abonnement Unibet Coolblue
  zondag 3 juni 2007 @ 22:37:53 #1
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_50074244
Vanmiddag had ik verhitte discussie met iemand over hoe lang een diesel/benzine en/of lpg auto meegaat.
Dit kwam ter sprake nadat duidelijk was geworden dat mijn dieseltje met 390k op de teller wat moeilijk startte en koelvloeistof verliest.

De ander vond 390k wel heeeeel erg weinig voor een diesel, die zouden minstens wel 7 of 8 ton mee moeten gaan en hun eigen lpg auto had zeker wel 7 ton ook gelopen en dat allemaal met de 1ste motor er nog in

Ik geloof er werkelijk geen donder van; op elke willekeurig auto site tref ik diesels nooit boven de 4 ton aan of benzines boven de 3 ton (Oldtimers daar gelaten)

Hoe zit het nu werkelijk met de ongeveer gemiddelde maximale duur voor diesel, bezine of lpg auto's met 1ste motor?
  zondag 3 juni 2007 @ 22:41:14 #2
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_50074340
Zo lang je onderhoud gewoon normaal doet kunnen zowel benzine als diesel als LPG auto's makkelijk 5 ton of meer lopen. Je ziet ze ook met 7 ton of 1 miljoen of anderhalf miljoen ofzo.
Onderhoud is wel echt nodig.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  Moderator zondag 3 juni 2007 @ 22:42:07 #3
18653 crew  D.
pi_50074366
Da's afhankelijk van vele factoren: leeftijd, gebruik, merk, kwaliteit,.....

Maar, over het algemeen kan 4 ton best het begin van het einde zijn, maar dat hoeft niet, en 8 ton zijn uitzonderingen.
pi_50074392
Autoweek testte eens een Polo en die had na 90.000 km al een vastlopend wiellager.
  zondag 3 juni 2007 @ 22:43:57 #5
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_50074433
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 79% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 17:44:53 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_50074492
Diesels draaien mits goed onderhouden wel 8 ton of een miljoen. LPG 4 ton, en benzine 5 ton.

Daarna is er imo niet zoveel meer van over.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zondag 3 juni 2007 @ 22:47:54 #7
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_50074563
Hoort bij goed onderhoud dat het complete blok gereviseerd word, dichtgelast wanneer nodig e.d.?
  zondag 3 juni 2007 @ 22:49:20 #8
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_50074622
quote:
Op zondag 3 juni 2007 22:41 schreef Barcaconia het volgende:
Zo lang je onderhoud gewoon normaal doet kunnen zowel benzine als diesel als LPG auto's makkelijk 5 ton of meer lopen. Je ziet ze ook met 7 ton of 1 miljoen of anderhalf miljoen ofzo.
Onderhoud is wel echt nodig.
lpg 5 ton makkelijk halen; you've got to be kidding yourself.
of het blok 2x wisselen
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_50074800
quote:
Op zondag 3 juni 2007 22:49 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

lpg 5 ton makkelijk halen; you've got to be kidding yourself.
of het blok 2x wisselen
Wij hebben vroeger een Ford Sierra 2.0 gehad die 350000 op LPG heeft gereden. maar die was geheel af. motor trok niet meer etc.
Was een 1988'er. Weggedaan naar de sloop in 1996 geloof ik.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_50074883
quote:
Op zondag 3 juni 2007 22:49 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

lpg 5 ton makkelijk halen; you've got to be kidding yourself.
of het blok 2x wisselen
wel eens enkele verhalen gehoord van bmw 316 lpg met 800.000km's derop dus tis wel mogelijk.

Ligt gewoon (zoals gezegd) aan onderhoudt. Maargoed, als je auto 500.000 heeft gelopen dan zijn er wel meer slijtageplekken aan dan enkel je motor....
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
  zondag 3 juni 2007 @ 22:58:05 #11
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_50074924
Waarom vind op bv autotrader dan bijvoorbeeld alleen diesels die tussen de 4 en 5 ton hebben gelopen en voor de rest hoger niets meer? (Het zijn dan wel alleen maar mercedessen en volvo's)
pi_50074965
Ach ja zolang je maar onderdelen blijft vervangen gaat ie eeuwig mee he..tis maar hoe je het bekijkt
pi_50074967
Op tijd kleppen stellen en m'n 740 moet ook probleemloos met z'n eerste kop naar de 350.000 gaan
  zondag 3 juni 2007 @ 22:59:01 #14
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_50074969
Het ligt gewoon aan het gebruik en het onderhoud van de auto. Niet meer en niet minder.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 3 juni 2007 @ 22:59:01 #15
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_50074970
Het klinkt bijna hetzelfde als verhaaltje van hoe snel iemand z'n rijbewijs heeft, met elk jaar dat er meer over geluld word word er een dag van het aantal benodigde lessen afgehaald

