abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 30 mei 2007 @ 08:06:04 #126
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_49915325
Die focusafstand hangt af van de gastlens. Een S3 heeft in de telestand een grotere voorwerpsafstand dan pakweg die Olympus.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_49925190
De vergroting hangt met zo'n Raynox voorzet lensje toch ook af van op welk objectief je het gebruikt?
Heb er een tijd terug ook eens naar zitten kijken voor mijn compact.

Ik heb nu maar een echt macro-objectief besteld, de Canon 60mm 2.8. Ik vind macrofotografie een van de leukste dingen om te doen, en ik werd er echt gek van dat ik geen macro-objectief had.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_49925293
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:32 schreef Elefes het volgende:
Ik heb nu maar een echt macro-objectief besteld, de Canon 60mm 2.8. Ik vind macrofotografie een van de leukste dingen om te doen, en ik werd er echt gek van dat ik geen macro-objectief had.
Feli alvast En veel plezier en zo
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_49925533
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:32 schreef Elefes het volgende:
De vergroting hangt met zo'n Raynox voorzet lensje toch ook af van op welk objectief je het gebruikt?
Heb er een tijd terug ook eens naar zitten kijken voor mijn compact.

Ik heb nu maar een echt macro-objectief besteld, de Canon 60mm 2.8. Ik vind macrofotografie een van de leukste dingen om te doen, en ik werd er echt gek van dat ik geen macro-objectief had.
Ik twijfel, of ik mijn EF 70-200 L f/4 niet moet verkopen om vervolgens een Canon EF 100mm Macro van dat geld te kopen....

Ik gebruik die 70-200 niet echt vaak. Voor het gewone werk te veel tele, en voor dieren fotografie is het weer te weinig tele....

Aan de andere kant, het is een fijne lens voor in de dierentuin
pi_49925720
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:42 schreef Kremers het volgende:

[..]

Ik twijfel, of ik mijn EF 70-200 L f/4 niet moet verkopen om vervolgens een Canon EF 100mm Macro van dat geld te kopen....

Ik gebruik die 70-200 niet echt vaak. Voor het gewone werk te veel tele, en voor dieren fotografie is het weer te weinig tele....

Aan de andere kant, het is een fijne lens voor in de dierentuin
Overweeg een extender voor meer tele. Ik kan je wel zeggen dat die 100mm macro zijn geld echt waard is
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_49925957
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:48 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Overweeg een extender voor meer tele. Ik kan je wel zeggen dat die 100mm macro zijn geld echt waard is
Probleem is dat ik dan een diafragma van 8 heb, en ik verlies de AF.
pi_49926406
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:35 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Feli alvast En veel plezier en zo
Tnx. Morgen komt het als het goed is binnen
Toch maar niet de 100mm genomen, omdat de 60mm lichter en kleiner is (daar ik dat toch wel handig vind), goedkoper (ook niet onbelangrijk ) en omdat ik dan misschien iets langere sluitertijden kan gebruiken.
Verder waren de reviews erg goed (net zoiets als bij de 100mm) en gaat er waarschijnlijk toch geen body komen waar geen EF-S op kan .

Ik kan niet wachten

Moeten we een keertje vergelijken tussen de objectieven eigenlijk, ik ben wel benieuwd als ze echt naast elkaar liggen .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_49926466
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:42 schreef Kremers het volgende:

[..]

Ik twijfel, of ik mijn EF 70-200 L f/4 niet moet verkopen om vervolgens een Canon EF 100mm Macro van dat geld te kopen....

Ik gebruik die 70-200 niet echt vaak. Voor het gewone werk te veel tele, en voor dieren fotografie is het weer te weinig tele....

Aan de andere kant, het is een fijne lens voor in de dierentuin
Zit je heel erg vast aan de superieure kwaliteit? Anders zou je natuurlijk ook een goedkopere tele (bijvoorbeeld de Sigma) kunnen nemen voor de enkele keer dat je het gebruikt. Ik heb het ook zo opgelost, gebruik dat ding niet zo heel vaak, maar soms is het wel noodzakelijk om wat meer tele te hebben en dan volstaat dat objectief ook .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  FOK!fotograaf woensdag 30 mei 2007 @ 14:08:26 #134
18921 freud
Who's John Galt?
pi_49926486
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:06 schreef Elefes het volgende:

[..]

