abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 26 mei 2007 @ 16:23:51 #1
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_49793879
Iemand tips?

- hout of kunsstof?
- met huisje of zonder huisje?
- glijbaan ja of nee?
- goede dealer of markplaats.nl?
- laten installeren of zelf in elkaar zetten?
- hoe te installeren; ingraven met beton of gewoon op het gras in het zand steken?
- et cetera
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  † In Memoriam † zaterdag 26 mei 2007 @ 16:47:01 #2
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_49794418
-Hout voor stevigheid en makkelijk kunnen vastzetten in de grond en omstreken, kunststof voor kleine kinderen. ( -< 4~5 jaar.)
-Met huisje (Mits grote tuin, anders zonde van de ruimte)
-Natuurlijk een glijbaan, welk kind wil dat nou niet?
-Goede dealer ben je verzekerd van garantie en als dingen misgaan kan je er heen gaan.. (Maar dat ligt ook aan de situatie van de ouders, geld of niet..)
-Als je de tijd hebt zelf in elkaar zetten, veel goedkoper, en het kan leuk zijn.
-Ingraven met beton is zo voor eeuwig.. maar met een schommel is het zeker aan te raden..
-Et cetera
pi_49794941
In ieder geval met huisje, dat vinden kleine meisjes altijd geweldig.
mooi he, alles
  zaterdag 26 mei 2007 @ 19:02:35 #4
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_49797762
Ik denk dat het er heel erg aan ligt wat je precies wilt.

Als je gewoon een speelhuisje wilt, kun je net zo goed een plastic geval nemen. Als je die via Marktplaats koopt, heb je wel kans dat hij al wat verkleurd is, maar is hij een stuk goedkoper dan in de winkel. Idem als je alleen een glijbaan wilt, die kan ook rustig van plastic zijn.

Wil je een speeltoestel met alles erop en eraan (schommel, glijbaan, speelhuis in een) dan zou ik voor een houten gevaarte gaan.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_49798951
Wij hebben zoiets.

Een van de schommels hebben we vervangen voor een baby/peuter schommel.
Wel staat het bij ons gewoon op het gras (dus niet in beton). We hebben het zelf opgebouwd.

is goed te doen maar ben je toch een paar uur (lees: dag) aan kwijt
  zaterdag 26 mei 2007 @ 19:47:35 #6
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_49799141
Je moet ook even kijken wat je in je omgeving in speeltuintjes hebt staan. Bij ons in de buurt zijn echt veel speeltuintjes en die voorzien al aardig in de behoefte van schommels, glijbanen en zandbakken. Wij hebben wel in de tuin een zandbak en een glijbaan, maar vanaf het moment dat de kinderen de speeltuintjes ontdekt hebben waar ook de andere kinderen zijn, willen ze liever daar spelen.
Een huisje zou nog wel echt een aanvulling zijn voor onze kinderen en dan gewoon van plastic. Maar die vinden wij een beetje duur, dus daar twijfelen we nog over. De glijbaan die we hebben is trouwens van plastic (Little Tike) en 2e hands. Dat is een onverwoestbaar ding. Hij staat dag en nacht buiten en is nog steeds niet verkleurd of kapot.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_49802943
Leuk idee, Patch! Heb zelf (nog) niet zoiets in de tuin staan, mede door ruimtegebrek, maar weet natuurlijk wel wat mijn donderstralen leuk vinden in een speeltuin of bij vriendjes thuis. En natúúrlijk heb ik er eerder zelf ook één gehad, combinatie van schommel-rekstok-wipwapachtigding. De laatste was ik -als enig kind- snel klaar mee, maar de andere 2 heb ik tot aan mijn 12e lol van gehad.
*Materiaal hangt denk ik af wat je keuze is in soort speeltoestel.
*Huisjes vinden ze hier geweldig. Zou ik doen als ik jou was, kan je meissie jarenlang allerlei situaties mee naspelen!
*Glijbaan is vooral de eerste jaren hartstikke leuk. (mijn dochter 13 maanden gooit er speelgoed vanaf en zoon 2 jr, 5 maanden gaat er zelf natuurlijk vanaf)
*Als je een schommel neemt, kan je er ook -voor tijdelijk- een babyschommel bij doen. Dit zijn een soort kuipstoeltjes met stang voor de buik en tussen de benen, zelfs verkrijgbaar met veiligheidriempjes. Geloof zelfs dat ze er zijn waarin je 'door kunt groeien' in stapjes tot aan een gewone schommel. Misschien is dit iets om op marktplaats op te zoeken?
  zaterdag 26 mei 2007 @ 22:00:35 #8
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_49803039
Goeie vrienden van ons hebben heel toevallig na lang zoeken een speeltoren met schommel en glijbaan gekocht, bij http://www.henkenspeeltoestellen.nl/pages/index.php , ze waren echt supertevreden over de service, alles is door het bedrijf neergezet in een ochtend.

