abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 9 juni 2007 @ 16:12:55 #101
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_50271827
Derma zei dat ik gewoon door kon slikken alsk op vakantie ging met alleen maar in de volle zon staan, wel goed insmeren (maar ik raak gelukkig niet snel verbrand maarja met die medicijns weet ik het niet hoe snel )

Maarjeh zoals ik hierboven al eerder had gezet wil ikzelf naar de 40mg per dag gaan maar de derma zei dat ik beter op 30mg kon blijven omdat lagere dosis op lange duur beter werkt.. en als ik meer ga slikken dat ik er sneller vanaf ben maar de effecten wat erger en dat de kuur van kortere duur is.

Nou geloof ik zelf niet zo echt in dat 30 naar 40 mg dat dat veel meer bijwerkingen geeft en 40 mg is nog redelijk weinig wat ik hier zo allemaal lees en ikzelf heb bar weinig last van de effecten, en mn waardes op 30mg waren perfect.
Bijwerkingen waar ik een beetje last van heb: Uitdroging aan lippen (heeft iedereen ) en last van rug bij opstaan etc. Depressief ben ik niet echt meer, wel heb ik snel gevoelensveranderingen of hoe zeg je dat en nja van die velletjes op mn gezicht. Dat is het wel zo'n beetje
I have no rival, no man can be my equal. ♥
pi_50272976
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:12 schreef MaddoxX het volgende:
Derma zei dat ik gewoon door kon slikken alsk op vakantie ging met alleen maar in de volle zon staan, wel goed insmeren (maar ik raak gelukkig niet snel verbrand maarja met die medicijns weet ik het niet hoe snel )

Maarjeh zoals ik hierboven al eerder had gezet wil ikzelf naar de 40mg per dag gaan maar de derma zei dat ik beter op 30mg kon blijven omdat lagere dosis op lange duur beter werkt.. en als ik meer ga slikken dat ik er sneller vanaf ben maar de effecten wat erger en dat de kuur van kortere duur is.
rare derma....veel zon is niet goed, ookal smeer je je telkens in. Veel derma's schrijven dit medicijn dan ook niet voor in de zomer....

Daarnaast klopt er niets van dat hij zegt dat een lagere dosis en een langere kuur beter werkt. Roché citeert letterlijk dat hoe meer je slikt in een korte periode je meer kans hebt dat 't wegblijft. Dus je kan beter in 5 maanden 120 mg per kg lichaamsgewicht totaal slikken, dan dat je die 120 mg per kg lichaamsgewicht in 8 maanden binnenkrijgt! Precies het tegenovergestelde wat je derma zegt dus. En 40 mg is idd nog relatief weinig (je zal miss niet veel wegen, maar dan nog)... het is toch logisch; hoe meer je binnenkrijgt hoe beter...
Love is in the air!
  zaterdag 9 juni 2007 @ 17:18:37 #103
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_50273582
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:55 schreef Landgeld het volgende:

[..]

rare derma....veel zon is niet goed, ookal smeer je je telkens in. Veel derma's schrijven dit medicijn dan ook niet voor in de zomer....

Daarnaast klopt er niets van dat hij zegt dat een lagere dosis en een langere kuur beter werkt. Roché citeert letterlijk dat hoe meer je slikt in een korte periode je meer kans hebt dat 't wegblijft. Dus je kan beter in 5 maanden 120 mg per kg lichaamsgewicht totaal slikken, dan dat je die 120 mg per kg lichaamsgewicht in 8 maanden binnenkrijgt! Precies het tegenovergestelde wat je derma zegt dus. En 40 mg is idd nog relatief weinig (je zal miss niet veel wegen, maar dan nog)... het is toch logisch; hoe meer je binnenkrijgt hoe beter...
Nja was dan ook haar Assistent De echte derma was er niet bij
En mja ik weeg idd niet veel maar volgens mij maakt het lichaamsgewicht daarintegen niet echt veel uit met lage dosissen dus ik denk gewoon zelf dat ik 40mg ga slikken (kdoe nu 30mg) en dan hoor ik et volgende maand wel weer (heb dan weer controlles).
En hmm met zomervakantie zal ik iets van 2/3 weken in Zuid FR. zijn dus dat wordt elke dag zeker +- 29 graaiers vol in de zon (camperen ) toen zei hij dus ook dat dat geen probleem zou zijn alsk me maar goed insmeerde enzow..
Trouwens ik slik Iso maar das in feite hetzelfde als Roa maar dat maakt ws. niet veel uit.
I have no rival, no man can be my equal. ♥
  zondag 10 juni 2007 @ 11:53:31 #104
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_50292927
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 23:17 schreef Juli het volgende:

.... sinds Ladysusy weg is veel minder posts op dit forum. Let's keep the topic alive
Fijn dat ik gemist word Hahaha geintje hoor. Ik las nog wel mee hoor, maar idd sinds ik was gestopt met schrijven was het een paar dagen lang maar een saaie boel hier Jullie moeten vooral door blijven schrijven en elkaar een hart onder de riem blijven steken. Ik heb er iig best wat aan gehad zo nu en dan en ook nu blijf ik nog dagelijks lezen hier.

Ik zou jullie nog af en toe op de hoogte houden over hoe het hier gaat, bij deze weer een update. Ik ben nu dus ruim 2 weken gestopt. Ze zeggen dat de Roa nog 2 weken in je lichaam blijft na het stoppen en ik kan inmiddels beamen dat dat ook écht zo is. In de eerste tijd na het stoppen merkte ik niet zoveel verschil. Maar nu, na 2 weken, worden die verschillen ineens ontzettend merkbaar!!! Mijn lippen zijn niet meer droog, ik hoef dus NIET meer te smeren (uit gewoonte doe ik dit nog wel af en toe, vind het wel prettig als mijn lippen wat vettig aanvoelen, maar niet meer elk half uur) Mijn huid wordt weer wat steviger en dikker, wat opvalt doordat als ik me stoot oid ik niet meer meteen een gat of een schaafwond heb , mijn gezichtshuid krijgt langzamerhand weer een mooiere natuurlijke kleur en een mooiere dikte. En tja, ik kan er niet omheen, nu ik eenmaal boven de 30 ben valt dat verschil in de structuur van mijn huid nu eenmaal meer op: lijntjes worden nu weer minder zichtbaar etc.... Mijn huid wordt weer ietsje vetter, maar dat voelt eigenlijk natuurlijker aan dan dat hele droge en broze. En last but not least, de verandering die het MEESTE OPVALT en waar ik op dit moment het 'allerblijst' mee ben is het terugkomen van de energie en de levenslust, de blijheid en de vrolijkheid

Echt waar jongens, ik heb weer energie voor 10, heb veel meer zin om dingen te doen, ook 's-avonds heb ik weer energie over. Waar ik de laatste maanden na het werk, eten koken, zoontje naar bed brengen zelf ook uitgeput op de bank plofte en daar liefst de hele avond op bleef hangen, daar heb ik nu helemaal geen zin meer in! Sta rustig om 23.00 nog fluitend te strijken. Ben gisteren 'even' op de fiets heen en weer naar de stad gegaan om iets te ruilen (half uur heen half uur terug) en op de terugweg nog even om gefietst langs de supermarkt, echt niets is teveel momenteel!!! Ben vrijdag uitgebreid wezen winkelen en heb zulke leuke kleren gekocht! Ondanks die paar kilo teveel die ik heb (voor mij ngevoel) zit ik lekker in mijn vel en ben ik helemaal weer blij met mezelf. Ik straal het ook uit, ik zie mijn vriend ook echt zo naar mij kijken alsof hij het ook aan me ziet Ik ben weer blij met mijn eigen spiegelbeeld. Het kan me niet schelen dat ik nog wat vlekjes heb etc. of af en toe toch een klein puistje. Ik blaak weer van de positieve energie, ik voel me weer mooi en gelukkig. Daar gaat het om. En ik ben uiterst tevreden met het resultaat.

