abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_52043188
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:02 schreef Barnet_Bee het volgende:

[..]

6e zou moeten kunnen, hoewel er in Rusland/Oekraïne wel veel geld zit.
Ze hebben alleen geld, maar er zitten veel minder supporters in de stadions dan in Nederland.

Nederland doet het wat supporters betreft gewoon hartstikke goed. Afgelopen jaar zaten er zelfs gemiddeld meer supporters bij een Eredivisiewedstrijd dan bij een Serie-A wedstrijd (al was het ook wel een slecht jaar voor de Serie A natuurlijk). Als je het vergelijkt met het totaal aantal inwoners van een land is de Eredivisie gemiddeld het meest bezocht van heel Europa.

Kortom, Nederland is voetbalgek.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_52044393
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 11:30 schreef Girth het volgende:

[..]

Dat was toch tegen China? Ze wonnen met 3-0 meen ik en de keeper van China was destijds man of the match.
Wil je me nooit meer laten twijfelen

Klik

Ze hebben inderdaad ook tegen China daar gespeeld, ik geloof in de voorbereiding op Euro96. De beloning voor de nieuwbouw was echter het potje tegen Ierland
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_52044427
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:10 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Als je het vergelijkt met het totaal aantal inwoners van een land is de Eredivisie gemiddeld het meest bezocht van heel Europa.
Volgens mij zit Zweden daar toch flink boven, net als Noorwegen
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_52045375
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:53 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Wil je me nooit meer laten twijfelen

Klik

Ze hebben inderdaad ook tegen China daar gespeeld, ik geloof in de voorbereiding op Euro96. De beloning voor de nieuwbouw was echter het potje tegen Ierland
Ah ja, je hebt gelijk; ik was toen nog maar een klein ventje. Ze hebben inderdaad ter voorbereiding op Euro '96 tegen China gespeeld in Tilburg. Het is niet 3-0- maar 2-0 geworden. Draak van een wedstrijd weet ik nog.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 14:29:21 #255
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_52045424
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 10:23 schreef Ippon het volgende:

[..]

Ook al speelt Groningen amper 1 jaar in de Euroborg, toch denkt men na om een nieuw stadion te bouwen.

http://voetbal.blog.nl/wi(...)l_naar_nieuw_stadion

Dat heet nou kapitaalvernietiging.

Ach, het geeft in ieder geval aan dat de eredivisie springlevend is en alsmaar groeit en groeit.
Dat zou wel heel erg zijn, wat dan met de "oude" euroborg? komt het stadion dan op dezelfde plek? dat moet haast wel (het regelen van een vergunning voor een nieuw terrein zal echt heel lang duren). Dus moet de euroborg gesloopt worden.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  donderdag 2 augustus 2007 @ 16:13:45 #256
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_52048017
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:25 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat laatste weet ik niet, maar de uitstraling wordt mede door de nieuwe stadions wel steeds groter.
Gezien de ontwikkelingen van de laatste jaren en de toekomstplannen, weet ik zeker dat qua toeschouwersaantallen de eredivisie nr. 4 wordt van Europa. Achter de Bundesliga (met kop en schouders), Premier League en Primera Division.

De Serie A holt al 10 jaar lang terug, de eredivisie trok afgelopen seizoen op een haar na gemiddeld evenveel toeschouwers als de Serie A.

De Ligue 1 (Frankrijk)groeit niet zo hard als de eredivisie.

Voor cijfers en statistieken, zie: http://www.european-football-statistics.co.uk/attn.htm
  donderdag 2 augustus 2007 @ 16:20:03 #257
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_52048184
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:10 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ze hebben alleen geld, maar er zitten veel minder supporters in de stadions dan in Nederland.

Nederland doet het wat supporters betreft gewoon hartstikke goed. Afgelopen jaar zaten er zelfs gemiddeld meer supporters bij een Eredivisiewedstrijd dan bij een Serie-A wedstrijd (al was het ook wel een slecht jaar voor de Serie A natuurlijk). Als je het vergelijkt met het totaal aantal inwoners van een land is de Eredivisie gemiddeld het meest bezocht van heel Europa.

Kortom, Nederland is voetbalgek.
De Serie A holt qua moyenne al 10 jaar lang terug. De eredivisie trok bijna evenveel toeschouwers (gemiddeld) dan de Serie A..

