist.
pi_58727367
Binnenlandse vluchten zijn echt prima hoor, heb er zelf ook een aantal gemaakt.
Meestal met Kingfisher Airlines, mooie nieuwe propellervliegtuigen, ziet er allemaal goed onderhouden uit, supervriendelijk personeel en prima lunch gekregen. Geen moment me onveilig gevoeld.

Daarnaast kost het vliegen ook nog eens bijna niks. Beetje jammer alleen dat je maar twee weken gaat, dat is mijns inziens veel te weinig om echt een goede indruk van India te krijgen zonder het gevoel te hebben dat je maar wat heen en weer rent om snel foto's te maken van mooie dingen..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_58728603
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:18 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ja inderdaad met Fox Had je toen dezelfde route? Ik ben niet zo'n vlieg-fan, maar goed om te horen dat het goed geregeld was.
Bij ons staat ook juli in de planning, lekker warm maar dat hoort er toch een beetje bij vind ik altijd.
We hadden inderdaad dezelfde route. De reis in India was met een goede maatschappij en was maar een kort vluchtje.

Treinreis was trouwens ook erg leuk en mooi, alleen jammer dat het toen net wat regende (terwijl we toen nauwelijks regen hebben gehad) want het uitzicht is prachtig . En aan de warmte wen je wel (dat ik dat ooit nog zou zeggen! ;P ). Zou zo weer willen!

Veel plezier!!!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_58729684
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:07 schreef Skv het volgende:
Binnenlandse vluchten zijn echt prima hoor, heb er zelf ook een aantal gemaakt.
Meestal met Kingfisher Airlines, mooie nieuwe propellervliegtuigen, ziet er allemaal goed onderhouden uit, supervriendelijk personeel en prima lunch gekregen. Geen moment me onveilig gevoeld.

Daarnaast kost het vliegen ook nog eens bijna niks. Beetje jammer alleen dat je maar twee weken gaat, dat is mijns inziens veel te weinig om echt een goede indruk van India te krijgen zonder het gevoel te hebben dat je maar wat heen en weer rent om snel foto's te maken van mooie dingen..
Twee weken is kort, maar het langste wat we op dit moment eigenlijk weg kunnen.. En ik wil toch wel graag een mooie reis maken dus dan maar twee weken . We zien ook maar een klein deel van India op deze manier, maar wie weet als het bevalt kunnen we altijd nog eens terug.

Goed om de positieve reacties te lezen over de vlucht, ik blijf het toch een beetje eng vinden maar vooruit.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 19:28:52 #223
67670 Skv
Cynist.
pi_58730772
Persoonlijk zou ik meer zitten met de terroristische dreiging dan een niet functionerend vliegtuig, maargoed.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_58732515
Ja, dat is ook zo. Is die dreiging reeel? Je hoort er hier in Nederland zo weinig van (net als het nieuwsbericht wat je postte).

Voor mij is het vliegen (wat ik niet zo leuk vind ) wel iets wat zeker staat te gebeuren.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 21:18:40 #225
67670 Skv
Cynist.
pi_58732812
Dreiging is reëel.. iig als je kijkt naar wat er in Jaipur is gebeurd, de grootste aanslag sinds jaren. Vorige waren de treinen in Mumbai (260 doden).. Zijn berichten gekomen dat er aanslagen gaan volgen in Kolkota, Chennai, Mumbai en Delhi. Anyway, je zal er waarschijnlijk niks van merken.. Ben zelf ook zonder problemen in Jaipur, Delhi en Mumbai geweest, maar het kán altijd gebeuren natuurlijk.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_58741755
Vriendin van ons (ook expat) was in Jaipur tijdens de aanslag en is snel naar huis gekomen met de schrik in haar benen. Het zou van een groep mensen komen die was verplaatst uit het centru door de lokale overheid en deze lieten van zich horen nu door de onvrede over dat besluit. Op het moment zou ik alleen echte dreiging kunnen noemen in Hyderabad maar op zich valt het mee en is het al een tijd rustig. Ik kom er regelmatig. Ook hebben we van de ambassade geen schrijven ontvangen dus dat betekent meestal geen direct gevaar.

Vliegen in India is erg veilig en zeker met maatschappijen als Kingfisher (:9) en Jet airways. Er is 1 maatschappij waar binnen de 'kringen' bekend is dat het niet aan te raden valt er mee te reizen en dat is Alliance. Een keer mee gevlogen (charter via air India) en dat was gewoon niet leuk. Toestellen zijn ook 30 jaar oud.

Zelf vlieg ik meerdere malen per week binnen India en heb buiten Alliance, geen zorgmakende omstandigheden kunnen constateren.
pi_58824790
Serieuze dreiging in Hyderebad? Wat is daar gaande dan momenteel? Ik vertrek namelijk volgende week voor 3,5 mnd naar India waarvan ik de eerste twee mnd verblijf in Hyderabad. Wat kan ik verwachten en waar moet ik op letten?
pi_58826083
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 14:36 schreef Ann1984 het volgende:
Serieuze dreiging in Hyderebad? Wat is daar gaande dan momenteel? Ik vertrek namelijk volgende week voor 3,5 mnd naar India waarvan ik de eerste twee mnd verblijf in Hyderabad. Wat kan ik verwachten en waar moet ik op letten?
Nu niets echt om je zorgen over te maken hoor als je gewoon je verstand blijft gebruiken.

