abonnement Unibet Coolblue
pi_49920343
Oh wijze katteneigenaars, uw hulp is nodig

Ik sloot hem Laatste twee vragen;
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:29 schreef Innocence het volgende:
Onze poes heeft al enige weken wondjes/bultjes op d'r buik en achter op d'r achterpootjes.
Het wordt erger omdat het blijkbaar jeukt en ze er bijt.
Heeft iemand zoiets wel 's eerder gezien?

[afbeelding]

Ik denk zelf aan een allergische reactie, maar zou niet weten waarop. Heb de vetplantjes al boven op de kast en nu buiten gezet, maar dat schijnt weinig te helpen.
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:18 schreef Inu het volgende:
Onze kat is de laatste tijd heel erg aan het smakken. Gewoon tussendoor even *smak smak* en dan weer door. Wat kan dit zijn? Ze heeft dan niks geks gegeten ofzo.

Ik las ergens dat het misschien een teken van stress kan zijn, maar het is gewoon een binnenkat en ze woont al meer dan een jaar bij mn vriend, waar kan die stress dan vandaan komen?
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:38:26 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_49921062
tvp

Ik heb eigenlijk wel een vraag over sociaal gedrag. Mijn Zoe is een poes van 3,5, inmiddels gesteriliseerd maar heeft wel 2 nestjes gehad. Ze heeft tot november in de cattery gewoond, maar na haar sterilisatie heb ik haar in huis genomen. Sinds anderhalve week heb ik ook een kitten erbij.
De eerste dagen kroop Zoe steeds weg voor de kitten (ze is vrij schuw van aard) en als de kitten te dichtbij kwam was ze heftig aan het blazen. Nu we een week verder zijn zie ik Zoe ineens een stuk vaker dan ooit voorheen. De kitten heeft het ook door en jaagt constant achter Zoe aan. Meestal begint Zoe dan te grommen, te blazen en te meppen (zonder nagels) en ze rent er voor weg, maar ze wast de kitten wel te pas en te onpas en ze zoeken elkaar steeds op. Ik weet niet zo goed wat ik hier nou van moet maken Is dit normaal bij katten die elkaar niet kennen? Ik weet nu namelijk niet of Zoe de kitten nu wel of niet leuk vindt

[ Bericht 87% gewijzigd door SQ op 30-05-2007 11:44:12 ]
disclaimer
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:39:29 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_49921106
quote:
Onze kat is de laatste tijd heel erg aan het smakken. Gewoon tussendoor even *smak smak* en dan weer door. Wat kan dit zijn?
Dit kan een teken zijn van een of meerdere rotte tanden en/of kiezen. Daar krijgen oudere katten ook last van.

Na de laatste controle hebben mijn beide Burmezen een gebits-reiniging ondergaan, en daarbij is bij eentje een tand en een kies verwijderd. En ze eten een hoop droogvoer, dus op zich krijgen die gebitten best voldoende werk (alleen natvoer is erg slecht).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_49921584
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:39 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Dit kan een teken zijn van een of meerdere rotte tanden en/of kiezen. Daar krijgen oudere katten ook last van.

Na de laatste controle hebben mijn beide Burmezen een gebits-reiniging ondergaan, en daarbij is bij eentje een tand en een kies verwijderd. En ze eten een hoop droogvoer, dus op zich krijgen die gebitten best voldoende werk (alleen natvoer is erg slecht).
Maar ze is nog maar een jaar of 4 (weten het niet precies)... Ze eet alleen droogvoer, wel die van de dierenarts.
pi_49922292
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 00:04 schreef AudreyHepburn het volgende:
Dikke schrik ! Mijn schijtluiskat Mucha is eergisteren te grazen genomen door een buurkat. Ze heeft onder haar linkeroogje een fikse kras gekregen. De dag dat het gebeurde traande haar oog erg, en hield ze het continue dicht. Gisteren had ze haar oog half dicht. (Piratenprinsesje. .) En vandaag was haar oog weer gewoon open.

Maar, wat zagen we vandaag: ze heeft een semi-doorzichtig leverkleurig vlekje op het oog waaronder ze die kras heeft. Het oog dat telkens dichtzat. Het vlekje zit aan de oppervlakte van haar oogbol. Ze lijkt geen pijn te hebben aan het oog, en laat toe als ik haar vastpak om ernaar te kijken. Ze maakt ook haar gewoonlijke pruttelgeluidjes als ze langsloopt of als ik haar aai, typisch iets wat ze duidelijk niet doet als ze ziek, zwak of misselijk is. (Eergisteren en gisteren was ze erg stil en lag ze ook grotendeels te slapen, bijvoorbeeld.)

Is er iemand die weet wat dit vlekje is ? Moeten we hier iets aan doen, denken jullie ? We willen het even aankijken of het morgen minder is geworden, en anders wordt het toch maar de dierenarts bellen, vrees ik. Een foto maken gaat niet lukken omdat het toch weerkaatst in haar oogje, en het laatste wat ik wil is Mucha lastig vallen met geflits aan haar zielige oogje.
Ik vraag het voor de zekerheid even nog een keer. We kunnen sowieso vanavond pas de dierenarts bellen. Mucha lijkt het vandaag prima te doen, en haar vlek is imho minder erg geworden. Ook iets doorzichtiger dan giseren, lijkt het wel.

Iemand ?
It's my party and I'll cry if I want to.
  woensdag 30 mei 2007 @ 12:15:56 #6
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49922478
Het zal wel een beschadiging zijn van het hoornvlies, denk ik? Ik zou het zelf nog even aankijken, als het al minder aan het worden is.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_49922668
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:38 schreef Stormqueen het volgende:
tvp

Ik heb eigenlijk wel een vraag over sociaal gedrag. Mijn Zoe is een poes van 3,5, inmiddels gesteriliseerd maar heeft wel 2 nestjes gehad. Ze heeft tot november in de cattery gewoond, maar na haar sterilisatie heb ik haar in huis genomen. Sinds anderhalve week heb ik ook een kitten erbij.
De eerste dagen kroop Zoe steeds weg voor de kitten (ze is vrij schuw van aard) en als de kitten te dichtbij kwam was ze heftig aan het blazen. Nu we een week verder zijn zie ik Zoe ineens een stuk vaker dan ooit voorheen. De kitten heeft het ook door en jaagt constant achter Zoe aan. Meestal begint Zoe dan te grommen, te blazen en te meppen (zonder nagels) en ze rent er voor weg, maar ze wast de kitten wel te pas en te onpas en ze zoeken elkaar steeds op. Ik weet niet zo goed wat ik hier nou van moet maken Is dit normaal bij katten die elkaar niet kennen? Ik weet nu namelijk niet of Zoe de kitten nu wel of niet leuk vindt
Dit is precies hoe het bij ons ging. 1 Week was Moby (3 jaar) behoorlijkb ang en kwaad op de kitten. En Daantje holde maar achter hem aan. Daarna durften ze steeds meer bij elkaar in de buurt te komen. Na een week of 2 was alles prima. Ze wassen elkaar veel, slapen samen. Maar de kleine blijft op Moby springen, ze vindt het blijkbaar gewoon enig om haar grote broer te plagen.
Volgens mij doen je katten het samen prima!
  woensdag 30 mei 2007 @ 16:20:04 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49931062
tvp
The love you take is equal to the love you make.
pi_49974982
Ben benieuwd of er nog iemand heeft gekeken naar m'n vraag.
Sweet and innocent...
  donderdag 31 mei 2007 @ 19:32:19 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49975083
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 19:29 schreef Innocence het volgende:
Ben benieuwd of er nog iemand heeft gekeken naar m'n vraag.
Het lijkt op allergie, het kan ook een stressreactie zijn. Aan de hand van een foto is daar volgens mij weinig zinnigs over te zeggen. Een dierenarts zou het waarschijnlijk ook niet eens direct kunnen zeggen, maar mogelijke oorzaken elimineren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_49975198
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 19:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een dierenarts zou het waarschijnlijk ook niet eens direct kunnen zeggen, maar mogelijke oorzaken elimineren.
Dat dacht ik ook inderdaad. Vandaag dat we eerst zelf maar even aan de slag zijn gegaan met het weghalen van planten etc.

Nog even aankijken, ze heeft er namelijk geen pijn van, het jeukt alleen soms.Anders toch naar de dierenarts.
Sweet and innocent...
  donderdag 31 mei 2007 @ 19:36:43 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49975252
Is het een stresskat? Bij mij vraagt de dierenarts vaak of er onlangs iets veranderd is.

Trouwens, pijn is bij een kat vaak moeilijk te herkennen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_49976773
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 12:09 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Ik vraag het voor de zekerheid even nog een keer. We kunnen sowieso vanavond pas de dierenarts bellen. Mucha lijkt het vandaag prima te doen, en haar vlek is imho minder erg geworden. Ook iets doorzichtiger dan giseren, lijkt het wel.

Iemand ?
Vandaag bij de dierenarts langsgeweest. Die zei dat haar oog inderdaad beschadigd was aan de oppervlakte. We hebben een oogzalf gekregen die we 4x per dag aan moeten brengen. (Dat gaat weer lekker worstelen worden. .) Over 10 dagen moeten we weer langskomen voor een checkup.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_49976917
De "baas" kat wast de andere katten om zo zijn (of haar) geur aan die katten te geven. Hier in huis wordt Diddle vaak gewassen door Snuggles (de baas), maar Bailey laat het niet toe en dat is dan weer eens ruzie Andersom mag Diddle soms bij hoge uitzondering Snuggles een klein beetje wassen, maar Bailey niet. Bailey is ook meer een hond dan een kat

Komt goed, ze moeten gewoon hun rangorde bepalen.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:23:08 #15
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_50002568
Mijn kat zit heel vaak te snurken, ook wanneer ze wakker is en gewoon stil ligt. Wanneer je dr naam roept houdt het wel op. Is het normaal dat een poes snurkt of zou dat een verkoudheid of iets in de longen zijn ofzo? Klinkt een beetje rochelend.. Maar zoals ik al zei is het meteen weg wanneer je dr uit dr slaap haalt of uit dr concentratie ofzo..
pi_50002960
Goeie vraag. De gigantische Maine Coon van mijn huisgenote snurkt ook als een bootwerker. Zou weleens willen weten waar dat door komt.
It's my party and I'll cry if I want to.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 16:23:07 #17
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_50004871
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 20:25 schreef Juup© het volgende:
De "baas" kat wast de andere katten om zo zijn (of haar) geur aan die katten te geven. Hier in huis wordt Diddle vaak gewassen door Snuggles (de baas), maar Bailey laat het niet toe en dat is dan weer eens ruzie Andersom mag Diddle soms bij hoge uitzondering Snuggles een klein beetje wassen, maar Bailey niet. Bailey is ook meer een hond dan een kat

Komt goed, ze moeten gewoon hun rangorde bepalen.
Bij mij wassen ze elkaar evenredig. Loes is gek op de oren van Harry, en Harry lijkt dat gekauw op zijn flappen zeer te waarderen. Zijn oren zijn door deze dagelijkse behandelingen zelfs een beetje uitgebleekt en ietsjes kaler. Toch is Harry duidelijk de baas.
Als ze gaan slapen halen ze altijd even een 'lappie' over elkaars gezicht. Vaak trekt Harry Loes naar zich toe met een pootje om de nek. Zo schattig.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  vrijdag 1 juni 2007 @ 22:02:26 #18
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_50016542
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 16:23 schreef tonja het volgende:

[..]

Bij mij wassen ze elkaar evenredig....
Hier ook, mijn poezels wassen elkaar, soms zelfs tegelijkertijd
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_50021999
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 22:02 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Hier ook, mijn poezels wassen elkaar, soms zelfs tegelijkertijd
Hier ook duo wasjes, ziet er TE lief uit, tot 1 het zat is en ze beginnen te klieren.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 11:17:45 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_50028530
Hier gaat het wassen nog steeds onder grote dwang van Zoë. Maar Noortje wil helemaal niet gewassen worden, die wil spelen Dus begint het met wassen, daarna legt Zoë haar 5 kilo op de kitten en wast dwangmatig door, vervolgens steekt Noortje een nagel in de neus van Zoë en dan is het blazen, grommen en meppen geblazen
disclaimer
  zaterdag 2 juni 2007 @ 11:53:17 #21
331 Merel
Be here now.
pi_50029104
Iemand een slim idee over hoe we onze kitten ervan kunnen weerhouden op alle snoeren te kauwen? We hebben hem nu 5 dagen en hij heeft al kortsluiting weten te veroorzaken in de laptop-adapter. De plantenspuit is natuurlijk niet zo'n goed idee in de buurt van al die elektrische apparatuur...
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:12:02 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_50029539
Ik geef mijn kitten in zulke gevallen gewoon een subtiele doch dwingende tik op d'r neus en probeer haar daarna direct af te leiden met een speeltje. Of het effectief is weet ik nog niet
disclaimer
pi_50029540
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 11:53 schreef Merel het volgende:
Iemand een slim idee over hoe we onze kitten ervan kunnen weerhouden op alle snoeren te kauwen? We hebben hem nu 5 dagen en hij heeft al kortsluiting weten te veroorzaken in de laptop-adapter. De plantenspuit is natuurlijk niet zo'n goed idee in de buurt van al die elektrische apparatuur...
Laat hem/haar voelen wat 240~V is

Nee ik zou geen idee hebben, gelukkig hebben onze katten dat nog nooit gedaan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 juni 2007 @ 12:21:13 #24
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_50029709
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:35 schreef AudreyHepburn het volgende:
Goeie vraag. De gigantische Maine Coon van mijn huisgenote snurkt ook als een bootwerker. Zou weleens willen weten waar dat door komt.
Jamie is ook zo'n snurker. Als ik hem dan roep kijkt ie me met een lodderige blik aan, stopt zijn kop weer onder zijn poot en slaapt verder. Al dan niet snurkend

g-b, klinkt als heel normaal gedrag hoor. Komt echt wel goed.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:35:12 #25
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_50029966
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 11:53 schreef Merel het volgende:
Iemand een slim idee over hoe we onze kitten ervan kunnen weerhouden op alle snoeren te kauwen? We hebben hem nu 5 dagen en hij heeft al kortsluiting weten te veroorzaken in de laptop-adapter. De plantenspuit is natuurlijk niet zo'n goed idee in de buurt van al die elektrische apparatuur...
De snoeren in aluminiumfolie wikkelen. Dat vinden ze niet prettig.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:53:10 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_50965016
Okee, gaan we weer

Ik ontdekte net bij het leegscheppen van de kattenbak dat Zoë, mijn poes van bijna 4, een verse drol had gedraaid met wat bloed en slijm er aan. De drol zag er verder prima uit, de kat ook, ik merk niks anders aan haar gedrag. Heeft iemand dit al meegemaakt (vast wel, vandaar dat ik het hier even vraag) en zo ja, wat was het?
Ik ga het natuurlijk even in de gaten houden, en als het aanhoudt neem ik haar ook naar de DA, dus het advies "ga naar de dierenarts" kan achterwege worden gelaten
disclaimer
pi_50965202
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:35 schreef tonja het volgende:

[..]

De snoeren in aluminiumfolie wikkelen. Dat vinden ze niet prettig.
Ja of als zelfs dat niet werkt een snoerbeschermer kopen
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  vrijdag 29 juni 2007 @ 12:21:38 #28
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_50966110
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:53 schreef Stormqueen het volgende:
Okee, gaan we weer

Ik ontdekte net bij het leegscheppen van de kattenbak dat Zoë, mijn poes van bijna 4, een verse drol had gedraaid met wat bloed en slijm er aan. De drol zag er verder prima uit, de kat ook, ik merk niks anders aan haar gedrag. Heeft iemand dit al meegemaakt (vast wel, vandaar dat ik het hier even vraag) en zo ja, wat was het?
Ik ga het natuurlijk even in de gaten houden, en als het aanhoudt neem ik haar ook naar de DA, dus het advies "ga naar de dierenarts" kan achterwege worden gelaten
Ik weet alleen dat bloed en slijm in de ontlasting bij mensen altijd een teken is dat je zo snel mogelijk naar de huisarts moet gaan omdat het kan duiden op o.a. darmkanker. Bij een poes misschien dus ook wel zo, kan je dus geen ander advies geven dan de dierenarts maar dat wist je zelf ook
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 juni 2007 @ 12:22:54 #29
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_50966153
Bel even met de DA of je inderdaad kunt wachten tot het nog eens gebeurt of dat het beter is om meteen langs te gaan.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 29 juni 2007 @ 12:33:42 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_50966557
Even met de DA gebeld, ze zei dat ik inderdaad even moet aanzien of het nog een keer gebeurt of niet. Het was ook een vrij dikke drol, dus misschien heeft ze er gewoon te hard voor moeten douwen
disclaimer
pi_50967310
Mimosa heeft dat ook een paar keer gehad, maar dat bleek iedere keer voor te komen wanneer ik haar iets te eten gegeven had wat ze normaal niet krijgt (in haar geval brokjes).
Niks om je gelijk zorgen over te maken.
pi_50972803
Ik kom net thuis, ontdek een natte plek op de bank.. heeft een van mijn katten (heb er 2) zomaar op mijn bank geplast!

Doen ze normaal nooit.. ze wonen al een dik half jaar bij mij en doen hun behoefte altijd netjes op de kattenbak.

Hoe krijg ik het weg en hoe zou het komen dat ze ineens op mijn bank aan het plassen zijn?
Kattenbak ziet er netjes uit dus tis ook niet zo dat ze daar geen plek hebben om hun behoeftes te doen. Wie o wie?
pi_50972873
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:41 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik kom net thuis, ontdek een natte plek op de bank.. heeft een van mijn katten (heb er 2) zomaar op mijn bank geplast!

Doen ze normaal nooit.. ze wonen al een dik half jaar bij mij en doen hun behoefte altijd netjes op de kattenbak.

Hoe krijg ik het weg en hoe zou het komen dat ze ineens op mijn bank aan het plassen zijn?
Kattenbak ziet er netjes uit dus tis ook niet zo dat ze daar geen plek hebben om hun behoeftes te doen. Wie o wie?
Het kan gewoon een ongelukje zijn. Onze kater heeft 1 keer in ons bed geplast.... waarschijnlijk gewoon in zn slaap. 1 keer in 4 jaar. Dus ik zou er niet vanuit gaan dat het een terugkerend gebeuren gaat worden.

Formaline bij de drogist halen, en dat erop spuiten. Het is smerig spul, niet inademen, maar de geur gaat goed weg.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 15:58:37 #34
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_50973374
Het kan een ongelukje zijn, maar het kunnen ook blaasproblemen zijn, of stress. Of een vieze kattenbak.
Is er iets veranderd in of om het huis?

Wel goed in de gaten houden. Als de kat erg vaak naar de bak gaat en hele kleine beetjes plast moet je een sprintje naar de DA trekken.

Succes ermee.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_51048068
Nou heb ik ook een vraagje.
Wij hebben sinds afgelopen dinsdag een kitten in huis genomen, van bijna 11 weekjes oud.
Alles gaat prima met 'm,
maar toen ik hem vanavond op de arm nam rook ik iets vreemds.
Ik heb even aan hem gesnuffeld en het blijkt bij z'n achterkant weg te komen.
Hij had er geen poepje aan hangen of iets dergelijks, en zo rook het ook niet.
De geur kan ik niet helemaal plaatsen, maar het ruikt niet prettig.
Ik kon verder niks vreemds ontdekken in zijn vacht of rond zijn anus.
Weet iemand misschien wat dit kan zijn ?
  maandag 2 juli 2007 @ 13:05:27 #36
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_51055364
Ik heb geen idee. Laat ie misschien scheetjes? Dat is een vrij scherpe lucht.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_51055440
Zo ruikt het ook niet echt ..
Als het aanhoudt doe ik hem een keer in bad,
en als dat niet helpt moeten we maar ff langs de DA.
  maandag 2 juli 2007 @ 13:24:30 #38
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_51055965
Misschien heeft hij ergens in gezeten?
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_51073455
't Is inmiddels al wat minder,
Frummel likt Charlie's kontje ook steeds schoon.
Dus misschien was het gewoon een beetje viezigheid van het een of ander.
Toch bedankt
pi_51082678
quote:
Op maandag 2 juli 2007 03:17 schreef Slut. het volgende:
Nou heb ik ook een vraagje.
Wij hebben sinds afgelopen dinsdag een kitten in huis genomen, van bijna 11 weekjes oud.
Alles gaat prima met 'm,
maar toen ik hem vanavond op de arm nam rook ik iets vreemds.
Ik heb even aan hem gesnuffeld en het blijkt bij z'n achterkant weg te komen.
Hij had er geen poepje aan hangen of iets dergelijks, en zo rook het ook niet.
De geur kan ik niet helemaal plaatsen, maar het ruikt niet prettig.
Ik kon verder niks vreemds ontdekken in zijn vacht of rond zijn anus.
Weet iemand misschien wat dit kan zijn ?
Anaalkliertjes misschien.
Onze kater heeft ze een keer ontstoken gehad, schijnt bij katten niet heel gebruikelijk te zijn. De dierenarts knijpt ze dan leeg, het schijnt gruwelijk te stinken.
Normaal gaan ze leeg doordat er een drolletje langsgaat en door netjes schoonlikken.
pi_51138330
Ik denk inderdaad dat dat het was,
onze andere kat likte er wel steeds aan
pi_51142304
ook even een vraagje

wij hebben sind een maandje een kitten van nu zo n 14 weken oud maar hij
hij is overspeels, alles wat beweegd pakt ie dus ook handen voeten etc.
Nou is dat wel heel schattig en leuk maar sinds die een beetje kracht in zn
kaken heeft gekregen bijt ie soms wel erg hard door.

We hebben al veel geprobeerd om hem af te leren dat ie in onze voeten en handen bijt maar
hij lijkt het alleen maar leuk te vinden. Een reactie is voor hem al genoeg reden
om door te gaan of harder te bijten, hij is nergens bang voor ook niet voor water.

