index       nieuws & achtergronden
PI Nieuwe Nier »NU« :Nierstichting leer van MONUTA!
Topicgallery™ :
jobtepas
200 dode nierpatiënten p/j
dinsdag 22 mei 2007 @ 16:16 (#1) 
Er is zo'n groot tekort aan donornieren dat er jaarlijks 200 nierpatienten de wachtlijst niet overleven.En zolang nierpatienten nog op de wachtlijst staan worden zij (ca.1200) gedialyseerd. Dialyse is geen lolletje, ik zal er niet over uitwijden, maar de meesten zijn te slap en bedlegerig om te kunnen werken. De dialyse-apparatuur is een mooie uitvinding om tijdelijk in leven te blijven, maar dat is dan ook alles. Hij redt, maar hij doodt ook langzaam. Hij is geen nier.
Opvolgende Nederlandse regeringen en in hun verlengde de wat al te brave Nierstichting zijn om de kernproblemen van leven en dood heen gegaan. Hun uitgangspunt was en is 'de meesten blijven in leven', dus speciaal beleid is niet nodig. Er bestaat rond de Nierstichting een web van organisaties die alleen het leed willen verzachten. Of met de hersenschim van de inplanteerbare kunst bezig zijn. Als die er is zijn we minstens 3000 wachtlijstdoden verder.

Om de Nierstichting te herinneren aan de jaarlijkse niet nodige 200 doden werd opgericht de Initiatiefgroep Nieuwe Nier »NU«. ( http://niertekoop.blogspot.com/ )
Nu komt Monuta uitvaartverzekering met het voorstel iedere bij haar verzekerde donorcodicilhouder een korting van 150 euro te geven op de uitvaart.Een schijntje vergeleken met totale uitvaartkosten, die gemakkelijk 10.000 euro kunnen bedragen.Het is daarom niet te verwachten dat dat meer codicilnieren oplevert. Maar als principe echter niet slecht. Wat valt er van te leren door de Nierstichting? Dit:

Zij moet het initiatief nemen om ieder jaar 10.000 euro beschikbaar te stellen aan de eerste 10.000 overledenen met donorcodicil. De organen moeten dan wel beschikbaar gesteld worden.Kost haar 10 miljoen euro per jaar. Zij kan dat gemakkelijk betalen uit de collectegelden.En houdt nog 4 miljoen over voor andere zaken.Niet alleen problemen van niertekort en wachtlijstdoden de wereld uit, ook patienten met andersoortige orgaanbehoeften (long, lever etc.) zijn zo geholpen.

Waar is het wachten nog op? Met groet namens Nieuwe Nier »NU«,
Job te Pas

Nieuwe Nier »NU« verwijt de Nierstichting Nederland één ding: nalatigheid om de jaarlijkse 200 doden van de wachtlijst tegen te gaan.

Piles
Pilliewilliemonniewonnie
dinsdag 22 mei 2007 @ 16:20 (#2) 

10.000 x 10.000 is toch echt 100 miljoen

Kwezel
Met je plaat voor je kop!!!!!!
dinsdag 22 mei 2007 @ 16:32 (#3) 

Ga ergens anders spammen met je kut nieren.

Het leven is een banaan. Vandaag in je hand, morgen in je kont.
FOK - the Federation Of Koekenbakkers.

Yay
dinsdag 22 mei 2007 @ 16:34 (#4) 
Dus de nierstichting moet collectegelden ter beschikking stellen om overledenmensen met een donorcodicil 10.00 euro te betalen?

Hoeft er dan geen onderzoek gedaan te worden naar nierziekten?

Daniel1976
dinsdag 22 mei 2007 @ 16:34 (#5) 

quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:20 schreef Piles het volgende:
Bij mij ook. Maar TS mag mijn salaris wel betalen. Heb het gevoel dat dat helemaal goed komt

Some people see things that are and say; “why?” I dream things that never were and say; “Why not?”
Deze Post is veilig bevonden en is beschermd tegen : CIA-FBI-MOSSAD-Mi6-AIVD- BY Castro internet security Cuba.

P8
Je mag me ook Patrick noemen
dinsdag 22 mei 2007 @ 16:38 (#6) 

quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:34 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Bij mij ook.
hee. das gek, bij mij niet!

Patrick Swayze brandt in ieders hart!
We better buy ourselves some golfshoes, otherwise we'll never get out of this place alive
Klik hier niet als je waarde hecht aan je leven
http://wiki.fok.nl/index.php/P8

jobtepas
200 dode nierpatiënten p/j
dinsdag 22 mei 2007 @ 17:09 (#7) 
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:20 schreef Piles het volgende:
****************************************************************************************************************
Op de Pabo gezeten?

Nieuwe Nier »NU« verwijt de Nierstichting Nederland één ding: nalatigheid om de jaarlijkse 200 doden van de wachtlijst tegen te gaan.

raptorix
Boula is een baas!
dinsdag 22 mei 2007 @ 17:14 (#8) 

10.000 x 10.000 =
1.000 x 100.000 =
100 x 1.000.000 = 100 miljoen.

Moeilijk he?

"In sociaal democratische maatschappijen spelen problemen van milieuvervuiling, armoede, segregatie, hufterig gedrag, opsluiting en criminaliteit veel minder." aldus klopkoek

Xith
dinsdag 22 mei 2007 @ 17:14 (#9) 

quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:09 schreef jobtepas het volgende:

[..]

****************************************************************************************************************
Op de Pabo gezeten?
Met zulke reacties schiet je op ja..

Mutant01
Irrelevant, toch?
dinsdag 22 mei 2007 @ 17:15 (#10) 

Dat is slecht nieuws, ik wens je wel succes met je initiatiefgroep.

Alleen spammen is tegen de policy.

"Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in." - Godfried Bomans.

index       nieuws & achtergronden
Nieuwe Nier »NU« :Nierstichting leer van MONUTA!
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500