abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 22 mei 2007 @ 16:27:31 #1
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_49649726
Post ik eens en ja hoor...vol haha!



Het topic voor mensen die graag een kindje willen, maar voor wie het nog niet helemaal uitkomt. Ik zeg mensen, want ik kan me voorstellen dat er ook mannen zijn bij wie er wat rammelt, al kunnen ze zelf geen kind dragen.

Voorgaande delen:
Het grote rammelaars-topic, deel 1
Het grote 'rammelaars' topic, deel 2
Het grote 'rammelaars' topic, deel 3
Het grote 'rammelaars' topic, deel 4
Het grote 'rammelaars' topic, deel 5
Het grote 'rammelaars' topic, deel 6
Het grote 'rammelaars' topic, deel 7
Het grote 'rammelaars' topic, deel 8
Het grote 'rammelaars' topic, deel 9
Het grote 'rammelaars' topic, deel 10
Het grote 'rammelaars' topic, deel 11

[ Bericht 65% gewijzigd door BE op 22-05-2007 17:23:41 ]
  dinsdag 22 mei 2007 @ 17:10:05 #2
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_49651484
quote:
Op zondag 20 mei 2007 19:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Doe maar baby! Nu! Financiële zekerheid is toch een wassen neus... Of je moet opeens de loterij winnen, maar daar moet je niet vanuit gaan. Die 10 miljoen is namelijk voor mij...
Ja dat klinkt echt heel verleidelijk enzow. Maar de kans dat ik tijdens mn zwangerschap zonder werk kom te zitten is best groot, en ik weet eigenlijk niet of daar ook dingen voor zijn geregeld dat je dan geld/uitkering/whatever krijgt (ik ben uitzendkracht, zonder contract etc).

En toen we Noah kregen hadden we niet zoveel geld. We hebben gelukkig heel veel spullen gekregen, waar we echt heel blij mee zijn. Maar het lijkt me nu ook zo leuk om zelf dingen te kunnen kopen en uit te zoeken, en een echt babykamertje te maken, en niet te vergeten fatsoenlijke zwangerschapskleren te kunnen dragen.

Verder ben ik echt niet zo'n type dat alles perfect voor elkaar wil hebben, ik zie wel hoe het gaat meestal en dan komt het ook wel goed. Ik hoef niet persé een vast contract voor onbepaalde tijd te hebben ofzow. Maar wekunnen het ons niet permitteren dat ik zonder werk/inkomsten kom te zitten
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_49651847
Een openingspost die niet helemaal de openingspost is mag ook wel een keertje, toch?




Het topic voor mensen die graag een kindje willen, maar voor wie het nog niet helemaal uitkomt. Ik zeg mensen, want ik kan me voorstellen dat er ook mannen zijn bij wie er wat rammelt, al kunnen ze zelf geen kind dragen.

Voorgaande delen:
Het grote rammelaars-topic, deel 1
Het grote 'rammelaars' topic, deel 2
Het grote 'rammelaars' topic, deel 3
Het grote 'rammelaars' topic, deel 4
Het grote 'rammelaars' topic, deel 5
Het grote 'rammelaars' topic, deel 6
Het grote 'rammelaars' topic, deel 7
Het grote 'rammelaars' topic, deel 8
Het grote 'rammelaars' topic, deel 9
Het grote 'rammelaars' topic, deel 10
Het grote 'rammelaars' topic, deel 11

Deel 12 dus! Rammel on
  dinsdag 22 mei 2007 @ 17:22:31 #4
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_49651997
Haha heel erg bedankt! Ben hier nog niet zo'n ster in !
  dinsdag 22 mei 2007 @ 17:24:28 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49652061
Hij staat ook in de OP nu hoor.

Oh en Fruppel, als je ooit eens heel graag bekend wil maken wie je bent...
Dat envelopje bovenaan werkt prima hoor!
Ik ben echt te nieuwsgierig voor dit soort dingen.
***
pi_49652065
Meneer-Smoezie is er erg mee bezig, met of hij nou wel of geen kinderen wil. Eigenlijk wil hij wel een kindje, maar dan pas vanaf een jaar of 2 oud Nou ja, ik lach wel, maar ik rammel haast al mijn onderdelen er af ( ) dus ik word er nog steeds flink nerveus van dat hij het nog niet weet.

Een kindje lijkt hem geweldig om dingen te leren, om het op te zien groeien, om alles mee te maken. Maar niet als baby, want 'dan heb je er niets aan' even bruut gezegd. Dan ziet hij het alleen maar als een grote last. Hij ziet dus enorm op tegen het baby-gedeelte. Slapeloze nachten, hoe het te combineren met onze banen etc. Hij wil nog even flink genieten van het feit dat we het fijn hebben samen. En dat snap ik ook heel goed, maar ik word deze zomer 34 dus àl te lang wachten lijkt me niet verstandig.
Ik wou dat er niet zoiets bestond als een biologische klok Laatst las ik weer een artikel over procenten en kansen, leeftijdsgerelateerd zeg maar. Dat je kansen zo snel slinken is echt niet te geloven.

Dit had ik al een paar keer verteld, maar ik moest het toch weer even kwijt hier. Is best fijn om af en toe even je hart te luchten tegen eigenlijk complete 'vreemden' (op een paar na dan ).
pi_49652115
Dank je, BE, leukste-aanstaande-mama-die-ik-ken
  dinsdag 22 mei 2007 @ 17:26:50 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49652140
Smoezie
Het is en blijft zo vreselijk lastig dit soort dingen, want het is idd echt niet zo dat je nog jaren hebt voor hem om te twijfelen zeg maar. Ik hoop zo dat hij een beetje bij draait als zijn neefje/nichtje geboren is.

En een dikke voor je post hierboven!
***
pi_49652385
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:26 schreef Brighteyes het volgende:
Smoezie
Het is en blijft zo vreselijk lastig dit soort dingen, want het is idd echt niet zo dat je nog jaren hebt voor hem om te twijfelen zeg maar. Ik hoop zo dat hij een beetje bij draait als zijn neefje geboren is.

En een dikke voor je post hierboven!
Je bent lief!

Weet je wat wel fijn was... afgelopen weekend waren zijn ouders bij ons en toen waren we lekker aan het praten met zijn viertjes. En toen hebben we het aan ze verteld, dat hij zo twijfelt. Dat was fijn joh! Ondanks het feit dat het best eng was, omdat de twijfel dan zo 'officieel' wordt zeg maar en zo belangrijk dat je het met mensen gaat delen die dichtbij je staan.
Maar zijn ouders zeiden hele goede dingen. Niet om hem persé over te halen ofzo (wel een beetje natuurlijk ) maar over hoe zij het hebben ervaren met hun zoons als baby. En dat hij zo'n leuke en goede vader zou zijn. Dat het vanzelf komt, als hij het nog een beetje tijd geeft. En dat hij eerst ook helemaal niet van honden hield (wat een vergelijking ), het zelfs een beetje jammer vond om te merken dat ik een hondje heb toen hij mij ontmoette en als je hem nu ziet met dat beest dan lach je je rot! Hij zou nooit meer zonder dat beestje willen en kust hem ook goedenacht in bed enzo
Het is een gekke vergelijking, maar hij moest er erg om lachen, fijn om er zo luchtig over te kunnen praten. En een beetje waarheid zit er wel in natuurlijk, dat gevoelens ook kunnen groeien en veranderen.

De volgende dag stuurde zijn moeder een stripje op uit de Margriet, geadresseerd aan hem dus, met een 'sorry voor de postzegel' op de envelop (op de postzegel stond een kinderwagen ). Het stripje ging over een oververmoeide vader die op zijn werk zijn collega's ging zitten luizen, omdat hij in de war was met zijn taak als luizenvader op school.... *grijns*.

Sorry voor het lange klepverhaal. Maar zoals gezegd, het is zo fijn om hier zo nu en dan even lekker te miepen
  dinsdag 22 mei 2007 @ 19:10:39 #10
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_49656086
Smoezie dat verhaal over het hondje! Haha het is inderdaad best een goede vergelijking!
En volgens mij vindt iedere man zijn eigen baby uiteindelijk WEL leuk en is er heel gek mee. Ook mijn man zegt nu al dat hij baby's niks aan vind, ''want die kunnen niet veel''.
Bij jou lijkt het me nog misschien wel een beetje extra moeilijker omdat leeftijd toch ook wel meegaat spelen.. ik hoop dat je man binnenkort een beslissing maken kan, wat de uitkomst dan ook moge zijn..
voor jou

Het is inderdaad lekker om hier gewoon van je af te kletsen! Ik rammel echt al maanden iedere dag!
Het is misschien wel een beetje een obsessie, maar over het algemeen geen vervelende
Pak ik mn babybewaardoos er weer even bij en ga kijken naar wat ik al verzameld heb.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  dinsdag 22 mei 2007 @ 19:19:15 #11
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_49656454
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:24 schreef Brighteyes het volgende:
Hij staat ook in de OP nu hoor.

Oh en Fruppel, als je ooit eens heel graag bekend wil maken wie je bent...
Dat envelopje bovenaan werkt prima hoor!
Ik ben echt te nieuwsgierig voor dit soort dingen.
!

Bekend maken doe ik me verder lekker nog niet hier, dat komt wel als het zover is!

je hebt een pm
pi_49656516
Lief, MevrouwKorn!

Maar vertel, jij hebt een babybewaardoos? (Daar moet je niet te lang over nadenken, over die naam) Biecht eens op wat er allemaal al in zit? Haha! Leuk! Net als BE, die al die tijd al de tubetjes verf voor de babykamer in de kast had liggen

Ik zou het liefst vast een Evelien bakfiets en zo'n hangwiegje kopen. Maar dat moest ik nog maar even niet doen. (Hoewel, het hondje kan ook in de bakfiets, en in het wiegje eigenlijk ook wel)
pi_49656574
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 19:19 schreef Fruppel het volgende:

[..]

!

Bekend maken doe ik me verder lekker nog niet hier, dat komt wel als het zover is!

je hebt een pm
Tegen de nieuwsgierigheid van BE kan je niet op he, dan geef je je gewonnen
Ik snap het trouwens volledig, dat anonieme. Doe ik ook

En ook bij mij wist BE het binnen een uur, geloof ik
  dinsdag 22 mei 2007 @ 19:24:26 #14
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_49656678
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 19:21 schreef Smoezie het volgende:

[..]

Tegen de nieuwsgierigheid van BE kan je niet op he, dan geef je je gewonnen
Ik snap het trouwens volledig, dat anonieme. Doe ik ook

En ook bij mij wist BE het binnen een uur, geloof ik
Vind dan anonieme heel lekker, voelt een stuk veiliger !

Ach ja BE is toch BE he! Soms moet je een geheimpje maar verklappen
pi_49656849
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 19:24 schreef Fruppel het volgende:

[..]

Vind dan anonieme heel lekker, voelt een stuk veiliger !

Ach ja BE is toch BE he! Soms moet je een geheimpje maar verklappen
Voelt lekker veilig ja. En TOCH heb ik nog bij sommige stukjes die ik hier schrijf (bv over mijn schoonouders die zaterdag op visite waren en dat stripverhaaltje opstuurden) dat ik véél te herkenbare dingen opschrijf en dat ik alsnog 'herkend' word Beetje paranoia Alsof mijn schoonouders eens even lekker in een Rammeltopic zouden gaan lezen...

BE is BE inderdaad, gelukkig wel En je geheimpje is veilig bij haar, maar dat wist jij ook al wel, anders had je het haar niet verteld
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:16:10 #16
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49659000
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:24 schreef Smoezie het volgende:
Meneer-Smoezie is er erg mee bezig, met of hij nou wel of geen kinderen wil. Eigenlijk wil hij wel een kindje, maar dan pas vanaf een jaar of 2 oud Nou ja, ik lach wel, maar ik rammel haast al mijn onderdelen er af ( ) dus ik word er nog steeds flink nerveus van dat hij het nog niet weet.

Een kindje lijkt hem geweldig om dingen te leren, om het op te zien groeien, om alles mee te maken. Maar niet als baby, want 'dan heb je er niets aan' even bruut gezegd. Dan ziet hij het alleen maar als een grote last. Hij ziet dus enorm op tegen het baby-gedeelte. Slapeloze nachten, hoe het te combineren met onze banen etc. Hij wil nog even flink genieten van het feit dat we het fijn hebben samen. En dat snap ik ook heel goed, maar ik word deze zomer 34 dus àl te lang wachten lijkt me niet verstandig.
Ik wou dat er niet zoiets bestond als een biologische klok Laatst las ik weer een artikel over procenten en kansen, leeftijdsgerelateerd zeg maar. Dat je kansen zo snel slinken is echt niet te geloven.

Dit had ik al een paar keer verteld, maar ik moest het toch weer even kwijt hier. Is best fijn om af en toe even je hart te luchten tegen eigenlijk complete 'vreemden' (op een paar na dan ).
Dat hele kleine baby-achtige duurt maar heel kort hoor!

Vanaf drie maanden worden het al echt "mensjes" (ik werd laatst al helemaal emo bij het opruimen van alle maat 50-56 kleertjes )

En slapeloze nachten..ik vind het enorm meevallen hoor...even een voeding 's nachts en je slaapt weer verder, en dat ook alleen de eerste weken.
Tja, ze hebben wel een keer kramp of zo, maar goed ms bof ik wel gewoon (qua slaapgedrag)! (behalve dat meneer nu dus 's avonds niet meer naar bed wil ).

Maar verder valt het me 100 % mee eerlijk gezegd Al die horrorverhalen die je soms hoort...

Maar goed, dat hebben volgens mij alle mannen hoor..dat ze met die heel kleine inieminiebeebs niet goed weten wat ze ermee aan moeten, naja, dan zorg jij er toch voor, en dan kan papa straks lekker met hem gaan zwemmen, of voetballen ( of balletten )

En ze nemen lekkere wijven mee naar huis als ze 18 zijn (misschien als extra lokkertje? )

Kijk, Dean leest zelfs al boeken en hij verteld hele verhalen, 3,5 mnd oud




[ Bericht 3% gewijzigd door Vivi op 22-05-2007 20:25:50 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_49659103
Jullie jagen er nogal wat posts door

Welkom Fruppel en wat moet het leuk zijn om te weten dat je hier niet lang moet blijven
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:20:32 #18
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49659220
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 19:20 schreef Smoezie het volgende:
Lief, MevrouwKorn!

Maar vertel, jij hebt een babybewaardoos? (Daar moet je niet te lang over nadenken, over die naam) Biecht eens op wat er allemaal al in zit? Haha! Leuk! Net als BE, die al die tijd al de tubetjes verf voor de babykamer in de kast had liggen

Ik zou het liefst vast een Evelien bakfiets en zo'n hangwiegje kopen. Maar dat moest ik nog maar even niet doen. (Hoewel, het hondje kan ook in de bakfiets, en in het wiegje eigenlijk ook wel)
Gewoon al die dure spulletjes kopen en dan zeggen "Zonde he schat, dat dat spul daar maar ligt stof te vangen"
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_49660684
wat een schatje Vivi..

vanmiddag mijn neefje van 1,5 dag oud vastgehad... Nu wordt er van verschillende kanten geroepen dat het onze beurt nu is... Maar ergens twijfel ik de laatste tijd weer erg of het wel verstandig is enzo, en sowieso komt het er de eerste twee jaar nog niet van, dus ergens vind ik het ook moeilijk, die opmerkingen.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_49660727
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:51 schreef teigan het volgende:
wat een schatje Vivi..

vanmiddag mijn neefje van 1,5 dag oud vastgehad... Nu wordt er van verschillende kanten geroepen dat het onze beurt nu is... Maar ergens twijfel ik de laatste tijd weer erg of het wel verstandig is enzo, en sowieso komt het er de eerste twee jaar nog niet van, dus ergens vind ik het ook moeilijk, die opmerkingen.
En heb je er iets op gezegd? (ik zou dat namelijk gedaan hebben )
pi_49660774
Ik heb geroepen dat mijn schoonzusje eerst nog weer een keer mag..

verder zijn die twijfels toch iets van ons, daar hebben we het soms met vrienden over, maar niet met ouders ofzo
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_49660856
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:52 schreef teigan het volgende:
Ik heb geroepen dat mijn schoonzusje eerst nog weer een keer mag..


Ik heb het onlangs tegen iemand gezegd die de laatste tijd nogal aan het doordrammen was (in mijn rammelende ogen natuurlijk ). Gewoon gezegd: voor mij liever gisteren dan vandaag, maar het zal toch niet voor binnen het jaar zijn... Hoe jammer we dat allebei vinden. En heb er maar direct bijgezegd dat die persoon geen schuldgevoel moest hebben
pi_49660862
Viev lief, ik lig weer helemaal in een deuk om je. Thanks
Ik ga jouw stuk over 'dat het allemaal reuze meevalt' straks aan Smoezie-Man laten lezen. Alleen als hij bij het balletten-stukje aankomt moet ik hem maar even afleiden, zodat hij daar overheen leest

Zelf vind ik het trouwens ook wel erg fijn om even te lezen dat het allemaal wel mee valt. Want ook al ben ik dan al een heel eind (dat IK het tenminste wel durf en wil inmiddels, in tegenstelling tot heel wat Rammeltopics geleden ) lijkt het mij ook allemaal wel eng. Door jouw stukje echter niet meer (zo)
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:02:54 #24
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49661243
Mens, als er 1 iemand het eng vond was ik het wel, maar echt, het valt me zó mee, het gaat gewoon vanzelf..en tuurlijk moet je dingen "inleveren" zoals niet meer spontaan de deur uit kunnen lopen enzo..maar goed, cliché numero uno; je krijgt er zoveel voor terug
Hij hoort gewoon bij mij en niks voelt als een opoffering eigenlijk

Die kleine is echt mijn grootste vriend

En vraag eens aan je vriend hoe hij (jullie) zichzelf later ziet: alleen met z'n tweetjes tegen elkaar aankoekeloerend? Óf met z'n allen aan een grote tafel in zo'n Italiaanse boomgaard, jaja, en dan met z'n allen door elkaar praten en lachen en Smoezie-mama die in als stralend middelpunt fungeert van alle verhalen en discussies en en enz..

Moet ik het ballet stukje even editten?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_49662531
Wou je niet beetje onder kloon posten?
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:38:13 #26
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_49663146
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 19:20 schreef Smoezie het volgende:
Lief, MevrouwKorn!

Maar vertel, jij hebt een babybewaardoos? (Daar moet je niet te lang over nadenken, over die naam) Biecht eens op wat er allemaal al in zit? Haha! Leuk! Net als BE, die al die tijd al de tubetjes verf voor de babykamer in de kast had liggen

Ik zou het liefst vast een Evelien bakfiets en zo'n hangwiegje kopen. Maar dat moest ik nog maar even niet doen. (Hoewel, het hondje kan ook in de bakfiets, en in het wiegje eigenlijk ook wel)
Ja ik wil ook een Evelien bakfiets!!!! Evelien vind ik trouwens erg leuke serie
Vooral die dochters ge-wel-dig

Ik heb een krat waar ik dus van alles in bewaar, van leuke marktplaats merkkleertjes die ik niet kon weerstaan tot het eerste hemdje van mezelf van vroeger.
Maar voornamelijk dus nieuwe dingen, zo af en toe kan ik de verleiding niet weerstaan en koop ik dus zelf wat, of als ik een kraamkadootje moet kopen koop ik dus ook wat alvast voor mezelf een knuffeltje ofzo.
Dus geen positiekleding ofzo hoor , en het is nou ook weer niet zo dat ik maandelijks wat koop, hoewel het krat wel propvol is al, dusse laten we hopen dat ik snel met goed nieuws komen kan.. ik heb toch nog steeds (en dat is niet alleen hoop) het gevoel dat dat nog wel dit jaar zal zijn.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:53:29 #27
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_49664012
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:18 schreef leonieke het volgende:
Jullie jagen er nogal wat posts door

Welkom Fruppel en wat moet het leuk zijn om te weten dat je hier niet lang moet blijven
Zeker weten dat het leuk is! Zo spannend allemaal!
Het gerammel is dan ook wel meteen op zijn hoogtepunt hoor, heb af en toe het idee dat ik aan niets anders meer kan denken!
pi_49664286
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:53 schreef Fruppel het volgende:

[..]

