Daarom heb ik het cynisch beschreven, haha. Ik kan mij persoonlijk niet voor die zaken interesseren. Al komt het in deze topic-reeks misschien over dat ik iemand ben van de matrix-nummers en van de verzamelingen. Heus, het gaat mij puur en puur om de muziek. Bootlegs verzamel ik om de muziek te kunnen horen, niet om de hoesjes van de duurste bootlegs compleet te hebben, snap je ?quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:38 schreef TNA het volgende:
[..]
Hey mindgames, wist je dat de Beatles ook muziek hebben gemaakt?
Is goedquote:Op woensdag 6 juni 2007 22:44 schreef Sexy_Sadie het volgende:
Eén van de dingen die ik zo super vind aan de Beatles: hun grenzeloze humor
PS TNA: antwoord komt morgen
Het was wel zo'n gedetailleerd feitje dat ik begrijp dat je cynisch was, maar ik kon het niet laten even sarcastisch terug te doen Ik begin trouwens de laatste dagen pas te horen hoe goed hun achtergrondstemmen bij sommige nummers zijn. Zoals in Helter Skelter (zie sig) dat "Aaaahhhh...", dat is mijn vorm van herontdekken dan Leuk hoe je uit nummers die je eigenlijk al zo goed kent toch weer nieuwe dingen kan halen (ook al is het maar de vraag hoe goed ik ze dan ken!). Het valt me nu pas specifiek opquote:Op woensdag 6 juni 2007 22:45 schreef mindgames het volgende:
[..]
Daarom heb ik het cynisch beschreven, haha. Ik kan mij persoonlijk niet voor die zaken interesseren. Al komt het in deze topic-reeks misschien over dat ik iemand ben van de matrix-nummers en van de verzamelingen. Heus, het gaat mij puur en puur om de muziek. Bootlegs verzamel ik om de muziek te kunnen horen, niet om de hoesjes van de duurste bootlegs compleet te hebben, snap je ?
Ik kan mij juist wél interesseren voor elk muzikaal detail van The Beatles. Alleen het probleem is, is dat het nogal willekeurig is om ineens te beginnen over hoe geweldig ik een bepaalde nummer vind. Vergeet ook niet dat ik heel veel 'nieuwe' muziek draai. Er is een jaar of wat geweest dat ik 100% Beatles draaide, de hele dag. Dat was toen ik The Beatles aan het herontdekken was . Maar nu draai ik het gewoon, váák (zoals het hoort ). En elke keer verbaas ik mij weer over de genialiteit van de muzikale stukken. Ook ontdek ik steeds weer andere dingen, of beluister ik stukken op een andere manier.
Juist, ook dat. Hun charisma is een heel belangrijk onderdeel van hun succes. Jammer dat de persconferenties meestal van crappy beeld- of geluidskwaliteit zijn, maar daar zouden ze echt een complete DVD van moeten uitgeven . Al die antwoorden, zonder onbeschoft of arrogant te zijn. Maar toch heel goed laten merken wie de baas is. Ze houden zich goed staande tussen de (vaak) conservatieve oudere persmannetjes uit 1964 . Om nog maar niet te spreken over hoe humoristisch een willekeurige opneemsessie klinkt. Een sessie die elke Beatles-fan ooit gehoord moeten hebben is de 'Think For Yourself' vocal session. In een poging om de Christmas Records voor de fanclub alvast vast te leggen, liet George Martin de band gewoon maar lopen... Het is nooit gebruikt (7 sec. in de Yellow Submarine film, ja...), maar dat is....onbeschrijfelijk komisch.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:44 schreef Sexy_Sadie het volgende:
Eén van de dingen die ik zo super vind aan de Beatles: hun grenzeloze humor
PS TNA: antwoord komt morgen
Het gaat mij om de droge 'Ahh, naughty' van George. Ja, je moet het horen om het goed over te laten komen .quote:Martin: "I'm sorry. I made I boo-boo."
George: "Ahh. . .but that was-"
Paul: "Right."
Martin: "Yeah, but we'll need John again."
George: "Oh."
Paul: "C'mon John."
(John is using the facilities)
George: "Why?"
Martin explains that he accidentally wiped a portion from the tape.
