abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_50089333
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:16 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik heb geen tuin.
Deze tuin is deels openbaar aangezien alle flats er uitzicht op hebben. Je zou er bijvoorbeeld ook geen keiharde orgies mogen houden door aanstootgevendheid, iets wat je in je huis of een totaal afgesloten tuin, waar het geluid anderen niet stoort, wel weer mag. En daar ben je het wel weer mee eens maar als het over naakt zijn gaat dan wil je wel ineens dat er andere redenen gelden voor een tuin dan op straat.
hoe haal jij uit dit bericht dat er flats om heen staan? Of waar het uberhaupt is...

Verder denk ik niet dat iemand die normaal spoort naakt in zijn tuin gaat liggen (of je moet weinig inkijk hebben in je tuin) maar om het nou te verbieden vind ik ook wel weer erg sneu... Net alsof je verplicht voor je raam moet gaan staan naar de buren kijken...
  maandag 4 juni 2007 @ 13:20:34 #52
162637 Blauwe_Pino
Groetjes Blauwe Pino
pi_50089361
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:18 schreef CrazyTaxi het volgende:
Waar staat het nieuws? bronvermelding graag.
Wie heeft wat beslist?
Wat zijn de overwegingen voor deze beslissing?
Ik mis -tal van zinnige details.
Het beicht stond op een nieuws-blog. Waar precies weet ik niet meer. Ik kwam er toevallig op en omdat ik naturist ben vond ik het bericht wel interessant. Ik zal kijken of ik het nog ergens kan terugvinden.
  maandag 4 juni 2007 @ 13:21:02 #53
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_50089370
quote:
Op maandag 4 juni 2007 12:50 schreef Hephaistos. het volgende:
Het is trouwens geen primeur. Ik kan me nog een zaak herinneren van iemand die graag naakt door zijn eigen huis liep. Dat werd als aanstootgevend beschouwd door de buren, die vanaf de straat naar binnen keken.
Ja, vooral als ze op het keukentrapje gingen staan.

OT: Ik zou counter-sue'en. Aangifte doen tegen dat huftertje voor schennispleging en stalking. Eikel.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 4 juni 2007 @ 13:22:54 #54
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50089419
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:19 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

hoe haal jij uit dit bericht dat er flats om heen staan? Of waar het uberhaupt is...
quote:
De 12 jarige buurjongen is door zijn ouders betrapt toen hij al masturberend uit zijn slaapkamerraam naar de naakte buren staarde.
Flats of 2-onder-1-kap woningen hebben dus uitzicht op de gewraakte tuin.
quote:
Verder denk ik niet dat iemand die normaal spoort naakt in zijn tuin gaat liggen (of je moet weinig inkijk hebben in je tuin) maar om het nou te verbieden vind ik ook wel weer erg sneu... Net alsof je verplicht voor je raam moet gaan staan naar de buren kijken...
Je moet toch wel op een zonnige dag uit je eigen raam kunnen staren zonder dat er naakte mensen voor je liggen? Of vind je dat mensen die vrijheid niet verdienen?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 4 juni 2007 @ 13:22:58 #55
48996 ed_reeb
vroem vroem vrrrooeeeeeeem
pi_50089421
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:14 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En de een z'n vrijheid eindigd waar die van een ander begint. Mensen hebben ook het recht op vrijheid van afleidende beelden. It works both ways.

DIt is pas gelul vrijheid is de keuze om niet te hoeven kijken, niet dat je andere hun vrijheid belemmert, dat werkt geen trwee kanten op, alleen voor mensen die vinden dat ze de keuze vrijheid van anderen moetem beoordelen.
[..]


Mensen kunnen er wel tegen, alleen is het zien van geslachtsdelen een prikkel die afleidend en irritant werkt. Kleren zijn de smeerolie van de maatschappij in dat opzicht.

Als naaktlopen gebruikelijk is, is het zien van geslachtsdelen een stuk minder prikkelend. Kleding is de reden van het feit dat uitkleden spannend is, niet naaktheid.
[..]

