abonnement Unibet Coolblue
  maandag 21 mei 2007 @ 20:32:29 #1
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_49620959



Twee weken nadat Fellipe Massa in Spanje de overwinning binnen sleepte voor het team van Ferrari strijkt het hele Formule 1 circus neer in het Prinsendom van Monaco. Monaco staat sinds het begin van het wereldkampioenschap in 1950 steevast op de kalender. Kan Lewis Hamilton zijn leidende positie in het klassement verdedigen?
Voor de uitslagen en statistieken van deze race kijk je natuurlijk op FOK!sport



Lengte: 3.340 km
Aantal ronden: 78
Totale lengte: 260.520 km
Snelste raceronde: 1.14.439 (M. Schumacher - Ferrari F2004)
Snelste ronde: 1.13.962 (F. Alonso - Renault R25)

Het stratencircuit van Monaco is nauw, hobbelig en erg langzaam. Het is het langzaamste en kortste circuit op de Formule 1 kalender. Desondanks is de GP van Monaco niet van de kalender weg te denken. Al sinds 1929 is de lay-out praktisch onveranderd, mede omdat daar weinig tot geen mogelijkheden toe zijn. Het lijkt alsof de tijd stil is blijven staan in het vorstendom.

Puur motorvermogen helpt je niet in de straten van Monaco, een bolide welke goed te besturen is kan je verder naar voren helpen. Een rondje Monaco rijdt de gemiddelde coureur met een full downforce afstelling. De grip op het circuit varieert enorm, te meer omdat het circuit na iedere sessie weer wordt vrijgegeven voor het gewone stadsverkeer.



















De race in Monaco is vrijwel altijd een spektakel van de bovenste plank. Geen enkele race op de kalender heeft voor zoveel verrassende races geleid. Hoe verraderlijk het circuit is bleek in 1970 toen Jack Brabham in leidende positie de vangrail raakte, in de laatste ronde. Jochen Rindt profiteerde en won de race. In 1982 wist Riccardo Patrese de race te winnen. Bij het passeren van de finish was hij hiervan echter niet op de hoogte.

In 1984 werd de race gekenmerkt door hevige regenval. De race werd afgevlagd. Een ronde voordat de race werd afgevlagd was er echter een rookie die de leiding had overgenomen van Alain Prost. Dankzij de regelgeving destijds werd Senna als tweede geklasseerd, met een woedende Senna als gevolg. In 1988 doet Ayrton Senna weer van zich spreken op het stratencircuit. Hij reed ruimschoots op kop als hij bij het ingaan van de tunnel zijn McLaren in de vangrail rijdt.

Legendarisch is de race in 1992. Nigel Mansell was onbetwist de snelste man op de baan, maar dankzij een pitstop kwam hij achter Senna terecht, die tweede lag. Ronde na ronde probeerde Mansell de Braziliaan te passeren. In deze race bleek hoe moeilijk het in Monaco is om in te halen. Senna verdedigde zijn positie in een zinderend duel, en won de race.

De race in 1996 staat in de geschiedenisboeken als de race met de mistte gefinishte deelnemers. Bij de start was het erg nat in de straten van Monaco. Michael Schumacher vertrok vanaf pole position, maar gleed de eerste ronde al in de vangrails. De race wordt gewonnen door Olivier Panis, die in zijn Ligier vanaf de veertiende plaats was gestart. De vele uitvallers gecombineerd met een sterke race bleken de winnende combinatie.
Ook in 1997 regent het in het vorstendom. Schumacher stapte vlak voor de start over in de reservewagen , welke was afgesteld voor natte condities. Na de eerste ronde is de Duitser al zes seconden los van de concurrentie. Hij wint op meer dan een minuut van Barrichello, toen nog rijdend voor het team van Jackie Steward.
In 1998 was Mika Hakkinen onverslaanbaar in zijn McLaren. Hij leidde van start tot finish. Schumacher raakte met Wurz in een gevecht verwikkeld en beschadigde zijn bolide. Het kostte hem meer dan een minuut in de pots. In 1999 was het wederom Schumacher die de winst opeisde. Vanaf de tweede plaats gestart wist hij de eerste bocht het snelste te bereiken. Eddie Irvine maakte de dubbelzege voor Ferrari compleet.
In 2000 was het wederom Ferrari, en Michael Schumacher die de race domineerden. Een kapotte achterwielophanging gooide echter roet in het eten. David Coulthard profiteerde en won de race. In 2001 was het diezelfde Coulthard die vanaf pole position mocht vertrekken. Bij de start liet hij echter zijn motor afslaan, hij moest van achteraan beginnen. Schumacher wist de race te winnen, Coulthard werd uiteindelijk vijfde.
In 2004 leidde Schumacher de race toen hij achter de safety car uit de race werd getikt door Juan Pablo Montoya. `Trulli weet zijn eerste race te winnen, vlak voor Jenson Button. In 2005 was Kimi Raikkonen onverslaanbaar. Hij wint voor Nick Heidfeld en Mark Webber..