Vorig jaar trokken 16 van de 20 clubs van de Serie A minder toeschouwers.
http://www.european-footb(...)n/current/aveita.htm

Volgend jaar zal de Serie A denk ik stabiel blijven wat betreft toeschouwers omdat Napoli en Juventus daar weer uitkomen.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 16:33:11 #258
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_52048544
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:13 schreef Ippon het volgende:

[..]

Gezien de ontwikkelingen van de laatste jaren en de toekomstplannen, weet ik zeker dat qua toeschouwersaantallen de eredivisie nr. 4 wordt van Europa. Achter de Bundesliga (met kop en schouders), Premier League en Primera Division.

De Serie A holt al 10 jaar lang terug, de eredivisie trok afgelopen seizoen op een haar na gemiddeld evenveel toeschouwers als de Serie A.

De Ligue 1 (Frankrijk)groeit niet zo hard als de eredivisie.

Voor cijfers en statistieken, zie: http://www.european-football-statistics.co.uk/attn.htm
mooie lijst. wat me wel opvalt zijn de bezoekersaantallen in Engeland in de lagere divisies, die zijn nog erg goed.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  donderdag 2 augustus 2007 @ 16:38:03 #259
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_52048704
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:33 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

mooie lijst. wat me wel opvalt zijn de bezoekersaantallen in Engeland in de lagere divisies, die zijn nog erg goed.
Ja, erg opvallend. Onze 1e divisie stelt niet veel voor.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 16:45:20 #260
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52048966
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:13 schreef Ippon het volgende:

De Serie A holt al 10 jaar lang terug, de eredivisie trok afgelopen seizoen op een haar na gemiddeld evenveel toeschouwers als de Serie A.
Maar dat zal met de promotie van Juventus, Napoli en Genoa wel veranderen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 16:47:47 #261
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_52049033
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:33 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

mooie lijst. wat me wel opvalt zijn de bezoekersaantallen in Engeland in de lagere divisies, die zijn nog erg goed.
Duitsland ook veel
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_52049284
Na(ast) AFC WImbledon is FC United of Manchester zeker ook zo'n uit de hand gelopen supporterselftalgrap?
  donderdag 2 augustus 2007 @ 17:11:11 #263
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_52049655
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:45 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Maar dat zal met de promotie van Juventus, Napoli en Genoa wel veranderen.
Verwacht ik niet, de toename van die clubs zal nauwelijks opwegen tegen de alsmaar afnemende aantallen van andere clubs in de Serie A.

Het voetbal in Italië sterft langzaam uit. Dat Italianen voetbalgek zijn is een mythe.
Ik zal geen traan laten als dat corrupte zooitje in elkaar klapt. Die stadions met hun fascistische architectuur zijn trouwens spuuglelijk.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 2 augustus 2007 @ 17:19:06 #264
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_52049812
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:56 schreef Yeahinho het volgende:
Na(ast) AFC WImbledon is FC United of Manchester zeker ook zo'n uit de hand gelopen supporterselftalgrap?
ja, een groep fans die het niks vonden dat ManU werd overgenomen door die Amerikanen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_52051871
Nederland is voetbalgek, maar waarom zijn er zo weinig uitsupporters?
pi_52052648
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:41 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Nederland is voetbalgek, maar waarom zijn er zo weinig uitsupporters?
Uitkaarten, combiregelingen en de bijbehorende verhoging van de prijzen. Met een tientje aan de kassa reizen er veel meer mensen mee dan met 25 euro in de voorverkoop + 3 uur van te voren een bus instappen + alcoholverboden etc etc etc.
pi_52052949
In Duitsland mag je op vertoon van je wedstrijdkaartje gratis met de trein op de wedstrijddag. Dat is natuurlijk een enorm voordeel. Daarnaast mag je daar alles op eigen vervoer bezoeken.
pi_52055586
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 19:30 schreef Grunner het volgende:
In Duitsland mag je op vertoon van je wedstrijdkaartje gratis met de trein op de wedstrijddag. Dat is natuurlijk een enorm voordeel. Daarnaast mag je daar alles op eigen vervoer bezoeken.
Klopt. Dat is in Nederland simpelweg niet mogelijk. We slaan elkaar dan de hersenen in. De duitser maken er in veel stadions een fantastische voetbalsfeer van met fans van beide clubs soms doorelkaar.