En eerlijk is eerlijk ze hebben nu een superding waar de kids niet uit te krijgen zijn (als het regent schuilen ze in het torentje waar een picknick bankje zit

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 26-05-2007 22:29:16 (spatie bij komma zodat linkje werkt...) ]
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 30 mei 2007 @ 21:17:15 #9
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_49942688
En zo'n hardplastic huisje, is dat ook iets?
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  Jubileum moderator woensdag 30 mei 2007 @ 21:21:07 #10
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_49942867
Dat is geweldig joh! Wij hebben er nu al een paar jaar eentje staan en er wordt, bij goed weer, nog dagelijks in gespeeld. Hij staat zomer en winter buiten en we maken hem regelmatig even lekker schoon en meer hoef je er niet aan te doen.
recente foto:

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 30 mei 2007 @ 21:26:27 #11
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_49943121
Koop je zoiets bij de Intertoys, Toys R Us of via marktplaats of andere kanalen?
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_49943368
Ik vind ze geweldig Patch en de kids vliegen er altijd op af als ze in een winkel zijn waar ze staan. Alleen... die dingen zijn stervensduur (als nieuw tenminste) en best sta-in-de-wegs. Ik heb -mede- om die reden een spelenderwijs-leren-huis van FisherPrice voor Tinka's 1e verjaardag gekocht. Dat is een voorkant van een huisje en de keerzijde is de binnenkant. Er zitten enorm veel speelmogelijkheden (met muziekjes, abc, leren tellen etc) op, neemt minder ruimte in en je kan er ook binnen mee spelen. Door hem voor bijv. een tafel te zetten en een kleed over de tafel te gooien, heb je heel gemakkelijk een 'echt' huisje.
Het is hier een groot succes, voor Tinka maar ook voor haar 'grote' broer (2,5 jaar) en zijn vriendjes. Ik denk dus dat ze er lang plezier aan zal hebben.
  woensdag 30 mei 2007 @ 21:44:28 #13
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_49943958
Er is een grote Toys R Us in Utrecht en daar staan volop van die huisjes. Ze zijn wel ongelooflijk duur, trouwens.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_49944611
Ik heb in de achtertuin een trampoline van een ruime 3 meter doorsnede staan, dat is een geweldig succes gebleken, in de zomer staat er dan als het weer goed genoeg is ook een groot bad en verder geen echte vaste speeltoestellen.

Is ook niet nodig, want het bovenstaande vinden ze meer dan geweldig en ik ook(hou wel van wat trampoline springen enzo, het is trouwens ook de beste plaats die je je kan bedenken als het heel heet is, dan staat hij aan het eind van de dag in de schadus, kussen erop, ik erop, geweldige hangplek ).