Tnx. Morgen komt het als het goed is binnen
Toch maar niet de 100mm genomen, omdat de 60mm lichter en kleiner is (daar ik dat toch wel handig vind), goedkoper (ook niet onbelangrijk ) en omdat ik dan misschien iets langere sluitertijden kan gebruiken.
Verder waren de reviews erg goed (net zoiets als bij de 100mm) en gaat er waarschijnlijk toch geen body komen waar geen EF-S op kan .

Ik kan niet wachten

Moeten we een keertje vergelijken tussen de objectieven eigenlijk, ik ben wel benieuwd als ze echt naast elkaar liggen .
Zondag blijdorp?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_49926919
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:06 schreef Elefes het volgende:

[..]

Tnx. Morgen komt het als het goed is binnen
Toch maar niet de 100mm genomen, omdat de 60mm lichter en kleiner is (daar ik dat toch wel handig vind), goedkoper (ook niet onbelangrijk ) en omdat ik dan misschien iets langere sluitertijden kan gebruiken.
Verder waren de reviews erg goed (net zoiets als bij de 100mm) en gaat er waarschijnlijk toch geen body komen waar geen EF-S op kan .

Ik kan niet wachten

Moeten we een keertje vergelijken tussen de objectieven eigenlijk, ik ben wel benieuwd als ze echt naast elkaar liggen .
mmmzz, ik wil je niet aan t schrikken maken, maar volgens K'nijn is dat een 1:2 macro.

Nog steeds een prima prijs-kwaliteit hoor, daar niet van, maar als het klopt, lang niet zo macro als zijn grote broer.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_49927010
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:19 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

mmmzz, ik wil je niet aan t schrikken maken, maar volgens K'nijn is dat een 1:2 macro.

Nog steeds een prima prijs-kwaliteit hoor, daar niet van, maar als het klopt, lang niet zo macro als zijn grote broer.
Weet ik, dat is een foutje. De 50mm 2.5 is een 1:2 macro, en de EF-S 60mm 2.8 is een 1:1 macro. Tenminste, volgens Canon, dus ik ga er vanuit dat dat goed zit
Het verhaaltje klopt trouwens ook niet, daar zeggen ze 2.5 diafragma, wat dus 2.8 is voor de 60mm. Ik denk dat ze het omgedraaid hebben.

Quote van Canon:
quote:
With capacity to reproduce an image on the sensor that is as large as the subject itself, you take your audience inside a magnificent miniature world.
Canon 60mm 2.8 macro,
En hier ook nog eens .

[ Bericht 16% gewijzigd door Elefes op 30-05-2007 14:31:12 ]
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_49927110
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:22 schreef Elefes het volgende:

[..]

Weet ik, dat is een foutje. De 50mm 2.5 is een 1:2 macro, en de EF-S 60mm 2.8 is een 1:1 macro. Tenminste, volgens Canon, dus ik ga er vanuit dat dat goed zit
Klopt, das gewoon een foutje van broer konijn

Ik weet ookl niet of ik het wel doe hoor. Ik heb de Sigma 17-70DC, en die doet ook Macro, alleen dan wel 1:2. Die 70-200 L f/4 is wel lekker rap met AF
pi_49927131
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:08 schreef freud het volgende:

[..]

Zondag blijdorp?
Goed plan
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_49927218
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:22 schreef Elefes het volgende:

[..]

Weet ik, dat is een foutje. De 50mm 2.5 is een 1:2 macro, en de EF-S 60mm 2.8 is een 1:1 macro. Tenminste, volgens Canon, dus ik ga er vanuit dat dat goed zit
Het verhaaltje klopt trouwens ook niet, daar zeggen ze 2.5 diafragma, wat dus 2.8 is voor de 60mm. Ik denk dat ze het omgedraaid hebben.

Quote van Canon:
[..]