Morgen moet ik weer naar de derma. Ben benieuwd wat hij zegt!

Vrijdag gaan we met vakantie, 2 weken naar Portugal. Ik heb me voorgenomen me ontzettend te amuseren (heerlijk ook trouwens dat ik niet meer bij elk wijntje een schuldgevoel hoef te hebben vanwege die Roa, dat was ik nog vergeten niet dat ik nu méér drink dan de afgelopen maanden, dat helemaal niet eigenlijk, maar gewoon dat gevoel is al heerlijk...) en NA de vakantie ga ik op mijn volgende doel af. Van de 53 kg die ik nu weeg moeten er 3 kilo af. Dat ga ik bereiken door weer intensief te gaan sporten, heb er NU al zin in!!! En dat kon ik de afgelopen maanden niet zeggen. Toen zat ik alleen maar te balen dat ik iets dikker was geworden, nu zie ik het als een uitdaging en een ware motivatie om weer te gaan sporten. Vroeger voor mijn zwangerschap sportte ik altijd veel en woog ik 48 kg (bij mijn lengte van 1 m 58). Ik was altijd super slank en strak. Zo licht hoef ik nu niet meer te wegen, mijn streefgewicht is 50 kg. En aangezien spieren zwaarder zijn dan vet dan wil ik eigenlijk 5 kg vet kwijt en 2 kg spieren ervoor terug

Nou ik stop er weer mee! Mensen hou vol, het is de moeite waard! Zeker degenen die een heel hoge dosis slikken (Fayme jij zit dus ook aan de 60, net als ik de laatste maand, hoeveel weeg jij? Veel succes verder nog meid ) het is het allemaal waard!

Veel liefs van Susan
pi_50297453
Ben blij dat het zo goed met je gaat Susan!
Aan jouw positieve woorden hebben we nog iets.
Lijkt me ook echt een bevrijding om dat verschil zo heel duidelijk te merken.
Kan niet wachten.
En ik hoop ook echt dat het voorgoed wegblijft bij je.
Enne fijne vakantie....
Ben 4 jaar achter elkaar naar Portugal geweest en t is een heeeerlijk land. Ik weet niet of je daar al weleens geweest bent, maar zo niet, dan raad ik je de gebarbecuede kip piri piri aan en de sardientjes.

Landgeld en Susan. Ik weeg precies 60 kilo, dus ik zit wel echt aan mijn max.

Landgeld, ik denk toch dat ik maar even doorga ja. Ik wil echt geen antibiotica, want dat helpt gewoon niet meer bij mij.
Ben ondertussen ook al 13, bijna 14 jaar bezig met die kuthuid van me!

Nou tjusss!

[ Bericht 0% gewijzigd door Fayme op 10-06-2007 18:29:32 (verkeerde spelling) ]
pi_50318113
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:55 schreef Landgeld het volgende:

[..]

rare derma....veel zon is niet goed, ookal smeer je je telkens in. Veel derma's schrijven dit medicijn dan ook niet voor in de zomer....
mijn derma heeft mij dot ook geadviseerd om vooral veel in de zon te gaan (heb een lage dosis 20mg per dag met 65 kg) en ik moet zeggen zon doet wonderen. vooral omdat je dan neit je rode vlekjes meer ziet (omdat je bruin bent) en het is echt geweldig voor je zelfvertrouwen om gewoon zonder shirt rond te kunnen lopen wetende dat het door de zon alleen maar beter word.
pi_50319590
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 14:11 schreef Fayme het volgende:
Hallo allemaal,

weer even een update van mij.

Ben nu meer dan 4 maanden bezig. Heb tot 2 weken geleden 50 mg geslikt en ben nu al 2 weken aan de 60. Ik had even iets meer last van de bijwerkingen, droge ogen en nog drogere lippen, maar ik kan het goed handelen allemaal.
Ik ben nog steeds niet helemaal onstekingsvrij.
Op mijn gezicht en borst en armen gaat het heel goed, alleen nog wel meeeters, maar de echte bobbels in mijn hals e.d. zijn weg.
Alleen mijn rug is nog steeds niet weg. Het vermindert wel, maar heel langzaam. Nog steeds hele grote ontstekingen af en toe.
Heel erg irritant. Nu zei mijn derma 2 weken geleden dat 120 mg/ kg het minimum is. Dus ik zou nog door kunnen gaan tot ongeveer 150 mg ( zit namelijk op 22 juni aan mijn max ). En als ik dat niet wil dan zou ik kunnen stoppen en de restjes met antibiotica weg laten gaan. Ook zou ik kunnen stoppen en voor een 2e kuur gaan na een paar weken.
Ik zit een beetje in een dilemma, want ik wil zo graag dat het weggaat, dus ik zou door kunnen gaan tot 150, maar ik wil ook even stoppen. Ik wil mijn lever even rust geven en ik wil naar de zonnebank. Maar t is zo zonde om het nu af te breken.
Antibiotica is volgens mij geen optie, want dat heb ik allemaal al geprobeerd.
Volgens mij is een 2e kuur de beste optie voor mij, maar ik weet het nog niet zeker.
Bah wat een kutzooi.

Verder zijn mijn bloedwaarden steeds goed.
Voel me ook niet meer depri ofzo.
Al met al, gaat t wel dus.

Landgeld, ik begrijp je probleem.
Bang dat je het allemaal voor niks hebt gedaan. Klotezooi.

Groetjesssss
Doorgaan met slikken, echt waar. Laat die zonnebank lekker links liggen voor een jaartje. Ik zal je vertellen waarom, tevens een update van mijn kant.

Met mijn gezicht gaat het al weken heel erg goed. Ik heb een rood vlekje op mijn kaak die nogal hardnekkig is, maar verder is mijn gezicht glad en dat is ook mijn vriendin niet onopgemerkt gebleven. Ontzettend fijn als ze met haar handen over m'n gezicht gaat en me op mijn wangen kust, zonder dat ik me ongemakkelijk hoef te voelen. Ik heb veel en veel meer zelfvertrouwen. Ik heb de laatste 2 maanden een leuk aantal nieuwe mensen leren kennen, waarvan 90% vrouw en zonder erbij na te denken praat en lach ik met ze, word ik voor dingen uitgenodigd, etc. Het klinkt vast heel suf in de oren van iemand die nooit huidproblemen heeft gekend, maar dat was voor mij zo'n 4, 5 jaar geleden, dus was ff vergeten hoe dat ook alweer was.

Mijn probleem zit echter ook op mijn borst en rug en ook al ging het in het begin ontzettend traag en werd het zelfs erger, er zit nu toch echt verbetering in. Mijn rug kent nog 2 plekken met wat ontstekinkjes, maar de rest voelt glad aan. Het ziet er nog steeds lelijk uit met vlekken enzo, maar het voelt glad. Mijn borst kent nog een paar pijnlijke ontstekingen, maar ook dat is bezig te herstellen. Dus Fayme, gewoon doorslikken. Juist die onderhuidse ontstekingen hebben wééééken nodig te herstellen en als je nu stopt wordt de kans op littekens erg groot.

