abonnement Unibet Coolblue
pi_49823148
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:32 schreef Klopkoek het volgende:
Mag ik vragen waarom Amerika zo nodig van plan was om Cairo te bombarderen terwijl de Israelisch dat schip aanvielen? Het lijkt me dat je dan eerder Tel Aviv plat gooit ofzo.

En waarom denkt Lord dat de CIA er achter kan zitten? Wat voor belang hebben zij bij een (uitgelokt) conflict met Israel? Oké, Israel was toen nog niet de bondgenoot zoals die het nu is maar het werd niet gewantrouwt op de manier zoals dat bij Noord-Vietnam het geval was.
Omdat die toestellen, Mirages, met Egyptische markeringen vlogen. En zodoende de Egyptenaren de schuld (moesten) krijgen.
  zondag 27 mei 2007 @ 16:38:42 #52
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_49823258
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:32 schreef Klopkoek het volgende:
En waarom denkt Lord dat de CIA er achter kan zitten? Wat voor belang hebben zij bij een (uitgelokt) conflict met Israel?
Dan lees je me verkeerd. De LIberty was een inlichtingenschip. Dat klinkt me iets te eufemistisch, iets te veel verhullend CIA taalgebruik, in de oren. Het zou me niks verbazen als de Amerikanen in die tijd hard bezig waren met spionage op grote schaal. Tenslotte was men er toen nog helemaal niet van overtuigd dat Israel overeind zou blijven. Het zou me ook niks verbazen als Israel de spionage ontdekt had en er dus een paar vliegtuigen op af heeft gestuurd als waarschuwing en dat daar iets fout is gegaan.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 27 mei 2007 @ 16:41:28 #53
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_49823368
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:32 schreef Klopkoek het volgende:
Mag ik vragen waarom Amerika zo nodig van plan was om Cairo te bombarderen terwijl de Israelisch dat schip aanvielen? Het lijkt me dat je dan eerder Tel Aviv plat gooit ofzo.

En waarom denkt Lord dat de CIA er achter kan zitten? Wat voor belang hebben zij bij een (uitgelokt) conflict met Israel? Oké, Israel was toen nog niet de bondgenoot zoals die het nu is maar het werd niet gewantrouwt op de manier zoals dat bij Noord-Vietnam het geval was.
De theorie is een samenzwering tussen Israel en de US waarbij Egypte de schuld zou krijgen van de Israelische aanval (dat zou dus geheim moeten blijven) op het schip.

De US was wel degelijk al een bondgenoot hoewel officieel natuurlijk geen partij in het conflict. Het is dan ook erg waarschijnlijk dat het schip inlichtingen over Egypte doorspeelde naar Israel, en dat de aanval simpelweg een fout was.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_49823432
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:41 schreef Frezer het volgende:

[..]
De US was wel degelijk al een bondgenoot hoewel officieel natuurlijk geen partij in het conflict. Het is dan ook erg waarschijnlijk dat het schip inlichtingen over Egypte doorspeelde naar Israel, en dat de aanval simpelweg een fout was.
Bij een verdwaalde missile is het natuurlijk een fout. Twee kan ook.

Maar als je alle reddingssloepen kapot schiet, dan ben je met héél iets anders bezig.
  zondag 27 mei 2007 @ 16:43:34 #55
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_49823447
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tenslotte was men er toen nog helemaal niet van overtuigd dat Israel overeind zou blijven. Het zou me ook niks verbazen als Israel de spionage ontdekt had en er dus een paar vliegtuigen op af heeft gestuurd als waarschuwing en dat daar iets fout is gegaan.
Wat zou het nadeel voor Israel dan zijn van Amerikaanse spionage?
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zondag 27 mei 2007 @ 16:44:44 #56
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_49823495
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:43 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Bij een verdwaalde missile is het natuurlijk een fout. Twee kan ook.

Maar als je alle reddingssloepen kapot schiet, dan ben je met héél iets anders bezig.
Je praat er over alsof je er zelf bij was. En ik meen dat ze idd met een oorlog bezig waren ja.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zondag 27 mei 2007 @ 16:44:51 #57
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_49823500
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:43 schreef Frezer het volgende:

[..]

Wat zou het nadeel voor Israel dan zijn van Amerikaanse spionage?
Um, het doorspelen van Israelische posities aan de Arabieren, bijvoorbeeld? Ik zie er de Amerikanen best voor aan van twee walletjes te eten totdat ze zeker weten wie er gaat winnen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_49823535
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:44 schreef Frezer het volgende:

[..]

Je praat er over alsof je er zelf bij was. En ik meen dat ze idd met een oorlog bezig waren ja.
Dat zijn feiten man!
  zondag 27 mei 2007 @ 16:46:20 #59
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_49823552
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Um, het doorspelen van Israelische posities aan de Arabieren, bijvoorbeeld? Ik zie er de Amerikanen best voor aan van twee walletjes te eten totdat ze zeker weten wie er gaat winnen.
Ah oke. Ik dacht dat in die tijd de verdeling Israel-US versus Arabieren-Sovjetunie al redelijk gemaakt was.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_49823673
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:46 schreef Frezer het volgende:

[..]

Ah oke. Ik dacht dat in die tijd de verdeling Israel-US versus Arabieren-Sovjetunie al redelijk gemaakt was.
Voor zover mijn informatie strekt klopt dat inderdaad ja. Ik heb over die tijd geen signalen van andere allianties gehoord.
  zondag 27 mei 2007 @ 16:51:23 #61
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_49823734
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:49 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Voor zover mijn informatie strekt klopt dat inderdaad ja. Ik heb over die tijd geen signalen van andere allianties gehoord.
quote:
While the U.S. had a warm relationship with Israel before this; it wasn't a strategic relationship.
Vaag genoeg om de Amerikanen de ruimte te geven van beide walletjes te eten.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 27 mei 2007 @ 16:52:51 #62
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_49823793
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dan lees je me verkeerd. De LIberty was een inlichtingenschip. Dat klinkt me iets te eufemistisch, iets te veel verhullend CIA taalgebruik, in de oren. Het zou me niks verbazen als de Amerikanen in die tijd hard bezig waren met spionage op grote schaal. Tenslotte was men er toen nog helemaal niet van overtuigd dat Israel overeind zou blijven. Het zou me ook niks verbazen als Israel de spionage ontdekt had en er dus een paar vliegtuigen op af heeft gestuurd als waarschuwing en dat daar iets fout is gegaan.
Dat zou goed kunnen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_49823802
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]


[..]

Vaag genoeg om de Amerikanen de ruimte te geven van beide walletjes te eten.
Wat is de bron van die tekst?
  zondag 27 mei 2007 @ 16:55:07 #64
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_49823883
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:45 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dat zijn feiten man!
Als het doel werkelijk was dat geen man het zou moeten overleven is de Israelische aanval behoorlijk amateuristisch geweest.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zondag 27 mei 2007 @ 16:56:13 #65
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_49823923
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:53 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Wat is de bron van die tekst?
Alle literatuur over de koude oorlog zo ongeveer?
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_49823957
quote:
Op zondag 27 mei 2007 14:42 schreef Chooselife het volgende:

Ik geef hier slechts mijn mening, gebaseerd op mijn eigen informatie.
En mogen wij jou dan ook om een bron verzoeken?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_49823961
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:55 schreef Frezer het volgende:

[..]

Als het doel werkelijk was dat geen man het zou moeten overleven is de Israelische aanval behoorlijk amateuristisch geweest.
Blijkbaar ja.
pi_49823976
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:57 schreef Apropos het volgende:

[..]

En mogen wij jou dan ook om een bron verzoeken?
Bron van wat? En wie is wij?
  zondag 27 mei 2007 @ 16:58:53 #69
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_49824014
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Um, het doorspelen van Israelische posities aan de Arabieren, bijvoorbeeld? Ik zie er de Amerikanen best voor aan van twee walletjes te eten totdat ze zeker weten wie er gaat winnen.
Tot '73 was dat nog officieel beleid ook, vanwege de olie. Iran, Jordanië (met die nepkoning die de Engelsen daar neer hadden gezet) en Saudi-Arabië (de nationalisaties kwamen pas dacht ik pas in de jaren '60) waren toen nog dikke vrienden met Amerika. Het veranderde pas toen de Sovjet Unie zich in de regio ging bemoeien.
Weliswaar werden de Arabieren in '67 ook al bewapend met Sovjet materieel maar toen waren de Amerikanen nog hard met Vietnam bezig. Ook kregen de Arabieren in '73 beter materieel (SAM-raketten!) maar in hoeverre dat veroorzaakt is door intensievere Sovjet bemoeienis of gewoonweg technologische ontwikkelingen weet ik niet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_49824103
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:57 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Bron van wat?
Van die informatie, natuurlijk.
quote:
En wie is wij?
Wie denk je?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_49824236
quote:
Op zondag 27 mei 2007 17:01 schreef Apropos het volgende:

[..]

Van die informatie, natuurlijk.
[..]

Wie denk je?
Ik geef je net een complete documentaire in dit topic, ga die anders eens kijken. Daar passeren de namen van de getuigen ook allemaal wel.

Zit je met de hele familie achter de computer? Ik zou het niet weten.
pi_49824314
quote:
Op zondag 27 mei 2007 17:04 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik geef je net een complete documentaire in dit topic, ga die anders eens kijken. Daar passeren de namen van de getuigen ook allemaal wel.
Dat zag ik, maar hoe ben je daar zo op gekomen?
quote:
Zit je met de hele familie achter de computer? Ik zou het niet weten.
Nee, je spreekt nu al uren met twee van mijn klonen.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_49824362
quote:
Op zondag 27 mei 2007 17:06 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat zag ik, maar hoe ben je daar zo op gekomen?
[..]
BBC kijken. Komt wel vaker interessant materiaal voorbij.
quote:
Nee, je spreekt nu al uren met twee van mijn klonen.
  zondag 27 mei 2007 @ 17:11:59 #74
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_49824509
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:57 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Blijkbaar ja.
Het lijkt me nogal simplistisch te denken dat er bij zulke ultra geheime projecten werkelijk dergelijke stupide fouten gemaakt worden waardoor het aan het licht komt. Als er enige mate aan serieuze voorbereiding was getroffen hadden ze dat schip echt wel compleet gekelderd. Maar het feit blijft staan dat er ook dan ruim onvoldoende argumenten waren om naar nucleaire wapens te grijpen.

Israel/de militairen die de aanval uitvoerden wilden dat schip onschadelijk maken, niet meer en niet minder.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zondag 27 mei 2007 @ 17:15:35 #75
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_49824643
quote:
Op zondag 27 mei 2007 17:07 schreef Chooselife het volgende:

[..]

BBC kijken. Komt wel vaker interessant materiaal voorbij.
Niet alles wat in een docu verteld wordt is automatisch de waarheid: het levert wél een smakelijk verhaal op. Zie ook discovery waar veel docu's aan elkaar hangen van de speculaties.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')