In Hyderabad zjn vorig jaar in mei en augustus twee aanslagen geweest waarbij totaal 100 mensen omkwamen. Hyderabad heeft het hoogste percentage moslims van India buiten Kashmir.

Echter in Bangalore is pas iemand met bommen in zijn huis opgepakt en 4 maanden geleden een kopstuk van El-Qaida voor recruiting. De aanslag in Glasgow vorig jaar werd uitgevoerd door een dokter uit Bangalore. Dus het is overal wel wat natuurlijk.

Ook in India leeft spanning met 250 miljoen moslims. In India vind je verhoudingsgewijs veel traditionele moslims die dan ook redelijk vatbar zijn voor de opvattingen van de extreme kerngroepen.. helaas.
  woensdag 28 mei 2008 @ 15:35:49 #229
128950 sturky100
bijten bijten!
pi_58965606
Voor de koopjesjagers:

Er zijn nu vanaf amsterdam goedkope retour tickets te boeken naar dehli en Mumbai. Voor minder dan 350 euro(400 vanaf 1 juli) all inn. Maatschappij is Finnair. Je kunt flexibel zoeken via kayak.com en dan word je doorgelinkt naar finnair
god bless america!
pi_58967139
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:35 schreef sturky100 het volgende:
Voor de koopjesjagers:

Er zijn nu vanaf amsterdam goedkope retour tickets te boeken naar dehli en Mumbai. Voor minder dan 350 euro(400 vanaf 1 juli) all inn. Maatschappij is Finnair. Je kunt flexibel zoeken via kayak.com en dan word je doorgelinkt naar finnair
Inderdaad waar. Wij besparen als het goed is en allemaal doorgaat ( ) zo bijna 300 euro per persoon op de reis die we gaan maken .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_58969075
Hmm net te laat, 2 weken terug geboekt AF voor broer en schoonzus met kinderen voor 780 pp.

Dan is het wel direct naar Bangalore.
pi_58989903
Iemand ervaring met het aanvragen van een visum voor India? Klopt het dat dat via Indan Visa Service moet gebeuren in plaats van de ambassade?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 29 mei 2008 @ 17:34:27 #233
67670 Skv
Cynist.
pi_58992695
Gewoon naar de ambassade in Den Haag..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_58993020
Bij Djoser staat op de site, dat het sinds eind 2007 via Indian Visa Service moet, zij geven aan dat de ambassade geen "normale" visa meer doet maar dat je bij hun moet zijn.
Wantrouwend dat ik ben vroeg ik me af of iemand daar ervaring mee had
(Ze zitten trouwens ook in Den Haag..)
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 29 mei 2008 @ 19:40:25 #235
67670 Skv
Cynist.
pi_58995355
Ik heb in September mn visum gehaald..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_58996988
staat toch erg duidelijk op de website van de ambassade?

Employment visa moet je op de ambassade halen. Business en toerist via het visumburea dat het contract heeft met de ambassade.
pi_59407783
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 20:45 schreef jpjedi het volgende:
staat toch erg duidelijk op de website van de ambassade?

Employment visa moet je op de ambassade halen. Business en toerist via het visumburea dat het contract heeft met de ambassade.
Het is allemaal geregeld, visa binnen dus klaar om te vertrekken. Nog een paar weekjes wachten
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_59408011
quote:
Op zondag 15 juni 2008 16:13 schreef Elefes het volgende:

[..]

Het is allemaal geregeld, visa binnen dus klaar om te vertrekken. Nog een paar weekjes wachten



Goede reis en veel plezier toegewenst.
pi_59559930
Nog 2 weken en dan ga ik weer eens voor een maandje naar India, ik land keurig op BOM, 6 uur wachten/naar nationale airport karren, om daar met Jet Airways naar Rajkot te vliegen en dan eindelijk weer eens mijn oude vrienden weer zien.. Vanuit Rajkot lekker rond touren.. ben benieuwd hoe 't nu in India is, ben er al weer zo'n 12 jaar niet geweest.
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
pi_60182589
Gisteren teruggekomen van een prachtige reis door India. Een hele ervaring...
Eens kijken of ik binnenkort wat leuke foto's kan posten (van de 1000+ die ik gemaakt heb ).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_60389780
Ok, even een bericht over het terrorisme vanuit India zelf, gister langs ambhedabad gereden, weinig verkeer op de weg, paar checkups gehad, maar dan zien ze dat je wit bent en laten ze je door Politie is wel erg zenuwachtig, en het effect van de blasts is wel duidelijk, mensen zijn banger.. Maar ik denk dat 't nu even veilig is als anders, ik was ook in India tijdens de Ayodya rellen, en je moet opletten waar je kunt zijn en waar niet.

Men verwacht hier nog wel rellen tussen moslims en hndu's, maar dat zien we wel..


Een 3 sterren hotel begint bij ongv. 1900 roepee, en kan tot 3000 (jaipur) gaan. Heeft altijd AC. AC is wel fijn, zelf al regent 't hier behoorlijk.
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
pi_60401914
Gelukkig waren wij op vakantie en dus niet in Bangalore. Er zouden 7 lichte bommen zijn afgegaan waarvan 1 nabij forum mall in Bangalore en eentje op Mysore highway. Schok is groot maar 'gelukkig' maar 1 dode.

