abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 26 mei 2007 @ 19:41:51 #1
144857 Dimelo
Bitch stole my Fish
pi_49798958
Ik heb een aantal meubels staan die ik ge whitewashed wil hebben. Op internet vind ik niet echt een heel uitgebreide intructie hiervoor. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het best aan kan pakken?

dank
Corruption and Abuse, the salesmen of out blood.
My mother is My sister!
pi_49800486
Charisma zou het moeten weten; zie ook hier White wash meubelen.. wie heeft?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_49839306
Ik heb zelf een paar kastjes en een tafel gewhite-washed (is dat eigenlijk wel een woord? ).
Er is speciale beits voor, te koop in oa. de bouwmarkt.
Op de pot zit een sticker en dat geeft aan welke kleur je krijgt als je een x-aantal lagen beitst.
Hoe meer lagen, hoe minder je er de ondergrond doorheen ziet schijnen.
Ik heb zelf gekozen voor 3 lagen op grenen meubels. De whitewash is dan duidelijk te zijn, en ook de houtnerven blijven zichtbaar.

Het is wel belangrijk dat je je meubels eerst goed schuurt, daarna kun je beginnen met beitsen. Goed opletten dat je niet teveel ziet waar je je kwast aangezet hebt, het wil nog weleens rare vlekken geven.

Als je klaar bent met je lagen whitewash dan kun je er Glitsa blanke lak (eiglans) op doen.
Deze laag zie je niet zitten, maar het beschermt je whitewash-laag prima.
Zo'n laag is echt nodig omdat je anders verkleuringen en vlekken krijgt, bijv. als er een paar druppels water op vallen.

Veel succes alvast!
pi_49839389
Hier even een fotootje:


Let niet op de totaal niet bijpassende stoelen, dat was even een noodgreep
pi_49844276
quote:
Op maandag 28 mei 2007 00:36 schreef Ozziecar het volgende:
Hier even een fotootje:
[afbeelding]

Let niet op de totaal niet bijpassende stoelen, dat was even een noodgreep
ik lette juist meer op de tafelbenen, waarom heb je die niet gewhitwashed?
ik heb inderdaad ook van die whitewash verf gehaald en ook drie lagen geschilderd, daarna wel afgewerkt met was, net zo goed als lak en kan tegen een stootje
wel goed schuren als je bv een grenen kastje wilt doen zit er soms nog was op, dat is een hel kwarwaai om die af te krijgen maar wel essentieel als je goed resultaat wilt bereiken
bij de Fixet heb ik mijn 2 persoonsbed ( de grote delen) laten schuren voor een klein prijsje omdat deze al behandeld waren met een waslaag waar niet doorheen was te komen( Ikea hemelbed namelijk )
pi_49869109
Tsja, goede vraag
Ik vond het zo mooier
  dinsdag 29 mei 2007 @ 01:36:23 #7
144857 Dimelo
Bitch stole my Fish
pi_49874892
ozziecar zou je mij misshcien even je msn o.i.d. kunnen pm'en?
heb wat verdere vraagjes..

dank
Corruption and Abuse, the salesmen of out blood.
My mother is My sister!
pi_49889527
Ik heb helaas geen MSN (en andere toestanden ).
Als je wilt mag je gerust een PM sturen!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:47:09 #9
152383 DeToXiC
Ik Heersch..!!!
pi_49891307
ik heb mijn salon en bijzettafel ook gewhite-washed alleen had ik de salontafel niet goed afgenomen na het schuren met als resultaat dat het nu zeg maar geyellow-washed is...

Die moet dus over!
Stop!......Heerschertime!
PSN id: DeToXiC
pi_49892849
quote:
Op maandag 28 mei 2007 00:33 schreef Ozziecar het volgende:
Ik heb zelf een paar kastjes en een tafel gewhite-washed (is dat eigenlijk wel een woord? ).
Er is speciale beits voor, te koop in oa. de bouwmarkt.
Op de pot zit een sticker en dat geeft aan welke kleur je krijgt als je een x-aantal lagen beitst.
Hoe meer lagen, hoe minder je er de ondergrond doorheen ziet schijnen.
Ik heb zelf gekozen voor 3 lagen op grenen meubels. De whitewash is dan duidelijk te zijn, en ook de houtnerven blijven zichtbaar.

Het is wel belangrijk dat je je meubels eerst goed schuurt, daarna kun je beginnen met beitsen. Goed opletten dat je niet teveel ziet waar je je kwast aangezet hebt, het wil nog weleens rare vlekken geven.

Als je klaar bent met je lagen whitewash dan kun je er Glitsa blanke lak (eiglans) op doen.
Deze laag zie je niet zitten, maar het beschermt je whitewash-laag prima.
Zo'n laag is echt nodig omdat je anders verkleuringen en vlekken krijgt, bijv. als er een paar druppels water op vallen.

Veel succes alvast!
Gast, je hebt je tafel gebeitst, da's geen white-wash. White-washen doe je door blank hout in te smeren met een witte beits of verf en dan met een doek het overtollige er weer af te vegen. Dat verklaart ook dat je die blanke lak niet ziet, de drie lagen beits glimmen net zo erg. White-wash zal niet glimmen, maar mat blijven en dan wil je ook niet lakken,
pi_49893675
ik ken iemand die z'n meubel gegrond had en daarna opgeschuurd, zag er super uit maar was niet zo'n hoge bescherming.

Anders kun je inderdaad ook kiezen voor kleurbeits, let wel op de houtsoort. Als je eiken hebt (en helemaal Amerikaans eiken) en je gaat whitewashen dan wordt het na een jaar pisgeel.
Het voordeel hiervan is dat je hem kunt beschermen met parketlak en zo je meubel beschermt tegen vocht enz.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')