abonnement Unibet Coolblue
pi_50093182
Ik was er gisteren ook, vond het een gaaf concert. Jammer dat ik een groot deel heb gemist door de toppers-file. Volgende keer dus met het openbaar vervoer! Heeft iemand nog foto's van het begin van het concert.. Toch wel leuk om te weten wat ik gemist heb.

Hier nog 2 fotootjes van gisteravond



pi_50095764
Het was mijn 6e of 7e Tori concert sinds 1994 en ik twijfel of er verzadiging is opgetreden. Het was absoluut cool om haar weer te zien, maar op een of andere wijze kon het me niet zo boeien. Ik heb haar laatste 2 albums niet zo intensief beluisterd als LE, UtP en BfP. Ben nog lang niet thuis in de 'Dolls' op ADP, dus mij kon je alles wijs maken wie er opende. Maar ok, het was dus Pip...

Was doodmoe en stond te tollen op mijn benen en ben om 23:00u vertrokken (net voor de toegift) om mijn trein te halen om nog een beetje op tijd (01:00u) thuis te zijn.

Iemand een setlist, zodat ik weet wat ik gemist heb?

Mijn hoogtepunten:'Toch wel de nummers die Pip speelde, Winter, Flying Dutchman en nog wat werk.

Het viel me wel op dat veel mensen eerder weggingen. Ook veel mensen die verdoofd en versufd, ziek, zwak en misselijk in de gang zaten tijdens een concert of doodgewoon een frietje zaten te eten in de gang. Man je bent bij een concert!!!

De HMH blijft irritant als het gaat om lange rijen bij de munten !

Toen ik wegging, hoorde ik nog net Lee Towers de Arena volbrullen...

Overigens vond ik het voorprogramma (van wat ik er van zag, nadat ik moest dringen voor mijn broodje Van Dobben) wel erg goed !
Take on the situation, but not the torment ...
pi_50096995
Damn, toch nog gemist:

Precious Things
Tear In Your Hand
Bouncing Off Clouds
Hey Jupiter

Waarom staat die klote HMH ook helemaal in A'dam?
Take on the situation, but not the torment ...
pi_50098490
piano, heineken improv

bliss een van de hoogtepunten voor mij had de afgelopen vaak dit nummer en spring haze gedraaid, was so happy dat ze beide speelde

flying dutchman heb dit nummer nooit begrepen ook gister vond ik er niets aan

caught a lite sneeze
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_50100179
was er iets na 6en stond niet een al te grote groep mensen voor de deur

stond uiteindelijk wel pal tegenover tori , tussen de 2 piano's met ongeveer 10 rijen mensen voor me, zat af en toe wel tegen een nek te kijken, maar ach het is een sta concert en ben niet al te groot, dus mij hoor je niet klagen

niemand trouwens het gekwijl van pip opgevallen? was echt een waterval tot 2 keer toe met name tijdens het eerste nummer meen ik

pip's nummers vind opeens veel beter nu ik ze live heb gehoord



die middelvinger, right back atcha!

op tori hyves staan trouwens leuke pica's

http://toriamos.hyves.nl/

hoogtepunten: pip op haar knieen, kwijlende pip, de fuck you van pip, Smokey Joe, Bliss, Bouncing Off Clouds, Code Red, Precious Things

vreemd genoeg viel winter mij tegen, terwijl het wel een van favo tori nummers is

heb na afloop nog een t-shirt gehaald (30 euro ) de meest linkse



die i don't mind a dirty girl t-shirt is ook cool btw, wat voor vlekken zijn dat eigenlijk?

heb nu de laatste 3 concerten van haar gezien en ik vond deze met kop en schouder steken boven de eerdere, ook de set zag er prachtig uit en het licht werd ook heel goed gebruikt, code red was wat dat betreft wel het hoogtepunt denk ik

pruiken feest was moeten we nu weer 2 jaar wachten op tori?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_50100247
quote:
Op zondag 3 juni 2007 16:23 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Maar tori heeft geen rood haar.
ow?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_50102040
Helaas wat moeten missen omdat we de trein terug moesten halen (mensen die buiten de randstad wonen worden gediscrimineerd! )! Maakt het wel extra zuur dat ik nu o.a. Precious Things en Bouncing Off Clouds gemist blijk te hebben...

En ik had achteraf toch dat "I don't mind a dirty girl" shirtje willen hebben...