Zeker weten dat het leuk is! Zo spannend allemaal!
Het gerammel is dan ook wel meteen op zijn hoogtepunt hoor, heb af en toe het idee dat ik aan niets anders meer kan denken!
Dat gevoel ken ik niet, se
Neenee, ik ben echt blij voor jou (wie je ook bent... en ow, wist je dat Belgen ook nieuwsgierig kunnen zijn? ) dat het rammelen niet te lang moet duren voor jou

Ik probeer er nog steeds zo weinig mogelijk aan te denken momenteel. Mij straks terug volop storten op de voorbereidingen voor ons kan ik mijn gedachten weer wat verzetten
pi_49668384
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:26 schreef leonieke het volgende:
Wou je niet beetje onder kloon posten?
Woops Ik ben hier echt stom in.
Nou ja, op zich niet heel erg, want dit is nog steeds niet 'wie ik vroeger op Fok was'.
Maar misschien dat BE zo lief wil zijn..... Om gewoon die hele post weg te halen?
  woensdag 23 mei 2007 @ 06:40:03 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49673201


Oh, en Viev, ik moest slikken bij je italiaanse tafel.
***
pi_49673763
Dikke BE
Ik had hetzelfde bij de Italiaanse tafel Jij zag het ook helemaal voor je he!
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:32:46 #32
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_49681232
Oh babietjes zijn echt wel leuk hoor, het ontwikkelen gaat zo snel Ik wil een nieuwe
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:49:25 #33
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_49686676
Van het weekend heb ik gehoord dat er een vriendin van me zwanger is. Er zijn er nu dus 3 vriendinnen zwanger..
Ik word daar soms zoooo jaloers van
Vriendlief zegt dan dat onze tijd nog wel komt en dat is natuurlijk wel zo..Eerst in december naar Zuid-Afrika en stiekem hoop ik dat ik geen malariatabletten hoef te slikken want dan moeten we nog langer wachten
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:53:06 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49686803
Waar gaan jullie heen in Z-A?
***
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:53:40 #35
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49686831
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 06:40 schreef Brighteyes het volgende:


Oh, en Viev, ik moest slikken bij je italiaanse tafel.
! dat is echt mijn meest ideale toekomst beeld, in zo'n boomgaard weet je wel, met z'n allen door elkaar pratend, roepend, felle discussies en warme conversaties, (klein) kindjes die rond de tafel rennen, en dan het ultieme : Smoez, BE en Vivi-meet in de boerenkeuken en de mannen wijn opentrekken en stoer doen en wij dan van : " "

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:58:13 #36
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_49686994
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:53 schreef Brighteyes het volgende:
Waar gaan jullie heen in Z-A?
Wij gaan van Johannesburg naar Kaapstad (of andersom en we gaan 1dag naar het Krugerpark (we slapen 2 nachten bij het Krugerpark in de buurt)
pi_49697698
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:53 schreef Vivi het volgende:

[..]

! dat is echt mijn meest ideale toekomst beeld, in zo'n boomgaard weet je wel, met z'n allen door elkaar pratend, roepend, felle discussies en warme conversaties, (klein) kindjes die rond de tafel rennen, en dan het ultieme : Smoez, BE en Vivi-meet in de boerenkeuken en de mannen wijn opentrekken en stoer doen en wij dan van : " "

Ohhhhh..... zullen we maar vast een datum prikken???

* Smoezie checkt inlognaam, ja... oke... post!

[ Bericht 6% gewijzigd door Smoezie op 25-05-2007 12:18:30 ]
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:46:18 #38
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_49743563
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:57 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dat gevoel ken ik niet, se
Neenee, ik ben echt blij voor jou (wie je ook bent... en ow, wist je dat Belgen ook nieuwsgierig kunnen zijn? ) dat het rammelen niet te lang moet duren voor jou

Ik probeer er nog steeds zo weinig mogelijk aan te denken momenteel. Mij straks terug volop storten op de voorbereidingen voor ons kan ik mijn gedachten weer wat verzetten
Volgens mij is iedereen wel een beetje nieuwsgierig maar helaas ik hou het lekker even voor me !

Lekker dat je je gedachten kunt verzetten zo door de voorbereidingen op je !
Ik heb het lekker druk op mijn werk dus dat scheelt ook een boel, zo kom ik de komende weken wel iets minder hard rammelend door!
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:48:12 #39
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_49743625
quote:
* Smoezie checkt inlognaam, ja... oke... post!
lastig he al die dubbele inlognamen...vind het nu al een gepuzzel en ben benieuwd wanneer ik de mist in ga haha!
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:48:48 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49743644
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:58 schreef JacMar het volgende:

[..]

Wij gaan van Johannesburg naar Kaapstad (of andersom en we gaan 1dag naar het Krugerpark (we slapen 2 nachten bij het Krugerpark in de buurt)
Hmmm, dan zou je mss pech kunnen hebben vwb malaria... Weet het niet helemaal zeker, de GGD kan je meer vertellen.
***
pi_49763781
*rammel rammel*
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 19:04:56 #42
108648 cattie
lieve moeder
pi_49772028
Vandaag heb ik een babytje van 5 weken gezien. Daarbij vergeleken is Ive echt al weer zo groot! Zo'n klein babytje is wel erg leuk...
  maandag 28 mei 2007 @ 09:10:16 #43
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_49844061
Gisteren op een kraamfeest geweest. Was behoorlijk groots aangepakt en vooral heel sjiek.
Maar het babietje was zoooo lief (6,5 week oud).

Helaas niet lief genoeg om mijn vriend ook aan het rammelen te krijgen, hoewel hij wel te spreken was over de andere kindertjes die er rond liepen (waarvan er niet eentje schreeuwde of gilde etc).

Ik rammel gewoon verder...
  maandag 28 mei 2007 @ 14:09:40 #44
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_49851258
Ik ga die rammelende eierstokken van mij maar eens stevig vastbinden denk ik. M'n moeder heeft al een zwangerschapstest voor me gekocht "Dan heb je hem alvast" Iets teveel over baby's gehad dus de laatste tijd
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 28 mei 2007 @ 14:19:51 #45
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49851648
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 19:04 schreef cattie het volgende:
Vandaag heb ik een babytje van 5 weken gezien. Daarbij vergeleken is Ive echt al weer zo groot! Zo'n klein babytje is wel erg leuk...
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_49865479
mag ik ook weer ff flink meerammelen??

Vandaag naar de Megastores geweest en ook even naar de Prenatal.. Daar stond een mevrouw met een ienieminieminieminietje.. en toen hoorde ik mijn eierstokken weer flink rammelen...
Vriendje zei, als jij een groter huis regelt, zal ik er eens over na denken.. AARRGGHHHH
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_49865693
quote:
Op maandag 28 mei 2007 21:07 schreef Vicky het volgende:
mag ik ook weer ff flink meerammelen??

Vandaag naar de Megastores geweest en ook even naar de Prenatal.. Daar stond een mevrouw met een ienieminieminieminietje.. en toen hoorde ik mijn eierstokken weer flink rammelen...
Vriendje zei, als jij een groter huis regelt, zal ik er eens over na denken.. AARRGGHHHH
Je hebt toch direct alle immosites zitten doorsnuisteren?
pi_49866125
eerst moet dit huis verkocht worden en dan gaan we op zijn vroegst pas volgend jaar herfst doen...
ik hoop eerder
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_49866414
Misschien win je binnenkort Euromillions en kan je dit huis houden én een groter huis kopen.

Hoe? Mijn fantasie slaat op hol?
pi_49866805
whaha de Staatsloterij dan maar...ach, ik blijf gewoon door rammelen en we zien wel waar het schip strand....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 28 mei 2007 @ 21:45:17 #51
100412 mefke79
komt goed!
pi_49867001
Nee, Leonieke, je fantasie slaat niet op hol...zoiets noem je positief denken...

Ik zou afgelopen week -eindelijk- te horen krijgen wat mijn nieuwe salaris gaat worden, maar helaas...iedereen is het er over eens dat er een nieuw salaris moet komen, maar nu moet er nog een afspraak gepland gaan worden tussen mij, leidingevenende en HRM mens. Lastig, want ik weet dat HRM mens volgende week op vakantie gaat. En we zitten gewoon te wachten op dat extra geld om het goed mee te nemen in de berekeningen (ik ben zo iemand die alles doorrekent).
Ondertussen vermaak ik me maar met inlezen, want het is toch wel heel handig om nu vast te weten hoeveel we moeten sparen voor een leuke en mooie kinderwagen, toch? En ik denk dat ik me vorige week aardig verraden heb tegenover ons mam, maar ik hoop zo dat ze het niet door had. Ach we zien wel, ik vind het niet erg als ze achteraf zeggen: 'dat hadden we wel verwacht' maar ik zou er van balen als iemand me telkens ging vragen hoe het gaat.
Leonieke, hoe is het met de tekeningen?
En nieuwe rammelaars, welkom allemaal. Maar goed dat niet iedereen even hard rammelt, anders zou je er nog doof van worden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_49868635
quote:
Op maandag 28 mei 2007 21:45 schreef mefke79 het volgende:
Nee, Leonieke, je fantasie slaat niet op hol...zoiets noem je positief denken...
Misschien toch maar eens tegen zeggen dat we op de lotto gaan spelen
quote:
Ik zou afgelopen week -eindelijk- te horen krijgen wat mijn nieuwe salaris gaat worden, maar helaas...iedereen is het er over eens dat er een nieuw salaris moet komen, maar nu moet er nog een afspraak gepland gaan worden tussen mij, leidingevenende en HRM mens. Lastig, want ik weet dat HRM mens volgende week op vakantie gaat. En we zitten gewoon te wachten op dat extra geld om het goed mee te nemen in de berekeningen (ik ben zo iemand die alles doorrekent).
Dat fenomeen ken ik helemaaaaaaal niet
(Ik heb mijn man een tijd geleden rond middernacht uit bed doen stappen om zijn laptop er bij te nemen om alles opnieuw uit te rekenen )
quote:
Ondertussen vermaak ik me maar met inlezen, want het is toch wel heel handig om nu vast te weten hoeveel we moeten sparen voor een leuke en mooie kinderwagen, toch? En ik denk dat ik me vorige week aardig verraden heb tegenover ons mam, maar ik hoop zo dat ze het niet door had. Ach we zien wel, ik vind het niet erg als ze achteraf zeggen: 'dat hadden we wel verwacht' maar ik zou er van balen als iemand me telkens ging vragen hoe het gaat.
Dat zou ik ook niet graag hebben. Daarom ben ik ook niet van plan om in het begin al te zeggen dat we er voor gaan. Misschien na een tijd wel (of als de hormonenrommel te lastig wordt en het niet meer te verbergen is)
quote:
Leonieke, hoe is het met de tekeningen?
We zijn vandaag met een blog begonnen (zie signature). Maar na alle instellingen te doen en een paar posts te plaatsen, heb ik het voor vandaag voor bekeken gehouden.
Waarschijnlijk ga ik er morgen nog een aantal posts bij zetten (met informatie over de plannen en het krediet enzo).
Maar de plannen zijn al af van eind februari De bouwvergunning werd een tijd geleden goedgekeurd. Nu is het gewoon nog wachten op de bouwvergunning zelf. Administratie kan toch lang op zich laten wachten
quote:
En nieuwe rammelaars, welkom allemaal. Maar goed dat niet iedereen even hard rammelt, anders zou je er nog doof van worden.
  woensdag 30 mei 2007 @ 12:25:44 #53
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49922773
Ik ben ook maar met een Plan van Aanpak begonnen. Ik maak er meteen een een-en-twintig-jarenplan van...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_49923125
Ik had laatst in de Pers (of metro of spits) gelezen dat mannen er gemiddeld 1,5 jaar over doen om te wennen aan de uitgesproken kinderwens van de vrouw en dan ervoor gaan. Naja, die termijn vind ik wel oke. Dan kan ik mezelf een schop onder de kont geven om achter mijn (verdwenen? vergeten?) oproep te gaan van uitstrijkje ed. En inlezen, daar ben ik ook mee bezig. Met name wat de kosten van de creche zijn en wat de Belastingdienst aan toeslag geeft. Tot nu toe ben ik hoofdkostwinnaar dus dat speelt ook mee.

Ik heb eik niet zo'n last van rammelende stokken bij het zien van een nieuw baby-tje. Ik ben geloof ik van de wat oudere baby's die mij meer vertederen . Uiteraard wil ik het wel een keer meemaken...
En laatst hadden en ik al discussie over de opvoeding van onze (niet bestaande) dochter . -lief vond dat ze voor haar 50e absoluut niet mocht uitgaan. Wat een onzin!
  woensdag 30 mei 2007 @ 13:59:49 #55
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49926188
Wat dat betreft ben ik waarschijnlijk strenger dan mijn man. Ik wil bijvoorbeeld geen tv en internet op de slaapkamer, mijn man heeft daar minder bezwaar tegen.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_49927787
Hallo Dames, ik kom me ook maar melden
Ik lees hier stiekem wel al een tijdje mee en heb besloten ook maar gewoon mee te gaan posten

Mijn weet van mijn gerammel en staat er eigenlijk ook gewoon positief tegenover, maar wilt nog even wachten
Ondertussen doet ie wel net zo hard mee met namen verzinnen en andere ongein ...en daardoor wordt t bij mij alleen maar erger

Ik ben trouwens iemand die altijd heel hard heeft geroepen dat kinderen niks voor mij zijn...en schrok dus ook best wel n beetje toen ik ineens van de ene op de andere dag ineens van gedachtte leek te zijn veranderd
pi_49939017
Welkom Bla_Bla_Bla

Hoe komt het dat jullie nog even willen wachten?
pi_49940549
Welkom Bla_Bla_Bla! Leuk dat je mee komt posten! Jouw verhaal lijkt erg veel op het mijne
Meeposten na een tijdje meelezen is hartstikke goed van je, kan je je (rammelende) ei tenminste kwijt haha. Hoe oud zijn jij en je vriend/man?
Mijn wederhelft zegt dus ook dat hij zeker nog een tijd wil wachten, maar als hij in de V&D folder zit te bladeren gilt hij wel rustig 'arghhh, ik weet wat mijn kind later krijgt, deze trapauto!'. Sjah... wat moet je daar nou mee he.
pi_49940620
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 20:31 schreef Smoezie het volgende:
Welkom Bla_Bla_Bla! Leuk dat je mee komt posten! Jouw verhaal lijkt erg veel op het mijne
Meeposten na een tijdje meelezen is hartstikke goed van je, kan je je (rammelende) ei tenminste kwijt haha. Hoe oud zijn jij en je vriend/man?
Mijn wederhelft zegt dus ook dat hij zeker nog een tijd wil wachten, maar als hij in de V&D folder zit te bladeren gilt hij wel rustig 'arghhh, ik weet wat mijn kind later krijgt, deze trapauto!'. Sjah... wat moet je daar nou mee he.
Erop springen?
pi_49940699
Ik was op Pinkpop afgelopen maandag (don't ask....) en daar hadden ze een stand met superkleine t-shirtjes met leuke teksten er op. Bijvoorbeeld IT WASN'T ME!!! Of 'VENIJNTJE' met een afbeelding van Nijntje. Sjeeeeeeeeezus wat ging ik daar van rammelen! Ik had er wel meteen een paar willen kopen

En over een meisjesnaam ben ik ook alweer dagen aan het nadenken, want ik vond Lila en Lente heel erg leuk en ineens vind ik Vivi ook zo'n leuke naam Zal Viev hier leuk vinden (Maar ik meen het serieus!).
  woensdag 30 mei 2007 @ 20:36:26 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49940810
Vivi is ook heel leuk!
Niet alleen vanwege onze Viev maar er zit er toch ook een bij de Yaya-sisters?
***
pi_49940847
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 20:32 schreef leonieke het volgende:

[..]

Erop springen?
Zou het helpen terwijl ik nog aan de pil ben denk je?
Ach ja, kwaad kan het nooit

Ik ben er EINDELIJK aan toe ben trouwens om na deze strip pillen te stoppen. En dan niet direct om zwanger te worden (al zou het wel leuk zijn... maar SmoezieMan is er dus nog niet aan toe) maar om eens te kijken of het allemaal nog wel 'werkt'. Dat zou ik al eerder doen, maar ik ben een muts en vond het zo'n stomme stap, beetje raar en eng. En eerlijk gezegd leek elke maand ongesteld worden me ook een gedoe na al die jaren met haar 4 ongesteldheidjes per jaar ofzo (ik slikte altijd door). Maar na deze strip ga ik het ECHT doen
En hopen dat dat misschien weer een stapje is voor Smoezie-Man om er weer eens serieus over na te denken....
pi_49940953
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 20:36 schreef Brighteyes het volgende:
Vivi is ook heel leuk!
Niet alleen vanwege onze Viev maar er zit er toch ook een bij de Yaya-sisters?


Vandaag belde op mijn werk een Vivi en ik dacht er nog eens over na. Ik vond het ineens zo'n geweldige naam voor een meidje! En ook een beetje omdat 'onze' Viev een wereldwijf is natuurlijk, dan heb je er geen nare associaties bij
pi_49941257
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 20:37 schreef Smoezie het volgende:

[..]

Zou het helpen terwijl ik nog aan de pil ben denk je?
Ach ja, kwaad kan het nooit

Ik ben er EINDELIJK aan toe ben trouwens om na deze strip pillen te stoppen. En dan niet direct om zwanger te worden (al zou het wel leuk zijn... maar SmoezieMan is er dus nog niet aan toe) maar om eens te kijken of het allemaal nog wel 'werkt'. Dat zou ik al eerder doen, maar ik ben een muts en vond het zo'n stomme stap, beetje raar en eng. En eerlijk gezegd leek elke maand ongesteld worden me ook een gedoe na al die jaren met haar 4 ongesteldheidjes per jaar ofzo (ik slikte altijd door). Maar na deze strip ga ik het ECHT doen
En hopen dat dat misschien weer een stapje is voor Smoezie-Man om er weer eens serieus over na te denken....
Ah, je weet maar nooit. Misschien doet de pil toevallig niet echt zijn werk. En anders is het toch gewoon leuk

Dat zal een hele aanpassing worden: van 4 x ongesteld per jaar naar om de 28 dagen. Maar het is voor een goed doe, he
pi_49954040
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 20:31 schreef Smoezie het volgende:
Welkom Bla_Bla_Bla! Leuk dat je mee komt posten! Jouw verhaal lijkt erg veel op het mijne
Meeposten na een tijdje meelezen is hartstikke goed van je, kan je je (rammelende) ei tenminste kwijt haha. Hoe oud zijn jij en je vriend/man?
Mijn wederhelft zegt dus ook dat hij zeker nog een tijd wil wachten, maar als hij in de V&D folder zit te bladeren gilt hij wel rustig 'arghhh, ik weet wat mijn kind later krijgt, deze trapauto!'. Sjah... wat moet je daar nou mee he.
Ja soms lijkt t me best fijn even tegen anderen mijn ei kwijt te kunnnen
Nu kan ik dat thuis natuurlijk ook wel, maar dat is toch anders

We zijn alletwee 26, en dat is toch best een mooie leeftijd

@Leonieke: we willen nog even wachten omdat er nog niet helemaal klaar voor is, hij heeft best wel wat veranderingen doorgemaakt het laatste jaar en moet even wennen en een ritme vinden
Ik hoop dan ook ik dat t ie dat ritme snel heeft gevonden
  donderdag 31 mei 2007 @ 12:40:36 #66
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49961396
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 20:31 schreef Smoezie het volgende:
Welkom Bla_Bla_Bla! Leuk dat je mee komt posten! Jouw verhaal lijkt erg veel op het mijne
Meeposten na een tijdje meelezen is hartstikke goed van je, kan je je (rammelende) ei tenminste kwijt haha. Hoe oud zijn jij en je vriend/man?
Mijn wederhelft zegt dus ook dat hij zeker nog een tijd wil wachten, maar als hij in de V&D folder zit te bladeren gilt hij wel rustig 'arghhh, ik weet wat mijn kind later krijgt, deze trapauto!'. Sjah... wat moet je daar nou mee he.
[serieus] Smoez, ik zat gisteren nog aan je te denken (jaja ) wat ik in jouw geval zou doen enzo, en ik zou bij jouw vent toch een duidelijk ultimatum gaan stellen, als in: wil je ze wel of niet, gewoon een ja of een nee, maar niet meer jou zo laten "bungelen" zodat je weet waar je aan toe bent en naar aanleiding daarvan kan gaan handelen. (En dat hij de consequenties dan dus ook op de koop toe moet nemen).

Hij zou nu toch idd. wel volwassen genoeg moeten zijn om te weten of hij ze wil.
De termijn waarop nog daargelaten dan, maar een "ja"of een "nee"kom op, die moet er nu toch wel komen vind ik.

Ik denk anders dat het *bij hem * echt een gebed zonder einde gaat worden en dat hij het op de lange baan blijft schuiven totdat de keuze voor jou gemaakt is.

Ik hoop dat je me niet te vrijpostig vind

Dikke kus meid
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 31 mei 2007 @ 12:47:55 #67
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49961619
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:40 schreef Vivi het volgende:

[..]

[serieus] Smoez, ik zat gisteren nog aan je te denken (jaja ) wat ik in jouw geval zou doen enzo, en ik zou bij jouw vent toch een duidelijk ultimatum gaan stellen, als in: wil je ze wel of niet, gewoon een ja of een nee, maar niet meer jou zo laten "bungelen" zodat je weet waar je aan toe bent en naar aanleiding daarvan kan gaan handelen. (En dat hij de consequenties dan dus ook op de koop toe moet nemen).