Ik durf te wedden dat mijn auto dan over 15 jaar al wel ruim 5 ton gereden heeft, ook al gaat ie nu de soep in
pi_50075099
Hier in de buurt heeft een Golf2 1.6diesel rondgereden die 1.000.000+ ging . Die heeft ook nog in de Autoweek gestaan trouwens.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zondag 3 juni 2007 @ 23:06:16 #17
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_50075213
Ligt puur aan onderhoud.

Onze auto waar 200000 op staat kwam het koppelingspedaal niet meer terug.
Bleek dat het koppelingsvloeistof niet meer doorliep als je de koppeling indrukte, boel schoongemaakt en dat ding gaat weer als een trein.

Echt, gewoon je auto goed onderhouden, that's it.
0 topics op naam. 14.gif
pi_50075244
Onderhoud is erg belangrijk. Ook het gebruik (netjes warm rijden, circuitgebruik is wezenlijk anders dan snelweg, enz.) Daarnaast kan er altijd wat mis gaan.

De tijd dat diesels veel beter presteren dan benzinemotoren vwb levensduur is wel voorbij met de huidige ontwikkelingen. Diesels moeten veel meer vermogen leveren omdat de markt het vraagt, maar dat gaat toch wel een beetje ten koste van de levensduur. Benzinemotoren zijn echter wel in levensduur er op vooruit gegaan. LPG is tegenwoordig eerder levensduurverlengend, vanwege de schone verbranding, maar als je een LPG auto op zijn staart trapt... dan weer niet.

Al met al is voor een moderne motor 200.000 km niets bijzonders meer. Ook 300.000 km hoeft geen probleem te zijn, mits juist gebruik/onderhoud. Meer kan ook best, maar of het economisch interessant is om de auto met zoveel kilometers op de weg te houden? Hangt er vanaf.

Hoe dan ook: er is geen eenduidig antwoord. Er zijn diesels die na 100.000 km naar de klote zijn, er zijn benzinemotoren die na een miljoen kilometer nog vrolijk draaien. Het kan allemaal.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 3 juni 2007 @ 23:21:21 #19
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_50075689
quote:
Op zondag 3 juni 2007 23:07 schreef DS4 het volgende:
Hoe dan ook: er is geen eenduidig antwoord.
Daarom ook 'gemiddeld maximaal'

Het is net zoiets als een MTBF bij harde schijven bijvoorbeeld
pi_50075798
Een ton of 4 moet toch zeker haalbaar zijn, maar wat voor type auto heb je?
  zondag 3 juni 2007 @ 23:25:50 #21
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_50075828
quote:
Op zondag 3 juni 2007 23:24 schreef ChRoNiC het volgende:
Een ton of 4 moet toch zeker haalbaar zijn, maar wat voor type auto heb je?
Renault Megane. Uit '96.

(hij zit op het nippertje aan de 4 ton nu, nog maar 10k te gaan)
pi_50076026
ik heb nog en oude vw transporter rijden met ook bijna 4 ton op de teller(397000)
maar dat dingen start en loopt als bijna nieuw, ik denk dat bij jouw de gloei bougies vervangen moeten worden, want dat is meestal de oorzaak van slecht starten.
geen ondertitel mogelijk I.V.M. technische storing.
pi_50076048
quote:
Op zondag 3 juni 2007 23:32 schreef dutchtubby het volgende:
ik heb nog en oude vw transporter rijden met ook bijna 4 ton op de teller(357000)
maar dat dingen start en loopt als bijna nieuw, ik denk dat bij jouw de gloei bougies vervangen moeten worden, want dat is meestal de oorzaak van slecht starten.
Maar oude VW-diesels gaan dan ook wel erg lang mee hè .
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_50076093
quote:
Op zondag 3 juni 2007 22:46 schreef Glijdt_licht het volgende:
Diesels draaien mits goed onderhouden wel 8 ton of een miljoen. LPG 4 ton, en benzine 5 ton.

Daarna is er imo niet zoveel meer van over.
Heb een BMW 318i op LPG, en zit nu aan de 319. Rijd nog als een zonnetje, niks van te merken.
* In een snel rijdend voertuig gaat de tijd langzamer
* SMILE...... it confuses people
  zondag 3 juni 2007 @ 23:48:02 #25
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50076517
Zoals gezegd; nogal afhankelijk van rijstijl, onderhoud en hoeveel geld je er nog in wilt steken...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 4 juni 2007 @ 00:00:31 #26
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_50076939
ik heb op lpg 500k gereden met mijn nissan uit 91... eerste motor ( tweede versnellingsbak)

mij pa met zijn ford transit uit 90 toendertijd 600k

De moderne diesel gaat tot 800K mee en een mercedes sprinter bus ( mits normaal onderhoud en een fatsoenlijke bestuurder) tot over de 1 mil..


Benzine van tegenwoordig ook wel 600k.. maar de auto's zijn meestal eerder verrot voordat de moter kapo is
pi_50077272
quote:
Op maandag 4 juni 2007 00:00 schreef Bill_E het volgende:
ik heb op lpg 500k gereden met mijn nissan uit 91... eerste motor ( tweede versnellingsbak)

mij pa met zijn ford transit uit 90 toendertijd 600k

De moderne diesel gaat tot 800K mee en een mercedes sprinter bus ( mits normaal onderhoud en een fatsoenlijke bestuurder) tot over de 1 mil..


Benzine van tegenwoordig ook wel 600k.. maar de auto's zijn meestal eerder verrot voordat de moter kapo is
Ik denk eerder dat de kosten van onderhoud niet opwegen tegen een nieuwe auto. Dus echt verrot zijn ze niet. Maar op een gegeven moment, kosten nieuwe banden + distributie + dempers + nieuwe dashverlichting mss wel 800euro, terwijl de dagwaarde 600euro is. Daar ga je niet meer in investeren dunkt me.En dat terwijl de koets er verder nog goed uit ziet.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 4 juni 2007 @ 06:04:59 #28
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_50081414
quote:
Op zondag 3 juni 2007 22:58 schreef Keiichi het volgende:
Waarom vind op bv autotrader dan bijvoorbeeld alleen diesels die tussen de 4 en 5 ton hebben gelopen en voor de rest hoger niets meer? (Het zijn dan wel alleen maar mercedessen en volvo's)
Omdat die naar het buitenland gaan, hier wil niemand ze meer.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_50081532
quote:
Op maandag 4 juni 2007 00:11 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat de kosten van onderhoud niet opwegen tegen een nieuwe auto. Dus echt verrot zijn ze niet. Maar op een gegeven moment, kosten nieuwe banden + distributie + dempers + nieuwe dashverlichting mss wel 800euro, terwijl de dagwaarde 600euro is. Daar ga je niet meer in investeren dunkt me.En dat terwijl de koets er verder nog goed uit ziet.
Ik koop voor die 800 euro niet een andere, goede auto.
Dus het is een prima investering als de koets er nog goed uitziet.

En die ziet er nog goed uit

Ik kijk niet naar dagwaarde of investering.
Ik kijk naar het geld dat ik over hou omdat ik in een "antiekje" (21 jaar) rij.
En ik wil er nog 10 jaar in rondtoeren. Dan heeft de auto zo'n 550.000 op de teller.

Ik heb net een Haynes werkplaatsboek kunnen bemachtigen en specialistisch gereedschap voor die auto (klepspanner, klepstelplaatjes, 1 inch sleutel voor oliebout, etc). Ik kan nog amper sleutelen maar ik wil toch leren zoveel mogelijk zelf te doen. Geen computers aan boord; alles is te doorgronden (en dat terwijl ik zelf in de ICT werk )

Aanschaf + onderhoud ligt bij mij lager dan de afschrijving die je op een nieuwe auto in een jaar hebt.
Beat that!

M'n oom kocht in 1985 een T2 VW busje uit 1973.
Nu, anno 2007, rijdt hij nog steeds in datzelfde T2 busje.
Kilometerstand? Ehm, de tel kwijtgeraakt...
Motor? 3e exemplaar... (inmiddels een 1800 luchtboxer met injectie)
Maar hij houdt de kosten tot op de cent bij... En daar rij je geen andere auto voor...