Als je smorgens uit bed komt en hij hangt met zn tanden in je been/voet alsof ie
een tijger is die zn prooi probeert de vermoorden is dat niet elke dag even prettig.
Ook als ie lekker ergens ligt te knorren en je aait m dan word ie soms een beetje
opgewonden en dan gaat t weer over in bijten. Dat is opzich niet erg want dan
trek ik mijn hand weg en laten we mekaar met rust maar als je rustig tv zit te kijken
of dergelijke valt ie ook constant aan. De DA zei elke keer speeltje in zn bek duwen
als ie naar je aanvalt maar zelfs met dat speeltje in zn mond ligt ie me vuil aan te kijken,
springt ie op me af en laat op t laatste moment speeltje los en grijpt alsnog mn arm.

Misschien weten jullie nog tips om dit gedrag af te leren? BVD
What Goes Around Comes Around
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:50:53 #43
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_51142523
Het klinkt misschien ontzettend grof maar ik zou hem dwars door de kamer heen slaan...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:18:37 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51143478
Dit is heel normaal gedrag voor een kitten. Maar ik vind dit een van de grote uitzonderingen waarbij je hard moet optreden. Op het moment dat hij het gedrag vertoont, hem stevig beet pakken, hard 'nee' roepen in zijn gezicht en hem dan wegzetten en een tijd negeren. Dit moet je nooit goedvinden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_51143728
het hard nee roepen gedeelte heb ik vaak genoeg gedaan maar m daarna niet altijd meteen weggezet meestal gewoon wat verder op de bank gezet maar dan viel die meteen weer aan. Maar ik ga het meteen proberen bedankt alvast!
What Goes Around Comes Around
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:26:07 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51143786
Blijven wegzetten, mag best hardhandig, desnoods naar een andere ruimte. Hij moet leren dat dat geen spelen is.

Succes.
The love you take is equal to the love you make.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 4 juli 2007 @ 20:43:00 #47
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_51144574
In zijn gezicht blazen wil ook nog weleens helpen, daar schrikken ze van.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_51153381
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:43 schreef Rewimo het volgende:
In zijn gezicht blazen wil ook nog weleens helpen, daar schrikken ze van.
Daar was onze kitten ook heel gevoelig voor, daar heeft ze het schooien mee afgeleerd.
  donderdag 5 juli 2007 @ 09:36:49 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_51158237
ik pak Noor gewoon hard bij d'r nekvel, schreeuw in d'r gezicht en smijt haar vervolgens een paar meter weg. Is ze daarna poeslief
disclaimer
  † In Memoriam † vrijdag 6 juli 2007 @ 12:14:14 #50
37843 lady-wrb
kortaf
pi_51196013
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 09:36 schreef Stormqueen het volgende:
ik pak Noor gewoon hard bij d'r nekvel, schreeuw in d'r gezicht en smijt haar vervolgens een paar meter weg. Is ze daarna poeslief
ah, een echte liefhebberzie ik
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:17:32 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51196111
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:14 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ah, een echte liefhebberzie ik
Nou, 't is dezelfde methode die ik adviseer, alleen in iets andere bewoordingen. En ik ben een enorme liefhebber.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:24:48 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_51196361
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:14 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ah, een echte liefhebberzie ik
Tsk, wat moet ik dan, met d'r in discussie gaan ? Wie stout is moet voelen. En ik ben heel lief voor mijn beestjes, maar als ze mij pijn doen doe ik ze een beetje pijn terug, dat schrikt af. Ik martel ze niet
disclaimer
pi_51199410
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Tsk, wat moet ik dan, met d'r in discussie gaan ? Wie stout is moet voelen. En ik ben heel lief voor mijn beestjes, maar als ze mij pijn doen doe ik ze een beetje pijn terug, dat schrikt af. Ik martel ze niet
Persoonlijk vind ik het echt niet kunnen. Er zijn zoveel andere manieren om het op te lossen!!
  zondag 8 juli 2007 @ 22:35:25 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_51273462
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:54 schreef mootie het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het echt niet kunnen. Er zijn zoveel andere manieren om het op te lossen!!
Kom op zeg. Ik pak d'r in d'r nekvel, zeg op harde toon dat dat niet mag en gooi d'r opzij. Gewoon een meter van me af op de grond. Of heb je nu het idee dat ik als een bezetene tegen die kat loop te krijsen en haar tegen de muur gooi? En dat ik ze opzettelijk loop te knijpen om ze pijn te laten voelen?
In hun nekvel grijpen vinden ze niet fijn nee, maar het is geen pijn-pijn. Ik overdreef het lichtelijk in mijn eerste post.
disclaimer
pi_51278318
quote:
Op zondag 8 juli 2007 22:35 schreef Stormqueen het volgende:
Kom op zeg. Ik pak d'r in d'r nekvel, zeg op harde toon dat dat niet mag en gooi d'r opzij. Gewoon een meter van me af op de grond. Of heb je nu het idee dat ik als een bezetene tegen die kat loop te krijsen en haar tegen de muur gooi? En dat ik ze opzettelijk loop te knijpen om ze pijn te laten voelen?
In hun nekvel grijpen vinden ze niet fijn nee, maar het is geen pijn-pijn. Ik overdreef het lichtelijk in mijn eerste post.
Ik gooi die van mij altijd op bed

Ik heb ook een vraagje, btw.
Kimmy heeft de afgelopen week steeds weer de neiging om te gaan graven in het bed
Ze graaft zich een ongeluk. Er zitten al kleine haaltjes in mn lakens.
En als ik een deken over dr heen gooi houd ze op.
Ze heeft het toch niet koud ofzo?
  maandag 9 juli 2007 @ 07:19:28 #56
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_51280858
Zo maken poezen hun bed op
Harry is ook een gravert.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_51286184
quote:
Op maandag 9 juli 2007 07:19 schreef tonja het volgende:
Zo maken poezen hun bed op
Harry is ook een gravert.
Vet lief

* gaat het bed snel opmaken voordat poes komt
pi_51295372
Mijn poes komt uit een druk gezinnetje... (kimmy) Ze was een half jaar oud toen we haar kregen... Ze is lief en speels en schattig en wil graag knuffelen enzo, maar ze schrikt onnodig veel Af en toe duikt ze gewoon in mekaar als er iemand voorbij loopt, of als er iets omvalt...
Wij proberen er weinig aandacht aan te schenken om dr zelfvertrouwen een beetje te versterken.
Mijn andere poes die is gewoon de relaxheid zelve...
Toch vraag ik me af of er nog iets anders is wat haar gerust stelt?

We zijn al begonnen met jagen in groepsverband Dat schijnt ze ontzettend leuk te vinden.
2 volwassenen en 2 poezen die voor het raam staan te mekkeren als er 2 duiven op het balkon zitten.
jah, i know, call me crazy Maar wij vinden het ook wel grappig Dan gaat ze op dr achterpoten tegen het raam staan en dan probeert zij de duiven weg te jagen. (ondertussen zwaaien wij met onze armen zodat die beesten opvliegen)


Wie heeft ook zon zenuwelijerig beestje? Misschien iemand tips ?
Volgens mij is ze bang dat ik dr alleen laat, want iedere keer als ik opsta, staat zij ook op en loopt trouw mee... Naar de wc, naar de douche, of wat dan ook. Vind het ook schattig dus knuffel dr vaak
Maar toch wel raar gedrag... Ik weet waar ze vandaan komt en ik denk eigenlijk dat het kindje een boel met poes heeft uitgespookt, toen ze daar woonde...

Foto's van de poes in kwestie (ook wel pieieieieiep genoemd vanwege dr gepiep) :

pi_51295699
quote:
Op zondag 8 juli 2007 22:35 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Kom op zeg. Ik pak d'r in d'r nekvel, zeg op harde toon dat dat niet mag en gooi d'r opzij. Gewoon een meter van me af op de grond. Of heb je nu het idee dat ik als een bezetene tegen die kat loop te krijsen en haar tegen de muur gooi? En dat ik ze opzettelijk loop te knijpen om ze pijn te laten voelen?
In hun nekvel grijpen vinden ze niet fijn nee, maar het is geen pijn-pijn. Ik overdreef het lichtelijk in mijn eerste post.
Ik gebruik onze katten wel eens als curlingsteen
Niet luisteren dan maar schuiven en opzouten.
  maandag 9 juli 2007 @ 16:46:27 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_51295734
quote:
Op maandag 9 juli 2007 16:45 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik gebruik onze katten wel eens als curlingsteen
Niet luisteren dan maar schuiven en opzouten.
Juh, maar dat schijnt hier dan als dierenmishandeling te worden gezien
disclaimer
pi_51295832
quote:
Op maandag 9 juli 2007 16:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Juh, maar dat schijnt hier dan als dierenmishandeling te worden gezien
Boeiend wat een ander er van vindt

Nekvel pakken en harde stem die NEE zegt helpt vaak wel, maar als een van die ratten tussen mijn benen door probeert weg te glippen dan pak ik hem in zijn nekvel en schuif ik hem een aardig eindje de kamer door.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden
  maandag 9 juli 2007 @ 16:52:02 #62
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_51295936
quote:
Op maandag 9 juli 2007 16:37 schreef kyraaa het volgende:
Mijn poes komt uit een druk gezinnetje... (kimmy) Ze was een half jaar oud toen we haar kregen...
Mijn Harry is ook een bange poepert. Toen ik hem net had schrok hij altijd vreselijk als ik naar hem toe liep. Als er bezoek was dook hij onder de bank.
Later kwam hij wel tevoorschijn als ik visite had, maar dan moest ik hem eerst roepen.
De volgende fase was dat hij na een tijdje zelf onder de bank uit kwam.
Nu duikt hij niet meer onder de bank als de bel gaat.

Hij is nog steeds best wel schrikkerig, maar niet in vergelijking met toen ik hem net had.
Je kan er weinig aan doen, en wat je beschrijft klinkt prima. Samen spelen is goed, dat schept een band. Vooral niet troosten inderdaad als de kat bang is, want daarmee beloon je het angstige gedrag.

Met de tijd zal het beter gaan vermoed ik.

Oh, en vooral niet de opvoedings methodes die hierboven beschreven worden gebruiken op een angstige kat natuurlijk.
Er zijn poezen die je prima een slinger kan geven, ze zijn echt niet van porselein, maar weet wel bij welke kat je dat doet.

[ Bericht 13% gewijzigd door tonja op 09-07-2007 17:14:30 ]
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_51296792
quote:
Op maandag 9 juli 2007 16:52 schreef tonja het volgende:

[..]

Mijn Harry is ook een bange poepert. Toen ik hem net had schrok hij altijd vreselijk als ik naar hem toe liep. Als er bezoek was dook hij onder de bank.
Later kwam hij wel tevoorschijn als ik visite had, maar dan moest ik hem eerst roepen.
De volgende fase was dat hij na een tijdje zelf onder de bank uit kwam.
Nu duikt hij niet meer onder de bank als de bel gaat.

Hij is nog steeds best wel schrikkerig, maar niet in vergelijking met toen ik hem net had.
Je kan er weinig aan doen, en wat je beschrijft klinkt prima. Samen spelen is goed, dat schept een band. Vooral niet troosten inderdaad als de kat bang is, want daarmee beloon je het angstige gedrag.

Met de tijd zal het beter gaan vermoed ik.
Tnx... Ja, we spelen wat af hier hoor met mijn meisjes
Hoop dat het dan wel slijt ofzo
Beide poezen rennen hier btw weg voor visite... We houden hier van rust, ik schiet zelf nog net niet onder de bank maar dat is dan dat
pi_51361399
Ik ben benieuwd wat jullie met het volgende zouden doen:

Vanaf afgelopen december hebben wij een poes in huis, Nikita. Ze is nu ongeveer 7,5 jaar oud en we hebben haar overgenomen van de eerste eigenaren. Toen zij hun eerste kind kregen, plaste Nikita op het kinderspeelgoed en in de wieg. Een hoop gezeik dus...letterlijk en figuurlijk helaas.
Na een half jaar (!!) hield dat op. Ze hebben dus begin december een tweede kindje gekregen en het hele gedoe begon van voren af aan.
Daar hadden hun geen zin meer in, voor de kat is het ook zeker geen pretje. Waarschijnlijk kan ze de drukte niet aan en blijkbaar is ze ook jaloers.
Ze is hier naartoe gekomen met haar krabpaal incl. huisje, krabmat, kattenbak, voer en grid.
De eerste twee weken heeft ze beneden in de kamer gezeten, maar op een gegeven moment begon ze aan de gangdeur te krabbelen. Haar nagels zijn en worden geknipt, zeer weinig schade dus maar wel herrie!
We hebben niet een heel groot huis, dus ik wilde haar meer ruimte geven. Ze mag ook boven, op ons hobbykamertje. Daar hangt een radiatormandje waar ze graag in ligt. Inmiddels hebben we ook een luikje in de gangdeur gemaakt zodat ze altijd bij haar bak en water kan.

Nu hebben we op dit moment het volgende probleem (het loopt al een maand of 3...:( ) :
Ze krabbelt nu aan onze slaapkamerdeur, die 's nachts dicht is. Bij haar vorige baasjes mocht ze op bed slapen, bij ons dus niet.
Maar dat gekrabbel is puur om eten te krijgen. Ze begon hier laatst al mee om half vier!
GVD...het is een heel lief beestje, behalve 's morgens vroeg .
Wij hebben het volgende geprobeerd:
- plantenspuit erop. Deur open, spuiten en deur weer dicht. Hielp na een paar dagen niet meer, mevrouw krabbelt en gaat snel op de trap zitten. Als wij dan richting de trap lopen, rent ze snel naar beneden. Bovendien komt ze na 5 min. gewoon terug en krabbelt ze weer (je blijft dus bezig).
- 's avonds nog wat te eten geven. Maakte totaal niet uit, ze begon niet later met krabbelen.
- de slaapkamerdeur open zetten als ze krabbelt, zijn wij in ieder geval van die herrie af. Dan komt ze na een minuut of 5 op ons bed, gaat ze bovenop m'n vriend zitten die dan niet meer kan slapen.
- 's avonds de kat bezighouden, zodat ze vermoeider in haar mandje gaat liggen. Maakte ook niet uit.

We hebben het nog niet geprobeerd te negeren, het maakt zo'n kloteherrie en daar hebben wij 's morgens vroeg echt geen trek in.
Om haar meer voer te geven is wat mij betreft geen optie, ze hoeft geen dikke kat te worden, ze is nu mooi op gewicht. En het is echt een lieverd, komt bij je op schoot (iedere avond) etc.

Wat moeten we hier nu mee? Vooral het feit dat het 's morgens zo vroeg gebeurd, vinden wij niet grappig. Om zeven uur/half acht staan wij op, dan kan ze meteen eten krijgen maar zij wil dus niet wachten tot die tijd blijkbaar. Hoe gaan wij dit haar leren?
  woensdag 11 juli 2007 @ 15:55:00 #65
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_51363425
Lastig probleem. Ze hebben een hekel aan aluminiumfolie, misschien een idee om de deur daarmee te beplakken? Geen idee of het helpt hoor, maar ik heb die tip weleens eerder gelezen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  woensdag 11 juli 2007 @ 15:57:45 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51363526
Kun je haar niet 's nachts nog een deur verder 'opsluiten'? Dus in de kamer beneden, in de keuken of in dat hobbykamertje? Uiteraard een kattenbak onder bereik.

Mijn kat zit 's nachts ook in de studeerkamer.

Mijn ervaring is trouwens dat negeren niet helpt. Katten zijn vreselijk hardnekkig.

[ Bericht 18% gewijzigd door Lienekien op 11-07-2007 16:02:49 ]
The love you take is equal to the love you make.
pi_51363599
's Avonds een extra handje voer geven of gewoon in de slaapkamer laten.
pi_51364607
Dat van die alufolie kan ik proberen, nog nooit gelezen maar het is het proberen waard.
Een deur verder opsluiten gaat niet helaas. Niet zo'n groot huis en de keuken is open...
De hobbykamer is boven, dus beneden opsluiten zou dan nog beter zijn, maar dan heeft ze haar mandje weer niet...:S
Inderdaad Lienekien, was er al bang voor dat negeren niet helpt....dat ga ik niet volhouden.
Als ik haar in de slaapkamer laat, gaat ze 's morgens rond vijf uur ronddolen en kunnen wij dus niet meer slapen....
  woensdag 11 juli 2007 @ 16:26:53 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51364645
Nou, je kan toch beneden ook een mandje neerzetten/neerhangen? De deur naar de kamer kan wel dicht?
The love you take is equal to the love you make.
pi_51364896
Ik heb dat radiatormandje eerst beneden aan de radiator gehad, twee weken lang. Ze ging er niet op liggen....
Op de hobbykamer boven doet ze dat dus wel.
Misschien moet ik het luikje maar op z'n sluitstand zetten, het mandje beneden ophangen en het haar laten uitzoeken?
Kijk, ik vind het niet erg dat ze boven zit, dan heeft ze wat meer ruimte enzo. Maar 't is zo'n gedoe iedere ochtend....

En ja, de deur naar de kamer kan wel dicht. Maar toen we daar nog geen luikje in hadden, krabbelde ze gewoon zo hard dat wij dat boven hoorden. 't Is ook niet zo groot hier, maar dan nog....er zitten 2 deuren tussen!
  woensdag 11 juli 2007 @ 16:36:59 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_51365030
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:32 schreef Ikook het volgende:
Ik heb dat radiatormandje eerst beneden aan de radiator gehad, twee weken lang. Ze ging er niet op liggen....
Op de hobbykamer boven doet ze dat dus wel.
Misschien moet ik het luikje maar op z'n sluitstand zetten, het mandje beneden ophangen en het haar laten uitzoeken?
Kijk, ik vind het niet erg dat ze boven zit, dan heeft ze wat meer ruimte enzo. Maar 't is zo'n gedoe iedere ochtend....

En ja, de deur naar de kamer kan wel dicht. Maar toen we daar nog geen luikje in hadden, krabbelde ze gewoon zo hard dat wij dat boven hoorden. 't Is ook niet zo groot hier, maar dan nog....er zitten 2 deuren tussen!
Maar word je daar dan ook echt wakker van? Als ze een verdieping lager 2 deuren verder aan de deur staat te mekkeren?
Ik hoor mijn katten namelijk ook wel, maar ik word pas wakker als ze op mijn hoofd springen...
disclaimer
pi_51371252
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:25 schreef Ikook het volgende:
Dat van die alufolie kan ik proberen, nog nooit gelezen maar het is het proberen waard.
Een deur verder opsluiten gaat niet helaas. Niet zo'n groot huis en de keuken is open...
De hobbykamer is boven, dus beneden opsluiten zou dan nog beter zijn, maar dan heeft ze haar mandje weer niet...:S
Inderdaad Lienekien, was er al bang voor dat negeren niet helpt....dat ga ik niet volhouden.
Als ik haar in de slaapkamer laat, gaat ze 's morgens rond vijf uur ronddolen en kunnen wij dus niet meer slapen....
Dat dollen op bed went overigens erg snel, die 2 van ons lopen ook wel eens te klieren midden in de nacht, maar dat went en na 5 seconden slaap je weer.
  woensdag 11 juli 2007 @ 19:54:10 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51371575
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:32 schreef Ikook het volgende:
Ik heb dat radiatormandje eerst beneden aan de radiator gehad, twee weken lang. Ze ging er niet op liggen....
Op de hobbykamer boven doet ze dat dus wel.
Misschien moet ik het luikje maar op z'n sluitstand zetten, het mandje beneden ophangen en het haar laten uitzoeken?
Kijk, ik vind het niet erg dat ze boven zit, dan heeft ze wat meer ruimte enzo. Maar 't is zo'n gedoe iedere ochtend....

En ja, de deur naar de kamer kan wel dicht. Maar toen we daar nog geen luikje in hadden, krabbelde ze gewoon zo hard dat wij dat boven hoorden. 't Is ook niet zo groot hier, maar dan nog....er zitten 2 deuren tussen!
Ze heeft vast wel een slaapplaatsje in de kamer? Die van mij heeft zeker drie plekken waar ze graag slaapt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_51373926
Met aluminium hebben wij onze kat afgeleerd om niet meer aan de bank te krabben
Dat werkt dus wel (tis alleen geen gezicht).
Maar ze ging steeds onder het matras van het bed krabben en daar werden/worden we wakker van, dus hebben we het folie weer van de bank gehaald... Bank verziekt, maar we konden wel slapen
pi_51375599
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 20:55 schreef kyraaa het volgende:
Met aluminium hebben wij onze kat afgeleerd om niet meer aan de bank te krabben
Dat werkt dus wel (tis alleen geen gezicht).
Maar ze ging steeds onder het matras van het bed krabben en daar werden/worden we wakker van, dus hebben we het folie weer van de bank gehaald... Bank verziekt, maar we konden wel slapen
@ kyraaa:Dus na het weghalen van de folie ging ze vrolijk weer verder met de bank? Zou dus betekenen dat ik dat folie gewoon altijd moet laten hangen?
Enne, ze heeft beneden ook wel plekjes, ze kan bijvoorbeeld in haar krabpaal slapen (zit zo'n huisje op) en op de bank ligt ze ook wel eens (leuning of zitvlak).
Liefst ligt ze op schoot natuurlijk
Ik ga zo eens wat folie plakken...en anders sluit ik haar gewoon beneden op.
Helaas...ik word daar dus wel wakker van. De ene week meer dan de andere week maar toch.
Dat ligt dan meer aan mij denk ik...
  zaterdag 14 juli 2007 @ 13:29:25 #76
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_51459220
Altijd als ik de katten te eten geeft, bijt Harry Loes in de nek alsof hij haar wil dekken. Is dit normaal?
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_51467728
Ik heb er nog nooit van gehoord bij eten. Klinkt al een dominantiedingetje.

Onze baas in huis Ernesto wacht met eten tot de "kleintjes" (die inmiddels twee zijn) genoeg hebben gehad.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 19:42:39 #78
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_51468589
Ja, het is op zich geen probleem hoor. Het leidt niet tot ruzie. Het is vooral tijdens het wachten op het vullen van de bakjes.
Als Harry net wakker is doet hij het ook, en ook als hij in de zon gelegen heeft. Loes lijdt er niet onder. Ik vind het vooral merkwaardig.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_51474637
Hier nogmaals

Ik heb een probleempje. Sinds twee dagen loopt er hier in de buurt een poesje rond. Ik heb het vermoeden dat ze nog niet zo heel erg oud is en krols is! Ze is niet uit mijn tuin weg te slaan en blijft maar om aandacht vragen. Ook probeerd ze bij ons naar binnen te komen. Dit kan ik niet doen omdat er al een kat rondloopt (en nog 9 andere dieren). Omdat ze de hele dag hier rond hangt krijg ik een beetje het vermoeden dat ze of de weg kwijt is of dat ze eruit gegooid is thuis.