Hij zou nu toch idd. wel volwassen genoeg moeten zijn om te weten of hij ze wil.
De termijn waarop nog daargelaten dan, maar een "ja"of een "nee"kom op, die moet er nu toch wel komen vind ik.

Ik denk anders dat het *bij hem * echt een gebed zonder einde gaat worden en dat hij het op de lange baan blijft schuiven totdat de keuze voor jou gemaakt is.

Ik hoop dat je me niet te vrijpostig vind

Dikke kus meid
Dat vind ik zelf eigenlijk ook, maar durfde het niet neer te zetten...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_49962455
maar heeft hij dan gezegd dat ie nog niet weet of hij wel kinderen wilt? Dat lijkt me wel irri op zn zachts gezegd
Maar ik begrijp uit bovenstaande post van Smoez dat hij wel wilt, alleen nog niet heel binnenkort..
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:17:30 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49962533
Ja, maar mss moet Smoez aan hem duidelijk maken dat een 'ja' niet gelijk betekent 'morgen' maar dat het ook best nog aan het eind van het jaar kan zijn.
Wel erbij zeggen dat je nou eenmaal niet meer eeuwig kan wachten, maar wel duidelijk maken dat alleen die 'ja' al wel een flinke berg rust kan geven.
***
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:41:46 #70
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49963236
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 20:36 schreef Brighteyes het volgende:
Vivi is ook heel leuk!
Niet alleen vanwege onze Viev maar er zit er toch ook een bij de Yaya-sisters?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:44:45 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49963330
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:41 schreef Vivi het volgende:
Ik zie jou wel als zo'n Yaya-sister hoor!
***
pi_49963677
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:47 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Dat vind ik zelf eigenlijk ook, maar durfde het niet neer te zetten...
Je mag hier ALLES zeggen he (nou ja, mits een beetje in het nette natuurlijk)
Het is juist fijn om meningen van andere te lezen, trust me Dus gewoon zeggen wat je wilt hoor, in het vervolg

Viev, wat lief dat je aan me dacht en zo met me meedenkt. Om even de verwarring weg te halen, het zit dus dus inderdaad zo dat hij officieel nog niet eens weet OF hij ooit wel kinderen wil. Maar als we er over praten, laatst zelfs met zijn ouders (ja ja), dan neigt hij wel naar ja. Hij ziet echter nog steeds op tegen het baby gedeelte en weet niet of hij zijn 'vrijheid' op dat vlak wel op wil geven. Of het hebben van kinderen daartegen opweegt.
Echter, hij heeft het wel vaak over 'mijn kind, later', doet mee met namen bedenken, maakt er grapjes over, vindt het leuk dat zijn broer vader wordt, wijst vaak auto's aan die 'gave familiebak' zijn, enz. enz. Dus ik durf te hopen dat hij uiteindelijk ja gaat zeggen.

Nu over het ultimatum, want daar denk ik zelf ook regelmatig over. Hij weet ook (heb ik hem verteld) dat ik al blij zou zijn met een 'ja, maar nu nog niet'. Heb ook besproken met hem dat ik daar nerveus van word omdat we gezien de leeftijd niet meer jaren zouden moeten wachten. Dat begrijpt hij volledig. Echter, dan voelt hij zich gepusht om een beslissing te nemen en die kan (wil) hij nog niet nemen.

Wat ben ik langdradig he Maar het is zo lastig. Ik wil een duidelijker antwoord van hem, maar aan de andere kant wil ik mijn relatie niet verzieken door hem op de huid te zitten.
Wat mij het beste lijkt is om nog een maand of 2,5 te wachten, dan is zijn broer vader en wordt hij er weer meer mee geconfronteerd. En het gesprek dan nog serieuzer aan te gaan. Ik wil wel vanavond (!) voorstellen dat ik na deze strip met de pil stop, eindelijk, om alvast te zien of mijn cyclus nog in orde is na al die jaren pilgebruik. En dat zet ik ook echt door, want dat wil nog helemaal niet zeggen dat we dan voor het eggie gaan dus daar kan hij moeilijk iets tegen hebben.

Dus vanavond gesprek over stoppen met de pil, maar nog niet voor het eggie. En dan van de zomer op vakantie en daarna wordt hij oom, en dan een duidelijke vraag neerleggen of het ja wordt of nee.
Lijkt jullie dat een goed 'plan de campagne'?

En Viev, ik ben juist ontzettend blij met je meedenken en je input Ik ben iemand die af en toe een flinke schop voor dr kont moet hebben, heb vaak bevestiging nodig en meedenken en het wordt dus juist ontzetend gewaardeerd.
pi_49963728
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:17 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar mss moet Smoez aan hem duidelijk maken dat een 'ja' niet gelijk betekent 'morgen' maar dat het ook best nog aan het eind van het jaar kan zijn.
Wel erbij zeggen dat je nou eenmaal niet meer eeuwig kan wachten, maar wel duidelijk maken dat alleen die 'ja' al wel een flinke berg rust kan geven.
Zie lange post hierboven. Dat ja niet meteen betekent morgen, heb ik het al over gehad met hem. Maar hij kan en wil nog steeds geen ja zeggen, ook niet als het betekent dat het ook aan het einde van het jaar mag bijvoorbeeld.
Ik ben wel blij dat we er inmiddels dus zelfs met zijn ouders over gepraat hebben. Die hebben het er ook vaak over met hem nu en dat is prettig, zo blijft hij een beetje 'gedwongen' om er over na te denken.
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:58:58 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49963782
Dat oom worden gaat hopelijk het juiste zetje wel geven.
Ga je nog wel even van te voren met je zwager en zijn vrouw praten over dat ze alleen maar positieve dingen mogen zeggen?
***
pi_49964302
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:58 schreef Brighteyes het volgende:
Dat oom worden gaat hopelijk het juiste zetje wel geven.
Ga je nog wel even van te voren met je zwager en zijn vrouw praten over dat ze alleen maar positieve dingen mogen zeggen?
Ja, laat ze in godesnaam niet gaan mekken over slaaptekort enzo
Wat ik vergeten ben te vertellen is dat ook zij er inmiddels vanaf weten, van het 'probleem', en mijn schoonzus dit hartstikke naar voor mij vindt. Dus ik verwacht veel positieve zetjes van hun kant
pi_49971424
Mocht hij geen kinderen willen, wat doe jij dan, Smoezie? Betekent dat voor jou het einde van de relatie? Of wil jij met hem door, met of zonder kinderen?
Als het laatste het geval is, kun je hem dat zeggen. Dat kan de druk van de ketel halen voor je vriend, zodat hij makkelijker voor 'ja' durft te gaan.
  donderdag 31 mei 2007 @ 17:44:04 #77
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49971521
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:44 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik zie jou wel als zo'n Yaya-sister hoor!
Ik moest vooral lachen omdat Smoez me als een topwijf omschrijft terwijl ik best wel een kreng ben

Maar met jullie word ik dan wel de Nah nah -sisters

[ Bericht 4% gewijzigd door Vivi op 31-05-2007 19:48:21 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 31 mei 2007 @ 17:49:30 #78
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49971709
Smoezlief, ik baal soms best wel dat ik niet altijd tijd heb om hele lange replys te schrijven, (niet tegen je vriend zeggen ) dat betekent niet dat ik het niet allemaal lees heur!

Maar als je voor jezelf die termijn hebt gesteld zoals je hierboven beschrijft lijkt me idd goed, dan kan je er ook " naar toe leven" om je wat harder op te stellen misschien en vast nadenken over wat je gaat doen als het antwoord evt. nee wordt..
En dan zijn er idd ook alle factoren van toepassing voor hem om evt. wel " ja " te zeggen

Maar zoals ik al zei; ik denk eerder dat je vriend iemand is die een schop onder zijn derriere nodig heeft, anders "neigt" hij op zijn 86e nog

En dat hij niet onder druk gezet wil worden, oke, maar beseft hij wel dat dat juist die druk is die jij al een hele tijd al voelt?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_49971800
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 17:41 schreef sombie het volgende:
Mocht hij geen kinderen willen, wat doe jij dan, Smoezie? Betekent dat voor jou het einde van de relatie? Of wil jij met hem door, met of zonder kinderen?
Als het laatste het geval is, kun je hem dat zeggen. Dat kan de druk van de ketel halen voor je vriend, zodat hij makkelijker voor 'ja' durft te gaan.
Dit is de allermoeilijkste vraag die je me kunt stellen. Maar begrijpelijk dat je het doet
Ik weet voor 99% zeker dat ik dan toch met hem door wil, want ik kan me een leven zonder hem eigenlijk niet voorstellen. Waar ik wel bang voor ben is dat ik het hem dan kwalijk zou blijven nemen, dat ik 'door zijn beslissing' dan geen kindje heb... En daar wordt je relatie natuurlijk alles behalve goed van.

Viev, je BENT een topwijf. Je weet niet half hoe top je bent. Want ook al ben je af en toe een bitchy (geeft niets, ben ik ook ) je weet vaak precies het goede te zeggen op de goede momenten. En je moest eens weten hoe waardevol dat is, zonder dat je het wellicht zelf in de gaten hebt. Grote mond, klein hartje. Dat weet ik zeker, ondanks dat ik je maar één keertje in het echt heb ontmoet. Je bent een topwijf, sorry, leg je er maar gewoon bij neer (En haal maar adem weer, want ik ben weer klaar met mijn veren-in-kont-stekerij)
  donderdag 31 mei 2007 @ 18:11:07 #80
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49972412
wat lief
* even niks meer te melden heeft en verlegen wegstruikeld*
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_49974287
De reden dat ik het vraag, is dat juist dat besef heeft gezorgd voor een doorbraak hier. Dat denk ik in ieder geval. Mijn vriend was net als de jouwe, heel erg aan het twijfelen. Hoe meer ik erover praatte, hoe meer hij zich onder druk gezet voelde. En ik voelde die klok tikken, ik werd er gek van! Daar kwam bij ons wel bij dat mijn vriend in het begin van onze relatie wel kinderen wilde, later (lekker veilig de ver-van-mijn-bed-show). Maar hoe ouder we werden en hoe dichter we bij een moment van beslissing kwamen, hoe meer hij begon te twijfelen. Ik was af en toe tamelijk gefrustreerd.

Toen ben ik voor mezelf gaan bekijken wat ik wilde. Als ik zou moeten kiezen, wilde ik dan hem of een kind? Uiteindelijk koos ik voor hem, met dezelfde angst die jij noemt, dat ik het daar moeilijlk mee zou hebben. Dat heb ik hem toen verteld. Ik heb gezegd dat ik uiteindelijk met hem verder wilde, dat dat de reden was dat ik bij hem was, niet om een kind te krijgen. Ik heb ook gezegd dat ik het er heel moeilijk mee zou hebben als we geen kinderen zouden krijgen maar dat ik hoopte dat we daar dan samen uit zouden komen. Ik heb toen ook geen uitspraak of toezegging van hem verlangd en het onderwerp verder laten rusten. Ik wilde gewoon dat hij dat wist.

Kort daarna hebben we een moment afgesproken dat hij zou aangeven of hij wel of niet wilde. Toen dat moment daar was, wilde hij gelukkig wel voor kinderen gaan. Of het echt aan dat gesprek heeft gelegen, weet ik natuurlijk niet. Maar ik merkte wel dat hij het fijn vond dat ik hem dat vertelde. En het gaf mij wat rust.

Misschien kan jij hier helemaal niets mee hoor. Het is voor iedereen zo persoonlijk, dit soort dingen. Ik wil je in ieder geval wel heel veel sterkte wensen want ik weet hoe vreselijk moeilijk dit is.
pi_49975041
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 18:11 schreef Vivi het volgende:
wat lief
* even niks meer te melden heeft en verlegen wegstruikeld*
Och jee, ik heb zeker heel je reputatie van kreng hier op Fok! naar de gallemiezen geholpen?
pi_49975264
Sombie, bedankt voor je uitgebreide reactie! Het klinkt inderdaad als een ontzettend overeenkomstig scenario. Mag ik vragen, omdat je zegt 'kort daarna hebben we een moment afgesproken dat hij zou aangeen of hij wel of niet wilde', hoe lang je hem daar bedenktijd hebt gegeven (even cru gezegd)?
Jij hebt dus eerst een goed gesprek met hem gehad over het hoe en waarom en dat je bij hem zou willen blijven ook als hij geen kinderen wilde. En kort daarna heb je dat moment afgesproken, hoe lang zat daar tussen, hoe lang mocht/kon hij er nog over nadenken?
Ik ben nu voor mezelf echt een stappenplan aan het bedenken, omdat ik weet dat dat voor mij het beste werkt. En ik probeer te bepalen op welke termijn ik die 'deadline' zou kunnen stellen dan ongeveer, wat jullie reëel zouden vinden.

(Ik hoop ook dat de overige rammelmeisjes zich niet afgeschrikt voelen en gewoon mee blijven posten, want het lijkt soms een beetje de Smoezie-show, sorry daarvoor, heb soms zoveel te vragen en van me af te schrijven ).
  donderdag 31 mei 2007 @ 19:59:25 #84
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49976059
Dat komt gewoon omdat jij een betere schrijfster bent, Smoezie. Ik schrijf niet zoveel, maar hier hoor je nog regelmatig klapperende eierstokken. Maar ik heb hem gelukkig immiddels zo ver dat hij erover durft te praten.

Anders beginnen we straks aan kids terwijl we op opvoedkundig vlak echt mijlenver uit elkaar liggen bijvoorbeeld...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_49976477
Ik denk niet dat mensen zich zo snel laten afschrikken om te posten hoor

T gerammel hier lijkt soms oorverdovend...maar mischien moet ik dan ook gewoon eens niet zoveel naar van die extreem schattige baby kamertjes kijken

Smoezie, hoe lang geleden heb jij bij je vriend aangekaart dat je wel aan kindjes toe bent?
pi_49977178
Let maar niet op mij smoezie . Ik post hier niet zo vaak omdat ik te onrustig van word... Partner weet inmiddels van mijn kinderwens en dat we niet lang meer hebben. Maar we hadden al een tijd eerder uitgesproken dat we behoefte hadden aan vastigheid. Eerst wilde hij een hond maar nu ik over kinderen ben begonnen mag die hond wel even wachten van hem . Daarentegen moet ik dan weer mezelf laten checken (lees: uitstrijkje laten maken) en nog steeds moet ik mezelf een schop achter mijn de kont geven . Met de pil ben ik al een jaar mee gestopt. Ik kreeg op een gegeven moment ernstige hoofdpijnen. Op advies van de huisarts ben ik toen ermee gestopt. Dus hij had daarover niets in te brengen. Mijn menstruatie was wel gelijk op orde. Je kan er bijna de klok gelijk op zetten .
pi_49980267
Ik ben ook meer een stille rammelaar. En in een andere levensfase dan de midden-dertigers met haast, ik ben nog maar 23 en heb dus nog jaaaaaren de tijd om zwanger te worden. Soms voel ik me een beetje stom daarom en ook best wel onbegrepen. Ik studeer nog (tweede studie, speciaal uitgezocht om later part-time te kunnen werken) en ik ben ook goed in wat ik doe, ik zou vreselijk carrière kunnen maken als ik dat zou willen, maar ik ben 23 en wil een kind. Elke keer maar blijven denken dat ik nog 'een heel leven' voor mij heb ( ) maakt het er niet eens beter op.

Maar goed, dat maakt het dus wel lastig meeposten in de discussie. Mijn man wil wel graag kinderen en ik zou echt niet weten wat ik zou doen als hij ze niet zou willen. Nog tien jaar wachten en weer eens vragen denk ik
  donderdag 31 mei 2007 @ 22:09:31 #88
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_49980965
@ Smoezie, gewoon blijven posten zoals je doet hoor!!! Ik lees alles mee, maar weet soms niks te antwoorden maar volg wel alles in dit topic.
Je moet je niet bezwaard voelen, mensen die iets te typen hebben zullen dat echt wel doen hoor.

@ cloarie: ook ik ben 23, en als ik dan verhalen lees van de iets oudere vrouwen heb ik ook wel eens dat gevoel van ''wat zeur ik nou ''
Maar precies wat jij ook schrijft heb ik dan ook weer wel: ik wil een kind en wel nu!
Ik zou alleen echt absoluut geen 10 jaar op mijn man willen wachten tot hij er wel ''klaar'' voor zou zijn, maar dat weet hij zelf ook en respecteert dat dan ook wel weer, dus ik hoop dat ik echt dit jaar nog met erg goed nieuws kan verschijnen hier, dan zou ik het echt van de ''digitale'' daken schreeuwen denk ik
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_49981341
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 19:37 schreef Smoezie het volgende:
(Ik hoop ook dat de overige rammelmeisjes zich niet afgeschrikt voelen en gewoon mee blijven posten, want het lijkt soms een beetje de Smoezie-show, sorry daarvoor, heb soms zoveel te vragen en van me af te schrijven ).
Doe maar lekker hoor Smoezie! Ik heb meestal niet zo veel zinnigs te vertellen, situatie blijft hier ongewijzigd, maar vind het stiekem wel heerlijk om mee te lezen
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_49989473
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 19:37 schreef Smoezie het volgende:
Ik heb nu geen tijd maar ik kom erop terug, Smoezie.
pi_50016892
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 19:37 schreef Smoezie het volgende:
Jij hebt dus eerst een goed gesprek met hem gehad over het hoe en waarom en dat je bij hem zou willen blijven ook als hij geen kinderen wilde. En kort daarna heb je dat moment afgesproken, hoe lang zat daar tussen, hoe lang mocht/kon hij er nog over nadenken?
Ik heb er vandaag nog over na lopen denken maar ik weet niet meer precies hoeveel tijd ertussen zat. Het speelde bij ons wel al heel lang daarvoor al. Toen we dit gesprek eenmaal hadden gehad, duurde het geloof ik nog een paar maanden tot een half jaar voor de definitieve beslissing. Nadat hij had gezegd dat hij wel wilde, duurde het nog een aantal maanden voor we echt van start gingen. Dat had echter te maken met allerlei andere zaken waardoor dat beter uitkwam.

Wilde jouw vriend in het begin van jullie relatie wel kinderen? Of hebben jullie het daar toen niet over gehad?
pi_50030812
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 22:11 schreef sombie het volgende:

[..]
Wilde jouw vriend in het begin van jullie relatie wel kinderen? Of hebben jullie het daar toen niet over gehad?
Ik weet dat je dit niet aan mij vraagt, maar ik heb het voor elkaar gekregen om binnen een week al te vragen of mijn vriend wel kinderen wilde hihihih... obsessive much
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_50034411
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:15 schreef innepin het volgende:

[..]

Ik weet dat je dit niet aan mij vraagt, maar ik heb het voor elkaar gekregen om binnen een week al te vragen of mijn vriend wel kinderen wilde hihihih... obsessive much
Ik had binnen de week al gezegd dat ik "iets" had waardoor kinderen krijgen moeilijk gaat worden (of misschien niet zou lukken). Kwestie van geen nare verrassingen te krijgen na een tijd...
pi_50034501
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 16:05 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik had binnen de week al gezegd dat ik "iets" had waardoor kinderen krijgen moeilijk gaat worden (of misschien niet zou lukken). Kwestie van geen nare verrassingen te krijgen na een tijd...
Dan is het meteen maar duidelijk he?
Hoe gaat het verder met jou trouwens? Ik sta meestal in lurkstand, maar nu ik er toch ben, wilde ik even vragen of alles goed gaat en hoe het bouwen/plannen gaat e.d....
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_50034638
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 16:09 schreef innepin het volgende:

[..]

Dan is het meteen maar duidelijk he?
Hoe gaat het verder met jou trouwens? Ik sta meestal in lurkstand, maar nu ik er toch ben, wilde ik even vragen of alles goed gaat en hoe het bouwen/plannen gaat e.d....
Bouwvergunning is binnen. We wachten nu op het grondonderzoek om de dikte van de fundering te bepalen en zijn op zoek naar de perfecte gevelstenen en kleur van ramen. Moeilijke keuzes allemaal.

Voor de rest is alles wel ok. Ik post minder in andere OUD-topics omdat het soms te confronterend is, maar ik blijf wel overal lurken (zou ik misschien beter niet doen natuurlijk ). Voor de rest aan het aftellen tot de verhuis (ook al ligt de fundering van ons huis er nog niet ). Het mag allemaal net ietsje sneller gaan voor mij

Met jou alles goed?
pi_50034750
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 16:15 schreef leonieke het volgende:

[..]

Bouwvergunning is binnen. We wachten nu op het grondonderzoek om de dikte van de fundering te bepalen en zijn op zoek naar de perfecte gevelstenen en kleur van ramen. Moeilijke keuzes allemaal.

