abonnement Unibet Coolblue
pi_49790312
Hoi!
doordat ik iets te lang rond heb gelopen met zwemmers eczeem (stom stom, i know) heb ik last van 2 kleine kalk/schimmel (teen)nageltjes.

Ik heb me al een ongeluk gesmeerd/gesprayed met Daktarin/Lamisil/Tea trea Olie, maar dit hielp allemaal niet.
Het wordt niet erger, maar het gaat mijns inziens ook niet echt vooruit.

Daarom heb ik laatst een afspraak gemaakt bij de dokter voor Lamisil tabletten (oraal, werkt veel beter, van binnenuit).

Nu wil de dokter dit niet voorschrijven aangezien het een aanslag voor je lichaam is (leverfalen/tijdelijk verlies van smaak/verhoogde ALAT waardes etc). Begrijpelijk.

Nu vond ik op internet het middel Trisporal. Met de werkzame stof: itraconazol. Het is net zoals Lamisil een oraal medicament. Werkt van binnenuit, dus zal logischerwijs beter werken dan al die zalfjes/topicals. Ik kan verder ook geen serieuze/gevaarlijke bijwerkingen over dit middel vinden zoals dat wel het geval is bij LAMISIL (leverfalen/tijdelijke verlies van smaak/verhoogde ALAT waardes etc). Iemand ervaring met dit middel, Trisporal? Hadden jullie bijwerkingen? Werkte het naar behoren?

Ik hoor normaliter altijd iedereen over Lamisil tabletten, maar niemand over Trisporal.
Dus, anyone??Ben benieuwd!

Groetjes

Hidde
pi_49790891
Ik had jaren geleden een kalk nagel op mijn kleine teen, ben toen naar de dokter geweest en heb
daar medicijnen gekregen. Je moet dan elke dag 1 pilletje slikken, maar afhankelijk hoe erg het is
moet je wel erg lang slikken.

Voor die ene kleine nagel moest ik al 100 dagen dat ding nemen, voelde me net een meid die elke
morgen de pil nam
pi_49792506
Via de huisarts kun je er inderdaad medicatie voor krijgen; het alleen best wel zooi; je mag het niet te lang slikken. Ik kan even niet op de naam komen; is inderdaad 1 pil per dag.
pi_49792521
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 15:22 schreef Katinkat het volgende:
Via de huisarts kun je er inderdaad medicatie voor krijgen; het alleen best wel zooi; je mag het niet te lang slikken. Ik kan even niet op de naam komen; is inderdaad 1 pil per dag.
Dat was ook Lamisil.
pi_49794821
Trisporal heeft in grote lijnen hetzelfde bijwerkingenprofiel, met uitzondering van het verlies van smaak.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  zaterdag 26 mei 2007 @ 17:38:59 #6
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_49795591
Ik heb toen wel Lamisil van de huisarts gekregen. 0,0 bijwerkingen gehad.
Maar ik had 4 kalknagels, mijn twee kleine teentjes en mijn twee grote tenen, en mijn "wijstenen" begonnen ook al verschijnselen van kalknagelarij te vertonen.

Het mooie is dat ik na die Lamisilkuur nooit meer eczeem heb gehad, terwijl ik vroeger toch wel 3, 4 keer per jaar eczeem tussen mijn tenen had.

Ik zou geen ander middel weten dat werkt, ik had voordat ik de Lamisiltabletten kreeg vanalles geprobeerd maar zonder resultaat.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zaterdag 26 mei 2007 @ 18:06:57 #7
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_49796272
Ik heb Trisporal gebruikt en het werkt wel goed. Je moet het (meestal) in een stootkuur gebruiken: gedurende 1 week 2x per dag 2 tabletten en dan 3 weken niks en dan nog een keer, geloof dat je het 3 keer moet doen. Daarbij moet de schimmelnagel alsnog helemaal uitgroeien voordat het visuele effect weg is.
Ik had geen bijwerkingen ofzo. Geen verlies van smaak iig.
Mn lever doet het ook nog zover ik weet
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_49796458
Je kunt ook langs de huisarts gaan en die nagel eraf laten halen? (i know, klinkt ook ranzig)
Krijg je MYK-1 lotion (1 a tweemaal daags op het nagelbed smeren) Op deze manier ben ik ook van m'n kalknagel af gekomen.

info op (bijvoorbeeld, eerste hit google): https://www.mijnapotheek.(...)ls.asp?KNMP=14073919
"I am not retreating, I am advancing in a different direction."
pi_49898150
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 18:16 schreef littledevilSC het volgende:
Je kunt ook langs de huisarts gaan en die nagel eraf laten halen? (i know, klinkt ook ranzig)
Krijg je MYK-1 lotion (1 a tweemaal daags op het nagelbed smeren) Op deze manier ben ik ook van m'n kalknagel af gekomen.

info op (bijvoorbeeld, eerste hit google): https://www.mijnapotheek.(...)ls.asp?KNMP=14073919
Dat spreekt me ook wel aan. Ik smeer me nu een ongeluk met Tee Trea en Lamisil, maar het heeft mijns inziens maar weinig zin allemaal.