George: "Ahh, naughty. . . . . .John?. . . .John, luv. . ."
Martin: (in a mock-disciplinary tone, with a strange accent) "Jonathon, what are you doing?"
Paul: (off-mic, funny voice) "He's just been. . .Where. . .Is he messing behind the. . .. .I'll get him."
Wow, die geheime gig is wel heel geheim. Hij heeft al bijna plaatsgevonden !quote:Op dinsdag 5 juni 2007 01:22 schreef mindgames het volgende:
Yeah, in een interview in de Newsweek van deze week verteld McCartney het volgende:
[..]
Kijk, dát heb ik nu altijd al eens willen zien gebeuren. Waarom altijd alleen maar die stadionoptredens? Waarom geen kleine zaal á la Paradiso, en dan een optreden geven waar men over 20 jaar nog over spreekt? Dit gaat hij dus nu doen. Geen enkele kans dat hij dit buiten Engeland doet, natuurlijk. Maar wel goed nieuws dat het een beetje veranderd. Denk je eens in....McCartney in Paradiso... Het gaat nooit gebeuren, maar toch...
Ja, het gaat wel buiten Engeland gebeuren. Maar dan natuurlijk weer alleen in NY en LA.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 01:22 schreef mindgames het volgende:
[...] Geen enkele kans dat hij dit buiten Engeland doet, natuurlijk.[...]
Dan gaan we gewoon met alle posters uit het Beatlestopic massaal op de kaarten afquote:Op donderdag 7 juni 2007 00:41 schreef mindgames het volgende:
[..]
Wow, die geheime gig is wel heel geheim. Hij heeft al bijna plaatsgevonden !
Vanavond (7 juni) in Londen, een optreden voor 300 man die kaarten heeft weten te bemachtigen. Van de nieuwe nummers staan in ieder geval 'Only Mama Knows', 'Dance Tonight', 'That Was Me' en 'House Of Wax' op de setlist. Althans, die zijn geoefend... Bekijk ook het hele vette filmpje op Meyesight. 'Only Mama Knows' róckt.
Nog geen week later is er een geheime gig voor prijswinnaars, in New York. En een paar dagen de laatste, in Los Angeles.
[..]
Ja, het gaat wel buiten Engeland gebeuren. Maar dan natuurlijk weer alleen in NY en LA.
Een optreden van Paul McCartney in een zaal met 300 man....ik wil ik wil.
Datzelfde heb ik met "Maaaagic!"quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:31 schreef Price het volgende:
"Why such fury" en "Why such fervor" zijn een soort uitroepen van mij geworden in de laatste jaren. Zelfs mijn zoontje van 5 gebruikt het al.
En dat heb ik dan weer met "Ah, naughtyyy" .quote:
Ook een klassiek stuk. (Ron Richards was de (co-)producer voor 'Love Me Do', en was een andere bekende naam uit Abbey Road)quote:Martin: "No. Well, I'm just gonna start recording you.
I'll give you a forehand when I start recording you on 'The future still looks good.'"
George: "Okay."
[...]
After another unsuccessful attempt. . .
John: "Oh, right in there, is it? Which bit was that?"
[...]
George: "Well, it's hard to recognize it just from the chords, which line I'm up to really."
Martin: "You want to hear your words then?"
George: "No."
John: "No, God. .We have never heard them once, you fool. No wonder we've been getting it wrong."
Martin: "I'm hearing them up here."
John: "Wonderful for you."
Martin: "Very lovely."
*stilte
George: "I wonder if Ron Richards is free tonight?"