De toeschouwers aantalen zaken in Italie inderdaad sterk. De mensen voelen zich niet meer veilig in de stadions die erg verouderd zijn. Waar in andere landen, Duitsland (mede door WK) en Nederland, de stadions van veel clubs worden gemoderniseerd is dat in Italie niet het geval. In Italie willen ze nu ook de stadions verbouwen of nieuwe bouwen, oorzaken hiervan zijn de rellen die we dit seizoen zagen en het mislopen van grote toernooien sinds 1990.
NBA -- 1. Bundesliga -- Primera Division -- Premier League -- Eredivisie -- FEB Eredivisie
  donderdag 2 augustus 2007 @ 21:00:02 #269
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52055705
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:55 schreef SixtY het volgende:

[..]

Klopt. Dat is in Nederland simpelweg niet mogelijk. We slaan elkaar dan de hersenen in. De duitser maken er in veel stadions een fantastische voetbalsfeer van met fans van beide clubs soms doorelkaar.
Onzin. De media in Nederland vertelt dit verhaal weliswaar maar wat graag, maar in de praktijk is er in Duitsland zeker niet minder hooliganisme dan in Nederland.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_52059803
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 21:00 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Onzin. De media in Nederland vertelt dit verhaal weliswaar maar wat graag, maar in de praktijk is er in Duitsland zeker niet minder hooliganisme dan in Nederland.
Ik heb toch al redelijk wat wedstrijden in het buitenland gezien, maar zo strikt als in Nederland zie je het niet vaak. Ook zie ik, met name in Duitsland & Engeland, vaak fans door elkaar lopen.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 23:18:01 #271
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_52060258
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:56 schreef Yeahinho het volgende:
Na(ast) AFC WImbledon is FC United of Manchester zeker ook zo'n uit de hand gelopen supporterselftalgrap?
Ik vind het geen echte grap.

Ze zijn opgericht uit onvrede over het beleid van 'hun' club.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  donderdag 2 augustus 2007 @ 23:19:41 #272
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_52060313
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:55 schreef SixtY het volgende:

[..]

Klopt. Dat is in Nederland simpelweg niet mogelijk. We slaan elkaar dan de hersenen in. De duitser maken er in veel stadions een fantastische voetbalsfeer van met fans van beide clubs soms doorelkaar.
Ze zitten echt niet dor elkaar, want dan slaan ze ook daar elkaar de kop in!

Ben vaak genoeg in Duitsland geweest en dit is weer zo'n typisch media dingetje. Net als 'Engels stadion' 'Engels sfeertje' enz enz..
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  donderdag 2 augustus 2007 @ 23:20:39 #273
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_52060349
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 23:04 schreef Barnet_Bee het volgende:

[..]

Ik heb toch al redelijk wat wedstrijden in het buitenland gezien, maar zo strikt als in Nederland zie je het niet vaak. Ook zie ik, met name in Duitsland & Engeland, vaak fans door elkaar lopen.
Ze lopen idd overal door elkaar, hier in NL ondenkbaar. Maar ze zitten niet zoals SixtY zei door elkaar in het stadion
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  donderdag 2 augustus 2007 @ 23:21:56 #274
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_52060395
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 19:30 schreef Grunner het volgende:
In Duitsland mag je op vertoon van je wedstrijdkaartje gratis met de trein op de wedstrijddag. Dat is natuurlijk een enorm voordeel. Daarnaast mag je daar alles op eigen vervoer bezoeken.
En dat is ook beperkt en niet door geheel Duitsland. Voor vervoer naar de speelstad betaal je nog altijd, al is dat zeer betaalbaar (ook iets wat hier ondenkbaar is).

Op vertoon van je kaartje kun je in Zuid-Limburg ook gratis de bussen nemen naar Roda.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  donderdag 2 augustus 2007 @ 23:23:12 #275
106943 blueangel_
*FS 1982-2008*
pi_52060446
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 23:04 schreef Barnet_Bee het volgende:

[..]

Ik heb toch al redelijk wat wedstrijden in het buitenland gezien, maar zo strikt als in Nederland zie je het niet vaak. Ook zie ik, met name in Duitsland & Engeland, vaak fans door elkaar lopen.
In Belgie verplichten ze je een bus in te leggen (combi) voor een verplaatsing op 500 meter van je lokaal

Das pas strikt
+ François Sterchele, 14/03/1982 - 08/05/2008 +
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')