Maar, afgezien van dit gemopper wel, zoals altijd eigenlijk bij Tori, een prima avond gehad! Leuk voorprogramma ook trouwens.
  maandag 4 juni 2007 @ 20:15:09 #108
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_50103257
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:00 schreef Slayage het volgende:
moeten we nu weer 2 jaar wachten op tori?
Vrees van wel...
  maandag 4 juni 2007 @ 20:32:19 #109
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_50104022
Zowel de NRC als het Parool zijn vanavond niet erg lovend over het concert van gisteren. Jammer.
Afrika Paprika
pi_50104302
quote:
Op maandag 4 juni 2007 20:32 schreef LuQas het volgende:
Zowel de NRC als het Parool zijn vanavond niet erg lovend over het concert van gisteren. Jammer.
laat ze lekker doodvallen

zijn die ook online te lezen eigenlijk?

wat is dit trouwens?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_50104480
hier wordt ze wel positief aangehaald, maar gaat niet over het concert
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 4 juni 2007 @ 21:14:52 #112
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_50105854
quote:
Op maandag 4 juni 2007 20:43 schreef Slayage het volgende:
hier wordt ze wel positief aangehaald, maar gaat niet over het concert
Dat zal wel zo'n zelfgemaakte Big Wheel video zijn. Was een wedstrijd. Of is het nog steeds, ik heb het niet zo gevolgd...

Ik ben ook wel benieuwd naar de recensies, LuQas.

[ Bericht 12% gewijzigd door MadGuy op 04-06-2007 21:22:52 ]
  maandag 4 juni 2007 @ 21:18:11 #113
127981 Misstique
11-07-2014
pi_50105989
quote:
Op maandag 4 juni 2007 20:32 schreef LuQas het volgende:
Zowel de NRC als het Parool zijn vanavond niet erg lovend over het concert van gisteren. Jammer.
Oor wel: http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=528

En ik ben het daar volledig mee eens. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_50106093
quote:
Op maandag 4 juni 2007 21:14 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Dat zal wel zo'n zelfgemaakte Big Wheel video zijn. Was een wedstrijd. Of is het nog steeds, ik heb het niet zo gevolgd...
ah ok
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 4 juni 2007 @ 21:26:30 #115
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_50106329
quote:
Tori met pruik is minder spannend

PETER BRUYN

Ze opende haar concert, zondagavond in de uitverkochte Heineken Music Hall, als 'Pip'. Het is één van de vier vrouwelijke archetypen die Tori Amos op haar nieuwe album American doll posse opvoert.

Iedere avond varieert ze het alter ego waarmee ze haar optreden begint. Amsterdam boft met 'Pip'. Ze draagt een zwarte pruik, is behoorlijk streetwise en laat, ondersteund door een stevig rockende band, een paar van de betere liedjes van de nieuwe plaat horen, zoals Smokey Joe en Body and soul.

Daarna verdwijnt de zangeres-pianiste van het podium om even later weer terug te komen. Nu met een rode jurk en een rode pruik. Daar is Tori! Het past allemaal wel bij de Amerikaanse die begin jaren negentig de popwereld verraste met het sprankelende album Little earthquakes, waarop ze zichzelf als openhartige en kwetsbare en tegelijk als eigenzinnige en krachtige vrouw presenteerde.

'Het songschrijverstalent van Joni Mitchell binnen de muzikale omlijsting van Kate Bush,' werd destijds wel treffend gezegd. Ze heeft een volstrekt authentieke eigen stijl ontwikkeld, zowel wat muziek als wat haar vaak ongrijpbare teksten betreft. Vooral vrouwen zijn er gek op. Mannen vinden het doorgaans wat 'vaag' allemaal. 'Dat komt omdat jullie alleen maar rationeel kunnen luisteren,' zeggen vrouwen dan.

Niet meer zo spannend
Wat niet wegneemt dat de in Engeland wonende Amerikaanse na drie geweldige albums in de jaren negentig de brille toch een tikkeltje uit de vingers heeft laten glippen. Op haar recentere platen zijn de liedjes doorgaans niet meer zo verrassend en is haar pianospel minder spannend, wat ze lijkt te willen camoufleren met ambitieuze concepten als het 'rollenspel' op American doll posse. Concepten waarmee ze zichzelf, de wereld en de man-vrouwrelaties in het bijzonder probeert te vangen. Nu gaat tachtig procent van de popmuziek over niets anders, maar soms slaagt de inmiddels drieënveertigjarige Amos er wonderwel in. Ook in de Heineken Music Hall.

En dan vooral tijdens de liedjes waarbij haar begeleidingsband zich een beetje inhoudt, zoals bij Liquid diamonds, of helemaal van het podium verdwijnt.

T&B staat er dan op het decordoek geprojecteerd. Tori en haar Bösendorfervleugel. Haar solo-uitvoering van het oude Winter krijgt een ovatie. Als haar begeleiders vervolgens weer terugkomen, is het een kwestie van vakkundig 'afwerken'. Met het zware en dreigende Code red van de laatste plaat als finale.

Toch mist het optreden het adembenemende van Amos' soloconcerten uit het verleden. Als ze er in slaagt nieuwe liedjes te schrijven van de klasse uit de Little earthquakes-periode, heeft ze ook die pruikenshow niet meer nodig.