Canon 60mm 2.6 macro,
En hier ook nog eens .
okay, gelukkig Ik wacht de vergelijkende test met spanning af
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_49927327
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:28 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

okay, gelukkig Ik wacht de vergelijkende test met spanning af
Ik ben ook erg benieuwd hoe ze naast elkaar zouden presteren Beiden (zowel de 100mm als de 60mm) krijgen iig op verschillende sites een hele goede beoordeling.
Het heeft me toch nog wel even gekost om een besluit te nemen welke het ging worden
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  Redactie Games woensdag 30 mei 2007 @ 14:34:27 #141
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_49927399
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:08 schreef freud het volgende:

[..]

Zondag blijdorp?
Kunnen jullie dan ook nog een mooi shotje maken van Bokito, want dat is zo'n mooi beest he?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_49927428
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:34 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Kunnen jullie dan ook nog een mooi shotje maken van Bokito, want dat is zo'n mooi beest he?
Die zit toch voorlopig binnen, achter heel dik glas waar je niet dichtbij mag komen?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  Redactie Games woensdag 30 mei 2007 @ 14:36:40 #143
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_49927476
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:35 schreef Elefes het volgende:

[..]

Die zit toch voorlopig binnen, achter heel dik glas waar je niet dichtbij mag komen?
Daar heb je toch een hele mooie Telezoom met Polarisatie voor?

Een beetje moeite doen mag ook wel hoor
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 30 mei 2007 @ 14:49:30 #144
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_49927900
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:35 schreef Elefes het volgende:

[..]

Die zit toch voorlopig binnen, achter heel dik glas waar je niet dichtbij mag komen?
dat levert toch geen problemen? deze is ook door t glas heengemaakt, zelfs nog zonder polafilter
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_49928011
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:49 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat levert toch geen problemen? deze is ook door t glas heengemaakt, zelfs nog zonder polafilter
De paar ruiten die ik in de dierentuin binnen heb gezien, waren zo ontzettend smerig dat je er niet goed doorheen kon fotograferen. Ook veel spiegeling.. Maar die foto is goed gelukt idd . En buiten is imho ook mooier dan binnen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_49928042
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:32 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik ben ook erg benieuwd hoe ze naast elkaar zouden presteren Beiden (zowel de 100mm als de 60mm) krijgen iig op verschillende sites een hele goede beoordeling.
Het heeft me toch nog wel even gekost om een besluit te nemen welke het ging worden
De Tamron 90 mm was geen kandidaat?
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_49928741
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:53 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

De Tamron 90 mm was geen kandidaat?
Ik heb gekeken naar:
- Canon 100mm 2.8
- Canon 60mm 2.8
- Tamron 90mm 2.8
- Sigma 50mm 2.8
- Sigma 70mm 2.8
- Sigma 105mm 2.8

Ik ben voor de Canon 60mm gegaan omdat die toch een stukje kleiner en lichter is, goedkoper is dan de Canon 100mm en Tamron 90mm, intern scherpstelt en RTM heeft (zo heet dat geloof ik: je kunt ook handmatig focussen in de AF stand: real time manual focus ofzo) en erg goede reviews kreeg.
Tamron en anderen vielen al vrij gauw af door o.a. de cashback acties van Canon en het verschil in prijs wat dan nog minimaal is .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 31 mei 2007 @ 21:28:28 #148
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49979288
wat vindt men van de tamron 90mm 2.8, iemand ervaring met die lens?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_49979747
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 21:28 schreef MissyMirjaM het volgende:
wat vindt men van de tamron 90mm 2.8, iemand ervaring met die lens?
Staat op mn verlanglijstje Maakt hele mooie foto's, krijgt juichende reviews. Net als zn directe concurrenten, de Sigma 105 en de Canon 100mm. Die laatste is het duurst, maar heeft als voordeel dat ie intern focust, dus niet uitschuift.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  donderdag 31 mei 2007 @ 21:43:24 #150
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49979869
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 21:40 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Staat op mn verlanglijstje Maakt hele mooie foto's, krijgt juichende reviews. Net als zn directe concurrenten, de Sigma 105 en de Canon 100mm. Die laatste is het duurst, maar heeft als voordeel dat ie intern focust, dus niet uitschuift.
de macro functie is ook wel lekker he? (geen ervaring mee hoor, maar wil 'm misschien aanschaffen )
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')