Bericht van Ambassade gekregen met advies om binnen te blijven en prive personeel naar huis te sturen tot nader order. Ben nu in Singapore maar voordat we aankomen moet ik weer contact opnemen met de ambassade voor de laatste stand van zaken maar ik verwacht weinig spannends meer.

De Dutch club in Bangalore meldde wel dat het een vreemde ervaring is om dit nieuws via familie uit NL te horen omdat veel mensen gewoon aan het werk waren en dus niets meekregen van alle media commotie!
pi_60550828
verkoopt er soms iemand zijn lonely planet? iemand die het land toch al van kop tot teen kent?
pi_60553009
Misschien helpt het als je aangeeft welke LP. Er zijn er verschillende voor India.
pi_60554055
Ik heb NorthEast India wel. Nooit gelezen, nooit meegehad. Gingen uiteindelijk alleen naar het westen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_60557954
kent iemand het boek Shantaram (engelse versie)? Is t wat en wil je t verkopen?
-
-
pi_60639676
oww ik had het over de 'India Travel Guide'.
pi_60644164
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 20:12 schreef Tallz het volgende:
kent iemand het boek Shantaram (engelse versie)? Is t wat en wil je t verkopen?
Ik heb 'm hier! Gekocht in Mumbai.
Supergaaf boek, vooral als je in India bent geweest.. Speelt zich vooral af in Mumbai zelf.
Wil 't niet verkopen.. Wellicht bol.com?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_61605214
zit ik mijn ticket te boeken van Delhi naar Dhaka (bangladesh) of omgekeerd ...want dat we willen dat traject heen of terug over land reizen... iemand tips over luchtvaartmaatschappijen?

maar tijdens het boeken zag ik dit!

http://www.nu.nl/news/174(...)en_in_New_Delhi.html
  zaterdag 13 september 2008 @ 19:05:27 #251
24329 KNAK
ff w88,......
pi_61605618
Delhi - Dhaka rechtstreeks, geloof ietsvan 20 -24k rupees
Vliegen van Delhi naar Dhaka via Kolkata is goedkoper (wel enkele uren transit)

Delhi - Dhaka : beste vlucht is met Jetairways, anders Indian airways (of air India) , das wel redelijk

Delhi - Kolkata - Dhaka : eerst domestic met Indian air/Deccan/Go Air(?)/Jet Airways/Kingfisher Airlines naar Kolkata en verder naar Dhaka met Jetairways

Is alweer 4 maanden geleden dat ik alle keuzes heb bekeken toen ik Dhaka/Delhi/Dhaka ging reizen, prijzen kunnen nu hoger (of lager) liggen,

Of met de bus van Kolkata naar Dhaka , 18 uur ofzo

Mai pben rai~!
  zaterdag 13 september 2008 @ 19:07:29 #252
24329 KNAK
ff w88,......
pi_61605666
Fijn trouwens om te horen dat op plekken waar je jaren gelopen hebt nu zo maar even een paar bommetjes ontploft zijn

Mai pben rai~!
pi_61606071
ik vind de busrit te lang... ik heb maar 3,5 week en wil eigenlijk van Dhaka terugreizen naar Delhi in die tijd...dus laten we t er op houden dat ik effectief 3 weken heb (is niet anders ivm studie) dus dan is die transfer van kolkata naar dhaka lang. Bovendien willen we graag met de trein en die rijdt alleen in t weekende? of is de bus een betere en frequentere optie?


en die bommen.... ik baal er ook van, erg voor die mensen. Ik ben in Varanasi, Jaipur en Delhi geweest, ze zijn allemaal al aan de beurt geweest...kzou denken dat dat weer iets scheelt....maar ben al lang blij dat de treinen al een tijdje met rust gelaten worden....
  zaterdag 13 september 2008 @ 19:32:12 #254
24329 KNAK
ff w88,......
pi_61606250
Gewoon vliegen, veel makkelijker
Mai pben rai~!
pi_61606513
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 19:07 schreef KNAK het volgende:
Fijn trouwens om te horen dat op plekken waar je jaren gelopen hebt nu zo maar even een paar bommetjes ontploft zijn

Ja inderdaad. Hier vlakbij ook eentje onschadelijk gemaakt bij Forum.
quote:
* 1st blast: 1.20 pm, Madiwala bus depot
* 2nd blast: 1.25 pm, Mysore road
* 3rd blast: 1.40 pm, Adugudi
* 4th blast: 2.10 pm, Koramangala
* 5th blast: 2.25 pm, Vittal Mallya road
* 6th blast: 2.35 pm, Langford Town
* 7th blast: Richmond Town [10]

There was another Bomb found on the 26th July 2008 in Bangalore near Koramangala Forum Mall which was defused successfully by the Bomb Detection Squad
Vorige week nog in Delhi geweest en de week ervoor over de rotonde gereden in Ahmedabad waar veel mensen het leven lieten bij de zware aanslag tegelijk met Bangalore.

pfff.. Leg dan maar uit aan je familie dat alles goed gaat in India.
  zaterdag 13 september 2008 @ 19:55:19 #256
24329 KNAK
ff w88,......
pi_61606800
Ik heb nabij Forum gewoond in Bangalore, ook de rest van die plekken kwam ik weleens en dagelijks langs. Mysore road nog een auto ongeluk gehad, mn collega zat tegen die hekken aan in het midden van de weg

Heb in 2005 of 6 nog aanslag op indiase parlement meegemaakt, in 2002 vergevorderde spanningen tussen Pakistan en India, hier in Bangladesh nog aanslagen etc.