De kwalificatie van Monaco zorgt voor een flinke controverse. Michael Schumacher zet in de derde sessie de snelste tijd neer, met Alonso op de voorlopig tweede plaats. Terwijl Schumacher zijn laatste ronde afmaakt, is vlak achter hem Alonso bezig met een ronde die hem de pole kan brengen. In de een-na-laatste bocht schuift de Ferrari onderstuurd de muur in, waardoor Alonso zijn tijd niet kan verbeteren. De FIA ziet opzet in het spel en zet Schumacher achteraan de grid.
De wedstrijd ziet al snel na de start een kopgroep van Alonso, Raikkonen, Webber en Montoya, die makkelijk wegrijdt van de rest van het veld. Schumacher kan zich op het smalle circuit maar moeilijk naar voren werken en blijft lange tijd op de zestiende plaats hangen. De mooie derde plaats van Webber gaat in rook op, als hij de wagen brandend langs de baan moet zetten. Achter de safety car die daarop wordt ingezet, vallen ook de wagens van Sato en Raikkonen stil. Na de herstart krijgt Barrichello een drive through-penalty en valt Trulli uit, waardoor Coulthard naar het podium kan rijden, achter Montoya en winnaar Alonso. Schumacher houdt de schade beperkt door op een vijfde plaats te finishen.














Donderdag 24 mei 2007

10:00 - 11:30 vrije training 1
14:00 - 15:30 vrije training 2

Zaterdag 26 mei 2007

11:00 - 12:00 vrije training 3
14:00 - 15:00 kwalificatie training

Zondag 27 mei 2007

14:00 - 2007 Grand Prix de Monaco



Zaterdag 26 mei 2007

13:30 - kwalificatie (RTL7)
16:00 - GP2 race 1 (Eurosport 2)

Zondag 27 mei 2007

10:00 - GP2 race 2 (Eurosport 2)
13:00 - voorbeschouwing en race (RTL7)
15:40 - Nabeschouwing (RTL7

18:30 - Preview Indy500 (RTL7)
19:00 - 22:30 Indy500 (RTL7)



Het Weer in Monaco

Zin om over F1 te chatten? kom dan gewoon naar het irc-kanaal #f1

Zie de IRC FAQ voor meer informatie.

deze preview wordt u mede mogelijk gemaakt door Sanger & WEST
DeOP is hier te vinden!
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  maandag 21 mei 2007 @ 21:17:33 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_49623029
Wie de pole pakt wint hem. Tenzij hij kapot gaat .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 21 mei 2007 @ 21:18:43 #3
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49623080
Ik was d'r bij vorig jaar! door stom toeval de vrije training e.d gezien hehe
pi_49627283
De jaarlijkse loterij race!
.
pi_49627730
Ah cool
Ik heb er weer zin in
pi_49627802
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:53 schreef Tackleberry het volgende:
De jaarlijkse loterij race!
Veel geld gaat er wel in om ja...
pi_49628044
quote:
Op maandag 21 mei 2007 23:02 schreef Piles het volgende:
Ah cool
Ik heb er weer zin in



Goh... Ik mis een paar foto's.....

[ Bericht 20% gewijzigd door Sally op 21-05-2007 23:22:32 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_49629063
Heb F1 topics ook ondekt Volg het niet altijd de F1, maar als ik de tijd heb kijk ik het wel.
Word weer leuk de F1 Monaco Kan jammer genoeg niet kwalificatie kijken moet werken
Misschien domme vraag maar op welke zender kan ik het best samenvatting kijken zaterdagavond van de kwalificatie?
............................
pi_49629271
MONACO!
pi_49629562
Eens kijken wie a.s. zaterdag de auto gaat parkeren in Q3. Massa?
  dinsdag 22 mei 2007 @ 00:10:30 #11
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_49629977
WEST

Trulli Villeneuve Prost
Calm down, please!
pi_49631640
Het zou toch een bak zijn als Hammy hem wéér op het podium zet he
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 01:46:27 #13
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_49631750
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 01:39 schreef vosss het volgende:
Het zou toch een bak zijn als Hammy hem wéér op het podium zet he
Ik durf 'm wel aan : Super-Ham op 1 ... pole (grotere kans dan race) en race (door pole). Realistisch is anders ... dit is echt een 50-50 gok. Maar hij kan het wel!