Is het pijnlijk? Als er een teennagel verwijderd wordt? Wordt het verdoofd en hoe gaat het in zijn werking? Hou je lang last van een verwijderde teennagel? Het lijkt me in ieder geval wel gevoelig?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 20:13:00 #10
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49901875
Ik heb ook een kalknagel, de tweede teen van mijn linkervoet. Ik erger me er ontzettend aan. Ik ben al een half jaar (!) aan het smeren met Ferula kalknagelolie, maar het helpt niet.
De pillenkuur lijkt me niet fijn, maar de nagel weg laten halen lijkt me - hoe gruwelijk ook- wel een ideale oplossing. Ik wacht dus ook een antwoord op bovenstaande vragen af
pi_50684150
Nog maar een subtiele kick dan maar

Hebben meerdere mensen ervaring gehad met het verwijderen van een (kalk)teennagel? Doet het heel erg pijn? Of andere mensen ervaring met Trisporal? En is Trisporal net zo schadelijk voor je als LAMISIL tabletten? Ik ben overigens nog steeds druk aan het vijlen/smeren met Daktarin en Tea trea olie. Een van de 2 nageltjes is bijna helemaal genezen. Dit heeft echter een half jaar geduurd. Heel veel geduld en iedere dag meerdere keren aanstippen. De andere nagel wil maar niet
pi_50686073
Vijlen en smeren helpt niet, of werkt heeeel langzaam, want dan behandel je alleen de buitenkant (zegt zij die een jaar allerlei smeersels heeft geprobeerd). Ik heb uiteindelijk ookTrisporal gekregen, een stootkuur. Geen bijwerkingen van gehad en na een maandje was het jeukerige gevoel aan mijn tenen helemaal weg. De nagel heeft meer tijd nodig om normaal uit te groeien. Na een jaar of twee stak het weer de kop op, weer richting huisarts, weer dezelfde kuur. Werkte nu sneller, omdat ik er eerder bij was. Daarna nooit meer last van zwemmersexceem gehad (nu 10 jaar geleden of zo).

Je nagel weghalen lijkt me wel erg drastisch en (pijnlijk!) maar daar heb ik dus geen ervaring mee. Maar eerlijk gezegd lijkt me, als je de bron niet aanpakt, je nieuwe nagel ook weer kalknagel wordt.

Bij mij was het in ieder geval zo dat mijn tenen gezellig meededen: rood, jeuk, en vaak wondjes tussen de tenen. Na de laatste kuur geen last meer van gehad. En al mijn lichaamsfuncties lijken binnen de gestelde parameters te functioneren.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_50690248
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 18:45 schreef HiddeHidde het volgende:

[..]

Dat spreekt me ook wel aan. Ik smeer me nu een ongeluk met Tee Trea en Lamisil, maar het heeft mijns inziens maar weinig zin allemaal.

Is het pijnlijk? Als er een teennagel verwijderd wordt? Wordt het verdoofd en hoe gaat het in zijn werking? Hou je lang last van een verwijderde teennagel? Het lijkt me in ieder geval wel gevoelig?
Nou, bij deze even een antwoord

Als je langs de huisarts gaat met het verzoek om de nagel eraf te halen, krijg je twee spuitjes in je teen. (begin van de teen) Vervolgens moet je maar even niet opletten en dan voel je wat geprut en getrek. (geen pijn!)
Daarna pakt de huisarts je teen in en krijg je een lading verband mee voor de eerste week. Vervolgens iedere dag teen 'uitpakken' (eventueel even in de soda doen, geen vereiste), MYK1 lotion erop en een nieuw verbandje.
De eerste paar dagen is je nagelbed een beetje gevoelig, maar dat is echt vrij snel weg.
Het duurt alleen even eer je nagel weer volledig aangegroeid is. Maar geloof me, na een weekje is het gevoelige er ook wel af. Alleen wel een tijdje met een pleister rondlopen.

MAAR: als de nagel er eenmaal afgehaald is en je braaf die lotion erop smeert dan is de kans HEEL klein dat je daar nog een kalknagel krijgt.