En in Nederland komt een stroomstoring op voorpagina in de krant
Mai pben rai~!
  zaterdag 13 september 2008 @ 19:59:24 #257
24329 KNAK
ff w88,......
pi_61606896
Begin van Mysore rd, als je van Brigade rd. komt, en zo naar Forum gaat, heb je daar nog steeds die muur met de text "Down With USA" ?
Mai pben rai~!
pi_61615503
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 19:59 schreef KNAK het volgende:
Begin van Mysore rd, als je van Brigade rd. komt, en zo naar Forum gaat, heb je daar nog steeds die muur met de text "Down With USA" ?
Staat er nog steeds inderdaad.

Vanmorgen die bomaanslag foto`s in de krant zeg.
pi_61616578
De "times of Sunday" voorpagina.



pi_62154945
hey hey,

Ik ga morgen mijn visum regelen voor mijn reis naar India zeer binnenkort. Hiervoor ga ik zelf naar Den Haag om het te regelen zodat ik hem dezelfde dag het paspoort weer op kan halen.

Ze vragen hier voor om pasfoto's zijn dat pasfoto's van een fotowinkel of kun je daar ook gewoon pasfoto's voor gebruiken van uit een fotohokje die op treinstations staan?

alvast bedankt
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_62155064
Weet niet voor welk visum dat je gaat maar voor toerist en business gaat het tegenwoordig via een visum bureau. Alleen voor work permit visum kan je nog rechtstreeks. Staat ook op de site meen ik.

Verder doen ze neit zo moeilijk over foto`s de laatste keer dat ik er was in 2007.

Ik mag min werkvergunning weer verlengen aangezien de mijne verloopt op 16 December. pff weer dat circus zeg en dan nog het circus hier om mijn verblijfsvergunning te verlengen.
pi_62155217
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 19:53 schreef jpjedi het volgende:
Weet niet voor welk visum dat je gaat maar voor toerist en business gaat het tegenwoordig via een visum bureau. Alleen voor work permit visum kan je nog rechtstreeks. Staat ook op de site meen ik.

Verder doen ze neit zo moeilijk over foto`s de laatste keer dat ik er was in 2007.

Ik mag min werkvergunning weer verlengen aangezien de mijne verloopt op 16 December. pff weer dat circus zeg en dan nog het circus hier om mijn verblijfsvergunning te verlengen.
via http://www.indianvisaservice.nl/pages/NL/index.php lees ik niets over dat een touristen visum niet meer aan de balie kan, waar had jij dat geleezen?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_62155613
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 19:58 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

via http://www.indianvisaservice.nl/pages/NL/index.php lees ik niets over dat een touristen visum niet meer aan de balie kan, waar had jij dat geleezen?
Aha op die fiets..je gaat al naar het visum bureau. Ik dacht dat je naar de Ambassade ging...dat kan namelijk niet meer sinds vorig jaar.
pi_62155671
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 20:12 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Aha op die fiets..je gaat al naar het visum bureau. Ik dacht dat je naar de Ambassade ging...dat kan namelijk niet meer sinds vorig jaar.

aaah nee, ik had me er al wel in verdiept... Ik schrok al toen je zei dat het niet meer kon aangezien ik volgende week zondag al weg ga
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_62158727
Voor de Bombay gangers wat voorpret in foto's: http://simondelacourt.nl/(...)y_The_Hard_Way.pcsls
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
  zondag 5 oktober 2008 @ 22:34:19 #266
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62160397
Ik ga volgend jaar februari zeer waarschijnlijk naar India. Daar ben ik van plan om 4 weken rond te reizen, en ik ga of van New Delhi naar Nepal (Kathmandu) of andersom.

Is dit een beetje haalbaar, of verkijk ik me nu gigantisch op de reistijden in India?

Het is het eerste traject van mijn wereldreis, dus de cultuurshock zal aardig groot zijn. Hoe is dit jullie vergaan? Ik heb zelf wel ervaring met backpacken/reizen, maar dan voornamelijk in de Westerse landen (US, Canada, NZ). Kan je je hier op enige op voorbereiden, of moet je dit gewoon over je heen laten komen?

Ik heb nog wel meer vragen, maar die komen nog wel
The line is a dot to you!
pi_62160499
HMm, eerste traject? Hoe ga je naar Nepal? Opzich kan 't wel, maar voor eerste land, wel al ervaring hiervoor?
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
pi_62160906
In de zomer van 2009 ga ik ruim een maand naar India met mijn vriendin en 2 vrienden. We beginnen in Dehli en gaan dan naar Mumbai en willen eindigen in Goa.

Wat vinden jullie van de laatste plaats? We willen in een luxe resort eindigen of zijn er mooiere plaatsen/eilanden? En de route, Dehli/Mummbai/Goa zijn alvast de 3 plaatsen die we willen bezoeken, nog meer tips die op de route liggen.

