abonnement Unibet Coolblue
pi_50224117
Deel 20 alweer, over de grootste band aller tijden!












De voorgaande delen zijn terug te lezen op:

Het Grote Beatles Topic
Het Grote Beatles Topic - Deel 2
Het Grote Beatles Topic - Deel 3
Het Grote Beatles Topic - Deel 4
Het Grote Beatles Topic - Deel 5
Het Grote Beatles Topic - Deel 6
Het Grote Beatles Topic - Deel 7
Het Grote Beatles Topic - Deel 8
Het Grote Beatles Topic - Deel 9
Het Grote Beatles Topic - Deel 10
Het Grote Beatles Topic - Deel 11
Het Grote Beatles Topic - Deel 12
Het Grote Beatles Topic - Deel 13
Het Grote Beatles Topic - Deel 14
Het Grote Beatles Topic - Deel 15
Het Grote Beatles Topic - Deel 16
Het Grote Beatles Topic - Deel 17
Het Grote Beatles Topic - Deel 18
Het Grote Beatles Topic - Deel 19
Het Grote Beatles Topic - Deel 20

En mocht je niet precies weten over wie we het hebben (gefeliciteerd, je bent de enige):

"The Beatles was een popgroep uit Liverpool. De groep wordt beschouwd als een van de populairste en meest invloedrijke acts uit de geschiedenis van de popmuziek. Ze waren actief van 1962 tot 1969. De reacties van hun tienerpubliek bereikten binnen korte tijd een hysterische omvang ('Beatlemania'). Tijdens de tweede helft van hun carrière verrichtte de band pionierswerk in de geluidsstudio, waarmee ze in bredere kring lof oogstten. De eclectische benadering van de Beatles was een belangrijke factor in de ontwikkeling van de popmuziek, die ten tijde van hun carrière uitgroeide van een op Amerikaanse rhythm and blues gebaseerd genre, tot een veel breder georiënteerde vorm van muziek. Beatles-leden John Lennon en Paul McCartney worden gerekend tot de belangrijkste liedjesschrijvers in het genre. Naast dit tweetal bestond de groep uit George Harrison en Ringo Starr."

En hier nog wat handige linkjes:

Beatles.com: De officiële site van de Fab 4.
Johnlennon.com: De officiële site van John Lennon.
Lennon.net: Site ter nagedachtenis aan John Lennon.
John-lennon.com: Nog een site over John.
Paulmccartney.com: De officiële Sir Paul site.
Macca-central.com: Een McCartney fansite.
Mplcommunications.com: Publishing Company met onder andere McCartney materiaal.
Georgeharrison.com: Officiële site van, en ter nagedachtenis aan, George.
Ringostarr.com: Officiële site van Ringo, met erg leuk filmpjes.
Yoko-ono.com: Alles Yoko!
Petebest.com: Site van Pete Best, voorganger van Ringo.
Liverpoolbeatlescene.com: Alles over Liverpool en The Beatles.
Thebeatlesongs.com: Handige link voor als je de lyrics wil weten of de schrijver van een nummer etc.
Allmusic.com: The Beatles op Allmusic.com.
Wikipedia: The Beatles op Wikipedia. (Nederlands)
Wikipedia: Paul is dead gerucht.

Op de Engelse Wikipedia is trouwens heel veel Beatles informatie te vinden, namelijk over de Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo. Neem daar dus ook zeker eens een kijkje.

En een paar leuke flash filmpjes:

Come Together


Tomorrow Never Knows


I Feel Fine


Maxwell's Silver Hammer


Glass Onion


Yesterday


En een aantal normale videoclips en live video's:

Video's

Live radio streams:

Beatles Radio
Beatles-A-Rama
MACCA Radio

Ook hebben de Beatles veel bootlegs, een aantal hiervan zijn te vinden op Geocities.

Ook hebben we hier op het FOK!forum drie keer een Beatles-tournament gehouden. De tournaments zijn terug te vinden op:

Beatles Tournament 2002 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - winnaar: A Day In The Life

De openingspost kan hier terug gevonden worden!
pi_50224147
Topic nummer 20 al.
Waar waren we gebleven?
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 01:03 schreef mindgames het volgende:
Soundcheck 'secret gig London' op YouTube.
*insert TVP-plaatje
pi_50224164
Hoi! Daar ben ik dan ook maar weer.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_50224860
quote:
Paul performed an hour and forty minute set.

Songs performed (partial list) "Hey Jude", "I Saw Her Standing There," "Let It Be," "I've Got A Feeling," "Dance Tonight," "That Was Me," "Nod Your Head," "House Of Wax," "Only Mama Knows..." In the house: Pierce Brosnan, Jeff Beck and Dave Gilmour. All fans were given a "Memory Almost Full" T-shirt upon arrival. more later...
Bron: MaccaReport.com (áls je het kunt vinden )
  vrijdag 8 juni 2007 @ 01:58:45 #6
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_50225096
tvp
pi_50225393
tvp
pi_50225409
Bedoelen ze niet David Gilmour?
We'll keep on whispering our mantras.
pi_50228201
Remasters: ik weet dat de albums van de fab four dat nog niet zijn maar hoe zit het met de albums van de solocarrieres? Zijn die wel allen goed gemasterd of doe ik er wijs aan om nog te wachten met kopen ervan?
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  vrijdag 8 juni 2007 @ 11:01:25 #10
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50230874
Is er iemand die kan luisteren naar de nrs 'See your sunshine' en 'Gratitude'? Ik ben geneigd een nieuwe CD te branden met de bonusnrs van de luxe versie, zonder die twee. *ril

En dan zet ik Mr Bellamy er twee keer op. Wat een goed nummer, ietwat experimenteel maar toch zeer prima luisterbaar.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_50231059
Een jubileum topic
  vrijdag 8 juni 2007 @ 11:10:32 #12
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_50231202
Ennnnn weer een TVP van mij.
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_50232734
Het topic blijft lekker lopen!
quote:
De liedjes laten zijn enorme veelzijdigheid horen en laveren tussen olijk, intiem en uitbundig, met in The End Of The End zelfs ruimte voor een bijna uit de bocht gierende gitaarsolo
Hoe serieus moet je zo'n 'review' nemen...? Maar ja, hij is in ieder geval positief.

Trouwens erg leuk die Think for yourself sessie.! Ik heb eigenlijk niet veel met bootlegs... Het enige wat ik heb is de Decca audition en twee zelf samengestelde versies van Live at the BBC en de Get back sessies, waarbij ik ALLEEN alles heb bewaard wat niet officieel is uitgekomen en dan ook nog eens steeds maximaal 1 versie van elk nummer. Bij Live at the BBC betekent dat slechts 5 extra nummers buiten de reguliere cd om. Van Get back heb ik ook alleen maar nummers die nergens anders te vinden zijn plus de Glyn Johns versie (of hoe hij ook alweer heet) van de eerste Get back lp. Het MEESTE van de Get back sessies is niet om aan te horen imho... Beetje amateuristisch gepiel en geleuter: ik heb het nog geeneens allemaal beluisterd... Nee, ik heb eigenlijk wel genoeg aan de officiele lp's.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 12:16:30 #14
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50233485
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 11:55 schreef hello_goodbye het volgende:
Maar ja, hij is in ieder geval positief.
Allmusic.com geeft 4,5 ster. Ter vergelijking: op gelijke hoogte met Flaming Pie, Tug of War en Band on the Run. Alleen Ram heeft 5 sterren gehad.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_50234479
TVP
  vrijdag 8 juni 2007 @ 12:55:14 #16
25470 SoSolid
Danke danke
pi_50234870
Ik heb een prachtig boekje over de beatles uit 1964 gevonden, ben nu halverwege. Veel over het ontstaan en over de inkroegenspeeltijd. En er staan natuurlijk 100 supervette foto's in! Waar een rommelmarkt wel niet goed voor is.




Ook interessant om te lezen hoe ze in het begin geen leider wilden, maar dat de media maar bleven zagen en hameren en vervelend doen dat Paul zei: It's John, John is the chief Beatle! Toen zijn ze er niet vanaf gekomen
xxx
pi_50235050
Ik heb die reuzachtige 30 days over de Get back sessies.
Inderdaad veel slechte versies en mislukte jams

Maar prachtig als historisch item
pi_50238456
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 12:55 schreef SoSolid het volgende:
Ik heb een prachtig boekje over de beatles uit 1964 gevonden, ben nu halverwege. Veel over het ontstaan en over de inkroegenspeeltijd. En er staan natuurlijk 100 supervette foto's in! Waar een rommelmarkt wel niet goed voor is.

[afbeelding]
[afbeelding]

Ook interessant om te lezen hoe ze in het begin geen leider wilden, maar dat de media maar bleven zagen en hameren en vervelend doen dat Paul zei: It's John, John is the chief Beatle! Toen zijn ze er niet vanaf gekomen
Wow! Supercool! Het mooie van zoiets is dat je eigenlijk terug reist in de tijd toen ze er nog echt waren... Da's het leukste! Ik zou dolgraag boekjes en zo uit de jaren zestig ZELF willen hebben. Dan kan je even net doen alsof ze nog bestaan... De info is vaak ook leuk omdat je duidelijk merkt (logisch) dat ze niet wisten wat er nog allemaal zou gebeuren. Ik heb de biografie van Hunter Davies ook gelezen in de originele versie. Is altijd wel nogal geromantiseerd maar erg leuk omdat zoveel in de tegenwoordige tijd is...
  vrijdag 8 juni 2007 @ 14:35:36 #19
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50238696
Vannacht Paul bij Jools Holland.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_50239222
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 09:30 schreef Honky het volgende:
Remasters: ik weet dat de albums van de fab four dat nog niet zijn maar hoe zit het met de albums van de solocarrieres? Zijn die wel allen goed gemasterd of doe ik er wijs aan om nog te wachten met kopen ervan?
Samenvatting onderaan!

Eerst voor de duidelijkheid, een remix betekend geen house-versie van het originele nummer . Het betekend dat alle losse sporen opnieuw in de mix zijn gegooid. Gitaar harder, stem duidelijker, drums zachter. Ik noem maar wat. Ik denk niet dat jullie achterlijk zijn, hoor....maar het is anders misschien wat onduidelijk.

Ringo: Ik heb een paar (goede) CD's van hem, waar op staat dat het 'remastered' is. Ik weet helaas geen enkel detail. Wel weet ik dat DCC wat platen van hem geremastered heeft.

Paul: Al zijn solo-platen zijn in (en vanaf) 1987 op CD uitgekomen. Geremastered met de mogelijkheden van toen. In 1993 zijn al zijn platen opnieuw geremasterd en uitgebracht. Niet al te best - noise reduction all over the place, flinke compressie en hele foute EQ -, maar dat is nu eenmaal zo. Ook de bonus-tracks zijn op zijn minst een beetje vreemd op sommige plekken.

(Hey, waarom brengt hij niet alle singles inclusief B-kanten in een grote boxset uit. Dát zal 'de beste plaat ooit' worden )

Dit (de 1993-remasters) zijn de versies die op dit moment verkocht worden. (En dit zijn ook de versies die op iTunes verkocht worden). Je kunt ze herkennen aan de vreemde witte hoes, met de originele hoes klein in de hoes verwerkt. (Huh? Nou ja, zie voorbeeld. Klik.) Een echte remix en remaster is tot op heden uitgebleven. *business-oogpunt aan. Maar waarom zou je iets veranderen wat nog prima verkoopt? *business-oogpunt uit.

Dus, het lijkt er niet op dat Paul de komende jaren zijn catalogus opnieuw uitbrengt.

Oh ja, nog een belangrijke noot over McCartney-remasters. Remaster-helden DCC hebben 6 solo-platen van McCartney geweldig geremastered. Op Ebay gaan deze voor honderden dollars over de digitale toonbank. Downloaden dus!!! Redelijk makkelijk te vinden, maar zorg wel dat je de goede hebt . Het verschil is echt duidelijk merkbaar. Helderder, krachtiger, voller geluid. De platen van DCC zijn:
McCartney I, Ram, Band On The Run, Red Rose Speedway, Venus And Mars, Wings At The Speed Of Sound

Bijna vergeten om te vertellen: van Band On The Run is wél degelijk een anniversary-versie uitgekomen (25 jaar, dus in 1999) met een complete remaster. Maar oei, die klinkt nog erger dan de 1993-versie. Ze hebben het zelfs voor elkaar gekregen om het intro van 'Band On The Run' af te knippen. En voor de bonus-disc hoef je het ook niet te doen. Daar komt bij dat-ie niet meer te koop is (out-of-print).

Vanzelfsprekend zijn de platen uit de jaren '90 en '00 nog niet geremixed en geremastered uitgebracht , al zou ik graag een versie van 'Memory Almost Full' willen hebben die niet 'in het rood' gaat .

George:

Een grote pluim voor de remasters van George. Altijd uitgebreide boekjes en soms een extra DVD met goede muziek en unieke beelden. Deze versies zijn dan wel wat duurder, maar er zijn altijd nog de 'uitgeklede' versies voor de normale prijs. Elk jaar, of elke 2 jaar, komt er een George-remaster uit. De meest recente is 'Living In The Material World', eind vorig jaar. Een geweldige remaster. Mooi helder geluid, geen noise reduction... Weer erg goed verzorgd, allemaal. Helaas is er één remaster van George waar ik persoonlijk niet naar kan luisteren, en dat is gelijk zijn beroemdste album: 'All Things Must Pass'. Schel, VEEL TE HARD, veel te veel noise reduction, oooh....die is écht heel slecht. Maar ja, er zit toch niets anders op dan die te kopen, want de package is wel heel erg mooi. Persoonlijk heb ik de CD's in de remaster vervangen door een geweldige needledrop (vinyl naar CD) van Dr. Ebbetts. Dát is de versie om te beluisteren. Helder, scherp en vol. Maar ja, dat is een bootleg....en die laat ik nu even buiten beschouwing. Maar omdat de mensen achter deze plaat er zelf wel van overtuigd zijn dat deze goed geremastered is - en dus een definitie versie is - is er weinig kans dat-ie ineens opnieuw uitkomt.

Ik weet niet album-per-album welke remaster het beste is. Daar ben ik nog mee bezig . Maar als je een mooie package ziet en de prijs is te doen: kopen!

John:

Ook bij John is alles tot in de puntjes verzorgt. Ja, anno 2007 zijn al zijn platen geremixed én geremastered. Er zat een goed plan achter. Elk jaar vanaf 2000 een remaster, en in 2005 de laatste. 4 verjaardagen van belangrijke gebeurtenissen. In 2000 kwam Plastic Ono Band uit, samen met Double Fantasy. POB = 30 jaar. DF = 20 jaar. John was 20 jaar dood, en zou 60 zijn geworden. In 2005 kwamen dus de laatste 2 platen uit. Zijn slechtste plaat (Sometime in NY City) werd volledig overschaduwt door zijn meest onderschatte (en misschien wel beste) plaat 'Walls and Bridges', door ze tegelijkertijd uit te brengen. Perfecte marketing, Yoko. Wederom pluim.

Maar goed, nu over de muziek. De smaken verschillen nog al over de remasters van John. Je kunt zeggen dat ze allemaal heel goed klinken. Maar ik heb zo mijn twijfels over wat creatieve puntjes. Daarvan kan ik veel voorbeelden noemen, maar dat doe ik voor één keer niet. De post wórdt alweer te lang . Ga er maar van uit dat als John en Phil Spector in 1970 uit een creatief oogpunt hebben bedoeld om stemmen op een bepaalde manier te laten klinken, dat de remix-meneer uit 2000 dat niet moet gaan veranderen... Er zijn ook niet echt alternatieven (de CD-versies uit eind jaren '80 klinken 100 keer slechter), dus je hoort mij niet klagen. Bij elke remaster zit een heel mooi boekje met unieke foto's, en de nodige bonus-tracks.

Album-per-album-overzicht, alleen over de muziek (de verpakking is bij elke remaster gewoon goed):

Plastic Ono Band: Niet de originele mix, een remix uit 2000. Die remix is vaak heel krachtig en helder, maar komt soms ook totaal niet uit de verf. Nogmaals, er is geen alternatief behalve een bootleg van de vinyl-versie. Het ergste is nog dat de plaat één geheel is, en dat dat op de remaster niet zo is. Het wordt passend geopend ('Mother') en passend afgesloten ('My Mummy's Dead). Maar wat klinkt nadat de laatste tonen van het slotnummer wegebben??? "POWERRRR TO THE PEOPLE!!!!", van een jaar later! Verschrikkelijk, echt. Het is alsof na 'A Day In The Life' op Sgt. Pepper ineens keihard 'Lady Madonna' uit je speakers knalt.

Imagine: Niet de originele mix, een remix uit 2000. Geen bonus-tracks. Ook op vinyl uitgebracht. De remix klinkt weer helder en fijn. Nee, ik ga niet zeuren dat op de originele mix de intro-piano op 'Imagine' mooi 'ver weg' met natuurlijke echo klinkt, en dat op de remaster op de piano Noise Reduction en compressie is toegepast, zodat het... Fuck, toch weer gezeurd...!

Some Time In New York City: Niet zijn beste plaat. De live-jam met Frank Zappa is ingekort of helemaal weggehaald? Om het leed een beetje te besparen is de hit 'Happy Xmas' uit diezelfde tijd als bonus-track toegevoegd. Goede remix, dat wel. Sommige nummers zijn alleen geremastered. Grappig dat Yoko's stem op 'Happy Xmas' 10 keer zo hard staat als op een eerdere CD-versie.

Mind Games: Op deze remix is weinig aan te merken, behalve dat de slotzin van 'Meat City' wéér te vroeg is uitgefaded. 'Why are they doing does strange things?'. 3 mooie akoestische bonus-tracks van goede kwaliteit. Top. Wel weer een beetje hetzelfde verhaal als bij POB. Stukken muziek die totaal ander gemixt zijn, waardoor het hele nummer anders klinkt.

Walls and Bridges: Op deze remaster heb ik jarenlang gewacht. Toen het eind 2005 eindelijk zo ver was heb ik 'em hard aangezet en werd overdonderd. Al die mooie geluiden die ineens zo goed te horen zijn. Nee, over deze remix (sommige nummers alleen geremasterd) kan ik geen slecht woord kwijt. Al had die vele Noise Reduction op de remasters niet gehoeven . De alleen geremasterde versies klinken ook een stuk minder dan de geremixte én geremasterde. MAAR, geweldige geweldige geweldige bonus-track. Studio-versie van 'Nobody Loves You', maar dan alleen John's stem en akoestische gitaar. Wów. Andere bonus-tracks nutteloos. Live-versie van 'Whatever Gets You' met Elton John is in véél betere kwaliteit te horen op een plaat van Elton John.

Rock 'n Roll: Verschrikkelijke remix/remaster. Bonus-tracks zijn wel essentieel. 'Angel Baby', wow.

Double Fantasy: Over het algemeen goed klinkende remaster. Geen remix, het is de originele mix. Klinkt wel erg HARD, maar zo is de master-wereld tegenwoordig . Bonus-track 'Help Me To Help Myself' is prachtig. Een heel goed-klinkende Lennon-demo van een sterk nummer.

Milk And Honey: De plaat OVERSTUURD gewoon, zo hard is-ie gemastered. Zelfde verhaal als bij 'Double Fantasy'. Akoestische bonus-track 'I'm Stepping Out' is ook de moeite waard.

De compilatie die in 2005 werd uitgebracht (Working Class Hero) is ook geweldig. Ik mis hier en daar wat rock-nummers, maar hey...

Het enige, enige, enige nummer van John solo die niet is geremastered is.... 'Move Over Ms. L'. Daarvoor moet je de versie op een compilatie uit eind jaren '80 hebben... Dus voor John zou ik zeggen: ga voor de remasters! Ik zie ze in een aantal platenzaken zo nu en dan voor de prijs van 8 euro liggen. Maar dat verschilt nog al eens. Maar het is toch jammer dat sommige remixes van John echt totáál anders klinken dan de originele mix, en dat is niet in de positieve vorm. Hoe dan ook, dit is de definitieve versie.

Samenvatting:

Ringo =
George = remasters over het algemeen goed verzorgd. Alleen kroon-juweel 'All Things Must Pass' is vernield. Ik geloof dat nog niet alle platen geremastered zijn. Bekendste albums wel. Dus koop die, en wacht op de andere (het kan niet lang meer duren).
Paul = 6 platen DCC of 1993-remasters.
John = ga voor de remasters, er is geen andere weg .
pi_50239359
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 11:01 schreef Rasing het volgende:
Is er iemand die kan luisteren naar de nrs 'See your sunshine' en 'Gratitude'? Ik ben geneigd een nieuwe CD te branden met de bonusnrs van de luxe versie, zonder die twee. *ril

En dan zet ik Mr Bellamy er twee keer op. Wat een goed nummer, ietwat experimenteel maar toch zeer prima luisterbaar.
Hihi, 'See Your Sunshine' is mijn favoriete nummer op dit moment. Al kan ik ook weer niet echt kiezen tussen dat nummer, 'Mr. Bellamy', 'Only Mama Knows', 'Ever Present Past', 'Nod Your Head', .... weet je wat? Ik vind het hele album gewoon goed! 'Gratitude' is in het begin een beetje vreemd, maar ik hou wel van zijn soul-volle krachtige stem.
pi_50239437
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 02:32 schreef NiteSpeed het volgende:
Bedoelen ze niet David Gilmour?
Ja, of zijn broer moest aanwezig zijn .
Verrassende setlist weer, btw .
quote:
'Drive My Car'
'Only Mama Knows'
'Dance Tonight'
'C Moon'
'The Long And Winding Road'
'I'll Follow The Sun'
'Calico Skies'
'That Was Me'
'Blackbird'
'Here Today'
'Back In The USSR'
'Nod Your Head'
'House Of Wax'
'I've Got A Feeling'
'Matchbox'
'Get Back'
'Hey Jude'
'Let It Be'
'Lady Madonna'
'I Saw Her Standing There'
Maar ach, als Paul 3 uur lang 'Motor Of Love' zou spelen in een zaal met 300 man, zou ik er nog een moord voor doen om daar bij te zijn. (Speel nou 'Day Tripper' of 'The Night Before' eens! )
pi_50240526
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 11:55 schreef hello_goodbye het volgende:
Ik heb eigenlijk niet veel met bootlegs... Het enige wat ik heb is de Decca audition en twee zelf samengestelde versies van Live at the BBC en de Get back sessies, waarbij ik ALLEEN alles heb bewaard wat niet officieel is uitgekomen en dan ook nog eens steeds maximaal 1 versie van elk nummer. Bij Live at the BBC betekent dat slechts 5 extra nummers buiten de reguliere cd om. [...] Nee, ik heb eigenlijk wel genoeg aan de officiele lp's.
Live at the BBC, nog een Apple-uitgave waar ik gewoon niet bij kan. Er is BBC-materiaal genoeg om 10 complete CD's te vullen. Ik snap dat ze dat niet hebben kunnen doen . Het meeste materiaal uit 1962 valt sowieso af, omdat die geluidskwaliteit gewoon niet goed genoeg is. Maar wáárom staat de geweldige live-versie van 'The Night Before' er niet op, om maar een voorbeeld te geven? En wáárom minder goede versies van nummers die ze in totaal 4 keer (en dus soms beter) bij de BBC hebben gedaan? En waarom 'Lend Me Your Comb' skippen, om het op Anthology uit te kunnen brengen? En wáárom is de kwaliteit op mijn bootlegs stukken beter dan op de officele CD ?

Andere bootlegs waar ik met plezier naar luister zijn alle studio-sessies die veel afwijken van de reguliere album-versies. 'I Feel Fine' in een ruwe versie met alleen John, zonder double-tracked stem. Of de 6-minuten durende jam van 'She's a Woman', of een mooie ruwe versie van 'Run For Your Life'.

Jammer dat alternatieve versies van nummers als 'She Said, She Said' en 'Rain' op het laatst van Anthology zijn gegegooid. Ik las laatst een curieus artikel over 'afkeuren' en 'Anthology'. Thuis-demo's waren vanaf het begin uitgesloten (SFF uitgezonderd). Maar George (Harrison) himself schijnt heel erg dwars te zijn geweest in het Anthology-project. Zo stond hij er op om de meest onbegrijpelijke dingen uit te voeren. Een gedeelte van 'You Know My Name' (wat wel op de originele plaat staat) moest er uit, 30 seconde van 'Shout' moest worden verknipt, de 4 track-tape van de Esher Demo's wilde hij niet afgeven, 'How Do You Do It' heeft een hele vreemde edit, ga zo maar door. Het is allemaal waar, maar of het George zélf was die dit wilde laten gebeuren is nog maar de vraag. George's revange hé?

Hij wilde niet dat een (volgens medewerkers "schitterende") akoestische opname van 'Love You To' werd uitgebracht. Zelfde geldt voor 'I Want To Tell You'. Maar dat is gewoon een keuze, net zoals Yoko 'Rain' en 'She Said, She Said' heeft afgekeurd en Paul alternatieve versies van 'Back In The USSR, All Together Now en Revolution' heeft afgekeurd.

Sowieso niet te begrijpen waarom verknipte en vergalmde versies van nummers ('That Means A Lot', ja) zijn gebruikt, terwijl de 4-track opnames in hetzelfde pand lagen...

Zo, en dan nu eens écht wat posts van mij over de muziek.
Wisten jullie al dat de instrumenten voor Rain op dubbele snelheid zijn opgenomen? Daar kwam ik laatst achter... Zelfde snelheid als 'And You Bird Can Sing', zeg maar.

Nee, nu écht posts over muziek van mijn kant.
pi_50243124
quote:
TRANEN VLOEIEN BIJ COMEBACK VAN PAUL MCCARTNEY :: 8-6-2007
Even breekt zijn stem. PAUL MCCARTNEY heeft het er in de Londense Electric Ballroom maar moeilijk mee om een ode te brengen aan zijn oude maat John Lennon. ‘Sorry mensen, het raakt mij dit keer nogal’, zegt hij met een brok in zijn keel nadat hij de song Here Today (Song For John) met gebroken stem heeft gezongen. Het is het mooiste moment van de presentatie van zijn nieuwe album Memory Almost Full. De belangrijkste nog levende Beatle is na een moeilijke periode in zijn leven weer terug op aarde.

Voor de opper-Beatle is het sowieso een soort van thuiskomen. Na de scheidingsperikelen en de daaropvolgende roddelpersoverstroming, vond McCartney soelaas in de muziek. Zijn nieuwe album klinkt dan ook meer geïnspireerd dan zijn laatste artistieke uitingen. Onder het kritisch oog van supersterren als de voormalige James Bond Pierce Brosnan, Pink Floyd-gitarist David Gilmour, Pete Doherty en McCartney’s dochter Stella maakt de legende ook meteen duidelijk dat de rouwperiode voorgoed voorbij is. Gestoken in een gestreept T-shirt en een goedlachs smoelwerk op het nog altijd jonge gezicht, oogt hij een beetje als dat knulletje dat na The Beatles met nieuwe projecten begon. Fris, geëngageerd en messcherp.

Gesteund door zijn vaste Amerikaanse band, waarmee hij de laatste jaren zeer succesvol over de wereld toerde, wordt het exclusieve feestje geopend met de Beatles-hit Drive My Car. Deze classic gaat bijna naadloos over in de nieuwe song Only Mama Knows, een ferme rocker die in het oeuvre van The Wings niet had misstaan. Al snel wordt duidelijk dat McCartney hier met een missie staat. Na een ingetogen versie van The Long And Winding Road doet hij voor het eerst in jaren de gevoelige liefdesverklaring Calico Skies. Het is de opmaat voor het mooiste moment van de avond. Met het volledig akoestisch en solistisch gespeelde Black Bird van The White Album raakt hij het hart van de ruim 500 aanwezigen. Maar hij daalt pas echt naar de bodem van zijn ziel af in eerder genoemde de liefdesverklaring aan John Lennon. ‘Ik heb het er dit keer echt moeilijk mee’, spreekt McCartney vol ontroering.

Naar het einde toe wordt de sfeer wat lichter en kunnen hits als Back In The USSR en Get Back van stal worden gehaald. De nieuwe song Feet In The Clouds roept nog op tot massaal headbangen terwijl hij tussendoor ook nog zijn rock & roll–voorbeeld Carl Perkins eert. Sir Paul sluit verrassend af met Lady Madonna en I Saw Her Standing There. Het is een waardig einde van een concert waarin de legende laat zien nog altijd even bevlogen en scherp te zijn als pakweg 40 jaar geleden. JEAN-PAUL HECK

Gezien: ELECTRIC BALLROOM, LONDEN, ENGELAND (7 JUNI)
Recensie op OOR.nl
pi_50247109
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:24 schreef Honky het volgende:
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 23:54 schreef webfreak het volgende:
Er is ook een Deluxe editie trouwens.. Die is 30 euro.
Weet iemand wat het verschil is?
De de door Honky geposte package zal de 'normale' versie zijn. De deluxe-editie heeft allemaal unieke replica's. Beetje zoals de deluxe-editie van de DVD-versie van 'Bangladesh'. Hier en daar te bekijken. De moeite waard, dus.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 00:09:26 #26
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50258270
Zo meteen ook McCartney in Newsnight Review.

Nu dus.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_50261755
Gisteren binnen gekregen




  zaterdag 9 juni 2007 @ 10:25:12 #28
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50262973
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 14:50 schreef mindgames het volgende:
-bijzonder uitgebreid remaster-overzicht, waarvoor dank-
Hoe kan het, dat ene 'mindgames' op een willekeurig forumpje in Nederland, meer verstand heeft van remasteren en geluidskwaliteit dan de grote mensen van Apple/EMI/Capitol?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 11:05:12 #29
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50265864
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 15:27 schreef mindgames het volgende:

[..]

Hij wilde niet dat een (volgens medewerkers "schitterende") akoestische opname van 'Love You To' werd uitgebracht. Zelfde geldt voor 'I Want To Tell You'. Maar dat is gewoon een keuze, net zoals Yoko 'Rain' en 'She Said, She Said' heeft afgekeurd en Paul alternatieve versies van 'Back In The USSR, All Together Now en Revolution' heeft afgekeurd.
Jammer zeg, zouden zeker aanwinsten zijn geweest.
pi_50287173
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:59 schreef hello_goodbye het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd wat het album in de top tigs gaat doen (hier en in het buitenland).
Op dit moment:
#6 in de Nederlandse albumcharts (midweek of definitieve charts? - geen idee)

Amerikaanse midweek charts: nummerrrrrrrr 1!!!!
Laatste stand - paar dagen geleden - had McCartney 170.000 á 175.000 exemplaren verkocht in Amerika. T-Pain (who the fuck is...) en Rihanna (who the fuck is...) verkochten er 165.000 á 170.000. Vergelijking: van 'Flaming Pie' werden er in totaal 121.000 verkocht, en dat was 10 jaar geleden (vóór de download-tijd). Wordt 'spannend' dus of hij daadwerkelijk op 1 staat aan het eind van de week. Maar vooralsnog is het zijn eerste album sinds 'Pipes Of Peace' die op 1 staat (in Amerika), en dan ook nog eens 'van niets op 1'. Maar goed, 'Give My Regards To Broad Street' en 'Flowers In The Dirt' kwamen beide op nummer 1 in Engeland en 'Flaming Pie' kwam op nummer 2 in Amerika en Engeland. Om over compilaties nog meer te zwijgen... Doet-ie toch goed .

[ Bericht 4% gewijzigd door mindgames op 10-06-2007 00:55:28 (zonder reden) ]
pi_50287298
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 00:09 schreef Thelonious het volgende:
Zo meteen ook McCartney in Newsnight Review.

Nu dus.
Ik was het niet eens met die mannetjes in Newsnight Review .

Wat was-ie goed hé, bij Jools. Goed bij stem, goede performance. 'Only Mama Knows' was geweldig. En Editors waren ook fantastisch. Ze hadden beter één of twéé van die acts die maar één nummer mochten spelen kunnen bewaren voor een volgende keer, en Editors nog een nummer laten doen. Desalniettemin, hele goede show!

In het geval je het gemist hebt, klik hier voor de optredens.
pi_50287952
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 10:25 schreef Rasing het volgende:

[..]

Hoe kan het, dat ene 'mindgames' op een willekeurig forumpje in Nederland, meer verstand heeft van remasteren en geluidskwaliteit dan de grote mensen van Apple/EMI/Capitol?
Nou ja, ik wil totaal niet betweterig of alleswetend overkomen, hoor. Zoals ik al zei, er zijn soms geen alternatieven. Ik ga echt 'Memory Almost Full' niet wegleggen omdat de mastering zo HARD is. Ok, ik erger me er aan dat de platenmaatschappij/de producer/Paul het tegenwoordig mooi vind als een plaat overstuurd, maar dat verpest de muziek van McCartney voor mij in geen enkel opzicht! Hetzelfde geldt voor de remasters van Lennon, waar het een en ander aan veranderd is. Er zijn mensen die dan maar liever naar de doffe en zachte CD-versies uit eind jaren '80 luisteren, omdat dat de originele mix bevat. Zo puristisch ben ik niet echt. Het valt mij op, ik vertel het hier , maar verder geniet ik van het heldere en volle geluid van alle instrumenten en de stemmen.

Ok ok, er zijn uitzonderingen. 'All Things Must Pass' is voor mij onluisterbaar. Het is gelukkig niet zo dat ik de enige ben die dat hoort , er zijn toendertijd naar verluid complete petities ingestuurd om de mastering opnieuw te laten doen, haha.

Op het gebied van Beatles is het weer iets anders... Daar snap ik gewoon niet wat er mis is gegaan. Zijn het de vele partijen die toestemming moeten geven? Volgens Olivia en Yoko is iedereen het al jaren met elkaar eens, en is het wachten op Apple. Is het de productie die zo lang duurt? Daar hebben ze vanaf 1987 tijd voor gehad . Zitten ze te wachten op een goed moment? Nogmaals, vanaf 1987 zijn er tientallen goede momenten geweest. Verjaardagen of strategische marketingtijdstippen. (Bah, business.) Ze hebben gewoon álles laten liggen. Films, muziek. Eind jaren '90 kwam de download-generatie op, en de complete markt stortte in. Ze ZIJN al te laat, uit het oogpunt van Apple gezien waar ik niets mee te maken heb. Ze hebben miljarden misgelopen. Kijk, in 1987 werden CD's van veel artiesten uitgebracht om in te springen op de markt. Haastige klus, dus veel fouten. Luttele jaren later werd dat hersteld met een goede remaster en wél een goed product. Dit is met alle solo Beatles-platen gebeurd. Ook met The Doors, The Beach Boys, het rijtje wat ik al eerder noemde. Sr. George Martin himself heeft zich begin jaren '90 hardop afgevraagd "wat ze bezielden toen ze die CD's in deze vorm uitbrachten". Alle platen uit die tijd zijn allang verbeterd. Klein verschil met The Beatles, deze CD's liggen 20 jaar later nog steeds voor 18 euro in de winkels!

Het probleem zit hem, denk ik, in dat er te veel mensen uit de jaren '60 de dienst uitmaken. Geen leeftijdsdiscriminatie, hoor! Maar als je die mensen van Apple hoort vertellen in artikelen over bijvoorbeeld de remix/remaster van Yellow Submarine. Ze zeggen letterlijk dat het zo fijn is dat in deze moderne tijd al die oneffenheden en dat gerommel in en op de opnames weggewerkt kan worden . En dat hebben ze dan ook gedaan. Zoals ik al eerder vertelde over onbegrijpelijke keuzes (zie Anthology-verhaal), heb ik het ook al eerder gehad over die (Yellow Submarine) remix/remaster. Het lijkt gewoon alsof ze totaal geen verstand van remasteren hebben. Ik lees wel eens wat stukjes van mensen die véél meer verstand hebben van mastering dan ik, en die vragen zich ook hardop af wat die mensen bezielen. Ze noemen dan voorbeelden van dingen die er allemaal fout gegaan zijn, en wat dus nooit hersteld is. Ik las laatst dat in 'de wereld van het geluid' Abbey Road als slechtste mastering-studio bekend staat . Dat wil ik best geloven, luister naar '1'. En dan te bedenken dat een fucking bootleg van vinyl béter klinkt dan de producten uit de winkel!

Grote grote grote opluchting is dat 'Love' zo goed klinkt. De mastering is HARD, maar daar klinkt dat gewoon heel goed! De mixen zijn ook precies zoals ik dat zou willen. Het liefst - mits luisterbaar, dus geen ping-pong stereo - de originele mixen (zie Lady Madonna). En als de originele stereo-mix echt niet kan (zie 'Drive My Car'), dan een goede nieuwe mix. Ja, ik hoop dat Giles ook alle Beatles-nummers heeft geremixt. Ehhh, in de originele vorm dan hé!

Tot die tijd geniet ik van de nieuwe release van McCartney - en ook van vele andere artiesten. Ach, hebben we tenminste iets om naar uit te kijken . Ik bedoel, we hebben het hier niet over een geneensmiddel tegen kanker, maar gewoon over de geluidskwaliteit van Beatle-CD's.
pi_50288387
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:11 schreef MrBadGuy het volgende:
Paul over Sgt. Pepper: http://www.youtube.com/watch?v=08Twm5kVSZo&NR=1

Dat piepje waar Paul het aan het einde over heeft vind ik zeeeeeer irritant. Ik had een poos terug Sgt Peppers vrij luid aan in de auto en toen kwam dat piepje en het deed echt pijn aan mijn oren Meer die daar last van hebben gehad of heb ik gewoon het gehoor van een hond?
Mijn ouders draaide (en draaien ) in de auto altijd veel verschillende muziek. Nieuwe muziek, maar natuurlijk ook klassiekers van The Kinks en The Beatles. Zo kende ik als kleuter al alle Beatle-nummers . Alle films kende ik toen ook al uit mijn hoofd. Natuurlijk had ik als 4-jarige nog geen verstand van tijdperken in Beatles-muziek, enzo. Wel weet ik dat ik toendertijd vooral de 'vroegere periode' geweldig vond. Ik kan mij vooral alle singles uit 1963, 1964, en natuurlijk de albums Help! en Rubber Soul herinneren. Ik weet ook nog te herinneren dat er een album was die ik wel heel mooi vond, maar die voor mij heel serieus was, ofzo. 'Revolver' moet dat geweest zijn. Het staat mij bij dat ik vooral het begin (George's droge 1,2,3,4) en het einde (de voor mij toen mysterieuze geluiden van 'Tomorrow Never Knows') heel mooi vond. Ik snapte alleen niet goed waarom dat intro zo vreemd was en waarom juist die plaat zo anders klonk dan de nummers die ik gewend was, haha. Ik kan mij niet herinneren dat ik 'The White Album' en 'Abbey Road' heel goed gehoord heb, dat kwam 'pas' op mijn 7de, 8ste ofzo? Bij nader inzien, ik kende wel 'Piggies', 'Helter Skelter', 'Julia', en....eigenlijk best veel andere nummers. Maar daar vond ik niet echt veel aan, te hard voor een 4-jarige misschien ? En ook dat enge nummer, waarvan ik al helemaal niet begreep wat dat tussen al die vrolijke en leuke Beatle-nummers deed (al is het witte album niet héél erg vrolijk). Dat enge nummer was vanzelfsprekend 'Revolution 9' . Natuurlijk kende ik ook de vrolijke rode hoes, waar ze er ineens weer heel anders uitzagen. (Vond ik ook maar vreemd.) Aan het boekje te zien heb ik dat boekje toendertijd vaak bekeken. (Hij is helemaal naar de gallemiezen, randen kapot enzo.) Ja, dat is de enige Beatles-CD in een mooie uitvoering ! *kuch*

Maar wat nog het áller-engste was, was 'A Day In The Life'. Ik vond dat zó'n mooi nummer, maar vond dat onheilspellende orkest zo erg angstaanjagend! Waarom zo eng in een mooi nummer, . Maar ook dat was nog niet het ergste. Het slotakkoord! En als dan alles voorbij was ook nog eens een vreemde toon, waar ik ook weer van schrok. Wat al helemaal niet tof was, dat die leuke en vertrouwde Beatles-stemmen dan ook nog eens iets totaal onverstaanbaars en een voor mij als kleuter vreselijk geluid maakten. Daar heb ik serieus een nachtmerrie over gehad. Nee, 'A Day In The Life' moest - als enige Beatles-nummer - vroegtijdig worden afgebroken toen ik 4 jaar was !.

Hey, ik heb het dus over de tijd dat ik 4 of 5 was, hé . Dus dáár begon mijn liefde voor The Beatles.
  zondag 10 juni 2007 @ 02:21:12 #35
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_50288924
quote:
Op zondag 10 juni 2007 01:50 schreef mindgames het volgende:


Hey, ik heb het dus over de tijd dat ik 4 of 5 was, hé . Dus dáár begon mijn liefde voor The Beatles.
Goh, toen pas?
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_50289122
Hoewel ik de meeste Beatles-nummers al m'n hele leven ken (met name de beginperiode werd grijsgedraaid in mijn kinderjaren), duurde het maarliefst 13 jaar voordat mijn oren opengingen.
Het drong allemaal pas tot me door toen mijn toenmalige muziekleraar "A Day In The Life" opzette.
  zondag 10 juni 2007 @ 02:41:23 #37
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_50289180
Toen ik geboren werd, stond er een Beatlesnummer op 1 in de Top 40. Dat heeft zo zijn invloed gehad.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  Redactie Frontpage zondag 10 juni 2007 @ 03:19:51 #38
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_50289618
Komt een frigide homo bij de dokter...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zondag 10 juni 2007 @ 03:23:32 #39
165512 MASD
Music is dead.
pi_50289645
helemaal vergeten een tvp te plaatsen
Long live music.
pi_50289687
quote:
Op zondag 10 juni 2007 03:19 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Komt een frigide homo bij de dokter...
... blijkt het Brian Epstein.
  Redactie Frontpage zondag 10 juni 2007 @ 03:36:24 #41
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_50289746
te zijn.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_50293470
quote:
Op zondag 10 juni 2007 00:49 schreef mindgames het volgende:

[..]

Op dit moment:
#6 in de Nederlandse albumcharts (midweek of definitieve charts? - geen idee)

Amerikaanse midweek charts: nummerrrrrrrr 1!!!!
Laatste stand - paar dagen geleden - had McCartney 170.000 á 175.000 exemplaren verkocht in Amerika. T-Pain (who the fuck is...) en Rihanna (who the fuck is...) verkochten er 165.000 á 170.000. Vergelijking: van 'Flaming Pie' werden er in totaal 121.000 verkocht, en dat was 10 jaar geleden (vóór de download-tijd). Wordt 'spannend' dus of hij daadwerkelijk op 1 staat aan het eind van de week. Maar vooralsnog is het zijn eerste album sinds 'Pipes Of Peace' die op 1 staat (in Amerika), en dan ook nog eens 'van niets op 1'. Maar goed, 'Give My Regards To Broad Street' en 'Flowers In The Dirt' kwamen beide op nummer 1 in Engeland en 'Flaming Pie' kwam op nummer 2 in Amerika en Engeland. Om over compilaties nog meer te zwijgen... Doet-ie toch goed .
Waar kan je dat zien...?

Trouwens, een album doet het in Amerika pas ECHT goed als hij een week later NOG in de top 10 staat... Choas kwam binnen op 6 en was een week later (and ever since) alweer compleet uit de top vertrokken... Hoog binnenkomen gebeurt wekelijks in Amerika. De ECHTE toppers BLIJVEN hoog. Ben dus alsnog erg benieuwd wat het album de komende weken doet.
  zondag 10 juni 2007 @ 17:43:08 #43
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50302592
quote:
Op zondag 10 juni 2007 01:25 schreef mindgames het volgende:
Ik bedoel, we hebben het hier niet over een geneensmiddel tegen kanker, maar gewoon over de geluidskwaliteit van Beatle-CD's.
Dat is ook weer zo. En zolang het allemaal nog enigszins te beluisteren valt is het ook eigenlijk wel prima.

Btw, de Dr Ebbets-CD's klinken inderdaad stukken beter!
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_50303529
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:43 schreef Rasing het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo. En zolang het allemaal nog enigszins te beluisteren valt is het ook eigenlijk wel prima.

Btw, de Dr Ebbets-CD's klinken inderdaad stukken beter!
Kijk, dát bedoel ik . Tot die tijd gewoon Dr. Ebbetts luisteren en alvast indenken hoe een nieuwe stereo-remix van de nummers gaat klinken.
pi_50309994
quote:
Op zondag 10 juni 2007 00:49 schreef mindgames het volgende:
[..] verhaal over charts [...]
In Engeland komt het album binnen op nummer 5. Valt toch tegen. Zelfs 'Back In The World' (het live-album uit 2003) kwam van niets op 5. 'Chaos' kwam binnen op 10, om gelijk weer te zakken. Misschien ligt het er aan dat de verkooppunten van Starbucks (meer dan 300 winkels in Engeland) niet meetellen voor de officele charts. Best stom!

Ach, 'Band On The Run' kwam binnen op 43 . Het is ook zijn 15de solo-album die in de top 10 binnenkomt in Engeland. Niets om over te klagen, dus . Nu is het hopen op Amerika. Nummer 1, of gaat R. Kelly met de eer strijken, ?
  zondag 10 juni 2007 @ 21:13:36 #46
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50310069
Zou er niet een Beatlesdag komen in Blokker binnenkort? Ik weet niet meer wie dat had gepost en ik ben te lui om de afgelopen delen helemaal door te nemen Iemand enig idee?
pi_50310148
quote:
Op zondag 10 juni 2007 21:13 schreef TNA het volgende:
Zou er niet een Beatlesdag komen in Blokker binnenkort? Ik weet niet meer wie dat had gepost en ik ben te lui om de afgelopen delen helemaal door te nemen Iemand enig idee?
Dat is verzet, omdat de veilinghal niet vrij kan worden gemaakt op de oorspronkelijke datum. Wordt georganiseerd door Azing, btw.
quote:
BLOKKERBEAT UITGESTELD !

Het leeghalen van de veilinghal in Blokker neemt meer tijd in beslag dan men verwacht heeft. Daar de organisatoren de originele ruimte willen gebruiken, is besloten het geheel uit te stellen. BlokkerBeat zal dan ook niet op 23 juni, maar op 15 september plaats vinden. Kaarten die verkocht zijn blijven geldig en wie die dag verhinderd is, mag de kaarten terug sturen en krijgt zijn/haar geld retour. Hoofdacts Tony Sheridan en The Beatles Revival uit Praag zijn al geboekt om op deze nieuwe datum op te komen treden. Voor het laatste nieuws kijk op de site www.blokkerbeat.nl of email naar beatlesfan@planet.nl.
Fucking 29 euro hé...
  zondag 10 juni 2007 @ 21:19:48 #48
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50310346
quote:
Op zondag 10 juni 2007 21:15 schreef mindgames het volgende:

[..]

Dat is verzet, omdat de veilinghal niet vrij kan worden gemaakt op de oorspronkelijke datum. Wordt georganiseerd door Azing, btw.
[..]

Fucking 29 euro hé...
Wat een nieuws ook, Azings hele wereld heeft waarschijnlijk een paar dagen op z'n kop gestaan Maarre, 29 euro is idd wel veel, dat is al een éénderde McCartneyticket Beetje jammer. Je bent er weer snel bij trouwens, dankje
  zondag 10 juni 2007 @ 22:43:20 #49
178246 Sexy_Sadie
Doesn't care
pi_50314151
mindgames, jij post te veel

Ow, TNA, het wordt weer morgen
Ja, ik mag weer :6
*O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
pi_50314495
quote:
Op zondag 10 juni 2007 22:43 schreef Sexy_Sadie het volgende:
mindgames, jij post te veel
Klinkt als "You know too much"
  maandag 11 juni 2007 @ 10:48:10 #51
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_50323765
tvp

Edit: Ik vind de Beatles goeie muziek en lees graag alle verhalen hier... nou blij honky?

[ Bericht 49% gewijzigd door satecl op 11-06-2007 11:09:36 ]
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  maandag 11 juni 2007 @ 11:00:14 #52
132492 Honky
Rockster
pi_50324168
quote:
Op maandag 11 juni 2007 10:48 schreef satecl het volgende:
tvp
Zet er dan gewoon iets nuttigs neer

Trouwens, zijn alle exemplaren van de DVD Magical Mystery Tour van belabberde kwaliteit? Ik las iets over dat de originele opnames verbrandt waren maar dan nog. Het lijkt wel zo'n internetfilmpje wat fullscreen gedraaid wordt.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_50324360
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:00 schreef Honky het volgende:

[..]

Zet er dan gewoon iets nuttigs neer
Definieer nuttig...
  maandag 11 juni 2007 @ 11:41:09 #54
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_50325537
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:00 schreef Honky het volgende:

[..]

Zet er dan gewoon iets nuttigs neer

Trouwens, zijn alle exemplaren van de DVD Magical Mystery Tour van belabberde kwaliteit? Ik las iets over dat de originele opnames verbrandt waren maar dan nog. Het lijkt wel zo'n internetfilmpje wat fullscreen gedraaid wordt.
Mijn exemplaar is ook niet zo denderend. Niet dat hetlijkt alsof het een internetfilmpje betreft, maar het is zeker geen goede kopie.
Ook het hoesje ziet er verdacht uit. ( Wel gekocht bij de frs trouwens )
Nothing is real and nothing to get hung about
  maandag 11 juni 2007 @ 11:49:28 #55
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50325808
quote:
Op maandag 11 juni 2007 10:48 schreef satecl het volgende:
tvp

Edit: Ik vind de Beatles goeie muziek en lees graag alle verhalen hier... nou blij honky?
Goede tvp zo ja Verder heb je gelijk dat je er een plaatst.. Ik mis nog weleens de eerste paar pagina's van een deel omdat de topics zo hard gaan de laatste tijd
pi_50351520


tvp
  maandag 11 juni 2007 @ 22:27:34 #57
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50352139
quote:
Op maandag 11 juni 2007 22:16 schreef ruud_fr het volgende:


tvp
Wat een namen, wat een muziek en wat een vocals
pi_50357717
Ik kan 100 keer achter elkaar naar Dirty Mac kijken
standaarddrinker
pi_50385382
Vervolg chart-verhaal, alleen voor de geïnteresseerden:
'Memory Almost Full' komt in Denemarken binnen op 2, Zweden op 3, Noorwegen op 4, Nederland op 6, Italië en Japan op 8 en in Engeland dus op 5.

Amerika: bijna 75% van de albums zijn geteld. Maroon 5 heeft 74.503 albums verkocht, Rihanna (nogmaals, who the fuck is...) heeft 129.186 albums verkocht en T-Pain (who?) 95.581. McCartney heeft er 135.981 (ja, ja!) verkocht. Dit betekend dat hij op nummerrrrr 1 staat in de Amerikaanse album-charts. Let op, nog 25% van de albums moeten geteld worden...

Oh ja, 'Sgt. Pepper' komt opnieuw binnen op 48 in de Engelse album-charts .
pi_50390973
Als dit geen goede immitatie is dan weet ik het ook niet meer

http://www.youtube.com/watch?v=jqbCoNCNKm8

Hij doet ook een uitstekende David Bowie, John Lennon en Ozzy Osbourne
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:48:45 #61
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50391184
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:43 schreef NiekL het volgende:
Als dit geen goede immitatie is dan weet ik het ook niet meer

http://www.youtube.com/watch?v=jqbCoNCNKm8

Hij doet ook een uitstekende David Bowie, John Lennon en Ozzy Osbourne
Wat dacht je van Ringo, Mick Jagger, Barry Gibb, Cliff Richard, en Jeff Lynne?

Die doet ie ook niet slecht.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_50391300
Hij doet ze allemaal best goed, maar die 4 die ik noemde vond ik wel het beste
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:52:19 #63
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50391355
De vijf die ik noemde vind ik het grappigst.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_50392351
Oke

Nu ga ik douchen want ik ben een beetje vies
pi_50392862
Ozzy die achter de stront aanloopt is ook wel geniaal
standaarddrinker
pi_50414784
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 20:31 schreef mindgames het volgende:
Vervolg chart-verhaal, alleen voor de geïnteresseerden:
Leuk! Waar haal je die info nu vandaan? Van één site die alles bijhoudt...? Ben dus HEEL benieuwd hoe het de komende week gaat: nog hoger (waar mogelijk) of meteen weer verdwenen...
  Redactie Frontpage woensdag 13 juni 2007 @ 16:28:40 #67
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_50415070
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 20:31 schreef mindgames het volgende:
Vervolg chart-verhaal, alleen voor de geïnteresseerden:
'Memory Almost Full' komt in Denemarken binnen op 2, Zweden op 3, Noorwegen op 4, Nederland op 6, Italië en Japan op 8 en in Engeland dus op 5.

Amerika: bijna 75% van de albums zijn geteld. Maroon 5 heeft 74.503 albums verkocht, Rihanna (nogmaals, who the fuck is...) heeft 129.186 albums verkocht en T-Pain (who?) 95.581. McCartney heeft er 135.981 (ja, ja!) verkocht. Dit betekend dat hij op nummerrrrr 1 staat in de Amerikaanse album-charts. Let op, nog 25% van de albums moeten geteld worden...

Oh ja, 'Sgt. Pepper' komt opnieuw binnen op 48 in de Engelse album-charts .
Jezus...een bekende zangeres.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_50417019
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:28 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Jezus...een bekende zangeres.
De naam Jezus zegt me wel wat
pi_50418258
Op Meyesight.com staan inmiddels ook de lyrics van English Tea (??), en één of ander vaag gedichtje..
quote:
Tchaico
I knew tchaikovsky
He lived round our way
He was dead good at music
They used to say
I called him
Tchaico the Psycho
pi_50419469
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:20 schreef hello_goodbye het volgende:
Leuk! Waar haal je die info nu vandaan? Van één site die alles bijhoudt...? Ben dus HEEL benieuwd hoe het de komende week gaat: nog hoger (waar mogelijk) of meteen weer verdwenen...
HitsDailyDouble
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:28 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Jezus...een bekende zangeres.
Niet bekend genoeg om door mij herkend te worden uit de lijst. Even wat op YouTube van d'r opgezocht, jatwerk van Soft Cell is het. Maar blijkbaar wel weer bekend genoeg om in één week 162.168 exemplaren van haar CD te verkopen in Amerika . Nu wil ik graag van jou weten wie T-Pain is.

T-Pain in the ass, als hij 238 (!) CD's méér had verkocht.
Wat ik wil zeggen, nek-aan-nek race in de Amerikaanse charts!

-- 1 PAUL MCCARTNEY - MEMORY ALMOST FULL - 166,440 CD's
-- 2 T-PAIN - EPIPHANY - 166,203 CD's
-- 3 RIHANNA - GOOD GIRL GONE BAD - 162,168 CD's

Oh....terwijl ik deze post typ veranderd de zaak...
Helaas ís het T-Pain in the ass, want per abuis zijn de Canadese charts voor Paul meegerekend. Paul komt 'maar' op nummer 3 binnen, T-Pain op 1 en de 'bekende' zangeres Rihanna op 2. T-Pain 171.000, Rihanna 162.000, McCartney 161.000. Het zijn maar lijstjes, maar voor de statistieken toch wel zuur.

Bron: Billboard Charts
pi_50419587
T-Pain
standaarddrinker
pi_50419846
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:27 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De naam Jezus zegt me wel wat
is dat niet die gast die zichzelf populairder noemde dan de Beatles?
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:00:00 #73
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50420105
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:43 schreef mindgames het volgende:

[..]

HitsDailyDouble
[..]

Niet bekend genoeg om door mij herkend te worden uit de lijst. Even wat op YouTube van d'r opgezocht, jatwerk van Soft Cell is het. Maar blijkbaar wel weer bekend genoeg om in één week 162.168 exemplaren van haar CD te verkopen in Amerika . Nu wil ik graag van jou weten wie T-Pain is.

T-Pain in the ass, als hij 238 (!) CD's méér had verkocht.
Wat ik wil zeggen, nek-aan-nek race in de Amerikaanse charts!

-- 1 PAUL MCCARTNEY - MEMORY ALMOST FULL - 166,440 CD's
-- 2 T-PAIN - EPIPHANY - 166,203 CD's
-- 3 RIHANNA - GOOD GIRL GONE BAD - 162,168 CD's

Oh....terwijl ik deze post typ veranderd de zaak...
Helaas ís het T-Pain in the ass, want per abuis zijn de Canadese charts voor Paul meegerekend. Paul komt 'maar' op nummer 3 binnen, T-Pain op 1 en de 'bekende' zangeres Rihanna op 2. T-Pain 171.000, Rihanna 162.000, McCartney 161.000. Het zijn maar lijstjes, maar voor de statistieken toch wel zuur.

Bron: Billboard Charts
Het zijn idd maar lijstjes, en bovendien vind ik het helemaal geen gekke prestatie voor iemand van bijna 65 in een tijd dat gouden kettingen de kwaliteit van de muziek bepalen
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:00:52 #74
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50420145
En dan plaats ik er nog een volslagen nutteloze post achteraan om mijn 2000ste post te kunnen vieren in dit topic
  Redactie Frontpage woensdag 13 juni 2007 @ 19:05:56 #75
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_50420361
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:00 schreef TNA het volgende:

[..]

Het zijn idd maar lijstjes, en bovendien vind ik het helemaal geen gekke prestatie voor iemand van bijna 65 in een tijd dat gouden kettingen de kwaliteit van de muziek bepalen
Ah please...wat zijn jullie toch een stel elitaire snobs zeg

Verder zullen de lijstjes me inderdaad aan de welbekende reet roesten. De man heeft zich " bewezen" en wil gewoon een leuke cd maken, thats it. Er lopen zoveel domme mensen op deze aarde rond, de kans dat zij een plaat van McCartney hebben gekocht wordt dus zo alleen maar groter
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:37:51 #76
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50421648
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:43 schreef mindgames het volgende:

[..]

HitsDailyDouble
[..]

Niet bekend genoeg om door mij herkend te worden uit de lijst. Even wat op YouTube van d'r opgezocht, jatwerk van Soft Cell is het. Maar blijkbaar wel weer bekend genoeg om in één week 162.168 exemplaren van haar CD te verkopen in Amerika .
Het refrein van "Umbrella" vind ik steengoed. Maar dan alleen het refrein. Ze heeft wel een gigantische smartlappenvibrato.
Keeping an eye on the world going by my window.
  Redactie Frontpage woensdag 13 juni 2007 @ 19:49:19 #77
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_50422100
hahaha, precies mijn mening
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_50426298
Wel stoer dat Paul in de top3 staat samen met een rasechte hiphop-homie en een gangster-hoer

Ook even dat Rihanna beluisterd.. Auw
  Redactie Frontpage woensdag 13 juni 2007 @ 21:26:36 #79
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_50426646
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:18 schreef webfreak het volgende:
Wel stoer dat Paul in de top3 staat samen met een rasechte hiphop-homie en een gangster-hoer

Ook even dat Rihanna beluisterd.. Auw
Cool he!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_50427411
Volgens die Daily Double staat McCarfney toch op 2... terwijl het News bij Billboard het toch nog over drie heeft. Nou ja, het is hoog. 1 was leuk geweest, natuurlijk. Ik vind het toch wel leuk als een album van een Beatle heden ten dage zo hoog komt!

Ben bang dat de single het minder gaat doen...

Toch blijft dat hele top gebeuren vreemd... Je kan 160.000 albums verkopen en eerste worden, maar ook 190.000 en derde. Het is maar net welk album ook populair is. Bovendien kan je wekenlang 60.000 albums verkopen en nooit in de top 10 komen terwijl je uiteindelijk wel meer albums verkoopt. Niet dat ik dus nu pas ontdek, hoor, maar gewoon even om het hele top-tig gebeuren te relativeren.
pi_50427957
Hier zijn wat intrigerende Beatles covers te vinden


Hier alvast de hoes
  woensdag 13 juni 2007 @ 21:59:45 #82
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50428215
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:54 schreef narvik het volgende:


Hier zijn wat intrigerende Beatles covers te vinden


Hier alvast de hoes
[afbeelding]
Dan vond ik de legohoesjes toch wat leuker
pi_50429330
Ik zit naar aanleiding van MAF wat hitlijsten te bekijken en kwam zo op een overzicht van alle album-nummer 1's in the UK. Erg leuk: normaal heb je per jaar een aardig lijstje met albums die op 1 hebben gestaan. Maar dan komt 1963... Op 11 mei komt Please please me op 1 en... pas op 7 december, 30 weken later, komt de volgende nummer 1 eraan... With the Beatles! Lachen! En die blijft daar 21 weken, tot 2 mei 1964. Dus op een week na hebben The Beatles een heel jaar op 1 gestaan!

Daarna mogen de Stones een tijdje op 1, 12 weken, en daarna is de rest van het jaar weer voor The Beatles, vanaf 25 juli A hard day's night, en die wordt weer opgevolgd, na 21 weken, door Beatles for sale. Dat album staat in totaal 11 weken op 1 maar wordt wel tussendoor afgelost door alweer de Stones en 1 week Bob Dylan. Dus er hebben in 1964 maar twee bands op 1 gestaan!

Al met al hebben op 1 week na The Beatles en The Stones twee jaar lang de nummer 1 plaats bezet. Met een overduidelijke meerderheid voor The Beatles NATUURLIJK: Beatles 83 weken, Stones 22 weken.

Dat is nu echt niet meer voor te stellen! Ja, dat waren nog eens tijden...!

Please me please houdt het record (van ALLE albumd dus, niet alleen Beatles-lps')!) van aantal weken op 1, daarna komt Pepper met 23 weken en dan With the Beatles. Nou, ben benieuwd wat MAF gaat doen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 22:39:02 #84
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50430305


Deze blijft toch het beste.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_50430792
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:26 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Cool he!
Ehh.. Nee, het was als in.. Auw. Mijn oren
Sorry
pi_50449867
Als we dan toch cover posten:
(Dit zijn trouwens wel echte CD's)





Oscar is dood!
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  donderdag 14 juni 2007 @ 14:44:12 #87
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50450343
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  donderdag 14 juni 2007 @ 14:50:52 #88
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50450569
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 14:32 schreef Honky het volgende:
Als we dan toch cover posten:
(Dit zijn trouwens wel echte CD's)

[afbeelding]

[afbeelding]

Oscar is dood!
!
pi_50450572
Ik heb gister Memory Almost Full van m'n baas gekregen
Ja, ik mag weer :6
*O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
  donderdag 14 juni 2007 @ 14:56:01 #90
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50450747
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 14:50 schreef Sexy_Sadie het volgende:
Ik heb gister Memory Almost Full van m'n baas gekregen
Heeft 'ie gezien dat je onder werktijd in het Beatlestopic hebt gepost?
pi_50451214
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 14:56 schreef TNA het volgende:

[..]

Heeft 'ie gezien dat je onder werktijd in het Beatlestopic hebt gepost?
Nee, gelukkig niet

Hij is mede Beatles-liefhebber
Ja, ik mag weer :6
*O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
  donderdag 14 juni 2007 @ 15:11:53 #92
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50451402
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 15:07 schreef Sexy_Sadie het volgende:

[..]

Nee, gelukkig niet

Hij is mede Beatles-liefhebber
Netjes, have fun
pi_50451558
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 15:11 schreef TNA het volgende:

[..]

Netjes, have fun
Dank je, dat zal wel lukken

Mr. Bellamy (ja, ik blijf het zeggen )
Ja, ik mag weer :6
*O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
  donderdag 14 juni 2007 @ 15:24:22 #94
130054 demins
We weten niks
pi_50451889
Net ontdekt en nou al een tvp! Prachtig Topic!!!
Kwartjes vallen soms jaren later!
  donderdag 14 juni 2007 @ 15:27:14 #95
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50452012
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 15:24 schreef demins het volgende:
Net ontdekt en nou al een tvp! Prachtig Topic!!!
Welkom!
pi_50452437
Ja, welkom demins Vertel 'ns wat over jezelf (in relatie tot dit topic )
Ja, ik mag weer :6
*O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
  donderdag 14 juni 2007 @ 16:34:57 #97
130054 demins
We weten niks
pi_50454890
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 15:37 schreef Sexy_Sadie het volgende:
Ja, welkom demins Vertel 'ns wat over jezelf (in relatie tot dit topic )
Oeps, daar overval je me wel een beetje mee....

Ben al "die-hard" Beatle-fan sinds ik op Radio Luxemburg hoorde over het viertal uit Liverpool dat dé popsensatie van dat moment in Engeland, Cliff Richard, naar de kroon stak.
Je luisterde naar Radio Luxemburg omdat er op de Nederlandse radio maar één programma was: "Tijd voor Teenagers" olv Herman Stok.

Alle bewoners hier in het tehuis zijn trouwens liefhebber van de Beatles... En sommigen boffen nog eens extra want voor hun is het elke dag opnieuw een kennismaking met het repertoire.

Heb je daar wat aan?
Kwartjes vallen soms jaren later!
pi_50455211
Beetje laat misschien, maar alsnog mijn MAF recensie
pi_50459473
Deze is ook wel bijzonder, grappig detail is dat ik pas jaren later het origineel hoorde



Hier de versie van Across the universe:

http://www.youtube.com/watch?v=AarnljO49zo
pi_50463898
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:34 schreef demins het volgende:
En sommigen boffen nog eens extra want voor hun is het elke dag opnieuw een kennismaking met het repertoire.
  donderdag 14 juni 2007 @ 23:11:45 #101
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50469700



http://www.nytimes.com/2007/06/15/arts/music/15paulcnd.html?ex=1339560000&en=02a79d6489ee19e2&ei=5088&partner=rssnyt&emc=rss
quote:
But much of what was special about hearing someone like Mr. McCartney in a place like this was counteracted by the glibness of his touring band, almost the same crew that backed him on his stadium tour last year. These musicians—two guitarists, a keyboards and drums — were accurate, reliable, in the pocket and kind of flavorless.

Mr. McCartney is a fascinating alloy of raw and slick, eccentricity and efficiency. When you hear the tracks on “Memory Almost Full” in which he plays all the instruments — his drumming one step ahead of primitive, his bass lines so melodically inventive they’re almost evil — you wish he could just multiply himself for performances.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_50486927
Heel tof, dat McCartney live zo veel Beatles-nummers speelt. Maar wat zouden jullie eigenlijk liever horen? Meer Beatles of meer McCartney-solo? We hebben het er al een beetje over gehad in het McCartney-topic, maar ik vraag het opnieuw omdat ik ineens besef dat hij sinds 1989 (daarvoor minstens 10 jaar geen tournee gedaan), dus post-Wings, maar 12! Wings-nummers in totaal, door de jaren heen op zijn setlist heeft gehad. Huidige setlist maar een stuk of 6 nummers. En zelfs van die 12 heeft hij er meerdere maar heel kort gedaan ('Another Day', 'C Moon', 'My Love'). In 2005 voor het éérst een nummer van Ram op de setlist. Dus, wat zouden jullie liever hebben? 'Get Back' en 'Let It Be' vervangen voor 'Listen To What The Man Said' en 'Hi, Hi, Hi', of juist niet ?

Ik zou het wel weten, de Wings-tijd is ondervertegenwoordigd .
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:53:07 #103
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_50487886
Van enkel McCartney/Wings nummers valt een prima setlist te maken.

Hoewel het natuurlijk fantastische nummers zijn heb ik bij zoveel Beatles-nummers altijd het gevoel van teren op oude glorie. Dat heeft McCartney helemaal niet nodig.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  vrijdag 15 juni 2007 @ 18:00:44 #104
178246 Sexy_Sadie
Doesn't care
pi_50494151
Wings
Ja, ik mag weer :6
*O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
  vrijdag 15 juni 2007 @ 20:08:56 #105
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50498303
Zoveel mogelijk Beatles-materiaal met goede co-zangers, dan maar muzikanten erbij die niet zingen.
Zo min mogelijk overige dingen.
Ik zie het niet als tere op oude glorie. Het is het ten gehore brengen van je beste werk, voor je de kist in kukelt.
Keeping an eye on the world going by my window.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 20:48:58 #106
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50499667
Audio-Interview met McCartney door Kaiser Chiefs
http://www.nme.com/index.php?class=mediaplayer&function=player&playlist_id=1093&unsigned=&s=wmp&m=hi&redirect=1
Het begint na een minuut.
Keeping an eye on the world going by my window.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:58:32 #107
130054 demins
We weten niks
pi_50506542
Is deze versie van Sgt. Pepper (in het Venloos dialect) hier al bekend?
Zeer hoog niveau en prachtige vertalingen!!!

http://www.paeper.nl/

Kwartjes vallen soms jaren later!
  zaterdag 16 juni 2007 @ 10:30:41 #108
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_50513765
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 20:08 schreef Thelonious het volgende:
Zoveel mogelijk Beatles-materiaal met goede co-zangers, dan maar muzikanten erbij die niet zingen.
Zo min mogelijk overige dingen.
Ik zie het niet als tere op oude glorie. Het is het ten gehore brengen van je beste werk, voor je de kist in kukelt.
Vergelijk Wings Over America met Back in the US. Op de laatste is meer dan de helft Beatles-materiaal, op America staan slechts 5 nummers en Wings over America vind ik een superieur live album.
Laat ik het zo stellen: een McCartney concert met veel Beatles-songs is fantastisch, McCartney met solo/wings materiaal is net zo fantastisch.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_50517042
Hij mag best een aantal Beatlesnummers spelen, maar het hoeft niet de overhand te hebben.
Ik prefereer eigenlijk een show met lekker veel solowerk, en af en toe wat Wings ertussen.

Sowieso mag hij half RAM spelen (Backseat of my car, Monkberry Moon Delight, Dear Boy, Heart of the country...),
het nodige van Tug of War (Take it away, Tug of war, Pound is sinking),
beetje Venus and Mars (Love In Song, Magneto And Titanium Man, Listen To What The Man Said)...
En zo kan ik nog wel even doorgaan.. Ja, ik zou met gemak een Beatleloze set volkrijgen

[ Bericht 29% gewijzigd door webfreak op 16-06-2007 13:10:11 ]
pi_50527831
Ik krijg dit nummer de hele week al niet uit mijn hoofd:
http://www.youtube.com/watch?v=8dHUfy_YBps

Gelukkig vind ik het een schitterend nummer
  zaterdag 16 juni 2007 @ 20:20:55 #111
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_50527974
Ik dacht dat vandaag het vervolg van de Sgt Pepper tribute vandaag op BBC kwam, maar ik kan het nergens vinden op teletekst of de tvgids?
  zondag 17 juni 2007 @ 07:12:34 #112
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50538266
Keeping an eye on the world going by my window.
  zondag 17 juni 2007 @ 13:38:59 #113
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50543551
quote:
Sir Paul McCartney tried to get rock pal Noel Gallagher arrested for shoplifting when he spotted the Oasis star browsing in the same London department store recently.

Songwriter Gallagher was shocked to bump into the rock legend, and grateful security staff didn't take the former Beatle seriously.

He says, "I bumped into Paul in Selfridges. I was in the menswear department and I heard someone say quite loud 'watch him, shoplifter'. I looked round and it was McCartney. I hadn't seen him for a while and we had a chat."
McCartney is zijn humor nog niet verloren
  maandag 18 juni 2007 @ 00:03:50 #114
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50563171


En toen was het alweer 18 juni en werd McCartney 65
pi_50563243
Officieel bejaard
standaarddrinker
  maandag 18 juni 2007 @ 09:12:31 #118
178246 Sexy_Sadie
Doesn't care
pi_50567848
quote:
Op maandag 18 juni 2007 00:33 schreef mindgames het volgende:
[afbeelding]
Ringo had zich verkleed?

Gefeliciteerd Paul (wie doet er even een crosspost in het McCartney topic? )
Ja, ik mag weer :6
*O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
  maandag 18 juni 2007 @ 13:55:56 #119
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50576096
quote:
AMSTERDAM - Ringo Starr biedt zijn muziekcatalogus aan op internet. De voormalige drummer van The Beatles heeft daarvoor een deal gesloten met platenlabel Capitol/EMI.

Onder meer de albums 'Beaucoups of blues' uit 1970 en 'Ringo' uit 1973, die hij beide als soloartiest uitbracht, zullen als downloads op internet worden aangeboden.

De muziek, waaronder het compilatiealbum 'Photograph: the very best of Ringo Starr', is vanaf 28 augustus verkrijgbaar. Om het digitale geheel af te maken, biedt de 66-jarige Starr ook zes ringtones aan.

Begin volgend jaar komt zijn nieuwe soloalbum uit, 'Liverpool 8'.

Het oeuvre van The Beatles kan nog niet online worden aangeschaft, wat de Britse band één van de meest prominente bands maakt die ontbreekt in virtuele winkels. EMI liet eerder dit jaar weten wel te werken aan een deal de muziek van The Beatles te gaan verkopen via online muziekwinkels.
Vast een verjaardagscadeautje voor Paul
pi_50577295
Ik vroeg mij al af wat er met de releasedatum (mei/juni) voor 'Liverpool 8' gebeurd was. Die compilatie van hem zou ook deze maand uitkomen. Maar nu dus eind augustus. Goed nieuws over Ringo!
pi_50577538
volgens mij is er in februari in de effenaar een tribute band te zien
denk dat ik ff ga kijken
  maandag 18 juni 2007 @ 15:58:04 #122
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50580589
quote:
Op maandag 18 juni 2007 00:03 schreef TNA het volgende:
En toen was het alweer 18 juni en werd McCartney 65
Ik dacht ik zal vandaag eens even posten dat Paul jarig is, misschien ben ik nog wel de eerste. Nee hoor, om drie over 12 is men mij alweer voor

Maar desalniettemin: gefeliciteerd, Paul, en op naar de volgende 65 jaar!
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  maandag 18 juni 2007 @ 16:14:12 #123
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_50581179
Gefeliciteerd Paul !!!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_50581256
quote:
Op maandag 18 juni 2007 16:14 schreef satecl het volgende:
Gefeliciteerd Paul !!!
pi_50584990
quote:
THE BEATLES LOVE BY CIRQUE DU SOLEIL CELEBRATES FIRST ANNIVERSARY

Paul McCartney, Ringo Starr, Yoko Ono Lennon and Olivia Harrison to join Guy Laliberté in dedication to John Lennon & George Harrison

Larry King to broadcast his show LIVE from The Beatles REVOLUTION Lounge at The Mirage

On June 26, Paul McCartney, Ringo Starr, Yoko Ono Lennon, Olivia Harrison and Cirque du Soleil founder Guy Laliberté will all take part in a special dedication ceremony in honor of John Lennon and George Harrison.

In May 2006 during rehearsals for LOVE, Paul McCartney and Guy Laliberté discussed how best to recognize John Lennon's and George Harrison's contributions to the show. Subsequently, Cirque du Soleil designers created two plaques that will be unveiled on June 26 and then permanently displayed in the LOVE Theatre lobby at The Mirage.

This event celebrates the one-year anniversary of LOVE and coincides with the 40th anniversary of the Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band album. Following the ceremony, Larry King will interview Paul, Ringo, Yoko, Olivia and Guy for his one hour broadcast from The Beatles REVOLUTION Lounge at The Mirage in Las Vegas. Larry King Live airs on CNN at 9pm ET, 6pm PT. The distinguished guests will then attend a special one year anniversary performance of LOVE. [...]
Paul McCartney, Ringo Starr, Yoko Ono en Olivia Harrison in één ruimte, live op CNN!
  maandag 18 juni 2007 @ 18:16:35 #126
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50585327
Letterlijk en figuurlijk een kwestie van: All you need is LOVE
Dus om 3 uur s ochtends onze tijd? Ik dacht dat Larry King de laatste tijd om 5 uur s ochtends uitgezonden word.
Keeping an eye on the world going by my window.
  maandag 18 juni 2007 @ 18:37:38 #127
11502 nipeng
The last ride is free
pi_50585879
Dat Paul van zijn pensioen zal genieten.
  maandag 18 juni 2007 @ 18:40:05 #128
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50585950
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:37 schreef nipeng het volgende:
Dat Paul van zijn pensioen zal genieten.
Ja, nu hij z'n AOW heeft kan ie het eindelijk rustig aan gaan doen achter de geraniums.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_50586684
They say it's your birthday
We're gonna have a good time
I'm glad it's your birthday
Happy birthday to you
pi_50587901
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:40 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Ja, nu hij z'n AOW heeft kan ie het eindelijk rustig aan gaan doen achter de geraniums.
ik moet hem nog live zien
pi_50588640
En dan wordt het nu dus 'When I was 64'
  maandag 18 juni 2007 @ 21:05:47 #132
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50591632
Een fijne Beatles-medley: http://www.youtube.com/watch?v=fdyOu0Ub_r0
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_50592999
quote:
Op maandag 18 juni 2007 21:05 schreef Thelonious het volgende:
Een fijne Beatles-medley: http://www.youtube.com/watch?v=fdyOu0Ub_r0
Geweldig
pi_50610448
Die medley is geweldig. Die muziek die zich aanpast aan het ritme van die mensen! Heel geestig! Het komt geloof ik uit een documentaire over The Beatles uit midden jaren '80.
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:04 schreef mindgames het volgende:

Larry King-verhaal [..]

Paul McCartney, Ringo Starr, Yoko Ono en Olivia Harrison in één ruimte, live op CNN!
Oei, ik lees hier en daar dat Larry King een belabberde interviewer is. Ach, het zal sowieso wel een degelijk interview worden met nette vragen over 'Love', en niets meer. Of dat hij vraagt hoe Paul 'Yesterday' schreef . Even een quote van een ander forum:
quote:
As long as he doesn't ask why John and George couldn't make it.

I fear it will be something like this:

KING: So will there be a "Love 2"?

OLIVIA: Not anytime soon. Right now we are very busy working on other exciting projects and releases.

KING: So, who thought up the title, "Love"?

I just have this feeling that they will make a reference to the reissues and King will not follow up on it.
Ghehehe, zal echt naar zijn als dat gebeurd .
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:41:16 #135
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50610510
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:39 schreef mindgames het volgende:
Die medley is geweldig. Die muziek die zich aanpast aan het ritme van die mensen! Heel geestig!
pi_50610730
Trouwens, ik heb dat hele BBC Sgt. Pepper-ding van afgelopen weekend niet meer bekeken of geluisterd. Is het wel uitgezonden? Ik lees net dat The Libertines 'A Day In The Life' gaan doen . Komt er dan een derde deel? Schijnt dat Oasis inderdaad 'Within You Without You' heeft gedaan. Ze wilden het doen, maar onder één voorwaarde: Opnemen in Abbey Road - Studio 2, of anders niet. En terecht . 'Being For The Benefit Of Mr Kite' is uitgevoerd door Jamie Cullum. Als dat maar goed is gegaan...

Oh ja, Paul zakt van 5 naar 10 in de UK Album Charts. Allemaal niet zo boeiend. Wat dan wél weer boeiend is, is wie er op nummer 1 staan: The Traveling Wilburys .
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:49:29 #137
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50610797
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:47 schreef mindgames het volgende:
Schijnt dat Oasis inderdaad 'Within You Without You' heeft gedaan. Ze wilden het doen, maar onder één voorwaarde: Opnemen in Abbey Road - Studio 2, of anders niet. En terecht .
Hier een fragmentje van Oasis - Within You Without You.
pi_50611281
quote:
Tof, ze hebben het gebaseerd op de versie op 'Love'! 'Tomorrow Never Knows'-drums met sitar.
pi_50625916
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:47 schreef mindgames het volgende:
....Allemaal niet zo boeiend. Wat dan wél weer boeiend is, is wie er op nummer 1 staan: The Traveling Wilburys .
Die heb ik gisteren ook gekocht
pi_50628941
Stel een vraag aan Paul op zijn site. Tip: typ 'Ever Present Past' of 'That Was Me'.
pi_50631711
Cool!!!!!!!! Ik heb net gevraag wat z'n 'best song' was: leuk!

EDIT:
O, da was hetzelfde resultaat als that was me.

Ook leuk: even niets doen...!
pi_50632130
Nog meer keywords:

Beatles
Wings
Dance tonight
Album
Memory almost full
Tour

Er zijn trouwens ook heel veel verschillende filmpjes waarin hij zegt dat hij het antwoord niet weet. Erg leuk gedaan hoor!!!!

[ Bericht 14% gewijzigd door hello_goodbye op 19-06-2007 22:37:29 ]
pi_50632576
'Sgt Pepper' doet het ook
pi_50632738
Abbey Road
Producer
Play (rock'n'roll, Paul!!!!!!!!!)

[ Bericht 29% gewijzigd door hello_goodbye op 19-06-2007 22:49:04 ]
pi_50637686
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:47 schreef mindgames het volgende:
Oh ja, Paul zakt van 5 naar 10 in de UK Album Charts.
Om daar aan toe te voegen: Paul houdt stand in de Amerikaanse charts. 107.690 exemplaren verkocht in de tweede week. Dat betekent voor de tweede week op nummer 3 in de charts. Wilbury's in Amerika op 11, die Lennon-cover CD op 14.
pi_50643256
Ja, dat zag ik ook! Chaos donderde na 1 week al helemaal uit de top. MAF is dus best wel een succes. Sowieso denk ik een van z'n snels verkopende platen van de afgelopen 25 jaar.

Is trouwens wel bijzonder... drie Beatles-gerelateerde albums in de top 15...!
pi_50651612
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 21:10 schreef mindgames het volgende:
Stel een vraag aan Paul op zijn site. Tip: typ 'Ever Present Past' of 'That Was Me'.
Heel erg leuk!
pi_50651844
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 22:28 schreef hello_goodbye het volgende:
Er zijn trouwens ook heel veel verschillende filmpjes waarin hij zegt dat hij het antwoord niet weet. Erg leuk gedaan hoor!!!!
Echt briljant gedaan inderdaad. Ik tik "Ram" in... Pakt hij z'n gitaar!!
Ik denk, wat krijgen we nou..
Zingt 'ie: "I don't know the answer.." enz.
pi_50652391
Tik Sing me a song in, en hij speelt (willekeurig) een van deze:
Twenty Flight Rock,
Vintage Clothes,
Feet in the Clouds,
That was Me
  woensdag 20 juni 2007 @ 14:04:18 #150
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50652446
Ik vind die versie van Ever Present Past veel beter dan de albumversie
  woensdag 20 juni 2007 @ 18:48:27 #151
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50661526
Keeping an eye on the world going by my window.
  woensdag 20 juni 2007 @ 18:49:27 #152
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50661566
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 21:10 schreef mindgames het volgende:
Stel een vraag aan Paul op zijn site. Tip: typ 'Ever Present Past' of 'That Was Me'.
Leuke site trouwens, nog bedankt voor de tip
  woensdag 20 juni 2007 @ 20:04:28 #153
152136 Pudy
Rust, Reinheid & Regelmaat
pi_50664727
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270128943287&ssPageName=ADME:B:WNA:US:12.

Iemand een leuke versie van het witte album van de Beatles? ?
pi_50665450
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 20:04 schreef Pudy het volgende:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270128943287&ssPageName=ADME:B:WNA:US:12.

Iemand een leuke versie van het witte album van de Beatles? ?
Ik zag 'em, ja . Schijnt dat Lennon de eerste heeft gekregen, omdat hij er het hardste om gilde .
pi_50671658
US $21,411.15

Pffffffffffffffff...
  woensdag 20 juni 2007 @ 22:13:30 #156
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50671735
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:11 schreef hello_goodbye het volgende:
US $21,411.15

Pffffffffffffffff...
Ja, ik heb m op cd voor veel minder.
Keeping an eye on the world going by my window.
  woensdag 20 juni 2007 @ 22:40:52 #157
132492 Honky
Rockster
pi_50673194
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 14:03 schreef webfreak het volgende:
Tik Sing me a song in, en hij speelt (willekeurig) een van deze:
Twenty Flight Rock,
Vintage Clothes,
Feet in the Clouds,
That was Me
Je kan ook gewoon de naam van de song intikken.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_50678198
Laatst ging er ook een Mint (dus een perfecte en helemaal complete) Sgt. Pepper voor 1000 euro weg. En dan te bedenken dat er in 1967 miljoenen exemplaren (in eerste instantie) Mint waren.
pi_50678974
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:40 schreef Honky het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon de naam van de song intikken.
Ehm... Nee.
Bij "Feet in the clouds", "Vintage Clothes" en "Twenty Flight Rock" reageert hij niet.
pi_50682372
Oh, nouja probeerde allee Ever Present Past
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_50685934
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 00:35 schreef mindgames het volgende:
Laatst ging er ook een Mint (dus een perfecte en helemaal complete) Sgt. Pepper voor 1000 euro weg. En dan te bedenken dat er in 1967 miljoenen exemplaren (in eerste instantie) Mint waren.
De boodschap hierin: Gooi nooit iets weg
pi_50691095
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 11:46 schreef webfreak het volgende:

[..]

De boodschap hierin: Gooi nooit iets weg
en haal het nooit uit de verpakking
  donderdag 21 juni 2007 @ 14:39:14 #163
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50691837
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:19 schreef MrBadGuy het volgende:
en haal het nooit uit de verpakking
En koop van alles twee exemplaren.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_50692397
Ja, haha. Alleen denk ik niet dat er ooit 1000 euro betaald wordt voor een mint LP van 'Memory Almost Full', om maar iets te zeggen. Ik heb mijn gelimiteerde Love-LP ook gewoon uit de verpakking gehaald. Ik wil 'em draaien, niet in de kast zetten .

Al heb ik dan ook wel weer 2 exemplaren van Lennon's Toronto live-album. Één gesealde - compleet, met originele kalender, rechtstreeks uit de fabriek uit 1969 - die ik ook gesealed laat. En één LP - niet helemaal compleet - om gewoon te draaien . Kant B ziet er nog opvallend goed uit, lijkt zelfs nooit gedraaid
pi_50693386
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:51 schreef mindgames het volgende:
Ja, haha. Alleen denk ik niet dat er ooit 1000 euro betaald wordt voor een mint LP van 'Memory Almost Full', om maar iets te zeggen. Ik heb mijn gelimiteerde Love-LP ook gewoon uit de verpakking gehaald. Ik wil 'em draaien, niet in de kast zetten .

Al heb ik dan ook wel weer 2 exemplaren van Lennon's Toronto live-album. Één gesealde - compleet, met originele kalender, rechtstreeks uit de fabriek uit 1969 - die ik ook gesealed laat. En één LP - niet helemaal compleet - om gewoon te draaien . Kant B ziet er nog opvallend goed uit, lijkt zelfs nooit gedraaid
Bij mij maakt kant B raar lawaai, slechts een keer beluisterd
pi_50693470
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:15 schreef warpozio het volgende:

[..]

Bij mij maakt kant B raar lawaai, slechts een keer beluisterd
Ghehehe, vandaar .
pi_50694380
In Nederland is MAF van 6 naar 13 gezakt. Jammer. Toch mooi dat 'ie in the US nog steeds op 3 staat! Maar dat niet veel beter worden, denk ik: ik vermoed dat 'ie volgende week dik uit de top 10 gezakt is.

Is de single eigenlijk al uit en heeft die al wat gedaan in de charts (here, there and everywhere)?
pi_50694430
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:38 schreef hello_goodbye het volgende:
In Nederland is MAF van 6 naar 13 gezakt. Jammer. Toch mooi dat 'ie in the US nog steeds op 3 staat! Maar dat niet veel beter worden, denk ik: ik vermoed dat 'ie volgende week dik uit de top 10 gezakt is.

Is de single eigenlijk al uit en heeft die al wat gedaan in de charts (here, there and everywhere)?
'Dance Tonight' komt ergens deze week/volgende week uit op single. 'Ever Present Past' wordt geen fysieke single. Er komt wel een 7 inch van 'Dance Tonight', maar die heeft maar één track . Op de B-kant van de CDS staat dus een of andere nieuwe mix van 'Nod Your Head', ben benieuwd.
  Redactie Frontpage donderdag 21 juni 2007 @ 15:43:08 #169
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_50694548
Naja een of andere nieuwe mix...we hebben het wel over Sly he? Van Sly and Robbie...

En ik begrijp totaal niet waarom Ever Present Past niet als single wordt uitgebracht!!! Hele rare zet eigenlijk.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:44:40 #170
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50694607
Ik heb de Dr. Ebbetts-versies van de beatleplaten. Er zitten vreemde dingetjes tussen hoor, een soort blaf van Ringo op het eind van I Wanna Be Your Man, 'Money' is heel anders gemixt dan op de CD-versie, veel meer galm in 'Everybody's trying to be my baby', het is een feest van verschil.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_50694831
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:43 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Naja een of andere nieuwe mix...we hebben het wel over Sly he? Van Sly and Robbie...

En ik begrijp totaal niet waarom Ever Present Past niet als single wordt uitgebracht!!! Hele rare zet eigenlijk.
Oh, ik had nog geen details gelezen. Ik had alleen 'Nod Your Head (New Mix)' zien staan. En 'Ever Present Past', sja... Mensen krijgen wel een vertekend beeld van de plaat, nu 'Dance Tonight' zo gepusht wordt. Zie ook de korte Apple-commercial die schijnbaar non-stop op de Amerikaanse TV te zien is. Misschien wordt het een tweede single, maar dat zal wel vreemd zijn... Trouwens, ik moet zeggen dat de nieuwe nummers live echt goed klinken, tenminste in ieder geval de opnames van New York. Maar éen ding snap ik niet: McCartney speelt op een paar meter afstand zijn klassiekers en nieuwe nummers, in een zaaltje met 500 (?) man. Dan ga je toch verdomme niet lullen als hij 'The Long And Winding Road' speelt??
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:44 schreef Rasing het volgende:
Ik heb de Dr. Ebbetts-versies van de beatleplaten. Er zitten vreemde dingetjes tussen hoor, een soort blaf van Ringo op het eind van I Wanna Be Your Man, 'Money' is heel anders gemixt dan op de CD-versie, veel meer galm in 'Everybody's trying to be my baby', het is een feest van verschil.
Yes yes, de glorieuze originele mixen!
pi_50696264
Heb gisteren Chaos & Creation nog eens van begin tot eind geluisterd.. En ik moet zeggen... Al met al vind ik die plaat toch beter.
MAF is heel erg goed natuurlijk, maar Chaos blijft toch m'n favoriet omdat het zo ontzettend vernieuwend en anders is binnen het macca-repetoire. Met name de productie zorgt voor een wereld van verschil.
pi_50696775
Same here, ik vind de productie van Godrich stukken beter dan wat Kahne - over het algemeen - doet. Maar toch kan ik niet helemaal zeggen welke ik beter vind...
  donderdag 21 juni 2007 @ 17:00:07 #174
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50697003
Chaos is wat saai, de hele plaat klinkt een beetje hetzelfde. Op MAF staan er nog wat rockers, een vreemd lied (Mr. Bellamy), wat electronische probeerseltjes (het very very very very hard-gedeelte van Feet in the Clouds).

Op Chaos veerde ik pas overeind tijdens de eind-jam. Dat vind ik bijna het interessantste stuk van de CD. Maar ja, dan is ie al afgelopen.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_50699507
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:23 schreef mindgames het volgende:
In diezelfde categorie Lennon-grappen:

[afbeelding]

Al doet McCartney ook vrolijk mee
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:43 schreef mindgames het volgende:
[afbeelding]
Deze is in ieder geval 'gewoon' in Liverpool...
Er staat ook nog een mini-afbeelding in het Anthology-boek.
Nu ook een Harrison-foto.
  donderdag 21 juni 2007 @ 18:42:53 #176
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_50699927
Ik vind MAF Paul's beste album sinds Flaming Pie. Ik heb nu al geruime tijd een aantal nummers in mijn hoofd zitten: Bellamy, Feet in the Clouds, Nod Your Head en natuurlijk Vintage Clothes
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  donderdag 21 juni 2007 @ 18:59:44 #177
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50700416
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 16:37 schreef webfreak het volgende:
Heb gisteren Chaos & Creation nog eens van begin tot eind geluisterd.. En ik moet zeggen... Al met al vind ik die plaat toch beter.
MAF is heel erg goed natuurlijk, maar Chaos blijft toch m'n favoriet omdat het zo ontzettend vernieuwend en anders is binnen het macca-repetoire. Met name de productie zorgt voor een wereld van verschil.
pi_50701034
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 18:27 schreef mindgames het volgende:

[..]


[..]

Nu ook een Harrison-foto.
LOL
En ik maar denken dat 't vooral een ondeugend Lennon-grapje was.
  donderdag 21 juni 2007 @ 19:24:20 #179
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50701094
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 19:22 schreef webfreak het volgende:

[..]

LOL
En ik maar denken dat 't vooral een ondeugend Lennon-grapje was.
Die gast daarnaast ook
pi_50704301
quote:
McCartney Eyes Second Deal With Starbucks

Sir Paul McCartney is reportedly planning to sign a second record deal with coffee chain Starbucks, because he is thrilled with the sales of his latest album Memory Almost Full. McCartney caused controversy among his liberal fans when he signed a one-album deal with Starbucks' Hear Music label after 43 years with music giant EMI. Music industry insiders claim MCCartney refused to sign more than a one-album deal with Hear Music because he was concerned the venture might not work, but after the disc went to number three in the U.S. album charts earlier this month (June '07), the former Beatle is delighted. An insider tells British newspaper Daily Express, "Paul always had the business brain in The Beatles. Now that the new album is selling well, Paul has finally been convinced to sign a long-term deal with Starbucks and is expected to put pen to papers in the coming weeks. This means Starbucks will be responsible for Paul's albums for many years to come."
Bron: Contactmusic.com
Vooral die laatste zin klinkt als goed nieuws!
pi_50705336
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 20:56 schreef mindgames het volgende:

[..]

Vooral die laatste zin klinkt als goed nieuws!
Ik vind 't vooral goed nieuws dat er meer albums aankomen
pi_50706631
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:21 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik vind 't vooral goed nieuws dat er meer albums aankomen
Ja, dat bedoelde ik dus ook!
pi_50706730
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 18:27 schreef mindgames het volgende:

[..]


[..]

Nu ook een Harrison-foto.
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:21 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik vind 't vooral goed nieuws dat er meer albums aankomen
hij heeft het niet over de bron
pi_50707822
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:55 schreef ruud_fr het volgende:

[..]


[..]

hij heeft het niet over de bron
Webfreak denkt dat ik het goed nieuws vond dat Starbucks zijn CD's ging uitbrengen. Maar het is natuurlijk goed nieuws dat ze er al van uit gaan dat er nog veel meer albums komen. Vandaar.
pi_50707878
TAKE A SAD SONG, AND MAKE IT BEEEETER
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_50708206
Ik vind MAF vooral LEUKER dan Chaos. Chaos is misschien meer intellectueel verantwoord en volwassen en aparter en zo (alhoewel ik dat eigenlijk nogal mee vindt vallen), maar ik vind 'm vooral te rustig... Na het openingsnummer zit je toch de hele tijd te wachten op iets meer up tempo. Ik ben op MAF maar wat blij met nummers als Mama en Nod: lekker ouderwetse gitaren! Ik heb meer plezier met MAF dan met Chaos, alhoewel dar natuurlijk schitterende nummers op staan. Maar omdat ik echt een album man ben (draai zelden losse nummers) kan ik me beter vermaken met MAF dan Chaos.
  donderdag 21 juni 2007 @ 22:32:58 #187
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50708413
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:22 schreef Roi het volgende:
TAKE A SAD SONG, AND MAKE IT BEEEETER
Welkom in Deel 20.
pi_50708553
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:21 schreef mindgames het volgende:

[..]

Webfreak denkt dat ik het goed nieuws vond dat Starbucks zijn CD's ging uitbrengen. Maar het is natuurlijk goed nieuws dat ze er al van uit gaan dat er nog veel meer albums komen. Vandaar.
jaja, begrijp ik
  vrijdag 22 juni 2007 @ 09:09:45 #189
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50718257
Misschien hebben jullie 'm allemaal al, maar wie een link wil naar de download van het gecoverde Sgt. Pepperalbum kan me even pm'en
  vrijdag 22 juni 2007 @ 16:46:16 #190
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50733886
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 09:09 schreef TNA het volgende:
Misschien hebben jullie 'm allemaal al, maar wie een link wil naar de download van het gecoverde Sgt. Pepperalbum kan me even pm'en
Ik neem aan dat je aan het BBC-gebeuren refereert?
Ben wel benieuwd wat er met ADITL en de rest is gebeurt.
Keeping an eye on the world going by my window.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 19:25:16 #191
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50738813
ADITL is nogal bagger. Erg grijze rommelige demo met alleen Carl Barat. Pete Doherty is er niet op te horen.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_50745886
Grappig, ik las vandaag de review van MAF in OOR. Ze vonden 'm goed! Ik lees OOR al heel lang niet meer (nooit echt gedaan eigenlijk, maar goed) en was haast verbaasd over de lovende woorden. Wat ik grappig vond was de opmerking van de reviewer dat Kahne Godrich 'alle hoeken van de studio laat zien wat productie betreft'... (letterlijk citaat). Zo zie je maar: smaken verschillen. De meesten vonden Godrich zo goed en uitgerekend OOR ziet het andersom! Ik heb trouwens geen idee of OOR nog steeds zo elitair en intellectueel en verheven is als vroeger...?
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:41:03 #193
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50747762
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_50801691
quote:
It seems that at some stage of the late 1970s The now ex Beatles must have had some sort of contact with each other about reviving the 'Long and Winding Road' project. Evidence of this is that on November 28th 1980 - just 10 days before his death, John Lennon signed a legal affidavit that he and the other three former Beatles have plans to stage reunion concert to promote the 'Long and Winding Road' film. Apple at the time was suing the producers of the show 'Beatlemania' and wanted to prove that they still planned live performances.

Of course the death of John Lennon put the whole project on hold for several years. Not only that but even though the legal wrangles had been sorted out amongst The Beatles themselves they were now involved in a lawsuit against EMI over control and royalties paid on their recordings. This also meant it would be difficult for any Beatles songs to appear in the Beatles story - obviously a situation that couldnÕt happen.
Ellendige Chapman.. Dit was geweldig geweest! Ik had hier nog nooit eerder van gehoord eigenlijk.

http://www.fabfour.addr.com/winding.htm
pi_50807651
Hmm, we zullen nooit weten of het een serieus plan van Lennon was. Lennon heeft dus die Broadway-show 'Beatlemania' aangeklaagd. Om te bewijzen dat The Beatles nog een bestaand 'merk' was, claimde hij dus dat Apple een docu-film over The Beatles ging maken en dat ze een reunie-optreden zouden geven. Meer info; niet bekend.

Wat wel bekend is dat er in ieder geval ook écht sprake was van een docu-film over The Beatles. Maar daar is eerst 10 jaar om gevochten in de rechtzaal, voordat er concrete plannen werden gemaakt. Die reunie was er dus echt wel gekomen. Ik bedoel, Anthology is er toch ook gekomen! Eigenlijk is dat project 'The Long And Winding Road' na 10 jaar getouwtrek 'Anthology' geworden.

Lennon had in 1980 veel nieuwe plannen (bv. eigen tournee in lente 1981...) en was totaal niet meer negatief over McCartney en/of The Beatles. Alhoewel Lennon en Harrison het nooit goed hebben gemaakt en het tussen McCartney en Harrison al helemaal niet goed ging... Maar $$$ zal genoeg zijn geweest. Dat is ook gebeurd bij Anthology, toch. Harrison heeft met grote tegenzin aan Anthology meegewerkt, heeft zelfs een beetje tegengewerkt, deed niet lief tegen McCartney en wilde simpelweg géén publiciteit geven. Maar tegen 200 miljoen dollar per persoon zei hij ook geen 'nee'...

Zoals ook al beschreven werd: Waren ze er met elkaar uitgekomen, dan was de royalties-achterstand van EMI een groter probleem geweest. Volgens verschillende bronnen zou 1982 daadwerkelijk het jaar van de reunie worden. Er is ook een mini-Anthology LP BIJNA uitgebracht in 1982. 'Sessions', en de LP's waren zelfs al gedrukt. 'Come And Get It, 'Leave My Kitten Alone', 'That Means A Lot', de bekende Anthology-nummers. Pas in 1992 ofzo kwam EMI er uit met The Beatles. The Beatles hebben in totaal echt honderden miljoenen van EMI gekregen aan achterstallig onderhoud . Nou ja, en toen is het hele Anthology-project in alle soorten en maten uitgebracht. Pete Best werd in één klap multi-miljonair door Anthology, maar dat geheel ter zijde.

Wat ik probeer te zeggen, als men al vóór Lennon's dood bezig was met 'The Long And Winding Road' (film) en die 'Sessions' (LP), wat 15 jaar later 'Anthology' werd.... Ze waren indirect al bezig met Anthology vóór Lennon's dood. En bij Anthology hoorde een reunie...

En dan is er ook nog dat verhaal over SNL. Als Lennon en McCartney dát nu gedaan zouden hebben, die avond....was historische televisie geweest. Maar ja, het is niet alsof ze het publiek nog iets verschuldigd waren, ofzo . Ze hebben zo veel goede nummers gemaakt. Ik ben tevreden, hoor .
pi_50807852
In Sicko zit een leuk Beatle-related stukje. Een kerel wil op z'n handen over het Abbey Road zebrapad lopen maar dit lukt niet echt en hij ontwricht z'n schouder.

http://nl.youtube.com/watch?v=5ZCk_1d5J60 <-- alleen het geluid loopt een minuut achter

[ Bericht 27% gewijzigd door DrDentz op 25-06-2007 02:21:56 ]
standaarddrinker
pi_50807866
Als ik dan toch bezig ben, zie ook deze verhalen:
quote:
McCartney had planned to reunite Beatles

SIR PAUL McCARTNEY planned to reunite THE BEATLES a year before JOHN LENNON was murdered, according to a newly released record contract. A former staffer for Capital Records told the New York Post that Paul McCartney's $10 million deal with CBS Records in 1979 had a clause that allowed him to record with The Beatles at any time. "This is the earliest evidence of any Beatle making formal overtures toward a reunion," the source said."
en
quote:
Beatles reunion was in progress, says producer

The Beatles were planning their reunion when John Lennon was murdered, according
to the record producer working with the late rocker on the night he was shot.Jack Douglas, who produced Lennon's final album Double Fantasy, has revealed that Lennon and Paul McCartney were talking about working together on a Ringo Starr solo album. Douglas says: "He and Paul planned to play on a Ringo album and that's how they were planning to do it, and George (Harrison) had not come aboard yet. "George was already in a lot of hot water with John because of George releasing his autobiography and not really mentioning much of John in it. But I think they assumed that George would come along as soon as the thing got going." And Douglas also claims Lennon's wife Yoko Ono actively blocked a Beatles reunion. He adds: "Let's just put it this way - Yoko discouraged Paul coming around. "There was a writing session somewhere in the Dakota (building where Lennon and Ono lived) and there was one cancelled which John did not know about. He was told that Paul did not show. Paul was told that John was too busy to be working with him that day."
Tot slot nog een leuke link om te lachen: klik. Geloof jij het ?
pi_50808130
Achja, het is mooi dromen natuurlijk. Maar achteraf zeg ik: Het is beter zo.
Godzijdank dat ze nooit meer bij elkaar zijn gekomen. Tuurlijk zou het interessant zijn om te horen hoe de jongens in de jaren '80 zouden klinken... Maar nu wordt de legende in ere gehouden, dat is veel beter

Reunies doen toch altijd een beetje afbreuk aan het origineel. Kijk naar de Stones. Dat is geen sprookje meer. The Beatles wel.
pi_50808342
quote:
Op maandag 25 juni 2007 02:02 schreef webfreak het volgende:
Achja, het is mooi dromen natuurlijk. Maar achteraf zeg ik: Het is beter zo.
Godzijdank dat ze nooit meer bij elkaar zijn gekomen. Tuurlijk zou het interessant zijn om te horen hoe de jongens in de jaren '80 zouden klinken... Maar nu wordt de legende in ere gehouden, dat is veel beter

Reunies doen toch altijd een beetje afbreuk aan het origineel. Kijk naar de Stones. Dat is geen sprookje meer. The Beatles wel.
En daar sluit ik mij helemaal bij aan.
pi_50808449
Vind je dan ook dat McCartney tegenwoordig afbreuk doet aan zijn orginele zelf?
standaarddrinker
pi_50808624
quote:
Op maandag 25 juni 2007 02:21 schreef DrDentz het volgende:
Vind je dan ook dat McCartney tegenwoordig afbreuk doet aan zijn orginele zelf?
Oh nee, zeer zeker niet. Hij kristalliseert zijn eigen legende steeds meer en meer uit.
pi_50808777
Een solo-Beatle kristalliseert zijn legende uit maar samen zouden ze afbreuk gedaan hebben. Ik vind het vaag.
standaarddrinker
  maandag 25 juni 2007 @ 08:49:01 #203
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_50810422
quote:
Op maandag 25 juni 2007 02:02 schreef webfreak het volgende:
Achja, het is mooi dromen natuurlijk. Maar achteraf zeg ik: Het is beter zo.
Godzijdank dat ze nooit meer bij elkaar zijn gekomen. Tuurlijk zou het interessant zijn om te horen hoe de jongens in de jaren '80 zouden klinken... Maar nu wordt de legende in ere gehouden, dat is veel beter

Reunies doen toch altijd een beetje afbreuk aan het origineel. Kijk naar de Stones. Dat is geen sprookje meer. The Beatles wel.
Als, als, als...

Ik heb altijd het idee gehad da als Lennon nog had geleefd ze bij Live Aid voor een keertje samen hadden opgetreden.

Maar ja, als, als, als...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  Redactie Frontpage maandag 25 juni 2007 @ 09:03:07 #204
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_50810661
The Stones zijn dan ook nooit uit elkaar geweest.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  maandag 25 juni 2007 @ 09:26:15 #205
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50811075
quote:
Op maandag 25 juni 2007 02:21 schreef DrDentz het volgende:
Vind je dan ook dat McCartney tegenwoordig afbreuk doet aan zijn orginele zelf?
Hij maakt goeie muziek. Maar een legende zoals de Beatles en John Lennon is hij niet.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  Redactie Frontpage maandag 25 juni 2007 @ 09:30:09 #206
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_50811165
McCartney is een levende legende. Die brengt tenminste nog platen uit in tegenstelling tot die lapzwans van een Lennon.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  maandag 25 juni 2007 @ 09:47:35 #207
178246 Sexy_Sadie
Doesn't care
pi_50811546
quote:
Op maandag 25 juni 2007 09:26 schreef Rasing het volgende:

[..]

Hij maakt goeie muziek. Maar een legende zoals de Beatles en John Lennon is hij niet.
Waarom is John Lennon een legende? Omdat 'ie dood is?
Ja, ik mag weer :6
*O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
  maandag 25 juni 2007 @ 09:58:05 #208
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50811833
quote:
Op maandag 25 juni 2007 09:47 schreef Sexy_Sadie het volgende:
Waarom is John Lennon een legende? Omdat 'ie dood is?
Ja. De kwaliteit van zijn muziek (solo) staat niet in verhouding met de heiligverklaring die hem na zijn dood ten deel viel.

De Beatles zijn legendarisch juist omdat ze zo geweldig zijn. John omdat ie Beatle was, en nu dood is.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  maandag 25 juni 2007 @ 10:37:47 #209
178246 Sexy_Sadie
Doesn't care
pi_50812829
quote:
Op maandag 25 juni 2007 09:58 schreef Rasing het volgende:

[..]

Ja. De kwaliteit van zijn muziek (solo) staat niet in verhouding met de heiligverklaring die hem na zijn dood ten deel viel.

De Beatles zijn legendarisch juist omdat ze zo geweldig zijn. John omdat ie Beatle was, en nu dood is.
Volgens mij is legendarisch subjectief. Ik zie niet in wat John Lennon als persoon legendarisch maakt. Slechts het feit dat hij dood is, zou 'm een legende maken, en dat is voor mij niet genoeg om iemand legendarisch te noemen.

Eens, de Beatles zijn gewoon legendarisch voor alles wat ze waren
Ja, ik mag weer :6
*O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
pi_50813059
quote:
Op maandag 25 juni 2007 09:47 schreef Sexy_Sadie het volgende:

[..]

Waarom is John Lennon een legende? Omdat 'ie dood is?
Dat speelt een heel grote rol, zeker weten.
Mensen zien hem ineens als een Messiah. Als een jesus, aan het kruis gestorven, voor het volk.
Zijn egoïstische, cynische, agressieve en arrogante kanten (die hij wel degelijk had) en zijn vaak politiek-incorrecte gedrag worden vergeten en ineens is Lennon een allemansvriend.

Met name het feit dat hij is vermoord, en dus heel abrupt en overwachts stierf, draagt bij aan dit gevoel.
Tegenwoordig wordt Lennon op alle mogelijke manieren verheerlijkt, en zijn inzet voor 'peace on earth' wordt helemaal uit z'n verband gerukt.

Ik vind Lennon wel degelijk legendarisch op z'n eigen manier, maar tegelijkertijd hebben we het gewoon over een goeie songwriter, geen Ghandi ofzo. Wat dat betreft doet hij ook niet onder voor Paul.
pi_50816409
McCartney is naar mijn mening op zijn minst even legendarisch als Lennon
pi_50816906
Ik weet dat veel mensen geilen op dode artiesten, maar snappen doe ik dat niet. Jimi Hendrix, Jim Morrison; dat soort gasten kunnen nu niet meer kapot. Dat was niet zo geweest als ze nu met bierbuik en al nog optraden. Bob Dylan was een veel grotere legende geweest als hij in '66 omgekomen was tijdens z'n motorongeluk. Voor mijn part hadden The Beatles foute drumbeat muziek gemaakt in de 80s en werkten ze nu samen met 50 Cent. Dat doet niks af aan hun 60s.
standaarddrinker
  maandag 25 juni 2007 @ 12:53:31 #213
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50817013
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:49 schreef DrDentz het volgende:
Ik weet dat veel mensen geilen op dode artiesten, maar snappen doe ik dat niet. Jimi Hendrix, Jim Morrison; dat soort gasten kunnen nu niet meer kapot. Dat was niet zo geweest als ze nu met bierbuik en al nog optraden. Bob Dylan was een veel grotere legende geweest als hij in '66 omgekomen was tijdens z'n motorongeluk. Voor mijn part hadden The Beatles foute drumbeat muziek gemaakt in de 80s en werkten ze nu samen met 50 Cent. Dat doet niks af aan hun 60s.
Nou...
  maandag 25 juni 2007 @ 12:55:45 #214
178246 Sexy_Sadie
Doesn't care
pi_50817086
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:53 schreef TNA het volgende:

[..]

Nou...
Paul McCartney z'n prestaties in de '80s hebben toch ook niks afgedaan aan z'n prestaties daarvoor en daarna?

PS: TNA
Ja, ik mag weer :6
*O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
  maandag 25 juni 2007 @ 12:58:38 #215
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50817174
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:55 schreef Sexy_Sadie het volgende:

[..]

Paul McCartney z'n prestaties in de '80s hebben toch ook niks afgedaan aan z'n prestaties daarvoor en daarna?

PS: TNA
Nee, maar als hij met 50 Cent had samengewerkt had ik toch net iets anders naar Let It Be geluisterd denk ik

Ik ga hier niet slowchatten, maar je PM-box is vol
quote:
Op maandag 25 juni 2007 10:45 schreef webfreak het volgende:

[..]

Dat speelt een heel grote rol, zeker weten.
Mensen zien hem ineens als een Messiah. Als een jesus, aan het kruis gestorven, voor het volk.
Zijn egoïstische, cynische, agressieve en arrogante kanten (die hij wel degelijk had) en zijn vaak politiek-incorrecte gedrag worden vergeten en ineens is Lennon een allemansvriend.

Met name het feit dat hij is vermoord, en dus heel abrupt en overwachts stierf, draagt bij aan dit gevoel.
Tegenwoordig wordt Lennon op alle mogelijke manieren verheerlijkt, en zijn inzet voor 'peace on earth' wordt helemaal uit z'n verband gerukt.

Ik vind Lennon wel degelijk legendarisch op z'n eigen manier, maar tegelijkertijd hebben we het gewoon over een goeie songwriter, geen Ghandi ofzo. Wat dat betreft doet hij ook niet onder voor Paul.
Dat dus
pi_50817310
Werken met 50 Cent leek me meer iets voor John Lennon. Zo'n tegendraadse mafkees was het wel.
standaarddrinker
  maandag 25 juni 2007 @ 13:02:55 #217
178246 Sexy_Sadie
Doesn't care
pi_50817326
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:58 schreef TNA het volgende:

[..]

Nee, maar als hij met 50 Cent had samengewerkt had ik toch net iets anders naar Let It Be geluisterd denk ik

Ik ga hier niet slowchatten, maar je PM-box is vol
[..]

Dat dus
Ok, 50 Cent is wel héél erg, idd...

Bugger, dat overkomt me nou steeds Er is weer ruimte voor 2 berichtjes
Ja, ik mag weer :6
*O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
pi_50818066
quote:
Op maandag 25 juni 2007 02:02 schreef webfreak het volgende:
Achja, het is mooi dromen natuurlijk. Maar achteraf zeg ik: Het is beter zo.
Godzijdank dat ze nooit meer bij elkaar zijn gekomen. Tuurlijk zou het interessant zijn om te horen hoe de jongens in de jaren '80 zouden klinken... Maar nu wordt de legende in ere gehouden, dat is veel beter

Reunies doen toch altijd een beetje afbreuk aan het origineel. Kijk naar de Stones. Dat is geen sprookje meer. The Beatles wel.
De Stones zijn IMHO een grote live jukebox, die om de 2-3 jaar nog eens toert om de bankrekeningen een beetje te spijzen...
pi_50818213
quote:
Op maandag 25 juni 2007 01:49 schreef mindgames het volgende:
Als ik dan toch bezig ben, zie ook deze verhalen:
[..]

en
[..]

Tot slot nog een leuke link om te lachen: klik. Geloof jij het ?
Ik heb een CD "A tooth and a snore" (denk ik waarop Paul & John in 1976 samen zouden spelen...
Is dat deze?
pi_50818369
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:32 schreef warpozio het volgende:

[..]

Ik heb een CD "A tooth and a snore" (denk ik waarop Paul & John in 1976 samen zouden spelen...
Is dat deze?
Nope, want dat is in 1974 en is tevens geen Beatles-reunie.
pi_50819133
quote:
Op maandag 25 juni 2007 02:41 schreef DrDentz het volgende:
Een solo-Beatle kristalliseert zijn legende uit maar samen zouden ze afbreuk gedaan hebben. Ik vind het vaag.
Het kon gewoon niet meer beter dan The Beatles in de jaren '60. Ze hebben niets verkeerd gedaan. Zelfs aan 'Revolution 9' of de film 'Magical Mystery Tour' is iets goeds uit te halen. Het is zo dat als ze in de 80's 'foute drumbeat muziek' hadden gemaakt en anno 2007 met 50 Cent himself op het podium een freestyle-battle zouden doen, dat dat geen enkele afbreuk zou doen aan hun jaren '60-muziek. Maar toch ook weer wel, want beluister hun platen dan nog maar eens zonder zure bijsmaak aan de drumbeat-periode te krijgen. Zoals het nu gegaan is is het 100% perfect gegaan: let it be. Maar ja, inderdaad: Ik had ze toch echt wel die foute drumbeat muziek willen horen maken, hoor .

Sexy_Sadie zegt, dat "Paul McCartney z'n prestaties in de '80s hebben toch ook niks afgedaan aan z'n prestaties daarvoor en daarna". Dit is eigenlijk het levende bewijs dat het wél afbreuk heeft gedaan . Zijn muziek is helemaal niet zo belabberd geweest in die periode. Maar veel mensen denken het, omdat 'Ebony and Ivory' zo'n kneiter van een hit is geweest. En dat nummer is nu niet McCartney's beste nummer.

Ik kan er redelijk slecht tegen als een of andere muziekjournalist Lennon ophemeld als - zoals webfreak verteld - een Messiah. En dan over McCartney schrijft dat hij toch alleen maar zoete popliedjes heeft geschreven en het het nooit het niveau heeft gehaald van Lennon bla bla bla. Andersom kan ik er dan ook weer niet tegen als iemand over McCartney schrijft dat hij alleen maar goede muziek heeft gemaakt, en Lennon door Yoko (cliché) vanaf 1970 alleen nog maar aan de heroïne zat en alleen maar vage platen met Yoko wilde opnemen, om één zoetsappig hitje te scoren met 'Imagine' en vervolgens in 1975 helemaal met muziek te zijn gestopt. Dat is namelijk óók onzin. Als de mannen zelf hadden gewild dat het anders was gegaan, dan was dat ook gebeurd. Alleen sja, en nu zijn we terug bij af , die 'ellendige Chapman'!
  maandag 25 juni 2007 @ 14:01:15 #222
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50819339
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:56 schreef mindgames het volgende:
Sexy_Sadie zegt, dat "Paul McCartney z'n prestaties in de '80s hebben toch ook niks afgedaan aan z'n prestaties daarvoor en daarna". Dit is eigenlijk het levende bewijs dat het wél afbreuk heeft gedaan . Zijn muziek is helemaal niet zo belabberd geweest in die periode. Maar veel mensen denken het, omdat 'Ebony and Ivory' zo'n kneiter van een hit is geweest. En dat nummer is nu niet McCartney's beste nummer.
Nou... Pipes of Peace en Press to Play vind ik schier onluisterbaar.

Ik geef We All Stand Together altijd de schuld van Pauls slechte naam. 'Paul McCartney, oh die van die kikkers'. Het is ook de enige Macca-clip die je ooit op MTV of TMF langs ziet komen.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  maandag 25 juni 2007 @ 14:03:12 #223
178246 Sexy_Sadie
Doesn't care
pi_50819430
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:56 schreef mindgames het volgende:


Sexy_Sadie zegt, dat "Paul McCartney z'n prestaties in de '80s hebben toch ook niks afgedaan aan z'n prestaties daarvoor en daarna". Dit is eigenlijk het levende bewijs dat het wél afbreuk heeft gedaan . Zijn muziek is helemaal niet zo belabberd geweest in die periode. Maar veel mensen denken het, omdat 'Ebony and Ivory' zo'n kneiter van een hit is geweest. En dat nummer is nu niet McCartney's beste nummer.
Ik doelde niet op Ebony and Ivory, en al helemaal niet op het feit dat het een hit was. Van mij mag hij veel meer hits hebben Beetje neerbuigend om het zo te brengen: "veel mensen denken het, omdat blablabla"
Ik doelde meer op z'n hele 80's oeuvre: het kan mij gewoon niet bekoren. Begin jaren '90 trouwens ook niet. Het was gewoon niet heel erg goede muziek. Maar zijn bijdrage aan de Beatles was fantastisch, de Wings waren erg goed (en miskend), en ook nu maakt hij weer fantastische platen.
Zijn 80's prestaties hebben dus niks afgedaan aan zijn prestaties daarvoor en daarna: ze hebben die prestaties alleen maar beter gemaakt Als je alleen op de 80's afgaat, zou je namelijk best kunnen zeggen dat het helemaal niet zo'n goede muzikant was... En dat is hij wel

En persoonlijk vind ik McCartney wél een betere muzikant dan Lennon, maar dat is zó subjectief, dat een discussie daarover compleet nutteloos is.
Ja, ik mag weer :6
*O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
pi_50819685
quote:
Op maandag 25 juni 2007 14:01 schreef Rasing het volgende:

[..]

Nou... Pipes of Peace en Press to Play vind ik schier onluisterbaar.

Ik geef We All Stand Together altijd de schuld van Pauls slechte naam. 'Paul McCartney, oh die van die kikkers'. Het is ook de enige Macca-clip die je ooit op MTV of TMF langs ziet komen.
Ja, 'We All Stand Together' inderdaad ook. Maar er zijn zo veel mensen die zo veel plezier aan beide nummers hebben beleefd. Ik bedoel, het zijn zulke grote hits geweest. En kom op, dat zijn 2 nummers of misschien 2 albums (smaken verschillen ) tegenover al die goede nummers, goede albums en goede singles van McCartney. Hij had zich niet meer hoeven te bewijzen na The Beatles en had op zijn troon zijn geld kunnen gaan tellen, maar hij is door blijven gaan met (goede) muziek maken. En hoe veel missers daar nu tussen zitten, blijft een kwestie van smaak . Ik vind 'Pipes of Peace' niet minder beluisterbaar dan 'Flowers In The Dirt' of 'Venus And Mars'. Elke periode had zijn dip. Maar terwijl ik dit typ, bedenk ik mij weer hoe veel goede nummers tussen de verschrikkelijke nummers op die plaat staan .
pi_50819786
quote:
Op maandag 25 juni 2007 14:03 schreef Sexy_Sadie het volgende:
Ik doelde niet op Ebony and Ivory, en al helemaal niet op het feit dat het een hit was. Van mij mag hij veel meer hits hebben Beetje neerbuigend om het zo te brengen: "veel mensen denken het, omdat blablabla"
Nee joh, dat was alleen om een bruggetje te slaan. Niet neerbuigend bedoeld. Met "veel mensen" bedoelde ik diezelfde journalisten die het juist allemaal zo subjectief brengen. Ik zeg dus niet dat jij dat denkt en het fout hebt. Jij kan tenminste verwoorden waarom je die periode niet goed vind . En daar ben ik het misschien ook wel mee eens, vanaf midden jaren '80 tot begin jaren '90 zijn niet zijn sterkste albums opstaan. Maar elk album had stuk voor stuk wel goede nummers en/of singles. En ook dat is weer persoonlijk .
pi_50819835
Eigenlijk wordt het hele Lennon-verhaal samengevat in Rock and Roll Circus. Je ziet hem Yer Blues spelen en denkt tering wat is dat goed. Totdat hij Yoko uit een vuilniszak haalt die een enorm hels geluid ten hore begint te brengen. Het klinkt echt alsof het meisje uit The Ring het publiek staat te vervloeken en je bedekt snel je oren. Je denkt; deze dvd wil ik absoluut nooit meer zien, hoe goed Lennon ook was. Gelukkig komen daarna The Stones de boel platspelen en redden ze alsnog de film.
standaarddrinker
pi_50836878
quote:
Op maandag 25 juni 2007 14:03 schreef Sexy_Sadie het volgende:
En persoonlijk vind ik McCartney wél een betere muzikant dan Lennon, maar dat is zó subjectief, dat een discussie daarover compleet nutteloos is.
Dat is niet subjectief: dat is een feit.
  maandag 25 juni 2007 @ 21:57:31 #228
178246 Sexy_Sadie
Doesn't care
pi_50837087
quote:
Op maandag 25 juni 2007 21:52 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Dat is niet subjectief: dat is een feit.
Ja, maar dat jij dat vindt is wel bekend
Ja, ik mag weer :6
*O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
  dinsdag 26 juni 2007 @ 08:40:43 #229
132492 Honky
Rockster
pi_50847570
Iemand bekend met het boek HELP? Dat bestaat uit Nederlandse vertalingen van Beatles liedjes. Sergeant Pepper wordt Captain Iglo en Mystery Tour wordt eht Tovernaarsbal. VRESELIJ. Om het nog erger te maken; de review op de achterkant van het boek door NRC zegt dat de teksten beter zijn dan die van McCartney-Lennon.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in--&gt;
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  dinsdag 26 juni 2007 @ 09:59:33 #230
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_50849063
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 08:40 schreef Honky het volgende:
Iemand bekend met het boek HELP? Dat bestaat uit Nederlandse vertalingen van Beatles liedjes. Sergeant Pepper wordt Captain Iglo en Mystery Tour wordt eht Tovernaarsbal. VRESELIJ. Om het nog erger te maken; de review op de achterkant van het boek door NRC zegt dat de teksten beter zijn dan die van McCartney-Lennon.
Dan is boekverbranding opeens niet zo slecht idee!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 10:01:27 #231
178246 Sexy_Sadie
Doesn't care
pi_50849114
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:59 schreef Blinker het volgende:

[..]

Dan is boekverbranding opeens niet zo slecht idee!
Ach nee, je kan de plaatjes er toch nog uitknippen?
Ja, ik mag weer :6
*O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
  dinsdag 26 juni 2007 @ 10:23:53 #232
132492 Honky
Rockster
pi_50849669

¨



Vaar?
Pioen?

Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in--&gt;
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  dinsdag 26 juni 2007 @ 10:33:29 #233
178246 Sexy_Sadie
Doesn't care
pi_50849905
Ik ga mee met de mening van Oor
Ja, ik mag weer :6
*O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
pi_50850002
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 10:23 schreef Honky het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding
[afbeelding]


Vaar?
Pioen?

Gadverdamme
Mijn maag draait om, wat een pulp!
pi_50851600
Waarschijnlijk is er een doelgroep voor, een groep mensen die de behoefte heeft de Beatles in het Nederlands mee te lallen.
standaarddrinker
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:02:56 #236
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50852853
Het is een grappig boekje hoor, ik heb m. En op Lowlands vorig jaar stonden ze ook te spelen, was ook wel aardig.

Ik vind het wel goed om Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band te vertalen met Captain Iglo's Zeemanszangzaadkoor. Het betekent ook niks en het bekt lekker.

Er zit ook een singletje bij, ik geloof met Help! Ik heb m nooit geluisterd, ik heb geen platenspeler
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:21:12 #237
132492 Honky
Rockster
pi_50853397
Het is geeneens een goede vertaling. als je alleen al naar SGt Pepper's vertaling kijkt, zie je al dat het niet klopt.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in--&gt;
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:30:25 #238
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50853684
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:21 schreef Honky het volgende:
Het is geeneens een goede vertaling. als je alleen al naar SGt Pepper's vertaling kijkt, zie je al dat het niet klopt.
Ze hebben er bewust voor gekozen om het niet letterlijk te vertalen. Het moest zingbaar blijven.

Sommige nrs hebben een heel ander onderwerp gekregen. 'We can work it out' is 'Weekend wordt 't koud' geworden
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 13:46:11 #239
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_50856410
Haha het lijkt Oos Joos wel
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 13:50:14 #240
132492 Honky
Rockster
pi_50856558
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:30 schreef Rasing het volgende:

[..]

Ze hebben er bewust voor gekozen om het niet letterlijk te vertalen. Het moest zingbaar blijven.

Sommige nrs hebben een heel ander onderwerp gekregen. 'We can work it out' is 'Weekend wordt 't koud' geworden
Sergeant Pepper=Serrgeant Peper
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in--&gt;
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  dinsdag 26 juni 2007 @ 13:59:22 #241
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50856918
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:50 schreef Honky het volgende:
Sergeant Pepper=Serrgeant Peper
Of niet. Captain Iglo past weer beter bij het Zeemanszangzaadkoor.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_50860221
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 10:36 schreef webfreak het volgende:
Gadverdamme
Mijn maag draait om, wat een pulp!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:42:30 #243
132492 Honky
Rockster
pi_50860927
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:59 schreef Rasing het volgende:

[..]

Of niet. Captain Iglo past weer beter bij het Zeemanszangzaadkoor.
Klinkt als een homoband
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in--&gt;
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  Licht Ontvlambaar dinsdag 26 juni 2007 @ 15:44:28 #244
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_50860997
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 10:36 schreef webfreak het volgende:

[..]

Gadverdamme
Mijn maag draait om, wat een pulp!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:48:40 #245
135316 phish852
Tiocfaidh ár Lá
pi_50861146
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:02 schreef Rasing het volgende:
Het is een grappig boekje hoor, ik heb m. En op Lowlands vorig jaar stonden ze ook te spelen, was ook wel aardig.

Ik vind het wel goed om Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band te vertalen met Captain Iglo's Zeemanszangzaadkoor. Het betekent ook niks en het bekt lekker.

Er zit ook een singletje bij, ik geloof met Help! Ik heb m nooit geluisterd, ik heb geen platenspeler
Hier sluit ik me bij aan, het is gewoon een vermakelijk boekje niet meer en niet minder. Niet te serieus nemen. Alhoewel er wel pogingen gedaan zijn om het live te spelen: zie 3voor12
Tevens is er vaak toch aparte achtergrond informatie te vinden bij alle nummers.

Daarnaast zijn Bindervoet en Henkes niet de minste in 'vertalend Nederland'. Zo hebben ze Finnegans Wake vertaald in het Nederlands; je zou zeggen een onmogelijke opgave.
Last.FM
Everybody seems to think I'm lazy
I don't mind, I think they're crazzy
pi_50861230

Niet vergeten, om 04:00 Nederlandse tijd op CNN.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 26 juni 2007 @ 16:12:42 #247
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_50862036
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:50 schreef mindgames het volgende:
[afbeelding]
Niet vergeten, om 04:00 Nederlandse tijd op CNN.
dat is te laat


staat binnenkort wel (kort) op youtube
pi_50862157
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:12 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:

[..]

dat is te laat
Vandaar de knipoog, ik neem het wel op en kijk het de volgende dag .
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:55:16 #249
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50863556
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:02 schreef Rasing het volgende:
Het is een grappig boekje hoor, ik heb m. En op Lowlands vorig jaar stonden ze ook te spelen, was ook wel aardig.

Ik vind het wel goed om Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band te vertalen met Captain Iglo's Zeemanszangzaadkoor. Het betekent ook niks en het bekt lekker.

Er zit ook een singletje bij, ik geloof met Help! Ik heb m nooit geluisterd, ik heb geen platenspeler
Dan staat er onder je usericon "Taalnazis vereinigt euch!" en vervolgens ben je blij met de "vertaling" Zeemanszangzaadkoor?

Ontopic: eens met Honker, Blinker, Sexy_Sadie, webfreak, Honky en mindgames
pi_50871510
Morgenavond geeft McCartney weer een exclusieve gig in een platenzaak in San Francisco. Donderdag 5 juli speelt hij in Londen, op het iTunes Festival.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 20:30:28 #251
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50871872
Ik zat wat te mijmeren op het werk vandaag en bedacht me dat de "I ain't no fool" - regel uit Another Girl best wel grappig is.
Keeping an eye on the world going by my window.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 22:15:31 #252
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50876932
The rarely heard collaborative effort by Lou Reed and the Beatles. Recorded in 1969 and immediately locked in the vault, a few bootleg copies are still floating around.
http://www.youtube.com/watch?v=gCrQJy15E_U

Maar ff serieus: heeft Lennon weleens contact gehad met fellow- New Yorker Lou Reed?
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_50883751
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:15 schreef Thelonious het volgende:
Maar ff serieus: heeft Lennon weleens contact gehad met fellow- New Yorker Lou Reed?
Nee. Of in ieder geval: het is niet bekend.

Larry King wordt hier in Europa pas om 11:00 op CNN uitgezonden, kwam ik achter. Natuurlijk tijdsverschil, maar het wordt op CNN Europa ook daadwerkelijk later uitgezonden. Een kort filmpje van Larry King in Las Vegas staat al op zijn website.
pi_50884685
De wekelijkse charts-update, voor de geïnteresseerden :

Amerikaanse charts: Na 2 weken op nummer 3 te hebben gestaan, neemt Paul in week 3 nummer 6 in beslag. Deze week in Amerika nog eens 65.000 exemplaren verkocht. Wereldwijd heeft hij na 2 weken - update voor week 3 volgt spoedig, ik gok op zo'n 700.000 - al bijna een half miljoen CD's verkocht! Hij staat/stond - in week 2 dus - op nummer 6 in de 'wereldwijde' charts. 'Dance Tonight' duikt hier en daar al op in de charts, vanwege iTunes-downloads. Nummer 34 al in Engeland, alleen gebaseerd op downloads! Zal dat nummer nog een prominente plek in de charts opleveren, als er een fysieke single in de winkels ligt? In Engeland zakt 'Memory Almost Full' van 5, naar 10 naar 13 deze week. In Nederland staat-ie ook op 13.

Bestverkochte plaat wereldwijd is - in de eerste week - Traveling Wilburys!
270.000 exemplaren in één week. In Engeland zakt-ie van nummer 1 naar nummer 2 (want White Stripes deze week uitgebracht, ook op 1 in VS). In meer dan 10 landen staat/stond dit album in de top 10. In Australië, Engeland (stond), Nieuw-Zeeland, Ierland en Noorwegen zelfs op nummer 1. Doen ze goed!
  woensdag 27 juni 2007 @ 10:53:40 #255
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50890878
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:55 schreef TNA het volgende:
Dan staat er onder je usericon "Taalnazis vereinigt euch!" en vervolgens ben je blij met de "vertaling" Zeemanszangzaadkoor?

Ontopic: eens met Honker, Blinker, Sexy_Sadie, webfreak, Honky en mindgames
In mijn taalnazischap richt ik mij uitsluitend op foutief taalgebruik. Zeemanszangzaadkoor vind ik niet foutief, edoch creatief.

En je moet dat boekje niet al te serieus nemen. Gewoon een stel mensen met tijd teveel, die de Beatles maar eens gaan vertalen. Het is niet zo dat ze de Engelse versie uit de winkels willen halen, om die te vervangen door hun Nederlandse. Het is wel grappig. En niet eens onverdienstelijk.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_50891934
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:12 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:

[..]

dat is te laat


staat binnenkort wel (kort) op youtube
Er is nog niets te vinden op Youtube. Wel een gast die z'n TV heeft gefilmd, maar dat wordt irritant
pi_50897542
Jezus, wat een interview. Gelukkig namen Paul en Ringo de meeste vragen van Larry King niet al te serieus. Het waren niet de meest originele vragen, opgelezen vanaf zijn papiertje. "Hoe was het voor het eerst in Amerika?", "Waar waren jullie toen John overleed?", "Is het moeilijk te beseffen dat jullie twee Beatles waren?", "George, ehhhh Ringo, oefen je je drums wel eens?", "Olivia, je mist George zeker nog vaak, hé?". Pfff. Ook nog snel even een promo-moment voor Paul met zijn mandoline er tussen gepropt, haha.

Paul en Ringo leken heel broederlijk. Toch leek Ringo op een punt wat geïrriteerd toen Paul weer wat lacherig deed over een vraag, waardoor Ringo geen antwoord kon geven. Ook schandalig dat middenin een antwoord op de vraag over de dood van George Paul werd afgebroken omdat ze de reclame in moesten. Subtiel.

En ook maar door blijven gaan over dat morgen Paris Hilton exclusief in zijn show is. "Paris Hilton, daar heb je vast wel eens van gehoord?" Paul's reactie was een mooi moment. Het echte dieptepunt was nog wel deze vraag: "Zeg, 'Love' is toch geremasterd hé?" Ja.....ja.....ja....ja???? Wat gaat-ie vragen over remasteren van The Beatles?? "Zeg, hoe hebben ze dat gedaan?" . Valse hoop, Larry... Heel flauw, hoor!
pi_50898431
Zo zo, transcriptie staat al online op de CNN-site.
quote:
Where were you when -- when John passed?
MCCARTNEY: When John passed I was in Sussex, at my home in Sussex. That's where I was.
[...]
KING: George, where were you?
MCCARTNEY: George!
KING: Ringo.
MCCARTNEY: No, this is Ringo here.
KING: Ringo, where were you?
STARR: I was in the Bahamas.
KING: I was getting to (INAUDIBLE) George.
STARR: I was...
MCCARTNEY: No, you weren't, Larry. You said his name wrong.
STARR: Shut up, it's my turn.
MCCARTNEY: I know, but he got your name wrong, Ringo, on national television.
STARR: I know. Give him a break.
MCCARTNEY: We can't cut it. It's live.
STARR: Anyway, I was in the Bahamas [...]
Hier was Ringo flink geirriteerd.
quote:
KING: Was George's passing expected?
STARR: Yes.
KING: Because you knew how sick he was?
STARR: Yes.
[...]
But with George, I got to see him...
KING: Oh, you did?
MCCARTNEY: ... A short time before he died. And it was just the best because we just -- we sat like this, if you don't mind. We sat and just stroking hands like this. And this is a guy, you know, I'd known since he was a little kid. And you don't stroke hands with guys like that. You know, it was just beautiful. And we just...
STARR: Not unless you're secure.
MCCARTNEY: We just spent a couple of hours and it was really lovely. It was like a favorite memory of mine. And...
KING: We'll be right back with -- on this auspicious, wonderful occasion -- right back with more of Paul and Ringo. Don't go away.
Emotioneel verhaal vet onderbroken
  woensdag 27 juni 2007 @ 14:45:21 #259
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50899414
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:22 schreef mindgames het volgende:
Zo zo, transcriptie staat al online op de CNN-site.
[..]

Hier was Ringo flink geirriteerd.
[..]

Emotioneel verhaal vet onderbroken
pi_50900094
quote:
KING: George, where were you?
MCCARTNEY: George!
KING: Ringo.
pi_50900100
quote:
KING: We're back with Paul McCartney, Ringo Starr and a mandolin!
STARR: Hey!
MCCARTNEY: Hey!
(SINGING) Everybody going to dance tonight, everybody going to feel all right. Everybody going to dance around tonight. You can come on my place if you want to. You can do the thing you want to do.
STARR: Great!
KING: That commercial for that record with you in a kind of a cartoon figure walking. Was that your idea?
[...]
KING: You couldn't drum with him on that?
STARR: I couldn't drum with him on that because he was in another country.
[...]
KING: Let's get to something current. How are you doing, Ringo?
Ze praten over 'Dance Tonight' en de recente commercials van Paul voor 'Memory Almost Full'.
En dan, "Let's get to something current". Ghehehe.
pi_50901648
En dat moet de beste interviewer van de VS zijn

Als hij zich wat meer in de Beatles verdiept had en als hij gewoon een paar fans had gevraagd wat ze willen weten dan had hij een paar goede vragen kunnen stellen. Jammer.
  woensdag 27 juni 2007 @ 15:48:57 #263
132492 Honky
Rockster
pi_50901870
Wat een prutser.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in--&gt;
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  Licht Ontvlambaar woensdag 27 juni 2007 @ 15:54:47 #264
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_50902120
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:48 schreef Honky het volgende:
Wat een prutser.
het zal zn leeftijd wel zijn (hij is al 73)


en wat een vreselijk interview
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:13:48 #265
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50907057
Alleen dat gedeelte over het handje aaien voor George's dood maakt het de moeite waard.
Voor de rest een gigantisch kut-interview.
Keeping an eye on the world going by my window.
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:19:10 #266
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50907235
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 18:13 schreef Thelonious het volgende:
Alleen dat gedeelte over het handje aaien voor George's dood maakt het de moeite waard.
Voor de rest een gigantisch kut-interview.
Precies.
pi_50909491
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 18:13 schreef Thelonious het volgende:
Alleen dat gedeelte over het handje aaien voor George's dood maakt het de moeite waard.
Zoals ik al zei, erg passend dat Paul juist in dat gedeelte werd onderbroken door King om naar de reclame te gaan.

Ik heb Paul nog niet eerder zo spottend op vragen zien antwoorden, en terecht! Met 'spottend' bedoel ik, dat hij gewoon moest lachen van absurdisme . Dat stuk waar Ringo verteld dat Paul een "melodic bass player" is. King vraagt daarna: "Welke melodie?". Paul moet dan gewoon hard lachen en slaat Ringo op zijn knie. En Larry King maar door blijven gaan over zijn exclusieve interview met Paris Hilton... Gepaste reactie van Paul .
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:27:30 #268
132492 Honky
Rockster
pi_50909519
http://www.cnn.com/SHOWBIZ/

Kan je het online kijken.

Edit: niet het hele interview dus./

[ Bericht 17% gewijzigd door Honky op 27-06-2007 19:33:52 ]
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in--&gt;
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:44:53 #269
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50910326
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 19:27 schreef Honky het volgende:
http://www.cnn.com/SHOWBIZ/

Kan je het online kijken.

Edit: niet het hele interview dus./
Hier staan nog wat fragmenten.
http://www.cnn.com/2007/SHOWBIZ/Music/06/27/beatles/index.html
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_50918121
Wat dat Nederlandse boekje betreft: het maakt wel duidelijk wat die Engelsen allemaal moeten doormaken... Die verstaan de teksten zoals wij ze lezen in dat boekje. Opeens is Boys een beduidend minder nummer... Je hebt het half niet door maar de MEESTE Engelstalige liedjes (hits) hebben afgrijselijke teksten... Dat zouden ze hier in Nederland niet kunnen flikken!

En die King is echt te waardeloos voor woorden...
pi_50921132
Ik heb wat stukjes gezien (tot mijn grote verbazing staat 't interview nergens compleet online )..
Larry is een prutser. Baggerslecht gewoon. Die vragen had Reinout Oerlemans ook kunnen stellen.

Maar afgezien daarvan: erg leuk om Paul & Ringo samen te zien. Ze waren los, ze waren zichzelf... Hoewel het leeftijdsverschil met King niet zo groot is, was de kloof duidelijk te zien. De ouwe Amerikaanse lul, en dan die twee Britse 'jongens'. Heerlijk
  woensdag 27 juni 2007 @ 23:32:52 #272
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50921162
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:31 schreef hello_goodbye het volgende:
Wat dat Nederlandse boekje betreft: het maakt wel duidelijk wat die Engelsen allemaal moeten doormaken... Die verstaan de teksten zoals wij ze lezen in dat boekje. Opeens is Boys een beduidend minder nummer... Je hebt het half niet door maar de MEESTE Engelstalige liedjes (hits) hebben afgrijselijke teksten... Dat zouden ze hier in Nederland niet kunnen flikken!

En die King is echt te waardeloos voor woorden...
Ik weet niet of ik Engelstalige nummers echt anders hoor dan Nederlandstalige nummers. Als ze me echt bevallen luister ik hoe dan ook goed naar de tekst, verder hoor ik gewoon een strekking en vooral klanken

En leuk dat je McCartney de betere muzikant vindt
  woensdag 27 juni 2007 @ 23:50:35 #273
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50921999
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 23:32 schreef TNA het volgende:

[..]


En leuk dat je McCartney de betere muzikant vindt
D'r zijn maar 2 mensen op de wereld die dat niet vinden, namelijk Yoko en iemand in dit topic.
Keeping an eye on the world going by my window.
  woensdag 27 juni 2007 @ 23:53:19 #274
178246 Sexy_Sadie
Doesn't care
pi_50922101
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 23:50 schreef Thelonious het volgende:

[..]

D'r zijn maar 2 mensen op de wereld die dat niet vinden, namelijk Yoko en iemand in dit topic.
Ja, ik mag weer :6
*O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
pi_50923949
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 23:50 schreef Thelonious het volgende:

[..]

D'r zijn maar 2 mensen op de wereld die dat niet vinden, namelijk Yoko en iemand in dit topic.
lol
You tell 'em
pi_50924198
Ik voel mij niet aangesproken, omdat je het gewoon niet kunt vergelijken.
  donderdag 28 juni 2007 @ 10:06:42 #277
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50928965
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 01:02 schreef mindgames het volgende:
Ik voel mij niet aangesproken, omdat je het gewoon niet kunt vergelijken.
Maar ik vergelijk ze dus gewoon wél
  donderdag 28 juni 2007 @ 10:19:23 #278
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50929353
Ik kom hier overigens net een selectie (tien nummers) tegen uit de nummers van Lennon die artiesten hebben gecoverd voor Amnesty. Ik ben niet dol op een cover van Imagine door de heer Jack Johnson, maar wie de link wil kan me even PM'en. Niet dat ik wanhopig op PM's wacht, maar ik geloof dat ik de link hier niet mag posten
pi_50944571
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 23:32 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik Engelstalige nummers echt anders hoor dan Nederlandstalige nummers. Als ze me echt bevallen luister ik hoe dan ook goed naar de tekst, verder hoor ik gewoon een strekking en vooral klanken
Nou, dat bedoel ik dus: bij Engelse songs kunnen we, als we dat willen, alleen maar klanken horen en wellicht een strekking. Bij Nederlandse liedjes is dat haast onmogelijk: je hoort gewoon alles. Behalve bij Frank Boeijen dan. In ieder geval, de betere Nederlandse liederen hebben ook daadwerkelijk een goede tekst met (een bepaald soort) inhoud. Flutteksten vallen meteen op. Met Engelse nummers is dat gewoon anders. Daar kan een nummer helemaal NERGENS over gaan en toch top zijn. Er zijn niet zoveel Nederlands artiesten die topnummers durven te schrijven met teksten die helemaal nergens over gaan.
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:49:09 #280
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50954321
Is er eigenlijk weleens een fatsoenlijk interview met de vader van Paul geweest?
Keeping an eye on the world going by my window.
  donderdag 28 juni 2007 @ 23:03:45 #281
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50954855
O, en weten jullie wat het enige is wat ik aan Whitney Houston goed vind?
Toen ze een paar jaar geleden bij Oprah te gast was en Oprah haar zei dat natuurlijk " I will always love you" haar favoriete nummer allertijden was reageerde ze geirriteerd, ze zat toen nog aan de dope.
" Nee, echt niet! Yesterday is mijn favoriete nummer allertijden." En toen zong ze een paar regels op die typisch irritante soulmanier van haar.
Keeping an eye on the world going by my window.
  donderdag 28 juni 2007 @ 23:15:21 #282
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50955310
Het hele Larry King-drama staat op Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=F9vV-m_J-Bo
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_50957372
"Next year it will be 10.1"
pi_50957543
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:15 schreef Thelonious het volgende:
Het hele Larry King-drama staat op Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=F9vV-m_J-Bo
Ik begin me telkens meer te ergeren aan Larry King. Serieus, wat een debiel.
Zit daar, totaal ongeïnteresseerd, mompelt af en toe iets onverstaanbaars, maakt fouten en kan gewoon voor geen meter interviewen. Hoe zo'n amateur ooit een eigen show heeft gekregen is me een raadsel.
pi_50957582
Hij is 73 en heeft een zoon van 5 ofzo?
  vrijdag 29 juni 2007 @ 00:41:04 #286
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50957632
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 00:37 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik begin me telkens meer te ergeren aan Larry King. Serieus, wat een debiel.
Zit daar, totaal ongeïnteresseerd, mompelt af en toe iets onverstaanbaars, maakt fouten en kan gewoon voor geen meter interviewen. Hoe zo'n amateur ooit een eigen show heeft gekregen is me een raadsel.
Hij gaat er prat op dat hij zich nooit voorbereid voor interviews. Dat maakt het spontaan, en zo stelt hij vragen die wij gewone mensen ook zouden stellen. Tenminste, dat maakt hij zichzelf wijs.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_50958961
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 00:41 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Hij gaat er prat op dat hij zich nooit voorbereid voor interviews. Dat maakt het spontaan, en zo stelt hij vragen die wij gewone mensen ook zouden stellen. Tenminste, dat maakt hij zichzelf wijs.
Haha, serieus? Wat een verschrikkelijk slecht format!
Dan kun je net zo goed de plaatselijke frietenboer dat interview laten afnemen, die heeft waarschijnlijk nét zoveel journalistieke bagage als Larry King.
pi_50964480
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 00:41 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Hij gaat er prat op dat hij zich nooit voorbereid voor interviews. Dat maakt het spontaan, en zo stelt hij vragen die wij gewone mensen ook zouden stellen. Tenminste, dat maakt hij zichzelf wijs.
Goed excuus voor luie interviewers
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:41:16 #289
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_50964592
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 00:28 schreef Luutgaert het volgende:
"Next year it will be 10.1"
  vrijdag 29 juni 2007 @ 19:16:51 #290
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50979659
Lennon en Harrison interview: http://www.youtube.com/watch?v=NkGRC5EL7gw
Keeping an eye on the world going by my window.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 14:10:01 #291
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50999800
Uitgebreide reportage over Lennon & The Beatles, een dag na Lennon's moord:
http://www.youtube.com/watch?v=wulV4fWBV2g
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_51010310
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 19:16 schreef Thelonious het volgende:
Lennon en Harrison interview: http://www.youtube.com/watch?v=NkGRC5EL7gw
Thanks, lang niet meer gezien.
Blijft een gouden fragment.
pi_51010718
WEDNESDAY MORNING AT 5 O CLOCK AS THE DAY BEGINS lalalala

In de pauzes tussen het scriptie schrijven is het eerste wat ik doe een plaatje opzetten...
pi_51022450
http://www.norwegianwood.org/beatles/english/albumcovers15.html
De Noorse Beatles fanclub heeft per plaat vrij veel informatie gesprokkeld over hoe de cover art is ontstaan. Leuk!
pi_51040736
Leuke link! Zat info bij die ik nog niet kende. Zoals de gespiegelde Beatles op Help.

Toch, je bent aan ze gewend, maar ook de covers van The Beatles waren revolutionair. En ook op dat gebied deden ze het elke keer weer goed. Als je sommige afgekeurde covers ziet schrik je je te pletter: het is maar goed dat die afgekeurd zijn!
  maandag 2 juli 2007 @ 15:00:57 #296
130054 demins
We weten niks
pi_51059373
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 10:53 schreef Rasing het volgende:

[..]

In mijn taalnazischap richt ik mij uitsluitend op foutief taalgebruik. Zeemanszangzaadkoor vind ik niet foutief, edoch creatief.

En je moet dat boekje niet al te serieus nemen. Gewoon een stel mensen met tijd teveel, die de Beatles maar eens gaan vertalen. Het is niet zo dat ze de Engelse versie uit de winkels willen halen, om die te vervangen door hun Nederlandse. Het is wel grappig. En niet eens onverdienstelijk.
Eens. Met vaak heel creatieve oplossingen voor soms lastige (vertaal)problemen! En het mooie is dat je alles écht kunt meezingen! Zo goed zitten de vertalingen in elkaar!

Niet dat ik ooit alles heb meegezongen...
Kwartjes vallen soms jaren later!
  maandag 2 juli 2007 @ 18:28:56 #298
18026 Thelonious
le samouraï
pi_51065899
quote:
Op maandag 2 juli 2007 18:27 schreef mindgames het volgende:
Here Today, live bij een 'geheim' optreden.
http://www.youtube.com/watch?v=YBFh_Cen43A&NR=1
Ja, Paul heeft het moeilijk op het eind.

Hey, mindgames! Is er weleens een fatsoenlijk interview met Paul's pa geweest?
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_51065955
quote:
Op maandag 2 juli 2007 18:28 schreef Thelonious het volgende:
Hey, mindgames! Is er weleens een fatsoenlijk interview met Paul's pa geweest?
Toen je dat eerder in het topic vroeg heb ik eens flink gezocht op internet. En het antwoord lijkt 'nee' te zijn. Ik kan er niets over vinden, en ik weet er ook niets over. Ik heb dan wel weer een tof interview met de ouders van George.

P.S. Je quote mijn verkeerde link . Had ik nog zó snel ge-edit...
  maandag 2 juli 2007 @ 18:32:15 #300
18026 Thelonious
le samouraï
pi_51066000
quote:
Op maandag 2 juli 2007 18:30 schreef mindgames het volgende:

[..]

Toen je dat eerder in het topic vroeg heb ik eens flink gezocht op internet. En het antwoord lijkt 'nee' te zijn. Ik kan er niets over vinden, en ik weet er ook niets over. Ik heb dan wel weer een tof interview met de ouders van George.

P.S. Je quote mijn verkeerde link . Had ik nog zó snel ge-edit...
Ik vroeg me af wat Paul's pa over zijn muziek te zeggen had.
Maar wil dat interview met George's ouders ook graag lezen...
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_51066174
quote:
Op maandag 2 juli 2007 18:32 schreef Thelonious het volgende:
Ik vroeg me af wat Paul's pa over zijn muziek te zeggen had.
Maar wil dat interview met George's ouders ook graag lezen...
Het is zelfs een audio-fragment! Ik ga het even opzoeken. Ik weet dat het in een Beatles Podcast zit verwerkt, dus die aflevering moet ik even zoeken. Wat mij meteen weer op dát onderwerp brengt. Ene Dinsdalep maakt al sinds 2005 een unieke Beatles Podcast. Er zijn al 100 afleveringen verschenen! Dit is de link: http://dinsdalep.podomatic.com/ Veel unieke interviews en muziek, en vaak een interessant onderwerp. De 100ste aflevering is een mooie geluidscollage van 'het begin' tot 'het eind'. Luister maar eens. Klik hier voor een overzicht van de inhoud van de 100 afleveringen. Nu nog dat interview met de ouders van George in de grote lijst zoeken...

Wát? Het topic is vol! We gaan hierrrr verder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')