Donderdag weer naar de dermatoloog, die vast en zeker tevreden zal zijn. Maar ik slik gewoon de hele zomer door 60 mg en ik smeer wel wat met zonnebrand ofzo of ik mijd de zon met een pet op, onder de parasol, zodat ik de rest van mijn leven elke zomer naakt rond kan huppelen, bij wijze van spreken.
Venco Dropmakers
pi_50320820
@susan: wat top dat je je zo goed voelt. Echt een heerlijk gevoel is dat, ik ken het ook van na mijn 1e kuur. Dat je alles aankan, niet onzeker bent en je gewoon 'lekker' en 'blij' voelt Ga zo door, ik hoop écht oprecht dat het resultaat zo goed blijft

@ dropmix: wat fijn dat jij ook mooi resultaat zit. Hoeveel maanden moet je nog? En ik herken dat ookw el hoor, dat je met mensen praat/lacht omdat je gewoon niet 'onzeker' bent over je huid. Ik vind het nu ook leuk om met mensen te praten, te lachen, ga zelfs (ja idd: 'zelfs' ) naar mensen toe, normaal (met een slechte huid) vermeed ik ze altijd

Met mijn huid gaat 't eigenlijk gewoon 'OK'....; geen echte verbetering meer sinds de laatste weken, als ben ik wel z.g.a clean. Alleen: mijn huid is van een afstandje super glad (lees: clean), maar van écht dichtbij in de spiegel zie ik nog allemaal bobbeltjes/hobbeltjes en ook 'mini puistjes' (die niet doorkomen).... dat zou ik het liefste ook nog weghebben, maar ik denk niet dat dat gebeurd.... Slik namelijk nog 'maar' 4 weken..., want dan heeft mijn huid nog 4 weken om te herstellen voordat ik op zon/zuip vakantie ga!

In ieder geval zit ik er aan te denken om misschien de laaste week 80 mg per dag te slikken (ipv de 70 nu)....
Haleloeja
  maandag 11 juni 2007 @ 10:40:41 #109
179643 Juli
Juli juli juli july
pi_50323515
Ha, medegebruikers

Goed om te horen dat het leven weer zoveel mooier wordt na het beëindigen van de kuur! Huid verbetert, zelfvertrouwen groeit en de Roastoffen verlaten je lichaam, daar doen we het toch voor? Hoop voor Ladysusy en andere stoppers/bijna stoppers dat jullie gladde huid zo blijft of inderdaad zelfs beter wordt. Mijn gevoel zegt me: 2007 was een goed 'slikjaar'. Ik heb besloten dat jullie de rest van jullie levens pukkelvrij zijn. Dus heb geen twijfel meer maar blijf hier wel af en toe posten om ons voor te blijven houden dat Roa echt wel langdurige (positieve) effecten kan hebben!
Ikzelf wil even een vraag stellen over het verschil tussen roa en nep-roa iso. Ik weet dat het feitelijk niets uit moet maken (heb vorige berichten natuurlijk al bestudeerd) hoewel sommigen zweren bij 'the real thing', maar mij valt zelf op dat sinds ik iso slik ik geen velletjes meer heb of droge lippen. Ik ben ongeveer een week geleden begonnen met iso omdat de apotheek blijkbaar geen roa had (vorige keer had ik namelijk wel 'de echte'). Ook voel ik op mijn kin een paar onderhuidse pukkels komen opzetten. Is dat niet weird? Of is het normaal dat je na ongeveer 1,5 maand minder last krijgt van velletjes en dat je nog altijd pukkeltjes kan krijgen (Ik bedoel, ik ben niet zo gek om te denken dat ik na die paar weken dat ik slik nooit meer een nieuwe uitbraak zou krijgen). Kortom, wie denkt te weten of hier de natuur of de iso aan het werk is?
  maandag 11 juni 2007 @ 10:42:45 #110
179643 Juli
Juli juli juli july
pi_50323584
P.s. Ladysusy, met die hervonden energie van je weet ik zeker dat die kilo's er binnen no-time af zijn! Anders gewoon vaak 'nog even dingen ruilen' op de fiets
  maandag 11 juni 2007 @ 13:09:55 #111
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_50328591
Juli, het zou natuurlijk zomaar toeval kunnen zijn en 'alles kan' natuurlijk, maar ik snap dat je het je afvraagt! Bij mij was het idem dito dat ik na 8 weken Iso ben overgestapt op 'echte' Roa en kort daarna ineens wél de verbeteringen kreeg waar ik al die tijd tevergeefs op had zitten wachten. Maar of dat nu echt aan het feit lag dat ik nu de 'echte' Roa slikte of dat het moment gewoon toch al 'daar' was (mag ook wel een keer na 8 a 9 weken) en het met Iso ook snel beter zou zijn gegaan, dat zullen we nooit weten natuurlijk. Maar ik kan me voorstellen dat je je het afvraagt.

Wel kan het zijn dat sommige de bijwerkingen op den duur iets minder worden, zoals velletjes en droge huid. Ik had dat alleen maar in het begin. Het is net of je lichaam/je huid toch op aan die medicijnen went ofzo en je dan minder afweerverschijnselen vertoont op den duur. Droge lippen hou je wel, bij mij zijn ze ook gedurende de hele kuur (geen verschil met Iso/Roa) droog gebleven maar niet kapot ofzo hoor! Geen enkele keer een kloof gehad ofzo.

Verder is het heel goed mogelijk dat je tijdens de kuur gewoon nog weleens een puistje krijgt, dat hebben de meesten hier wel gehad volgens mij. Ben je onlangs van dosis verhoogd trouwens? Want dan is het ook goed te verklaren als je weer een uitbraakje zou krijgen.

Maar als je het niet vertrouwt of als het voor je gevoel niet klopt, zou ik de volgende keer gewoon weer aandringen dat je Roa krijgt. Ik belde altijd een dag vantevoren naar de apotheek of ze het in huis hadden en anders ff moesten bestellen en dan hadden ze het gewoon in huis. Gewoon voet bij stuk houden. Succes!

Enne, laten we het hopen met die kilo's haha. Maar dat zal wel niet. Komt ook gewoon doordat ik ben gestopt met roken, op hetzelfde moment dat ik met Roa begon (1 januari) en ik op die datum ook weer ben gestart met de anticonceptiepil. Meerdere oorzaken dus die er wsl. voor hebben gezorgd dat ik wat ben aangekomen. De vermoeidheid (en al het niets doen als gevolg daarop) door de Roa zal ook niet geholpen hebben. Maar het komt goed, heb er alle vertrouwen in


PS: Dropmix, fijn om te lezen dat het eindelijk beter gaat met je rug! Idd, nog ff doorbijten. Veel succes!

Dat geldt ook voor de rest natuurlijk. Ik gun het jou ook van harte Landgeld hoor, dat het nu voorgoed wegblijft.

Fayme, jij ook succes! Ik zou idd nog even volhouden, zoals de rest ook al zei… dan maar ff niet zonnebanken (trouwens de zomer komt er toch aan).

Groetjes Susan

[ Bericht 0% gewijzigd door Ladysusy op 11-06-2007 13:24:43 ]
  maandag 11 juni 2007 @ 13:49:37 #112
128350 GlamourGirl
Future Celebrity
pi_50330054
Ik ben inmiddels ook al 4 weken bezig (sinds 17 mei) en ik ben na 10 dagen over gegaan op de Iso. Ik had niet veel keus. Mijn apotheek werkt zogenaamd alleen met de Iso en niet met Roa. En ik weet niet of ik via een andere apotheek aan de Roa kan komen.

De bijwerkingen waar ik nu mee te maken heb zijn droge lippen, droge gezichtshuid (vooral bij de neushoeken is dit niet fijn), droge neusholtes, heel snel blauwe plekken, veel migraine, enorme vermoeidheid, veel plassen, verminderde eetlust, moodswings (het ene moment heel vrolijk en lacherig en het andere moment weer niet), ik ben mondiger geworden. Verder heb ik soms last van een irritante misselijkheid in de ochtend en ook slaap ik de laatste tijd niet zo goed. En het lijkt ook alsof mijn gewrichten minder soepel zijn geworden.