Zag net de prijzen voor de vliegtickets, niet duur momenteel. Voor 500 euro vlieg je van Dusseldorf naar Dehli
  zondag 5 oktober 2008 @ 22:49:31 #269
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62161007
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 22:37 schreef ChatChewbacca het volgende:
HMm, eerste traject? Hoe ga je naar Nepal? Opzich kan 't wel, maar voor eerste land, wel al ervaring hiervoor?
ja, ik was dus van plan om over land (trein/bus) van New Delhi naar Kathmandu te reizen (of andersom). Sorry, was niet helemaal duidelijk

Ik heb dus geen eerdere ervaringen in landen zoals India.
The line is a dot to you!
pi_62161663
Bedenk dat treinen goed vol zitten, het zijn lange ritten en treinen zijn erg traag. Je moet er wel tegen kunnen, kan best hoor. 1e klasse is niet leuk, ramen zitten volledig dicht (wel airco), 2e klasse ('t volk) is erg mooi, maar om zo'n eind van New Delhi naar Kathmandu te doen. Bussen zijn ok, niet super veilig.

Zorg ook voor wat basiskennis Hindi, dat kun je overal kwijt, helemaal in de trein handig. Alleen reizen kan best goed in India, je maakt in een paar minuten al vrienden en mensen zijn hulpvaardig, New Delhi kent wel veel criminelen, juist op treinen, maar treinen is een unieke ervaring en mocht je bikkel genoeg zijn erg goed te doen.
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
  zondag 5 oktober 2008 @ 23:21:36 #271
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62161993
bedankt, met een beetje levenservaring (en geen hoge eisen ) is het dus wel goed te doen?

Ik was van plan om in New Delhi een paar dagen in een goed hostel te gaan zitten, om een beetje te wennen aan de cultuur. Daarna wilde ik rustig aan naar Kathmandu reizen, via trein of bus. Het enige wat ik zelf perse wil zien is de Taj Mahal, maar verder heb ik nog geen plannen.

Welke plekken op die route kunnen jullie mij aanraden?
The line is a dot to you!
  zondag 5 oktober 2008 @ 23:23:21 #272
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_62162025
Hopelijk mag ik met de kerst weer.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_62163011
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 23:21 schreef kepler het volgende:
bedankt, met een beetje levenservaring (en geen hoge eisen ) is het dus wel goed te doen?

Ik was van plan om in New Delhi een paar dagen in een goed hostel te gaan zitten, om een beetje te wennen aan de cultuur. Daarna wilde ik rustig aan naar Kathmandu reizen, via trein of bus. Het enige wat ik zelf perse wil zien is de Taj Mahal, maar verder heb ik nog geen plannen.

Welke plekken op die route kunnen jullie mij aanraden?
Varanasi niet overslaan.. Is een hele belevenis die plaats (aan de Ganges rivier).
Verder is het denk ik goed te doen, als je maar reeel blijft en niet naief op pad gaat. Het is Azie, geen Nederland, en mensen gaan daar heel anders met zaken om als hier. Er zal een hele hoop fout gaan, of anders gaan dan je gepland had, en de mensen zullen je niet altijd (vaker niet dan wel ) meteen begrijpen als je iets vraagt of wilt regelen. Maar zo gaat dat daar nu eenmaal. Als je daar mee om kunt gaan ben je al een heel eind Gewoon een beetje flexibel zijn en dan komt alles goed.

Ik denk nog met veel plezier en mooie herinneringen terug aan India...
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_62164314
Taj Mahal en Varanasi zijn allemaal erg leuk, maar extremiteiten in het toerisme, de echte indier zul je er niet zo snel leren kennen, neem ook tijd om in kleinere plaatsen te stoppen en te genieten.
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:27:34 #275
24329 KNAK
ff w88,......
pi_62171466
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 06:50 schreef ChatChewbacca het volgende:
Taj Mahal en Varanasi zijn allemaal erg leuk, maar extremiteiten in het toerisme, de echte indier zul je er niet zo snel leren kennen, neem ook tijd om in kleinere plaatsen te stoppen en te genieten.
Je moet er echt wonen en werken wil je dieper gaan dan de buitenste laag die toeristen alleen maar te zien krijgen.
Mai pben rai~!
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:30:49 #276
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62171568
bedankt voor alle antwoorden

Taj Mahal wil ik gewoon zien omdat het de Taj Mahal is, niet om de echte Indiers te zien. Die zal ik inderdaad beter tegenkomen op de kleine plaatsen.

Ik snap dat een land zoals India heel anders is dan ik gewend ben, maar ik ben wel redelijk flexibel wat dat betreft. Ook schiet ik niet zo snel in de stress, dus dat zal wel goed komen
The line is a dot to you!
pi_62172518
Tja en wat is de "echte Indiër" dan eigenlijk... Elk volkje is weer een wereld van verschil met verschillende cultuur, taal, wetten, gebruiken, eten.

Ik begon na een aantal maanden pas de "echte Indiër" te kennen.

-Gedreven maar ongeorganiseerd
-zeer egoïstisch ingesteld en erg familie gericht
-Een autoritaire bovenlaag die het er zalig van neemt.
-Notoire leugenaars stuk voor stuk maar als je er eenmaal dieper over nadenkt is het best te verklaren. Nee verkopen valt ze erg zwaar.
-Je hebt Indiërs en ambtenaren.
-fast fast fast but never on time -> traffic
-waiting waiting waiting, but never in que
-"2 minutes" means 2 hours
-Iedereen wil "eerst" in het verkeer.
-Altijd op beide knopjes van de lift drukken. Ook al moet je maar 1 verdieping naar beneden en krijg je een ritje tot aan de 73e verdieping.
-Horn OK !
-My wife is called "sir"
  maandag 6 oktober 2008 @ 14:10:49 #278
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62172633
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 14:06 schreef jpjedi het volgende:
Tja en wat is de "echte Indiër" dan eigenlijk... Elk volkje is weer een wereld van verschil met verschillende cultuur, taal, wetten, gebruiken, eten.