Alles is natuurlijk. Als het niet natuurlijk is is het bovennatuurlijk en ik (en jij hoop ik) geloven niet in geesten. Toch?

Dan is ook het bovennatuurlijke natuurlijk.

Non-argument dus.
[..]

Tuin is voor een deel openbare ruimte. Al die flats hebben er uitzicht op. Als dit niet het geval was was er geen probleem.

Een tuin is zeker geen deel van de openbare ruimte. Dat je ergens naar kan kijken betekent niet dat het openbaar is. Dat zal die meid die daar in haar blote kut ligt waarschijnlijk beamen....
beer
  maandag 4 juni 2007 @ 13:25:37 #56
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50089499
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:22 schreef ed_reeb het volgende:

[..]
Tuin is zeker wel voor een deel openbare ruimte en is een groot onderdeel van het uitzicht van de huizen die er omheen staan.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 4 juni 2007 @ 13:25:48 #57
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_50089501
Is naakt zijn in de openbaarheid strafbaar?

Vraag:
Betrokkene is naturist en gaat bij voorkeur zo vaak mogelijk zonder kleding door het leven. Zo gaat betrokkene bijvoorbeeld regelmatig naakt joggen. Hierover gaat dan ook de vraag:
In hoeverre is het strafbaar om in het openbaar naakt te zijn?
Bijvoorbeeld in de volgende situaties:
- naakt zonnen in de eigen tuin, zichtbaar voor omwonenden

Zonder kleding voelt betrokkene zich een zeer gelukkig mens, en betrokkene heeft er geen enkel probleem mee als iemand daar getuige van is. Ook wil betrokkene niemand voor het hoofd te stoten, vandaar dat betrokkene bijvoorbeeld bij het joggen de meest stille momenten op de dag uitkiest.

Antwoord:
hoewel iedereen vrij is in zijn doen en laten en zijn manier van kleden heeft de wetgever het nodig gevonden om bepaalde zaken te regelen. Eén van deze zaken is dat mensen geen aanstoot mogen geven aan anderen. Omdat andere mensen aanstoot zouden kunnen nemen aan het naaktlopen van betrokkene is artikel 239 van het wetboek van Strafrecht er gekomen In dit artikel staat:
Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft schennis van de eerbaarheid:
1°. op of aan een plaats, voor het openbaar verkeer bestemd;
2°. op een andere dan onder 1° bedoelde openbare plaats, toegankelijk voor personen beneden de leeftijd van zestien jaar;
3°. op een niet openbare plaats, indien een ander daarbij zijns ondanks tegenwoordig is.

Daarnaast in artikel 430a van het wetboek van Strafrecht:
Hij die zich buiten een door de gemeenteraad als geschikt voor ongeklede openbare recreatie aangewezen plaats, ongekleed bevindt op of aan een voor het openbaar verkeer bestemde plaats die voor ongeklede recreatie niet geschikt is, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie.

Overigens is het zo dat in de eigen beslotenheid van het eigen huis betrokkene meer vrijheden hebt, dan buiten het eigen huis en/of tuin. Als andere mensen (buren?) aanstoot nemen aan het naaktzonnen in de tuin, zal betrokkene of de buren maatregelen moeten nemen om de overlast voor hen uit te sluiten. (lid 3 van artikel 239 Strafrecht)

integraal van tomatensite
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
  maandag 4 juni 2007 @ 13:25:55 #58
162637 Blauwe_Pino
Groetjes Blauwe Pino
pi_50089508
quote:
Je moet toch wel op een zonnige dag uit je eigen raam kunnen staren zonder dat er naakte mensen voor je liggen? Of vind je dat mensen die vrijheid niet verdienen?
Dan kijk je toch niet! Ze dwingen je toch niet om naar die tuin te kijken. Je kan toch ook de andere kant op kijken of erlangs kijken enz enz enz.
  maandag 4 juni 2007 @ 13:26:17 #59
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_50089514
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:14 schreef SpecialK het volgende:

En de een z'n vrijheid eindigd waar die van een ander begint. Mensen hebben ook het recht op vrijheid van afleidende beelden. It works both ways.
Jouw postings werken bij mij ontzettend op m'n zenuwen. Ik wil dat je *acuut* stopt met posten op dit forum.
Ik heb tenslotte het recht om niet gestoord te worden door jouw jaren-50-moralisme, en ik heb er niet om gevraagd dat jij *mijn* bandbreedte misbruikt om *jouw* boodschappen bij mij binnen te brengen.

