abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:08:23 #1
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_50029468
quote:
Hoofd NASA: opwarming aarde geen probleem
AMSTERDAM - Het hoofd van het Amerikaanse ruimtevaartbureau NASA, Michael Griffin, betwijfelt of de opwarming van de aarde een groot probleem is.

Dat zei hij donderdag tegen de Amerikaanse publieke radio NPR. 'Ik twijfel er niet aan dat er een tendens tot opwarming van de planeet is. Maar ik weet niet zeker of het juist is te zeggen dat het een probleem is waartegen wij moeten strijden', aldus Griffin.

Het is de verantwoordelijkheid van de NASA om wetenschappers en politici informatie te geven in het kader van de discussies rond de toekomst van de planeet.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/64786721/Hoofd_NASA:_opwarming_aarde_geen_probleem.html?p=19,2

Inderdaad, ik zie het probleem van een warmere planeet ook niet.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  Donald Duck held zaterdag 2 juni 2007 @ 12:20:56 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_50029705
Ja, tuurlijk. Die zit lekker hoog boven de aarde in z'n ruimtestation. Zo hoog zal de zeespiegel niet stijgen, dus hij zit wel veilig.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_50029813
http://www.nasa.gov/about/highlights/griffin_bio.html

'' Nominated by President George W. Bush ''
pi_50029927
http://joox.net/cat/44/id/1174924
The Great Global Warming Swindle
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:34:20 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50029950
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:20 schreef __Saviour__ het volgende:
Ja, tuurlijk. Die zit lekker hoog boven de aarde in z'n ruimtestation. Zo hoog zal de zeespiegel niet stijgen, dus hij zit wel veilig.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:36:09 #6
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_50029987
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:20 schreef __Saviour__ het volgende:
Ja, tuurlijk. Die zit lekker hoog boven de aarde in z'n ruimtestation. Zo hoog zal de zeespiegel niet stijgen, dus hij zit wel veilig.
.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_50030137
IK twijfel er niet aan dat je dood gaat door je levensstijl.
Maar ik weet niet zeker of het juist is te zeggen dat het een probleem is waartegen je moet strijden.
pi_50030207
Het is toch al te laat, het plebs heeft zich door allerlei linkse praatjes laten inpakken en zal zich de komende jaren scheel mogen gaan betalen voor "het milieu".
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:50:40 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50030301
Ik vind het ook geen probleem dat het warmer word. Arnhem aan Zee here I come!!!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:56:44 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50030416
nou gelukkig maar dan. kan de wereld weer over tot de orde van de dag.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_50030597
het is maar de vraag of we er iets aan kunnen doen. en vele miljarden er tegenaan smijten om de temperatuur ipv met 3 graden 2.8 graden te laten stijgen lijkt mij een uitermate slechte investering. los dan andere problemen zoals armoede op.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:06:47 #12
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50030627
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:05 schreef Byte_Me het volgende:
het is maar de vraag of we er iets aan kunnen doen. en vele miljarden er tegenaan smijten om de temperatuur ipv met 3 graden 2.8 graden te laten stijgen lijkt mij een uitermate slechte investering. los dan andere problemen zoals armoede op.
ja en veel in waterwering.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_50030848
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja en veel in waterwering.
och, ik woon al in duitsland
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:17:47 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50030869
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:16 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

och, ik woon al in duitsland
dicht bij een rivier of zo?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_50031198
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dicht bij een rivier of zo?
aan de saale, maar dat is eerder een stroompje.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:35:54 #16
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50031257
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:33 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

aan de saale, maar dat is eerder een stroompje.
nog wel...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_50031280
met die tropische temperaturen wordt het natuurlijk ook wel erg aantrekkelijk om water in de buurt te hebben
  zaterdag 2 juni 2007 @ 14:08:14 #18
174875 Stigma
Bonbonnetje?
pi_50031997
Mmm lekker varen
Mwah ik zou wel een bonbonnetje lusten!
pi_50040806
Waar zegt hij precies dat hij het "geen probleem vindt"? In het artikel zegt hij alleen dat hij niet zeker weet of het een probleem is waar wij tegen moeten strijden. Dat is een heel stuk genuanceerder dan de kop die te Telegraaf er aan geeft.