Ik begon na een aantal maanden pas de "echte Indiër" te kennen.

-Gedreven maar ongeorganiseerd
-zeer egoïstisch ingesteld en erg familie gericht
-Een autoritaire bovenlaag die het er zalig van neemt.
-Notoire leugenaars stuk voor stuk maar als je er eenmaal dieper over nadenkt is het best te verklaren. Nee verkopen valt ze erg zwaar.
-Je hebt Indiërs en ambtenaren.
-fast fast fast but never on time -> traffic
-waiting waiting waiting, but never in que
-"2 minutes" means 2 hours
-Iedereen wil "eerst" in het verkeer.
-Altijd op beide knopjes van de lift drukken. Ook al moet je maar 1 verdieping naar beneden en krijg je een ritje tot aan de 73e verdieping.
-Horn OK !
-My wife is called "sir"
goed punt. Volgens mij krijg je die nooit te zien als toerist zijnde, want ze zullen jouw altijd zien als toerist. Zelfs in Westerse landen zoals Nieuw-Zeeland en Amerika zijn de mensen heel anders als je er een tijdje werkt.

In beide landen heb ik een tijdje gewerkt en dan leer je het land veel beter kennen. Dit zal alleen maar meer het geval zijn met India. Als toerist kun je natuurlijk wel een beetje de cultuur aanraken, maar nooit zal je er echt in zitten.
The line is a dot to you!
  maandag 6 oktober 2008 @ 17:26:33 #279
24329 KNAK
ff w88,......
pi_62178235
Ik heb er laatste 3 jaar daar als een halve local gezeten, begon de taal te leren, met mensen naar hun dorpjes, luisteren naar Indiers onderling wat erg leuk is, vooral als ze zelf allemaal van 'ver' komen, zo zat ik daar met mensen uit Orissa, Kerala, Tamil Nadu, Punjab etc om de tafel/in een bar...dan hoor je de verschillen enorm. Het belangrijkste voor mij is , denk ik , dat je elke dag iets meemaakt wat anders is.

Eten als een lokale,in dhaba's, bij familie, overal voor uitgenodigd worden, +100 bruiloften bezoeken, uitgaan met 'conservatieve' collega's die na wat bier helemaal los gaan op hun - manier, hun liefdesleven (== een Bollywood script) aanhoren,met al die Hindu feesten meedoen, je fikken eraf knallen @ diwali etc etc

ik kan er de hele dag over typen
Mai pben rai~!
pi_62179492
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 17:26 schreef KNAK het volgende:
Ik heb er laatste 3 jaar daar als een halve local gezeten, begon de taal te leren, met mensen naar hun dorpjes, luisteren naar Indiers onderling wat erg leuk is, vooral als ze zelf allemaal van 'ver' komen, zo zat ik daar met mensen uit Orissa, Kerala, Tamil Nadu, Punjab etc om de tafel/in een bar...dan hoor je de verschillen enorm. Het belangrijkste voor mij is , denk ik , dat je elke dag iets meemaakt wat anders is.

Eten als een lokale,in dhaba's, bij familie, overal voor uitgenodigd worden, +100 bruiloften bezoeken, uitgaan met 'conservatieve' collega's die na wat bier helemaal los gaan op hun - manier, hun liefdesleven (== een Bollywood script) aanhoren,met al die Hindu feesten meedoen, je fikken eraf knallen @ diwali etc etc

ik kan er de hele dag over typen
Diwali komt er weer aan Dat feest vind ik wel het leukste. Morgen is het weer Ayudha Pooja, lekker eten op het werk en bonussen uitdelen al word ik die mantra`s wel beu.

Ik heb hier vooral vrienden uit Kerala.. klikt gewoon lijkt het. Mijn vrouw spreekt redelijk Kannada maar ik kan me er niet in verdiepen. Kan me een beetje redden in Kannada maar dat is het wel.

En inderdaad die uitnodigingen voor bruiloften pffff zelfs van wildvreemden zeg.


Hardrock cafe is trouwens best gezellig.. we gingen eerst vaak naar Indiranagar maar steeds vaker naar HC. Pebbles is gesloten helaas. Ze zijn echt streng nu en er is een officieel verbod op DJ`s en dansen.. Kansloos natuurlijk maar dat is weer een ander verhaal.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 21:21:56 #281
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_62416440
wat is handig met het visum?

zit van half mei tot eind mei in india maar ik vertrek 1 december op reis. als ik nu een visum (half jaar geldig) aan ga vragen is het al verlopen voor ik uit india vertrek

tips?
pi_62426343
onderweg ergens regelen, dus van te voren even kijken in welke steden/landen je komt een ambassade van India zit en daar regelen (zelf bijv een keer een visum voor Indonesie in Singapore geregeld), binnenkort hier even in Nederland een visum voor India regelen, wij gaan 29 november weg en zijn dan in februari in India, dus wij kunnen het wel gewoon hier aanvragen, en ik woon nog in Den Haag ook :-)
pi_62878840
Knak, lees ik nou goed dat jij nu in dhaka zit?????

Grappig! Over 6 weken ben ik daar!

