ik heb m van 10 meterquote:Op vrijdag 8 juni 2007 07:42 schreef sloopkogel het volgende:
Weet iemand hoelang een usb-kabel mag/kan zijn?
bij max. 5 meter moet alles het nog prima doen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 07:42 schreef sloopkogel het volgende:
Hoe lang jij wilt dat 'ie is... De werking is dan alleen niet meer gegarandeerd natuurlijk...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 07:42 schreef sloopkogel het volgende:
bronquote:USB-kabels mogen maximaal 5 meter lang zijn. Deze lengte is door de tussenkomst van hubs te vergroten tot maximaal 30 meter.
Huh?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 08:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik gebruik hier thuis USB kabels van 20 meter, en de snelheid is perfect. Omdat ik op een 2e verdieping woon van een verder leegstaand huis, en het aansluitpunt van KPN (Wanadoo Family) bij de ingang beneden ligt ben ik genoodzaakt het zo te doen. Maar werkt perfect dus.
Dat is een ferriet kraal en dat heeft in principe geen effect op de werking van je USB omdat het een common-mode filter is. Het voorkomt dat de PC (of randapparaat) via de USB-kabel gaat stralen als een antenne en dus storing veroorzaakt. Meestal worden die dingen toegevoegd om een apparaat binnen de wettelijke normen te krijgen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:23 schreef Buschetta het volgende:
Ik steek zelf 5 m kabels aan elkaar maar zorg dat ik altijd wel als begin en einde zo'n Faraday Metalen cirkeltje eraan heb hangen,
zoiets. Om spanning die opbouwt tegen te gaan (kweenie of het werkt)
[afbeelding]
Duidelijk...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:46 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is een ferriet kraal en dat heeft in principe geen effect op de werking van je USB omdat het een common-mode filter is. Het voorkomt dat de PC (of randapparaat) via de USB-kabel gaat stralen als een antenne en dus storing veroorzaakt. Meestal worden die dingen toegevoegd om een apparaat binnen de wettelijke normen te krijgen.
In principe heeft dit geen effect op de werking van je USB omdat je zowel een heengaande als een retourstroom hebt (differential mode). Deze heffen elkaar op dus de netto HF stroom door de ferrietkraal is NUL. Echter een stroom die vanuit de kabel 'wegstraalt' komt niet via die kraal terug dus je hebt dan netto een stroom door die kraal (een common-mode stroom). Door de zelfinductie zorgt dat ervoor dat de impedantie voor een dergelijke common-mode stroom hoog is. Dit maakt het moelijker voor common-mode stromen om te gaan lopen en daarom werkt het
Als de kabel te lang wordt verlies je signaal en krijg je meer jitter waardoor de bits niet goed meer kunnen worden gedetecteerd. Maar de USB spec bevat veel marge om te zorgen dat het ten allen tijde werkt zolang je kabel niet langer is dan 5 meter. Dankzij die marge werken langere kabels vaak ook, maar dat is niet gegarandeerd.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:33 schreef Buschetta het volgende:
-Hoe zit dat met de spanning die opgebouwd word door de lengte van de kabels.
In principe maakt dat niet uit omdat de signaal- en retourleiding dicht langs elkaar lopen in tegengestelde richtingen. De opgerolde kabel werkt dus niet als een spoel (inductief) want het magnetische veld dat wordt opgewekt door de stroom in de ene richting wordt opgeheven door een even groot tegengesteld magnetisch veld in de andere richting, veroorzaakt door de retourstroom.quote:-Is een opgerolde kabel slecht i.v.m. spanning die opgebouwd wordt ?
( v.b netwerkkabel of USB)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |