abonnement Unibet Coolblue
pi_50136168
Ik doe vaak olijven enzo in salade. 2x per week toch zeker wel (bij een maaltijdsalade).

Nu las ik dat er best wel veel vetten in zaten, en ik probeer zo gezond mogelijk te eten.

Zijn deze vetten nu van de schadelijke soort of niet?

Kmeen dat er een regel was, dat wat bij kamertemperatuur vloeibaar is, is 'gezond', en dat wat hard is, is 'slecht'.

Maar onder welke categorie vallen olijven nu?

@ modjes...sorry deze moest naar CUL
JOHNNY HEITINGA
pi_50137042
Ja, olijven zijn gezond, want het is onverzadigd vet en onverzadigd vet is goed. Verzadigd vet is slecht.

Is er ook nog een verschil tussen enkelvoudig en meervoudig, maar dat verschil weet ik niet echt uit te leggen.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:27:37 #3
135452 spanishgirl
**El amor no hace promesas**
pi_50137049
Volgens mij zitten er gezonde onverzagdigde vetten in olijven, er word per slot van rekening olijfolie van gemaakt die heel gezond voor je is..
**El amor es como una roca, no se borra con el viento; sino con el tiempo**
pi_50138531
Mooi stelt me al gerust
JOHNNY HEITINGA
pi_50138905
gezond en erg lekker!

olijven met feta
pi_50141836
Fèta zit veeeeeel te veel vet in + dat vind ik goor
JOHNNY HEITINGA
pi_50227997
1e hit google

Wees dus matig met het gebruik van oliën en producten met veel m.o.v.-6 's. Denk daarbij aan zonnebloem- en sojaolie en mayonaise, sladressing, margarine en ook sommige pestosauzen. Aan dagelijks 4 gram van dergelijke vetzuren heb je genoeg. Dat is ongeveer de hoeveelheid margarine die je op 1 boterham smeert.
Voor je gezondheid hoef je niet zuinig te zijn met voedingsmiddelen die rijk zijn aan enkelvoudige en m.o.v.-3 vetzuren zoals olijven, olijfolie en noten. Wel is het aan te raden om (vette) vis niet meer dan twee keer per week te eten. Want door de vervuilde zeeën bevatten visvetten zware metalen zoals kwik. Het is niet goed voor je als je daar te veel van binnen krijgt.

bron: http://www.opdieet.nl/vetten.htm
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_50275081
Olijven op zich zijn zeker gezond, het probleem is alleen dat er veel zout op zit. Dat is niet goed voor je lichaam.
pi_50275415
mensen die bang zijn te veel verzadigd vet te eten

Overdrijf niet zo met dat soort dingen. Het is niet dat je een pakje boter naar binnen werkt oid...
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_50276087
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:23 schreef EricT het volgende:
mensen die bang zijn te veel verzadigd vet te eten

Overdrijf niet zo met dat soort dingen. Het is niet dat je een pakje boter naar binnen werkt oid...
Dat zei ik ook niet.
Maar ik leef gezond. Punt. Bewuste keuze
JOHNNY HEITINGA
pi_50276206
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:49 schreef Camplo het volgende:

[..]

Dat zei ik ook niet.
Maar ik leef gezond. Punt. Bewuste keuze
Precies. Gelijk heb je.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 23:49:00 #12
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_50285499
Geen verzadigd vet eten is ook slecht.
Denk je "alles" te weten wordt er vanalles herzien.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_50287102
De vetten in olijven zijn voor ong 99% goede en onverzadigde vetten. Olijven zijn dus gezond Maar je moet er idd geen kilo's van liggen eten, anders word je natuurlijk dik, gezond voedsel kan ook dik maken als je er teveel van eet
pi_50287164
Olijven zijn erg gezond, je kunt een potje altijd leeggooien in een vergiet en ze afspoelen met water, dan zijn ze minder zout.

Ook zijn ze goed bij verstopping!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 10 juni 2007 @ 12:20:34 #15
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_50293621
quote:
Op zondag 10 juni 2007 00:49 schreef zhe-devilll het volgende:
Olijven zijn erg gezond, je kunt een potje altijd leeggooien in een vergiet en ze afspoelen met water, dan zijn ze minder zout.
Dan smaken ze waterig!
Culinaire barbaar!
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')