Met pijn in mijn hart deed ik net de achterdeur dicht om het beestje er te moeten achter laten.
Nu heb ik al op amivedi gekeken maar daar staat ze niet als vermist opgegeven.
Iemand enig idee wat ik hier mee aan moet? Ze mauwt de hele tijd zo zielig .

Alvast bedankt
  Moderator zaterdag 14 juli 2007 @ 23:30:57 #80
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51475978
Oh wat sneu Flower-ti-Amo, je zou evengoed met dit verhaal de dierenambulance of amivedi kunnen bellen lijkt me, misschien dat ze het beestje evengoed ophalen?
Kijk anders ook even hier: http://www.amivedi.nl/site/frame4.htm daar staan vermiste dieren maar kun je ook gevonden huisdieren aanmelden.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_51479950
Ik wou eerst mijn kat ook niet op mijn bed maar aangezien ik alleen woon doe ik altijd het tweede hoofdkussen weg en leg daar haar mandje neer. Nu komt ze dus wel op het bed maar gaat gelijk haar eigen mandje in en elke ochtend dat ik wakker wordt ligt ze bij me te knorren in de mand.

Ik heb wel een ander klein probleempje, mijn kat is nu 1 jaar, sinds kiten krapte ze wel eens aan mijn stoelen en niet op de krappaal. Nu heb ik een grotere krappaal aangeschaft en daar krapt ze nu ook op probleem is echter dat ze altijd eerst naar de stoel loopt die van stof is en daar haar nagels begint te slijpen.
Elke keer als ik haar naam dan hard roep loopt ze wel naar de paal maar ze komt elke keer weer terug bij de stoel.

Ik heb alles al geprobeerd, plantenspuit, hardnekkig nekvel pakken en slaande bewegingen maken om haar te laten schrikken maar steeds doet ze het weer.
Als ik haar naam roep weet ze dat ze fout zit maar de volgende keer loopt ze weer naar de stoel.
Wat moet ik doen?
pi_51481969
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 23:30 schreef senesta het volgende:
Oh wat sneu Flower-ti-Amo, je zou evengoed met dit verhaal de dierenambulance of amivedi kunnen bellen lijkt me, misschien dat ze het beestje evengoed ophalen?
Kijk anders ook even hier: http://www.amivedi.nl/site/frame4.htm daar staan vermiste dieren maar kun je ook gevonden huisdieren aanmelden.
Ik heb zojuist Amivedi gebeld. Vannacht kwam ze vanuit de tuin naar de voordeur en heeft daar nog een tijdje zitten miauwen. Vanochtend toen de achterdeur open ging kwam ze er meteen weer aan. Hierna had ik toch echt wel het idee dat het beestje haar huisje kwijt is.

Ik wordt binnen een uurtje teruggebeld door amivedi, zij ging nu met stichting zwerfkat bellen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 15 juli 2007 @ 09:47:10 #83
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_51482054
quote:
Op zondag 15 juli 2007 02:08 schreef Doemskie het volgende:
Ik wou eerst mijn kat ook niet op mijn bed maar aangezien ik alleen woon doe ik altijd het tweede hoofdkussen weg en leg daar haar mandje neer. Nu komt ze dus wel op het bed maar gaat gelijk haar eigen mandje in en elke ochtend dat ik wakker wordt ligt ze bij me te knorren in de mand.

Ik heb wel een ander klein probleempje, mijn kat is nu 1 jaar, sinds kiten krapte ze wel eens aan mijn stoelen en niet op de krappaal. Nu heb ik een grotere krappaal aangeschaft en daar krapt ze nu ook op probleem is echter dat ze altijd eerst naar de stoel loopt die van stof is en daar haar nagels begint te slijpen.
Elke keer als ik haar naam dan hard roep loopt ze wel naar de paal maar ze komt elke keer weer terug bij de stoel.

Ik heb alles al geprobeerd, plantenspuit, hardnekkig nekvel pakken en slaande bewegingen maken om haar te laten schrikken maar steeds doet ze het weer.
Als ik haar naam roep weet ze dat ze fout zit maar de volgende keer loopt ze weer naar de stoel.
Wat moet ik doen?
Smeer eens wat valeriaan aan de krabpaal. Dat vinden katten heel erg lekker ruiken. Misschien kan dat haar ertoe brengen om alleen nog aan de krabpaal te krabben.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 15 juli 2007 @ 09:49:27 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51482071
quote:
Op zondag 15 juli 2007 02:08 schreef Doemskie het volgende:
Ik wou eerst mijn kat ook niet op mijn bed maar aangezien ik alleen woon doe ik altijd het tweede hoofdkussen weg en leg daar haar mandje neer. Nu komt ze dus wel op het bed maar gaat gelijk haar eigen mandje in en elke ochtend dat ik wakker wordt ligt ze bij me te knorren in de mand.

Ik heb wel een ander klein probleempje, mijn kat is nu 1 jaar, sinds kiten krapte ze wel eens aan mijn stoelen en niet op de krappaal. Nu heb ik een grotere krappaal aangeschaft en daar krapt ze nu ook op probleem is echter dat ze altijd eerst naar de stoel loopt die van stof is en daar haar nagels begint te slijpen.
Elke keer als ik haar naam dan hard roep loopt ze wel naar de paal maar ze komt elke keer weer terug bij de stoel.

Ik heb alles al geprobeerd, plantenspuit, hardnekkig nekvel pakken en slaande bewegingen maken om haar te laten schrikken maar steeds doet ze het weer.
Als ik haar naam roep weet ze dat ze fout zit maar de volgende keer loopt ze weer naar de stoel.
Wat moet ik doen?
Volgens mij is die stoel nu vooral een plaats om haar geursporen op af te zetten, een plaats die ze steeds weer wil markeren als ze er langs komt. Geurtje erop dat ze vies vindt, of aluminiumfolie.

Of het gewoon maar goed vinden. Mijn katten hebben mijn oude bank aan gort getrokken. Dat kon me vrij weinig schelen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_51485956
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:38 schreef Ikook het volgende:

[..]

@ kyraaa:Dus na het weghalen van de folie ging ze vrolijk weer verder met de bank? Zou dus betekenen dat ik dat folie gewoon altijd moet laten hangen?
Beetje late reactie mja
Jah, dat is precies wat het bij mijn poezen inhoudt
Ik weet niet of jou poezen anders zijn wat dat betreft...
Maar mijn bank is in ieder naar de haaien (niet dat het een ramp is, maar toch)
pi_51486150
Zelfs dat geurtje op de paal heb ik al geprobeerd...
  zondag 15 juli 2007 @ 12:52:53 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51486178
Maar je moet begrijpen dat de stoel een markeerplek is, niet zozeer een nagelscherpplek.
The love you take is equal to the love you make.
pi_51496590
Hallo allemaal, vraagje.

Ik heb onze poes, een poes als deze, vanochtend in de was gezet, gewoon in de badkuip, douche aan, klein beetje shampoo, wassen, afdrogen, want ze was echt een beetje vies geworden vond ik, normaal wassen katten zichzelf maar ze lag op tafel met urine in haar staartharen (bleh) en allemaal vuil en takjes/blaadjes in haar vacht, dus vandaar, dit heb ik dan ook nooit eerder gedaan.

We hebben haar al een jaar of twee (geerfd van een overleden tante, wij hebben zelf alleen een andere gewone grijze huiskat met minimaal onderhoud) en ik heb geen idee of dit verder goed is? Vanmiddag zei iemand tegen mij "katten kunnen niet tegen shampoo gek!", ik moet toegeven dat die poes het niet fijn vond al dat water maar nu ligt ze lekker schoon hier in de zon.

Heb ik iets fout gedaan?
  zondag 15 juli 2007 @ 18:33:54 #89
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_51496721
Neehoor, kan de poes best tegen. Het is lekker warm weer. Liet de kat het het allemaal zomaar toe? Ik hoef dat met die van mij zeker niet te proberen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  Moderator zondag 15 juli 2007 @ 18:36:35 #90
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51496791
quote:
Op zondag 15 juli 2007 18:28 schreef pmdomela het volgende:
Hallo allemaal, vraagje.

Ik heb onze poes, een poes als deze, vanochtend in de was gezet, gewoon in de badkuip, douche aan, klein beetje shampoo, wassen, afdrogen, want ze was echt een beetje vies geworden vond ik, normaal wassen katten zichzelf maar ze lag op tafel met urine in haar staartharen (bleh) en allemaal vuil en takjes/blaadjes in haar vacht, dus vandaar, dit heb ik dan ook nooit eerder gedaan.

We hebben haar al een jaar of twee (geerfd van een overleden tante, wij hebben zelf alleen een andere gewone grijze huiskat met minimaal onderhoud) en ik heb geen idee of dit verder goed is? Vanmiddag zei iemand tegen mij "katten kunnen niet tegen shampoo gek!", ik moet toegeven dat die poes het niet fijn vond al dat water maar nu ligt ze lekker schoon hier in de zon.

Heb ik iets fout gedaan?
Ik vind het eigenlijk een beetje raar dat poes zichzelf zo vies heeft laten worden, poezen zijn normaal toch erg schoon op zichzelf?
Heb je dierenshampoo of babyshampoo gebruikt?
Sommige normale shampoo's kunnen huidirritatie's geven maar ik denk dat je weinig meer kunt doen dan afwachten.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_51582931
Ik heb een kater van ruim 2,5 jaar, die gekastreerd is. Maar ik had al het vermoeden dat ie nog sproeide, en sinds gisteravond weet ik dat eigenlijk voor 99% zeker. Zo te zien heeft hij 1 plek, op de muur, naast de voordeur.

Maar ik dacht dat gekastreerde katers niet meer konden sproeien? Heb ik het daarmee mis? Of is er misschien nog iets mis gegaan bij de kastratie?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 juli 2007 @ 08:40:41 #92
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_51583030
Soms blijven ze wel sproeien helaas... Ik heb er ook zo eentje gehad. Ik weet eigenlijk niet of je er iets aan kunt doen (de DA dan ).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_51584405
Ik kan het de DA altijd even vragen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 juli 2007 @ 10:18:20 #94
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_51585127
Lijkt me een goed idee ja
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 18 juli 2007 @ 18:46:32 #95
43556 miss_dynastie
pi_51601369
quote:
Op zondag 15 juli 2007 18:28 schreef pmdomela het volgende:
Vanmiddag zei iemand tegen mij "katten kunnen niet tegen shampoo gek!", ik moet toegeven dat die poes het niet fijn vond al dat water maar nu ligt ze lekker schoon hier in de zon.
Jawel hoor, kunnen ze prima tegen, al zou ik wel babyshampoo of kattenshampoo halen, maar die van mij zijn ook weleens met normale shampoo gewassen.
pi_51606043
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 08:31 schreef teigan het volgende:
Ik heb een kater van ruim 2,5 jaar, die gekastreerd is. Maar ik had al het vermoeden dat ie nog sproeide, en sinds gisteravond weet ik dat eigenlijk voor 99% zeker. Zo te zien heeft hij 1 plek, op de muur, naast de voordeur.

Maar ik dacht dat gekastreerde katers niet meer konden sproeien? Heb ik het daarmee mis? Of is er misschien nog iets mis gegaan bij de kastratie?
Gecastreerde katers kunnen nog wel sproeien, maar hebben daar normaal gesproken niet meer zo'n zin in als een ongecastreerde kater. Bij de voordeur sproeien is een redelijk beruchte plek, dit doen ze vaak omdat een andere kat vanaf de buitenkant tegen je voordeur piest om aan te geven dat jouw huis bij zijn territorium hoort (waar je kater het waarschijnlijk niet mee eens is).
pi_51612232
Nou ik weer ..
Niet echt een probleem, maar wel een vraagje
Onze kitten Charlie is nu 13 weekjes, hij is erg speels ofcourse
Maar elke keer als ie ergens met z'n speelse gedrag vanaf dondert ofzo valt ie op z'n zij of op z'n rug.
Onze andere kat komt netjes op z'n pootjes terecht, en ik ken verder ook geen katten die dat niet doen.
Heeft iemand anders hier ook zo'n gekke kat die niet op z'n pootjes terecht komt,
of komt dat pas als ie ouder is dat ie dat wél doet ?
pi_51617489
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 21:06 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Gecastreerde katers kunnen nog wel sproeien, maar hebben daar normaal gesproken niet meer zo'n zin in als een ongecastreerde kater. Bij de voordeur sproeien is een redelijk beruchte plek, dit doen ze vaak omdat een andere kat vanaf de buitenkant tegen je voordeur piest om aan te geven dat jouw huis bij zijn territorium hoort (waar je kater het waarschijnlijk niet mee eens is).
het stomme is dat wij in een portiekwoning wonen, waar geen andere katten in de portiek komen. Dus daarvoor hoeft hij het niet te doen.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_51622124
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 23:59 schreef Slut. het volgende:
Nou ik weer ..
Niet echt een probleem, maar wel een vraagje
Onze kitten Charlie is nu 13 weekjes, hij is erg speels ofcourse
Maar elke keer als ie ergens met z'n speelse gedrag vanaf dondert ofzo valt ie op z'n zij of op z'n rug.
Onze andere kat komt netjes op z'n pootjes terecht, en ik ken verder ook geen katten die dat niet doen.
Heeft iemand anders hier ook zo'n gekke kat die niet op z'n pootjes terecht komt,
of komt dat pas als ie ouder is dat ie dat wél doet ?
Heej dat deed kyra ook toen ze klein was
Ondertussen allang niet meer
Ze hield er op een dag gewoon vanzelf mee op.
(toevallig precies rond de tijd dat wij, een helm voor haar, bespraken)
Ze viel steeds op haar hoofd en zij
  donderdag 19 juli 2007 @ 12:42:57 #100
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_51623743
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 08:31 schreef teigan het volgende:
Ik heb een kater van ruim 2,5 jaar, die gekastreerd is. Maar ik had al het vermoeden dat ie nog sproeide, en sinds gisteravond weet ik dat eigenlijk voor 99% zeker. Zo te zien heeft hij 1 plek, op de muur, naast de voordeur.

Maar ik dacht dat gekastreerde katers niet meer konden sproeien? Heb ik het daarmee mis? Of is er misschien nog iets mis gegaan bij de kastratie?
Ze kunnen het nog steeds, alleen ontbreekt voor het grootste deel de belangrijkste drijfveer ervoor (sex !).

Het hangt heel erg af van het beestje, maar elke belangrijke verandering in leef-omgeving kan sproeien uitlokken, omdat het beest zich probeert te laten gelden terwijl de nieuwe verhoudingen uitkristalliseren. Onder belangrijke veranderingen vallen met name verhuizingen en het verschijnen van huis-/buurtgenoten : mensen (babies/partners), honden, katten. Ook is het zo dat als de castratie te laat is gedaan, en het beestje al routine-matig aan het spuiten is, dat dat vaak niet meer overgaat.

ik heb ruim 5 jaar 2 Burmezen van 9,5 jaar overgenomen, en de meest assertieve ging na een paar weken tegen mijn toilet-deur plassen, duidelijk in een poging te proberen mij te intimideren. Dat is nu over, maar afgelopen jaar is zijn broertje begonnen ... Geluikkig is de deur glad gelakt en de vloerbedekking linoleum, een spons met sop (geen bleek) doet wonderen.

Een probleem dat kan optreden is dat de castratie technisch gezien goed gelukt is, maar te vroeg is uitgevoerd. Als dat gebeurt, dan zullen cellen in andere delen van het kater-lijfje deels de hormoon-productie die eigenlijk in de balletjes thuishoort gaan overnemen. Het is meestal ook te zien, als de castratie te vroeg is gebeurd mist het beest dan het echte kater-uiterlijk.

Mijn beide heren zijn op hetzelfde moment (rond de 9 maanden) gecastreerd, een van de twee zie er uit als een volwassen kater, en dat is de relaxede, maar de andere weegt bjina een kg minder en ziet er op zijn 15e nog steeds uit als een jonge poes, en dat is degene die heel lang een plas-oorlog uitvocht, als een bezetene alle andere katten in de buurt aanvliegt (en ondanks een gewicht rond de 4 kg door pure inzet meestal wint van veel zwaardere zwerf-katers), en een slachting aanricht onder alle knaagdieren in de bosjes in de buurt.

Dat is het probleem met broertjes, terwijl de ene al echt toe is aan castratie, kan het voor de andere eigenlijk 1 of 2 maandjes te vroeg zijn.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_51625041
mijn kater is gecastreerd toen hij ongeveer 6 maanden was, dus misschien is het ook wel wat te vroeg geweest. Ik weet niet precies wat je met een echt kater uiterlijk bedoeld eigenlijk...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 juli 2007 @ 13:48:28 #102
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_51625651
Een soort Jamie Bolle wangen, stevig lijf. Katers zijn veel breder van bouw dan poezen maar als je ze te vroeg van hun hormonen berooft groeien ze niet altijd uit tot hun echte katerbouw.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_51625844
Tijger heeft niet echt een katerbouw denk ik..

ik zal ff kijken of ik een foto kanuploaden.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 juli 2007 @ 14:00:40 #104
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_51626072
Dit is wel een aardig voorbeeld denk ik:



Brede kop, brede poten, brede borst. Bij poezen is dat over het algemeen wat smaller. Okee, moet je Foldjes even niet meetellen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 19 juli 2007 @ 14:01:53 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_51626116
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 14:00 schreef Rewimo het volgende:
Dit is wel een aardig voorbeeld denk ik:

[afbeelding]

Brede kop, brede poten, brede borst. Bij poezen is dat over het algemeen wat smaller. Okee, moet je Foldjes even niet meetellen
Noch Zoe
disclaimer
pi_51626143
Hm, dat is dus qua kop iig niet de bouw van Tijger..

hij is wel een stuk groter/steviger dan Anisha, maarja, dat is ook maar een kleintje..


http://photosbyak.fotopic.net/c1329051.html
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 19 juli 2007 @ 14:15:38 #107
136830 Nenootje
severely detached
pi_51626551
Hoe weet je dan wanneer het juiste moment is om te castreren?
Hoera, wat is het leuk dat ik besta.
  donderdag 19 juli 2007 @ 14:46:23 #108
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_51627324
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 14:15 schreef Nenootje het volgende:
Hoe weet je dan wanneer het juiste moment is om te castreren?
Een combinatie van :
- heel erg veel aan een zichtbare penis likken;
- alles wat leeft (en soms ook niet, kussens/knuffels) bespringen alsof hij het wil gaan dekken;
- sproeien.

Je kunt het niet altijd goed doen, bepaalde rassen (zoals Karthuizer/Chartreux/British Blue) zijn pas helemaal tot een ras-typische kater (ultra-massief) uitgegroeid op hun 2e jaar. Daar wil je niet op wachten als je het beestje als huiskat wil houden, maar je probeert het in principe nog steeds zo lang mogeljik uit te stellen, want dan is in ieder geval het karakter het beste voor dat doel.

[ Bericht 14% gewijzigd door mvdejong op 19-07-2007 15:41:28 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 19 juli 2007 @ 15:14:31 #109
136830 Nenootje
severely detached
pi_51628107
Bedankt Het duurt nog een tijdje (Hobbes is pas 3 maanden), maar dan weet ik het alvast.
Hoera, wat is het leuk dat ik besta.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 juli 2007 @ 15:31:19 #110
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_51628606
Jamie, blauwe fold, is inderdaad ook pas laat gecastreerd. En dat was eigenlijk alleen maar omdat er een andere kat bijkwam, niet omdat hij sproeide of iets dergelijks. En ultramassief is hij wel ja
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_51628673
het linkje in mijn eerdere post is trouwens een foto van tijger..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_51634962
Hey allemaal,

Ik heb een paar vraagjes over ons katertje. M'n vriend en ik wonen sinds ruim een maand samen in ons appartement. Bobbie is nu ongeveer 7 maanden oud en wij hebben hem sinds hij ongeveer 2 maanden oud was.

Na ongeveer 2 weken in ons nieuwe huis begon hij buiten de bak te poepen, terwijl hij dit nooit eerder gedaan heeft !! Hij poept niet elke keer buiten de bak maar wel bijna elke dag! Het is voor ons vervelend (en voor bobbie zeker ook!) dat als we thuis komen van het werk dat we weten dat hij gepoept heeft. Af en toe heeft hij niet gepoept als we thuiskomen (we werken beide full time sinds we beide katten hebben).

We hebben op internet naar informatie gezocht en het een en ander uitgeprobeerd. We hebben oa. een 2e bak gekocht (we hebben nog een poes die ongeveer 1,5 jaar is), 1 bak in de gang en 1 bak bij de
achterdeur (totaal niet bij elkaar in de buurt dus).
Het kan ook niet aan het eten liggen want we hebben de hoeveelheid en soort eten (merk) aangepast. Ze krijgen een bak water en brokjes voeding.

Maar we hebben tot nu toe niks kunnen vinden waarom hij buiten de bak poept en de dierenarts kan ook niks vinden. Als we hem straffen (alleen als we het gezien hebben!) wordt hij wel bang en weet hij dat hij iets fout heeft gedaan maar hij leert het niet af.

Hebben jullie ideeen/tips over waarom hij dit doet? Hoe wij hem duidelijk maken dat het niet mag? En hoe we dit op kunnen lossen?

Alvast bedankt voor alle ideeen en tips!
♥..Every day I love you more..♥
Moonwell.nl
♥ Aileen 25-09-2008 ♥
  donderdag 19 juli 2007 @ 19:12:48 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51635152
Mijn idee zou zijn dat je kat niet lekker in zijn vel zit. Het poepen is dan stressgedrag. Hij plast kennelijk wel gewoon op de bak, dus hij is niet onzindelijk. Katten kunnen een gevoelige psyche hebben. Sommige reageren bijv. slecht op veranderingen. Dat kan dus jullie verhuizing zijn en dat jullie overdag lang van huis zijn.

