abonnement Unibet Coolblue
pi_49966824
Bijna 2 jaar geleden zijn veel mensen hier ingetrapt. Zie het artikel op de Fok!Frontpage. Ook is er veel aandacht aan besteed bij consumentenprogramma's als Radar en Opgelicht.
Ze (=Amerikaans 'reisburo' zittende in Florida) opereren nu onder een nieuwe naam: ASTAR travel, en zijn weer agressief bezig.

Het verhaal is bekend; ze bellen om je te vertellen dat je een reis hebt gewonnen naar o.a. Florida.
Een paar jaar geleden opereerden ze onder de naam: Sunkissed travel, Special T Travel, noem maar op.
Ok; het zijn strikt genomen geen oplichters maar hun verhaal is wel érg misleidend.
Ze laten je denken dat je een reis hebt gewonnen, maar het is niets anders dan een timesharingconstructie.
Er komen veel kosten bij kijken, en de tickets zitten er niet eens bij.
Hun site is: http://www.astartravel.com
Voor je het weet hebben ze je je creditcardgegevens ontfutseld onder het mom van 'verificatiedoeleinden' en wordt er een bedrag van je creditcard afgeschreven.

Familie van mij is erin getrapt, er is 998,- euro van hun creditcard afgeboekt.
Annuleren lukte ze niet. Toen heb ik even wat research gedaan en ben ik gestuit op interessante info.
Er bestaat nl. een Florida State Law.
De staat Florida heeft deze wet ingevoerd om de reputatie van Florida als een verwelkomend vakantieland hoog te houden en geeft consumenten het recht de geboekte reis binnen 30 dagen na aankoop te annuleren!

Dus toen ik met deze Florida State Law begon te schermen, schreven ze heel snel terug dat ze het bedrag zouden terugboeken en de reis zouden annuleren. Blijkbaar doet dreigen met die Florida State Law wonderen!

De voorbeeldbrief die ik maakte plus de details van het plan van aanpak (plan B is het geld terug proberen te krijgen van de creditcardmaatschappij) vind je hier.

Ik hoop met dit bericht te bereiken dat mensen hier niet intrappen, en als ze dat wel hebben gedaan, hun geld terug kunnen halen!

[ Bericht 1% gewijzigd door cinnamongirl op 31-05-2007 16:26:02 ]
pi_49966858
Goed initiatief!

en ik zal er rekening mee houden als ik het in mijn omgeving hoor.
pi_49966978
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 15:34 schreef staticdata het volgende:
Goed initiatief!

en ik zal er rekening mee houden als ik het in mijn omgeving hoor.
Spread the word!
Die gasten zijn zo doortrapt.
Mensen worden verblind door hun mededeling dat ze een prijs wonnen, en vervolgens wordt hen heel vernuftig hun creditcardnummer ontfutseld...en ja; er zijn hopen mensen die dat dan doen, hoor!
Vervolgens weten ze vaak helemaal niet wat ze moeten doen om hun geld terug te krijgen.
  † In Memoriam † donderdag 31 mei 2007 @ 15:44:54 #4
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_49967239
jaartje terug ofzo was ik ook door hun gebeld, ietswat andere naam..
Maar je hoort dan een bandje die je vraagt om op een nummer te drukken, 9 bijvoorbeeld (bij mij..)
En dan krijg je zo iemand aan de lijn.
Dus als je een bandje hoort dat je een reis hebt gewonnen.. you know its a scam.
pi_49967274
eigenlijk alles wat je via telefoon iets wilt aanpraten moet je negeren. (doe ik dan) maar andere kunnen er hard in trappen.
pi_49967725
dan ben je naar mij idee ook gewoon dom en naief.
Als het te mooi lijkt om waar te zijn is het dat ook
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_49968051
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 15:58 schreef Mute_Me het volgende:
dan ben je naar mij idee ook gewoon dom en naief.
Als het te mooi lijkt om waar te zijn is het dat ook
Eensch
Toch wilde ik m'n familie ondanks hun stommiteit wel graag helpen....want een duur lesje is het anders wel...
pi_49968179
respect... goed uitzoek werk zeg!!

maar dat dat soort bedrijfjes nog steeds actief zijn zeg... leren ze niet van hun fouten of zijn er gewoon te veel mensen die er zoals jou familie intrappen en dus blijkbaar te goed qua verdienen is?
Just say hi!
pi_49968181
Ziet er goed uit, heb het ookal een keer iemand uit het hoofd moeten praten dat het niet echt is...
Have fun...
pi_49968656
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 16:10 schreef Chandler het volgende:
respect... goed uitzoek werk zeg!!

maar dat dat soort bedrijfjes nog steeds actief zijn zeg... leren ze niet van hun fouten of zijn er gewoon te veel mensen die er zoals jou familie intrappen en dus blijkbaar te goed qua verdienen is?
Thnx.
Ik vrees dat er mássa's mensen intrappen, check ook die oude frontpage-link.
Door schaamte bij de gedupeerden zul je echter nooit echt getallen zien, maar je zou je rot schrikken.