Ik heb momenteel te kampen met een outbreak, met enkele pijnlijke bulten. Niet alleen op mijn gezicht, maar ook op mijn hele rug. Tot zover mijn waargenomen bijwerkingen van de Iso na 4 weken gebruik.

En tot overmaat van ramp ben ik gisteravond een pil vergeten in te nemen. Ik heb het vervolgens deze ochtend alsnog ingenomen. Dan neem ik in de avond (rond 19 uur) weer een pil in en dan snachts (rond 2 uur) nog een, om vervolgens de volgende dag het normale ritme weer op te pakken (ik slik 2maal daags 2 pillen van 20 mg).

Deze week ga ik bloed af laten nemen, zodat dit volgende week bij de dermatoloog kan worden besproken. *Zucht*....En ik moet nog 7 maanden
  maandag 11 juni 2007 @ 15:03:53 #113
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_50332785
quote:
Op maandag 11 juni 2007 13:49 schreef GlamourGirl het volgende:
Ik ben inmiddels ook al 4 weken bezig (sinds 17 mei) en ik ben na 10 dagen over gegaan op de Iso. Ik had niet veel keus. Mijn apotheek werkt zogenaamd alleen met de Iso en niet met Roa. En ik weet niet of ik via een andere apotheek aan de Roa kan komen.

De bijwerkingen waar ik nu mee te maken heb zijn droge lippen, droge gezichtshuid (vooral bij de neushoeken is dit niet fijn), droge neusholtes, heel snel blauwe plekken, veel migraine, enorme vermoeidheid, veel plassen, verminderde eetlust, moodswings (het ene moment heel vrolijk en lacherig en het andere moment weer niet), ik ben mondiger geworden. Verder heb ik soms last van een irritante misselijkheid in de ochtend en ook slaap ik de laatste tijd niet zo goed. En het lijkt ook alsof mijn gewrichten minder soepel zijn geworden.

Ik heb momenteel te kampen met een outbreak, met enkele pijnlijke bulten. Niet alleen op mijn gezicht, maar ook op mijn hele rug. Tot zover mijn waargenomen bijwerkingen van de Iso na 4 weken gebruik.

En tot overmaat van ramp ben ik gisteravond een pil vergeten in te nemen. Ik heb het vervolgens deze ochtend alsnog ingenomen. Dan neem ik in de avond (rond 19 uur) weer een pil in en dan snachts (rond 2 uur) nog een, om vervolgens de volgende dag het normale ritme weer op te pakken (ik slik 2maal daags 2 pillen van 20 mg).

Deze week ga ik bloed af laten nemen, zodat dit volgende week bij de dermatoloog kan worden besproken. *Zucht*....En ik moet nog 7 maanden
Je bijwerkingen zijn normaal, iedereen ondervind( zeg ik dat goed ) ze anders.
Van die "uitbraak" weet ik niet zeker (tegen mij werd gezegd) dat je de eerste paar weken last kan hebben dat alles doorkomt, en dat het daarna gaat afnemen.

Het maakt trouwens niet uit wanneer je de capsules in neemt, maar het zou wel beter zijn als je ze verdeeld over de dag, je kan ze natuurlijk in 1x allemaal innemen na een stevige maaltijd.
Ikzelf heb er eigenlijk geen regelmaat in en slik zelf 30mg p/d. (maar ben zelf van plan om gewoon 40mg te gaan doen.)

Met het verschil van Roa - Iso weet ik ook nog steeds niet of het wat uitmaakt :/
I have no rival, no man can be my equal. ♥
pi_50338172
ik heb de laatste 2 dagen opgemerkt dat er kleine bobbeltjes op mijn voorhoofd komen.. hele kleine mini bobbeltjes ,het voelt gineens aan als een bobbel als je er overheen wrijft.. maar het zijn er aardig wat als je in de spiegel kijkt.. ik zat namelijk te lassen en via de lashelm zag ik het.. moet het nou juist beter worden of maakt ROA het juist slechter :s .. weet niet hoelang ik bezig ben.. meer dan een maand zowieso.. na hoeveel maanden zie je pas echt die cleane huid terug ?.. en ik zit nu op 40 mg per dag en mijn gewicht is 70 kg.. ik wil zelf ook wel naar 60 mg ofso om het kans groter te maken dat het nooit meer terugkomt na het 1e kuur..?.. verstandig of moet ik het laten zitten.. ?..heb voornamelijk paar rode vlekjes en wat van die kleine bobbels die niet als bobbels aanvoelen maar die gewoon je gezicht in de spiegel bederft.. ik heb wel dat er heel vaak,bijjna elke dag zelfs allemaal witkopjes uitkomen bij mijn neus.. :s .. vind het tot nu toe nog maar vaag.. maarja.. heb er zoveel research over gedaan voordat ik met ROA begon.. en bijna altijd positief.. en had er gewoon zin aan.. ik ga proberen gewoon hogere dosis aan te vragen.. kijken of dat mag..
pi_50340046
quote:
Op maandag 11 juni 2007 17:23 schreef armeenio het volgende:
ik heb de laatste 2 dagen opgemerkt dat er kleine bobbeltjes op mijn voorhoofd komen.. hele kleine mini bobbeltjes ,het voelt gineens aan als een bobbel als je er overheen wrijft.. maar het zijn er aardig wat als je in de spiegel kijkt.. ik zat namelijk te lassen en via de lashelm zag ik het.. moet het nou juist beter worden of maakt ROA het juist slechter :s .. weet niet hoelang ik bezig ben.. meer dan een maand zowieso.. na hoeveel maanden zie je pas echt die cleane huid terug ?.. en ik zit nu op 40 mg per dag en mijn gewicht is 70 kg.. ik wil zelf ook wel naar 60 mg ofso om het kans groter te maken dat het nooit meer terugkomt na het 1e kuur..?.. verstandig of moet ik het laten zitten.. ?..heb voornamelijk paar rode vlekjes en wat van die kleine bobbels die niet als bobbels aanvoelen maar die gewoon je gezicht in de spiegel bederft.. ik heb wel dat er heel vaak,bijjna elke dag zelfs allemaal witkopjes uitkomen bij mijn neus.. :s .. vind het tot nu toe nog maar vaag.. maarja.. heb er zoveel research over gedaan voordat ik met ROA begon.. en bijna altijd positief.. en had er gewoon zin aan.. ik ga proberen gewoon hogere dosis aan te vragen.. kijken of dat mag..


1. resultaat kan je ook pas na 5 maanden krijgen voor de 1000e x
2. lees mijn post van vanochtend vroeg
3. zie 1
4. zie 2
Love is in the air!
pi_50356415
@Gelderland

Ik moet nog tot eind september. Dat is dan 8 maanden. Misschien moet ik zelfs 9 maanden, omdat het bij mij zo hardnekkig is op de rug.

@Juli

Roa bevat ook iso. Iso, oftewel isotretinoïne, is het werkende bestanddeel in Roaccutane en ALLE merken die dezelfde functie hebben als Roa, waarbij Roa dan de maker is van het originele eerste product. Ik ben overgegaan van een ander merk naar Roa en ik meende een verschil te zien, terwijl ik eerder hier altijd verkondigde dat het niets uit zou moeten maken. Ik hou nog steeds rekening ermee dat het toeval kan zijn, maar het ging ineens heel snel met genezen.

@Ladysusy

Dankjewel!
En blijf ons op de hoogte houden. Alvast een fijne vakantie toegewenst!

