abonnement Unibet Coolblue
pi_50941966
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 20:03 schreef Jan-Paparazzi het volgende:
+ erg scherp
+ goede compositie

en ik weet geen - punten

[afbeelding]

graag commetaar!
+ het verschil tussen zwart-wit en de gekleurde kaarten
- vind de foto toch wat te druk en onscherp (snap dat de focus op de kaarten ligt maar vind het daardoor toch wat minder) EDIT: onscherp is denk ik het verkeerde woord, het is meer dat bijvoorbeeld de sleutels te veel opgaan in het zwarte

mijn foto :



(hoe kan je de foto eigenlijk klikbaar maken voor een grotere versie??)
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
  donderdag 28 juni 2007 @ 17:17:05 #227
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_50943385
@ pro-noob:
+ het sfeertje, komt door zwart/wit meer naar voren
- persoonlijk vind ik het feit dat de persoon er niet in zijn geheel opstaat een beetje storend, voor de rest niets op aan te merken



mijn foto, niet gefotoshopt..ook niet heel scherp
Primum non nocere
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:27:33 #228
184119 svdheijden
Einzweispiegelei!
pi_50949447
+straalt relaxtheid uit (wat me het doel van de foto leek..)
-ik vind de lensreflectie en het grassprietje linksonderin een beetje storend

I am..i am....i think i am.......am i realy?
EOS 40D / 17-70 / 70-300 IS / 50mm / 430EX
Mijn site!
pi_50956482
plus : erg leuk vogeltje, nieuwschierige blik.
min: jammer van dat euh dinges, rechts achter de vogel, parasolstandaard ofzoiets denk ik.

mijn bijdrage, tijdens een dagje Efteling :
  donderdag 28 juni 2007 @ 23:55:59 #230
174863 Jan-Paparazzi
The one and only
pi_50956637
+ goed scherp

- mijn mening mischien beter kunnen uitknippen
- iets meer verkleinen voor het forum

pi_50956711
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:55 schreef Jan-Paparazzi het volgende:
+ goed scherp

- mijn mening mischien beter kunnen uitknippen
- iets meer verkleinen voor het forum
Oew sorry, het is idd een crop die ik verkleind heb met paint , vanwege geen ander progje om het mee te doen op het moment .
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:19:44 #232
140050 ableton
stereotyped invader
pi_50963882
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:11 schreef prupke het volgende:
@noXxa
+ leuk idee (denkt niet iedereen aan)
- de uitvoering had iets beter gekund (bv voetje van het wijnglas er helemaal op )

de mijne van vandaag :

[afbeelding]
Dat is gewoon de schermbeveiliging van een Apple.................... lol
arthur bostrom : held voor het leven!
pi_50964279
@ Jan-Paparazzi

+ mooie compositie, was vast pittig om em te pakken krijgen zo.
- Vind de foto te donker en onscherp

pi_50969391
+mooi sfeer plaatje
-Beetje donker. Vraag met tegenlicht moeten werken of was het wat anders?


Gemaakt met mijn nieuwe Tokina 100mm macro, die op een Canon 30D geschroefd is. Er is wat korrel te zien, dit komt door de equalizer van acdsee beta 2.
Moet nog veel leren op dit gebied maar vond deze als closeup al erg geslaagd. Maar die beoordeling laat ik graag aan jullie over.


pi_50971290
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 13:59 schreef Mach3 het volgende:
+mooi sfeer plaatje
-Beetje donker. Vraag met tegenlicht moeten werken of was het wat anders?


Gemaakt met mijn nieuwe Tokina 100mm macro, die op een Canon 30D geschroefd is. Er is wat korrel te zien, dit komt door de equalizer van acdsee beta 2.
Moet nog veel leren op dit gebied maar vond deze als closeup al erg geslaagd. Maar die beoordeling laat ik graag aan jullie over.


