abonnement Unibet Coolblue
  maandag 28 mei 2007 @ 11:41:22 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49846411
Wij willen in het najaar een midweek/lang weekend naar een van de Waddeneilanden.

Ben zelf alleen een paar keer op Texel geweest, oa met een schoolkamp dus ken verder geen hotels of huisjes of weetikveel.

Ik ben dus op zoek naar jullie favoriet van de Waddeneilanden, en dan graag inclusief suggestie voor verblijfplaats.
***
pi_49846806
Handig als je even verteld hoe oud je bent, wat je leuk vind wat je niet leuk vind?
  maandag 28 mei 2007 @ 11:57:03 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49846855
Ik ben (dan) 32 jaar en zo'n 30 weken zwanger en wil gewoon lekker een weekendje rust, beetje wandelen en lekker eten.

Sorry, daar staan de Waddeneilanden bij mij voor.
Was even vergeten dat je er ook andere dingen kan doen.
***
  maandag 28 mei 2007 @ 12:00:39 #4
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_49846975
Terschelling in west en dan hier
http://www.panoramawest4.op-terschelling.nl/
erg mooi plek
Alle bij de hand , neem een paar fietsen bij Zeelen ga een keer naar Hessel
Lekker eten bij de laatste koffie voor Ameland .

Of als je hotel wil neetm dan Hotel Nap www.hotelnap.nl

Of la sje er veel luxe wil op gebied van hotel neem dan www.booking.com/Hotels
Hotel Skylge
pi_49846988
Ameland! Ik ben van jongs af aan een echte Amelandganger. Mooi eiland, goed formaat, leuke dorpjes, je mag er met de auto komen (i.t.t. Vlieland en Schiermonnikoog) en je kunt er lekker eten. Schiermonnikoog vind ik wat klein, Vlieland ook en op Terschelling ben ik nog nooit geweest maar dat schijnt ook een heel mooi eiland te zijn. Als ik zou moeten kiezen zou het dus Ameland worden of Terschelling.

Wat betreft de accomodatie: ik zou voor een huisje kiezen. Meer ruimte dan een hotelkamer, je kunt zelf koken indien gewenst en je hebt geen last van buren. Wat is je budget?
  maandag 28 mei 2007 @ 12:03:15 #6
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_49847026
Ik vind op een eiland heb je geen auto nodig, maar aangezien de TS zwanger is is het mischien wle zo handig. dus vlleen Vlieland en schier af
Ameland is zeker ook mooi maar ik zou zelf voor terschelling gaan

Ohja ts moet de periode 15 t/m 24 juni vermeiden op terschelling inverband met oerol
www.oerol.nl erg erg erg druk

Of la sje toch buitenland wilt probeer dit eens
http://www.borkum.nl/ hier wil ik zelf ook nog heen deze zomer
Is duits wadden eiland

[ Bericht 22% gewijzigd door AlwaysConnected op 28-05-2007 12:08:56 ]
pi_49847184
Ik heb ervaring met Texel en Ameland. Twee totaal verschillende eilanden qua sfeer. Op Texel heb ik overnacht aan de noordkant (huisje gehuurd met vrienden) dus hiermee waren we meer 'zelfstandig' wat betreft eten en drinken en de manier waarop we de dag doorbrachten.
Op Ameland heb je meer het eiland gevoel, omdat je bijna overal wel de zee ziet. Daar heb ik overnacht in een hotel wat dus prettiger is als je lekker niets wilt doen, maar het nadeel is (voor mij) dat je iets meer beperkt bent in wat je kan doen in de omgeving.

Wat ik wel heel leuk vond aan Ameland (ben er twee keer geweest) is dat ik 1 keer naar het eiland ben gelopen, maar ik zie je niet gaan wadlopen met 30 weken.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 28 mei 2007 @ 12:11:12 #8
25310 Chup
wat ik doe? ik ontdek
pi_49847238
Texel (lekker kort boottochtje en meest divers)

Verblijf voor de rust en de natuur in en rond Den Hoorn.

eettips:

-Taveerne de 12 Balcken
-Freya
-Klif 12 (diner cabaret)

een must voor de toerist om te proberen:

Jutter
Texelse kruidenkaas
Lamsvlees!!!