Maar hij zal het idd wel geen probleem vinden. IMO vrij kortzichtig, het is niet zo dat het overal gewoon elke dag 2 graden warmer is en er verder niks verandert.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 2 juni 2007 @ 20:27:39 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50041119
Dat er iets verandert wil nog niet zeggen dat het een probleem is. En als het wel een probleem is staat het nog niet vast dat je ertegen moet strijden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_50041319
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 20:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat er iets verandert wil nog niet zeggen dat het een probleem is. En als het wel een probleem is staat het nog niet vast dat je ertegen moet strijden.
Vertaal de opwarming eens door naar Nederland. In mijn toch niet al te lange leven heb ik Nederland warmer zien worden. Ik zie de laatste jaren elke zomer problemen door warmte. Nou is het de afgelopen 100 jaar iets van 0,6 graden warmer geworden, een fractie van wat er voor de komende 100 jaar voorspeld wordt. Ik denk dat we veilig kunnen stellen dat het wel degelijk "een probleem" is. En nou pik ik er zomaar 1 voorbeeldje uit.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 2 juni 2007 @ 21:20:40 #22
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50042489
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 20:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Vertaal de opwarming eens door naar Nederland. In mijn toch niet al te lange leven heb ik Nederland warmer zien worden. Ik zie de laatste jaren elke zomer problemen door warmte. Nou is het de afgelopen 100 jaar iets van 0,6 graden warmer geworden, een fractie van wat er voor de komende 100 jaar voorspeld wordt. Ik denk dat we veilig kunnen stellen dat het wel degelijk "een probleem" is. En nou pik ik er zomaar 1 voorbeeldje uit.
Het klimaat verandert continue. Rond 1940 was het lekker warm en niet alleen in nederland). Tot 1975 koelde het af, zo erg dat internationale organisaties (ik geloof dat het de club van Rome was) waarschuwden dat we er echt iets aan moesten doen, dat het door de mens veroorzaakt werd en dat we met z'n allen ten onder zouden gaan. En nu word het weer iets warmer, krijgen we hetzelfde verhaal.

In de tijd van de dino's was het hier tropisch, we hebben ijstijden gehad. Het klimaat verandert continue. De vraag is: maak jij er een probleem van en zo ja, hoe los je dat op?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_50042739
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 21:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het klimaat verandert continue. Rond 1940 was het lekker warm en niet alleen in nederland). Tot 1975 koelde het af, zo erg dat internationale organisaties (ik geloof dat het de club van Rome was) waarschuwden dat we er echt iets aan moesten doen, dat het door de mens veroorzaakt werd en dat we met z'n allen ten onder zouden gaan. En nu word het weer iets warmer, krijgen we hetzelfde verhaal.
Sterker nog, het was ook onze schuld dat het afkoelde. En nu is het wéér grotendeels onze schuld. Goed he . Maar daar gaat het hier niet over, het gaat erom of het een probleem is of niet.
quote:
In de tijd van de dino's was het hier tropisch, we hebben ijstijden gehad. Het klimaat verandert continue. De vraag is: maak jij er een probleem van en zo ja, hoe los je dat op?
Het klimaat verandert continue, en er zijn ontelbare levensvormen uitgestorven door lokale of globale klimaatsverandering. Hoeveel bewijs wil je hebben dát het echt een probleem is?

Zoals ik al zei: kijk eens wat voor problemen we in Nederland al hebben als de temperatuur een paar dagen boven de 30 graden ligt: treinverkeer dat zwaar in de problemen komt, electriciteitsopwekking die in gevaar komt. De frequentie daarvan zal bij een gemiddelde opwarming van 2 tot 3 graden waarschijnlijk behoorlijk toenemen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 2 juni 2007 @ 21:45:31 #24
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50043093
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 21:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Sterker nog, het was ook onze schuld dat het afkoelde. En nu is het wéér grotendeels onze schuld. Goed he . Maar daar gaat het hier niet over, het gaat erom of het een probleem is of niet.
[..]

Het klimaat verandert continue, en er zijn ontelbare levensvormen uitgestorven door lokale of globale klimaatsverandering. Hoeveel bewijs wil je hebben dát het echt een probleem is?

Zoals ik al zei: kijk eens wat voor problemen we in Nederland al hebben als de temperatuur een paar dagen boven de 30 graden ligt: treinverkeer dat zwaar in de problemen komt, electriciteitsopwekking die in gevaar komt. De frequentie daarvan zal bij een gemiddelde opwarming van 2 tot 3 graden waarschijnlijk behoorlijk toenemen.
Dan pas je de treinen aan aan de temperatuur. Dat is vele malen goedkoper dan het klimaat proberen te veranderen. Dijken verhogen of naar hogere grond verhuizen, electriciteits centrales aanpassen en werktijden ook.

Overigens ben ik er niet van overtuigd dat de mens verantwoordelijk is voor eerst de afkoeling en nu de opwarming van de aarde.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 2 juni 2007 @ 21:47:59 #25
83951 rashudo
project 2501
pi_50043165
- Ja de aarde warmt op.
- Waarom kan niemand met zekerheid zeggen.
- Nee er zijn nog geen negatieve gevolgen.
- Ja die zouden er misschien wel kunnen komen.

Wel lastig he, als de waarheid niet in je straatje past en als de onbekende factoren niet op te vullen zijn met ideologie. Maar ga gerust je gang.
Their eyes opaque.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')