[afbeelding]
De foto is overal wat flets idd. Iets te veel licht binnen gelaten, misschien maar eens een polarisatie filter aanschaffen.
pi_50973578
Dit zal door de equalizer komen van acdsee beta 2.. ik probeer zo naturel mogelijk te werken met mijn objectieven. Ja het klinkt en ziet er vaak mooi uit met polarfilter dat ben je met je eens. Maar persoonlijk vind ik het ook vaak onnatuurlijk eruit zien. Nogmaals persoonlijke smaak.

Er komt zelfs geen uv filter op als bescherming.
pi_50976631
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 13:59 schreef Mach3 het volgende:
+mooi sfeer plaatje
-Beetje donker. Vraag met tegenlicht moeten werken of was het wat anders?


Gemaakt met mijn nieuwe Tokina 100mm macro, die op een Canon 30D geschroefd is. Er is wat korrel te zien, dit komt door de equalizer van acdsee beta 2.
Moet nog veel leren op dit gebied maar vond deze als closeup al erg geslaagd. Maar die beoordeling laat ik graag aan jullie over.


[afbeelding]
Aardig beeld om naar te kijken maar ik mis toch wat scherpte, ook had ik zelf de leegte aan de linkerkant bijv. weggelaten. Misschien had je beter wat dichter op de foto kunnen gaan zitten, scherper en minder leegte
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 00:11:54 #238
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_50988998
Mach3

+ Erg mooie compositie, moie rustige achtergrond, die druppeltjes zijn fijn, maken de foto af!!
- Ik vind het binnenkader persoonlijk wat te wit. Ik had het iets grijzer gehouden. Nu knalt het zo

Mijne, het was vandaag prachtig weer, en de zee leek wel op die van de Cote d'Azur in plaats van gewoon de Ierse Atlantische oceaan

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 30 juni 2007 @ 06:26:59 #239
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_50993514
Fraai ER Die schuine lijn van die grote wolk maakt de compositie erg mooi.
pi_50993875
Dit is een hele mooie. Heb zo zin om er een duikje te maken.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 11:39:16 #241
140050 ableton
stereotyped invader
pi_50995572
Waarom is het nou geen oud krakkemikkig visserbootje waar de verf van afblakerd, met een gerimpelde schhipper met pet en sigaar die zijn netten uit heeft hangen.....

mooie foto ER
arthur bostrom : held voor het leven!
  zaterdag 30 juni 2007 @ 22:14:50 #242
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_51013358
Dankjewel Gaotje en Mach
ableton, beter dan dit heb ik ze op het moment niet qua krakkemikkig

Hmm, ik heb weer een nieuwe foto maar kan moeilijk die van mezelf beoordelen....

De bootjes bij ons aan de pier

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_51013621
Lekkere kleurtjes zeg Dat weer had ik willen hebben Ik vind het wel jammer van die kade op de achtergrond. Misschien eentje maken van de andere kant van de rij bootjes? Dus van de achterkanten? Of meer voorkanten erop zetten?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_51014094
De laatste twee zijn allebei erg mooi qua kleur idd .
Misschien dat die van ElizabethR ook wel beter zou uitkomen met een witte rand?



kheb em ook nog wat anders uitgesneden: hier dus. Is de foto uberhaupt is iets?
En zo ja, welke uitsnede is volegns jullie het best?
  zaterdag 30 juni 2007 @ 22:46:18 #245
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_51014215
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 22:23 schreef PdeHoog het volgende:
Lekkere kleurtjes zeg Dat weer had ik willen hebben Ik vind het wel jammer van die kade op de achtergrond. Misschien eentje maken van de andere kant van de rij bootjes? Dus van de achterkanten? Of meer voorkanten erop zetten?
Is het daar zo'n slecht weer dan?? Hier was het vandaag ook weer genieten, pas sinds een uurtje of 6 heeft het even geregend. Voor morgen ziet het er minder hoopvol uit geloof ik.