Tori Amos. Heineken Music Hall. Gezien: 3 juni.
www.toriamos.com
Parool, dus. Ik vind het nog meevallen, eigenlijk.
pi_50106845
tja echt negatief is het niet nee, het enige wat ie eigenlijk zegt is dat ze niet meer de oude tori is, tja das niets nieuws, maar hij zegt eigenlijk nauwelijks iets over het concert
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_50107076
jetzt geht's los in hamburg
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 4 juni 2007 @ 21:52:10 #118
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_50107510
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:00 schreef Slayage het volgende:


die i don't mind a dirty girl t-shirt is ook cool btw, wat voor vlekken zijn dat eigenlijk?
Die hebben wij dus gekocht Cumstains
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 4 juni 2007 @ 21:52:28 #119
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_50107523
Precious things & Tear in your hand

http://www.youtube.com/watch?v=CPp1Ho0xhIw

Vriendin van me heeft alleen niet zo'n vaste hand
En ze kwebbelt er ook gewoon vroooolijk doorheen.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_50107927
quote:
Toch mist het optreden het adembenemende van Amos' soloconcerten uit het verleden. Als ze er in slaagt nieuwe liedjes te schrijven van de klasse uit de Little earthquakes-periode, heeft ze ook die pruikenshow niet meer nodig.
Vind ik eigenlijk ook, mijn eerste show van haar in het Circustheater in Scheveningen in 1994 blijft voor mij legendarisch...
Take on the situation, but not the torment ...
  maandag 4 juni 2007 @ 22:02:46 #121
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_50108044
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:47 schreef Rosella het volgende:
Helaas wat moeten missen omdat we de trein terug moesten halen (mensen die buiten de randstad wonen worden gediscrimineerd! )! Maakt het wel extra zuur dat ik nu o.a. Precious Things en Bouncing Off Clouds gemist blijk te hebben...
We sonden echt in een enoooooooooooooorme file. 2,5uur over een 20 min stukje. Hadden het bijna gemist, ware het niet dat we ineens een slim plan bedachten om een stuk om te rijden naar Den Bosch, daar de auto te dumpen en met de trein verder te gaan. We kwamen om 20:45... in de pauze geklukkig dus nog. Niks gemist, alleen het voorprogramma.

Wij vertikten het eerder te gaan... en hebben dus echt de aller- allerlaatste trein nog net gehaald. Naar utrecht, overstappen (reneeeen) en stoptrein naar Den Bosch, waar de auto stond en toen naar Eindhoven.

Aangezien ik een trainingsweekend van 2x 7u non stop trainen achtrer de rug had was ik aan de Red Bull geslagen, ieeeets te gretig. En met die stressrit erbij was ik dus echt helemaal hyper ik heb Luqas zowat omver gekrijst volgens mij

Maar goe.=d.... het was zó mooi!! Ik hoopte enorm op Pip en ze was er. Ik baalde alleen dat ze dan geen Bouncing kon spelen, want dat is het nr van mij en die jongen die mee was.... en toen ineens bij de 2e toegift": We could be booooounciiiiiing! Ik werd gek. En verder mijn favoriet: precious things. En Winter en caught a lite sneeze.

Liquid Diamonds vond ik weinig aan, alsmede Flying Dutchman. Heeft me nooit zo geboeid.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_50108160
quote:
Op maandag 4 juni 2007 21:52 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Die hebben wij dus gekocht Cumstains
die shirt klopt trouwens niet heh
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 4 juni 2007 @ 22:08:27 #123
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_50108320
quote:
Op maandag 4 juni 2007 22:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

die shirt klopt trouwens niet heh
Hoebedoellie?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_50108340
quote:
Op maandag 4 juni 2007 21:52 schreef Ang3l het volgende:
Precious things & Tear in your hand

http://www.youtube.com/watch?v=CPp1Ho0xhIw

Vriendin van me heeft alleen niet zo'n vaste hand
En ze kwebbelt er ook gewoon vroooolijk doorheen.
omg die heineken zijn gewoon volop in beeld dat mensen nog bier bij gasten kopen ook, terwijl de act volop aan de gang is

d-d-d-dangeling blijft leuk

ze heeft het nog goed gedaan hoor, kan zelf mijn handen niet meer dan 1 minuut boven mijn hoofd houden, laat staan 10 minuten

had gelukkig van kleppende mensen niet al te veel last
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_50108574
quote:
Op maandag 4 juni 2007 22:08 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Hoebedoellie?
nou kijk de shirt zegt, "i don't mind a dirty girl" dus die cumshots zouden op de dirty girl moeten komen en niet op de gozer, tenzij ze het heel erg bond maakt en die gozer zichzelf laat onderspuiten
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')