En wat doe je eraan? Straffen heeft heel weinig zin. In ieder geval veel aandacht geven als jullie thuis zijn. Misschien vindt hij het ook wel heel fijn om 's nachts bij jullie op de kamer te mogen slapen. Verder zou je kunnen denken aan een feromonenstekker (Feliway): daar voelen katten zich happy bij. Bloesemtherapie is ook een optie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_51635589
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:12 schreef Lienekien het volgende:
Mijn idee zou zijn dat je kat niet lekker in zijn vel zit. Het poepen is dan stressgedrag. Hij plast kennelijk wel gewoon op de bak, dus hij is niet onzindelijk. Katten kunnen een gevoelige psyche hebben. Sommige reageren bijv. slecht op veranderingen. Dat kan dus jullie verhuizing zijn en dat jullie overdag lang van huis zijn.

En wat doe je eraan? Straffen heeft heel weinig zin. In ieder geval veel aandacht geven als jullie thuis zijn. Misschien vindt hij het ook wel heel fijn om 's nachts bij jullie op de kamer te mogen slapen. Verder zou je kunnen denken aan een feromonenstekker (Feliway): daar voelen katten zich happy bij. Bloesemtherapie is ook een optie.
Maar hij is pas begonnen ermee toen we 2 weken hier woonden. Wij hebben hem van iemand anders overgenomen en tijdens die "verhuizing" was er helemaal niks aan de hand (zijn broertje is daar gebleven).
We slapen met de slaapkamer deur open, maar hij is niet zo'n bedslaper. Dat is hij nooit geweest.

Feliway wil ik wel proberen, kan je het bij de dierenwinkel kopen?
♥..Every day I love you more..♥
Moonwell.nl
♥ Aileen 25-09-2008 ♥
  donderdag 19 juli 2007 @ 19:27:10 #115
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51635677
Ja, dat kun je bij de dierenwinkel kopen.

Het kan nog steeds wel stress zijn hoor, al begon het twee weken na de verhuizing.
The love you take is equal to the love you make.
pi_51635844
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:27 schreef Lienekien het volgende:
Ja, dat kun je bij de dierenwinkel kopen.

Het kan nog steeds wel stress zijn hoor, al begon het twee weken na de verhuizing.
Ik ga het morgen gelijk proberen! bedankt voor de tip!
♥..Every day I love you more..♥
Moonwell.nl
♥ Aileen 25-09-2008 ♥
  donderdag 19 juli 2007 @ 21:43:45 #117
151515 verita
Happy days
pi_51640388
Ik heb ook een paar vragen.

Wij hebben sinds anderhalf jaar een erg bange ex-asielkat, genaamd Miss Marple. Ze is nu twee jaar, erg schuw, vlucht weg bij bezoek en pas sinds een paar maand wil ze op schoot. Ze is met 6 maand gesteriliseerd in het asiel waarbij bleek dat ze 4 weken drachtig was van 4 kittens. Die zijn dus geaborteerd. Toen wij haar meenamen was ze net 'geholpen'. We weten niets over haar over de periode vóór het asiel. Ze gaat graag naar buiten en is ook graag binnen. Dit is ze :





Nu hebben we sinds twee weken gezinsuitbreiding in de vorm van een klein katertje, die we 'Morse' genoemd hebben. Morse is uiteraard erg speels, hij is van de maand mei. Hij is net gechipped en geent, en zodra het mag laten we hem castreren. Hier is de broekeman








Nu de vragen. Het is oorlog hier. Compleet oorlog. Miss Marple vlucht, Morse zit haar achterna, springt van een afstandje zo bovenop haar en bijt. Hij bijt ons ook, we bestraffen hem door heel hard NEE te roepen, hem weg te zetten en desnoods even af te zonderen.
Water helpt niet. Nu is het zover dat ik moet zorgen dat Miss Marple alleen kan eten door hem bezig te houden, anders laat hij haar niet met rust. Hij springt op haar rug met nagels uit, en bijt in haar nek, of bijt in haar staart. Zij gromt en blaast, slaat ook van zich af maar zonder nagels. Hij kan nu al behoorlijk springen en het duurt niet lang meer voordat hij ook op vensterbank kan springen waar MM nu steeds naar vlucht.
Wat te doen? We hebben plenty speeltjes, krabpalen, en ik zelf houd me minstens een uur per dag bezig met spelen met Morse. Ik beloon hem door lief tegen hem te praten als hij niet bijt en soms blijft hij dan rustig liggen en vind het goed dat hij geaaid wordt. Maar meestal springt hij op en begint weer met bijten en de poes nazitten. Ze rennen nu continue door het huis, en MM kijkt ons aan alsof ze wil zeggen: stelletje , wat hebben jullie nou in huis gehaald???
We vinden het erg sneu voor haar, temeer omdat ze pas naar een pension was geweest en daar erg veel lol had gehad met andere katten. Dus wij dachten haar een plezier te doen met een kameraadje.

Gaat dit nog lang duren, komt er ooit een verandering? Herkent iemand dit?
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 juli 2007 @ 22:07:11 #118
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_51641406
Tja, kleintjes zijn speels, en Morse moet een plekje veroveren. Althans, dat vindt hijzelf. Hoe oud is hij? Ze zullen het toch samen moet "uitvechten", meestal is na een week de rangorde wel bepaald en is het over. Jammer dat je MM niet kunt dwingen hem eens een flinke pets te geven om hem op zijn plaats te zetten. Hopelijk doet ze dat een keer uit zichzelf.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_51649654
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:47 schreef kyraaa het volgende:

[..]

Heej dat deed kyra ook toen ze klein was
Ondertussen allang niet meer
Ze hield er op een dag gewoon vanzelf mee op.
(toevallig precies rond de tijd dat wij, een helm voor haar, bespraken)
Ze viel steeds op haar hoofd en zij
Ooh dan zal dat bij Charlie ook nog wel komen

Nog een vraagje !
Zoals ik eerder ook al meldde hebben wij een katertje van 13 weken,
we vroegen ons af vanaf wanneer het goed is om deze te laten castreren.
Een ras weten we niet precies, de DA denkt dat ie een Europese Korthaar is.

En onze kleine man heeft een beetje een doffe vacht, terwijl de kittens van mijn schoonzus (ong zelfde leeftijd) wel een mooi glanzende vacht hebben.
Kan dit zijn doordat hij alleen brokjes krijgt ? Hij lijkt verder gezond te zijn.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 07:53:05 #120
331 Merel
Be here now.
pi_51650295
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 03:27 schreef Slut. het volgende:

we vroegen ons af vanaf wanneer het goed is om deze te laten castreren.
Een ras weten we niet precies, de DA denkt dat ie een Europese Korthaar is.
Kon de dierenarts dat niet vertellen dan?
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 21:43 schreef verita het volgende:

Miss Marple & Morse
Morse lijkt precies op onze Teun! Wij hebben nog twee oudere katten, Miep van 5 jaar oud en Saar van 1 jaar. Teun en Saar kunnen goed met elkaar opschieten, maar Miep moet vaak ook niks hebben van het kleine grut. En ze is te zachtaardig om ze hard aan te pakken. Maar heel af en toe, als het haar echt te veel wordt, deelt ze even een paar klappen uit en dan is meteen weer duidelijk wie de baas is


Teun in actie.

We hebben Teun sinds eind mei, en volgens z'n oude baasje was hij toen 8 weken en kon hij dus met ons mee. Maar we twijfelen inmiddels een beetje aan z'n leeftijd, want hij gedraagt zich nog erg jong. We hebben bijvoorbeeld een schapenvel liggen waarin hij altijd gaat liggen kroelen en op zoek gaat naar een tepel. Hij kan echt een half uur liggen sabbelen aan een bobbeltje in het vel in de hoop dat er melk uit komt . En hij gaat eigenlijk altijd goed op de bak, maar ongeveer eens in de week doet hij per ongeluk een plasje op een kussentje of een kleedje . Bestaan hier oplossingen voor anders dan wachten tot ie wat ouder is? Vooral het sabbelen vind ik zo zielig, dat ie echt een moeder zoekt. Ik ben bijna geneigd soms een flesje met melk te geven, maar ben bang dat het sabbelen dan helemaal nooit ophoudt.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  vrijdag 20 juli 2007 @ 08:41:05 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_51650727
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 21:43 schreef verita het volgende:
Ik heb ook een paar vragen.

Wij hebben sinds anderhalf jaar een erg bange ex-asielkat, genaamd Miss Marple. Ze is nu twee jaar, erg schuw, vlucht weg bij bezoek en pas sinds een paar maand wil ze op schoot. Ze is met 6 maand gesteriliseerd in het asiel waarbij bleek dat ze 4 weken drachtig was van 4 kittens. Die zijn dus geaborteerd. Toen wij haar meenamen was ze net 'geholpen'. We weten niets over haar over de periode vóór het asiel. Ze gaat graag naar buiten en is ook graag binnen. Dit is ze :


[afbeelding]


Nu hebben we sinds twee weken gezinsuitbreiding in de vorm van een klein katertje, die we 'Morse' genoemd hebben. Morse is uiteraard erg speels, hij is van de maand mei. Hij is net gechipped en geent, en zodra het mag laten we hem castreren. Hier is de broekeman

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Nu de vragen. Het is oorlog hier. Compleet oorlog. Miss Marple vlucht, Morse zit haar achterna, springt van een afstandje zo bovenop haar en bijt. Hij bijt ons ook, we bestraffen hem door heel hard NEE te roepen, hem weg te zetten en desnoods even af te zonderen.
Water helpt niet. Nu is het zover dat ik moet zorgen dat Miss Marple alleen kan eten door hem bezig te houden, anders laat hij haar niet met rust. Hij springt op haar rug met nagels uit, en bijt in haar nek, of bijt in haar staart. Zij gromt en blaast, slaat ook van zich af maar zonder nagels. Hij kan nu al behoorlijk springen en het duurt niet lang meer voordat hij ook op vensterbank kan springen waar MM nu steeds naar vlucht.
Wat te doen? We hebben plenty speeltjes, krabpalen, en ik zelf houd me minstens een uur per dag bezig met spelen met Morse. Ik beloon hem door lief tegen hem te praten als hij niet bijt en soms blijft hij dan rustig liggen en vind het goed dat hij geaaid wordt. Maar meestal springt hij op en begint weer met bijten en de poes nazitten. Ze rennen nu continue door het huis, en MM kijkt ons aan alsof ze wil zeggen: stelletje , wat hebben jullie nou in huis gehaald???
We vinden het erg sneu voor haar, temeer omdat ze pas naar een pension was geweest en daar erg veel lol had gehad met andere katten. Dus wij dachten haar een plezier te doen met een kameraadje.

Gaat dit nog lang duren, komt er ooit een verandering? Herkent iemand dit?
Verita,

Hier is het precies hetzelfde. Ik heb een schuwe tweedehands poes genaamd Zoë en een hyperactieve kitten genaamd Noortje. Noortje valt Zoë aan. Constant. En Zoë blaast en gromt en kruipt onder het bed. Ik maakte me er in het begin ook heel veel zorgen over, omdat ik het idee had dat Zoë nooit meer normaal zou kunnen slapen of eten of kakken. Maar we zijn nu 2 maanden verder en de toestand stabiliseert zich meer en meer. Het aanvalsgedrag van Noortje wordt minder, maar wat ook belangrijk is: Zoë lijkt het soms best leuk te vinden om lekker met de kleine te ravotten. Ik betrap ze nu al op samen slapen en ze wassen elkaar nu ook.
Ik denk dat het een kwestie is van rangorde bepalen; de kitten zal dat ook niet zomaar opgeven en zeker niet als ze een beetje een pittig karakter hebben (aangezien je een rooie hebt, zit die kans er dik in ). Maar ik geloof dat het vanzelf ophoudt, bij mij is het in ieder geval al een stuk minder geworden. Ze wennen vanzelf aan elkaar en het wordt vanzelf "gewoon", maar je moet het wel een hoop tijd gunnen, want dat gebeurt niet over 1 nacht ijs.
Succes er mee in ieder geval
disclaimer
  vrijdag 20 juli 2007 @ 12:38:16 #122
136830 Nenootje
severely detached
pi_51657294
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 07:53 schreef Merel het volgende:
We hebben Teun sinds eind mei, en volgens z'n oude baasje was hij toen 8 weken en kon hij dus met ons mee. Maar we twijfelen inmiddels een beetje aan z'n leeftijd, want hij gedraagt zich nog erg jong. We hebben bijvoorbeeld een schapenvel liggen waarin hij altijd gaat liggen kroelen en op zoek gaat naar een tepel. Hij kan echt een half uur liggen sabbelen aan een bobbeltje in het vel in de hoop dat er melk uit komt .
Veel mensen doen kittens weg rond een week of 8, maar dat is eigenlijk te vroeg. Bij fokkers blijven de kittens tot zo'n 13 weken oud bij de moeder. Als je ze te vroeg weghaalt (dus voor 13 weken), kunnen ze inderdaad zo'n gedrag vertonen.
Hoera, wat is het leuk dat ik besta.
pi_51657666
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 07:53 schreef Merel het volgende:

[..]

Kon de dierenarts dat niet vertellen dan?
Vergeten te vragen
  vrijdag 20 juli 2007 @ 13:22:04 #124
331 Merel
Be here now.
pi_51658743
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 12:38 schreef Nenootje het volgende:

Veel mensen doen kittens weg rond een week of 8, maar dat is eigenlijk te vroeg. Bij fokkers blijven de kittens tot zo'n 13 weken oud bij de moeder. Als je ze te vroeg weghaalt (dus voor 13 weken), kunnen ze inderdaad zo'n gedrag vertonen.
Tja, het was dat of in een plastic zak met stenen de gracht in leek het wel, ze wilden de kittens echt kwijt, dus ik ben toch blij dat we Teun in huis hebben genomen

Maar is het afwachten totdat ie ouder wordt zodat het voorbijgaat, of blijft het altijd zo'n prutsertje?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  vrijdag 20 juli 2007 @ 14:11:49 #125
151515 verita
Happy days
pi_51660555
Iedereen bedankt voor het antwoorden.
Toevallig vanmorgen heeft Miss Marple twee keer hem gebeten, in de poot die hij in haar oog wilde boren. Hij is nu al drie keer afgedropen nadat hij haar aanviel en zij de aanval pareerde.
Ik hoop toch zo dat het nu goed komt. Ze hoeven geen soulmates te worden maar ik hoop wel dat ze elkaar zullen accepteren. We wachten het dan maar af.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_51664177
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:11 schreef verita het volgende:
Iedereen bedankt voor het antwoorden.
Toevallig vanmorgen heeft Miss Marple twee keer hem gebeten, in de poot die hij in haar oog wilde boren. Hij is nu al drie keer afgedropen nadat hij haar aanviel en zij de aanval pareerde.
Ik hoop toch zo dat het nu goed komt. Ze hoeven geen soulmates te worden maar ik hoop wel dat ze elkaar zullen accepteren. We wachten het dan maar af.
Ze zullen het inderdaad zelf moeten uitvechten. Heb ik ook meegemaakt en het duurde een paar weken, maar nu tolereren ze elkaar (kater: kitten - poes: 11 jaar) Ik zou afwachten met ingrijpen. Als er bloed gaat vloeien of één kat nergens meer in huis durft te komen, dan is het een andere zaak natuurlijk. Maar Ms M. lijkt het al door te krijgen.
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 07:53 schreef Merel het volgende:

We hebben Teun sinds eind mei, en volgens z'n oude baasje was hij toen 8 weken en kon hij dus met ons mee. Maar we twijfelen inmiddels een beetje aan z'n leeftijd, want hij gedraagt zich nog erg jong. We hebben bijvoorbeeld een schapenvel liggen waarin hij altijd gaat liggen kroelen en op zoek gaat naar een tepel. Hij kan echt een half uur liggen sabbelen aan een bobbeltje in het vel in de hoop dat er melk uit komt . En hij gaat eigenlijk altijd goed op de bak, maar ongeveer eens in de week doet hij per ongeluk een plasje op een kussentje of een kleedje . Bestaan hier oplossingen voor anders dan wachten tot ie wat ouder is? Vooral het sabbelen vind ik zo zielig, dat ie echt een moeder zoekt. Ik ben bijna geneigd soms een flesje met melk te geven, maar ben bang dat het sabbelen dan helemaal nooit ophoudt.
Mijn kat (nu ruim 2 jaar) doet dat ook, hij is als kitten van 2 weken oud bij de opvang binnen gebracht en heeft het daarvan overgehouden denk ik. Ik vind het eigenlijk wel schattig en hij lijkt er ook geen 'last' van te hebben. Als ik mijn fleece trui aan heb (alleen fleece is goed genoeg voor meneer!) word ik besprongen en begint hij met grote halen te sabbbelen en met zijn pootjes te 'kneden'. Na afloop is mijn trui gewoon kletsnat. Hij is dan intens gelukkig, spinnen, diepe zucht en dan slaaaaap....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_51679838
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:11 schreef verita het volgende:
Iedereen bedankt voor het antwoorden.
Toevallig vanmorgen heeft Miss Marple twee keer hem gebeten, in de poot die hij in haar oog wilde boren. Hij is nu al drie keer afgedropen nadat hij haar aanviel en zij de aanval pareerde.
Ik hoop toch zo dat het nu goed komt. Ze hoeven geen soulmates te worden maar ik hoop wel dat ze elkaar zullen accepteren. We wachten het dan maar af.
joh dat komt allemaal goed
als ik hier pleisters moest gaan plakken op elke wond die ze overhouden aan een onderling gevecht ..zou ik hansa aandelen gaan aanschaffen.
Wij hadden al 4 poezels en daar is een exkater van 3 jaar bij gekomen.. wij hebben toen wel een nieuwe krabpaal aangeschaft en alle 5 de beesten er opgezet..
het is ff een kleine maand blazen en grommen en grijnzen geweest en nu is alles goed.
Ja ok ze hebben nog wel eens een keer mot met elkaar.. maar dat blijven ze toch houden
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_51680827
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:47 schreef Cat22 het volgende:


Mijn kat (nu ruim 2 jaar) doet dat ook, hij is als kitten van 2 weken oud bij de opvang binnen gebracht en heeft het daarvan overgehouden denk ik. Ik vind het eigenlijk wel schattig en hij lijkt er ook geen 'last' van te hebben. Als ik mijn fleece trui aan heb (alleen fleece is goed genoeg voor meneer!) word ik besprongen en begint hij met grote halen te sabbbelen en met zijn pootjes te 'kneden'. Na afloop is mijn trui gewoon kletsnat. Hij is dan intens gelukkig, spinnen, diepe zucht en dan slaaaaap....

Onze poes doet dat niet, ze gaat wel eens vrolijk kneden, vooral midden in de nacht
Sabbelen doet ze dan weer niet.
pi_51688480
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:09 schreef freecell het volgende:

[..]


Onze poes doet dat niet, ze gaat wel eens vrolijk kneden, vooral midden in de nacht
Sabbelen doet ze dan weer niet.
Onze meid doet het ook, kneden en sabbelen Ze is met 11 weken uit het nest gegaan.
Het kan ALLEEN op mijn linkerschouder, niet op die van iemand anders, niet op een andere plek. En het MOET elke ochtend en avond. Ze staat al te wachten als ik naar beneden kom.

En een fleece badjas is eigenlijk het beste stofje, maar op andere stofje kan ze het ook prima.
pi_51693637
Verharen is mijn grootste probleem met mijn kat, ik haal er steeds weer plukken uit als ik haar aai, mijn buurvrouw haar katten verharen lang zo erg niet.
Kan dit door de voeding komen, ik geef haar gewoon brokjes bij een diernespeciaalzaak en soms wat natvoer van felix.

Het verharen heeft ze ook altijd geen periodes maar door en door.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 juli 2007 @ 15:37:34 #131
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_51693761
Veel borstelen of kammen. Dat is het enige wat je kunt doen volgens mij, wat is het voor kat?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_51731053
FF een vraagje voor de kattenhouders, ik had mn katje laten chippen en voelde dat ding continu, tot ik erachter kwam dat dat ding er gewoon niet goed in zat, hij stak er in zn geheel uit. Goed, naar de dierenarts geweest en ze heeft een nieuwe chip gekregen op een iets andere plek ivm het wondje dat ze van die ander had, maaarrr nu voel ik nergens een verdikkinkje of wat dan ook zitten van een chip, hoort dit nu zo of kunnen jullie het toch ook wel een beetje voelen> ben namelijk bang dat dat ding er weer meteen uitgegaan is (aangezien dat bij nr 1 via het zetgaatje erweer uit was gegaan)
  zondag 22 juli 2007 @ 21:59:10 #133
159502 Mind_Fuck
Mind tuning
pi_51731305
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 15:31 schreef Doemskie het volgende:
Verharen is mijn grootste probleem met mijn kat, ik haal er steeds weer plukken uit als ik haar aai, mijn buurvrouw haar katten verharen lang zo erg niet.
Kan dit door de voeding komen, ik geef haar gewoon brokjes bij een diernespeciaalzaak en soms wat natvoer van felix.