Ik weet overigens wel een leuke contra-scam: geld zowel terughalen bij Astar als bij je creditcardmaatschappij.
Verdien je er zelf op
pi_49972504
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 15:32 schreef cinnamongirl het volgende:
Bijna 2 jaar geleden zijn veel mensen hier ingetrapt. Zie het artikel op de Fok!Frontpage
Familie van mij is erin getrapt, er is 998,- euro van hun creditcard afgeboekt.
Annuleren lukte ze niet.
Je betwist de betaling bij je creditcard maatschappij en de complete bewijslast ligt bij de tegenpartij. Ik snap dus niet hoe dat 'annuleren' niet lukte. Lukte dit nu niet bij de creditcard maatschappij of bij die louche tent?

Want de snelste weg is gewoon de betaling betwisten, die louche tent moet dan aan gaan tonen dat het wel klopt.
pi_49972741
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 18:13 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Je betwist de betaling bij je creditcard maatschappij en de complete bewijslast ligt bij de tegenpartij. Ik snap dus niet hoe dat 'annuleren' niet lukte. Lukte dit nu niet bij de creditcard maatschappij of bij die louche tent?

Want de snelste weg is gewoon de betaling betwisten, die louche tent moet dan aan gaan tonen dat het wel klopt.
Ik heb bij Astar geprobeerd te annuleren, iets wat mijn familie zelf niet lukte. Pas toen ik over die wet begon, lukte het!

De betaling betwisten bij de creditcardmaatschappij ligt hier moeilijker, omdat het 'slachtoffer' bewust zijn creditcardgegevens doorgeeft.
De credicardmaatschappij gaat dan stellen dat je zorgvuldiger met je gegevens om moet gaan; ze verwacht een bepaalde zorgplicht van haar klant.
In de praktijk zal de creditcardmij. vaak wel crediteren, om hun goede naam op te houden!

Echter in veel van de gevallen die ik tegenkwam op internet hebben de gedupeerden hun geld niet terug gekkregen. Vooral Visa schijnt erg moeilijk te doen; Mastercard is soepeler.
pi_58563640
343 dagen zijn een boel dagen, maar ik wil er toch graag even op reageren. ik ben net terug en heb (op een uur of 5 na) een goede vakantie gehad. A Star Travel is domweg een marketing club en zorgt voor aanwas voor verkopers van time-sharing en soortgelijke prutzooi. Een maatje heeft het ook al eens gedaan en had er toch goede ervaringen mee, je "wint" een prijs alleen moet je zelf een deel betalen en in ons geval $ 998,- (en met de huidige Dollar/Euro.....).

Wat doet A Star Travel vervolgens, die verkoopt als het ware jouw aanwezigheid aan verkopers van Time Sharing etc. en ben je verplicht om op je bezoeklocatie (voor ons Orlando) een meeting bij te wonen (en dat vertellen ze er in de gesprekken niet bij !!). Dat duurde 2 uur en je zegt simpelweg NEE op hun aanbod, we zijn vervolgens naar Disney / Seaworld geweest en zaten in een keurig resort met zwembaden en ander vermaak. We hadden een week een huurauto (inclusief in het reispakket) en vervolgde onze trip naar Daytona voor twee nachten aan het strand. Lastige was wel dat we daar weer zo'n verkoopmeeting hadden (deze duurde 3 uur inclusief een door hun betaalde lunch) en ons antwoord was wederom NEE en zijn daarna lekker op het strand gaan zitten en in het zwembad gaan hangen. De adder onder het gras zijn de verplichte meetings waar je even (als man/vrouw of gezin) naar toe moet en dat is de hele truc van dit verhaal. Tuurlijk is het jammer dat we na de eerste meeting in Orlando we nog eens zo'n meeting in Daytona hadden (lekkere lunch overigens). In de VS is dit de gewoonste zaak van de wereld om op deze manier redelijk goedkoop een vakantie of short-break te hebben en laten de Amerikanen zich er lekker in meeslepen.

Welke nadelen zijn er : openheid van een aantal (belangrijke) gegevens van je zelf (al vinden de Amerikanen het geven van hun creditcardnummer helemaal geen probleem). De verplichte meeting(s) waar je naar toe moet en de reis er naar toe die je uiteraard zelf moet regelen.

Uiteindelijke blijft een vakantie naar een "ver" land altijd een meer kostbare zaak dan even camperen in de Ardennen, maar al met al ben ik niet ontevreden over de 9 dagen die we er zijn geweest. Ik denk echter dat als je het huiswerk goed doet je voor ongeveer even veel geld een vakantie kunt hebben in Florida zonder die verkoopmeetings die we moesten bijwonen. De beroemde parken bezoeken zijn zo-wie-zo een dure aangelegenheid, een dagje Sea-World met twee kinderen (jonger dan 10 jaar) komt toch op een entree-totaal van zo'n $260,- en dan nog een happie en een sappie (die je overigens ook gewoon mee kan nemen uit de supermarkets in een koeltas).

Dus, denk goed na of je al deze poes-pas wil in je vakantie of dat je zelf voor reisagent gaat spelen want dan kun je voor minder dan $ 1000,- ook een huis / condo en een huurauto regelen. Vliegen moet je toch en marketing slachtoffers zijn we eigenlijk toch allemaal al.......
pi_58570961
Bejaardenverkoopbusreisjes op Floridavakantieniveau!
Ja, die met de ballen in de bek.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')