Voor de rest is alles wel ok. Ik post minder in andere OUD-topics omdat het soms te confronterend is, maar ik blijf wel overal lurken (zou ik misschien beter niet doen natuurlijk ). Voor de rest aan het aftellen tot de verhuis (ook al ligt de fundering van ons huis er nog niet ). Het mag allemaal net ietsje sneller gaan voor mij

Met jou alles goed?
Ugh, al dat wachten, lijkt me zooo frustrerend. Maar je krijgt er natuurlijk uiteindelijk wel je droomhuis voor terug. En een bouwvergunning is in ieder geval erg concreet

Het gelurk ken ik inderdaad, haha... erg he.

Met mij alles goed, lief dat je 't vraagt. D'r verandert hier helemaal niks, dus ik zal nog wel een paar jaar alleen blijven lurken en rammelen
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_50034850
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 16:20 schreef innepin het volgende:

[..]

Ugh, al dat wachten, lijkt me zooo frustrerend. Maar je krijgt er natuurlijk uiteindelijk wel je droomhuis voor terug. En een bouwvergunning is in ieder geval erg concreet

Het gelurk ken ik inderdaad, haha... erg he.

Met mij alles goed, lief dat je 't vraagt. D'r verandert hier helemaal niks, dus ik zal nog wel een paar jaar alleen blijven lurken en rammelen
Ik ben wel blij dat de bouwvergunning er vlot is geraakt. Het is alleen jammer dat ik de einddatum nu al moet verplaatsen. Eind van dit jaar halen we niet. Mensen snappen natuurlijk ook niet waarom ik het liever gisteren dan vandaag heb aangezien zij niet weten hoe hard ik rammel. En hoe langer we bij mijn schoonouders wonen, hoe verder we alles moeten uitstellen. En dan de reactie: "maar je kunt het toch maar zo goed/gemakkelijk hebben." Ze zouden eens moeten weten

Ik kan het gewoon niet laten om in OUD te komen. Ik heb het al geprobeerd om bepaalde topics te negeren, maar na twee dagen open ik ze toch al opnieuw.

Helemaal niets? Ook geen beetje hoop dat het rammelen wat zal ingekort worden? (ik vrees trouwens dat het sowieso weer ten vroegste najaar 2008 zal worden aangezien de verhuisdatum al een paar maand is uitgesteld... Mijn hoop op het voorjaar heb ik al aan de kant geschoven tijdens de laatste weken )
pi_50035233
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 16:26 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik ben wel blij dat de bouwvergunning er vlot is geraakt. Het is alleen jammer dat ik de einddatum nu al moet verplaatsen. Eind van dit jaar halen we niet. Mensen snappen natuurlijk ook niet waarom ik het liever gisteren dan vandaag heb aangezien zij niet weten hoe hard ik rammel. En hoe langer we bij mijn schoonouders wonen, hoe verder we alles moeten uitstellen. En dan de reactie: "maar je kunt het toch maar zo goed/gemakkelijk hebben." Ze zouden eens moeten weten

Ik kan het gewoon niet laten om in OUD te komen. Ik heb het al geprobeerd om bepaalde topics te negeren, maar na twee dagen open ik ze toch al opnieuw.

Helemaal niets? Ook geen beetje hoop dat het rammelen wat zal ingekort worden? (ik vrees trouwens dat het sowieso weer ten vroegste najaar 2008 zal worden aangezien de verhuisdatum al een paar maand is uitgesteld... Mijn hoop op het voorjaar heb ik al aan de kant geschoven tijdens de laatste weken )
Zelfs als je niet rammelt zou ik wel begrijpen waarom je graag je nieuwe huis klaar wilt hebben En zo snel mogelijk bij je schoonouders weg wil Sterkte ermee in ieder geval

Rammelen inkorten... Neuh... Ik ben nog hartstikke jong (ok, vriendlief niet, maar goed), hoor een dezer weken of ik toegelaten word tot een masteropleidinguniversitaire vervolgopleiding voor de Belgen hier . Als ik toegelaten word, ben ik nog minstens een jaar aan het studeren, daarna vaste baan zoeken, en daaarna verder denken.

Als ik niet toegelaten word moet ik sowieso al mijn toekomstplannen herzien (geen droombaan, waar moet ik dan werken, wat nou carriere? etcetera) dus daar denk ik nog maar liever niet aan
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_50035583
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 16:47 schreef innepin het volgende:

[..]

Zelfs als je niet rammelt zou ik wel begrijpen waarom je graag je nieuwe huis klaar wilt hebben En zo snel mogelijk bij je schoonouders weg wil Sterkte ermee in ieder geval
Thx
quote:
Rammelen inkorten... Neuh... Ik ben nog hartstikke jong (ok, vriendlief niet, maar goed), hoor een dezer weken of ik toegelaten word tot een masteropleidinguniversitaire vervolgopleiding voor de Belgen hier . Als ik toegelaten word, ben ik nog minstens een jaar aan het studeren, daarna vaste baan zoeken, en daaarna verder denken.
In België heet dit ook al een masteropleiding hoor. Door de flexibilisering spreekt men hier ook al van bachelors en masters (aangezien deze ook in de rest van Europa zullen gelden). (valt het op dat ik trajectbegeleider (of voor mensen in Nederland schoolloopbaanbegeleider) ben? )
Ik wil je alleszins veel succes wensen met je keuze Ik wou dat ik het ook nog kon opbrengen om een master te halen (maar dat duurt bij mij 4 jaar voor de studie die ik zou willen doen en ik zou er een half jaar moeten voor stoppen met werken en dat lukt financieel niet echt ). Welke studie ga je doen?
quote:
Als ik niet toegelaten word moet ik sowieso al mijn toekomstplannen herzien (geen droombaan, waar moet ik dan werken, wat nou carriere? etcetera) dus daar denk ik nog maar liever niet aan
En toegelaten? Is het met een toelatingsexamen ofzo?
pi_50035915
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:05 schreef leonieke het volgende:

In België heet dit ook al een masteropleiding hoor. Door de flexibilisering spreekt men hier ook al van bachelors en masters (aangezien deze ook in de rest van Europa zullen gelden). (valt het op dat ik trajectbegeleider (of voor mensen in Nederland schoolloopbaanbegeleider) ben? )
Oh Leuke baan trouwens, trajectbegeleider! Lijkt mij ook erg gaaf om te doen.... *denkt* Hoe ben je daarin verzeild geraakt?
quote:
Ik wil je alleszins veel succes wensen met je keuze Ik wou dat ik het ook nog kon opbrengen om een master te halen (maar dat duurt bij mij 4 jaar voor de studie die ik zou willen doen en ik zou er een half jaar moeten voor stoppen met werken en dat lukt financieel niet echt ). Welke studie ga je doen?
[..]

En toegelaten? Is het met een toelatingsexamen ofzo?
Dankjewel Ik ben in juni 06 afgestudeerd voor m'n bachelor, en ik heb zoveel willekeurige vakken gedaan (oeps) dat ik wel moet doorstuderen, omdat ik anders never nooit een baan kan krijgen die enigszins met mijn studie te maken heeft. En ik krijg nog 1 jaar studiefinanciering, joehoe!

Ik hoop kunstbeleid en -management of erfgoedstudies te doen. Twee aanmeldingen lopen dus... ene gesprek a.s. maandag, de ander waarschijnlijk de week erop. Erg spannend allemaal, omdat mijn vooropleiding niet geheel aansluit bij de master... uh oh.

Alle masterstudies zijn hier selectief, je moet een hele procedure doorlopen met motivatie, gesprek, aanbevelingen van academici, goede cijfers, etcetera. Hoop gedoe.

Dit gaat allemaal off topic. Maar het is dus wel de reden waarom ik nog wel eventjes in de rammelfase blijf en niet meer dan dat
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:50:02 #101
61183 leonieke
Dan toch?
pi_50036603
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:21 schreef innepin het volgende:

[..]

Oh Leuke baan trouwens, trajectbegeleider! Lijkt mij ook erg gaaf om te doen.... *denkt* Hoe ben je daarin verzeild geraakt?
Wel, ik heb een regentaatsdiploma (lesgeven in het secundair onderwijs) en mijn man geeft al drie jaar les aan de hogeschool.
Er kwam een vacature in hetzelfde departement en ik heb gesolliciteerd onder het principe wie niet waagt, niet wint...
We waren met 6 kandidaten en ik ben er blijkbaar als beste uitgekomen
Is eigenlijk een superjob: ideale combinatie tussen mijn job in het notariaat (administratief) en het lesgeven (contact met leerlingen) en uiteraard, niet te versmaden, rond de 55 dagen verlof per jaar
quote:
[..]

Dankjewel Ik ben in juni 06 afgestudeerd voor m'n bachelor, en ik heb zoveel willekeurige vakken gedaan (oeps) dat ik wel moet doorstuderen, omdat ik anders never nooit een baan kan krijgen die enigszins met mijn studie te maken heeft. En ik krijg nog 1 jaar studiefinanciering, joehoe!

Ik hoop kunstbeleid en -management of erfgoedstudies te doen. Twee aanmeldingen lopen dus... ene gesprek a.s. maandag, de ander waarschijnlijk de week erop. Erg spannend allemaal, omdat mijn vooropleiding niet geheel aansluit bij de master... uh oh.

Alle masterstudies zijn hier selectief, je moet een hele procedure doorlopen met motivatie, gesprek, aanbevelingen van academici, goede cijfers, etcetera. Hoop gedoe.

Dit gaat allemaal off topic. Maar het is dus wel de reden waarom ik nog wel eventjes in de rammelfase blijf en niet meer dan dat
Wat raar dat jullie niet zomaar kunnen inschrijven in een masteropleiding. Hier in België gaat dat toch allemaal wat makkelijker. Je moet een academische bachelor hebben en dan heb je toegang of je volgt even een schakel- of voorbereidingsprogramma en je kan beginnen.
Ik ga alleszins duimen voor jou dat de twee aanmeldingen goed lopen en je straks niet kunt kiezen
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:16:27 #102
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50037384
Even een 'blinde' TVP.
Smoes, anders denk ik er niet aan je vraag te beantwoorden. Nu staat hij in MyAt, en zal ik je zeer binnenkort ons relaas beschrijven.
En even bijlezen hoe ver het er voor staat bij jullie.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_50087211
Wat is het hier rustig, ben ik momenteel de enige die onrustig en met vlagen zelfs onredelijk is
pi_50088507
nee, je bent niet de enige Bla_Bla_Bla

ik ben ook onrustig, ik dacht nu net even rust te hebben qua zwangerschappen in de omgeving, duikt de volgende alweer op... En ik ben echt heel blij voor haar, maar ik heb het dan weer zo moeilijk met mijn eigen twijfels over of het wel verstandig is enzo, en dat kan ik gelukkig wel kwijt, maarja, ik weet mezelf dan nog niet te overtuigen.

En ik vind het gewoon erg moeilijk dat het bij ons nog zeker anderhalf jaar duurt, terwijl andere rammelaars hier ws. veel eerder weg zijn..
Kortom moeilijkmoeilijkmoeilijk, en ik ben nu dan ook aan het wegvluchten in redelijk wat sporten om zo mijn gedachten een beetje af te leiden, aangezien ik nu toch echt heel hard bezig moet met afstuderen, en dat anders ook niet lukt..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 4 juni 2007 @ 13:19:19 #105
108648 cattie
lieve moeder
pi_50089328
Ik rammel ook nog vrolijk verder hoor.
Een tijd geleden had ik een lijstje met redenen om nu nog geen tweede te willen. De angst voor de zwangerschap en bevalling begint nu echt weg te ebben en over een paar maanden gaan we al verhuizen.
De enige twee redenen die nog overblijven is dat ik net in een nieuwe functie zit en dat we eigenlijk hebben afgesproken om ten minste 3 jaar leeftijdsverschil te hebben. Dat betekent nog 2 jaar wachten. Maar als mijn man nu zou zeggen: "laten we er voor gaan" dan gaan de condooms direct achter in de kast!

Dus teigan, ik blijf hier waarschijnlijk nog wel 2 jaar meerammelen hoor!
  maandag 4 juni 2007 @ 13:42:06 #106
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50089986
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:13 schreef Smoezie het volgende:
Alles gelezen Moonah, dank je nogmaals!
(Alleen springt het ineens naar 'mijn lief is inmiddels helemaal om'. Dat is helemaal super, maar hoe is dat nou precies gegaan dan, dat hij ineens om was? Zou je me dat een keertje willen PM-en anders?)

PS... wat is het heftig om te lezen allemaal... maar ook zo mooi. Als ik zie wat BE en jij daar onder andere schreven Moonah, en als je NU naar jullie kijkt, wat geweldig
Zo, bijgelezen.

Smoes, als ik het zo lees dan wil die man van jou écht wel een kindje met je hoor! Het klinkt míj in de oren als koudwatervrees... En blijkbaar hebben meerdere mannen daar last van (die van Sombie en Bla_bla_bla ook geloof ik...). En die van mij had dat dus ook.

Maar om antwoord te geven op je vraag. J wist dus al heel lang van mijn kinderwens. Veel over gepraat, nog meer over nagedacht, naja, je kent het wel.
Ik heb in februari 2005 tegen hem gezegd dat ik echt niet meer in twijfel wilde leven, ik werd er gek van. En toen heb ik hem dus verteld dat ik wilde weten waar ik aan toe zou zijn. Of met hem een kindje proberen te maken of zonder hem een kindje proberen te maken. We spraken af dat we er 'in de zomer' op terug zouden komen. Volgens mij heb ik het er in de tussentijd niet zo veel over gehad, dat weet ik niet meer.
Goed. 21 juni .... Whahaha! Ik was blóedzenuwachtig. Maar ik realiseerde me ook dat ik me niet zo op die datum moest fixeren. Dus we zouden het er 'in de zomervakantie' over hebben.
Oké, eerste dag zomervakantie. Ik hád het niet meer! Ik heb hem huilend opgebeld (we woonden toen nog niet samen) en gezegd dat ik er niet meer tegen kon. "We moeten nu echt praaaaa-haaaa-ten.... "
J wist in eerste instantie niet eens waarover maar goed, hij kwam er dan toch maar stante pede aan.
Eenmaal op de bank zei hij eigenlijk meteen iets van "Ik wil wel een kind met je, maar niet nu." En het enige dat ik hoorde was MAAR NIET NU. Mijn hemel, wat ben ik geflipt!!!! Ik was kwáád! Zo enorm pislink. Ik was al zo lang aan het wachten, had hem (imo) zo veel tijd en geduld gegund, en nu wilde hij het nóg langer uitstellen... Ruzie dus.
Hoe het daarna is gegaan weet ik niet meer precies. Wél weet ik dat hij de sex een tijdje heeft ontweken. Maar na de zomervakantie zijn we wel écht gaan proberen. Ik had mijn cyclus al een poos bijgehouden, dus mijn vruchtbare periode was mij bekend. En na 4x was het raak. *zwijmel....
En hij vindt het geweldig! Om nog maar een keer mijn favowoord te gebruiken, fantasThies!

Joh, jouw man zwijmelt en fantaseert soms zelfs met je mee! Dat deed die van mij niet hoor. Dus ik schat zo in dat je je wat dit betreft écht geen zorgen hoeft te maken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_50090862
Ow gelukkig, voelde me even eenzaam

@Teigan, ik kan me goed voorstellen dat het erg moeilijk is te weten dat je nog minimaal 1,5 jr moet wachten. En hoe blij je ook voor die ander bent dat ze zwanger is...toch is er dan toch dat beetje jaloezie en weer het onderwerp wat je gedachten weer op gang brengt.
Ik hoop dat sporten je genoeg afleiding bezorgt om je op je studie te kunnen focussen

@cattie, Jou man twijfelt nog? Of delen jullie een lijstje met twijfels?

Hahaha ik zou ook helemaal flippen als hij na zijn bedenk tijd dan alsnog zou zeggen wel kinderen, maar niet nu, want ook ik zou alleen het laatste gedeelte horen

Ach in principe ben ik al blij dat mijn vriend er eigenlijk gewoon positief tegenover staat en ook niet nog heeel erg lang wilt wachten...maar soms lijkt t evengoed lang als je afhankelijk bent van iemand anders zijn gevoel ....je weet tenslotte nooit wanneer iemand er nou wel klaar voor is.
Maargoed.....we wachten "rustig" af
  maandag 4 juni 2007 @ 15:45:02 #108
108648 cattie
lieve moeder
pi_50093359
Bla_Bla_Bla, mijn man wil zeker wel een tweede kindje, alleen nu nog niet, om de redenen die ik hierboven al noemde.

Mijn man wilde altijd al kinderen, maar wist nooit wanneer. Tijdens het begin van onze relatie heb ik het er regelmatig met hem over gehad. Hij werd er op een gegeven moment zelfs een beetje gek van. Toen hij met 3 jaar geleden ten huwelijk vroeg, heb ik volmondig (en nee, niet zoals prinses Laurentien met volle mond ) ja gezegd, om een paar dagen later er bij te voegen: maar alleen als je me belooft dat je kinderen wilt. Hoeft niet direct, maar wel ooit. En 3 maanden na ons huwelijk, nu 2 jaar geleden, besloot hij opeens dat het er tijd voor was. Ik had hem trouwens gek gezeurd en pas nadat ik het een tijdje met rust had gelaten, besloot hij ervoor te gaan.

Ik weet dus erg goed hoe het is als je zelf heel graag al wilt, maar je partner nog niet. Sterkte ermee! Het is niet makkelijk.
Gezien hoe het de vorige keer ging, weet ik ook wel zeker dat de tweede er komt. Als mijn man er klaar voor is. En dat schat ik over een jaar of twee in. En tot die tijd ga ik lekker van Ive genieten en mijn man niet gek zeuren, want dan duurt het bij hem alleen maar langer! Maar het is zo moelijk om het er niet over te hebben, over mijn toekomst dromen als we met zijn vieren zijn enzo. Al is het nu wel makkelijker dan voor de komst van Ive, want toen sloeg ik soms een beetje door in mijn kinderwens.
pi_50110375
Ik blijf hier ook nog wel ff meerammelen hoor...

En binnenkort ga ik nog meer rammelen. Vriendinnetje is bijna uitgerekend en ik mag een hele dag bij d'r komen "kramen"
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 4 juni 2007 @ 22:56:04 #110
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_50110578



Hier rammel ik lekker niet ik geniet juist lekker van mijn leventje....
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 06:58:01 #111
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_50116649
Ik denk dat ik weer ga stoppen met mijn studie. Ik krijg steeds meer twijfels, ook steeds meer geldtekort en ik wil niet nog jaren moeten wachten tot ik kan beginnen met het krijgen van kids. Ook al zegt mijn man dat het niet zo hoeft te zijn dat ik per se klaar ben met mijn studie als we beginnen, zal het daar echt wel op neer komen, en ik wil er niet meer op wachten... Dan maar ongelukkig zijn in mijn werkgebied, dat compenseer ik wel met familieaangelegenheden...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 5 juni 2007 @ 08:37:55 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50117347
Maar vindt je dat dan niet onwijs jammer? Je bent toch nog niet zo lang bezig?
Is er niet een evt. deeltijdoptie?
Ik kan het me wel voorstellen hoor als je zo hard rammelt, maar toch...
***
  dinsdag 5 juni 2007 @ 08:57:31 #113
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_50117693
Het is juist omdat ik nog niet zo lang bezig ben dat ik erover denk. Als ik wat verderop in de studie zat, zou ik er natuurlijk voor kiezen het af te maken. En deeltijd is helaas niet mogelijk bij deze studie, anders was ik dat sowieso gaan doen. Maar ik heb ook niet echt zin om over drie jaar een schuld van 30.000 euro bij mijn eigen man te hebben...
Dat is ook ietst wat zwaar meetelt. Ik had niet verwacht dat ik zo veel kwijt zou zijn...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 5 juni 2007 @ 08:59:58 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50117743
Ja, dat is idd ook wel zo, nu 'verlies' je nog niet veel als je stopt.
Lastig besluit hoor.
***
pi_50119267
ik rammel ook nog ff lekker door hihi
Gister weer ee'n klein babietje vastgehouden..
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_50119476
GWS, ben je niet bang dat je achteraf alsnog spijt krijgt?
Ga je zowiezo veel minder uren werken als je een babytje krijgt of heb je daar nog niet over nagedacht?

waar is Smoezie eigenlijk
  dinsdag 5 juni 2007 @ 10:34:18 #117
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_50119851
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 10:20 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
GWS, ben je niet bang dat je achteraf alsnog spijt krijgt?
Ga je zowiezo veel minder uren werken als je een babytje krijgt of heb je daar nog niet over nagedacht?

waar is Smoezie eigenlijk
Nou ja, ik heb nu spijt dat ik gestopt ben met werken, dus het is op het moment om het even...

Maar ik ga sowieso eerst even naar de dokter, om mijn B12 te laten testen. Het kan zijn dat een tekort depressieve gevoelens oplevert, dus dat zou het ook nog kunnen zijn. Ik heb immers al eerder een tekort gehad, dus het is nog niet eens zo'n heel rare gedachte, denk ik...