Het verharen heeft ze ook altijd geen periodes maar door en door.
Doe eens wat vis-olie in het eten.
Gewoon omega3 capsules kopen, open breken en door het eten mengen.
Levertraan o.i.d. zou ook helpen denk ik
Da's zo'n beetje het enige wat ik kan verzinnen wat goed is voor de vacht.
Anders kom je de kat vaak aan het borstelen.
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
  maandag 23 juli 2007 @ 10:02:18 #134
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_51740490
quote:
Op zondag 22 juli 2007 21:51 schreef Memento-Mori het volgende:

FF een vraagje voor de kattenhouders, ik had mn katje laten chippen en voelde dat ding continu, tot ik erachter kwam dat dat ding er gewoon niet goed in zat, hij stak er in zn geheel uit. Goed, naar de dierenarts geweest en ze heeft een nieuwe chip gekregen op een iets andere plek ivm het wondje dat ze van die ander had, maaarrr nu voel ik nergens een verdikkinkje of wat dan ook zitten van een chip, hoort dit nu zo of kunnen jullie het toch ook wel een beetje voelen> ben namelijk bang dat dat ding er weer meteen uitgegaan is (aangezien dat bij nr 1 via het zetgaatje erweer uit was gegaan)
Bij mijn beide katten kan ik de chip voelen zitten, maar die van mij zijn van die slanke modellen (oosters korthaar), misschien dat het daar aan ligt.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 23 juli 2007 @ 10:06:49 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_51740564
quote:
Op zondag 22 juli 2007 21:51 schreef Memento-Mori het volgende:

FF een vraagje voor de kattenhouders, ik had mn katje laten chippen en voelde dat ding continu, tot ik erachter kwam dat dat ding er gewoon niet goed in zat, hij stak er in zn geheel uit. Goed, naar de dierenarts geweest en ze heeft een nieuwe chip gekregen op een iets andere plek ivm het wondje dat ze van die ander had, maaarrr nu voel ik nergens een verdikkinkje of wat dan ook zitten van een chip, hoort dit nu zo of kunnen jullie het toch ook wel een beetje voelen> ben namelijk bang dat dat ding er weer meteen uitgegaan is (aangezien dat bij nr 1 via het zetgaatje erweer uit was gegaan)
Ik kan ze bij allebei niet voelen, bij Zoe is dat niet zo vreemd omdat er nog een halve meter vacht overheen zit, maar bij Noortje ook niet, en die is toch erg lang en dun. Ik zou me er niet te druk over maken
disclaimer
pi_51750475
Ook even een vraag, een van mijn katten heeft de neiging om mij 's ochtends als ik haar aai te bijten. Het is niet doorbijten en het is dus ook niet pijnlijk ofzo. Ook doet ze dit alleen 's ochtends. Is het gewoon een roep om aandacht/kom spelen of..?
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  maandag 23 juli 2007 @ 15:54:15 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51750550
quote:
Op maandag 23 juli 2007 15:52 schreef Addict89 het volgende:
Ook even een vraag, een van mijn katten heeft de neiging om mij 's ochtends als ik haar aai te bijten. Het is niet doorbijten en het is dus ook niet pijnlijk ofzo. Ook doet ze dit alleen 's ochtends. Is het gewoon een roep om aandacht/kom spelen of..?
Liefdesbeetjes, denk ik.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 23 juli 2007 @ 16:53:36 #138
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_51752599
Yep, pure liefde. Mijn Loes heeft er ook een handje (of bekkie) van. En Harry doet het bij Loes, in haar strot. Klinkt erger dan het is hoor. Loes tilt haar kinnetje op zodat Ome Har er goed bij kan.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_51757218
Oh oke, thnx! Was bang dat ze misschien aandacht tekort had ofzo omdat er 4 mensen hier op vakantie zijn waarvan ze normaal ook aandacht krijgt. Maar ze vind me dus gewoon lief.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_51773827
Binnen enkele maanden gaan we verhuizen en uiteraard gaat poeslief mee. IS er nog een goede manier voor dat beestje om haar het snel te laten wennen in het nieuwe huis?
Op verschilende plek dingen leggen die voor haar kenbaar zijn qua geur?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 08:05:07 #141
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51773864
Is het een stresskat? Reageert ze heftig op veranderingen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_51773900
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 07:56 schreef staticdata het volgende:
Binnen enkele maanden gaan we verhuizen en uiteraard gaat poeslief mee. IS er nog een goede manier voor dat beestje om haar het snel te laten wennen in het nieuwe huis?
Op verschilende plek dingen leggen die voor haar kenbaar zijn qua geur?
Ik zou beginnen met een eigen plekje voor haar maken in je nieuwe huis, met daar de bekende spulletjes en geurtjes. Voer, drinken en kattebak erbij. Misschien in een af te sluiten kamer of zo (verhuizingen gaan gepaard met veel onrust en op en neer geloop en poezebeesten houden daar niet van). Ik hield mijn katten altijd tot op het laatst in mijn oude huis, in een afgesloten kamer met een paar van hun spulletjes en in de laatste run nam ik hen persoonlijk me. Bij voorkeur als mijn verhuisploeg al weg was.
Als de rust is weergekeerd inderdaad op een aantal plekjes vertrouwde spulletjes neerleggen en je kat overal waar ze mag komen laten rondkijken en snuffelen. Lekker veel aandacht geven en dan komt het wel goed.

Als het een buitenkat is: wel de eerste weken binnen houden ivm weglopen!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_51773927
het is wel een beetje een stresskat ja. tenminste ze heeft zo haar momenten , vooral als andere mensen komen.

zoals Cat22 aangeeft wil ik het ook wel gaan doen, pas over op het laatste moment. ze mag straks ook gewoon overal komen, maar wil het liefst in het begin een stukje bij beetje doen. dus dat ze eerst in de woonkamer komt waar we bij zijn en dan eventueel verder, zodat ze 's nachts eventueel op onderzoek kan.

maar de bekende spullen staan natuurlijk wel op een andere plek, ik neem aan dat zie die vanzelf wel zal vinden?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 08:18:32 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51773944
Ik zou het aanpakken zoals Cat22 beschrijft. Je kunt haar best gelijk het hele huis laten bekijken. Ze vindt waarschijnlijk heel snel haar weg wel. Belangrijkste is dat ze een beetje vertrouwen krijgt. Ik zou haar wel extra veel aandacht geven.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 09:26:22 #145
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_51774714
Ik zou haar alle ruimte geven.
Ze vindt dan vanzelf een plekje waar ze weg kan duiken als het haar teveel wordt (meestal is de zolder favoriet), en dan gaat ze vanuit daar vanzelf wel op verkenning. Ze zal wel een paar dagen daar bivakkeren. Probeer kattenbak, eten en drinken niet te ver weg van dat plekje te zetten (maar er ook niet bovenop), en laat haar zien waar het staat. Als het kan, pak haar dan 1 of 2 keer per dag op om te laten merken dat je nog bestaat, maar dwing haar niet om ergens anders te gaan zitten.

Ik heb mijn Burmezen (die ik op 9,5 jarige leeftijd uit hun gezin heb overgenomen) in het kamertje met de kattenbak (hun eigen) neergezet, en toen laten gaan. Ze zaten binnen 2 minuten samen in een hoekje op zolder op een dikke stapel glasvezelmatten. Julius heb ik de volgende dag naar beneden gehaald, en die is toen daar op verkenning gegaan en vond het wel best, Caesar een halve dag later, maar die schoot weer omhoog, en liep toen mijn slaapkamer in. Daar vond hij het toen wel lekker om aangehaald te worden. Die verdeling (J in de huiskamer, C in de slaapkamer) was ook bij hun vorige huis het gebruikelijke patroon. Overigens zijn Burmezen mens-lievende en relaxede katten, aan de andere kant was dit een nieuw huis met een nieuwe baas.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 10:07:14 #146
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_51775530
Ik zit er serieus aan te denken om een kat aan te schaffen. Ik woon alleen, in een klein huisje, met een heel klein plaatsje maar wel in een straat met weinig auto's en veel andere katten. Het grootste probleem wat mij tegenhoud op het moment zijn de kosten. Wat kost nou een normale huis-tuin-en-keukenkat in onderhoud? Dat is dus voer + vaste kosten.
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
  dinsdag 24 juli 2007 @ 10:09:58 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_51775588
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 10:07 schreef werkeend het volgende:
Ik zit er serieus aan te denken om een kat aan te schaffen. Ik woon alleen, in een klein huisje, met een heel klein plaatsje maar wel in een straat met weinig auto's en veel andere katten. Het grootste probleem wat mij tegenhoud op het moment zijn de kosten. Wat kost nou een normale huis-tuin-en-keukenkat in onderhoud? Dat is dus voer + vaste kosten.
Een kleine schatting:

Voer + kattengrit: 30-40 euro per maand
Sterilisatie: circa 100 euro
Inentingen / ontwormingen: Eerste jaar rond de 200, daarna ca. 75 per jaar
Aanschaf basis (kattenbak, krabpaal etc): ca. 100 euro

Daarnaast moet je natuurlijk rekening houden met dierenartskosten als het beestje iets mankeert, en dat kan aardig in de papieren lopen.
disclaimer
  dinsdag 24 juli 2007 @ 10:11:32 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51775627
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 10:07 schreef werkeend het volgende:
Ik zit er serieus aan te denken om een kat aan te schaffen. Ik woon alleen, in een klein huisje, met een heel klein plaatsje maar wel in een straat met weinig auto's en veel andere katten. Het grootste probleem wat mij tegenhoud op het moment zijn de kosten. Wat kost nou een normale huis-tuin-en-keukenkat in onderhoud? Dat is dus voer + vaste kosten.
Denk aan voer en kattenbakspul: 30-50 euro per maand.
Vlooienspul en ontworming: 50 - 100 euro per jaar.
Inentingen: 50 euro per jaar.
Castratie: 100 - 150 euro (eenmalig).

Maar realiseer je ook dat ziektekosten snel kunnen oplopen. Voor een consult met antibiotica ben je al gauw 45 euro kwijt, om over ernstiger zaken nog maar te zwijgen.

Een verzekering vergoedt zo'n 80 procent, castratie en inentingen niet inbegrepen. Een verzekering kost 120 euro per jaar.
The love you take is equal to the love you make.
pi_51775638
Onze 5 huisdieren zijn verzekerd, kost te samen ongeveer ¤60,- per maand. Gezien de problemen die wij al met onze drie katten gehad hebben, zijn wij blij dat wij ze verzekerd hebben.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 10:33:09 #150
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_51776183
Chippen is ongeveer EUR 75.
Echt doen !!!
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 10:34:47 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51776241
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 10:33 schreef mvdejong het volgende:
Chippen is ongeveer EUR 75.
Echt doen !!!
Da's wel heel duur. Ik dacht 20 euro, consultkosten even niet meegerekend.

Even snel gegoogeld: variërend van 27,50 tot 40, excl. consult. Een kat uit het asiel is al gechipt. Een van de duizend redenen om een asielkat te nemen.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 10:39:28 #152
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_51776372
ja ik wou ook voor een asielkat gaan. Geen kitten iig, ik heb geen tijd om 2 weken lang zo'n beestje op te voeden (alhoewel het wel ontzettend cute is )
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
  dinsdag 24 juli 2007 @ 10:40:08 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_51776390
Asielkatten zijn ook al gesteriliseerd
disclaimer
  dinsdag 24 juli 2007 @ 11:25:20 #154
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_51777608
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 10:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Da's wel heel duur. Ik dacht 20 euro, consultkosten even niet meegerekend.

Even snel gegoogeld: variërend van 27,50 tot 40, excl. consult. Een kat uit het asiel is al gechipt. Een van de duizend redenen om een asielkat te nemen.
Ik zit me nu af te vragen of mijn bedrag voor beide mormels samen was ....

Als je je wel over een of meerdere 2e hands katten wil ontfermen, maar iets meer wil weten over de achtergrond, dan kun je bij Stichting Braaf! aankloppen, die doe herplaatsingen waarbij de beestjes bij de oorspronkelijke eigenaar blijven totdat een nieuwe is gevonden. Daar komen mijn Burmezen vandaan. Ik was bij asiels op zoek naar 2 of 3 gewone oude katten, maar liep vrij toevallig tegen deze jongens aan. 't Was redelijk op tijd, deze broertjes, die al 9,5 jaar samen waren, dreigden afzonderlijk geplaatst te worden (huiver).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_51778643
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 10:39 schreef werkeend het volgende:
ja ik wou ook voor een asielkat gaan. Geen kitten iig, ik heb geen tijd om 2 weken lang zo'n beestje op te voeden (alhoewel het wel ontzettend cute is )
Je beseft toch wel dat ook een oudere kat moet wennen aan een nieuw huis en dat je daar zeker in het begin veel tijd mee moet doorbrengen om elkaar te leren kennen? Kat net voor het weekend halen of een paar daagjes vrij nemen is zeker aan te bevelen.
Ter info: ik heb een week vrij genomen om mijn kitten en oudere kat aan elkaar te laten wennen. Dat was tijd genoeg. En daarna de eerste tijd ook veel 's avonds thuis natuurlijk. Maar da's geen straf.

Goed dat je gaat voor een asielkat trouwens!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 24 juli 2007 @ 16:57:19 #156
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_51787729
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 11:59 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Je beseft toch wel dat ook een oudere kat moet wennen aan een nieuw huis en dat je daar zeker in het begin veel tijd mee moet doorbrengen om elkaar te leren kennen? Kat net voor het weekend halen of een paar daagjes vrij nemen is zeker aan te bevelen.
Ter info: ik heb een week vrij genomen om mijn kitten en oudere kat aan elkaar te laten wennen. Dat was tijd genoeg. En daarna de eerste tijd ook veel 's avonds thuis natuurlijk. Maar da's geen straf.

Goed dat je gaat voor een asielkat trouwens!
natuurlijk! maar een paar daagjes vrij nemen is wat anders dan 3 weken thuis moeten blijven Ik zit nog een beetje te tubben, mischien nog maar een paar maandjes wachten of ik een loonsverhoging krjig
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
pi_51801630
Ik dacht dat het voor een kat ook wel goed is om het huis even alleen te verkennen, dus zonder ook nog vreemde mensen erbij? Bij ons kwam ze op zondagmiddag, toen waren we natuurlijk thuis. Mijn vriend moest de volgende dag gewoon werken en ik stage lopen. Ben tussen de middag wel gaan kijken en ook eerder naar huis gegaan, ze lag in haar krabpaal te slapen toen ik thuiskwam
pi_51802169
Ik heb mijn kat vandaag laten steriliseren alleen zit ik nu ergens mee wat ik niet echt kan opvatten als bijverschijnselen.
Har oogje zit de hele tijd dicht, telkens doet ze hem een beetje open als ik in mijn handen klap ofzo maar voor de rest zit die dicht.
Weten jullie of dit een bijverschijnsel kan zijn van de sterilisatie.
pi_51802181
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 10:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Een kleine schatting:

Voer + kattengrit: 30-40 euro per maand
Sterilisatie: circa 100 euro
Inentingen / ontwormingen: Eerste jaar rond de 200, daarna ca. 75 per jaar
Aanschaf basis (kattenbak, krabpaal etc): ca. 100 euro

Daarnaast moet je natuurlijk rekening houden met dierenartskosten als het beestje iets mankeert, en dat kan aardig in de papieren lopen.
voor 1 kat??
Krijgen ze kaviaar bij jullie??

Hier lopen 5 katten/poezen rond.
mijn kosten aan voer : 15 kilo brokken voor +/- 23 euro (en daar doen ze met zijn 5en ruim 2 maanden mee)
kattengrit : 2 zakken van 10 euro per maand. (we hebben 4 kattenbakken)

het ligt er ook aan of je je katten binnen houd ivm vlooien en inentingen.
hier hebben ze allemaal maar 1 inenting gehad en sindsdien niet meer. ze komen dan ook niet buiten en ze zijn kerngezond

ok voor het "helpen"van je beest waren wij 60 euro kwijt voor een kater (maar omdat we ze samen lieten helpen kregen we groepskorting) En voor de dames was het 110 euro iclusief een controle na de sterrilisatie.
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_51807863
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:21 schreef Doemskie het volgende:
Ik heb mijn kat vandaag laten steriliseren alleen zit ik nu ergens mee wat ik niet echt kan opvatten als bijverschijnselen.
Har oogje zit de hele tijd dicht, telkens doet ze hem een beetje open als ik in mijn handen klap ofzo maar voor de rest zit die dicht.
Weten jullie of dit een bijverschijnsel kan zijn van de sterilisatie.
Is het een soort vliesje wat je ziet?
Dat is het derde ooglid, als een kat zich niet lekker voelt blijft dat over het oog hangen. En met de narcose en zo is het niet gek dat dit nu gebeurt. Ze kan het oogje zelf openmaken schrijf je, dan zal het niks ernstigs zijn schat ik. Waarschijnlijk is ze vandaag alweer een stuk opgeknapt. En als je het niet vertrouwt, even de dierenarts bellen, daar zijn ze voor.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 25 juli 2007 @ 09:21:52 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_51808468
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:21 schreef prupke het volgende:

[..]

voor 1 kat??
Krijgen ze kaviaar bij jullie??

Hier lopen 5 katten/poezen rond.
mijn kosten aan voer : 15 kilo brokken voor +/- 23 euro (en daar doen ze met zijn 5en ruim 2 maanden mee)
kattengrit : 2 zakken van 10 euro per maand. (we hebben 4 kattenbakken)

het ligt er ook aan of je je katten binnen houd ivm vlooien en inentingen.
hier hebben ze allemaal maar 1 inenting gehad en sindsdien niet meer. ze komen dan ook niet buiten en ze zijn kerngezond

ok voor het "helpen"van je beest waren wij 60 euro kwijt voor een kater (maar omdat we ze samen lieten helpen kregen we groepskorting) En voor de dames was het 110 euro iclusief een controle na de sterrilisatie.

jij vindt 30 euro voor een maand grit en brokken dus extreem veel?
Ik koop geen 15 kilo zakken want daar doe ik een jaar mee, ik koop gemiddeld 4 zakken van een kilo per maand a 3 euro is 12 euro, natvoer voor 8 euro, 2 zakken grit van de appie van 5 euro per stuk.
Ik heb er twee.
disclaimer
pi_51808972
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 16:57 schreef werkeend het volgende:

[..]

natuurlijk! maar een paar daagjes vrij nemen is wat anders dan 3 weken thuis moeten blijven Ik zit nog een beetje te tubben, mischien nog maar een paar maandjes wachten of ik een loonsverhoging krjig
Voor kittens hoef je niet 3 weken thuis te zitten hoor. Tenzij je er eentje neemt, maar je kan er sowieso beter twee tegelijk nemen, is gezelliger als je overdag weg bent en makkelijker wennen voor ze
pi_51817850
Mijn poes is vandaag gestoken door een wesp. (overigens heb ik hem gedood stom beest!)
Nou heb ik de dierenarts en alles al gebeld maar die vertellen me ongeveer precies hetzelfde als google.
Het gestoken plekje zwelt iets op en gaat vanzelf weg. Pas als het bij hun keel komen, en hun keel opzwelt, dan kan het gevaarlijk worden. Dan moet ik meteen langskomen voor een prik.

Nou doet mevrouw gewoon alsof er niets aan de hand is, en ligt lekker te pitten.
En ik hoorde van een vriendin dat haar kat een paar dagen ziek was ervan.
Wat kan ik hier verwachten?

Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
pi_51820329
De katten van een vriendin van mij worden regelmatig gestoken, omdat ze wespen vangen

Ze mieuwen dan 5 minuten, likken en krabben wat en hebben er geen last meer van.
pi_51820713
Ik had een vraagje. Wat zijn de gemiddelde kosten om een kat uit het asiel te halen?

Zoals ik al eerder had geplaatst hebben wij vorige week zondag een poesje hier op laten halen door de dierenambulance. Nu zitten we er toch wel heel erg over te twijfelen of onze Lucy niet een speelkamaraadje zou willen hebben. Dus ik het asiel gebeld met bonnummer enzo. Als ik haar wil hebben moet ik nu 105 euro!!!! betalen. Hiervoor is de wel geent gechipt en ontwormd. Dit is toch belachelijk? Ik had het poesje beter meteen kunnen houden, maar met in het achterhoofd hoe ik me zou voelen als die van mij weg zou zijn heb ik haar toch laten ophalen.
Heel eerlijk gezegd ben ik meer in staat om voor 45 euro een kitten te halen (die o zo zielig bij de dierenwinkel buiten zitten) dan om nu het poesje voor 105 euro weer uit het asiel te halen.

Daar komt bij dat ze niet weten of ze gesteriliseerd is, ik had het vermoeden dat ze krols was toen ze hier opgehaald werd, dus wie weet is ze nog wel zwanger ook!

Het gaat overigens om het asiel in Rotterdam.

Wat zouden jullie doen?
  woensdag 25 juli 2007 @ 16:17:05 #166
151515 verita
Happy days
pi_51821828
Bij ons in het durp :

KAT:

Boven zes maanden incl. eerste enting, chip en sterilisatie/castratie
voor 63 euro

Onder zes maanden incl. eerste enting, chip en sterilisatie/castratie
74 euro

Als het poesje/katje onder de zes maanden nog niet gesteriliseerd danwel gecastreerd is, kun je later terugkomen zodat het dier alsnog die behandeling kosteloos ondergaat.


Ik zou niet een poesje van de dierenwinkel nemen, maar dat is persoonlijk. Als je een poes neemt uit het asiel weet je volgens mij een paar dingen zeker:
Poes/kat is nagekeken op ziektes, zwangerschap, en meestal kan men iets zeggen over het karakter. Tevens hoeft dan weer 1 minder dier in het asiel te zitten.

Hier in het asiel kun je niet eens een kat/poes meekrijgen als ie nog niet geholpen is, of je moet garanderen dat jer er mee terugkomt voor sterilisatie (zit dan bij de prijs in).

Misschien kun je het asiel bellen in R'dam en vragen of jij, omdat ik begrijp dat je al voor dit katje gezorgd hebt, het tegen een schappelijker tarief kan krijgen. Nee heb je, ja kun je krijgen, toch?

[ Bericht 35% gewijzigd door verita op 25-07-2007 16:24:39 ]
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  woensdag 25 juli 2007 @ 16:51:43 #167
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_51823103
Nooit een kat bij een dierenwinkel kopen, daar werkje malafide fokpraktijken mee in de hand. Ook al zien ze er nog zo zielig uit.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_51823280
Wij hebben twee pleegkittens, en die gaan straks weg voor 85 euro via het asiel..

Daar zit enten, chippen, ontwormen en castratie bij in...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_51823457
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:34 schreef freecell het volgende:
De katten van een vriendin van mij worden regelmatig gestoken, omdat ze wespen vangen

Ze mieuwen dan 5 minuten, likken en krabben wat en hebben er geen last meer van.
Same here
Maar toch, gemene rotwespen
Hoe durven ze aan mn kindje te komen
Heb em een passend eind gegeven
pi_51825072
Vanaf welke leeftijd kun je duidelijk zien of je een poesje of een katertje hebt?

Over een van onze 2 kittens(ongeveer 6 weken) zijn namelijk twijfels, degene die ze gevangen heeft(ze waren gedumpt in een natuurgebied) dacht dat het twee vrouwtjes waren, het asiel riep dat het een mannetje en een vrouwtje waren..

Ik zat net te kijken, en het lijkt alsof het "hetje" duidelijker een piemeltje heeft dan het dametje... Betekend dat dat we een heer erbij hebben, of is dit gewoon toeval?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 25 juli 2007 @ 17:51:18 #171
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_51825248
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_51825272
Ik verslik me terplekke in mijn wijntje met openen van dit topic
  woensdag 25 juli 2007 @ 17:53:19 #173
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_51825311
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 17:52 schreef Bluezz het volgende:
Ik verslik me terplekke in mijn wijntje met openen van dit topic
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_51825425
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 17:51 schreef tonja het volgende:
[afbeelding]
ah, dank je..