GO SUPER-LEWY!

uitleg : hij is absoluut de meest gedreven, meest nuchtere en redelijk ervaren coureur op dit circuit. Hij heeft het materiaal (en maar hopen dat de McLarens het dit jaar WEL uithouden) in tegenstelling tot andere gedreven rookie coureurs.

ik = fan
Calm down, please!
pi_49633029
quote:
Op maandag 21 mei 2007 23:39 schreef sander89 het volgende:
Heb F1 topics ook ondekt Volg het niet altijd de F1, maar als ik de tijd heb kijk ik het wel.
Word weer leuk de F1 Monaco Kan jammer genoeg niet kwalificatie kijken moet werken
Misschien domme vraag maar op welke zender kan ik het best samenvatting kijken zaterdagavond van de kwalificatie?
Ik zou zeggen Studio Sport... kun je 't niet opnemen??
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_49633034
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 01:46 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik durf 'm wel aan : Super-Ham op 1 ... pole (grotere kans dan race) en race (door pole). Realistisch is anders ... dit is echt een 50-50 gok. Maar hij kan het wel!


GO SUPER-LEWY!

uitleg : hij is absoluut de meest gedreven, meest nuchtere en redelijk ervaren coureur op dit circuit. Hij heeft het materiaal (en maar hopen dat de McLarens het dit jaar WEL uithouden) in tegenstelling tot andere gedreven rookie coureurs.

ik = fan
Jij ook?!!

Ik ben alleen benieuwd of hij het circuit kent... Het komt hier toch aan op de stuurkwaliteiten, lijkt me!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  dinsdag 22 mei 2007 @ 08:39:10 #16
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49633783
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 06:54 schreef Sally het volgende:

[..]

Jij ook?!!

Ik ben alleen benieuwd of hij het circuit kent... Het komt hier toch aan op de stuurkwaliteiten, lijkt me!
Hij kent het circuit vanuit de F3 tijd

Net als Sutil, die het ronderecord voor F3 in handen heeft. Albers krijgt dus een zware dobber.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_49633934
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 08:39 schreef sanger het volgende:

[..]

Hij kent het circuit vanuit de F3 tijd

Net als Sutil, die het ronderecord voor F3 in handen heeft. Albers krijgt dus een zware dobber.
Okey!


Zeg, weet je dan ook of de Nouvelle Chicane een nieuwe bocht is, of heetie alleen maar zo?
Zie 'm in de OP ook staan...



plaatje
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  dinsdag 22 mei 2007 @ 08:53:12 #18
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_49633970
is gewoon de naam, volgens mij ligt er na de tunnel al jaren een chicane
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_49634033
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 08:53 schreef Klonk het volgende:
is gewoon de naam, volgens mij ligt er na de tunnel al jaren een chicane
Dank!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  dinsdag 22 mei 2007 @ 08:58:46 #20
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49634057
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 08:50 schreef Sally het volgende:

[..]

Okey!


Zeg, weet je dan ook of de Nouvelle Chicane een nieuwe bocht is, of heetie alleen maar zo?
Zie 'm in de OP ook staan...

[[url=http://www.imagehoop.com/view_thumb/208ac254/Circuit_Monaco.JPG]afbeelding][/url]

plaatje
Het circuit is al jaren niet meer verandert. Volgens mij heette die voorheen de bus-stop-chicane.

[ Bericht 2% gewijzigd door sanger op 22-05-2007 10:12:17 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 08:59:21 #21
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49634073
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 08:53 schreef Klonk het volgende:
is gewoon de naam, volgens mij ligt er na de tunnel al jaren een chicane
Dat is overigens ook de chicane waar Button in 2003 (?) hard crashte!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_49634218
Als botsautotjes in monaca rondrijden ziet er altijd weer leuk uit
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_49634268
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 01:39 schreef vosss het volgende:
Het zou toch een bak zijn als Hammy hem wéér op het podium zet he
Zou me niks verbazen. Zolang hij dan maar twee Ferrari's voor zich heeft. Dan vind ik het wel best.
pi_49634512
Ham gaat crashen.
pi_49635064
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 09:25 schreef HPoi het volgende:
Ham gaat crashen.
NEEEEE!!!

Tja, de 'lucky streak' moet een keer ophouden, niet? Maar 5 races vinnik nog wel gaan, hoor!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')