Ik ga sowieso minder uren werken als ik een kindje krijg, ik zat te denken aan 3 of 4 dagen werken. Dat doet mijn man dan ook(4 dagen werken) en dan hebben we nog 2 of 3 dagen waar we een oplossing voor moeten vinden. Dat kunnen ouders zijn, maar ook kinderopvang of weer iets anders.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_50120498
dat is om t even dan

ah dat is wel slim om dat even te gaan testen voor je overhaastte beslissingen neemt

maar verder kan ik me je gevoel wel helemaal voorstellen hoor....ik heb nu al geen zin meer om te wachten...laat staan dat ik eerst iets af zou moeten ronden voor ik echt aan kindjes zou kunnen beginnen.
pi_50127778
Moonah, dank je voor je uitgebreide reactie! Ik weet dat het bij mij uiteraard niet hetzelfde zal lopen / hoeft te lopen als bij jou, maar het is altijd fijn om andermans ervaringen op dit vlak te lezen en een beetje te vergelijken enzo Het is gewoon gek om jouw oude topics te lezen en inmiddels Thies al gezien te hebben, echt geweldig!!!

Ik denk ook dat hij er eigenlijk wel uit is dat hij het wil, maar de knoop niet door durft te hakken door hardop ja te zeggen. Een poos geleden werd hij nog een beetje kriegel zodra het over babietjes ging, nu babbelt hij er eigenlijk gewoon over mee. Wijst me in het bos op een leuk kindje enzo en lacht er om.
Ik zag op de rommelmarkt twee boekjes van Daphne Deckers (De geboorte van een moeder en De geboorte van een gezin) en die kocht ik voor mijn schoonzusje (jaaaaaaaaaa ja Smoes, voor je schoonzusje... ). Heb ze diezelfde dag nog in 1 ruk uitgelezen. En zelfs dat stoorde hem niet, als ik zat te grinniken om iets leuks uit het boekje vroeg hij 'wat staat er?' en moest ik het voorlezen.
Dus beetje bij beetje gaat het beter. Heb niet meer zo gevoel dat ik op mijn tenen moet lopen en alles wat ook maar een béétje met babies of zwanger zijn te maken heeft te ontwijken, om hem niet kriegel te maken. Dat is al een grote opluchting.

Ik wil dus ook tot de zomer wachten Omdat hij dan oom wordt, omdat we dan op vakantie gaan, enz. Even rust geven nog en het op deze manier laten kabbelen.
Wel heb ik nog een dilemmaatje, want ik wilde na deze strip stoppen met de pil om alles eens te bekijken qua cyclus enzo en STEL dat hij bv eind van het jaar zegt dat hij er voor wil gaan, dan is de pil alvast een tijdje de deur uit. Maar dan word ik misschien heel onregelmatig ongesteld en zal je zien dat ik straks die ene week met vakantie ben de hele week ongesteld ben Maar ja, wachten tot daarna, dan ben ik weer twee maanden verder.... Of is dat een stomme reden? Wat zouden jullie doen?

Bla_Bla_Bla, jij vroeg nog hoe lang geleden ik heb aangegeven dat ik er wel aan toe ben. Nou, dat zal driekwart jaar geleden zijn ongeveer denk ik. Maar toen twijfelde ik zelf ook nog hoor, of ik wel geschikt zou zijn als moeder enzo, je kent het wel Het lijkt alleen echt wel een ontzettend oergevoel, want toen ik er voor mezelf aan toegaf dat ik het wel wilde, werd het ook haast met de week sterker, het gevoel, soms wel met de dag voor mijn gevoel.

Sombie: in het begin van onze relatie hebben we een beetje struisvogelpolitiek gehanteerd ben ik bang. We wisten het allebei niet, of we dat ooit wel wilden. Dus het is (gelukkig) niet zo dat hij eerst altijd heeft geroepen het wel te willen en het nu ineens niet meer weet.

Innepin Jij vroeg het al binnen een week? Nou ja, just to be sure... toch?

Leonieke: veel sterkte met de verhuis/bouwplannen stress

Ik vond het einde van Grey's Anatomy nogal confronterend gisteren, daar kreeg ik het dus weer van op mijn heupen Hadden jullie dat ook? (Een van de vrouwelijke hoofdpersonen heeft het kindjes krijgen altijd als toekomstplan gehad, maar er kwam altijd weer wat tussen qua werk enzo en nu is ze 'te laat' en kan het waarschijnlijk niet meer). Ik zei het hardop tegen Meneer Smoezie, dat ik het confronterend vond. Hij zat alleen niet echt te kijken, dus hij kreeg niet mee, maar ik vond het al goed dat ik het hardop zei
pi_50128389
ja dat twijfelen ken ik wel
alleen heb ik pas mijn mond open gedaan toen ik zeker wist dat ik een kindje wou, mischien had ik hem wel eerder erin moeten betrekken en was ie er nu beter op voorbereid geweest
Maar idd zoals je zegt zodra je het voor jezelf echt toe hebt gegeven lijkt er ook geen houden meer aan en soms ben ik ook nergens anders meer mee bezig in mijn hoofd als met dat

maar ziet jou vriend het niet als een soort van pushen als je nu met de pil stopt om je cyclus weer op orde te brengen?
ik zou nl ook wel graag willen stoppen om te kijken hoe t allemaal verloopt...maar ben bag dat als ik dat zeg ik hem mischien een opgejaagd gevoel geef, en dat wil ik natuurlijk ook niet.

in elk geval wel fijn om te merken dat je vriend er toch steeds meer in mee gaat he
pi_50128866
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:05 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
maar ziet jou vriend het niet als een soort van pushen als je nu met de pil stopt om je cyclus weer op orde te brengen?
ik zou nl ook wel graag willen stoppen om te kijken hoe t allemaal verloopt...maar ben bag dat als ik dat zeg ik hem mischien een opgejaagd gevoel geef, en dat wil ik natuurlijk ook niet.
Gelukkig heb ik dit bij hem al twee keer eerder ter sprake gebracht en ziet hij het (inmiddels...) echt zoals ik het zie: om te kunnen zien of na weetikveelhoeveeljaar (17 jaar ongeveer!) pilgebruik mijn cyclus nog wel gaat zoals het hoort te gaan. Voor zover je dat kunt nagaan, natuurlijk...
Hij zegt dus in elk geval dat hij zich daar niet door gepushdtdtdt (?) voelt, en mocht het dan nog wel een klein beetje zo zijn stiekem, dan zie ik dat maar als weer een klein zetje in de goede richting
Want dat deze man kleine zetjes nodig heeft, dat is wel duidelijk inmiddels
(Ik heb hem inmiddels ook al 31 zetjes gegeven om zijn VT voor de belasting eens in te vullen namelijk, maar dat is weer een ander verhaal)
pi_50129110
ah okee, als hij zelfs zegt dat hij zich niet gepushedtdedt (? ) voelt zal t wel goed zitten en uiteraard zijn kleine zetjes in de juiste richting ook niet helemaal verkeerd in zo'n situatie

nouja ik denk dat ik de vakantie maar eens afwacht en dan eens ga kijken hoe we ervoor staan

en dan maar hopen dat we alletwee niet meer zo lang hoeven wachten
pi_50129362
Bla (ik mag het wel even afkorten he ), ik hoop inderdaad dat we beiden niet lang meer hoeven wachten Ik zag net pas dat je hierboven je afvroeg waar ik was (lief!), maar ik schrijf hier het liefste mijn mekker-ende-rammel-berichten als Smoezie-Man niet thuis is Dat schrijft het rustigst, hoef ik niet bang te zijn dat hij ineens achter me staat. Want het is geen geheim uiteraard, maar ik vind het juist zo fijn dat ik dit hier allemaal kan delen met jullie en het is niet de bedoeling dat hij hier alles mee gaat zitten lezen Vandaar dat ik niet altijd even makkelijk uitgebreid kan gaan ziten typen hier, dan weet je dat in elk geval

Zou jouw vriend het wel zien als pushen denk je, als je zou stoppen met de pil? Ook als je er duidelijk bij zegt dat het niet is om meteen maar zwanger te raken, maar om vast te ontpillen, of om te kijken of je cyclus nog in orde is? Dan heb jij ook weer een stapje gezet en dan kunnen jullie aan de condooms ofzo Ik twijfel dus alleen nog omdat ik dan misschien in mijn ene weekie vakantie ongesteld ben, dus of ik daarna pas zal stoppen of nu al.... twijfel... twijfel...
pi_50129749
afkorten is oke

Dat kan ik me wel voorstellen, ik typ ook meestal als hij niet in de buurt is, of als ik op mijn werk ben
Idd niet omdat het een geheim is, maar omdat het gewoon anders is om er met mensen over te kunnen praten die in t zelfde schuitje zitten

Ik denk niet dat hij het direct als pushen ziet, maar aan de andere kant is hij denk ik bang dat het er dan toch mischien al eerder zwanger ben als hij graag had gezien...vooral ook omdat hij een pesthekel aan condooms heeft

Wanneer heb je vakantie dan? En dat ligt er natuurlijk ook aan of je normaal veel last hebt van je ongesteldheid
  zondag 10 juni 2007 @ 12:24:21 #125
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50293722
Bedacht ineens dat ik me hier al even niet meer had laten zien!
Alles gaat prima, het rammelen is volop aanwezig.
Morgen word "de"dag, vanaf morgen ben ik anticonceptie-loos !!
Heel spannend, ben benieuwd hoe mijn cyclus zal gaan worden aangezien ik al zo lang aan de pil ben.
pi_50293781
Spannend Fruppel!
Ik was na het stoppen met de pil 1x ongesteld van mijn stopweek en daarna zwanger!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 10 juni 2007 @ 12:32:19 #127
61183 leonieke
Dan toch?
pi_50293957
Wat leuk Fruppel. Veel succes en hopelijk zien we je hiet niet te lang meer
  zondag 10 juni 2007 @ 12:49:04 #128
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50294469
Ik blijf lekker rammelen en we zullen zien hoe lang dat nog zo zal zijn!
Je weet maar nooit natuurlijk...
pi_50294833
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 14:45 schreef Smoezie het volgende:
Ik denk ook dat hij er eigenlijk wel uit is dat hij het wil, maar de knoop niet door durft te hakken door hardop ja te zeggen. Een poos geleden werd hij nog een beetje kriegel zodra het over babietjes ging, nu babbelt hij er eigenlijk gewoon over mee. Wijst me in het bos op een leuk kindje enzo en lacht er om.
Ik zag op de rommelmarkt twee boekjes van Daphne Deckers (De geboorte van een moeder en De geboorte van een gezin) en die kocht ik voor mijn schoonzusje (jaaaaaaaaaa ja Smoes, voor je schoonzusje... ). Heb ze diezelfde dag nog in 1 ruk uitgelezen. En zelfs dat stoorde hem niet, als ik zat te grinniken om iets leuks uit het boekje vroeg hij 'wat staat er?' en moest ik het voorlezen.
Dus beetje bij beetje gaat het beter. Heb niet meer zo gevoel dat ik op mijn tenen moet lopen en alles wat ook maar een béétje met babies of zwanger zijn te maken heeft te ontwijken, om hem niet kriegel te maken. Dat is al een grote opluchting.
Die vent van jou komt er wel denk ik zo
en boekjes kopen, haha, ik kan het nooit laten om bv de viva mama te kopen en meneer leest die ook mooi door hoor
quote:
Innepin Jij vroeg het al binnen een week? Nou ja, just to be sure... toch?
Ja, just to be sure, maar mijn vriend is al ouder en heeft twee kinderen uit een eerdere relatie. Ik wilde gewoon weten of hij wel zin had om dat allemaal nog een keer te doen, dat hij er niet al 'klaar' mee was
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zondag 10 juni 2007 @ 14:05:23 #130
61183 leonieke
Dan toch?
pi_50296509
quote:
Op zondag 10 juni 2007 12:49 schreef Fruppel het volgende:
Ik blijf lekker rammelen en we zullen zien hoe lang dat nog zo zal zijn!
Je weet maar nooit natuurlijk...
Het was ook niet bedoeld als wegjagen hoor Ik hoop gewoon voor jou dat je vlug mag doorstromen naar een ander topic.
  zondag 10 juni 2007 @ 15:55:11 #131
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50299396
quote:
Op zondag 10 juni 2007 14:05 schreef leonieke het volgende:

[..]

Het was ook niet bedoeld als wegjagen hoor Ik hoop gewoon voor jou dat je vlug mag doorstromen naar een ander topic.
Zo zag ik het ook niet hoor!
Het is meer mijn eigen onzekerheid. Er gaat zoveel door mijn hoofd want er is natuurlijk niemand die de garantie krijgt dat het ons gaat lukken om zwanger te raken!

Ik hoop natuurlijk ook dat het snel raak is !
  zondag 10 juni 2007 @ 15:59:59 #132
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_50299523
Mijn man vroeg me van de week of ik niet zwanger was. Ik heb flyladies weer gevonden namelijk en ik ben de hele dag aan het swishen en swipen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_50300992
Fruppel lekker ons hier blijven aansteken hoor, met rammelen En we gaan natuurlijk voor je duimen!

GWS, erg he, dat Flyladies. Ik heb het bij vlagen. Heb zelfs een schema gemaakt voor mezelf en op de kastdeur gehangen

Ik was hier overigens iets te enthousiast en positief de laatste tijd, want ik heb het onderwerp maar weer eens aangesneden van de week en dat viel helemaal niet goed bij Meneer Smoezie Hij reageerde met 'Ja hier hebben we het toch al over gehad? En verwacht je dan nu ineens een antwoord ofzo?'. Euh... nou... ja.... als het effe kan Moeilijk hoor, de grens vinden tussen pushen en onder de aandacht brengen op een subtiele manier. Ik dacht dat het wel weer kon, want hij deed er zelf ook zo makkelijk over de laatste tijd. Maar als ik er dan wat serieuzer over begin, dat kan dus niet

Ik weet dat jullie hier geen advies op kunnen geven hoor. Het helpt al om het hier even lekker van me af te schrijven
  zondag 10 juni 2007 @ 17:14:06 #134
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_50301785
quote:
Op zondag 10 juni 2007 16:46 schreef Smoezie het volgende:

Ik was hier overigens iets te enthousiast en positief de laatste tijd, want ik heb het onderwerp maar weer eens aangesneden van de week en dat viel helemaal niet goed bij Meneer Smoezie Hij reageerde met 'Ja hier hebben we het toch al over gehad? En verwacht je dan nu ineens een antwoord ofzo?'. Euh... nou... ja.... als het effe kan Moeilijk hoor, de grens vinden tussen pushen en onder de aandacht brengen op een subtiele manier. Ik dacht dat het wel weer kon, want hij deed er zelf ook zo makkelijk over de laatste tijd. Maar als ik er dan wat serieuzer over begin, dat kan dus niet
Ik herken het helemaal...
En dan vraagt visite ook nog eens: ennuh wanneer kunnen op kraamvisite komen?
Ikke: gisteren als het aan mij lag.
Hij: nou dat duurt nog wel een hele tijd
Ik: *zucht*

Hopelijk wordt hij wat aangestoken als zijn beste vriend vader wordt (hoewel ik er een hard hoofd in heb...)

We rammelen gewoon verder.
  zondag 10 juni 2007 @ 18:26:02 #135
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_50304000
quote:
Op zondag 10 juni 2007 16:46 schreef Smoezie het volgende:
GWS, erg he, dat Flyladies. Ik heb het bij vlagen. Heb zelfs een schema gemaakt voor mezelf en op de kastdeur gehangen
Hier nog eentje dus. Gelukkig doet mijn man lekker enthousiast mee, dus het huis is weer blinkend schoon. De oranje kamer(de toekomstige babykamer als het aan mij ligt ) is helemaal opgeruimd, dus er past met gemak een wiegje in. En ik heb bij de Ikea ook al een handige wandcommode gezien, dus dat komt helemaal goed...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 10 juni 2007 @ 18:29:08 #136
61183 leonieke
Dan toch?
pi_50304096
quote:
Op zondag 10 juni 2007 16:46 schreef Smoezie het volgende:
Ik was hier overigens iets te enthousiast en positief de laatste tijd, want ik heb het onderwerp maar weer eens aangesneden van de week en dat viel helemaal niet goed bij Meneer Smoezie Hij reageerde met 'Ja hier hebben we het toch al over gehad? En verwacht je dan nu ineens een antwoord ofzo?'. Euh... nou... ja.... als het effe kan Moeilijk hoor, de grens vinden tussen pushen en onder de aandacht brengen op een subtiele manier. Ik dacht dat het wel weer kon, want hij deed er zelf ook zo makkelijk over de laatste tijd. Maar als ik er dan wat serieuzer over begin, dat kan dus niet

Ik weet dat jullie hier geen advies op kunnen geven hoor. Het helpt al om het hier even lekker van me af te schrijven
Heel moeilijk idd. Dat gebeurt hier ook soms.
Maar ik heb wel al mijn lesje geleerd dat ik er beter niet te vaak naar vraag. Heel moeilijk idd, en bij mij is het dan nog niet dat mijn man twijfelt over kinderen of niet. Hij wil kinderen Geen discussie over eigenlijk. Maar het tijdstip zorgt voor wat meer discussie.

Maar als ik het onderwerp een tijdje niet aansnijd, merk ik wel dat hij er meer open voor staat. En lastig is het inderdaad, maar soms wordt geduld wel beloond
Sterkte smoezie want dat wachten duurt zo lang he
  zondag 10 juni 2007 @ 18:33:47 #137
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50304220
Ik zou er echt gek van worden en ruzie gaan schoppen, niet dat dat goed is hoor, maar waarom moeten die mannen voortdurend met fluwelen handschoentjes worden aangepakt, en is iedereen zo huiverig of ze hun wederhelft niet te veel "pushen"want ooooh, dat mag niet hoor! Stel je voor dat het prinsje zich gepushed voelt zág!

Hallo, JIJ bent net zo belangrijk hoor, houden hun ook zoveel rekening met JOUW gevoelens?

Nogmaals, ik ben er heel simpel in; hij wil geen kind? (of nog niet) oke, dan regelt hij de voorbehoedsmiddelen. simpel. Is ie daar te laks voor, des te beter, en dan geen gemekker achteraf.

Wel van te voren melden uiteraard.

Maar ja, ik ben een bitch
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 10 juni 2007 @ 19:00:34 #138
61183 leonieke
Dan toch?
pi_50304996
quote:
Op zondag 10 juni 2007 18:33 schreef Vivi het volgende:
Ik zou er echt gek van worden en ruzie gaan schoppen, niet dat dat goed is hoor, maar waarom moeten die mannen voortdurend met fluwelen handschoentjes worden aangepakt, en is iedereen zo huiverig of ze hun wederhelft niet te veel "pushen"want ooooh, dat mag niet hoor! Stel je voor dat het prinsje zich gepushed voelt zág!

Hallo, JIJ bent net zo belangrijk hoor, houden hun ook zoveel rekening met JOUW gevoelens?

Nogmaals, ik ben er heel simpel in; hij wil geen kind? (of nog niet) oke, dan regelt hij de voorbehoedsmiddelen. simpel. Is ie daar te laks voor, des te beter, en dan geen gemekker achteraf.

Wel van te voren melden uiteraard.

Maar ja, ik ben een bitch
Als ik voor mezelf mag spreken, vind ik gewoon dat je rekening houdt met elkaars mening en ik zou niet willen dat er een kind zou komen tegen de zin van mijn man.
Niets fluwelen handjes hoor. We hebben er al genoeg over gediscussieerd, maar hoe zou een kind zich moeten voelen als het niet volledig gewenst is?
Ja, mijn mening telt ook en ik heb niet het gevoel dat die niet telt, maar het heeft volgens mij gewoon geen zin om te pushen want daar geraak je niet vlugger mee bij jouw doel. Dat is toch mijn indruk.

En hij wil geen kinderen, dus hij zorgt voor de voorbehoedsmiddelen... nogmaals, ik vind dat een kind krijgen een gezamenlijke beslissing hoort te zijn, dus de voorbehoedsmiddelen dan ook maar. En dan denk ik nu maar aan mezelf, maar ik zou het vreselijk vinden om altijd condooms te moeten gebruiken
  zondag 10 juni 2007 @ 19:01:09 #139
61183 leonieke
Dan toch?
pi_50305011
Vivi, hoe graag wou jij eigenlijk een kind? En hoe graag wou jouw partner het?
  zondag 10 juni 2007 @ 19:32:43 #140
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50306015
quote:
Op zondag 10 juni 2007 19:01 schreef leonieke het volgende:
Vivi, hoe graag wou jij eigenlijk een kind? En hoe graag wou jouw partner het?
Mijn zoontje was niet geplanned, ik kende mijn partner pas een maand en hij wilde absoluut geen kinderen meer aangezien hij die al had uit een eerder huwelijk en zelfs 1 zoontje verloren is. Ik had wel een sterke kinderwens maar pas over 2 jaar ofzo, iig niet zo snel in de relatie.

Er zijn dus behoorlijk wat toestanden geweest in het begin van onze relatie (understatement ) maar hij is nu stapel op ons zoontje en we zijn erg happy met zijn drietjes

[ Bericht 1% gewijzigd door Vivi op 10-06-2007 20:04:32 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 10 juni 2007 @ 19:39:06 #141
61183 leonieke
Dan toch?
pi_50306251
Maar ging je dan twee jaar later ook zo hard geweest zijn als jouw partner helemaal geen kinderen wou?

Zoiets kun je natuurlijk nooit met zekerheid zeggen, maar ik vind jou toch heel hard overkomen en ik vraag me echt af of je ook zo hard zou zijn als het echt van toepassing zou zijn.
  zondag 10 juni 2007 @ 19:44:02 #142
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50306453
Als hij ze helemaal niet had gewild, en hij had voet bij stuk gehouden, dan was ik wrs wel bij hem weggegaan denk ik.

Daar was toen al sprake van, aan het begin van de relatie, omdat ik dus wel een kinderwens had en hij niet meer. Maar ja, je bent zwaar verliefd en dan denk je "het loopt wel los". of dat hoop je iig. Struisvogelpolitiek

"Gelukkig" voor mij heb ik niet voor die keus gestaan. Wel voor een andere keuze, maar die was duidelijk voor mij.

[ Bericht 27% gewijzigd door Vivi op 10-06-2007 20:05:43 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 10 juni 2007 @ 19:46:54 #143
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50306543
Btw, in jouw situatie vind ik het ook weer anders, jullie situatie is er nog niet naar, dus dan wacht je tot dat wel zo is, logisch! Maar als straks jouw huis af is en niks zou jullie praktisch gezien nog in de weg staan en hij zou NOG niet willen of willen rekken, ja dan zou ik wel zeggen "zorg jij dan maar dat ik niet zwanger word.'

Nogmaals, ik zeg niet dat dat de goede aanpak is, maar ik ben ms wat harder daarin.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 10 juni 2007 @ 20:13:25 #144
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_50307541
quote:
Op zondag 10 juni 2007 18:33 schreef Vivi het volgende:
Ik zou er echt gek van worden en ruzie gaan schoppen, niet dat dat goed is hoor, maar waarom moeten die mannen voortdurend met fluwelen handschoentjes worden aangepakt, en is iedereen zo huiverig of ze hun wederhelft niet te veel "pushen"want ooooh, dat mag niet hoor! Stel je voor dat het prinsje zich gepushed voelt zág!
Dat heb ik op een gegeven moment wel gezegd: ik wil er gewoon over kunnen praten, want als je 'baby' door 'wereldreis', 'auto' of 'droomhuis' zou vervangen, zou je er opeens wel over kunnen praten? Dat vind ik onzin, ik wil gewoon over mijn verwachtingen en dromen kunnen praten en niet naar een forum moeten 'vluchten' omdat ik thuis mijn ei niet kwijt kan. Dat begreep hij wel, gelukkig.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 10 juni 2007 @ 20:15:02 #145
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50307586
Good for you
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 10 juni 2007 @ 21:28:25 #146
61183 leonieke
Dan toch?
pi_50310761
Dat maakt het idd wel makkelijker ja

Maar misschien loopt het ook wel los na een tijdje, zonder te pushen?

Ik heb makkelijk spreken, he, mijn man wil kinderen, het is nu gewoon nog niet het juiste moment. En ook ik zeg tegen iedereen "als het kon, gisteren" als mensen ons vragen wanneer we kinderen zouden willen, maar ik weet dat pushen niet helpt bij mijn man.
Zijn reactie: "september, volgend jaar" was blijkbaar ook een reactie op mijn gezeur. Later zei hij toen dat hij ze ook liever nu zou hebben, maar dat het gewoon niet kan (en toen kwamen de tranen natuurlijk bij mij, emo-ding dat ik ook ben )
  zondag 10 juni 2007 @ 21:32:20 #147
61183 leonieke
Dan toch?
pi_50310943
quote:
Op zondag 10 juni 2007 19:46 schreef Vivi het volgende:
Btw, in jouw situatie vind ik het ook weer anders, jullie situatie is er nog niet naar, dus dan wacht je tot dat wel zo is, logisch! Maar als straks jouw huis af is en niks zou jullie praktisch gezien nog in de weg staan en hij zou NOG niet willen of willen rekken, ja dan zou ik wel zeggen "zorg jij dan maar dat ik niet zwanger word.'

Nogmaals, ik zeg niet dat dat de goede aanpak is, maar ik ben ms wat harder daarin.
Dat laatste kan ik mij helemaal voorstellen
Ik wil een kind (liefst twee natuurlijk ) samen met hem, niet gewoon met zijn zaadcellen. Als je begrijpt wat ik bedoel.

En ik zou waarschijnlijk op iets regelmatigere basis vragen wanneer hij het zou zien zitten, maar de pil zou ik toch blijven nemen (het zou voor mij toch eigenlijk niet veel uitmaken als ik het niet zou doen, maar dan nog zou ik ze blijven nemen )

Ik moet trouwens toegeven dat ik wel blij ben dat er een collega is op het werk waar hij zich af en toe mee vergelijkt (qua karakter lijken die enorm op elkaar, we zullen in dezelfde gemeente wonen later, ze zijn naar dezelfde school geweest in het secundair, ...) en die wil ook liever vandaag dan morgen kinderen. Altijd handig meegenomen
  zondag 10 juni 2007 @ 21:37:18 #148
61183 leonieke
Dan toch?
pi_50311154
quote:
Op zondag 10 juni 2007 20:13 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Dat heb ik op een gegeven moment wel gezegd: ik wil er gewoon over kunnen praten, want als je 'baby' door 'wereldreis', 'auto' of 'droomhuis' zou vervangen, zou je er opeens wel over kunnen praten? Dat vind ik onzin, ik wil gewoon over mijn verwachtingen en dromen kunnen praten en niet naar een forum moeten 'vluchten' omdat ik thuis mijn ei niet kwijt kan. Dat begreep hij wel, gelukkig.
Begrijp ik heel goed En ik prijs me heel gelukkig dat ik er thuis kan over praten, maar ik kom hier soms posten omdat ik het hem niet nog moeilijker wil maken dan het al is... En ik wil hem ook geen schuldgevoel aanpraten.
  zondag 10 juni 2007 @ 21:42:46 #149
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50311397
quote:
Op zondag 10 juni 2007 16:46 schreef Smoezie het volgende:

Fruppel lekker ons hier blijven aansteken hoor, met rammelen En we gaan natuurlijk voor je duimen!
Ik zal jullie lekker aan blijven steken, ik rammel me helemaal een ongeluk haha!
  zondag 10 juni 2007 @ 21:45:15 #150
61183 leonieke
Dan toch?
pi_50311492
Ik kan me dat zo voorstellen. Het wordt nu écht echt voor jullie. Ik zou het waarschijnlijk nog lastiger krijgen dan nu.

Al moet ik wel toegeven dat het tegenwoordig wat beter gaat met mij. Afgelopen week helemaal niet maar dat was mijn pilvrije week en dan heb ik het altijd moeilijker dan anders. Voor de rest probeer ik het zoveel mogelijk van me af te zetten... Alleen jammer dat ik de truc nog niet heb gevonden om dat blijvend te doen

Maar als je zo weet van: nog een paar dagen en dan is het zover... Ik zou waarschijnlijk helemaal uit mijn dak gaan (en dat terwijl ik het voor iedereen wil verzwijgen )
  zondag 10 juni 2007 @ 21:52:13 #151
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50311819
quote:
Op zondag 10 juni 2007 21:45 schreef leonieke het volgende:
Verhaaltje
Voordat we deze beslissing samen gemaakt hadden en ik nog rammelde voor niets zeg maar had ik er de ene dag meer last van de andere dag, inderdaad in de pil vrije week meer dan anders omdat ik dan het liefst niet meer met een nieuwe strip wilde beginnen.

Nu de knoop dus doorgehakt is het heeeeel moeilijk om niets te vertellen, aan de ene kant zou ik wel aan iedereen willen vertellen dat we ervoor gaan, dat we een nieuwe fase in onze relatie ingaan!
Maar ik doe het niet, ik moet er niet aan denken dat iedereen elke maand gaat vragen of ik ongesteld ben of al zwanger, dan komt er zoveel druk op te liggen en dat willen we niet.
We houden dus netjes onze mond totdat het zover is en we ook de onzekere eerste periode doorzijn .

Succes Leonieke, het is iets wat echt te lastig van je af te zetten is!
  zondag 10 juni 2007 @ 22:00:34 #152
61183 leonieke
Dan toch?
pi_50312195
quote:
Op zondag 10 juni 2007 21:52 schreef Fruppel het volgende:

[..]

Voordat we deze beslissing samen gemaakt hadden en ik nog rammelde voor niets zeg maar had ik er de ene dag meer last van de andere dag, inderdaad in de pil vrije week meer dan anders omdat ik dan het liefst niet meer met een nieuwe strip wilde beginnen.
Dat is nog één van mijn grootste 'fouten' (ik vind echt de juiste woorden niet vandaag ) dat ik altijd wel vraag: zou ik nog opnieuw beginnen met een nieuwe strip, terwijl ik mijn man zou gek verklaren als hij zou antwoorden: bwa, het hoeft niet meer. Ik weet dus wat het enige juiste antwoord is en toch vraag ik het nog zo vaak
quote:
Nu de knoop dus doorgehakt is het heeeeel moeilijk om niets te vertellen, aan de ene kant zou ik wel aan iedereen willen vertellen dat we ervoor gaan, dat we een nieuwe fase in onze relatie ingaan!
Maar ik doe het niet, ik moet er niet aan denken dat iedereen elke maand gaat vragen of ik ongesteld ben of al zwanger, dan komt er zoveel druk op te liggen en dat willen we niet.
We houden dus netjes onze mond totdat het zover is en we ook de onzekere eerste periode doorzijn .
En met deze uitdaging wil ik jou heel veel succes wensen
Ik was me onlangs al aan het inbeelden hoe ik mijn ma ging inlichten over mijn zwangerschap En ik heb al zoveel mogelijkheden
quote:
Succes Leonieke, het is iets wat echt te lastig van je af te zetten is!
Dat wel
Maar ik probeer me op zoveel andere zaken te concentreren Het groot verlof wordt een moeilijke periode want dan hebben we ons huwelijk achter de rug en heb ik iets minder om me op te concentreren...
Maar dan vind ik wel iets anders om me mee bezig te houden
  maandag 11 juni 2007 @ 12:10:23 #153
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_50326510
Ik verander 3 keer per dag van gedachten over wanneer we nou voor een 2e zullen gaan. Word een beetje moe van mezelf

Heb net wel alvast een commode besteld Hij was gratis op verzendkosten na dus dat kan ik niet weerstaan natuurlijk Nou zal het wel een foutje zijn, maar kon het altijd proberen he
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 11 juni 2007 @ 13:41:59 #154
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50329755
quote:
Op zondag 10 juni 2007 22:00 schreef leonieke het volgende:

[..]
Ik heb maar niet aan mijn gevraagd of hj vond dat ik met de pil zou kunnen stoppen, juist omdat ik bang was dat ik hem dan alleen maar de stuipen op het lijf zou jagen.
Nadat ineens steeds meer vrienden kids kregen merkte ik wel dat hij er anders tegenover stond, en toen hij zelf aangaf dat hij ervoor wilde gaan waren bij mij de remmen los !

Ik heb al genoeg iedeen bedacht ondertussen hoe we het de ouders zullen vertellen, of het echt een van deze manieren zal gaan worden weet ik niet, maar fantaseren is altijd leuk!

Na je zijn er vast genoeg dingen om je mee bezig te houden om de gedachten te verzetten, komt vast wel goed!
  dinsdag 12 juni 2007 @ 09:42:21 #155
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_50362994
Een collega van me is zwanger, ze krijgt een tweeling.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 14 juni 2007 @ 16:59:37 #156
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50455976
Het rammelt zo anders nu! Voordat we ervoor gingen voelde het nog zo ver van mijn bed.
Nu voelt het rammelen meer als...ja geen idee hoe ik het moet omschrijven eigenlijk.
Het voelt zo anders!

Hoe is het met de mede rammelaars?
pi_50475921
Lijkt me wel een leukere manier van rammelen he Fruppel

Mijn gerammel word voor zover mogenlijk alleen maar erger
toont interesse in alles wat met zwangerschap en baby's te maken heeft, dus dat wilt zeggen dat hij er ook wel echt mee bezig is

toch ben ik af en toe nogal terwijl ik weet dat dat stom is en ik hem gewoon de tijd moet geven
gelukkig is hij heel lief en weet hij dat geduld niet mijn sterke kant is
  vrijdag 15 juni 2007 @ 08:40:40 #158
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_50476287
Het begint hier ook steeds meer te komen. Een paar dagen geleden vroeg hij nog 'out of the blue' hoe ik dacht over de tijd die tussen een eerste en tweede kindje zit, omdat hij een collega heeft die nu zwanger is maar al een kindje van vier heeft. Dat vind hij zelf eigenlijk teveel tijd tussen twee kinderen.

Hij is dus zelfs al met een tweede kindje bezig, wat dat betreft is hij nog verder dan ik ben...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 15 juni 2007 @ 09:27:37 #159
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50477083
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 08:08 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Lijkt me wel een leukere manier van rammelen he Fruppel

Mijn gerammel word voor zover mogenlijk alleen maar erger
toont interesse in alles wat met zwangerschap en baby's te maken heeft, dus dat wilt zeggen dat hij er ook wel echt mee bezig is

toch ben ik af en toe nogal terwijl ik weet dat dat stom is en ik hem gewoon de tijd moet geven
gelukkig is hij heel lief en weet hij dat geduld niet mijn sterke kant is
Het is een hele leuke manier van rammelen een stuk leuker dan voorheen.
Het voelt nu niet zo doelloos meer zeg maar.

Mijn ging ook ineens veel meer interesse tonen in de kids van vrienden en alles rondom de zwangerschap, het is een voorbode geweest want zolang geleden was dat nog niet eens!

Sterkte met het geduld hebben!
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 08:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het begint hier ook steeds meer te komen. .....
Hij is dus zelfs al met een tweede kindje bezig, wat dat betreft is hij nog verder dan ik ben...
Wat leuk een harder rammelende man !
pi_50478370
Het lijkt meer heerlijk om op die manier te rammelen Fruppel
  vrijdag 15 juni 2007 @ 10:39:37 #161
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_50478883
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 09:27 schreef Fruppel het volgende:

Wat leuk een harder rammelende man !
Laat het hem maar niet horen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_50482030
Hier rammelt het ook nog steeds. Nog 1 pilletje zit er op de strip en dan gaan we over op condooms. En als we er beide ècht klaar voor zijn, gaan we voor het echie
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_50483532
Crazymoon, wat leuk! Spannend joh!* owlet stiekem een beetje jaloers is
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:06:31 #164
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50483657
CM! Wat spannend!
Gefeliciteerd alvast met deze stap!
pi_50483762
dank jullie haha
Vind het ook wel spannend hoor, vorige maand wilden we dit ook al doen, maar toen twijfelden we allebei nog heel erg. Dus toen toch maar weer met een pilstrip begonnen. Dit was mijn laatste, en had geen zin om weer nieuwe op te halen, dus nu 'moeten' we wel
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:17:27 #166
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50484069
Niet twijfelen gewoon doen!
pi_50484205
hahaha
eigenlijk moeten we er niet teveel over nadenken nee
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:27:37 #168
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_50484542
Gaaf voor alle rammelaars die al wat concreter bezig zijn met het 'echte' werk!

Die van mij wil niks
Althans niet een stapje in de goede richting. Af en toe wordt je er moedeloos van. Maar ach, mijn tijd komt wel...

maar soms, heel soms dan komt er zo'n stiekem stemmetje in mijn hoofd dat zegt: dan sjoemel je toch wat me die pil, weet hij veel (maar dat stemmetje druk ik hard weg!)
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:29:30 #169
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50484622
Makkelijker gezegd dan gedaan!

Twijfels waren er hier ook om voor de 1ste te gaan , niet of we het wilden want dat staat als een paal boven water maar alle andere zaken.... financieel, huis etc etc.
Toch de knoop doorgehakt want we hebben een groot genoeg huis en beide een goede baan en de rest waar we als het zover is nog tegenaan lopen lost zichtzelf ook wel weer op (hopelijk ).

Vriendje is ook zo lief ! Heeft het ineens out of the blue over "als je straks zwanger bent dan..."dingen!
Zo schattig zo stoer als ie is!
  vrijdag 15 juni 2007 @ 19:52:35 #170
108648 cattie
lieve moeder
pi_50497771
CM, wat leuk!
Steeds meer moeders van kinderen van Ive's leeftijd gaan beginnen aan de volgende... Ik wil ook! Maar mijn tijd komt nog wel.
pi_50502358
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:29 schreef Fruppel het volgende:

Vriendje is ook zo lief ! Heeft het ineens out of the blue over "als je straks zwanger bent dan..."dingen!
Zo schattig zo stoer als ie is!
Dat klinkt heel lief . Echt samen ervan genieten hoor, ook van deze tijd voordat je zwanger bent!
pi_50503120
CM, leuk!!
* Vicky is stiekum ook beetje jaloers
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 00:24:36 #173
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50507425
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:01 schreef cloarie het volgende:

[..]

Dat klinkt heel lief . Echt samen ervan genieten hoor, ook van deze tijd voordat je zwanger bent!
Het klinkt misschien heel erg maar het is ook heel lief haha!
We genieten er nu al van! Lekker fantaseren samen over "later". Ja, het is heel bijzonder !
pi_50531204
Arrrgghhh ik rammel even heel erg!
Vanmiddag ruim 1.5 uur met een klein grietje van 3 maanden op schoot gezeten. Flesje gegeven en toen viel ze op mijn schoot in slaap
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_50567380
zaterdag ook even met een meisje van nog geen 3 mnd op schoot gezeten, ze is zo'n schatje!!!
...en heb ook stiekem gezien hoe vertederd keek naar t geheel

En om t compleet te maken vloog er volgens moeder van een ooievaar over me heen, dat betekend schijnbaar iets volgens haar en


mijn gerammel is in elk geval echt oorverdovend
  maandag 18 juni 2007 @ 11:39:15 #176
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50571538
Mijn schoonmoeder rammelt voor een kleinkind. Het valt me op dat ze er steeds meer opmerkingen over begint te maken.
Gister waren we in voor vaderdag lekker uiteten, in het restuarant komt ze ineens uit het niets met de opmerking dat ze het toch wel ziet zitten om volgend jaar een kinderstoeltje inculsief kindje van ons erbij te hebben aan tafel .
Zie dan maar eens niet van kleur te verschieten en je mond niet voorbij te kleppen !

Rammel rammel rammel!
pi_50572331
hahahaha ja dat lijk me ook moeilijk om dan je gezicht in plooi te houden
  maandag 18 juni 2007 @ 12:45:39 #178
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50573626
Ja dat was het ook wel hoop dat ze dat soort akties niet vaker uithaalt de komende tijd!
pi_50584284
Weet je in ieder geval dat ze positief gaat reageren wanneer het zover is, Fruppel

Mijn schoonzus is ongepland zwanger (ze heeft al twee tieners) , zo kwam ze gisteren vertellen Ik heb eigenlijk nog nooit van zo dichtbij een zwangerschap meegemaakt, dus ik zit flink in rammelmode. Ze zei: "Je wordt tante!" Awwww...!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_50584838
Mijn schoonmoeder plaatst ook regelmatig opmerkingen dat ze het wel ziet zitten om oma te worden....
Eerst was het wel grappig, maar toen kwamen ze wel erg regelmatig en dat vond ik weer iets te..
Had toen net voorgenomen om er de volgende keer iets van te gaan zeggen..zul je altijd zien..die keer moet nog komen

Hier rammel ik ook weer behoorlijk..
Mja..denk dat ik toch nog wel een tijdje moet wachten..
pi_50590624
Mijn vriendinnetje is momenteel bezig en als het allemaal meezit mag ik zaterdag op visite komen!!
Dat wordt weer rammelen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:15:01 #182
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50605669
heel verhaal neergezet is het ineens weg :S!
Nieuwe poging dan maar!

Innenpin, van harte met het kleine neefje of nichtje op komt!
Vicky spannend dat je vriendinnetje bezig is!

Ik rammel echt zo hard als nooit tevoren, het is bijna een onmogelijke taak aan het worden om niet aan alles wat met baby's te maken heeft te denken!
Is misschien de nieuwigheid aangezien we pas sinds een week officieel bezig zijn.
Ben gewoon vreselijk ongeduldig

Verder spoken er steeds "horror verhalen"door mijn hoofd, ben zo bang dat het ons niet gaat lukken om zwanger te worden etc etc.
Geen idee waar dat vandaan komt, maar het sluipt zo nu en dan ineens door mijn hoofd.