Als ik het zo vergelijk met het plaatje en met elkaar, dan hebben we inderdaad een broertje en een zusje, ipv twee zusjes..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_51827206
Nog even over de prijzen van asieldieren: wij hebben 270 euro betaald voor 3 kittens, inclusief chippen, inentingen, ontvlooien en ontwormen, exclusief castratie. Dat zouden we terug kunnen vragen aan het asiel, maar wij kunnen het lijden; het asiel kan alle centjes die ze besparen gebruiken

Een volwassen kat was daar 75 euro geloof ik, maar dat was inclusief castratie. Ik vind het best fatsoenlijk, als je bedenkt dat ze voor dat geld ook al die tijd dat beest hebben verzorgd (jaja, dat kost centjes )

En inderdaad: koop nooit een kat in een dierenwinkel! Er zijn al veel te veel katten in Nederland, en op nog meer gefok van 'gewone huiskatten' zitten we niet te wachten, dacht ik zo (Rassen dus even uitgezonderd)
pi_51850344
Bedankt voor de reacties. Ik was ook niet van plan om een kitten bij de dierenwinkel te halen hoor, maar het was meer bij wijze van spreken.

Willen ze niet dat die katten uit het asiel gaan ofzo? Wat ik jullie hier zo zie schrijven, zitten ze in Rotterdam flink boven de gemiddelde prijs.

@Verita: Ze zeggen dat ze niet kunnen zien of ze geholpen is en eventueel zwanger.
Het karakter daar zit het wel goed mee denk ik want toen ze hier in huis was kwam ze op schoot zitten en hield ze niet op met kopjes geven.
Ik heb het asiel dus gisteren al gebeld en toen kreeg ik te horen dat ook ik gewoon 105 euro moest betalen.

Ik zal vanavond mijn dierenarts eens bellen en kijken wat bij het de kosten zijn voor ontwormen, chippen en enten samen. Als ik dan daar een beetje een idee van heb dan zal ik het asiel nog eens bellen om te kijken of ze niet wat voor me kunnen regelen omdat ik dus inderdaad de kat zelf gevonden heb en alleen maarheb laten ophalen omdat ik me ook zorgen zou maken als mijn kat weg zou zijn. (maar blijkbaar heeft ze dus geen baasje(meer)).
  donderdag 26 juli 2007 @ 12:35:05 #177
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_51850500
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:28 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Willen ze niet dat die katten uit het asiel gaan ofzo? Wat ik jullie hier zo zie schrijven, zitten ze in Rotterdam flink boven de gemiddelde prijs.
- Asiels hebben ook maar een beperkte hoeveelheid geld, dus de kosten van ontwormen, castreren, enten, enz. moeten ze ergens vandaan halen.
- Ze hebben bewust een drempel ingebouwd zodat mensen nadenken voordat ze een dier uit een asiel halen. Als het (nagenoeg) niets kost, is het risico groot dat ze wel veel meer dieren kwijtraken, maar dat de helft daarvan op korte termijn (bij het begin van de vakantie) weer wordt gedumpt, al dan niet bij het asiel, onder het motto "na de vakantie halen we wel weer een nieuwe.".
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_51850687
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:35 schreef mvdejong het volgende:

[..]

- Asiels hebben ook maar een beperkte hoeveelheid geld, dus de kosten van ontwormen, castreren, enten, enz. moeten ze ergens vandaan halen.
- Ze hebben bewust een drempel ingebouwd zodat mensen nadenken voordat ze een dier uit een asiel halen. Als het (nagenoeg) niets kost, is het risico groot dat ze wel veel meer dieren kwijtraken, maar dat de helft daarvan op korte termijn (bij het begin van de vakantie) weer wordt gedumpt, al dan niet bij het asiel, onder het motto "na de vakantie halen we wel weer een nieuwe.".
- Dat snap ik maar de kosten van castreren zitten er niet bij in. Plus dat zij altijd met een laag tarief bij een dierenarts terecht kunnen. 75 euro vind ik trouwens alweer wat anders dan 105. Zeker als je hoort dat dat de gemiddelde prijs is.
- Ook die drempel snap ik, maar het gaat mij erom dat ik die kat eerst twee dagen hier heb gehad, vervolgens voor het baasje het beestje daarheen heb laten gaan met de opmerking erbij dat ik na de twee weken quarantaine de kat in huis wil nemen. Dan kan ik er met mijn pet niet bij dat ik 105 euro moet betalen voor het beestje.
Op zo´n manier zouden mensen een kat die komt aanlopen meteen houden en vevolgens zit het baasje wanhopig thuis omdat de kat niet meer thuis komt.
  donderdag 26 juli 2007 @ 12:49:57 #179
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_51850894
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:42 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:

[..]

- Dat snap ik maar de kosten van castreren zitten er niet bij in. Plus dat zij altijd met een laag tarief bij een dierenarts terecht kunnen. 75 euro vind ik trouwens alweer wat anders dan 105. Zeker als je hoort dat dat de gemiddelde prijs is.
- Ook die drempel snap ik, maar het gaat mij erom dat ik die kat eerst twee dagen hier heb gehad, vervolgens voor het baasje het beestje daarheen heb laten gaan met de opmerking erbij dat ik na de twee weken quarantaine de kat in huis wil nemen. Dan kan ik er met mijn pet niet bij dat ik 105 euro moet betalen voor het beestje.
Op zo´n manier zouden mensen een kat die komt aanlopen meteen houden en vevolgens zit het baasje wanhopig thuis omdat de kat niet meer thuis komt.
Deze situatie, dat je een kat aanbrengt, en dan zelf toch zou willen houden, is natuurlijk een apart geval.

Overigens zou je, als je een kat vindt en deze zou willen houden tenzij de eigenaar te vinden is, dit anders op kunnen lossen :
- even naar de dierenarts voor een checkup en laten kijken of het beest een chip heeft (dat is niet bij alle exemplaren te voelen);
- de kat aanmelden bij Amivedi (de grootste registratie van gezochte en gevonden huisdieren).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_51852038
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:49 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Deze situatie, dat je een kat aanbrengt, en dan zelf toch zou willen houden, is natuurlijk een apart geval.

Overigens zou je, als je een kat vindt en deze zou willen houden tenzij de eigenaar te vinden is, dit anders op kunnen lossen :
- even naar de dierenarts voor een checkup en laten kijken of het beest een chip heeft (dat is niet bij alle exemplaren te voelen);
- de kat aanmelden bij Amivedi (de grootste registratie van gezochte en gevonden huisdieren).
Dierenarts had ik inderdaad zelf kunnen doen, maar ik had Amivedi gebeld en zij hebben de dierenambulance laten langskomen.
pi_51885079
Ik heb even een vraagje,
Ik heb een kat Whiskey(zo'n lieve rooie,doet er verder niet toe maar ben trots ) en hij is bijna 5 jaar nou is hij al heel jong gecastreerd hij was volgens mij een maand of 6-7, volgens de dierenarts kon het al omdat ie ook zijn lieve kleine zusje elke keer besprong dus het moest ook wel, maar goed het gaat prima verder alleen sinds een tijdje sproeit hij weer tenminste ik heb nooit gezien wat de hoeveelheid is als ze sproeien maar hij laat flink wat (druppels) gaan en het stinkt enorm.. hij doet dat tot nu toe maar op 1 plek en dat is als we achter de computer zitten dan gaat hij over het bureau heen en weer lopen en laat het dan gaan (vorige keer op het toetsenbord,dat wil je niet )
Nu is mijn vraag: kan dat nadat ie al gecastreerd is? en is het wel sproeien of is het iets anders??

Alvast bedankt!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:02:49 #182
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51885716
Ja, ook als een kater is gecastreerd, kan hij nog sproeien. En het klinkt inderdaad ook naar sproeien. Kan hij een reden hebben om zijn territorium te willen markeren?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:08:38 #183
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51885897
Ik heb ook een vraagje.
Onze katten hebben een tijdje geleden vlooien gehad, nu is dat gelukkig weer over, ik gebruik nu voortaan ook maar preventief frontline (of exil, dat weet ik nog niet)
Maar nu ligt de kat van de buren eigenlijk altijd op de vensterbank en net keek ik naar haar en zag ik gewoon een vlo op haar buik zitten, ze hebben daar ook twee honden, het vel me al op dat ze veel krassen.
Ik vind regelmatig nog 1 vlootje, op de kat, laatst op de stoel.
Maar niet meer dan een, die worden onvruchtbaar als ze het bloed van onze katten drinken, dus dat is handig.
Ik weet alleen niet of ik mijn buren hierop moet aanspreken, het is niet alleen vervelend om steeds weer een vlo te vinden, maar het is voor hun beesten ook niet echt prettig.
Zou ik dat kunnen maken, ze geven iig duur voer enzo, dus ze hebben het geld er wel voor over.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_51885945
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:02 schreef Lienekien het volgende:
Ja, ook als een kater is gecastreerd, kan hij nog sproeien. En het klinkt inderdaad ook naar sproeien. Kan hij een reden hebben om zijn territorium te willen markeren?
Nou het is een enorme vrijdoos en als hij eventjes geen aandacht krijgt gaat ie al hysterisch miauwen en we hebben ook nog een poes (zijn zusje, zijn net zo oud) daar is hij wel de baas over...
dus ik heb geen idee we zijn in December al verhuist dus dat kan het ook niet zijn lijkt mij?!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:11:53 #185
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51886006
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:10 schreef wendy4ever het volgende:

[..]

Nou het is een enorme vrijdoos en als hij eventjes geen aandacht krijgt gaat ie al hysterisch miauwen en we hebben ook nog een poes (zijn zusje, zijn net zo oud) daar is hij wel de baas over...
dus ik heb geen idee we zijn in December al verhuist dus dat kan het ook niet zijn lijkt mij?!
Lastig, hoor.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:13:42 #186
159502 Mind_Fuck
Mind tuning
pi_51886066
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:08 schreef JamesBrownie het volgende:
Ik heb ook een vraagje.
Onze katten hebben een tijdje geleden vlooien gehad, nu is dat gelukkig weer over, ik gebruik nu voortaan ook maar preventief frontline (of exil, dat weet ik nog niet)
Maar nu ligt de kat van de buren eigenlijk altijd op de vensterbank en net keek ik naar haar en zag ik gewoon een vlo op haar buik zitten, ze hebben daar ook twee honden, het vel me al op dat ze veel krassen.
Ik vind regelmatig nog 1 vlootje, op de kat, laatst op de stoel.
Maar niet meer dan een, die worden onvruchtbaar als ze het bloed van onze katten drinken, dus dat is handig.
Ik weet alleen niet of ik mijn buren hierop moet aanspreken, het is niet alleen vervelend om steeds weer een vlo te vinden, maar het is voor hun beesten ook niet echt prettig.
Zou ik dat kunnen maken, ze geven iig duur voer enzo, dus ze hebben het geld er wel voor over.
Die druppels, om in de nek te doen, zal je kat een hele tijd beschermen tegen vlooien.
Wat niet wilt zeggen dat ze geen vlooien krijgt, maar de vlooien die er wel bij komen maken dan geen schijn van kans.
Beste zou i.d.d. zijn als je buren ook iets deden tegen vlooien, anders blijft je omgeving 'besmet'.
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:15:08 #187
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51886108
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:13 schreef Mind_Fuck het volgende:

[..]

Die druppels, om in de nek te doen, zal je kat een hele tijd beschermen tegen vlooien.
Wat niet wilt zeggen dat ze geen vlooien krijgt, maar de vlooien die er wel bij komen maken dan geen schijn van kans.
Beste zou i.d.d. zijn als je buren ook iets deden tegen vlooien, anders blijft je omgeving 'besmet'.
Ja, die druppels werken ook wel.
Maar goed, ik weet dus niet of ik t tegen de buren moet zeggen, zouden die zich niet bezwaard voelen?
(we staan niet echt op goede voet met ze)
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:15:08 #188
159502 Mind_Fuck
Mind tuning
pi_51886109
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:39 schreef wendy4ever het volgende:
Ik heb even een vraagje,
Ik heb een kat Whiskey(zo'n lieve rooie,doet er verder niet toe maar ben trots ) en hij is bijna 5 jaar nou is hij al heel jong gecastreerd hij was volgens mij een maand of 6-7, volgens de dierenarts kon het al omdat ie ook zijn lieve kleine zusje elke keer besprong dus het moest ook wel, maar goed het gaat prima verder alleen sinds een tijdje sproeit hij weer tenminste ik heb nooit gezien wat de hoeveelheid is als ze sproeien maar hij laat flink wat (druppels) gaan en het stinkt enorm.. hij doet dat tot nu toe maar op 1 plek en dat is als we achter de computer zitten dan gaat hij over het bureau heen en weer lopen en laat het dan gaan (vorige keer op het toetsenbord,dat wil je niet )
Nu is mijn vraag: kan dat nadat ie al gecastreerd is? en is het wel sproeien of is het iets anders??

Alvast bedankt!
Het is na de castratie soms nog mogelijk voor een kater om te sproeien.
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:16:02 #189
159502 Mind_Fuck
Mind tuning
pi_51886137
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:15 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ja, die druppels werken ook wel.
Maar goed, ik weet dus niet of ik t tegen de buren moet zeggen, zouden die zich niet bezwaard voelen?
(we staan niet echt op goede voet met ze)
Je zou het kunnen proberen, wat is het ergste dat kan gebeuren?
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:16:32 #190
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51886157
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:08 schreef JamesBrownie het volgende:
[...]
Ik weet alleen niet of ik mijn buren hierop moet aanspreken, het is niet alleen vervelend om steeds weer een vlo te vinden, maar het is voor hun beesten ook niet echt prettig.
Zou ik dat kunnen maken, ze geven iig duur voer enzo, dus ze hebben het geld er wel voor over.
Dat ligt eraan wat je verstaat onder 'aanspreken'. Je kunt ze erop attent maken dat hun katten vlooien hebben. Maar verder is het natuurlijk hun eigen zaak of en wat ze aan vlooienbestrijding doen.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:17:14 #191
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51886176
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:16 schreef Mind_Fuck het volgende:

[..]

Je zou het kunnen proberen, wat is het ergste dat kan gebeuren?
Dat weet ik niet, niks denk ik.
Ik zou het zelf ook niet zo erg vinden.
Dus misschien toch maar doen.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_51886184
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:15 schreef Mind_Fuck het volgende:

[..]

Het is na de castratie soms nog mogelijk voor een kater om te sproeien.
En is daar iets tegen te doen??
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:17:43 #193
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51886189
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:15 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ja, die druppels werken ook wel.
Maar goed, ik weet dus niet of ik t tegen de buren moet zeggen, zouden die zich niet bezwaard voelen?
(we staan niet echt op goede voet met ze)
Je kunt niet van ze verwachten dat ze hun katten vlovrij gaan maken omwille van jouw katten. Als je niet op goede voet met ze staat, zou ik mijn mond erover houden.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:18:14 #194
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51886205
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat ligt eraan wat je verstaat onder 'aanspreken'. Je kunt ze erop attent maken dat hun katten vlooien hebben. Maar verder is het natuurlijk hun eigen zaak of en wat ze aan vlooienbestrijding doen.
Nou ja, het is natuurlijk voor henzelf en hun dieren ook prettiger, en ik weet niet of ze het in de gaten hebben, misschien doen ze er al wat aan, of hebben ze het net ontdekt ofzo...
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:18:56 #195
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51886234
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:18 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Nou ja, het is natuurlijk voor henzelf en hun dieren ook prettiger, en ik weet niet of ze het in de gaten hebben, misschien doen ze er al wat aan, of hebben ze het net ontdekt ofzo...
Dat komt wel een beetje betuttelend over, vind je niet?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:19:57 #196
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51886265
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je kunt niet van ze verwachten dat ze hun katten vlovrij gaan maken omwille van jouw katten. Als je niet op goede voet met ze staat, zou ik mijn mond erover houden.
Ik zat ook niet zozeer aan mijn katten te denken, meer aan hun honden en hun kat,. Vlooien hebben is niet fijn.
Mijn katten zijn er zo goed als vanaf, zeker met die druppels.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:21:47 #197
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51886329
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:19 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ik zat ook niet zozeer aan mijn katten te denken, meer aan hun honden en hun kat,. Vlooien hebben is niet fijn.
Mijn katten zijn er zo goed als vanaf, zeker met die druppels.
Nogmaals, dat vind ik nogal betuttelend. Ik zou het persoonlijk niet zo op prijs stellen als mijn buurvrouw mij erop zou aanspreken. Ik weet toch zeker zelf wel hoe ik mijn katten goed moet verzorgen.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:22:30 #198
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51886350
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat komt wel een beetje betuttelend over, vind je niet?
Nee, ik durf gewoon niets te zeggen voor het geval ze het zelf al weten en er al iets aan aan het doen zijn, dan vind ik het gewoon wat lullig.
Het is gewoon een plaag hier in de buurt en ik vind eigenlijk dat iedereen er iets aan moet doen, dat kun je betuttelend vinden, ik vind dat niet.
Als er een muizenplaag is, probeer je toch ook om daar vanaf te komen, dan zou ik zeker langsgaan bij de buren als ik dacht dat er bij hen ook zaten.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:23:27 #199
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51886379
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nogmaals, dat vind ik nogal betuttelend. Ik zou het persoonlijk niet zo op prijs stellen als mijn buurvrouw mij erop zou aanspreken. Ik weet toch zeker zelf wel hoe ik mijn katten goed moet verzorgen.
Ik zou het wel fijn vinden als ze het mij vertelden en ik wist het nog niet.
Als ik het wel wist en ik wilde er gewoon niets aan doen is een ander verhaal, maar dat weet ik dus niet van de buren.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:24:28 #200
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51886409
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:22 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Nee, ik durf gewoon niets te zeggen voor het geval ze het zelf al weten en er al iets aan aan het doen zijn, dan vind ik het gewoon wat lullig.
Het is gewoon een plaag hier in de buurt en ik vind eigenlijk dat iedereen er iets aan moet doen, dat kun je betuttelend vinden, ik vind dat niet.
Als er een muizenplaag is, probeer je toch ook om daar vanaf te komen, dan zou ik zeker langsgaan bij de buren als ik dacht dat er bij hen ook zaten.
Maar dat is precies waarom het betuttelend is. Je mag er toch vanuit gaan dat ze zelf ook merken dat die katten vlooien hebben en je mag er toch vanuit gaan dat ze dan heus wel weten hoe ze dat aan moeten pakken?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:27:42 #201
159502 Mind_Fuck
Mind tuning
pi_51886511
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:17 schreef wendy4ever het volgende:

[..]

En is daar iets tegen te doen??
Zo ver ik weet niet.
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:27:59 #202
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51886517
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar dat is precies waarom het betuttelend is. Je mag er toch vanuit gaan dat ze zelf ook merken dat die katten vlooien hebben en je mag er toch vanuit gaan dat ze dan heus wel weten hoe ze dat aan moeten pakken?
Dat weet ik dus niet, ze komen me niet over als bijster opmerkzame mensen.
Misschien zou ik een balletje op kunnen gooien: goh, om=nze katten hadden een tijdje geleden vlooien, hebben die van jullie daar geen last van gehad ofzo...
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:29:01 #203
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51886555
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:17 schreef wendy4ever het volgende:

[..]

En is daar iets tegen te doen??
Er is wel een of ander spul dat je op die plek kan sprayen kennelijk, maar ik heb het zelf nooit geprobeerd en ken ook niemand die dat heeft gedaan, ik weet dus niet of het werkt.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:34:31 #204
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51886733
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:27 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Dat weet ik dus niet, ze komen me niet over als bijster opmerkzame mensen.
Misschien zou ik een balletje op kunnen gooien: goh, om=nze katten hadden een tijdje geleden vlooien, hebben die van jullie daar geen last van gehad ofzo...
Precies. Tactvol brengen.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:47:51 #205
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_51887148
Je kan het ook anders aanpakken. Aan de buurvrouw vragen of zij ook zo'n last van vlooien gehad hebben dit jaar..

Oh, spuit elf
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_51887264
Boe .

Ik heb daarnet heel het huis gestofzuigd inclusief de bedden, het beddengoed gewassen (dat natuurlijk tegelijk hè), de slaapkamer ingespoten met vlooienspray (de bedden, gordijnen, stoffen stoelen en de tapijtvloer op de slaapkamer van mijn ouders).

De katten krijgen dat frontline-gebeuren in hun nekkie (zonder resultaat trouwens), worden elke dag gekamd en straks worden ze ook eens ingespoten, want niets blijkt te helpen.

Zijn er nog meer dingen die ik kan doen? Want ik word knettergek van die kutbeesten. Ik zit echt helemaal onder de bultjes (ik ben trouwens de enige persoon die hier last van heeft in huis en dat terwijl de katten bij mij juist niet op de kamer mogen komen en er dus absoluut niet komen). En de katten zie ik continu likken en bijten, dus die hebben er ook flink last van.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:52:43 #207
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_51887301
ik las kattenbakvraag

de katten binnenhouden, want waarschijnlijk worden ze lekker rap weer besmet door andere katten in de buurt.. maar dat wil je ze niet aan doen
(tenzij ik in het dorp ben, want ik rijdt er bijna overheen )
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_51887302
Oh ja, vanavond slaap ik dus ook niet thuis, zodat ik mijn slaapkamer in ieder geval nog een keer kan inspuiten.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:53:32 #209
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_51887331
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:52 schreef ijsmeis het volgende:
Oh ja, vanavond slaap ik dus ook niet thuis, zodat ik mijn slaapkamer in ieder geval nog een keer kan inspuiten.
verkapte ik ga vanavond neuken post
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_51887371
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:52 schreef Dangel het volgende:
ik las kattenbakvraag

de katten binnenhouden, want waarschijnlijk worden ze lekker rap weer besmet door andere katten in de buurt.. maar dat wil je ze niet aan doen
(tenzij ik in het dorp ben, want ik rijdt er bijna overheen )
Mja. Ik ga vanavond sowieso even mijn ouders overhalen om de katten ook een nachtje beneden te houden . Want zodra zij die vlooien weer op hun kamer hebben, zitten ze ook in no time weer op mijn kamer, want ik loop er wel eens heen en weer.

Zijn er verder nog goedjes (helpt een kattenvlooienband bijvoorbeeld goed? Dan ga ik er nog even snel twee halen namelijk.. Dat hebben ze tenminste de hele dag om) die echt goed helpen voor de katten zelf?
pi_51887402
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:53 schreef Dangel het volgende:

[..]

verkapte ik ga vanavond neuken post
Ik zal in ieder geval 'daar' ook niet goed slapen nee . Ze hebben er honden. En waar ben ik allergisch voor? Juist .

Maar allergie-jeuk is zelfs nog beter uit te houden dan de vlooienbultjes.
*ril* Die jeuken me toch een partij .
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:55:54 #212
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_51887415
halsbandjes werken niet, en zijn enorm kut voor de katten zlef.. frontline is het bete product wat ik ken, maar als dat al niet werkt
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_51887427
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:55 schreef Dangel het volgende:
halsbandjes werken niet, en zijn enorm kut voor de katten zlef.. frontline is het bete product wat ik ken, maar als dat al niet werkt
Frontline gebruiken we al jaren . Ik weet niet wat we fout doen .
Het is ook echt maar één á twee keer per jaar dat er ineens zo'n plaag hier is.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:00:29 #214
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_51887564
Stronghold is een beter middel, kan je bij de dierenarts kopen. Vlooien zijn vaak resistent tegen frontline, zeker als je het jarenlang gebruikt. Daar heb je met Stronghold geen last van.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_51887592
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:00 schreef tonja het volgende:
Stronghold is een beter middel, kan je bij de dierenarts kopen. Vlooien zijn vaak resistent voor frontline, daar heb je met Stronghold geen last van.
Damn, da's duur .

Of nouja, Frontline is net zo duur . Goed. Stronghold ipv Frontline dus.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:03:59 #216
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_51887663
Het probleem wat ik heb met FrontLine is dat mijn beide ouwe heren broertjes zijn die elke dag een paar uur bij elkaar liggen te slapen slapen, en dus krijg je het scenario : "Bah, wat stink jij in je nek." <lebber><lebber> "Nou, jij bent ook niet al te fris daar." <slebber><slebber>
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:05:28 #217
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_51887709
Ik ken het probleem. Ik ga altijd een tijd met ze spelen zodat ze niet aan elkaar kunnen zitten.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_51888534
ijsmeis: juist omdat bij jou geen katten komen springen de vlooien op jou

ze vinden namelijk katten lekkerder
enkel bij gebrek aan katten lusten ze jou ook wel

denk dat je er minder last van hebt als je katten WEL af en toe in de slaapkamer komen

gemeen he
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:29:52 #219
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_51888616
Helaas zijn mijn heren 15 jaar, en ze hebben in de 5,5 jaar die ik ze heb eigenlijk zelden met mij willen spelen. Het actieve deel van hun leven speelt zich met name buiten af, rondlopen, andere katten wegjagen, knaagdieren verzamelen. Bij mij willen ze gekrabbeld worden, geborsteld worden, drooggewreven worden (als ze in de stromende regen buiten waren), en slapen.

Ze zijn binnen een paar weken weer aan de jaarlijkse checkup/spuiten toe, dus even Stronghold in mijn geheugen noteren.

Ik heb ook alle textiel-oppervlakken tweemaal met tapijtspray behandeld en gezogen (danwel in de wasmachine gedaan), dus daar zit het ook niet in.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:31:45 #220
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_51888691
zijn er mensen die ervaringen hebben met van die omkeerkattenbakken. deze dus, lijkt me wel relaxt

http://www.omegapaw.com/RollAwayLrg.html
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:32:31 #221
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51888726
Dit gebruik ik, samen met frontline(kan tegelijk)


t ene maakt de vlooien dood, t andere zorgt dat ze onvruchtbaar worden, dus altijd goed.

En je kan het beste de katten wel op je kamer laten komen ja, anders gaan ze op jou
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:35:10 #222
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_51888836
Frontline heeft ook een spray, de katten gaan er even van schuimbekken (kan ook van de stress zijn) maar daarna heb je echt nada never nooit geen last meer van vlooien
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_51888944
Ik ben allergisch voor katten (niet zo heel erg trouwens, ik kan alleen niet tegen hun natte neus en de haren irriteren me af en toe), dus daarom komen en mogen ze niet op mijn kamer.

Daarnaast vind ik kattenharen in mijn bed gewoon niet zo lekker fris . (Die prikken dus ook in mijn huid en daar krijg ik dan weer vervelende bultjes van.)

Daarnaast heeft de oudste ook nog een eet-probleem. Hij eet zoveel als ie kan (we geven hem al heel veel in kleine porties, maar af en toe gaat het toch een keertje 'fout') en dan kotst ie het weer lekker uit .
En af en toe doet ie dat op hele vervelende plekken. Dus ook dat heb ik liever niet op mijn kamer.

En het is gewoon wazig dat die vlooien op me springen zodra ik mijn kamer binnenkom. Je zou eigenlijk verwachten dat ik ze juist mee naar binnen neem, ipv dat ik ze vanuit mijn kamer juist een andere kamer binnen neem. Maarja, het zal ooit/de eerste keer juist wel andersom geweest zijn .
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:43:14 #224
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51889193
Bij ons komen ze ook niet op de slaapkamer(das meer omdat een van hen niet rustig kan liggen en slapen, die maakt je steeds wakker.)
Maar vlooien leggen eitjes, eitjes worden larven, larven worden poppen, poppen worden vlooien.
Die poppen die er liggen, komen alleen uit als ze trillingen voelen(=levende wezens) en daar springen ze dan op, dan gaan ze weer eitjes leggen enz.O ja, de poppen zelf zijn ongevoelig voor bestrijdingsmiddelen.
Dus als je ergens een vlooienplaag hebt, kun je er beter katten die behandeld zijn laten lopen dan dat je er zelf gaat lopen.



link
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_51890882
ijsmeis: vlooien kunnen zichzelf ook prima verplaatsen.. dat is een beetje het probleem
of ze springen buiten de kamer op bijv. je sokken/benen.. en dan neem je ze zelf mee naar bnnen.

vervolgens leggen ze daar natuurlijk ook fijn eitjes.. en zit je alsnog met een berg vlooien in je kamer

enige wat bij mijn oude kater hielp was ouderwetse bolfo vlooienpoeder

poezen nu krijgen gewoon exin
en dan preventief.. so far gaat het goed

als je ze eenmaal hebt kom je er amper vanaf
ook omdat als er maar paar eitjes per ongeluk blijven liggen... je weer vlooien hebt als het warm word
erg irritant
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_51892246
mijn kitten(9 weken) lijkt zindelijk te zijn,alleen s nachts gaat het mis.
overdag gaat ze netjes op de bak,omdat ze dan nergens anders kan,maar s nachts ligt zewel eens op bed.
en sinds 3 dagen pist ze elke dag op mn donzen dekbed en dat terwijl de bak schoon is.
denk dat het laks gedrag van der is.
maar wat kan ik er het beste mee doen?
of is de enige oplossing haar niet meer op bed te laten.
ze poept het liefst ook op bed,maar heb haar toen al een paar keer net op tijd op de bak gezet.
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  vrijdag 27 juli 2007 @ 17:07:45 #227
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_51892287
valeriaandruppels in de kattenbak werkt altijd
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_51892410
kijk eens aan.
heb hem laats ook al met bleek schoongemaakt, hoewel ie amper echt vies was.
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  vrijdag 27 juli 2007 @ 17:35:37 #229
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51893029
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:06 schreef Ellatjuh het volgende:
mijn kitten(9 weken) lijkt zindelijk te zijn,alleen s nachts gaat het mis.
overdag gaat ze netjes op de bak,omdat ze dan nergens anders kan,maar s nachts ligt zewel eens op bed.
en sinds 3 dagen pist ze elke dag op mn donzen dekbed en dat terwijl de bak schoon is.
denk dat het laks gedrag van der is.
maar wat kan ik er het beste mee doen?
of is de enige oplossing haar niet meer op bed te laten.
ze poept het liefst ook op bed,maar heb haar toen al een paar keer net op tijd op de bak gezet.
Klinkt alsof ze 's nachts de bak niet zo goed kan vinden. Ze is nog zo jong, dat ik ervan uit zou gaan dat ze nog niet helemaal zindelijk is. Ik zou haar voorlopig niet op de slaapkamer laten. Eerst moet ze goed snappen dat ze het altijd op de bak moet doen. Haar goed in de gaten houden en met regelmaat op de bak zetten. Als ze het op de bak heeft gedaan, flink goed prijzen. Niet hard straffen als ze 't fout doet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_51895636
ja want overdag gaat het prima.
maar ik denk idd dat ze voorlopig niet op bed mag slapen,want ze is slim.
heb een 2e persoonsbed en ze plast op het stukje deken waar ik niet lig en ze loopt ook langs me heen zodat ze me niet wakker maakt,dus ikk kan niet ingrijpen als het mis gaat.
als ik zie dat ze wilt plassen wat ik een paar keer zag toen ze ook wilde poepen(ze ging graven in bed) pak ik haar direct op en zet haar op de bak.
maar als ik het niet zie gaat het lastig worden.
dus denk dat ze maar voorlopig niet meer bij mij mag slapen.
als ik wakker ben is het ok
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_52093464
Gisteren heb ik in het asiel een poesje opgehaald. Het is Ebony geworden, maar ik heb haar Noortje genoemd.

Noortje is zwart, klein, één jaar oud, gevonden op straat en toen ze haar in het asiel zagen bleek al snel dat ze kindjes gehad moet hebben (ze zagen dat ze nog zoogde). Ik werd verliefd op haar omdat het zo'n lief zwart elegant klein poesje is, en ze kijkt zo lief uit haar oogjes. . Ze liet zich in het asiel goed door mij aaien, gaf zelfs kleine 'lovebites' en kwam ook regelmatig uit haar hokje.
Het was wel logisch, gezien haar schuwheid, dat ze bij mij zou moeten wennen.

Sinds gistermiddag is ze dus bij mij thuis en de therapie is begonnen. Ze heeft eerst een paar uur in het het vervoersmandje gezeten (open). Zonder dat ik het heb gezien, is ze daar uit gekomen en onder de bank gaan zitten. En het ziet er naar uit dat ze vastbesloten is onder die bank te blijven. Kattebak, eten en een mandje met een voor haar bekend dekentje erin heb ik allemaal in de buurt van die bank gezet. Ik heb er een veilig hoekje van gemaakt. Toen ik vanmorgen uit bed kwam, zag ik dat ze vannacht onder de bank vandaan moet zijn geweest. Klein stofwolkjes (onder de bank maak ik niet al te vaak schoon ) lagen bij de kattebak. Ze gaat dus wel netjes 'naar de wc'. Maar vervolgens is ze dus niet (meer) onder die bank vandaan te krijgen.

Het vervelende is, vind ik, dat ze te ver onder die bank zit om haar voorzichtig te aaien. Dat vindt ze wel fijn namelijk. Verder heeft ze volgens mij nog niets gegeten of gedronken. Ik praat veel tegen haar, ga soms met mijn arm onder de bank zodat ze aan mijn aanwezigheid went. Ze kijkt me dan met van die grote oogjes aan. Haar ademhaling gaat wel normaal (gisteren duidelijk nog niet) en ze doet niet agressief.

Iemand tips voor . Noortje ?
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_52093742
Ze komt pas onder de bank vandaan als ze het idee heeft dat dat "veilig" is. (of als ze echt honger krijgt). Weet je zeker dat ze niet gegeten heeft? Als het brokjes zijn, kan je ze even wegen en na een tijdje weer. Je ziet niet altijd dat er wat uit is, maar je weegschaal ziet het wel

Ik zou gewoon eten in de buurt zetten en vandaag even afwachten. Ligt ze vanavond nog steeds onder de bank zonder gegeten te hebben, dan zou ik de poes onder de bank vandaan plukken en de onderkant van de bank barricaderen, zodat ze onder iets bereikbaarders kruipt. Dan kan je haar in ieder geval aaien
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 11:12:58 #233
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_52093858
Mijn kat plast af en toe expres om mij te pesten naast de bak.
Het stinkt niet zo(gelukkig) maar is wel vervelend.
De bak is schoon en hij doet het echt maar af en toe(de laatste tijd ietsje vaker)
Is er iets wat ik daaraan kan doen?
Als ik zie dat hij het van plan is, zet ik hem er altijd gelijk op.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_52094533
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 11:12 schreef JamesBrownie het volgende:
Mijn kat plast af en toe expres om mij te pesten naast de bak.
Het stinkt niet zo(gelukkig) maar is wel vervelend.
De bak is schoon en hij doet het echt maar af en toe(de laatste tijd ietsje vaker)
Is er iets wat ik daaraan kan doen?
Als ik zie dat hij het van plan is, zet ik hem er altijd gelijk op.
Waar basser je dat dikgedrukte op?
Je kat haat jou oid?

Is het een kater? Dan is het misschien sproeien.
Heb je al andere kattenbakkorrels geprobeerd? Misschien vindt hij deze niet prettig?

Maar de conclusie dat het om jou te pesten is lijkt me zwaar overtrokken
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:58:31 #235
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_52095764
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 10:43 schreef mane het volgende:
Iemand tips voor . Noortje ?
Geef haar de tijd Poezen moeten wennen en dat kost tijd. Het is heel natuurlijk voor haar om zich te verstoppen en letterlijk de kat uit de boom te kijken. Praat tegen haar, geef haar aandacht en laat haar verder lekker zitten. Ze komt vanzelf naar je toe als ze denkt dat het veilig is. Dat kan best een paar dagen duren.

Wij zijn pas verhuisd met onze drie katten en die zitten ook nog geregeld weggedoken in veilige hoekjes. Ze moeten gewoon wennen aan al het nieuwe.

Het komt echt wel goed
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_52102938
Ja, het komt goed! Het is zo'n schattig beestje (tzt zal ik eens een foto maken).
Ze zit nu in een hoekje van de vensterbank, achter het gordijn. Echt veel eten en drinken doet ze niet.
Vlak voordat ik naar het strand ging vanmiddag kwam ze onder de bank vandaan. Eerst alleen een kopje, beetje links en rechts kijken, toen liep ze schichtig naar de kattebank, beetje snuffelen, en vervolgens nam ze een jump naar de vensterbank. En nu zit ze daar nog. Af en toe kijk ik om het hoekje van het gordijn en praat ik tegen haar. .
The real is always way ahead of what we can imagine.
  zondag 5 augustus 2007 @ 14:56:13 #237
159502 Mind_Fuck
Mind tuning
pi_52118964
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 11:51 schreef freecell het volgende:

[..]

Waar basser je dat dikgedrukte op?
Je kat haat jou oid?

Is het een kater? Dan is het misschien sproeien.
Heb je al andere kattenbakkorrels geprobeerd? Misschien vindt hij deze niet prettig?

Maar de conclusie dat het om jou te pesten is lijkt me zwaar overtrokken
Niet helemaal eens.
Ik heb katten gekend die i.d.d. buiten de bak pissen uit neid.
Meestal is de eigenaar dan een paar dagen weg geweest, of de kat voelt zich op de een-of-andere manier tekort gedaan, is jaloers etc.
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
  zondag 5 augustus 2007 @ 14:57:49 #238
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52118991
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 14:56 schreef Mind_Fuck het volgende:

[..]

Niet helemaal eens.
Ik heb katten gekend die i.d.d. buiten de bak pissen uit neid.
Meestal is de eigenaar dan een paar dagen weg geweest, of de kat voelt zich op de een-of-andere manier tekort gedaan, is jaloers etc.
Ja, het kan heel goed uit protest zijn, dat een kat dat doet. Maar om dan te zeggen dat een kat het 'expres' doet, 'om te pesten'...
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 5 augustus 2007 @ 20:51:51 #239
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_52126013
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 11:51 schreef freecell het volgende:

[..]

Waar basser je dat dikgedrukte op?
Je kat haat jou oid?

Is het een kater? Dan is het misschien sproeien.
Heb je al andere kattenbakkorrels geprobeerd? Misschien vindt hij deze niet prettig?

Maar de conclusie dat het om jou te pesten is lijkt me zwaar overtrokken
Dat was ook maar een grapje. Ik heb alleen geen idee waarom hij het WEL doet, ik heb altijd dezelfde korrels, en hij doet het nu eens een maand niet, dan weer drie dagen achter elkaar en er is echt niks over te zeggen wanneer hij het zal doen.
Het is een kater en hij is gecastreerd, maar hij sproeit niet, hij gaat gewoon netjes zitten.

Hij doet het ook altijd net naast de bak, en of die nu net schoon is, of niet, maakt ook al niets uit.
Er is iets van spray geloof ik dat ze daar niet meer gaan plassen, maar ik weet niet of dat werkt.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  zondag 5 augustus 2007 @ 20:54:43 #240
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_52126080
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 14:56 schreef Mind_Fuck het volgende:

[..]

Niet helemaal eens.
Ik heb katten gekend die i.d.d. buiten de bak pissen uit neid.
Meestal is de eigenaar dan een paar dagen weg geweest, of de kat voelt zich op de een-of-andere manier tekort gedaan, is jaloers etc.
Ik heb ook al bedacht dat ie het misschien deed omdat ie aandacht tekort had ofzo, maar meestal doet ie het gewoon als ik thuis ben, toen ik op vakantie was, heeft ie volgens de oppas helemaal NIET buiten de bak geplast, terwijl zij hem minder vaak heeft schoongemaakt dan ik normaal doe.
Het lijkt gewoon of het iets met mij te maken heeft.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_52135098
Update Noortje!

Ze eet veel, gisteren zelfs in mijn bijzijn! Ze kwam heel voorzichtig onder de bank uitgekropen, met een schuin oog meteen op mij (ik zat op de bank). Toen is ze lekker gaan eten en vervolgens, ze was in een overmoedige bui denk ik, liep ze zelfs een rondje door de kamer. Wow! Daarna kroop ze toch maar weer veilig onder de bank. Vannacht heeft ze nog wel op de bank gezeten want ik zag wat haren liggen. .

Die kleine vorderingen zijn zo leuk.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:49:51 #242
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52135873
Mane, volgens mij gaat het gewoon heel goed. Met geduld kom je een heel eind.
The love you take is equal to the love you make.
pi_52135954
Tipje: Als je oogcontact maakt met Noortje, doe dan een paar keer je ogen dicht. Da's poezentaal voor 'i come in peace'.

Ik heb een poes van me een paar jaar geleden uit het asiel gehaald en ze heeft een week onder m'n kast gezeten van angst. Ik heb veel tegen d'r gepraat en me als een vredige poes gedragen, op een gegeven moment ging ze terugpraten. Tegenwoordig hebben we hele gesprekken, zo schattig.
pi_52136487
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 20:54 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ik heb ook al bedacht dat ie het misschien deed omdat ie aandacht tekort had ofzo, maar meestal doet ie het gewoon als ik thuis ben, toen ik op vakantie was, heeft ie volgens de oppas helemaal NIET buiten de bak geplast, terwijl zij hem minder vaak heeft schoongemaakt dan ik normaal doe.
Het lijkt gewoon of het iets met mij te maken heeft.
Ik heb ook zo'n heerschap. Net naast de kattebak plassen maar het liefste nog in de wasbak. Nu is dat laatste de minst grote ramp, omdat ik dan snel kan 'doorspoelen'. Het kan een maand goed gaan en dan is het weer één (of een paar) dagen mis. Hij heeft er ook een radar voor: als ik trots tegen bezoek zeg dat het de laatste tijd zo goed gaat kan ik erop rekenen de dag erna een gele, geurige verrassing te vinden.
Het beest hoeft zelfs niet in de buurt te zijn als ik het zeg en plassen naast de bak gebeurt altijd 's nachts. Raar kattebeest. Maar ik zou hem niet willen missen.

Als iemand tips heeft om dit op te lossen, ik hoor ze graag!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_52137214
Wat voor een model kattenbak heb je? En is het je enige kat of zijn er meer katten die dezelfde bak gebruiken? De lokatie van de bak kan ook meespelen, poezen houden van privacy.

Er zijn bakken op de markt die het buitenboord plassen lastig maken doordat ze helemaal dicht zijn. Hiermee kan je poezen die onbewust buiten de bak plassen een handje helpen. Bij poezen die bewust buiten de bak plassen moet je erachter zien te komen waarom ze het doen. Ik heb twee poezen en in het begin maar één bak, de poes die die bak eerst voor zichzelf had ging niet veel later op m'n deurmat plassen. Bak erbij gekocht, probleem opgelost.
pi_52284646
Ik kom weer eens met misschien wel een hele rare vraag..

Ik heb dus twee pleegkittens, zonder moeder, die nu ongeveer 8 weken zijn.. Ik merk bij allebei dat ze de behoefte nog hebben om aan een tepel te zuigen, maar nu zit het poesje dus regelmatig bij het katertje te zoeken naar een tepel, en eindigt dan met het zuigen aan het piemeltje van de kater..
Ik vind het een heel raar gezicht, hoewel het katertje het niet heel erg lijkt te vinden..

Mijn vraag was ook eigenlijk of dit bij kittens vaker gebeurt en of ik het gewoon kan laten gaan zeg maar..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_52284951
Teigan Ik heb géén idee, maar het klinkt onschuldig

Ik had ook een vraagje.

Onze Jaina was aldoor niet zo'n eter, het is een erg smal poesje en at altijd wat langzaam en niet zo veel. Kreeg genoeg eten, maar blijkbaar niet zo'n honger, er bleef altijd vrij veel over.

Sinds 2 dagen eet ze ineens meer dan het dubbele Kanen!!! En nog in een behoorlijk tempo ook!

Is het normaal dat ze rond de 5 maanden opeens in 1 klap veel meer gaan eten?
Voorlopig geen risico dat ze te dik wordt, dus ik geef haar ook maar meer dan normaal
pi_52285090
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:54 schreef mootie het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het echt niet kunnen. Er zijn zoveel andere manieren om het op te lossen!!
Naar buiten gooien tijdens kutweer bijv .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_52285839
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:18 schreef teigan het volgende:
Ik kom weer eens met misschien wel een hele rare vraag..

Ik heb dus twee pleegkittens, zonder moeder, die nu ongeveer 8 weken zijn.. Ik merk bij allebei dat ze de behoefte nog hebben om aan een tepel te zuigen, maar nu zit het poesje dus regelmatig bij het katertje te zoeken naar een tepel, en eindigt dan met het zuigen aan het piemeltje van de kater..
Ik vind het een heel raar gezicht, hoewel het katertje het niet heel erg lijkt te vinden..