@Glamourgirl

Je hebt wel erg veel bijwerkingen, maar maak je nog geen zorgen. Je zit nu echt op zo'n punt dat het erger is geworden en je je afvraagt waarom je het allemaal doet, maar geloof mij, de volgende maand ga je echt verbetering zien.

Ik kan ook iedereen aanraden om foto's te maken. Ik heb alleen foto's van dag één, omdat ik geen zin had om mezelf continu te confronteren met het trage genezingsproces, maar nu het zo snel gaat, wil ik wel weer een keer foto's maken. Toch doe ik het denk ik niet. Als ik klaar ben zal ik weer foto's maken en ik zal ze dan wellicht ook hier posten.
Venco Dropmakers
pi_50361730
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:43 schreef Dropmix het volgende:
Je zit nu echt op zo'n punt dat het erger is geworden en je je afvraagt waarom je het allemaal doet, maar geloof mij, de volgende maand ga je echt verbetering zien.
daar heb je wel gelijk in, maar zélfs IK zit ook op het punt dat ik afvraag; 'ben ik niet imuum voor ROA aan het worden'. Misschien klinkt dat gek, maar ook na 4.5 maand krijg ik nog steeds puistjes met talg erin (dus van die wat pijnlijke). OK, het zijn er maar enkele (minimaaaaal), maar na 4.5 maand onder de ROA vind ik dat nóg teveel. Ook zie ik allemaal kleine talgpuntjes, als ik in fel licht kijk en met mijn tong de huid strak 'trek'. Dat zijn allemaal potentieële puisten die normaal al 10x doorgekomen waren, alleen met ROA nu zo klein blijven zodat je ze bijna niet ziet. Met nog 'maar' 4 weken te slikken verwacht ik een ECHTE cleane huid, maar dat zit er bij mij vooralsnog niet in.... De laatste 'stap' mis ik nog, de stap naar de échte cleane huid. Daar wacht ik al zo'n 2 maanden op ongeveer en er is geen ontwikkeling meer, dat vind ik jammer.... Ik denk overigens dat ik de laatste 2 weken 80MG per dag ga slikken (ik weeg 83 kg).
Tot zover mijn successtory

edit:
Ik heb uitgerekend dat wanneer ik de laatste 3 weken 80 MG ga slikken, ik 280 mg in totaal meer slik wat neerkomt op 3.50 op de ‘totale’ dosis (132.5 ipv 129 mg per kg lichaamsgewicht)…..

Hmmz, ik denk dat ik het wél doe….. als mijn bloedtest van vorige week goed was! Gewoon de laatste 3 weken ‘knallen’…

[ Bericht 7% gewijzigd door Gelderland op 12-06-2007 11:29:06 ]
Haleloeja
pi_50380119
Ik zou graag hier effe mijn roaccutane tot nu toe verhaal kwijt kunnen, ookal heb ik eerder al eens een keer eerder hier wat gevraagt. Ben al sinds februari bezig, maar ik moet nog een hele tijd slikken omdat ik maar 30 per dag krijg. Bijwerkingen die ik nu heb zijn de gebruikelijke droge lippen (in begin ook hele droge huid gehad maar is alweer helemaal over),bloedneus, stemmingswisselingen, depressief voelen!
Nu eerst het goeie: Hele gezicht alle puisjes weg! Komen geen meer bij. Zelfs alle rode vlekjes zijn zelfs weg.
Op de rug is de enige plek waar soms nog een bultje komt!
Het slechte: Mijn huid opzicht... In mijn gezicht heb ik gewoon heel erg last van veeel talg! en verwijdere porien. Ben naar de dermatoloog geweest en stond naar 2 minuten buiten, hij keek nog eens niet naar mijn huid. Hij zei dat het heel normaal was. (Hij kon mijn vraag nog eens niet normaal beantwoorden) Want volgens sites en bijsluiters zorgt roacutanne juist voor het stoppen van de talgproductie.. Maar bij mij wordt het elleen erger. Ik heb nu namelijk in de huid (op de neus, eromheen en op mijn voorhoofd) verwijde porien zonder dat er meeeters zijn op die plek. Het voelt op bepaalde momenten heel vettig aan en je ziet wit spul eruit komen (volgens mij de talg) en de huid op die plek is rood en glimt. Nu wordt het alleen maar erger en ik voel me nu weer net zo als toen ik puisten had, die juist weg waren Ik ben nu gewoon elk moment bang dat ze alleen maar groter worden en niet meer weggaan. Ik durf mijn huid zelfs niet meer aan te raken, omdat ik bang ben dat het erger word!! Het ziet er gewoon heel KUT uit!
pi_50406574
@ Dropmix

Ik ga maar door ja, lijkt me een goed idee.
Bedankt voor het steuntje in de rug.
pi_50414143
Nou, zondag teruggekomen uit Kreta, 't zag er gewoon heel goed uit, en intussen slik ik weer 3 dagen 40 mg/dag, en 't ziet er weer gewoon superk*t uit morgen ben ik jarig, was al blij da'k 'r weer 'n beetje toonbaar uitzag, maar dat is nu dus weer meteen helemaal weg
  woensdag 13 juni 2007 @ 22:15:01 #121
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_50429000
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:14 schreef Sn0wptrl het volgende:
Ik zou graag hier effe mijn roaccutane tot nu toe verhaal kwijt kunnen, ookal heb ik eerder al eens een keer eerder hier wat gevraagt. Ben al sinds februari bezig, maar ik moet nog een hele tijd slikken omdat ik maar 30 per dag krijg. Bijwerkingen die ik nu heb zijn de gebruikelijke droge lippen (in begin ook hele droge huid gehad maar is alweer helemaal over),bloedneus, stemmingswisselingen, depressief voelen!
Nu eerst het goeie: Hele gezicht alle puisjes weg! Komen geen meer bij. Zelfs alle rode vlekjes zijn zelfs weg.
Op de rug is de enige plek waar soms nog een bultje komt!
Het slechte: Mijn huid opzicht... In mijn gezicht heb ik gewoon heel erg last van veeel talg! en verwijdere porien. Ben naar de dermatoloog geweest en stond naar 2 minuten buiten, hij keek nog eens niet naar mijn huid. Hij zei dat het heel normaal was. (Hij kon mijn vraag nog eens niet normaal beantwoorden) Want volgens sites en bijsluiters zorgt roacutanne juist voor het stoppen van de talgproductie.. Maar bij mij wordt het elleen erger. Ik heb nu namelijk in de huid (op de neus, eromheen en op mijn voorhoofd) verwijde porien zonder dat er meeeters zijn op die plek. Het voelt op bepaalde momenten heel vettig aan en je ziet wit spul eruit komen (volgens mij de talg) en de huid op die plek is rood en glimt. Nu wordt het alleen maar erger en ik voel me nu weer net zo als toen ik puisten had, die juist weg waren Ik ben nu gewoon elk moment bang dat ze alleen maar groter worden en niet meer weggaan. Ik durf mijn huid zelfs niet meer aan te raken, omdat ik bang ben dat het erger word!! Het ziet er gewoon heel KUT uit!
Hoi, wat balen voor je dat je deze ervaringen hebt. Ik herken ze zelf niet echt. Nouja, wel had ik het idee dat ik wat vergrote poriën kreeg, met name op mijn neus, maar dat werd eigenlijk pas erger toen ik met Roa was gestopt. Inmiddels lijkt het weer goed te komen (zoals het eerst was) gelukkig. Wel gek wat je hebt met die talg, zeker omdat je al vanaf februari bezig bent, maar misschien is het nog steeds onderdeel van een soort 'uitbraak'?

Maar wat jij zegt over hoe je derma reageert, dat herken ik wél! Ook ik voel me nooit echt serieus genomen. Ik sta ook altijd met 2 minuten weer buiten en heb het gevoel alsof hij mijn vragen niet echt beantwoordt, anders dan er standaard antwoorden op los te laten. Toen ik die vergrootte poriën aankaartte van de week zei hij alleen maar 'nee, dat wordt niet in verband gebracht met Roaccutane dus ik zou het niet weten'. Dus wat dat betreft kan ik je een handje geven, ik vind het erg slecht zoals die van mij met zijn patienten om gaat. Even van kamertje naar kamertje met een receptenboekje, nog niet eens in het dossier kijken of goed naar mijn gezicht, ff standaardpraatje en goedenavond CHING CHING matig hoor. Je bent dus haast verplicht je zelf in die medicijnen te verdiepen, want van deze derma kan ik niet veel verwachten.

Anyway, ik ben dus maandag geweest en hij vond mijn huid mooi. Wel heeft hij Differin gel voorgeschreven die ik elke avond moet blijven smeren. Dit schijnt ook een soort 'peeling' effect te hebben en dat heb ik nog wel nodig i.v.m. de vele vlekjes en littekentjes op mijn wangen. Alleen in de bijsluiter staat dat je er niet mee de zon in mag en daar heeft hij niets over gezegd. Ik ga vrijdag met vakantie. Hij heeft wel gezegd dat het HEEL belangrijk is om ELKE 2 UUR mijn huid in te blijven smeren met een sunblock of hoge factor. Dit mede i.v.m. pigmentvorming (heb nogal wat pigmentvlekjes op mijn voorhoofd en dit schijnt onomkeerbaar te zijn, je moet het vermeerderen daarvan dus zelf tegengaan met een sunblock).

Mijn bloed heeft hij het niet over gehad (en ik vergat het te vragen) maar later bij de balie heb ik samen met de assistente nog even uitgebreid naar mijn digitale dossier met bloeduitslagen mogen kijken gedurende de kuur. Wel grappig om die in grafiekvorm te zien. Ze waren altijd al goed (d.w.z. ruim binnen de marges), maar het was grappig om te zien dat er wel een piek in heeft gezeten (toen ik van 40 naar 50 mg was gegaan) en dat nu ik ben gestopt, ze weer duidelijk zijn gedaald. Maar nog niet zo laag als voordat ik met de kuur ben begonnen. Interessant om te zien.

Verder zat ik klaar met mijn briefje met daarop de dosis die ik in totaal had geslikt, maar op de een of andere manier was deze man zo ongeinteresseerd dat ik gewoon NIET de behoefte voelde om hem te vertellen hoeveel ik nou in totaal had geslikt en dat ik ook een tijd 60 mg per dag had geslikt. Ik zei wel dat ik 24 mei was gestopt, maar hij reageerde niet eens. Dus ik heb dat briefje gewoon lekker weer in mijn zak gestoken. Echt belachelijk, hij hoort dat toch bij te houden, hij hoort dat toch op zijn minst aan mij te vragen? Geen wonder dat die vorige derma helemaal geen gegevens meer van mij had toen ik mijn 'roa-verleden' pasgeleden aan het uitzoeken was. Als het er overal zo aan toe gaat dan vind ik dat niet zo gek nee. Slecht hoor.

Hij zei op het einde: "Maak maar een afspraak over 6 maanden, ik wil je na de zomer weer zien". Ehm... over 6 maanden is het december Nouja op 11 december maar een afspraak gemaakt, ik hoef ook niet zo nodig eerder als het allemaal goed gaat.

Ik voel me nog steeds perfect! Mjn huid wordt met de dag mooier en ik verwacht dat dat de komende maanden nog verder zal verbeteren.

Succes iedereen en tot na mijn vakantie!

PS: Lennart, dat klinkt als een uitbraak (heb ik ook zo erg gehad toen ik van 30 naar 40 ging helaas....). Dikke pech, hopelijk voor jou duurt dat niet te lang! Fijne verjaardag alvast

[ Bericht 1% gewijzigd door Ladysusy op 13-06-2007 22:25:19 ]
  woensdag 13 juni 2007 @ 22:18:29 #122
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_50429193
quote:
Op maandag 11 juni 2007 13:49 schreef GlamourGirl het volgende:

En tot overmaat van ramp ben ik gisteravond een pil vergeten in te nemen. Ik heb het vervolgens deze ochtend alsnog ingenomen. Dan neem ik in de avond (rond 19 uur) weer een pil in en dan snachts (rond 2 uur) nog een, om vervolgens de volgende dag het normale ritme weer op te pakken (ik slik 2maal daags 2 pillen van 20 mg).

Deze week ga ik bloed af laten nemen, zodat dit volgende week bij de dermatoloog kan worden besproken. *Zucht*....En ik moet nog 7 maanden
Wat ik me afvroeg, jij slikt 2 maal daags 2 pillen van 20. Dus in totaal 2 x 40 mg = 80 mg per dag en dan 7 maanden lang? Wow, da's veel en lang zeg!!!

Je kunt trouwens het beste de medicijnen innemen tijdens het eten. Zeker als je zo'n hoge dosis slikt, lijkt het me niet verstandig als je een vergeten dosis nog gaat inhahlen de volgende dag. Die zou ik dan gewoon overslaan
pi_50436153
Het is sowieso nooit goed om een dosis in te halen de volgende dag. Ik begrijp echt niet dat mensen dat doen terwijl het zo duidelijk wordt afgeraden in de bijsluiter ed.

Ik gebruik op dit moment 40mg per dag (2 x 20 gram). Ik slik ze achter elkaar bij een broodje 's avonds rond de klok van tien. M'n dermatoloog had gezegd dat ik ze op 1 tijdstip moest innemen maar niets over eten/geen eten en de tijd. Heeft dit invloed op de werking? Zo ja, welke?
Verder heb ik een vraagje over littekentjes. Ik heb zelf voornamelijk op m'n schouders, rug en borst erg veel 'witte vlekken' zitten (de meeste mensen hier zullen wel weten wat ik bedoel). Gaat dit ook weg mbv Roaccutane. Zo nee, wat kan ik hier nu, of na m'n roaccutane, aan doen?

Alvast bedankt,

PS: nog tips voor een goede zonnebrand voor gezicht en lichaam? (mag eventueel apart)
pi_50438515
@BarryK: mijn inziens kan je de 2 pillen het best verdelen. een dag telt 24 uur, jij slikt 2 pillen dus om de 12 uur 1 pil! Of het uitmaakt; i don't know. Verder moet je altijd ff 'iets' eten voor de kuur. Zelf neem ik 's avonds om 23.00 bij mijn laatste pil nog ff een cracker of wat yoghurt. Zo komt het niet direct op een lege maag en kan het beter opgenomen. De laatste maanden slik ik die pillen door met een glas melk, omdat dat goed zou zijn volgens een user hier!
Voor zonnebrand moet je ff naar de Apotheek. Daar hebben ze goede Vichy 60+ (sunblock) zonnenlotion, die moet goed genoeg zijn!

@mezelf: ik zit ff te wachten op de bloeduitslag van ROA, moet morgen bellen. Als het goed is zit ik er over na te denken om na volgende week, de laatste 3 weken, 80 MG te slikken per dag. Dus 4x 20 MG op een dag ..... best veel, maar als de bloedwaardes goed zijn durf ik dat aan. Ookal is er kans op een verhoging, het is 'maar' 3 weken... Had vorige week weer 2 puistjes rond mijn mond, was ff wennen Toch raar dat die nog komen, maar misschien was dat weer een mini-mini uitbraak, kan maar zo bij dit gekke middel!!
Haleloeja
pi_50495662
Mijn bloedwaardes waren goed... ik ga de laatste 3 weken dus 80 MG (4 pillen van 20) slikken..... oei
Haleloeja
  vrijdag 15 juni 2007 @ 18:56:57 #126
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_50495812
ik ben nog niet met mijn 40mg begonnen
I have no rival, no man can be my equal. ♥
  vrijdag 15 juni 2007 @ 20:03:15 #127
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_50498128
Ik heb die meuk ook gehad en nu ben ik er al heel lang vanaf maar nadien heb ik wel ineens af en toe een beetje jeuk op me gezicht... en als ik er niks aan doe... of er aan ga krabben.. dan heb ik altijd een rooie plek er omheen wat een uurtje bljift... hebben meer mensen dat als ik vragen mag?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_50572319
Ik belde net even naar de dermatoloog om een nieuwe afspraak te maken, omdat ik me toch niet helemaal rlxt voel met wat ik nu heb, ik heb het idee dat die pillen het alleen maar verergeren (na 5 maanden), dat ik beter de zon op kan zoeken e.d., maar de eerst volgende afspraak kon pas op 9 juli of later gemaakt worden... waar heeft die kerel 't nou in godsnaam zo druk mee?
pi_50574098
@Lennert; 9 juli valt nog mee.. bij mijn huidarts is het standaard zo'n 3 maanden wachttijd.... Maar balen voor je dat het verergerd, na 5 maanden zou je toch wel verbetering moeten zien...Misschien toch een hogere dosis vragen!


Wel rustig hier overigens. Afgelopen zaterdag was ik naar een festival, en had voor de zekerheid (ondanks de slechtweervoorspelling) mijn gezicht wat ingesmeerd voordat vertrok. Wat blijkt; bijna de hele dag zon Wat een geluk dat ik er aan gedacht had om mijn gezicht nog ff in te smeren. Mijn armen (tot aan mijn mouw + nek waren wél verbrand (niet ingesmeerd), maar mijn gezicht niet écht..... gelukkig.

OJA, en ik hoef nog MAAR 3!! weekies. 'k ben nu 80 MG per dag (4x 20) aan het slikken. Dus dat is best wel Heavy. Ik doe het tóch, ondanks dat ik gewoon zo goed als CLEAN ben én ik al rond de 120 MG per kg lichaamsgewicht zit. Ik wil gewoon een blijvend resultaat, dus dán de laatste 3 weken nog maar ff een ROA-shot toch!? (1 mg per kg per dag)...Ik heb dan totaal 5.5 maand geslikt en +/- 130 mg per kg lichaamsgewicht binnengekregen.I
Haleloeja
pi_50576864
quote:
Op maandag 18 juni 2007 13:00 schreef Gelderland het volgende:
@Lennart; 9 juli valt nog mee.. bij mijn huidarts is het standaard zo'n 3 maanden wachttijd.... Maar balen voor je dat het verergerd, na 5 maanden zou je toch wel verbetering moeten zien...Misschien toch een hogere dosis vragen!
Het is alleen verergerd sinds ik terug ben van vakantie, t.o.v. van Februari - nu is 't een stuk beter
  maandag 18 juni 2007 @ 14:36:33 #131
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_50577572
damn dat jullie zo een wachttijd hebben ? ik kan meteen terecht als ik even bel.
Ik hoop dat de zon ook een beetje gaat helpen alsk op vakantie ga omdat als ik altijd op vakantie ging (toen ik nog niet iso gebruikte) en veel in de zon zat werd het aanzienlijk minder! Ok, nu heb ik dan wel grote kans op verbranden maar daar let ik dan wel weer op
I have no rival, no man can be my equal. ♥
pi_50592742
Hallo Allemaal,

Ben nieuw op dit forum, heb jullie gevonden via Google.

Ik zal mij even snel voorstellen. Mijn naam is "I-Mikkie" en ben 28 jaar.

Heb eigenlijk al vanaf mijn 12 last van acne. Heb veel verschillende middelen gebruikt, maar dat hielp niks. In 2004 heb ik mijn eerst ROA kuur gehad van 8 maanden, dat hielp goed, ben toen ruim een jaar "clean" geweest. Daarna nog een kuur van zo'n 5 maanden, hielp ook weer goed, het blijf zo'n 2 jaar weg.

En vandaag ben ik begonnen aan mijn derde kuur ..... er was weer een onderhoudsbuurtje nodig..... Aan de ene kant ben ik er wel blij mee want het is een middel wat goed werkt maar aan de andere kant zie ik wel een beetje op tegen de bijwerkingen. Hoewel ze bij mij niet zo heel erg waren, maar toch.....

Dus komende tijd zal ik jullie volgen en posten.

Groetjes !!
pi_50595717
@I-mikkiie: leuk dat er weer een nieuwe user is.... altijd handig om ervaringen te horen. Hoeveel weeg je en hoeveel slik je per dag? En wat heb je geslikt in je voorgaande kuren (altijd aan aanbevolen hoeveelheid gekomen?)

succes iig
Haleloeja
pi_50615016
Hoi I-Mikkie,

welkom op het forum en succes met je kuur.
We lezen je wel.
Groetjes Fayme
pi_50681700
Slecht nieuws; ben nu 1.5 dag gestopt met roa omdat ik al zo'n 2 dagen buikpijn heb. Vandaag ook weer de hele dag.... erg vervelend en weet niet of het door de ROA komt, maar neem ff geen risico. Heb verder geen diaree o.i.d, alleen gewoon erge buikpijn...

edit2: Heb na 3 dagen nog last van mijn buik/darmen... gister 30 mg geslikt, vanochtend 10 mg. Ik slik nu écht niets meer totdat het over gaat. Maar ik baal echt zoooooo ontzettend. Ik hoef nog maar 3 weken en wilde het gewoon graag volmaken. Mijn huid ziet er TOP uit, en wilde gewoon nog 3 weken knallen . Ik hoop dat het zondag over is, zodat ik nog 2 weken 80 Mg per dag kan slikken. Anders baal ik en moet ik deze kuur miss definitief beeindigen Nogmaals; ik baal echt heeeeeel erg dat ik nu al 3 dagen weinig ROA binnen heb en vanaf nu (totdat de pijn verdwijnt) niets meer slik...
Haleloeja
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:02:57 #136
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_50692856
Jammer Gelderland hoop dat et goed komt en het gewoon iets anders was
I have no rival, no man can be my equal. ♥
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:33:10 #137
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_50694173
quote:
Op maandag 18 juni 2007 21:32 schreef I-Mikkie het volgende:
Hallo Allemaal,

Ben nieuw op dit forum, heb jullie gevonden via Google.

Ik zal mij even snel voorstellen. Mijn naam is "I-Mikkie" en ben 28 jaar.

Heb eigenlijk al vanaf mijn 12 last van acne. Heb veel verschillende middelen gebruikt, maar dat hielp niks. In 2004 heb ik mijn eerst ROA kuur gehad van 8 maanden, dat hielp goed, ben toen ruim een jaar "clean" geweest. Daarna nog een kuur van zo'n 5 maanden, hielp ook weer goed, het blijf zo'n 2 jaar weg.

En vandaag ben ik begonnen aan mijn derde kuur ..... er was weer een onderhoudsbuurtje nodig..... Aan de ene kant ben ik er wel blij mee want het is een middel wat goed werkt maar aan de andere kant zie ik wel een beetje op tegen de bijwerkingen. Hoewel ze bij mij niet zo heel erg waren, maar toch.....

Dus komende tijd zal ik jullie volgen en posten.

Groetjes !!
2 jaar?? Blijft het niet weg dan? Tis toch iets wat enigzins met de pubertijd te maken heeft?
Ik heb niet weer zin in dat spul moet ik eerlijk zeggen... en ik ben er ook al een paar jaar vanaf.
Af en toe nog wel eens iets maarja dat heeft iedereen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  donderdag 21 juni 2007 @ 20:39:38 #138
128350 GlamourGirl
Future Celebrity
pi_50703765
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:18 schreef Ladysusy het volgende:

[..]

Wat ik me afvroeg, jij slikt 2 maal daags 2 pillen van 20. Dus in totaal 2 x 40 mg = 80 mg per dag en dan 7 maanden lang? Wow, da's veel en lang zeg!!!

Je kunt trouwens het beste de medicijnen innemen tijdens het eten. Zeker als je zo'n hoge dosis slikt, lijkt het me niet verstandig als je een vergeten dosis nog gaat inhahlen de volgende dag. Die zou ik dan gewoon overslaan
Hallo Ladysusy,

Ik las even mijn tekst terug over de dosering, toen ik zag dat ik het verkeerd had getypt. Mijn dosering is 2maal per dag 1 pil van 20 mg gedurende 8 maanden. Ik heb de eerste maand al gehad, dus ik heb er nog 7 te gaan. Dus per dag slik ik 2x20= 40 mg en dat 8 maanden lang. Zo, dat misverstand is ook weer opgelost.

Gisteren ben ik weer op afspraak geweest bij de derma en ik was binnen 5 minuten weer buiten. Wel werd hij boos toen ik zei dat ik de Iso kreeg in plaats van de Roa die hij heeft voorgeschreven. Gelukkig krijg ik nu wel de Roa van mijn apotheker maar het heeft wel wat moeite gekost.

Ondertussen merk ik eigenlijk weinig verbetering in mijn gezicht. Ja ik heb al 2 weken last van een uitbraak en er lijkt geen eind aan te komen. maar ik ben geduldig en wacht het dus rustig af.

Leuk om al die ervaringen te lezen van oud-gebruikers en die van huidige lotgenoten.
pi_50706753
Vraagje aan alle ROA gebruikers hier:
Ik heb een hele vette huid, maar niet echt veel puisten (wel veel gehad). Wel meeeters. Kun je dan ook ROA voorgeschreven krijgen? Ben die huid van mij nu wel zat en wil gewoon een mooi zacht en mat velletje, zonder glim en meeeters. Iemand een idee?
  donderdag 21 juni 2007 @ 22:42:45 #140
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_50708904
Zou het niet weten Plukie86 maar als je beginnende acné hebt die zich langzaam verergerd zou ik erover vragen bij dokter.

Had ik toen ook gedaan.. maar dan krijg je zalfjes etc en al die onzin wat amper werkt.
En ik vind het bij mij redelijk erg.. ben ik maar zelf naar de Derma gegaan en die hebben mij Iso voorgeschreven, maar zit er zelf aan te denken om ipv Iso Roa te gaan pakken maar ik weet niet of ik dat moet aangeven bij de Derma dat ik dat ga doen ? (Dat is meer een vraag naar meer ervaren gebruikers heheh)
I have no rival, no man can be my equal. ♥
pi_50735723
Hallo allemaal,

ik heb m'n 120 mg/ kg bereikt en ik ga sowieso nog 1 maand door tot 150 mg/ kg.
Als mijn rug daarna nog niet over is ga ik waarschijnlijk nog door.
Er schijnt geen max aan te zitten zei de derma gisteren, alleen een min.
Vind t wel balen, maargoed, ik vind mijn lelijke rug nog erger.
Wel ga ik er een gel bij gebruiken die de huid nog droger maakt voor mijn rug.
Iemand ervaring met Differingel?
Heb t geloof ik weleens voorbij zien komen hier.

Nou ik lees t wel.

Greetz
pi_50753752
Dit forum is echt een beetje dood aan t gaan geloof ik!
pi_50754097
differin gel heb ik ook gebruikt.. kut spul man.. maar bij ieder heeft het een ander effect.. dus gewoon proberen.. mijn update even: die ROA blijft nu hangen man of zelfs verslechterd als je het mij vraagt.. ik heb al weken achter elkaar dat ik na het scheren een abnormale uitbraak krijg rond mijn mond.. dinsdag weer naar de derma.. zit nu op 40 mg per dag , moet ik het opschroeven volgens jullie?
pi_50765404
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:30 schreef armeenio het volgende:
differin gel heb ik ook gebruikt.. kut spul man.. maar bij ieder heeft het een ander effect.. dus gewoon proberen..
Niets aan toe te voegen. Roa duurt veeeeel langer, maar helpt tenminste zonder lelijke bijwerkingen!
pi_50781854
Gisteren weer 's flink bezopen... is het dat alcohol de werking van roa tegengaat, of is het dat je lever gewoon de alcohol minder 'aanpakt' en sneller dronken bent? Het ging best snel...
  zondag 24 juni 2007 @ 16:18:43 #146
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_50789917
quote:
Op zondag 24 juni 2007 11:43 schreef lennart12 het volgende:
Gisteren weer 's flink bezopen... is het dat alcohol de werking van roa tegengaat, of is het dat je lever gewoon de alcohol minder 'aanpakt' en sneller dronken bent? Het ging best snel...
Je lever krijgt het er zwaar onder om alles te verwerken (simpel gezegd).
En dus ook slechter voor je lever, maarja ik drink ook iedere za. een stuk of 8 á 9 pils en heb nergens last van... of het de werking tegengaat weet ik niet? Ik gok van niet
I have no rival, no man can be my equal. ♥
pi_50839481
Update; mijn kuur zal er defenitief op zitten vrees ik... Heb nog steeds last van mijn buik en ga een afspraak met de dokter maken.... Of het wél of niet door de Roa komt, het voelt niet goed....

Ik kan wel janken, 5 maanden geslikt en nét nu mijn huid er top uit ging zien, ik nog 3 weken 80 mg/pd wilde slikken, krijg ik dit Ik voel me nú juist down, gewoon omdat ik heb moeten stoppen met ROA... echt zooo balen... Het ging zo lekker, weinig bijwerkingen etc. etc. (gelijk weer 2 puisten erbij :S)

Hopelijk loopt dit 'probleem' met een sisser af (geen blijvende schade) maar ook dat is natuurlijk even afwachten, het is een zeurderige pijn en nogmaals; voelt niet goed....

Ik had mijn 2e kuur graag top willen afsluiten, vooral omdat het zo goed ging de laatste week en mijn bloed ook goed was..... maar helaas
Haleloeja
pi_50931708
Update; na 2 maanden te zijn gestopt met de isotretinoïne is mijn huid weer aardig vet en verschijnen ook alweer een hoop pukkels Ik ga de huisarts maar eens bellen en hopelijk kan ik zonder eerst een afspraak te maken en al die toestanden weer beginnen.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:09:32 #149
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_50963549
Ik zat er eerst helemaal onder, niets hielp alles hopeloos (dianepil etc.)

Nu was ik gewoon mijn gezicht met unicura zeep, dep t droog en smeer sudocrem op mn smoel.

Nu , 3 weken verder ben ik volkomen puistvrij



En dat voor 5 euro
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_50964293
Ehm, dat werkt bij de mensen die hier komen niet hoor, allemaal al geprobeerd. Ik wel iig.

Ik ga weer beginnen, huisarts gebeld en het ligt alweer klaar. Kan niet wachten tot ik weer van die klote vette huid af ben Ohja, en het feit dat ik mijn haar alleen voor de show hoef te wassen en niet omdat het vet wordt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')