zondag 3 juni 2007 @ 22:37:53 #1
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_50074244
Vanmiddag had ik verhitte discussie met iemand over hoe lang een diesel/benzine en/of lpg auto meegaat.
Dit kwam ter sprake nadat duidelijk was geworden dat mijn dieseltje met 390k op de teller wat moeilijk startte en koelvloeistof verliest.

De ander vond 390k wel heeeeel erg weinig voor een diesel, die zouden minstens wel 7 of 8 ton mee moeten gaan en hun eigen lpg auto had zeker wel 7 ton ook gelopen en dat allemaal met de 1ste motor er nog in

Ik geloof er werkelijk geen donder van; op elke willekeurig auto site tref ik diesels nooit boven de 4 ton aan of benzines boven de 3 ton (Oldtimers daar gelaten)

Hoe zit het nu werkelijk met de ongeveer gemiddelde maximale duur voor diesel, bezine of lpg auto's met 1ste motor?
  zondag 3 juni 2007 @ 22:41:14 #2
150083 Barcaconia
º ||||| º
pi_50074340
Zo lang je onderhoud gewoon normaal doet kunnen zowel benzine als diesel als LPG auto's makkelijk 5 ton of meer lopen. Je ziet ze ook met 7 ton of 1 miljoen of anderhalf miljoen ofzo.
Onderhoud is wel echt nodig.
Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet
pi_50074366
Da's afhankelijk van vele factoren: leeftijd, gebruik, merk, kwaliteit,.....

Maar, over het algemeen kan 4 ton best het begin van het einde zijn, maar dat hoeft niet, en 8 ton zijn uitzonderingen.
pi_50074392
Autoweek testte eens een Polo en die had na 90.000 km al een vastlopend wiellager.
  zondag 3 juni 2007 @ 22:43:57 #5
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_50074433
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 79% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 17:44:53 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_50074492
Diesels draaien mits goed onderhouden wel 8 ton of een miljoen. LPG 4 ton, en benzine 5 ton.

Daarna is er imo niet zoveel meer van over.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zondag 3 juni 2007 @ 22:47:54 #7
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_50074563
Hoort bij goed onderhoud dat het complete blok gereviseerd word, dichtgelast wanneer nodig e.d.?
  zondag 3 juni 2007 @ 22:49:20 #8
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_50074622
quote:
Op zondag 3 juni 2007 22:41 schreef Barcaconia het volgende:
Zo lang je onderhoud gewoon normaal doet kunnen zowel benzine als diesel als LPG auto's makkelijk 5 ton of meer lopen. Je ziet ze ook met 7 ton of 1 miljoen of anderhalf miljoen ofzo.
Onderhoud is wel echt nodig.
lpg 5 ton makkelijk halen; you've got to be kidding yourself.
of het blok 2x wisselen
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
laptop | reda instrumente | niet clicken!
pi_50074800
quote:
Op zondag 3 juni 2007 22:49 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

lpg 5 ton makkelijk halen; you've got to be kidding yourself.
of het blok 2x wisselen
Wij hebben vroeger een Ford Sierra 2.0 gehad die 350000 op LPG heeft gereden. maar die was geheel af. motor trok niet meer etc.
Was een 1988'er. Weggedaan naar de sloop in 1996 geloof ik.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_50074883
quote:
Op zondag 3 juni 2007 22:49 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

lpg 5 ton makkelijk halen; you've got to be kidding yourself.
of het blok 2x wisselen
wel eens enkele verhalen gehoord van bmw 316 lpg met 800.000km's derop dus tis wel mogelijk.

Ligt gewoon (zoals gezegd) aan onderhoudt. Maargoed, als je auto 500.000 heeft gelopen dan zijn er wel meer slijtageplekken aan dan enkel je motor....
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
  zondag 3 juni 2007 @ 22:58:05 #11
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_50074924
Waarom vind op bv autotrader dan bijvoorbeeld alleen diesels die tussen de 4 en 5 ton hebben gelopen en voor de rest hoger niets meer? (Het zijn dan wel alleen maar mercedessen en volvo's)
pi_50074965
Ach ja zolang je maar onderdelen blijft vervangen gaat ie eeuwig mee he..tis maar hoe je het bekijkt
  zondag 3 juni 2007 @ 22:58:54 #13
38065 MaGNeT
Bitcoin!
pi_50074967
Op tijd kleppen stellen en m'n 740 moet ook probleemloos met z'n eerste kop naar de 350.000 gaan
Bitcoin: 1Ak8Yb7o4G17fJx4RAF9yEpaJZMQY3yxzB
Litecoin: LKKHpXTbhWQ3iGCMFRBj3dQypGwmAKtLxL
  zondag 3 juni 2007 @ 22:59:01 #14
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_50074969
Het ligt gewoon aan het gebruik en het onderhoud van de auto. Niet meer en niet minder.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 3 juni 2007 @ 22:59:01 #15
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_50074970
Het klinkt bijna hetzelfde als verhaaltje van hoe snel iemand z'n rijbewijs heeft, met elk jaar dat er meer over geluld word word er een dag van het aantal benodigde lessen afgehaald