*hierna laat George Martin flink wat feedback de studio in klinken
Recensie door Gijsbert Kamer in de Volkskrant van vandaag. Hij recenseert het ook in dit filmpje. Ik ben het eens met Gijsbert Kamer. Toch vind ik het 'bombast' - in de negatieve zin - waar hij het over heeft op "het eind van de plaat", wel meevallen. Hij doelt duidelijk op 'House Of Wax'. Dit nummer skipte ik in het begin gegarandeerd. Nu vind ik het één van de hoogtepunten. Het nummer duurt lang, maar wordt voor mij geen enkel ogenblik eentonig, langdradig of saai. Het 'bombast' past perfect bij dit nummer. De opbouw en de krachtige zanglijn zijn echt heel goed. Hopelijk neemt één van de 300 man vanavond de live-versie van dit nummer op .quote:Intieme en uitbundige McCartney
Door Gijsbert Kamer
Oordeel: ****
Nu de popwereld dezer dagen herdenkt dat het 40 jaar geleden is dat de beroemdste aller Beatles lp’s Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band verscheen, komt Paul McCartney zelf heel handig met een nieuw solo-album. Het is de 21ste die hij zonder de Fab Four maakte, en de eerste die hij uitbracht op het aan Starbucks gelieerde Hear Music. Meer dan het soms net te gewild moderne Chaos And Creation In The Backyard (2005) ademt Memory Almost Full een zeldzaam soort spelplezier uit. Om te beginnen in het met mandoline opgesierde Dance Tonight, dat de plaat opent. De productie is open en ademt veel sfeer uit. Terwijl McCartney als in zijn beste Beatles-dagen de arrangementen altijd net iets vindingrijker inkleurt dan gebruikelijk.
De liedjes laten zijn enorme veelzijdigheid horen en laveren tussen olijk, intiem en uitbundig, met in The End Of The End zelfs ruimte voor een bijna uit de bocht gierende gitaarsolo. Iets te veel van het goede, maar dat zo duidelijk hoorbaar is hoeveel lol McCartney nog altijd heeft in componeren en spelen, maakt veel goed.
Ik met "You daft git!"quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:56 schreef mindgames het volgende:
[..]
En dat heb ik dan weer met "Ah, naughtyyy" .
[..]
Ook een klassiek stuk. (Ron Richards was de (co-)producer voor 'Love Me Do', en was een andere bekende naam uit Abbey Road)
Sinds ik in het Lewishohn boek las waar de 2 Strawberry Fields Forever versies aan elkaar geplakt zijn hoor ik het ook IEDERE keer...quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:46 schreef mindgames het volgende:
[..]
Haha, we hadden het hier laatst nog over... Fragmenten zoals die zin in 'Hey Jude' horen er voor mij helemaal bij. Hopelijk verpest het de muziek voor andere mensen niet al te veel... Btw, het is nog steeds niet helemaal duidelijk wat er precies gezegd wordt, en ook niet door wie, op 'Hey Jude'. "Fucking hell"? "Bloody hell"? "I've fucked it up"? Daarvoor klinkt er sowieso een 'ooooh'. Volgens Lewisohn is het inderdaad een "undeleted expletive".
Schijnt dat John op 'I Want To Hold Your Hand' ook één regel "don't wanna hold..." zingt, maar dat kan weer net zo goed een fabel zijn. Wel is duidelijk dat er op dat nummer één regel fout gaat.
Dat was lachen! Vooral als ze die bekakte stemmen gebruiken.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:51 schreef mindgames het volgende:
[..]
Op YouTube staat 5 van de 25 minuten. Maar je moet hem compleet horen, geloof mij .
Nogmaals, allemaal onzin-geruchten van de afgelopen jaren dus.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:46 schreef mindgames het volgende:
Ah, ik wist dat de geruchten-stroom rond dit nummer weer eens op gang moest komen. De laatste keer is toch alweer 3 maanden geleden .
Dit is een oude mythe die om de zo veel tijd weer eens opgetrommeld wordt. Het is een verkeerd geïnterpreteerde quote uit een interview met McCartney en een ander interview met Jeff Lynne. Twee jaar geleden werd er aan Paul gevraagd hoe ver ze nu echt met het nummer waren gekomen in 1995/1996. Zijn antwoord was dat ze vroegtijdig gestopt waren met opnemen omdat George het niet zag zitten. Maar hij vind het zeker zonde dat het nooit voltooid is. Eind vorig jaar werd deze quote plots groot uitgemeten in Britse tabloids met als kop: "Derde reunie-single op de plank!!!", opgeleukt met de bekende quotes van 'anonieme bronnen'. Daarna hebben serieuze nieuws- en popbladen, zelfs Rolling Stone, hier uitgebreid melding van gemaakt.