I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 4 juni 2007 @ 13:27:49 #60
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_50089563
Doet me denken aan het volgende verhaal:

Een oud vrouwtje woont op twee hoog in een pandje in Amsterdam. Voor haar deur heeft ze uitzicht op een 'krul' (urinoir) en klaagt hierover bij de gemeente. De gemeente plaatst een paar hoge bomen voor de 'krul' en daarmee lijkt de zaak opgelost.

Belt dat vrouwtje later weer op met dezelfde klacht. Een ambtenaar gaat bij haar thuis kijken en ziet alleen maar het groen van de bomen. Zegt dat vrouwtje: 'Ja, maar ga nu eens op deze stoel staan!'
  maandag 4 juni 2007 @ 13:27:59 #61
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50089570
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:25 schreef Blauwe_Pino het volgende:

[..]

Dan kijk je toch niet! Ze dwingen je toch niet om naar die tuin te kijken. Je kan toch ook de andere kant op kijken of erlangs kijken enz enz enz.
Dan kijk je niet? Je mag toch zelf wel uitmaken of je geniet van het uitzicht waar je een fokking hypotheek van 700 euro per maand op hebt lopen?

Erlangs kijken gaat niet. Menselijk brein zit zo in elkaar dat je aandacht er naartoe wordt getrokken. Kan je niks aan doen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 4 juni 2007 @ 13:30:48 #62
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50089648
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:26 schreef gronk het volgende:

[..]

Jouw postings werken bij mij ontzettend op m'n zenuwen. Ik wil dat je *acuut* stopt met posten op dit forum.
Ik heb tenslotte het recht om niet gestoord te worden door jouw jaren-50-moralisme, en ik heb er niet om gevraagd dat jij *mijn* bandbreedte misbruikt om *jouw* boodschappen bij mij binnen te brengen.

Mijn jaren 50 moralisme? Ik baseer mijn meningen niet op christelijke waarden of de bijbel. Ik ben een atheist, pro abortus, pro euthanasie. Ik heb over dit onderwerp langer dan 10 sec. nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat nudisten juist degene zijn die inbreken op de vrijheid van anderen.

Dit forum is ontworpen om je mening te kunnen geven. Ik houd mij hier aan de regels. Je poging tot het doortrekken van mijn mening naar een absurdistisch standpunt mbt het forum houd dus geen stand.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 4 juni 2007 @ 13:31:22 #63
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_50089662
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:27 schreef SpecialK het volgende:

Dan kijk je niet? Je mag toch zelf wel uitmaken of je geniet van het uitzicht waar je een fokking hypotheek van 700 euro per maand op hebt lopen?
Die mensen naast jou hebben ook een 'fokking hypotheek' van 700 euro betaald.

Of mag je alleen maar betalen voor een tuin, en er niet in zitten?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 4 juni 2007 @ 13:31:29 #64
162637 Blauwe_Pino
Groetjes Blauwe Pino
pi_50089668
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dan kijk je niet? Je mag toch zelf wel uitmaken of je geniet van het uitzicht waar je een fokking hypotheek van 700 euro per maand op hebt lopen?

