abonnement Unibet Coolblue
pi_49612126
Mijn vriendin en ik zijn op zoek naar zgn. white wash meubelen. Dit zijn houten meubels met een oude look. White wash is een techniek om de 'verf' na te bootsen die men rond 1900 gebruikte om meubels te verven. Het lijkt een beetje alsof de meubels niet helemaal dekkend geschilderd zijn.

Nu zoeken wij voornamelijk naar een kast en tv dressoir. Zoiets:



Nu verkopen ze die kasten op aardig wat plaatsen. Alleen zijn de prijsverschillen gigantisch. We hebben de kast gezien bij Lifestyle en Riviera Maison voor tussen de 1600 en 1800 euro. Een soortgelijke kast staat echter ook bij Leenbakker voor 600 euro. Je ziet echter wel kwaliteitsverschil in met name de afwerking, de lak en de scharnieren, slotjes etc.
Wel wist een meubelboer(in) ons te vertellen dat al deze kasten van zachthout of MDF gemaakt worden. Volgens haar was er geen fabrikant die dit soort kasten in wit geschilderd hardhout levert.
Nu komen we in andere meubelzaken kasten tegen die kwalitatief en prijstechnisch het midden houden tussen Riviera Maison en Leenbakker. Echter we zien door de bomen het bos niet meer.
Zijn er mensen die een dergelijke kast hebben gekocht? We willen echt een mooie kast, en zijn bereid daar voor te betalen, maar 1800 vinden we iets te gortig als het met een bedrag richting de 1000 ook kan. Het liefst kopen we bij een handelaar (op markplaats zijn er een paar aktief) die goede kwaliteit aanbieden. Hopelijk heeft iemand ervaring hiermee?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_49612393
Bij mijn ouders hebben we zo'n kast staan. Exact zoals op de afbeelding.
Heb geen idee waar mijn ouders dat ding vandaag hebben. Ik ben er toevallig vanavond. Zal het eens voor je navragen.

Volgens mij kostte dat ding rond de 1000. Anyway, laat je vanavond wel weten!
pi_49635665
En nog gevraagd toevallig?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_49636033
gewoon een kast kopen en dan zelf whitwashen
heb ik ook gedaan met mijn bed en een dressoir. er is een speciale beits voor
afgewerkt heb ik het dan met donkderbruine was en wat houdnerven wat donkerder gemaakt

misschien een optie als je niets betaalbars kunt vinden
pi_49636422
is deze link iets ?

http://www.dock10.nl/
pi_49636675
Ja dat is wel iets. Er zijn best een aantal van dat soort sites. Maar de pest is dat het allemaal zo ver weg is, en dat je aan de hand van een plaatje de kwaliteit totaal niet kunt afleiden.

Dat kastje is leuk gedaan; is wel een idee voor ons, voor wat andere meubels (2 kleine tafeltjes onder andere).
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 10:49:18 #7
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49636680
wij verkopen white wash babykamers, maar die zijn van massief grenen gemaakt hoor...

MDF lijkt me niet kunnen...je het kán wel, maar is niet mooi
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_49636767
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 10:49 schreef Puckzzz het volgende:
wij verkopen white wash babykamers, maar die zijn van massief grenen gemaakt hoor...

MDF lijkt me niet kunnen...je het kán wel, maar is niet mooi
Het meeste is inderdaad grenen. MDF komt wat minder voor en is echt het goedkope spul en inderdaad niet mooi.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_49637603
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 10:15 schreef American_Nightmare het volgende:
En nog gevraagd toevallig?
Jep, de kast was rond de 2500,- euro, maar ze kregen uiteindelijk een flinke korting.
Ze hebben de kast gekocht bij Bloem Fontein bij de Overtoom (Amsterdam).
http://www.bloemfonteininterieur.nl/

Hoop dat je er wat aan hebt.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 00:04:10 #10
79128 HarryP
mijnCV.com
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')