Hij sleutelt er overigens wel zelf aan. Dat is een groot voordeel bij oude auto's; bijna alles is nog zelf te doen.

[ Bericht 8% gewijzigd door TheFreshPrince op 04-06-2007 07:03:02 ]
  maandag 4 juni 2007 @ 08:00:07 #30
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_50081811
Er komt hier altijd zo'n ijsboer uit belgie, hij heeft 1.700.000 op zijn teller staan, althans 2 jaar geleden en hij rijdt nog steeds hetzelfde busje
Because they will last that long.
pi_50081997
quote:
Op maandag 4 juni 2007 08:00 schreef Pascal86 het volgende:
Er komt hier altijd zo'n ijsboer uit belgie, hij heeft 1.700.000 op zijn teller staan, althans 2 jaar geleden en hij rijdt nog steeds hetzelfde busje
pi_50114367
Kennis van ons heeft een Galant V6 24V 3.2L gehad met 8 ton op de teller... wat vind je daarvan?
(Orginele blok!!)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 07:04:08 #33
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_50116657
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 00:41 schreef Turquaz52 het volgende:
Kennis van ons heeft een Galant V6 24V 3.2L gehad met 8 ton op de teller... wat vind je daarvan?
(Orginele blok!!)
Onzin om eerlijk te zijn

Heeft die ook grotendeels van die 8 ton er zelf opgereden, anders is er nooit 100% zekerheid in te krijgen
pi_50118127
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 07:04 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Onzin om eerlijk te zijn

Heeft die ook grotendeels van die 8 ton er zelf opgereden, anders is er nooit 100% zekerheid in te krijgen
gekocht met 1 of 2 ton op de teller.. hij is vaak in het buiteland te vinden (zakenman oid). De auto heeft een aanrijding gehad, vandaar dat hij em verkocht. Anders zou hij em echt niet weg doen..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_50118802
Tsja, wanneer is een auto "op"? Motorblokken op zich kunnen enorm hoge kilometerstanden aan, maar meestal is de rest van de auto beyond repair en gaat 'ie naar de sloop.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 09:56:33 #36
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_50118971
Als ik de vraag nu eens aan pas wanneer een auto economisch op is. Dat het onderhoud dusdanig veel vergt dat een nieuwere kopen goedkoper is.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 10:07:43 #37
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50119187
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 00:41 schreef Turquaz52 het volgende:
Kennis van ons heeft een Galant V6 24V 3.2L gehad met 8 ton op de teller... wat vind je daarvan?
(Orginele blok!!)
Een galant met een 3.2 v6 heeft zeer zeker niet het originele blok erin...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 5 juni 2007 @ 10:34:29 #38
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_50119860
Ik blijf er bij dat een dikke diesel 5 ton mee gaan, gewone diesels 4 ton en benzines gewoon niet veel verder dan 3 ton

pi_50119998
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 10:07 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Een galant met een 3.2 v6 heeft zeer zeker niet het originele blok erin...
het kan zijn dat ik in de war ben met dat 3.2, het was wel een V6 met 24kleppen...
En Ja hij had zeker wel een orginele blok dr in... Altijd goed onderhouden enzo, hij was niet zo iemand die echt technisch was die zomaar een ander blok ff laat in lepelen...
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_50120009
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 10:34 schreef Keiichi het volgende:
Ik blijf er bij dat een dikke diesel 5 ton mee gaan, gewone diesels 4 ton en benzines gewoon niet veel verder dan 3 ton

Hoe bedoel je? De auto of het motorblok? En wanneer is volgens jou het motorblok op? Is dat als de koppakking lekt, de nokkenas versleten is, de zuigers teveel speling hebben in de cilinders, de krukaslagers eruit liggen of pas als er een gat in het blok zit? Het is allemaal te repareren. En zoals ik al zei, de reden dat je niet vaak een auto met kilometerstand >4 ton tegenkomt is meestal niet het gevolg van motorschade, maar van andere zaken die versleten zijn.