Mijn vraag was ook eigenlijk of dit bij kittens vaker gebeurt en of ik het gewoon kan laten gaan zeg maar..
Eén van onze poesjes deed dat ook, bij haar zusje en bij haar broertje, maar niet aan z'n piemeltje! Gewoon in de buik dus... We werden er helemaal gek van, ze deed het te pas en te onpas, ook midden in de nacht of wanneer je net lekker een film zat te kijken. Hoor je opeens zo'n gesmak naast je...

Maargoed, om een saai verhaal kort te houden: ze is er vanzelf mee opgehouden.

Oh, en een poes van mijn ouders deed het ook, die is er ook mee opgehouden. Ze is alleen nog wel een vingersabbelaar, maar dat zijn onze katten ook...
pi_52285873
ok, dan zal het ook vast wel geodkomen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_52644027
Mijn kat heeft issues, de flikker sproeit/pist elke keer tegen de kast, tv, keukenkastjes etc.

Zoiets:



Zomaar... Hij krijgt voldoende aandacht, hij is geholpen. Ik heb hem al 4/5 jaar... vreemd.. Iemand een idee?

[ Bericht 24% gewijzigd door t0n op 24-08-2007 11:34:29 ]
pi_52660172
Onze kater is toen hij klein was netjes geholpen maar na al die jaren sproeit hij nog steeds. Het is nooit veel maar toch, fris is het natuurlijk niet. We hebben al eerder via de dierenarts medicijnen geprobeerd maar het helpt gewoon niet. Wat kunnen we er nog aan doen? Kunnen we er iig voor zorgen dat hij het niet op bepaalde plaatsen doet?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:53:33 #253
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52660378
tOn: vaak is er een reden dat een kat dit ineens gaat doen. De kat kan onzeker worden door veranderingen, indringers of andere bedreigingen en daardoor de behoefte voelen om zijn vlag uit te zetten. Oplossen doe je naar mijn mening door eerst op zoek te gaan naar de oorzaak.

Vencodark: je zou een afweerspray kunnen gebruiken (Reppers, als dat nog steeds wordt verkocht). Dat is iets dat de kat vindt stinken en wat 'm hopelijk op afstand houdt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_52660717
Als een kater 'geholpen' <ahem> is is dat geen garantie dat hij niet gaat sproeien.
Soms komen die hormonen toch weer op gang, op de een-of-andere-manier, en kan hij zijn instinct niet onderdrukken.
Is helaas de natuur van het beestje, niet boos zijn op hem.
Daarom heb ik dan ook altijd bewust voor poezen gekozen.
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:05:20 #255
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52660744
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 21:04 schreef Mind_Fuck het volgende:
Als een kater 'geholpen' <ahem> is is dat geen garantie dat hij niet gaat sproeien.
Soms komen die hormonen toch weer op gang, op de een-of-andere-manier, en kan hij zijn instinct niet onderdrukken.
Is helaas de natuur van het beestje, niet boos zijn op hem.
Daarom heb ik dan ook altijd bewust voor poezen gekozen.
Poezen kunnen ook sproeien.
The love you take is equal to the love you make.
pi_52660851
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 21:04 schreef Mind_Fuck het volgende:
Als een kater 'geholpen' <ahem> is is dat geen garantie dat hij niet gaat sproeien.
Soms komen die hormonen toch weer op gang, op de een-of-andere-manier, en kan hij zijn instinct niet onderdrukken.
Is helaas de natuur van het beestje, niet boos zijn op hem.
Daarom heb ik dan ook altijd bewust voor poezen gekozen.
We hebben nog 2 poezen dus misschien dat hij het daarom doet maar waarom moet dat ín huis?
pi_52660879
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:18 schreef teigan het volgende:
Ik kom weer eens met misschien wel een hele rare vraag..

Ik heb dus twee pleegkittens, zonder moeder, die nu ongeveer 8 weken zijn.. Ik merk bij allebei dat ze de behoefte nog hebben om aan een tepel te zuigen, maar nu zit het poesje dus regelmatig bij het katertje te zoeken naar een tepel, en eindigt dan met het zuigen aan het piemeltje van de kater..
Ik vind het een heel raar gezicht, hoewel het katertje het niet heel erg lijkt te vinden..

Mijn vraag was ook eigenlijk of dit bij kittens vaker gebeurt en of ik het gewoon kan laten gaan zeg maar..

Te comisch...
Ik heb een kitten gehad dat, noodgedwongen, heel vroeg bij de moeder weg moest.
Ik kreeg haar na amper 2 weken, klein wurmpje dat het was
Liefde op het eerste gezicht, van beide kanten.
Eerste nacht kwam ze bij mij op bed en kroop tegen mijn borst... om vervolgens aan een van mijn tepels te gaan zuigen.
Gekke poes had schijnbaar nog heel erg veel verlangen naar de moeder... arm dier.

Gelukkig werd onze eerste poes haar surogaat moeder, ook al was ze amper 6 maandjes oud.
Het was zo leuk om te zien hoe die twee met elkaar optrokken.
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:11:44 #258
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52660885
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 21:10 schreef vencodark het volgende:

[..]

We hebben nog 2 poezen dus misschien dat hij het daarom doet maar waarom moet dat ín huis?
Is dat een retorische vraag?
The love you take is equal to the love you make.
pi_52660905
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 21:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Poezen kunnen ook sproeien.
Bij mijn ouders thuis is een poes die i.d.d. doet alsof ze sproeit.
Gaat ze met de staart omhoog naar de bank toe gedraait en rilt met haar achterlijf alsof ze gaat sproeien... maar komt nooit wat uit gelukkig.
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:14:29 #260
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52660940
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 21:12 schreef Mind_Fuck het volgende:

[..]

Bij mijn ouders thuis is een poes die i.d.d. doet alsof ze sproeit.
Gaat ze met de staart omhoog naar de bank toe gedraait en rilt met haar achterlijf alsof ze gaat sproeien... maar komt nooit wat uit gelukkig.
Ik ben een paar keer getuige geweest van 't feit dat er dan ook echt wat uit kan komen. Een flinke jetstraal, horizontaal. 't Stinkt minder dan 'sproeisel' van katers, maar 't blijft kattenpis.
The love you take is equal to the love you make.
pi_52660950
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 21:10 schreef vencodark het volgende:

[..]

We hebben nog 2 poezen dus misschien dat hij het daarom doet maar waarom moet dat ín huis?
Ah... lijkt me voor de hand liggend.
Als ik twee poezen (dubbelzinnig toepassen) in huis had zou ik ook gaan sproeien!
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
pi_52660993
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 21:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben een paar keer getuige geweest van 't feit dat er dan ook echt wat uit kan komen. Een flinke jetstraal, horizontaal. 't Stinkt minder dan 'sproeisel' van katers, maar 't blijft kattenpis.
Sexualy challenged confused cats
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:20:03 #263
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52661081
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 21:16 schreef Mind_Fuck het volgende:

[..]

Sexualy challenged confused cats
Waarom? Sproeien is territoriumgedrag. Dat is niet seksegebonden. Bij katers is de neiging sterker, maar poezen hebben 't wel degelijk ook.
The love you take is equal to the love you make.
pi_52661213
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 21:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom? Sproeien is territoriumgedrag. Dat is niet seksegebonden. Bij katers is de neiging sterker, maar poezen hebben 't wel degelijk ook.
Ik ken het alleen van katers (ik heb heel veel katten gekent, zei is de enige die het ooit heb zien doen).
Als ik zag dat die kat het sproei gedrag vertoonde geloofde ik mijn ogen niet, dacht dat het typisch iets voor kater is.
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:28:59 #265
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52661306
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 21:25 schreef Mind_Fuck het volgende:

[..]

Ik ken het alleen van katers (ik heb heel veel katten gekent, zei is de enige die het ooit heb zien doen).
Als ik zag dat die kat het sproei gedrag vertoonde geloofde ik mijn ogen niet, dacht dat het typisch iets voor kater is.
Nu weet je beter.
The love you take is equal to the love you make.
pi_52661437
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 21:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nu weet je beter.
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
pi_52664516
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 21:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom? Sproeien is territoriumgedrag. Dat is niet seksegebonden. Bij katers is de neiging sterker, maar poezen hebben 't wel degelijk ook.
die poes van ons deed dat toen ze krols was....
overal op sproeien , gelukkig wel op dingen die we konden uitwassen

lees dus : vanaf het moment dat ze voor de eerste keer krols werd tot aan de operatie , en toen was het over
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_52696343
Ok een vraagje ik heb een peozebeest van 18 weken ofzo nu krijg ik vanmiddag een tijdelijke opvangpoek van een week of 4/5 gevonden enzo ik vind hetr toch wel wat spannend hoewel ik denk dat mn eigen poek t wel best vind maar zeker ben je nooit waar moet ik rekening mee houden enzo?
pi_52698299
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:34 schreef Memento-Mori het volgende:
Ok een vraagje ik heb een peozebeest van 18 weken ofzo nu krijg ik vanmiddag een tijdelijke opvangpoek van een week of 4/5 gevonden enzo ik vind hetr toch wel wat spannend hoewel ik denk dat mn eigen poek t wel best vind maar zeker ben je nooit waar moet ik rekening mee houden enzo?
Niet meteen alle aandacht naar de kitten laten gaan, laat je eerste kat merken dat je ook nog van haar houd.
Ga haar aaien, voer haar wat tonijn uit de hand e.d.
Blijf de eerste tijd bij de katten zodat jouw poes geen kans krijgt je kitten te mollen.
Een beetje knokken, blazen en grommen is in orde... zo bepalen ze hun eigen hierarchie.
Zorg ervoor dat ieder zijn eigen voerbakje heeft en zet de bakjes aanvankelijk op een andere plek, of laat de katten een-voor-een eten.
Een eigen kattebak voor de kitten is misschien ook geen slecht idee.
Ze moeten gewoon nog even wennen aan elkaar, soms is 24 uur genoeg... andere katten komen nooit verder dan dat ze elkaar tollereren.
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
pi_52710012
wat heb ik me op de hals gehaald? hopelijk wennen ze snel aan elkaar of is er snel een nieuw baasje
  zondag 26 augustus 2007 @ 22:16:35 #271
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_52710786
Is er veel agressie?
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_52711049
nee dat niet maar mn eigen kat is gewoon zo gestressd en ik vind dat niet zo leuk en achter eklkaar aanlopen, blazen enzo en ze in de gaten houden als ze weer onder het bed zitten bijv. en ben zelf niet zo lekker
pi_52712259
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 22:22 schreef Memento-Mori het volgende:
nee dat niet maar mn eigen kat is gewoon zo gestressd en ik vind dat niet zo leuk en achter eklkaar aanlopen, blazen enzo en ze in de gaten houden als ze weer onder het bed zitten bijv. en ben zelf niet zo lekker
Ziet lelijk uit, maar het hoort erbij.
Het is hun manier van communiceren, zo lang ze elkaar niet mollesteren kan je ze gewoon hun gang laten gaan.
Laat je eigen kat wel weten dat zij nog steeds geliefd is, geef haar af-en-toe extra aandacht.
Voer haar met de hand iets wat ze lekker vind (vis?), aai haar, wees lief en herbevestig dat zij jouw poes is.
Die ander moet je ook aandacht geven, maar leg nadruk op je eerste kat.... maar zonder de ander te vergeten, want die voelt zich nu ook rot vanwege de nieuwe situatie.
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
pi_52712590
i will ik houd dit alleen niet erg lang vol vrees ik (woon ook erg klein natuurlijk ) mja
pi_52712718
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 23:03 schreef Memento-Mori het volgende:
i will ik houd dit alleen niet erg lang vol vrees ik (woon ook erg klein natuurlijk ) mja
Komt vanzelf goed, ik heb dit al vaker meegemaakt.
Hangt erg af van de karakters van de katten, als eentje daarvan al sociaal genoeg is om met andere katten om te gaan komt het zeker goed.
Als ze allebij de sociale skills hebben worden ze zelfs vriendjes.
Maar op zijn minst zullen ze elkaar tollereren.... uiteindelijk.
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
  zondag 26 augustus 2007 @ 23:07:44 #276
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_52712722
Ik ga verhuizen naar Engeland en wil graag mijn 2 katten meenemen. Nu hoor ik uit verschillende hoeken op werk dat katten vervoeren naar Engeland en Australie 7 maanden trekt voor het mogelijk is.

Kan iemand mij uitleggen stap voor stap wat ik moet doen om me 2 katten legaal de grens over te krijgen?

Hopelijk kan het op één of andere manier eerder dan 7 maanden
World Wrestling Entertainment
pi_52712781
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 23:07 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik ga verhuizen naar Engeland en wil graag mijn 2 katten meenemen. Nu hoor ik uit verschillende hoeken op werk dat katten vervoeren naar Engeland en Australie 7 maanden trekt voor het mogelijk is.

Kan iemand mij uitleggen stap voor stap wat ik moet doen om me 2 katten legaal de grens over te krijgen?

Hopelijk kan het op één of andere manier eerder dan 7 maanden
Ik heb goed nieuws voor je... de quarantaine wetten in Engeland zijn versoepeld.
Ik weet niet meer hoe het in elkaar zit maar ik meen dat, als je bepaalde EU goedgekeurde inentingsbewijzen kan aantonen, je huisdier direct door de douane mag.
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
  zondag 26 augustus 2007 @ 23:20:00 #278
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_52713126
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 23:09 schreef Mind_Fuck het volgende:

[..]

Ik heb goed nieuws voor je... de quarantaine wetten in Engeland zijn versoepeld.
Ik weet niet meer hoe het in elkaar zit maar ik meen dat, als je bepaalde EU goedgekeurde inentingsbewijzen kan aantonen, je huisdier direct door de douane mag.
En op werk krijg ik juist te horen dat er net vernieuwde regels waren die juist richting de 7 maanden gingen.

Ik ga nog even rondspeuren op het web
World Wrestling Entertainment
  zondag 26 augustus 2007 @ 23:55:52 #279
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_52714263
Als je op internet niets kan vinden dan zou ik een dierenarts bellen met die vraag.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  zondag 26 augustus 2007 @ 23:58:43 #280
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_52714351
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 23:55 schreef tonja het volgende:
Als je op internet niets kan vinden dan zou ik een dierenarts bellen met die vraag.
Ga ik morgen dan maar doen ja, maar ik wilde eerst hier een poging wagen
World Wrestling Entertainment
pi_52714716
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 23:20 schreef MeneerMuis het volgende:

[..]

En op werk krijg ik juist te horen dat er net vernieuwde regels waren die juist richting de 7 maanden gingen.

Ik ga nog even rondspeuren op het web
Vroeger hebben mijn ouders in Cyprus gewoont, mijn vader zat in militaire dienst (brits).
Ze hadden een kat in Cyprus die ze niet mee naar engeland konden nemen omdat de quarantaine destijds 12 maanden was.
In die tijd is een kat vervreemd en een quarantaine van een jaar dat wil je een dier niet aandoen.
Vele jaren later ging een nichtje van mij naar de UK, met haar twee katten.
Dit was ca. 1995 en toen mochten beide katten door de douane nadat een bepaald document getoond werd.
Wat dit document is weet ik niet precies, maar mijn nichtje kreeg het bij de dierenarts nadat haar katten een medische keuring hadden ondergaan en de juiste inentingen hebben gehad.

In de tussentijd kan het veranderd zijn dus kan je misschien beter even checken bij het Engelse consulaat in Den Haag (of was het nou A'dam?)

[ Bericht 1% gewijzigd door Mind_Fuck op 27-08-2007 00:25:44 ]
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
pi_52718941
Hier staan wat regeltjes.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  maandag 27 augustus 2007 @ 08:23:07 #283
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_52718953
Bah het blijft een teleurstelling dat het ruim 7 maanden gaat duren dus
World Wrestling Entertainment
pi_52722395
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 08:23 schreef MeneerMuis het volgende:
Bah het blijft een teleurstelling dat het ruim 7 maanden gaat duren dus
Als je met de auto via de tunnel gaat..... zou je het er dan niet gewoon op wagen?
pi_52724182
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 11:46 schreef mootie het volgende:

[..]

Als je met de auto via de tunnel gaat..... zou je het er dan niet gewoon op wagen?
Ja dat lijkt misschien een goed plan.
Maar vergeet niet dat je alle rechten verliest als je het zo doet. Het zal niet de eerste keer zijn dat dieren die bij een controle worden aangetroffen (aan de grens of als je bijv. met ze naar de dierenarts moet) en die niet over de juiste papieren beschikken, zonder pardon worden afgemaakt. Zie bv. hier, al gaat het daar over Zweden.
Maar ik persoonlijk zou het risico niet nemen, zeker niet gezien de recentelijke uitbraken van allerlei dierenziektes waardoor men nog veel oplettender is dan voorheen.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_52724272
Mijn kat heeft moeite met zijn behoefte doen soms is zijn pis ook een vreemde kleur ?
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  maandag 27 augustus 2007 @ 13:51:03 #287
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_52725418
Dat is een uitstekende reden om heel snel bij de dierenarts aan te kloppen steve-o.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 27 augustus 2007 @ 14:44:25 #288
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_52726909
Het kunnen heel goed blaasproblemen zijn en dan kan dit Kat half dood in tuin - wat te doen? je te wachten staan.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:22:20 #289
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_52856679
Over sproeien van een poes... die van ons doet het op alle plastic dingetjes wat ze maar kan vinden, erg irri.

Mijn vraag gaat ergens anders over namelijk ontvlooien.
Programm vreet ze niet en frontline is ze zo benauwd voor dan het er bijna niet op kan.
Nou spuit ik frontline tubetje wel eens tussen haar schouders maar daar is gewoon een hele planning vooraf.
. als dat ene kastje opengaat is het of eten of frontline
. ik heb dat spul in een ander kastje gedaan
. tubetje pakken en openbreken als ze lekker slaapt
. ben er 2 meter vanaf en mevrouw kijkt met angstige toegknepen ogen en rent naar buiten.
Vanavond eindelijk weer eens gelukt met letterlijk hangen en wurgen maar is dit nou echt nodig? zielig voor de kat vind ik het niet zo, vlooien zijn nog erger.
Iemand nog een suggestie?
Als het nog niet duidelijk was, onze kat is overal bang voor
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_52856796
wij hebben die van ons gewassen met een antivlooien shampoo , maar toen waren ze nog maar heel klein en nog goed in bedwang te houden...

vlooienbandje een idee? misschien?
verder weet ik het ook niet echt (die van ons komen niet buiten dus ook geen last van dat soort dingen)
Thank Drunk I'm a Goddess!
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:42:51 #291
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_52857255
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:26 schreef prupke het volgende:
wij hebben die van ons gewassen met een antivlooien shampoo , maar toen waren ze nog maar heel klein en nog goed in bedwang te houden...

vlooienbandje een idee? misschien?
verder weet ik het ook niet echt (die van ons komen niet buiten dus ook geen last van dat soort dingen)
Vlooienband is iid wel een goed idee (en stom dat ik daar niet aan heb gedacht) alleen vind ze dat ook doodeng. We hebben ooit eens een adresbandje om haar nek gehangen, dat was niet zo'n succes
Maar ik ga het volgende week proberen, lijkt me de simpelste oplossing, alleen ben ik dan wel een beetje bang voor ophanging . Dat zal waarschijnlijk wel meevallen.
Thanks Prupke
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_52858858
graag gedaan hoor
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_52861944
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:42 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Vlooienband is iid wel een goed idee (en stom dat ik daar niet aan heb gedacht) alleen vind ze dat ook doodeng. We hebben ooit eens een adresbandje om haar nek gehangen, dat was niet zo'n succes
Maar ik ga het volgende week proberen, lijkt me de simpelste oplossing, alleen ben ik dan wel een beetje bang voor ophanging . Dat zal waarschijnlijk wel meevallen.
Thanks Prupke
Ik weet niet hoe het heet, mar bij onze dierenwinkel hebben ze ontvlooikattensnoepjes. Schijnt iets in te zitten wat ze heel lekker vinden. Misschien even naar vragen bij de dierenwinkel?
pi_52864461
Deze moeten jullie gezien hebben
http://youtube.com/watch?v=vDHI1Bd_d7Q
Poezen helemaal ecstatisch trippend op de catnip
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
pi_52879697
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:10 schreef Mind_Fuck het volgende:
Deze moeten jullie gezien hebben
http://youtube.com/watch?v=vDHI1Bd_d7Q
Poezen helemaal ecstatisch trippend op de catnip
ik wil ook zo een plantje hebben

they chase imaginairy mice
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_52879744
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 22:22 schreef Memento-Mori het volgende:
nee dat niet maar mn eigen kat is gewoon zo gestressd en ik vind dat niet zo leuk en achter eklkaar aanlopen, blazen enzo en ze in de gaten houden als ze weer onder het bed zitten bijv. en ben zelf niet zo lekker
update :



wie had dat gedacht
pi_52879836
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 23:36 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

update :

[afbeelding]

wie had dat gedacht
vaak heeft het ook te maken welke geur de kat bij zich draagt.
nu heeft de kitten zowat 1 week in je huis rondgebanjerd en de geur van je huis gaat in de vacht zitten.
als je dat gebeurt...komt het heel vaak goed
Thank Drunk I'm a Goddess!
  zaterdag 1 september 2007 @ 23:50:04 #298
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_52880053
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 23:36 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

update :

[afbeelding]

wie had dat gedacht
Twee lieve lapjesloeders
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_52887431
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 23:34 schreef prupke het volgende:

[..]

ik wil ook zo een plantje hebben

they chase imaginairy mice
Ik heb ze in de tuin staan, je kan ze gewoon kopen bij zo'n beetje ieder tuincentrum.
De mijne komen van de Hornbach.
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
  zondag 2 september 2007 @ 17:41:30 #300
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_52895188
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 07:15 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het heet, mar bij onze dierenwinkel hebben ze ontvlooikattensnoepjes. Schijnt iets in te zitten wat ze heel lekker vinden. Misschien even naar vragen bij de dierenwinkel?
Ow dat ga ik zeker vragen. Thanks!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_52922760
Ja hoi, ik sluit hem even, want ik heb een vraag en dit is de laatste post
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')