Wat huisjes betrefd, ik zou dat persoonlijk gewoon zelf maken samen met het kind, wat je kan kopen is of waaibomenhout of plastich en in beide gevallen schofterig duur voor wat je krijgt.
Ok, in de praktijk zal het meer worden jij bouwt, kind loopt in de weg, maar het gaat om de lol, kind vindt het geweldig om samen met ouders zoiets te maken, is er extra trots op, ook al bak je er amper wat van.
Daar hebben ze meestal veel meer lol mee, juist omdat ze zelf geholpen hebben.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_49945161
Is voor wat grotere kinderen inderdaad erg leuk, Erodome. Minder leuk is het voor de buren! Je bent je privacy compleet kwijt als er iedere 2 seconden een buurkind over de schutting heen loert (hoe leuk dat kind ook is), om nog maar te zwijgen over het irritante geluid dat zo'n ding bij iedere sprong maakt...
  woensdag 30 mei 2007 @ 22:31:36 #16
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_49946350
ik zou ook zorgen voor kunstof tegels onder de speeltoestellen
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 30 mei 2007 @ 22:33:57 #17
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_49946488
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:31 schreef _Bar_ het volgende:
ik zou ook zorgen voor kunstof tegels onder de speeltoestellen
dat sowieso, zag dat die een kleine 10 euro ps kosten
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_49949733
Volgens mij stond er een speelhuisje bij de leenbakker voor +/- 89 euro in de folder.
  donderdag 31 mei 2007 @ 08:54:24 #19
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_49954496
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:50 schreef daddy2b het volgende:
Volgens mij stond er een speelhuisje bij de leenbakker voor +/- 89 euro in de folder.

Heb net gekeken op de website.
Ziet er leuk uit.
Vanmiddag even in reallife gaan bekijken.
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_49961226
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:08 schreef Mammietje het volgende:
Is voor wat grotere kinderen inderdaad erg leuk, Erodome. Minder leuk is het voor de buren! Je bent je privacy compleet kwijt als er iedere 2 seconden een buurkind over de schutting heen loert (hoe leuk dat kind ook is), om nog maar te zwijgen over het irritante geluid dat zo'n ding bij iedere sprong maakt...
Ach, het ene buurkind hangt de halve dag over de schutting heen om te kletsen en te doen, aan de andere kant zijn de kinderen ook vaak zat aanwezig.
En in een tuin van een ruime 30 meter diep is het niet zo'n probleem, alhoewel kennissen van mij ook zo'n ding hebben in een kleinere tuin, wel een wat kleinere trampo, maar toch, ook meer dan dikke pret, ook voor de hele kleintjes.

Je kan namelijk zo'n net erbij kopen, dan is hij gewoon afgesloten, kan niemand eraf vallen.

Geluid valt heel erg mee trouwens, je moet de veren een beetje onderhouden, dan maakt het een stuk minder herrie als kinderen die tikkertje spelen
Kinderen maken nu eenmaal weleens wat herrie, daar zijn het kinderen voor, als je daarvoor al dingen gaat laten, tja....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_49962142
Ik denk er ook over om zo'n trampoline aan te schaffen.

Heb je hem ingegraven, erodome? Dat wil ik eigenlijk wel....(wordt wel een supergroot gat natuurlijk, hmm)
pi_49966056
Nee, ik heb hem niet ingegraven, had niet zo'n zin in een enorm gat in mijn tuin(beter gezegd, geen zin in dat graven )
Maar daardoor staat hij wel vrij hoog, ze hebben een krukje nodig om erop te kunnen komen.

Je moet hem trouwens als je hem ingraaftwel aardig diep laten, want als je er goed op springt komt het nog een heel eind naar onderen toe, die ruimte heb je echt wel nodig, anders klap je op de grond als je wat hoger springt.
Denk dat je wel een metertje aan ruimte nodig hebt eronder, grove schatting hoor.

En als je kleintjes hebt is zo'n net eromheen wel aan te raden voor de veiligheid, zeker als ze er gezamelijk op gaan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_49966302
Tja, eens ff kijken nog maar....

Een oom en tante van me hebben een trampoline van 4 meter doorsnee ingegraven. Het ding zelf is al zo'n meter hoog dus dat is een behoorlijk gat ja.
is wel gaaf hoor.....
  FOK!fossiel donderdag 31 mei 2007 @ 15:26:34 #24
2628 Karin
pi_49966601
Mijn ouders hebben een trampoline gekocht en een klein stukje ingegegraven. Mochten ze vallen dan vallen ze geen meters naar beneden (wat was dat hoog zeg!) en ze kunnen er nu zonder krukje op. Echt ontzettend leuk zo'n trampoline, Bram raakt maar niet uitgesprongen.

  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:32:20 #25
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_49995034
Leenbakker huisje is ok hoor !
Staat al klaar om uitgepakt te worden
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')