[ Bericht 16% gewijzigd door Fruppel op 19-06-2007 13:29:13 (aanvulling) ]
pi_50610191
Vriendinnetje is vanmorgen bevallen en zaterdag mag ik op kraamvisite
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_50610247
veel (rammel)-plezier vicky!!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_50614234
Gefeliciteerd Vicky! En veel rammelplezier op kraamvisite

Fruppel, hier ook rammelende schoonouders hoor
Overigens, misschien handig voor Vicky en de kraamvisite... bij de Zeeman zag ik voor 0,99 per stuk hele leuke kleine boekjes! Met van die dikke kartonnen bladzijdjes, zeg maar. En op elke bladzijde kan er een luikje open en zie je wie zich 'verstopt'. Bv een eekhoorn in een boom
pi_50615210
Ik heb voor de kleine al een heleboel kadootjes gekocht. Moet voor zijn zusje nog even wat kopen.. Misschien maar eens kijken bij de Zeeman
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 15:00:21 #187
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50615465
Die rammelende schoonouders vind ik erg leuk! Ik ben ook heel erg benieuwd hoe ze in de toekomst gaan reageren als er zwanger zijn!
Die gaan helemaal uit hun dak volgens mij !
pi_50619972
Mijn schoonouders kunnen hun lol niet op nu hun ene zoon vader wordt En toch wordt de andere zoon (mijn wederhelft) nog net zo hard hints toegeroepen enzo. Ik zou graag zo'n hangwieg hebben als het eenmaal zover mocht zijn en Meneer Smoezie zat al met zijn vader te bedenken onder het eten hoe dat goed opgehangen kon worden in het kamertje dan... Want Meneer Smoezie vindt de hangwieg ook leuk... Dat klinkt hoopvol zou je zeggen, ware het niet dat de WIEG leuk is, maar het kindje (nog) niet. Dan moest ik er mijn hond maar in stoppen
  dinsdag 19 juni 2007 @ 17:27:34 #189
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_50621052
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 17:02 schreef Smoezie het volgende:
Mijn schoonouders kunnen hun lol niet op nu hun ene zoon vader wordt En toch wordt de andere zoon (mijn wederhelft) nog net zo hard hints toegeroepen enzo. Ik zou graag zo'n hangwieg hebben als het eenmaal zover mocht zijn en Meneer Smoezie zat al met zijn vader te bedenken onder het eten hoe dat goed opgehangen kon worden in het kamertje dan... Want Meneer Smoezie vindt de hangwieg ook leuk... Dat klinkt hoopvol zou je zeggen, ware het niet dat de WIEG leuk is, maar het kindje (nog) niet. Dan moest ik er mijn hond maar in stoppen

Hier hetzelfde hoor, ik moest de hond dan maar in de ''prachtige ouderwetse kinderwagen die staat te verstoffen'' zetten en er rondjes mee gaan rijden
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_50621322
Die mannen zijn ook allemaal hetzelfde he

Maar stiekem vind ik het wel een beetje hoopvol hoor, dat hij over hangwiegen praat met zijn vader. Ik bedoel... dat DOE je toch niet als je het echt niet over babies en alles wat er mee te maken hebt wilt praten?
pi_50621519
Smoezie, de hond er in, ik zie t al helemaal voor me
Maare...idd evengoed hoopvol, lijkt me toch een soort van interesse in
  dinsdag 19 juni 2007 @ 18:39:56 #192
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_50623434
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 17:35 schreef Smoezie het volgende:
Die mannen zijn ook allemaal hetzelfde he

Maar stiekem vind ik het wel een beetje hoopvol hoor, dat hij over hangwiegen praat met zijn vader. Ik bedoel... dat DOE je toch niet als je het echt niet over babies en alles wat er mee te maken hebt wilt praten?
Das zeker een stap in goede richting, hij heeft hoe dan ook wel interesse!
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_50625310
Thanks ladies! Dat hou ik mezelf dus ook maar voor, om hoopvol te kunnen blijven
Wat betreft dat stoppen met de pil (niet voor het eggie, maar om te kijken of alles nog een beetje werkt zoals het hoort, even plat gezegd) heb ik besloten om het direct na onze vakantie te doen. Het leek me toch een beetje lullig om die ene week dat ik op vakantie ga naar een zonnig oord, de hele week ongesteld te zijn (want dat zal je dan nèt zien ). Maar vanaf begin augustus ben ik pil-vrij. Toevallig. Dan kan hij dáár vast aan wennen

Frup, nu jij al zo voor het eggie mag... Doen jullie het op de gok of hou je echt rekening met je eisprong enzo? Of laat je het nog allemaal even zijn beloop? Wat een intieme vraag he? Daar hoef je helemaal geen antwoord op te geven hoor, maar ik vraag me af of je dan nog 'rustig' de natuur zijn gang kunt laten gaan of dat je gewoon flink gericht 'aan het werk' gaat *hihi*.

Bla, hoe staat het er bij jou voor?

pi_50632512
Smoezie Wat een vent zeg
Vicky veel plezier op kraamvisite!
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:15 schreef Fruppel het volgende:
heel verhaal neergezet is het ineens weg :S!
Nieuwe poging dan maar!

Innenpin, van harte met het kleine neefje of nichtje op komt!
Dankjewel..... vandaag gehoord dat het er twee zijn (!!!!)
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_50632969
wat leuk Innepin!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_50641013
Smoes
Hier ziet t er op zich wel redelijk positief uit, we hebben t er veel over, kinderopvang, borst of flesvoeding, bevalling...dat soort dingen. Dus hij is er wel echt mee bezig

Ik ben zo erg dat ik laatst alvast foliumzuur had gehaald en heb dat in zijn handen geduwd met de mededeling dat hij me dat maar moest geven als ie er klaar voor was gelukkig moest hij ermee lachen

Ergens heb ik het vermoeden dat het er niet meer zo heel ver vanaf zit...al kan dat ook mijn hoop zijn dat spreekt
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:25:10 #197
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50644207
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:31 schreef Smoezie het volgende:

Frup, nu jij al zo voor het eggie mag... Doen jullie het op de gok of hou je echt rekening met je eisprong enzo? Of laat je het nog allemaal even zijn beloop? Wat een intieme vraag he? Daar hoef je helemaal geen antwoord op te geven hoor, maar ik vraag me af of je dan nog 'rustig' de natuur zijn gang kunt laten gaan of dat je gewoon flink gericht 'aan het werk' gaat *hihi*.

Op dit moment is het nog op de gok, ben nog niet ongesteld geweest dus het is moeiljk te bepalen wanneer en of ik mijn eisprong gehad heb.
We proberen regelmatig genoeg te sexen (zo om de dag ongeveer) zodat er genoeg zaadjes zitten mocht ik mijn eisprong hebben.
Het is dus een beetje een combinatie van de natuur zijn gang laten gaan en gericht aan het werk zijn !

Wat spannend dat je na je vakantie ook pil vrij bent !!!
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:26:07 #198
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50644237
Innepin wat gaaf dat het er 2 zijn
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:33:28 #199
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_50649110
Fruppel, moet jij niet door naar het tweede streepjes topic?

Hier is het gerammel even wat minder... geen kleine beebjes en zwangeren in de omgeving
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:22:18 #200
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50650865
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:33 schreef Wennie het volgende:
Fruppel, moet jij niet door naar het tweede streepjes topic?

Hier is het gerammel even wat minder... geen kleine beebjes en zwangeren in de omgeving
Eigenlijk wel he!
Omdat ik nog niet ongesteld ben geweest heb ik op de een of andere manier nu zo het gevoel dat ik nog niet helemaal in het 2de steepjes topic pas. Ik kan tenslotte nog helemaal niets concreets doorgeven

Moet geloof nog wennen aan het idee dat ik bij de streepjes hoor.

Hoe rammelt het hier verder?
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:37:47 #201
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_50651432
Je kan wel wat doorgeven: dat je nog wacht op het eerste bloed en dat je er daarna voor gaat...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 20 juni 2007 @ 14:33:39 #202
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_50653526
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:22 schreef Fruppel het volgende:

[..]

Eigenlijk wel he!
Omdat ik nog niet ongesteld ben geweest heb ik op de een of andere manier nu zo het gevoel dat ik nog niet helemaal in het 2de steepjes topic pas. Ik kan tenslotte nog helemaal niets concreets doorgeven

Moet geloof nog wennen aan het idee dat ik bij de streepjes hoor.

Hoe rammelt het hier verder?
Jawel, jullie zijn aan het klussen, dus je bent bezig. En wie weet ben je wel meteen zwanger en dan is het wel een beetje onbeleefd het topic binnen te walsen met een positieve test en door te schieten naar Z&G, toch?
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 20 juni 2007 @ 14:39:00 #203
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50653704
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 14:33 schreef Wennie het volgende:

[..]

Jawel, jullie zijn aan het klussen, dus je bent bezig. En wie weet ben je wel meteen zwanger en dan is het wel een beetje onbeleefd het topic binnen te walsen met een positieve test en door te schieten naar Z&G, toch?
Je hebt ook gelijk haha! Hing hier en in het streepjes topic, beetje van beide dus.

Maar bij deze ! Rammel ze meiden!!
pi_50656241
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 14:39 schreef Fruppel het volgende:
Maar bij deze ! Rammel ze meiden!!
dat zal wel lukken
pi_50667026
Heb gister het zoontje van me vriendin via de webcam gezien... *zucht* en *rammel*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_50691764
Frupsje, je gaat toch niet gewoon maar even gedag zwaaien hier he!?
Beide topics gaat ook prima hoor Ondanks dat je al aan het proberen bent, rammel je nog steeds als de pest om het maar even plat te zeggen, toch? Dus nog steeds van harte welkom ook hier hoor

Bla!
Dat klinkt heel goed zeg! Hij wordt er dus niet geïrriteerd van als jullie het hebben over borst/flesvoeding, kinderopvang e.d.? Hij voelt zich niet gepushed? Dat is een heel goed teken
Het moet alleen niet te lang doorgaan zo natuurlijk (look who's talking... ) want dan kom je nog nergens. Ga je over een tijdje de vraag stellen 'wanneer denk jij er ongeveer voor het eggie te willen gaan?'. Of gaat dat net even te ver?
  donderdag 21 juni 2007 @ 14:45:11 #207
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50692107
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:37 schreef Smoezie het volgende:
Frupsje, je gaat toch niet gewoon maar even gedag zwaaien hier he!?
Beide topics gaat ook prima hoor Ondanks dat je al aan het proberen bent, rammel je nog steeds als de pest om het maar even plat te zeggen, toch? Dus nog steeds van harte welkom ook hier hoor
Ik rammel inderdaad als de pest ondanks dat we druk bezig zijn !
Maar als het als vervelend gezien word dat ik hier post terwijl we ook bezig zijn dan verhuis ik gewoon naar de 2 streepjes.
pi_50692137
nee hoor Fruppel!
Blijf gewoon lekker door rammelen hier!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_50692302
Fruppie, lekker OOK hier blijven hoor! Je rammelt toch? Dan is het gerechtvaardigd
Als je nou strakkies met je zwangere buikkie rondhobbelt, dan kan je het rammelen misschien een beetje afbouwen maar dan nog leuk als je ons komt bezoeken hoor

Ik duim voor je!
pi_50693988
Smoezie, nee hij raakt helemaal niet geirriteerd
ik vraag hem wel eens of hij het niet vervelend vind dat ik er zo mee bezig ben, en hij zegt dan dat hij het absoluut niet vervelend vind/ niet als pushen ervaart en juist goed vind (wat is hij toch een schatje he )

Ik ben eigenlijk van plan om aan t einde van onze vakantie te vragen hoe t ermee staat , dat is eind augustus.
Hoop dat ik dan mag stoppen met de pil....pff hoop het zo he

maar hoe gaat t bij jou verder...
pi_50695588
Dat is dus precies ook mijn plan, na de vakantie!

Ik kan rustig over dingetjes praten die met babies te maken hebben... want dan betrekt hij het gewoon op zijn broer die vader wordt binnenkort Van de week twee schattige shirtjes gekocht in een piepklein maatje, alvast voor dat kindje. Ik ben vast wat kleine kadootjes aan het verzamelen, kan ik mijn gerammel ook een beetje in kwijt.

In elk geval ga ik dus meteen na onze vakantie stoppen met de pil (en dan nog wel veilig vrijen uiteraard). Dat is al iets waar ik erg naar uit kan kijken. Dan is er weer een stap gezet. En dan hoop ik dat het ineens een beetje in een stroomversnelling raakt, zeg maar

Bij jou klinkt het echt SUPER hoor, Blaatje! Go go go, girl!
  donderdag 21 juni 2007 @ 16:29:15 #212
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50696043
Nou ik blijf hoor hihi!
Tegen de tijd dat ik met een dikke buik rondloop zal ik ongetwijfeld niet meer rammelen maar ik kom dan heus nog wel langs hoor. Vind het hier gezellig!
Zover is het nog niet dus ik rammel vrolijk verder!

Bla & Smoezie het klonkt allemaal erg positief bij jullie! Echt leuk!
Voor je het weet is het Augustus en dan kan de volgende stap alweer genomen worden! Leuk leuk!!

Zwemt net een mama eend met 7 kleintjes hier tegenover door de gracht! Ahhh alles wat klein is is lief nu...
pi_50698333
ik denk dat mijn gerammel extreme hoogtes zou bereiken als ik baby kadootjes moest kopen voor anderen

met de pil stoppen is idd weer een stapje erbij....in elk geval gevoelsmatige vooruitgang dus
wie weet kunnen we wel tegelijk over naar t wachten op topic

en Fruppel, gezellig dat je toch nog even blijft...hoe meer rammelaars hoe meer vreugde
pi_50707292
Gezellig, ladies!

* Smoezie bedenkt zich net dat ze ook nog een RAMMELAAR moet kopen voor het nieuwe babietje van zwager en schoonzus

Stiekem ben ik ook wel blij dat Meneer Smoezie dus ook de hangwieg helemaal leuk vindt. Hoeven we daar in elk geval niet meer om te 'strijden'
pi_50717462
wij zijn t ook al eens over de babykamer
pi_50736131
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 16:29 schreef Fruppel het volgende:

Zwemt net een mama eend met 7 kleintjes hier tegenover door de gracht! Ahhh alles wat klein is is lief nu...
hier hetzelfde... 7 kleine gansjes, een veulentje, een baby eendje.... !

Rammelze meiden, ik lees flink wat stappen vooruit hier Hier heeft schoonzusje de echofoto van haar prille tweeling gemaild zucht.... maar, ik ben toegelaten op de universiteit, dus in ieder geval een klein beetje zekerheid op toekomst erbij
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  vrijdag 22 juni 2007 @ 18:33:40 #217
105850 Fuente
mamamuts
pi_50737187
Fijn Innepin!

Hier rammel ik ook vrolijk door We hebben besloten dat we volgend voorjaar voor een tweede gaan. Dan zit ik halverwege mijn opleiding en zoals het er nu uitziet kan dat allemaal prima (hier en daar al gepolst). Het klinkt nog zo ver weg, maar het voorjaar begint in maart en dat is al over 9 maanden
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 22 juni 2007 @ 19:56:39 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50739918
Oh wat leuk Fuente!
***
  vrijdag 22 juni 2007 @ 20:21:04 #219
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50740858
Fuente wat leuk! Ook weer een stap vooruit!
pi_50742749
Leuk Fuente!!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  vrijdag 22 juni 2007 @ 21:39:13 #221
105850 Fuente
mamamuts
pi_50743366
Ik ben d'r zelf ook helemaal hyperdepieper van! Kan echt haast niet wachten, jullie willen niet weten hoe het hier rammelt
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_50745544
Fuente wat super! Nu begint het léuke rammelen!
pi_50753288
Leuk Fuente!!!

Ik ga me alvast maar psychisch voorbereiden op een hoop gerammel vandaag.. Zoontje van mijn vriendin is nu 4 dagen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_50755000
Vicky, jij rammelt ook al he? Veel plezier op het kraambezoek!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_50770200
ZUCHT..
hoef er niet veel over te zeggen.. ZUCHT

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_50770908
* meezucht *
pi_50771990
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:37 schreef Vicky het volgende:
ZUCHT..
hoef er niet veel over te zeggen.. ZUCHT

[afbeelding]
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:57:21 #228
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_50773029
*Het ALLERhardst mee zucht en rammelt van alle kanten*


ik wil zo graahaag!
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_50773045
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:58:40 #230
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_50773068
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:37 schreef Vicky het volgende:
ZUCHT..
hoef er niet veel over te zeggen.. ZUCHT

[afbeelding]
Wat mooi .

* GWS zoekt prijs op.

129 euro?!
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_50773123
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Wat mooi .

* GWS zoekt prijs op.

129 euro?!
Whahaha
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_50773239
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:57 schreef Vicky het volgende:
[afbeelding]
*smelt* ooh my, kan me zo indenken dat je onwijs rammelt nu!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_50790128
Euuuh....
zei vandaag dat ik komende maand met de pil mag stoppen, hij is er helemaal klaar voor
ik ben er helemaal hyper van
pi_50790613
Bla, wat gaaf!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_50790972
Ja he
Ik had het helemaal niet verwacht en was dus ook helemaal overrompeld
ben zooo blij
  Jubileum moderator zondag 24 juni 2007 @ 18:45:37 #236
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50794128
Wat gaaf Bla
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 24 juni 2007 @ 18:52:15 #237
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_50794337
Volgens mij zal ik altijd in dit topic blijven hangen... Dat krijg je ervan als je de serie start...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 24 juni 2007 @ 19:02:45 #238
105850 Fuente
mamamuts
pi_50794661
Bla super!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 24 juni 2007 @ 19:11:18 #239
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50794933
quote:
Op zondag 24 juni 2007 16:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Euuuh....
zei vandaag dat ik komende maand met de pil mag stoppen, hij is er helemaal klaar voor
ik ben er helemaal hyper van
Gaaf! Ganz geil!!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 24 juni 2007 @ 19:21:39 #240
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_50795288
Bla, super!

Was het helemaal onverwacht?
Of was het iets wat er toch wel op korte termijn aan zat te komen?
  zondag 24 juni 2007 @ 21:26:41 #241
61183 leonieke
Dan toch?
pi_50799619
quote:
Op zondag 24 juni 2007 18:52 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Volgens mij zal ik altijd in dit topic blijven hangen... Dat krijg je ervan als je de serie start...
Dat gevoel heb ik de laatste tijd ook vaker als ik iedereen zo zie toekomen en weer vertrekken.
  zondag 24 juni 2007 @ 23:50:40 #242
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_50804700
quote:
Op zondag 24 juni 2007 18:52 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Volgens mij zal ik altijd in dit topic blijven hangen... Dat krijg je ervan als je de serie start...
Nee hoor, dat gevoel heb ik ook, ik zie iedereen komen en gaan.
Niet dat ik het ook maar iemand misgun hier hoor, maar ik word er wel een beetje moedeloos van naar mezelf toe...

Dusse, ik hoor helaas ook nog bij de die-hard rammelaars
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  maandag 25 juni 2007 @ 08:12:18 #243
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_50810046
Ik me steeds maar afvragen waarom lief zo stug doet als het ook maar een beetje te serieus over kinderen gaat. Ik dacht dat ie dan gewoon mijn gezeur beu was.

Komt gisteravond de aap uit de mouw.
We waren aan het babbelen en meneer werd weer een beetje stug, dus ik sprak hem daar op aan.
Hij weet dat ik er meer mee bezig ben dan hij (en hij zelf is een echte 'planner'; alles is uitgestippeld). Hij zag het niet zitten om met een baby op babymassage/gym/zwemmen te gaan.

Ik moest dus echt keihard lachen, want dat is nog nooit in mij opgekomen dat hij ook maar iets van die dingen zou doen met een kind. Dat past gewoon echt niet bij hem. Hij was echt wel een beetje opgelucht. Het gesprek daarna liep in elk geval veel soepeler.

(niet dat er nou iets op korte termijn gaat gebeuren )
pi_50810209
@Asyniur, het zat er wel aan te komen, we hebben t er nl veel over gehad
Maar ik had niet verwacht dat het al zo snel vanuit hemzelf zou komen
En je vraagt je soms af hoe mannen denken he...die zitten vaak over heel andere dingen te piekeren als je zou verwachten ...babymassage (wel schattig toch)

@GWS en Mevrouw Korn dat lijkt me een rot gevoel idd
Ik hoop dat t voor jullie ook allemaal sneller komt als verwacht
  maandag 25 juni 2007 @ 08:36:54 #245
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_50810262
quote:
Op zondag 24 juni 2007 23:50 schreef MevrouwKoRn het volgende:

[..]

Nee hoor, dat gevoel heb ik ook, ik zie iedereen komen en gaan.
Niet dat ik het ook maar iemand misgun hier hoor, maar ik word er wel een beetje moedeloos van naar mezelf toe...