Nog maar kort geleden werd het gerucht alwééér opgepikt nadat iemand aan Yoko Ono had gevraagd wat ze er van vond "dat McCartney het nummer ging voltooien". Ze gaf een kort antwoord, dat ze "er niet tegen is, maar dat het aan Paul en Ringo ligt of ze er iets mee willen doen." Toen kwamen de tabloids weer in actie, door te zeggen dat "het nooit uitgebrachte Beatles-nummer wordt afgemaakt en uitgebracht door Paul en Ringo!!". Nu las ik deze week weer dat 'een anonieme bron' wist te vermelden dat Paul en Ringo in het geheim aan het werken zijn aan het nummer. Sure. Er is gewoon geen verhaal hier .
Neemt niet weg dat ik "I Don't Want To Lose You" de mooiste niet-uitgebrachte Lennon-demo vind.
Toch eigenlijk hetzelfde verhaal, maar nu zegt hij voor het eerst letterlijk dat hij er best aan wilt werken.quote:George Harrison and Ringo Starr added parts to Now and Then, "but we gave up," McCartney says. "John's vocal on the tape, it's pretty bad quality, but emotional. With technology these days, you never know. I'd be interested to see if anything could be done. There is something there in the bushes." He'll talk to Yoko Ono, Starr and Harrison's widow, Olivia, before exploring a technological fix. It's just another item on a growing to-do list that he has promised his family will be set aside on June 18 for his 65th birthday celebration.
Nu weet je maar nooit hoe hij dit gezegd heeft. Ik denk dat McCartney inderdaad gezegd heeft dat hij blij is dat de rechtzaken achter de rug zijn, maar dat de schrijver van het artikel zelf heeft opgemaakt uit de geruchten (Olivia Harrison's uitspraak) dat het "aan het eind van dit jaar" uitkomt.quote:He's also delighted that the legal fight between Apple Corps and Steve Jobs' Apple finally ended so that Beatles tunes will go online before year's end. And he has no problem with buyers enjoying Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band, history's most hallowed concept album, one digital slice at a time.
"It's still available as a sequenced program," he says. "But if people want to change it, hey, it's a free country. I had my own (copy of Memory) shuffled by mistake on my CD player, and it was a freak-out coming at me from another direction. It freshened it up. If people want to shuffle it, cherry-pick it, re-sequence it, that's fine by me. All I want is for people to listen to it."
quote:Macca on "Later With Jools Holland"
James, Mary and Stella were at the London taping. They sat at tables on the side of the stage.
Stella was interviewed by Jools and seemed nervous. Her husband, Alasdhair, cuddled her for comfort. Jools asked her why she was there and she said, "I've come to see Paul McCartney!"
Paul kept going over to talk to Mary, Stella and James during the breaks to make sure they were OK. He was wearing a white shirt, black jacket, dark trousers and the ubiquitous sandals - no socks! He took his jacket off when he got hot as it was sweltering in there and rolled up his sleeves. His shirt was very damp and stuck to his back.
Paul was doing yoga stretching exercises for his back because he was standing for so long which delighted the female fans.
Paul started the show off with "Dance Tonight". He stayed on his stage (there were several stage sets) throughout the other performances - dancing quite a lot! He crossed the studio to have a chat with Jools Holland about the CD cover and his mandolin. He mentioned there was something 'rude' in the symbolism on the chair design that is on the cover.
He hung around while the tapes were checked and then had to re-do "Dance Tonight" (he fluffed a few words the second time). Then he hung around again while they checked. He did a speeded up version of "Dance Tonight" for the audience and danced around while hamming it up for laughs.
Other acts were interspersed with Paul's. The next song he did was "I've Got a Feeling" then "Only Mama Knows" which was a great live rocker and went down well. A piano was brought to the center of the studio and opposite was an organ. Paul sang "Lady Madonna" and played piano and Jools Holland played the organ.
At the end of "Lady Madonna" Mary and Stella who were bopping during Paul's performance shouted out encore songs, i.e. "Maybe I'm Amazed." Paul didn't do an encore.
During the breaks Macca chatted with some of the fans. After the show he shook hands and signed some autographs for them.
Paul will be on "Later ... with Jools Holland," Friday, June 8th at 11:35pm on BBC 2 television.
Helemaal mee eens. Het is dan ook één van mijn favoriete nummers.quote:
Ook van mij.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:44 schreef Price het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Het is dan ook één van mijn favoriete nummers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |