abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 22 mei 2007 @ 17:33:04 #1
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_49652371
quote:
Uitstoot kooldioxide hoger dan gevreesd

Uitstoot kooldioxide hoger dan gevreesdDe uitstoot van het broeikasgas kooldioxide (CO2) op aarde stijgt sneller dan gevreesd. De toename is zelfs groter dan in de somberste scenario's van de Verenigde Naties. Dat meldden Amerikaanse onderzoekers in het wetenschappelijke blad Proceedings of the National Academy of Sciences.

Kooldioxide komt vrij bij de verbranding van fossiele brandstoffen als olie, kolen en gas. Volgens de vorsers is er vooral sprake van een grote toename van de uitstoot in opstomende economieën als China en India. De wereldwijde jaarlijkse groei van de uitstoot ligt sinds 2000 op gemiddeld 3,1%. In het voorgaande decennium beliep de gemiddelde jaarlijkse groei 1,1%.

De wetenschappers noemen hun bevindingen alarmerend. Weliswaar zeggen steeds meer naties dat er iets moet gebeuren, maar de uitstoot blijft in de praktijk alleen maar groeien, melden de onderzoekers
http://www.nieuwnieuws.nl(...)oxide_hoger_dan.html

Hopelijk komen ze binnenkort tot de conclusie dat de opwarming van de aarde allemaal toch niet meer tegen te houden is en dat alle maatregelen kansloos zijn. Zijn we mooi van dat gezeik af en kunnen ze zich bezig gaan houden met de gevolgen (hoewel ik geen nadelen zie) ervan.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_49652434
ja conclusie: china platgooien!
  dinsdag 22 mei 2007 @ 17:37:11 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_49652507
I farted
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_49652740
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:37 schreef soylent het volgende:
I farted
Dag Noordpool
  dinsdag 22 mei 2007 @ 18:43:59 #5
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_49655060
Och, als ze het in de kamer nog nieteens eens kunnen worden over het gebruik van bepaalde lampen, zou ik op korte termijn niet te veel concreets verwachten.
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_49664399
Die co2 uitstoot hebben we toch niet meer in de hand, wat we ook willen.
Gewoon doorgaan met wat we nu doen en de gevolgen accepteren.

Goedkoper en met veel minder stress, ooit houd het toch op.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:22:47 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49699334
Is er ook al bekeken hoeveel % daadwerkelijk echt aan de mensen is toe te rekenen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:00:19 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_49701011
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:22 schreef Martijn_77 het volgende:
Is er ook al bekeken hoeveel % daadwerkelijk echt aan de mensen is toe te rekenen?


Momenteel 100%, maar ik heb vernomen dat enkele apenstammen ook bezig zijn aan een kolencentrale. Ik weet niet hoe ver ze al daarmee zijn.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:03:32 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49701132
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:00 schreef soylent het volgende:

[..]



Momenteel 100%, maar ik heb vernomen dat enkele apenstammen ook bezig zijn aan een kolencentrale. Ik weet niet hoe ver ze al daarmee zijn.
Ik heb gehoord dat Bokito de nieuwste schema's had gejat!
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:04:24 #10
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_49701172
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:00 schreef soylent het volgende:

[..]



Momenteel 100%, maar ik heb vernomen dat enkele apenstammen ook bezig zijn aan een kolencentrale. Ik weet niet hoe ver ze al daarmee zijn.


Precies. Er zit ook pas 200 jaar CO2 in de lucht.


The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_49701274
Hm: De mensheid stoot meer koolstofdioxide uit dan men eerder berekend had (eigelijk: de uitstoot zit in het hoogste bereik van de voorspellingen, maar goed), dus we kunnen er niets meer aan doen!

Ergens klopt er iets niet, denk ik.
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:06:51 #12
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49701284
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:04 schreef Xtreem het volgende:

[..]



Precies. Er zit ook pas 200 jaar CO2 in de lucht.


Ja want bomen enzo leven op stikstof enzo
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:08:10 #13
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_49701351
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:33 schreef Kadesh het volgende:

[..]
(hoewel ik geen nadelen zie) ervan.
Probeer nog 'ns na te denken.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:08:39 #14
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_49701373
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:04 schreef Xtreem het volgende:

[..]



Precies. Er zit ook pas 200 jaar CO2 in de lucht.


..want dit onderzoek ging over CO2 in de lucht?

Oh nee, het ging over emissies.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_49701419
De nadelen zijn bekend: woestijnvorming, zwaardere stormen en overstromingen. Dat zijn op zich al nare dingen, maar ze kunnen ook nog eens nare effecten hebben: schaarste, vluchtelingen en oorlog. Zulks in natuurlijk niet onbekend, maar een toename daarvan, is nadelig. Zou ik zeggen.
pi_49701639
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:33 schreef Kadesh het volgende:
(hoewel ik geen nadelen zie) ervan.
1 klein nadeeltje van de velen, uitsterven van leven in de oceanen:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/6665147.stm
quote:
''''As CO2 is absorbed by the oceans, it makes them more acidic, harming populations of marine organisms such as coral. The latest study suggests that phenomenon will only get worse over the century.

"The problem is that the extra CO2 from human emissions stays in the surface ocean and does not get removed to deep waters," said Dr Le Quere.

"So the problem gets worse, because the biological organisms affected by ocean acidification live, of course, at the surface where there is sunlight.''

It was assumed that, as human activities released more CO2 into the atmosphere, ocean sinks would keep pace, absorbing a comparable percentage of this greenhouse gas.

The breakdown in efficiency of these sinks was an expected outcome, but not until the second half of the 21st Century.

This effect had been predicted by climate scientists, and is taken into account - to some extent - by climate models. But it appears to be happening 40 years ahead of schedule.
Nog een klein nadeeltje: water wordt nog een groter probleem dan olie, dus meer oorlogen.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/6666495.stm
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:24:56 #17
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49702060
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:34 schreef boedoe het volgende:
ja conclusie: china platgooien!
Nadeel: na de tweede bommenronde erachterkomen dat de electronica voor de 'smart bombs' die je afgooit in china gemaakt wordt. Erm, werd.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_49709364
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:09 schreef Monidique het volgende:
De nadelen zijn bekend: woestijnvorming, zwaardere stormen en overstromingen. Dat zijn op zich al nare dingen, maar ze kunnen ook nog eens nare effecten hebben: schaarste, vluchtelingen en oorlog. Zulks in natuurlijk niet onbekend, maar een toename daarvan, is nadelig. Zou ik zeggen.
Nadelig is het zeker, maar willen we het allemaal wel anders?
Ik bedoel, niemand wil zijn auto laten staan, sterker nog, het zou alleen maar nadelig zijn voor de heilige economie.
Minder industrie willen we ook niet, ook dat is nadelig voor de economie.
Alle mileu eisen zijn een druppel op de gloeiende plaat, zeker wereld wijd.

Daarom, waarom niet gewoon door gaan, en de "natuurlijke" rampen met alle hedendaagse middelen proberen te bestrijden en er mee te leren leven.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  donderdag 24 mei 2007 @ 00:23:02 #19
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49709603
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 00:15 schreef Mr_Memory het volgende:

Ik bedoel, niemand wil zijn auto laten staan, sterker nog, het zou alleen maar nadelig zijn voor de heilige economie.
Y'know, mocht energie opeens onbetaalbaar worden, dan moet je eens zien hoe snel je went aan bizarre omstandigheden.

Ik durf er wel een kratje goedbewaarde malt whiskey op in te zetten dat 'civilization as we know it' in een paar maanden tijd totaal ineen kan storten, en dat we een-twee jaar later gewend zijn aan 't feit dat we *geen* warm water, electriciteit en gas meer hebben, en dat je blij mag zijn als je een paard hebt.

Ow, en de albert heijn is natuurlijk dicht.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_49710055
Nou, grootschalige genocide dan maar!
  donderdag 24 mei 2007 @ 00:40:41 #21
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_49710082
Mmm ik had juist gehoord dat het nog wel iets meeviel ok dan maar masaal dood
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_49710100
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 00:23 schreef gronk het volgende:

[..]

Y'know, mocht energie opeens onbetaalbaar worden, dan moet je eens zien hoe snel je went aan bizarre omstandigheden.

Ik durf er wel een kratje goedbewaarde malt whiskey op in te zetten dat 'civilization as we know it' in een paar maanden tijd totaal ineen kan storten, en dat we een-twee jaar later gewend zijn aan 't feit dat we *geen* warm water, electriciteit en gas meer hebben, en dat je blij mag zijn als je een paard hebt.

Ow, en de albert heijn is natuurlijk dicht.
Dat is toch precies wat ik bedoel, mischien moeten we er wel mee leren omgaan als het allemaal slecher gaat.
Face it, het houdt toch allemaal een keer op met moeder aarde.

Niemand wil zijn huidige levenstandaart verminderen, sterker nog, vele landen (India, China en Pakistan) willen het alleen maar verhogen, en terecht, maar met alle gevolgen van dien!
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  donderdag 24 mei 2007 @ 00:46:36 #23
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49710210
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 00:41 schreef Mr_Memory het volgende:

Dat is toch precies wat ik bedoel, mischien moeten we er wel mee leren omgaan als het allemaal slecher gaat.
Ja, maar het *hoeft* niet.

Ik vermoed trouwens dat je dan al snel in een mad-max-achtige situatie komt, met tot de tanden bewapende high-tech hot-spots, en waarbij de rest van de wereld het met middeleeuwse toestanden moet doen.

't zou trouwens wel een bak zijn als de kernfusiejongens, netjes conform planning, in 2040 hun reactors op de markt gooien.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 24 mei 2007 @ 02:46:23 #24
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 24 mei 2007 @ 07:52:26 #25
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_49712900
Zoals ik al zei, ik zie geen nadelen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')