Dusse, ik hoor helaas ook nog bij de die-hard rammelaars
Jij bent er ook inderdaad al vanaf het begin af aan bij. Zijn er nog meer eigenlijk, die al vanaf deel 1 aanwezig zijn?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 25 juni 2007 @ 09:15:28 #246
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50810868
Bla ! Het rammelen word dan echt zoveel leuker!
  maandag 25 juni 2007 @ 09:16:16 #247
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50810879
Vicky! Wat doe je ons aan haha! Wat een lief droppie !
  maandag 25 juni 2007 @ 09:26:07 #248
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_50811071
Fuente, wat leuk!!!

Bla, waaah je mag bijna voor het echie!!

Vicky... ooohh.. Jij rammelt vast heel erg hard!

Asyniur, waar een man zich al niet druk om kan maken en hoe ze dat dan communiceren (of juist niet)

GWS en Mevrouw Korn Jullie tijd komt ook nog wel Het ligt er ook maar net aan hoe vroeg je begint met rammelen Ik rammelde zachtjes aan vanaf september 2001 ( toen mijn nichtje werd geboren), vanaf juni 2004 toen we gingen samenwonen heftig en eind december 2004 met de pil gestopt. Toen dit topic begon, had ik net een beebje van 2 maanden En nu rammel ik gezellig mee
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  maandag 25 juni 2007 @ 09:32:22 #249
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_50811224
Bla wat spannend

Fuente wat leuk! Kun je nog wel zo lang wachten? Sinds wij hebben besloten wannéér we er voor gaan, lijkt de tijd nog veeeeeel langzamer te gaan...

Heeft iemand gisteren de film Jack & Sarah gezien op Net5? Ging over een man die met babymeisje overblijft nadat zijn vrouw overlijdt. Hij heeft nog helemaal geen ervaring met baby's en doet alles ontzettend klunzig. Dus mijn handen jeukten om die baby door de tv te trekken om het zelf beter te doen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 25 juni 2007 @ 10:36:24 #250
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_50812785
Tex Erg leuke film is dat ja! Enne.. wanneer gaan jullie ervoor dan?
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  maandag 25 juni 2007 @ 10:47:56 #251
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_50813131
Ik vertel het pas als ik zwanger ben, aangezien er ook bekenden van ons hier mee kunnen lezen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_50814031
quote:
Op maandag 25 juni 2007 08:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Jij bent er ook inderdaad al vanaf het begin af aan bij. Zijn er nog meer eigenlijk, die al vanaf deel 1 aanwezig zijn?
Ja

Mijn moeder was eerst: Neeueueuhhh het hoeft niet zo nodig nu enzo. Nu is het: JA en ik wil oma worden jah
En bedankt. Ik zeg nu maar steeds: "Als het aan mij lag dan.... "

Ik wil toch wel eerst samenwonen toch maar. Nog minstens een jaar wachten dus (oh help )
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 25 juni 2007 @ 17:58:44 #253
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_50827884
Hebben jullie al concrete samenwoon-plannen dan Syrena? Dat is toch ook al heel leuk om naar uit te kijken toch?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_50828922
Bla! Wauw! Helemaal niet hoeven wachten tot na de vakantie dus!!!
Super voor je, het is je enorm gegund! Meteen die hele pot foliumzuur achterover gegooid?
En je laat ons niet in de steek hier he, net als Frup hier gewoon lekker blijven posten hoor
pi_50834085
thnx hihi ik kon me nog net inhouden en heb er netjes eentje gepakt

heeft net trouwens de inhoud van mijn resterende strip in de wc geflikkerd en doorgespoeld....we gaan dus niet eens wachten op komende maand

En natuurlijk blijf ik hier nog gezellig mee posten, net zo lang tot ik jou mee mag slepen naar t ander topic in elk geval
  maandag 25 juni 2007 @ 20:54:05 #256
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_50834240
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
heeft net trouwens de inhoud van mijn resterende strip in de wc geflikkerd en doorgespoeld....we gaan dus niet eens wachten op komende maand
Hey, die moet je netjes inleveren bij de apotheek, en al helemaal niet door de wc spoelen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_50836126
Whahaha Bla, jouw laat er geen gras over groeien
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_50839509
Bla
Wat geweldig van je wederhelft! Hup, de plee in met die dingen!
Misschien moeten we jouw vent een keertje een biertje laten drinken met de mijne?

Overigens hadden we hier toch wel een klein 'soort van doorbraakje' van de week. Meneer Smoezie had een geweldig aanbod voor een job gekregen (hij heeft nu ook een goede baan, maar dat was bij het bedrijf waar hij eigenlijk altijd heeft willen werken). De werktijden waren echter dusdanig - in combinatie met de reistijd - dat hij dan pas tussen zeven en half acht thuis zou zijn. Hij zei, helemaal uit zichzelf, dat hij dat niet gaat doen omdat dat het niet fijn is voor mij ENNNNNN.... omdat het 'met het oog op eventueel kinderen krijgen' niets zou zijn omdat hij dan pas thuis is als kindje al in bed ligt. Nou, mag ik dat even een hoopvol gegeven vinden!
pi_50839520
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:58 schreef texelonia het volgende:
Hebben jullie al concrete samenwoon-plannen dan Syrena? Dat is toch ook al heel leuk om naar uit te kijken toch?
Nee dat ook niet. Hij heeft vorig jaar augustus (!) gezegd dat ie in januari voor huisjes wilde gaan kijken. Toen hebben we inderdaad 1 keer door de stad gereden waar we willen gaan wonen en daarna er niet echt meer over gehad omdat hij graag een andere baan wilde. En zonder vast contract kun je niets kopen.

En daarna kwam het hele "zes maanden Zuid-Amerika reizen" geneuzel ertussendoor. Inclusief baan opzeggen en weer thuis gaan wonen. Thuis woont ie inmiddels sinds dit weekend, in oktober vertrekt hij naar Z-A en is dan in april weer terug.

En moet dan een baan zien te vinden. Die leuker is dan de baan die hij nu heeft en die veeeeeel meer betaalt...

Voorlopig niks voor mij om naar uit te kijken, alleen veel dingen te vrezen Ik heb nu de "Mwoahhh we zien het wel" attitude maar afgestoft
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_50839633
Overigens als mensen hem vragen waarom hij weg wil, dan zegt hij dat hij dit nu wil doen, voor het samenwonen, trouwen, kinderen krijgen. Ik weet niet of ie dat ook zegt als ik er niet naast sta

Met de volgorde ben ik het trouwens niet eens
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_50840105
Lastige situatie Syrena ik zou er echt ontzettend gefrustreerd van raken in ieder geval

En bla, jeeeeujjjj! Gaaf!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_50840124
Beter dan eerst kindjes krijgen en dan voor een half jaar vertrekken
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_50840261
quote:
Op maandag 25 juni 2007 23:03 schreef snoopy het volgende:
Beter dan eerst kindjes krijgen en dan voor een half jaar vertrekken
Of nu zwanger raken Ik heb meteen gebeld naar 'm toen ik die buikgriep had "Condooooomssss!Hebjedienog????""

Ik ben trouwens wel van plan om met de pil te stoppen zodra hij weg is. Ik vermoed namelijk dat ik PCO heb en dat wil ik laten onderzoeken. Dat wilde ik al langer, maar het leek me nu wel een goed moment.

Alleen weer op tijd beginnen, niet dat ik zometeen van Cuba terugkom met iets dat we 9 maanden later Havanna gaan noemen ofzo
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_50847340
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:50 schreef Smoezie het volgende:
Bla
Wat geweldig van je wederhelft! Hup, de plee in met die dingen!
Misschien moeten we jouw vent een keertje een biertje laten drinken met de mijne?

Overigens hadden we hier toch wel een klein 'soort van doorbraakje' van de week. Meneer Smoezie had een geweldig aanbod voor een job gekregen (hij heeft nu ook een goede baan, maar dat was bij het bedrijf waar hij eigenlijk altijd heeft willen werken). De werktijden waren echter dusdanig - in combinatie met de reistijd - dat hij dan pas tussen zeven en half acht thuis zou zijn. Hij zei, helemaal uit zichzelf, dat hij dat niet gaat doen omdat dat het niet fijn is voor mij ENNNNNN.... omdat het 'met het oog op eventueel kinderen krijgen' niets zou zijn omdat hij dan pas thuis is als kindje al in bed ligt. Nou, mag ik dat even een hoopvol gegeven vinden!
ja he, ben dan ook helemaal in een stemming
hahaha ja laat maar weten wanneer jou thuis is, stuur ik die van mij wel ff langs

en Smoes dat IS een hoopvol gegeven, als hij met die reden een baan afwijst (notabene bij een bedrijf waar hij altjd heeft willen werken!!) dan wilt dat zeggen dat hij er toch wel heel erg mee bezig is
hoelang duurt t eigenlijk nog voor je vakantie hebt?

En Syrena, dat lijkt me een lastige situatie , alleen al dat ie een half jaartje weg is, daar zal je wel als een berg tegenop kijken, ga je hem in de tussentijd nog opzoeken?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 09:08:03 #265
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50848025
Wow bla! Wat goed zeg, hij ziet het helemaal zitten Joepie!
Wel mee blijven rammelen nog he!

Het is wel een deel met veel goede positieve reakties van de mannen he!
pi_50848077
ja hoor ik blijf gewoon meerammelen
  dinsdag 26 juni 2007 @ 14:41:41 #267
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50858626
Smoezie bedankt voor je lieve post in het streepjes topic!
Hoop dat jij ook snel daar komt rammelen!

pi_50859289
sterker nog, we EISEN dat je snel daarheen komt
pi_50859800
Jullie zijn lief!
Ik zal het tegen Meneer Smoezie zeggen, van de eis, daar kan hij onmogelijk nee tegen zeggen natuurlijk En in de tussentijd ga ik gewoon lekker voor jullie duimen!! Ik vind het helemaal geweldig dat er twee van ons 'Rammelmutsen' in het streepjestopic kunnen posten, ik ben er zelf helemaal een beetje zenuwachtig van voor jullie Ik vind het altijd een beetje emo (op een goede fijne manier hoor!) als er Rammelmeisjes door mogen schuiven naar het streepjestopic
pi_50860465
ik rammel ook nog ff door.. hub wil toch nog even wachten voor nr 2..

ik heb de tijd.. ik heb de tijd...
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 17:15:58 #271
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50864310
Meneer Smoezie kan hier toch geen nee meer tegen zeggen !
Ik duim in de tussentijd ook voor jou (en natuurlijk ook voor de andere rammelmeisjes).
Lief dat je helemaal zenuwachtig voor ons bent !

CM wat jammer nou dat het toch nog even gaat duren! Hoezo de terugslag ineens bij je hubbie ?
pi_50864647
Hij twijfelde al wel, maar ik dacht dat hij daar wel over heen was.. niet dus
Ben al wel met de pil gestopt, dat vond hij eerst ook wel moeilijk, maar ik heb gezegd dat we het gewoon met rubbers doen en dat hij niet bang moet zijn dat ik hem over ga halen.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_50864758
dan zijn we samen zenuwachtig dus
en idd...tegen dit soort dingen kan hij onmogenlijk nee zeggen

en CM ...wat jammer
  dinsdag 26 juni 2007 @ 18:43:30 #274
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50867390
Gelukkig heeft hij wel eerlijk aangegeven dat hij het zo nog niet ziet zitten.
Voor hetzelfde geld kwan hij daar pas mee terwijl jullie al druk aan het klussen waren.
Maar hoe dan ook wel erg jammer.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 21:30:35 #275
393 phileine
española
pi_50874788
Hier moet ik mezelf heel gaan dwingen definitief klaar te zijn met rammelen. Gezien de erfelijkheid in mijn familie is de kans groot dat ik binnen nu en een jaar in de overgang raak (met zus is met 36 nu al helemaal klaar, ik ben nu 34) en hubs wil echt nog niet voor een tweede binnen dat jaar. Einde verhaal dus

Moet wel erg wennen aan het idee, ik had mezelf altijd voorgesteld met een hele zooi, maar toch wel op zijn minst twee kinderen. Het enige in mijn leven dat voor me echt zo natuurlijk voelt alsof ik ervoor geboren ben is het moederschap. Maar dat zal ik dan nu maar in alle hevigheid over Isa gaan uitstorten.
mooi he, alles
pi_50874940
Wat heftig, Phileine! Jouw man wil dus niet op korte termijn nog een 2e, maar eigenlijk 'ooit' nog wel? Want dan zou het voor hem toch ook zwaar moeten meetellen dat jouw tijd een beetje opraakt, zeg maar? Ik kan me voorstellen dat het een behoorlijk bittere pil is die je dan moet slikken. Sterkte!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 21:53:38 #277
105850 Fuente
mamamuts
pi_50875845
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 21:30 schreef phileine het volgende:
Hier moet ik mezelf heel gaan dwingen definitief klaar te zijn met rammelen. Gezien de erfelijkheid in mijn familie is de kans groot dat ik binnen nu en een jaar in de overgang raak (met zus is met 36 nu al helemaal klaar, ik ben nu 34) en hubs wil echt nog niet voor een tweede binnen dat jaar. Einde verhaal dus

Moet wel erg wennen aan het idee, ik had mezelf altijd voorgesteld met een hele zooi, maar toch wel op zijn minst twee kinderen. Het enige in mijn leven dat voor me echt zo natuurlijk voelt alsof ik ervoor geboren ben is het moederschap. Maar dat zal ik dan nu maar in alle hevigheid over Isa gaan uitstorten.
Ach meis toch.. wat naar! Wil je man uberhaupt wel een tweede dan? Want zo ja, dan zou hij toch ook 'moeten' inzien dat dit op langere termijn misschien niet mogelijk is?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 26 juni 2007 @ 23:04:43 #278
61183 leonieke
Dan toch?
pi_50879364
quote:
Op maandag 25 juni 2007 08:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Jij bent er ook inderdaad al vanaf het begin af aan bij. Zijn er nog meer eigenlijk, die al vanaf deel 1 aanwezig zijn?
Ik lurkte in de eerste delen. Partner leest ook op Fok! en ik vond het op dat moment nog te vervelend om me al zo te 'outen'. Hij wist uiteraard van mijn kinderwens, maar toen waren we er nog niet echt over bezig geweest qua termijnen. Hij hoefde het zo niet te lezen vond ik
pi_50883297
Ik zit hier ook al vanaf de eerste dagen, rammelend voor een tweede. Maar ik zal eens moeten afleren mijn identiteit te ontlenen aan het moederschap.

Smoezie en Fuente, als de vraag is "now or never" dan zeg ik "now" en hij "never", zo zit het een beetje. Een jaar geleden was hij wel om, maar toen kregen we een soort financieel drama waardoor het verstandiger was het uit te stellen. En omdat dat financiele toekomst nog steeds onzeker is, wordt dat uitstel dus afstel.
mooi he, alles
  woensdag 27 juni 2007 @ 08:05:05 #280
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_50887469
Wat een rot situatie phileine. Ik denk dat ikzelf in die situatie dat heel moeilijk zou kunnen accepteren... Sterkte!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 27 juni 2007 @ 08:08:20 #281
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_50887493
Ow Phileine, wat erg!!

Veel te vroeg in de overgang komen is al erg genoeg, maar als je gezin dan niet eens compleet is...
Heel veel sterkte met het verwerken hiervan.

Verder rammel ik gewoon door. Sommige dagen wat harder dan andere dagen.
Net als iedereen hier...
pi_50887698
phileine, klote zeg!
pi_50887750
da's niet niks phileine... sterkte met het acceptatie proces (óf met het alsnog overhalen van je man...). echt lastig als zulke basale wensen zo ver uiteen liggen. en voor zover ik het kan beoordelen ben jij helemaal niet iemand die haar identiteit alleen maar aan 't moederschap ontleent hoor. ach en ook al deed je dat wel, je bent en blijft toch ook de moeder van Isa, daar mag je best een klein beetje identiteit aan ontlenen.
pi_50895585
Ja het klonk ook wat absoluter dan ik het bedoelde bix. Ik bedoel dat voor mijn gevoel mijn leven pas echt begon toen ik moeder was. Eindelijk van die rottige depressie af, voor het eerst een rol in de maatschappij waarbij ik me écht geëngageerd voelde en waardoor ik dat ook op andere punten ging doen. Daarom heb ik mezelf en wie ik denk dat ik ben zo verbonden aan het moeder worden, omdat dat het omslagpunt was. Ik bedoelde dat ik dat maar eens moet gaan loskoppelen.

Overigens is natuurlijk helemaal niet zeker dát ik binnen korte tijd die vervroegde overgang krijg (geen idee van mijn cyclus vanwege de mirena, misschien ben ik zelfs al lang bezig), maar de kans is groot en dan is het ook maar beter me daarop in te stellen.
mooi he, alles
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:03:34 #285
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50895627
Phileine wat een moeilijke situatie. Weet niet zo goed wat erop te zeggen...

pi_50910741
Ik zal voor je duimen Phileine (en dat kan ik heel goed hoor ) dat die overgang jou nog een flinke tijd bespaard blijft, dat er in die tussentijd iets ten goede verandert aan je financiële situatie en je man's gedachten hierover. Zodat jij alsnog je felbegeerde 2e kindje mag krijgen

Fruppie, wat heb je een mooie avatar
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:27:17 #287
108648 cattie
lieve moeder
pi_50912351
Phileine, wat een moeilijke situatie! Ik duim met Smoezie mee.
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:38:23 #288
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50912837
Dank je Smoez! Ben er ook helemaal blij mee!
Hij is zo lekker zomers met dit vieze weer!

I
  donderdag 28 juni 2007 @ 09:23:27 #289
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_50928054
Phileine, wat lijkt me dat moeilijk zeg Vooral omdat je niet weet wanneer je in de overgang gaat en je echt het nu of nooit gevoel hebt.. onderzekerheid alom.. veel sterkte ermee
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_50928657
oeps, het was ook niet mijn bedoeling de stemming hier zó te drukken hoor. Zat er even vol van...

Maar rammelt u gerust vrolijk verder aub!
mooi he, alles
  donderdag 28 juni 2007 @ 10:27:37 #291
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50929603
We rammelen door hoor!
Het is toch juist lekker dat je hier even je hart kunt luchten, het is niet zomaar iets en ik kan me goed voorstellen dat je het even kwijt moest!
Gewoon doen hoor!
  donderdag 28 juni 2007 @ 11:41:13 #292
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_50931997
Oh, Fruppel, het was trouwens absoluut niet mijn bedoeling jou hier weg te jagen hoor! Tuurlijk rammel je gewoon door zolang er nog geen beebje in je buik zit

Collega van me gaat morgen met zwangerschapsverlof en loopt rond met zo'n mooi gevulde babybuik.. zucht..
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:06:56 #293
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50932940
Huh nee joh Wennie zo heb ikhet ook niet gelezen hoor . Mijn reaktie was op de post van Phileine.
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:24:33 #294
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_50933500
Lekker blijven hangen hier Fruppel, is toch gezellig hier? En maakt toch niks uit dat je in twee topics zit.

Wij zijn dinsdagavond naar ons toen pasgeboren neefje wezen kijken (broertje van mijn man was weer vader geworden). Echt een groot klein beertje! Mooi kindje met veel pikzwarte haartjes, alleen de naam was op zn zachtst gezegd onze smaak niet
Maar daar ga je echt van rammelen zeg
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_50938152
Erg he mevrouw Korn! Mijn zwangere schoonzus heeft zo'n babysite waarop ze steeds grotere-buiken-foto's plaatst enzo, daar ga ik ook al enorm van rammelen
pi_50939033
pasgeboren kindjes

hier rammel ik zo hard dat ik er oorpijn van zou krijgen
heb zelfs vanacht gedroomd dat ik een babytje in mijn buik voelde
pi_50939065
Ik probeer mezelf regelmatig voor te stellen met een zwangere buik.
Wat voor kleding ik dan zou kopen enzo
pi_50939367
dat doe ik ook
pi_50953584
quote:
Op maandag 25 juni 2007 08:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Jij bent er ook inderdaad al vanaf het begin af aan bij. Zijn er nog meer eigenlijk, die al vanaf deel 1 aanwezig zijn?
Ik lees mee vanaf het begin, telt dat ook? Rammel heel stiekem mee.
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:45:49 #300
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50954176
Phileine, ben het helemaal met bix eens dat je meer bent dan moederschap. Wel heftig zo, als je je dan realiseert dat het van ooit naar nooit gaat. Heb je enige idee hoe groot je kans is het 'erfelijke probleem' niet te hebben? Hoop voor je dat zich nog bedenkt, al snap ik wel dat die kans niet groot is.

Overigens rammel ik zelf voor 0,0 %.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_50962647
Gisteren naar de Prenatal geweest, al die lieve kleertjes maat 56.. alleen daarom ging ik al rammelen.
En toen die leuke zwangerschapskleding.. ik ging nog maar rammelen.
Gelukkig heb ik al een kleine dus om de rammelende eierstokken wat in bedwang te houden moest ik natuurlijk wat voor haar kopen
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')