Nou moet ik wel toegeven dat ik een vooroordeel heb aangezien ik er vandaan kom
mijn wereld is jouw wereld
pi_49847255
Als je graag met de auto wilt vanwege je zwangerschap is het misschien niet de beste, maar ik ben dol op Schiermonnikoog. Zo heerlijk rustig en ongerept (relatief dan, zeker tov Texel en Terschelling). Lekker fietsen, wandelen, in een duinpannetje liggen.... En het piepkleine dorp is ook echt wel gezellig, met leuke eettentjes enzo. Als je gewoon voor je rust komt, zeker in het laagseizoen, moet je Schier hebben.
pi_49847869
Ben op texel en terschelling geweest, texel is een mooi eiland , fietsen, wandelingen, rust, het zelfde geld ook voor terschelling, een hele mooie haven daar, het is dan net als je in volendam leuk heel knus etc
  maandag 28 mei 2007 @ 12:33:15 #11
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49847982
tvp
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  maandag 28 mei 2007 @ 12:33:36 #12
161685 Astoreth
Too much heaven on their minds
pi_49847987
Vlieland is naar mijn smaak het mooiste eiland, misschien wel klein maar daarmee lekker overzichtelijk. Er is maar één allerschattigst dorpje, maar waarom zou je er meer nodig hebben, en je kunt dus in een paar uur naar de andere kant van het eiland lopen. Een auto heb je niet nodig aangezien alles op loopafstand is en voor de verre wandelroutes gaan busjes zoals bijvoorbeeld de vliehorsexpres, ook een heel mooi stuk om te wandelen.
In het dorpje heb je wel hotelletjes, zelf ging ik altijd in een huisje op camping stortemelk maar dat kan wat druk zijn en is ook tien minuutjes lopen. Eten kan overal in het dorpje, het pannenkoekenhuis is leuk, de zilvermeeuw ook en natuurlijk bij het strandpaviljon (is ook erg mooi badhotel).

Als je echt rust wil moet je naar Schiermonnikoog, neem een mooi huisje in de Duinen of een hotel in het dorpje. Schier is wel klein maar daarmee ook erg rustig, en waarom zou je een groot eiland willen? Hier heb je geen auto nodig.
Tell me what you think about your friends at the top
Now who d'you think besides yourself's the pick of the crop?
Buddha was he where it's at - is he where you are?
Could Mohammed move a mountain or was that just PR?
  maandag 28 mei 2007 @ 12:35:39 #13
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_49848074
Dit topic wil ik volgen, ik wil samen met mijn vriend deze zomer of dit najaar ook een weekendje naar een waddeneiland. Even lekker weg met zijn tweetjes. Ik twijfel nog tussen Ameland en Schiermonnikoog. We willen lekker fietsen, op het strand wandelen en lekker eten.

Ik ben nog nooit op een waddeneiland geweest, dat moet maar eens veranderen .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 28 mei 2007 @ 12:39:39 #14
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_49848235
quote:
Op maandag 28 mei 2007 12:35 schreef MaLo het volgende:
Dit topic wil ik volgen, ik wil samen met mijn vriend deze zomer of dit najaar ook een weekendje naar een waddeneiland. Even lekker weg met zijn tweetjes. Ik twijfel nog tussen Ameland en Schiermonnikoog. We willen lekker fietsen, op het strand wandelen en lekker eten.

Ik ben nog nooit op een waddeneiland geweest, dat moet maar eens veranderen .
Als je daar tussen twijfeld dan zou ik gaan voor Ameland, aangezien je op schier met 1x trappen
het hele eiland rond bent
en op ameland heb je net ff iets meer vrijheid

1 Texel kan je gerust 2 a 3 weken zitten
2 Vlieland een midweek of weekend langer niet
3 Terschelling net als 1 2 a 3 weken houd ik het er wel vol
4 Ameland een week e is goed te doen daar
5 Schiermonikkoog ik zeggen een dagje langer hoef ik daar niet te zijn

Tis mijn mening , er zullen best wel veel zijn die het er niet met me eens zijn
  maandag 28 mei 2007 @ 13:05:05 #15
161685 Astoreth
Too much heaven on their minds
pi_49849101
quote:
Op maandag 28 mei 2007 12:39 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Als je daar tussen twijfeld dan zou ik gaan voor Ameland, aangezien je op schier met 1x trappen
het hele eiland rond bent
en op ameland heb je net ff iets meer vrijheid