Met andere woorden, op jouw vraag kan je geen goed antwoord geven.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 10:52:38 #41
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50120392
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 10:34 schreef Keiichi het volgende:
Ik blijf er bij dat een dikke diesel 5 ton mee gaan, gewone diesels 4 ton en benzines gewoon niet veel verder dan 3 ton

Vandaar dat er gasten met carina's rondrijden met 5/6/7 ton op benzine...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:36:09 #42
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_50121814
Maar ik geloof nooit dat dat de eerste motor is dan.
pi_50121832
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 10:52 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Vandaar dat er gasten met carina's rondrijden met 5/6/7 ton op benzine...
+ Mijn oom met een Civic Coupé met 3,6 ton op de teller
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:38:46 #44
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50121894
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:36 schreef Keiichi het volgende:
Maar ik geloof nooit dat dat de eerste motor is dan.
Was dat voor onzin? Echt wel de eerste motor...

Overigens vind ik je opstelling/toon ook erg storend...:
Keiichi: Hoeveel is 1+1?
A: 2
B: 2
C: 2
D: 2
Keiichi: Echt niet, het is 3...



[ Bericht 28% gewijzigd door MikeyMan op 05-06-2007 11:46:28 ]
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_50122942
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:38 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Was dat voor onzin? Echt wel de eerste motor...

Overigens vind ik je opstelling/toon ook erg storend...:
Keiichi: Hoeveel is 1+1?
A: 2
B: 2
C: 2
D: 2
Keiichi: Echt niet, het is 3...

Whahahaha
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_50125550
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:36 schreef Keiichi het volgende:
Maar ik geloof nooit dat dat de eerste motor is dan.
Dat is te controleren aan het motornummer... Maar dat terzijde.

Gebruik is allesbepalend voor hoe lang iets meegaat. Als je veel lange ritten maakt op de snelweg, dan slijt de auto daar nauwelijks van. Ga je iedere dag met koude motor vol op het gas... enz.

Voor de motor is niet het aantal kilometers van belang, maar het aantal omwentelingen. Stel je hebt een stadsauto. Daarmee rij je alleen korte ritjes Veel optrekken en remmen. Veel met koude motor.

Daarnaast een grote sedan. Veel snelwegkilometers, vrijwel alles met warme motor.

De motor in de stadsauto gaat 120.000 km mee met bovenstaand gebruik (ik ga er vanuit dat je dit gelooft, het is geen gek getal, zelf opzettelijk aan de lage kant).

Door de overbrenging in de sedan rijdt deze auto gemiddeld genomen zelfs minder toeren dan de stadsauto (die immers vaak aan het accelereren is). Als er wordt gereden dan rijdt de stadsauto gemiddeld 50 km/u, waar de sedan gemiddeld 100 km/u rijdt. Naast dit verschil zijn er dus de gemiddeld lagere toeren. Het is niet gek om te veronderstellen dat de sedan bij gelijk aantal kilometers 2,5x zo weinig toeren heeft gedraaid.

Daarnaast heb je de slijtage koud. nu rijdt ook het stadsautootje niet alleen maar koud, maar het is niet zo vreemd om te veronderstellen dat het een factor 1,5 scheelt (slijtage koud is nl. fiks hoger).

Vervolgens is de sedan een 6 cilinder, hetgeen er voor zorgt dat er minder werk per cilinder dient te worden verricht. Meer lagers, enz. De bouwkwaliteit geeft nog eens een factor 1,5 minder slijtage, althans, de motor kan 1,5x zoveel aan.

2,5*1,5*1,5= 5,625*120.000 = 675.000 km.

De berekening is natte vingerwerk, zonder meer, maar laat wel zien dat hoge kilometerstanden zo idioot niet zijn, mits het gebruik daarmee overeen stemt.

Diesels draaien per saldo vaak 1,5x zo weinig toeren, hetgeen inhoudt dat een ongeblazen diesel gewoon nog eens een extra factor 1,5 toevoegt. Bij geblazen is het wat minder eenvoudig en de meeste diesels zijn tegenwoordig geblazen, maar toch: zo kom je over het miljoen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50129000
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:36 schreef Keiichi het volgende:
Maar ik geloof nooit dat dat de eerste motor is dan.
Dan geloof je het niet. Maar met 7 jaar ervaring in de autobranche kan ik je vertellen dat het toch echt wél zo is. Een motorblok, mits goed behandeld en onderhouden, kan gewoon zulke kilometerstanden hebben.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 09:06:28 #48
53151 T42
Pinball Wizard
pi_50227536
quote:
Op zondag 3 juni 2007 22:49 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