Mijn vriend gaat eerder dan ik, vliegen op delhi, hij gaat daar wat dingen bezichtigen (natuurlijk ook de Taj) en als ik aankom vliegen we dag erna naar Dhaka en dan gaan we in 3,5 week over land ganges opwaarts terugreizen naar India. Natuurlijk slaan we hierbij Varanasi niet over
pi_62878909
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 21:21 schreef -Sum- het volgende:
wat is handig met het visum?

zit van half mei tot eind mei in india maar ik vertrek 1 december op reis. als ik nu een visum (half jaar geldig) aan ga vragen is het al verlopen voor ik uit india vertrek

tips?
Misschien via de ambassade in Brussel of Berlijn? Veel ambassades geven nog wel 6 maanden echter op dit vlak zijn er wat spanningen geweest tussen India en Nederland waardoor het via Den Haag allemaal redelijk stug loopt.
pi_62879002
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 09:17 schreef fishbeer het volgende:
onderweg ergens regelen, dus van te voren even kijken in welke steden/landen je komt een ambassade van India zit en daar regelen (zelf bijv een keer een visum voor Indonesie in Singapore geregeld), binnenkort hier even in Nederland een visum voor India regelen, wij gaan 29 november weg en zijn dan in februari in India, dus wij kunnen het wel gewoon hier aanvragen, en ik woon nog in Den Haag ook :-)
er zal toch wel ergens een visum on arrival te krijgen zijn, vanuit ene buurland oid?
pi_62879127
quote:
Op zondag 2 november 2008 12:13 schreef Babbelzz het volgende:

[..]

er zal toch wel ergens een visum on arrival te krijgen zijn, vanuit ene buurland oid?
volgens mij kent India geen visum on arrival.
pi_62879454
Tourist visa on arrival komt er wel aan. Wordt op het moment besproken in de regering en heeft al enige malen in de krant gestaan. Echter Indiase planning kennende zal het wel nog even duren voordat het er doorheen is.
pi_62880810
quote:
Op zondag 2 november 2008 12:35 schreef jpjedi het volgende:
Tourist visa on arrival komt er wel aan. Wordt op het moment besproken in de regering en heeft al enige malen in de krant gestaan. Echter Indiase planning kennende zal het wel nog even duren voordat het er doorheen is.
Dat zou mooi zijn

Als dan ook nog internationale low cost carriers toegang geven, zouden de drempels om spontaan even naar India uit te wijken wat minder zijn.

Als ze het maar sneller doen dan de Mangalore-Mysore spoorlijn
pi_62881993
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn

Als dan ook nog internationale low cost carriers toegang geven, zouden de drempels om spontaan even naar India uit te wijken wat minder zijn.

Als ze het maar sneller doen dan de Mangalore-Mysore spoorlijn
Veel goedkoper ga je het echt niet krijgen. Finair heeft een tijdje gestunt en nu vliegt kingfisher voor 550 euro BLR-Heathrow. Ik heb een paar maanden op een feestje nog een piloot van kingfisher gesproken en ze zijn bezig de lijn BLR-AMS voor te bereiden. Ze nemen ook nog een lijn over van KLM geloof ik. Kingfisher is de beste airline die ik ooit gevlogen heb.

Echter internationaal vlieg ik altijd AF/KLM naar Europa en Singapore Airlines voor Azie.
pi_62885157
quote:
Op zondag 2 november 2008 14:24 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Veel goedkoper ga je het echt niet krijgen. Finair heeft een tijdje gestunt en nu vliegt kingfisher voor 550 euro BLR-Heathrow. Ik heb een paar maanden op een feestje nog een piloot van kingfisher gesproken en ze zijn bezig de lijn BLR-AMS voor te bereiden. Ze nemen ook nog een lijn over van KLM geloof ik. Kingfisher is de beste airline die ik ooit gevlogen heb.

Echter internationaal vlieg ik altijd AF/KLM naar Europa en Singapore Airlines voor Azie.
probeer maar eens van Bangkok naar India te komen
Kan ik bijna net zo goed eerst naar Amsterdam terugvliegen ;'(

Voor longhaull ben ik wel content met Jet Airways (vooral de rechtstreekse vlucht vanaf Chennai naar Brussel is erg handig).
  maandag 3 november 2008 @ 15:30:06 #291
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_62909307
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 09:17 schreef fishbeer het volgende:
onderweg ergens regelen, dus van te voren even kijken in welke steden/landen je komt een ambassade van India zit en daar regelen (zelf bijv een keer een visum voor Indonesie in Singapore geregeld), binnenkort hier even in Nederland een visum voor India regelen, wij gaan 29 november weg en zijn dan in februari in India, dus wij kunnen het wel gewoon hier aanvragen, en ik woon nog in Den Haag ook :-)
Dan maar in Australie, we zitten in februari een maand in het zuiden dus dan maar bij aankomst gelijk in Sydney aanvragen. Als t snel gaat kunnen we er op wachten omdat we toch eerst een paar dagen in Sydney blijven en anders vertrekken we begin maart weer vanuit Sydney naar het noorden en kunnen we het dan ophalen. Lijkt me dat een maand de tijd lang genoeg moet zijn
pi_63134604
Hallo,