Moraal van het verhaal:
het klinkt griezelig, maar in de praktijk valt het allemaal reuze mee. Bovendien ben je van je kalknagel af.
"I am not retreating, I am advancing in a different direction."
pi_50690783
Voor de personen die het niet eng vinden om een foto te zien van wat de dokter gedaan heeft:

Met het verband wat je om je teen krijgt (net na de behandeling):

http://tinypic.com/view.php?pic=4lrswld

Zonder verband (2 dagen na het eraf halen van de nagel):

http://tinypic.com/view.php?pic=62f719h
"I am not retreating, I am advancing in a different direction."
pi_50691057
Bovendien: jaren geleden was die 2e nagel (naast de grote teen) ook een kalknagel en het resultaat van die behandeling is succesvol gebleken.
"I am not retreating, I am advancing in a different direction."
pi_51880735
Ik slik nu iets meer dan 2 weken Lamisil tegen mijn 4 kalknagels.
Het is een kuur van 3 maanden. Ik merk nog geen bijwerkingen, maar die schijnen heftig te kunnen zijn als ik de bijsluiter zo lees...
Wel duur spul trouwens; iets meer dan 50 euro per doosje van 30 pillen.
Las ook op een site dat dit in de VS amper wordt voorgeschreven omdat het middel niet wordt vergoed. Schimmelnagel wordt daar gezien als 'cosmetic'.
pi_51903565
Volgens mij zag ik lamisil laatst ook bij de drogist liggen; lijkt me geen goede zaak als het zulk ongezond spul is, om het vrij te verkopen.
pi_51908187
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 00:13 schreef Katinkat het volgende:
Volgens mij zag ik lamisil laatst ook bij de drogist liggen; lijkt me geen goede zaak als het zulk ongezond spul is, om het vrij te verkopen.
Dat is de creme, die is veel minder potent dan de pillen.
Er zit echter wel dezelfde werkzame stof in: terbinafine.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 19:41:05 #19
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_51919912
Ik gebruik gewone cheap-ass Kalknagel olie van Sur Plus bij de Kruidvat gehaald, ik zie al verschillen komen en ik heb behoorlijk last van kalknagels.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 19 februari 2009 @ 11:48:42 #20
186611 Haags
pi_66231065
Ik heb aan me rechtervoet 5 kalknagels. Best wel erg. Ik heb het vorig jaar een maand of 4 intensief behandeld met sur plus kalknagelolie, dat wil zeggen; 3x per dag je nagels licht opvijlen en dat spul er op smeren. Dit heeft een beetje geholpen, het nam wat af, oke de kalknagel bleef wel maar je zag wel verbeteringen optreden. Zoals een betere verzorgde nagel. In de bijsluiter staat dat je dit een half jaar moet volgen. Ik heb het maar 4 maanden gedaan omdat ik op vakantie ging en het daar niet meer deed.

Nu ben ik sinds een maand weer intensief begonnen en dit wil ik zeker tot aan me vakantie (eind augustus) gaan volhouden, tot nu toe houd ik het goed vol en treden dezelfde verbeteringen op als vorig jaar, dus ben benieuwd na 7/8 maanden behandelen.
Zonder wrijving geen glans
pi_66317546
ik zou gewoon lamisil nemen, had zelf ook kalknagel.
Probeerde smeersels en werkte niet. Dit wel en van bijwerkingen nul last gehad.
pi_66320257
Update: de kalknagels zijn niet meer teruggekeerd, en ik heb ook geen last meer van zwemmerseczeem.
pi_66377635
ik heb ook nasty last van kalknagels 5 aan 1 voet en 3 of 4 aan de andere en dit al jaren. Heb er geen pijn ofzo van maar vind het gewoon lelijk. Maar hou er helemaal niet van om een paar zwaar chemische pillen te nemen met nasty bijwerkingen en nagels eraf is ook niets want dan kan ik weken/maanden? niet sporten
Heb al wel zalfjes geprobeerd maar helpt niets.
pi_66378207
Ik heb er zelf ook last van maar de huisarts wil het ook niet voorschrijven wegens de bijwerkingen (leverfalen enzo) en dat is begrijpelijk. Blijf dus ook even dit topic volgen . Overigens helpt teatree/MYK-1 (zonder nagel trekken) oid bij mij echt totaal niet, ben al meer dan een jaar bezig en geen vooruitgang.
  maandag 23 februari 2009 @ 16:50:22 #25
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_66378459
Trisporal moet ook op recept. Dat zou ik dus niet zomaar bestellen ofzo. Ook bij dit middel is er kans op leverfunctiestoornissen. Het is niet voor niets op recept. Zelf expirimenteren hiermee is niet aan te raden. Verder heeft het ook nogal wat wisselwerkingen met andere medicatie en dat wordt niet gecontroleerd als je het zelf ergens besteld.

Denk dat dat verwijderen dan nog de beste optie is.
To infinity…and beyond!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')