lpg 5 ton makkelijk halen; you've got to be kidding yourself.
of het blok 2x wisselen
mijn mercedes heeft al 4 ton op zitte op lpg.
de versnellings bak was dan nu versleten alleen
pi_50247553
toyota corrola 1.6 LPG van me ouders 3 ton op de teller geen centje pijn geen olie verbruik niks. Onderhoudskosten naast standaard dingen waterpomp en de brandstofpomp van de benzine was uitgedroogd ivm niet rijden op benzine. Wat nou hoge onderhoudskosten boven de 2 ton
The best way to life is to life your live
pi_50256273
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 18:47 schreef menmul het volgende:
toyota corrola 1.6 LPG van me ouders 3 ton op de teller geen centje pijn geen olie verbruik niks. Onderhoudskosten naast standaard dingen waterpomp en de brandstofpomp van de benzine was uitgedroogd ivm niet rijden op benzine. Wat nou hoge onderhoudskosten boven de 2 ton
Jij speelt vals! Corolla's kunnen niet kapot, en zeker niet al bij 3 ton!
pi_50257051
Antwoord op TS:
Zolang jij er geld in wil blijven steken.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  zaterdag 9 juni 2007 @ 10:33:07 #52
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_50263095
Mijn 1.9 GTI heeft 274.000 km op de teller.
Auto gecheckt via NAP klopt.
Blok is nog steeds de eerste.
Rijdt beter dan een van mijn vorige GTI's die slechts 180.000 km had gereden.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  woensdag 13 juni 2007 @ 16:37:29 #53
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_50415332
quote:
Op zondag 3 juni 2007 22:58 schreef Keiichi het volgende:
Waarom vind op bv autotrader dan bijvoorbeeld alleen diesels die tussen de 4 en 5 ton hebben gelopen en voor de rest hoger niets meer? (Het zijn dan wel alleen maar mercedessen en volvo's)
Diesels worden aangeschaft om veel mee te rijden vanwege het financiele plaatje in Nederland.
Dat verklaart én waarom je vaak diesels met hoge kmstanden ziet en ook direct waarom ze lang mee gaan (ze worden altijd goed warm gereden en goed onderhouden).

Benzine en LPG auto's gaan minstens net zo lang mee als dieselmotoren maar hebben wel meer onderdelen die stuk kunnen gaan (zeker bij LPG auto's). Meer electronica, ontstekingsmodules ed. En dan kan een reparatie net even te duur zijn en gaat de auto weg terwijl je met een kleine investering de auto gewoon weer kunt blijven rijden.

Maargoed, meestal valt de rest van de auto eerder uit elkaar dan dat de motor ermee stopt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 14 juni 2007 @ 22:07:14 #54
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_50466845
Ken een bedrijf waarze een Toyota Hi-lux hebben met dik 350.000Km op de teller.
Staan wekelijks Afrikanen aan de deur die dat ding willen hebben. In Afrika gaat zo'n ding nog jaren en god-weet-hoeveel kilometers mee.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_50467405
waar kan ik NAP checken?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 14 juni 2007 @ 23:41:46 #56
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50470856
Bij een garagebedrijf?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_50473422
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:41 schreef MikeyMan het volgende:
Bij een garagebedrijf?
niet online?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 01:37:25 #58
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_50473661
Bij het taxi bedrijf hier in de buurt hebben ze Mercedessen met 6 ton erop staan. Hier gaat een nieuwe motor in en die draait ook 6 ton. Daarna gaat zo'n auto naar een Oostblok land met 200xxx kmers Dan zijn ze zo'n 8 jaar oud.

Levensduur van een motor heeft puur te maken met onderhoud en hoe je ermee omgaat (in de meeste gevallen, d'r zijn natuurlijk ook gewoon slechte motors op de markt )
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  vrijdag 15 juni 2007 @ 01:44:30 #59
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50473771
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 01:21 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

niet online?
als jij een online garagebedrijf weet wel...
bang voor buitenlucht ofzo?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_50475734
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 01:44 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

als jij een online garagebedrijf weet wel...
bang voor buitenlucht ofzo?
nee nee helemaal niet..
ik werk alleen in het weekends en tja omdat het gisteren donderdag was had ik geen zin om te wachten
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')