Ik heb een vraag die heel misschien hier al eerder is gesteld, maar ik heb geen tijd/zin om alles terug te lezen. Ik vertrek in januari naar Bangalore voor een stage van 5 maanden. Hierna wil ik nog meer van het land zien en wil ik langer dan de gestelde 180 dagen blijven. Weten iemand van jullie of het makkelijk is om in India je visum te verlengen of kan ik even de grens over naar Nepal, Sri Lanka, Singapore enz. om daar een nieuwe visum aan te vragen. Heeft iemand hier ervaring mee? Of misschien tips?
Als het niet mogelijk is moet ik gewoon eerder naar huis, maar anders zorg ik dat mijn ticket zo boek dat ik later terug kan. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Groetjes,
Rosanne
pi_63135143
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 17:53 schreef Rosanneb het volgende:
Hallo,

Ik heb een vraag die heel misschien hier al eerder is gesteld, maar ik heb geen tijd/zin om alles terug te lezen. Ik vertrek in januari naar Bangalore voor een stage van 5 maanden. Hierna wil ik nog meer van het land zien en wil ik langer dan de gestelde 180 dagen blijven. Weten iemand van jullie of het makkelijk is om in India je visum te verlengen of kan ik even de grens over naar Nepal, Sri Lanka, Singapore enz. om daar een nieuwe visum aan te vragen. Heeft iemand hier ervaring mee? Of misschien tips?
Als het niet mogelijk is moet ik gewoon eerder naar huis, maar anders zorg ik dat mijn ticket zo boek dat ik later terug kan. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Groetjes,
Rosanne
Volgens mij kan je nu ook in India zelf verlengen maar dat weet ik niet zeker. Dacht dat Knak daar iets over wist. Zelf vlieg ik elk jaar terug naar NL gecombineerd met familiebezoek. Op wat voor visum ga je stage lopen? Officieel moet je een workpermit en een residential permit aanvragen maar in de praktijk lukt het aardig met een business visum. Al kun je vragen krijgen of geweigerd worden de volgende keer als je te lang blijft. Kennis hier uit Bangalore mag dus niet meer terug omdat hij te lang op een business visum is gebleven. Heel zijn huisraad staat nog in Bangelore...

Waar ga je stage lopen als ik vragen mag?
pi_63158560
Ik was van plan om op een touristen visum te gaan. Een business visum was niet mogelijk, omdat het bedrijf niet alle papieren kon regelen volgens de huidige stagiaire. Nu las ik iets over een trainee visum, die kan ik wel voor een jaar aanvragen, maar of dat lukt weet ik ook niet.
Ik ga stage lopen bij een kledingproductiebedrijf online design. Nog niet heel bekend in India, maar wel in China.

Wat raad jij aan om te doen?
pi_63160570
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:15 schreef Rosanneb het volgende:
Ik was van plan om op een touristen visum te gaan. Een business visum was niet mogelijk, omdat het bedrijf niet alle papieren kon regelen volgens de huidige stagiaire. Nu las ik iets over een trainee visum, die kan ik wel voor een jaar aanvragen, maar of dat lukt weet ik ook niet.
Ik ga stage lopen bij een kledingproductiebedrijf online design. Nog niet heel bekend in India, maar wel in China.

Wat raad jij aan om te doen?
Als je een 6 maanden tourist visa kan krijgen en je gaat ondertussen niet het land uit dan is er geen probleem. Blijf je 4 maanden en wil je ven het land uit dan kun je problemen verwachten omdat ze het dan niet meer vertrouwen. Voor toeristen normaal geen probleem maar aangezien je dan nog terug wil wordt het lastig..

Business visum is erg simpel maar je moet wel een brief hebben van je huidige werkgever in Nederland in combinatie met een uitnodiging van het Indiase bedrijf. Aangezien je niet in NL zal werken wordt dat lastig. Tevens loop je hier tegen hetzelfde probleem aan van langdurig verblijf. Echter met een BV eenvoudiger in en uitreizen.

Er schijnt een studentenvisum te zijn maar daar weet ik verder helemaal niets over. Je zou eens een visumbureau in NL moeten contacteren voor advies.

Ik heb hier een Nederlandse stagiair in mijn bedrijf gehad voor 3 maanden en die kwam ook gewoon op een toeristen visum.
pi_63167306
Heeft iemand nog tips voor goedkope vluchten naar Delhi. Ik lees steeds prijzen van 550 - 600 maar dat kan ik op de websites toch niet vinden. is vliegen vanuit duitsland of belgie goedkoper?
-
-
pi_63181578
www.kayak.com Tallz.
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
pi_63181962
Op het moment is AMS-BLR het goedkoopst met Kingfisher-BMI. Kingfisher is de beste maatschappij die ik ken trouwens.

Voor de andere steden weet ik het eigenlijk niet zo maar ik las in dit topic een tijd geleden dat Finair schijnt te stunten.
pi_63197486
quote:
Op donderdag 13 november 2008 08:29 schreef ChatChewbacca het volgende:
www.kayak.com Tallz.
Ja dank, die had ik ook gevonden. Britisch Airways is ook aardig goedkoop = 650,- retour
-
-
pi_63554283
FUCKING bizar.
Zag net foto's van Leopold's, vol met kapotte stoelen en bloed. Taj hotel staan in de brand, overal doden.. 80 doden nu al. Precies in Colaba, precies waar ik een jaar geleden zat.. Fucking hell.
Laatst ook al in Jaipur, 80 doden oid bij aanslagen, daar heb ik ook nog een dag of 6 rondgelopen.
Damn.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_63562699
Damn fucking heftig dit. Wou nog wel in het Taj Hotel gaan slapen doe dat maar niet. Maar ik ga er pas in de zomer heen, op naar Mumbai
pi_63865846
Volgend deel => India (deel 5)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')