Ik heb die pier op alle mogelijke manieren op de foto PdeHoog. Deze heb ik eigenlijk bewust zo gedaan omdat het kleine witte bootje zo mooi spiegelde, en de wolken ook.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 30 juni 2007 @ 22:49:01 #246
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_51014293
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 22:41 schreef Yeahinho het volgende:
De laatste twee zijn allebei erg mooi qua kleur idd .
Misschien dat die van ElizabethR ook wel beter zou uitkomen met een witte rand?

[afbeelding]

kheb em ook nog wat anders uitgesneden: hier dus. Is de foto uberhaupt is iets?
En zo ja, welke uitsnede is volegns jullie het best?
Yeaahinho, ik geloof dat het voornamelijk om de lucht te doen is maar dat je geen standpunt kon vinden waarbij de huzien niet in de weg zaten?? Dan zou ik deze foto in portrait geschoten hebben en juist de huizen erbij gelaten, volledig. En van van onderaf genomen, dus door de knietjes en langs de huizen omhoog de lucht op de foto zetten. Maw ik vind geen van beide crops eigenlijk mooi, met die halve daken.

Die lucht is erg mooi van kleur.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_51014611
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 22:49 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Yeaahinho, ik geloof dat het voornamelijk om de lucht te doen is maar dat je geen standpunt kon vinden waarbij de huzien niet in de weg zaten?? Dan zou ik deze foto in portrait geschoten hebben en juist de huizen erbij gelaten, volledig. En van van onderaf genomen, dus door de knietjes en langs de huizen omhoog de lucht op de foto zetten. Maw ik vind geen van beide crops eigenlijk mooi, met die halve daken.

Die lucht is erg mooi van kleur.
Ik vind ze ook niet echt geslaagd nee .
Zag een mooie lucht, en besloot even met m'n camera naar buiten te gaan.

Was echter een minuut later alweer binnen, dus dan weet je wel hoeveel moeite ik ervoor heb gedaan... geen . Zag later dit topic, en bedacht me dat ik wel eens kon kijken of ik er wellicht nog iets van kon maken. Niet bepaald dus .
pi_51015512
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 22:41 schreef Yeahinho het volgende:
De laatste twee zijn allebei erg mooi qua kleur idd .
Misschien dat die van ElizabethR ook wel beter zou uitkomen met een witte rand?

[afbeelding]
De lucht is mooi Maar je crop Ik zou hem, zoals ER al zei, met huis en al op de foto zetten. Dat is op zich jammer van het huis dat er dan op staat, maar je hebt iets totaals. Nu heb je maar een half iets. Da's minder fraai vind ik.

Een foto uit het pakket vakantiefoto's:

Amerikaans Ereveld - Omaha Beach

De hoeveelheid kruizen zet je toch wel even aan het denken; zeker als je vervolgens over de rand van de begraafplaats naar het strand beneden kijkt en bedenkt hoe het er daar 63 jaar geleden moet hebben uitgezien.....
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_51020876
@PdeHoog: very nice picture. Have you tried it in B&W ? With a strong contrast the text may come out more and look even more dramatic (?)
pi_51037445
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 23:34 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

De lucht is mooi Maar je crop Ik zou hem, zoals ER al zei, met huis en al op de foto zetten. Dat is op zich jammer van het huis dat er dan op staat, maar je hebt iets totaals. Nu heb je maar een half iets. Da's minder fraai vind ik.

Een foto uit het pakket vakantiefoto's:
[afbeelding]
Amerikaans Ereveld - Omaha Beach

De hoeveelheid kruizen zet je toch wel even aan het denken; zeker als je vervolgens over de rand van de begraafplaats naar het strand beneden kijkt en bedenkt hoe het er daar 63 jaar geleden moet hebben uitgezien.....
+ Erg mooie lijnen, hoe je de kruizen tot in het eeuwige ziet lopen.
- Ik "mis" iets aan het eind, de bovenkant van de foto is vrij abrupt.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')