abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50226234
Weet iemand hoelang een usb-kabel mag/kan zijn?
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_50226259
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 07:42 schreef sloopkogel het volgende:
ik heb m van 10 meter
  vrijdag 8 juni 2007 @ 07:48:55 #3
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_50226293
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_50226298
quote:
bij max. 5 meter moet alles het nog prima doen.
pi_50226526
quote:
Hoe lang jij wilt dat 'ie is... De werking is dan alleen niet meer gegarandeerd natuurlijk...
quote:
USB-kabels mogen maximaal 5 meter lang zijn. Deze lengte is door de tussenkomst van hubs te vergroten tot maximaal 30 meter.
bron
I need a job where my immense ego seems normal.
- Dogbert
  vrijdag 8 juni 2007 @ 08:15:52 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_50226609
Volgens de officiele specs 5 meter, maar er zijn genoeg apparaten die ook werken met een langere kabel.
So we just called him Fred
pi_50227172
Ik gebruik hier thuis USB kabels van 20 meter, en de snelheid is perfect. Omdat ik op een 2e verdieping woon van een verder leegstaand huis, en het aansluitpunt van KPN (Wanadoo Family) bij de ingang beneden ligt ben ik genoodzaakt het zo te doen. Maar werkt perfect dus.
pi_50227218
usb 1 of 2? watvoor apparaat dr aan (usb powered of niet) ? etc. heeft dus vele factoren die van invloed kunnen zijn.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 09:00:47 #9
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_50227375
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 08:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik gebruik hier thuis USB kabels van 20 meter, en de snelheid is perfect. Omdat ik op een 2e verdieping woon van een verder leegstaand huis, en het aansluitpunt van KPN (Wanadoo Family) bij de ingang beneden ligt ben ik genoodzaakt het zo te doen. Maar werkt perfect dus.
Huh?

Je gaat me toch niet vertellen dat hier geen UTP aansluiting op zit?
[b]www.berryblueeyes.nl [/b][b]Berry Blue Eyes[/b].
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
pi_50236551
mijn webcam doet t ook prima met 20 meter kabel :p
pi_50238819
Bestaan er dan 10- of 20M usb-kabels? Of knopen jullie allemaal van die 5M-kabels aan elkaar? Denkd at het nl. wel verschil uitmaakt of de kabel uit 1 stuk bestaat of uit meerdere delen.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 16:23:18 #12
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50242718
Ik steek zelf 5 m kabels aan elkaar maar zorg dat ik altijd wel als begin en einde zo'n Faraday Metalen cirkeltje eraan heb hangen,

zoiets. Om spanning die opbouwt tegen te gaan (kweenie of het werkt)
  vrijdag 8 juni 2007 @ 16:46:47 #13
78918 SeLang
Black swans matter
pi_50243509
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 16:23 schreef Buschetta het volgende:
Ik steek zelf 5 m kabels aan elkaar maar zorg dat ik altijd wel als begin en einde zo'n Faraday Metalen cirkeltje eraan heb hangen,

zoiets. Om spanning die opbouwt tegen te gaan (kweenie of het werkt)
[afbeelding]
Dat is een ferriet kraal en dat heeft in principe geen effect op de werking van je USB omdat het een common-mode filter is. Het voorkomt dat de PC (of randapparaat) via de USB-kabel gaat stralen als een antenne en dus storing veroorzaakt. Meestal worden die dingen toegevoegd om een apparaat binnen de wettelijke normen te krijgen.

In principe heeft dit geen effect op de werking van je USB omdat je zowel een heengaande als een retourstroom hebt (differential mode). Deze heffen elkaar op dus de netto HF stroom door de ferrietkraal is NUL. Echter een stroom die vanuit de kabel 'wegstraalt' komt niet via die kraal terug dus je hebt dan netto een stroom door die kraal (een common-mode stroom). Door de zelfinductie zorgt dat ervoor dat de impedantie voor een dergelijke common-mode stroom hoog is. Dit maakt het moelijker voor common-mode stromen om te gaan lopen en daarom werkt het
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 8 juni 2007 @ 17:33:13 #14
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50244968
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 16:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is een ferriet kraal en dat heeft in principe geen effect op de werking van je USB omdat het een common-mode filter is. Het voorkomt dat de PC (of randapparaat) via de USB-kabel gaat stralen als een antenne en dus storing veroorzaakt. Meestal worden die dingen toegevoegd om een apparaat binnen de wettelijke normen te krijgen.

In principe heeft dit geen effect op de werking van je USB omdat je zowel een heengaande als een retourstroom hebt (differential mode). Deze heffen elkaar op dus de netto HF stroom door de ferrietkraal is NUL. Echter een stroom die vanuit de kabel 'wegstraalt' komt niet via die kraal terug dus je hebt dan netto een stroom door die kraal (een common-mode stroom). Door de zelfinductie zorgt dat ervoor dat de impedantie voor een dergelijke common-mode stroom hoog is. Dit maakt het moelijker voor common-mode stromen om te gaan lopen en daarom werkt het
Duidelijk...

Ik zie dat je er een hoop vanaf weet. Wellicht kan je nog wat vragen beantwoorden.

-Hoe zit dat met de spanning die opgebouwd word door de lengte van de kabels.

-Is een opgerolde kabel slecht i.v.m. spanning die opgebouwd wordt ?

( v.b netwerkkabel of USB)
  zaterdag 9 juni 2007 @ 03:03:59 #15
78918 SeLang
Black swans matter
pi_50261175
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:33 schreef Buschetta het volgende:
-Hoe zit dat met de spanning die opgebouwd word door de lengte van de kabels.
Als de kabel te lang wordt verlies je signaal en krijg je meer jitter waardoor de bits niet goed meer kunnen worden gedetecteerd. Maar de USB spec bevat veel marge om te zorgen dat het ten allen tijde werkt zolang je kabel niet langer is dan 5 meter. Dankzij die marge werken langere kabels vaak ook, maar dat is niet gegarandeerd.
quote:
-Is een opgerolde kabel slecht i.v.m. spanning die opgebouwd wordt ?

( v.b netwerkkabel of USB)
In principe maakt dat niet uit omdat de signaal- en retourleiding dicht langs elkaar lopen in tegengestelde richtingen. De opgerolde kabel werkt dus niet als een spoel (inductief) want het magnetische veld dat wordt opgewekt door de stroom in de ene richting wordt opgeheven door een even groot tegengesteld magnetisch veld in de andere richting, veroorzaakt door de retourstroom.

Het is echter wel slecht om een hele scherpe hoek in de kabel te maken (knakken, dubbelvouwen). De reden is dat de kabel voor hoge frequenties als een transmissielijn werkt waar het signaal als een golf doorheen loopt. Als je een hele scherpe hoek maakt dan maak je een discontinuiteit. Op discontinuiteiten treden reflecties op van een deel van de golf, die vervolgens weer inteterfereert met je oorspronkelijke signaal. Dat kan de integriteit van je signaal beinvloeden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')