Erlangs kijken gaat niet. Menselijk brein zit zo in elkaar dat je aandacht er naartoe wordt getrokken. Kan je niks aan doen.
Als jij een mooie siertuin hebt aangelegd en ik vind die lelijk. Moet jij die dan aanpassen? Dacht het niet.
pi_50089689
quote:
Op maandag 4 juni 2007 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben eens aangesproken op het feit dat ik in mijn eigen woning, op de eerste etage, in mijn nakie naar de telefoon liep toen ik in bad zat. Een aantal dames van een kantoor aan de overkant hadden niets beters te doen dan bij mij naar binnen te kijken ipv te werken.
Doet mij denken aan het verhaal dat de heren van Loeff Claes Verbeke hun ogen niet konden afhouden van een dame die geregeld naakt in haar woning in de Weenatoren liep. Wat een geld dat wel niet heeft gekost...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 4 juni 2007 @ 13:33:40 #66
63576 Navane
[... of niet natuurlijk ...]
pi_50089720
d'r was niet eens een probleem. Buren blij, jongetje blij.. en die ouders moeten dat jongetje niet bespieden.
pi_50089728
Een van onze overburen is door onze buren betrapt en op de foto gezet toen hij in het centrale trappenhuis (met aan de buitenkant ramen) naakt stond te masturberen met een vinger in zjin kont. De foto's zijn overhandigt aan de politie en er zal een buurtonderzoek volgen om te achterhalen wie deze man was.

Ontopic:
Ik zou er geen problemen mee hebben wanneer mijn buren naakt recreren op hun balkon, maar ik kan me voorstellen dat een gezin met jonge kinderen daar niet van gediend is. Er zijn plaatsen om naakt te recreeren, een tuin met inkijk is daarvoor niet de juiste plaats.
  maandag 4 juni 2007 @ 13:34:18 #68
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50089741
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:31 schreef Blauwe_Pino het volgende:

[..]

Als jij een mooie siertuin hebt aangelegd en ik vind die lelijk. Moet jij die dan aanpassen? Dacht het niet.
lelijke siertuinen veroorzaken geen storende prikkels in het brein. Lekkere kutjes wel.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 4 juni 2007 @ 13:35:18 #69
102387 FUFR
schwung!
pi_50089776
quote:
Op maandag 4 juni 2007 12:50 schreef Hephaistos. het volgende:
Het is trouwens geen primeur. Ik kan me nog een zaak herinneren van iemand die graag naakt door zijn eigen huis liep. Dat werd als aanstootgevend beschouwd door de buren, die vanaf de straat naar binnen keken.
ja duh!
omdat ie categorisch weigerde zn gordijnen dicht te doen..
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_50089792
Volgens mij is Blauwe_Pino gewoon een vieze pedo met zijn verhaaltje over een 12-jarig jongetje
pi_50089798
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:34 schreef SpecialK het volgende:

lelijke siertuinen veroorzaken geen storende prikkels in het brein. Lekkere kutjes wel.
Ik denk dat ik eerder een storende prikkel krijg van een lelijke siertuin dan van een "lekkere kut".
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 4 juni 2007 @ 13:36:16 #72
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_50089807
Topic kan toch wel opslot het is duidelijk hoe de rechter in sommige gevallen zal oordelen. Lees even v&a door aantal posts terug. De meningen die een ieder heeft doet er weinig toe. Je zult er als naturist bewust van moeten zijn wat de regels omtrent naturisme zijn.
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
  maandag 4 juni 2007 @ 13:36:16 #73
102387 FUFR
schwung!
pi_50089808
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:34 schreef Robar het volgende:
Een van onze overburen is door onze buren betrapt en op de foto gezet toen hij in het centrale trappenhuis (met aan de buitenkant ramen) naakt stond te masturberen met een vinger in zjin kont. De foto's zijn overhandigt aan de politie en er zal een buurtonderzoek volgen om te achterhalen wie deze man was.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  maandag 4 juni 2007 @ 13:36:35 #74
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50089820
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik eerder een storende prikkel krijg van een lelijke siertuin dan van een "lekkere kut".
Storend natuurlijk tussen aanhalingstekens. Afleidend eerder.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_50089873
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:36 schreef FUFR het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ik heb ze helaas niet en ik wil ook niet degene zijn die deze foto's verspreid, het kan "storende" prikkels veroorzaken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')