1 Texel kan je gerust 2 a 3 weken zitten
2 Vlieland een midweek of weekend langer niet
3 Terschelling net als 1 2 a 3 weken houd ik het er wel vol
4 Ameland een week e is goed te doen daar
5 Schiermonikkoog ik zeggen een dagje langer hoef ik daar niet te zijn

Tis mijn mening , er zullen best wel veel zijn die het er niet met me eens zijn
Klopt. Ik ben het er niet mee eens.
Op Vlieland kun je gerust een paarw eken zitten. Naar Schier ga je echt voor je rust. Als je wekenlang rond wil fietsen is het misschien niet de beste optie, maar voor TS lijkt het me juist uitermate geschikt, lekker rustig en veel goeie eettentjes.
Tell me what you think about your friends at the top
Now who d'you think besides yourself's the pick of the crop?
Buddha was he where it's at - is he where you are?
Could Mohammed move a mountain or was that just PR?
  maandag 28 mei 2007 @ 13:16:56 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49849495
quote:
Op maandag 28 mei 2007 12:01 schreef cloarie het volgende:
Wat is je budget?
Geen idee eerlijk gezegd.
Ik neig ook wel en beetje naar een huisje, kan je net even wat meer je eigen gang gaan. Lekker in pyjama ontbijten bijvoorbeeld.
***
pi_49849827
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:16 schreef Brighteyes het volgende:

Ik neig ook wel en beetje naar een huisje, kan je net even wat meer je eigen gang gaan. Lekker in pyjama ontbijten bijvoorbeeld.
Dat dus, en 's avonds lekker op de bank zitten, TV kijken, hapje erbij.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_49850553
ik ben op alle waddeneilanden wel geweest, texel woon ik vrij dichtbij kom ik toch wel elk jaar al is het alleen al voor de zeehondjes in ecomare Maar mijn favoriet is toch wel terschelling super mooie natuur, Oerol, Hessel , gezelligheid
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 28 mei 2007 @ 17:38:52 #19
52853 L.Mo
Hey! Viespeuk!
pi_49857874
Het griend is wel lekker rustig
Tot zover het nieuws
pi_49858004
Terschelling! En dan een van de appartementjes met kookgelegenheid van de volkshogeschool boeken!
http://www.folkshegeskoalle.nl/ (niet duur!)

Beviel ons tot nu toe heel goed: met de boot naar Terschelling (:')), daar fietsen huren en naar Hoorn fietsen. Vanuit daar kun je dan lekker een paar dagen van alles ondernemen. Er gaat natuurlijk ook een bus naar Hoorn, als je geen fietsen wil huren.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_49884878
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:05 schreef Astoreth het volgende:

[..]

Klopt. Ik ben het er niet mee eens.
Op Vlieland kun je gerust een paarw eken zitten. Naar Schier ga je echt voor je rust. Als je wekenlang rond wil fietsen is het misschien niet de beste optie, maar voor TS lijkt het me juist uitermate geschikt, lekker rustig en veel goeie eettentjes.
Gansch met je eens. We hebben het sowieso over de herfst hè. Dan is er zelfs op Terschelling weinig te doen...
Vlieland ken ik veel minder goed, maar ik heb het idee dat dat redelijk vergelijkbaar is met Schiermonnikoog. Perfect voor rustzoekers, gewoon lekker wandelen, fijn veel ongerepte stukken, en daarna lekker eten in het dorp. Ik kom altijd helemaal bij.

TS, ik weet wel een leuk appartementje op Schiermonnikoog. Voor 2 personen, in het dorp, boven een klein winkeltje.
pi_49885018
Terschelling is m'n favoriet! Kom er dan ook al m'n hele leven!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:02:07 #23
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_49885105
Ameland omdat het zo lekker compact is.
Terschelling omdat het huist weer wat groter is.

Ameland voor een weekendje dus en Terschelling voor een weekje.

Texel is mij te druk.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:20:56 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49885776
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:55 schreef ColdFeet het volgende:
TS, ik weet wel een leuk appartementje op Schiermonnikoog. Voor 2 personen, in het dorp, boven een klein winkeltje.
Ik ga je onthouden, PM je tegen die tijd mss nog wel!
***
pi_49886122
Trouwens, m'n ouders hebben een charlet op Terschelling in Midsland Noord!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')