Ik durf te wedden dat mijn auto dan over 15 jaar al wel ruim 5 ton gereden heeft, ook al gaat ie nu de soep in
pi_50075099
Hier in de buurt heeft een Golf2 1.6diesel rondgereden die 1.000.000+ ging . Die heeft ook nog in de Autoweek gestaan trouwens.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zondag 3 juni 2007 @ 23:06:16 #17
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_50075213
Ligt puur aan onderhoud.

Onze auto waar 200000 op staat kwam het koppelingspedaal niet meer terug.
Bleek dat het koppelingsvloeistof niet meer doorliep als je de koppeling indrukte, boel schoongemaakt en dat ding gaat weer als een trein.

Echt, gewoon je auto goed onderhouden, that's it.
0 topics op naam. 14.gif
pi_50075244
Onderhoud is erg belangrijk. Ook het gebruik (netjes warm rijden, circuitgebruik is wezenlijk anders dan snelweg, enz.) Daarnaast kan er altijd wat mis gaan.

De tijd dat diesels veel beter presteren dan benzinemotoren vwb levensduur is wel voorbij met de huidige ontwikkelingen. Diesels moeten veel meer vermogen leveren omdat de markt het vraagt, maar dat gaat toch wel een beetje ten koste van de levensduur. Benzinemotoren zijn echter wel in levensduur er op vooruit gegaan. LPG is tegenwoordig eerder levensduurverlengend, vanwege de schone verbranding, maar als je een LPG auto op zijn staart trapt... dan weer niet.

Al met al is voor een moderne motor 200.000 km niets bijzonders meer. Ook 300.000 km hoeft geen probleem te zijn, mits juist gebruik/onderhoud. Meer kan ook best, maar of het economisch interessant is om de auto met zoveel kilometers op de weg te houden? Hangt er vanaf.

Hoe dan ook: er is geen eenduidig antwoord. Er zijn diesels die na 100.000 km naar de klote zijn, er zijn benzinemotoren die na een miljoen kilometer nog vrolijk draaien. Het kan allemaal.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 3 juni 2007 @ 23:21:21 #19
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_50075689
quote:
Op zondag 3 juni 2007 23:07 schreef DS4 het volgende:
Hoe dan ook: er is geen eenduidig antwoord.
Daarom ook 'gemiddeld maximaal'

Het is net zoiets als een MTBF bij harde schijven bijvoorbeeld
pi_50075798
Een ton of 4 moet toch zeker haalbaar zijn, maar wat voor type auto heb je?
  zondag 3 juni 2007 @ 23:25:50 #21
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_50075828
quote:
Op zondag 3 juni 2007 23:24 schreef ChRoNiC het volgende:
Een ton of 4 moet toch zeker haalbaar zijn, maar wat voor type auto heb je?
Renault Megane. Uit '96.

(hij zit op het nippertje aan de 4 ton nu, nog maar 10k te gaan)
pi_50076026
ik heb nog en oude vw transporter rijden met ook bijna 4 ton op de teller(397000)
maar dat dingen start en loopt als bijna nieuw, ik denk dat bij jouw de gloei bougies vervangen moeten worden, want dat is meestal de oorzaak van slecht starten.
geen ondertitel mogelijk I.V.M. technische storing.
pi_50076048
quote:
Op zondag 3 juni 2007 23:32 schreef dutchtubby het volgende:
ik heb nog en oude vw transporter rijden met ook bijna 4 ton op de teller(357000)
maar dat dingen start en loopt als bijna nieuw, ik denk dat bij jouw de gloei bougies vervangen moeten worden, want dat is meestal de oorzaak van slecht starten.
Maar oude VW-diesels gaan dan ook wel erg lang mee hè .
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_50076093
quote:
Op zondag 3 juni 2007 22:46 schreef Glijdt_licht het volgende:
Diesels draaien mits goed onderhouden wel 8 ton of een miljoen. LPG 4 ton, en benzine 5 ton.

Daarna is er imo niet zoveel meer van over.
Heb een BMW 318i op LPG, en zit nu aan de 319. Rijd nog als een zonnetje, niks van te merken.
* In een snel rijdend voertuig gaat de tijd langzamer
* SMILE...... it confuses people
  zondag 3 juni 2007 @ 23:48:02 #25
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50076517
Zoals gezegd; nogal afhankelijk van rijstijl, onderhoud en hoeveel geld je er nog in wilt steken...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')