abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Games vrijdag 25 mei 2007 @ 15:09:52 #176
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_49765559
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:03 schreef Jweetje het volgende:
Ik ga er eens goed nog over nadenken, en bij de fotograaf binnenstappen

Maar het leek me een aanbieding om te niet te laten lopen
Ze hebben goeie aanbiedingen, maar als je dus nog niet zeker van je zaak bent, wat je nu precies wilt? Dan ga je toch niet zomaar iets kopen? Ik zat bijvoorbeeld al een aantal maanden te sparen voor de 400D. Dus mijn keuze was toen allang gemaakt. Verder het scheelt natuurlijk ook weer dat ik een aantal jaartjes m'n G5 al heb.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_49765650
Dat vind ik nogal een non stelling Elefes. Iemand die kan fotograferen maakt met een duurdere camera plus duurdere objectieven absoluut betere foto's dan met goedkoop materiaal.
pi_49765670
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:03 schreef Jweetje het volgende:
Ik ga er eens goed nog over nadenken, en bij de fotograaf binnenstappen

Maar het leek me een aanbieding om te niet te laten lopen
Dat lijkt me geen reden om het maar meteen te doen. Als het ding na een maand in de kast blijft liggen omdat je het toch te onhandig vindt zo'n camera, of toch niet zo leuk om te fotograferen, kan de aanbieding nog zo goed zijn maar is het toch zonde van je geld.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_49765694
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:12 schreef ..zapper het volgende:
Dat vind ik nogal een non stelling Elefes. Iemand die kan fotograferen maakt met een duurdere camera plus duurdere objectieven absoluut betere foto's dan met goedkoop materiaal.
Beperking kan juist creativiteit uitlokken.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_49765743
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:12 schreef ..zapper het volgende:
Dat vind ik nogal een non stelling Elefes. Iemand die kan fotograferen maakt met een duurdere camera plus duurdere objectieven absoluut betere foto's dan met goedkoop materiaal.
Iemand die even goed fotografeert maakt betere foto's met een betere camera, dat snap ik. Ik bedoel alleen, dat een dSLR absoluut niet nodig is om mooie foto's te maken.
Er zijn genoeg mensen die met een dSLR en een L-lens nog geen scherpe of mooie plaat kunnen maken, en genoeg mensen die met een compact van 200 euro de geweldigste dingen laten zien. Dat was mijn punt .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  Redactie Games vrijdag 25 mei 2007 @ 15:17:18 #181
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_49765819
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:13 schreef Jarno het volgende:

[..]

Beperking kan juist creativiteit uitlokken.
Het dwingt je enigzins wel om creatief met je compositie om te gaan en om objecten ook echt op te zoeken.
Ik vind het een goeie leerschool, maar op een gegeven loop je dus tegen je beperking aan. Dingen die je ziet op je LCD display bijvoorbeeld komen niet helemaal overeen met de werkelijkheid. Met een SLR vind ik dat toch wel een verademing..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:18:25 #182
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_49765859
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
Verder leuk en aardig dat je bij de MM die dinger in je hand kan vasthouden.. Maar zijn allemaal van die prototypes waar volgens mij de helft uitgesloopt is. Je kan em niet aan zetten, geen accu en het vooral het gewicht van die dinger is stukken lichter dan dat je zo'n camera koopt. iig met die 400D, was het even wennen. Volgens de specs zou het ongeveer 550gr zijn. Als dat prototype optilt leek het wel een gewicht hebben van een Point & Shoot camera. Dus toen stond ik wel even Volgens mij is m'n G5 zwaarder, dat kan toch niet?

Nadat ik uiteindelijk dat ding gekocht heb, was uiteindelijk de 400D zwaarder..
Ja... Vooral als er daarna een andere lens opgezet wordt, een grip met 2 batterijen en een ext. flash...

Dan weegt ie wel wat!
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 25 mei 2007 @ 15:19:55 #183
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_49765902
Weet je wat mij zo opvalt. De marketing van Canon doet goed zijn werk.
DSLR's worden steeds meer een impulsaankoop die straks alleen gebruikt word voor vakantiesnapshots en daarna maar stof liggen te happen in de winkel.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_49765959
Nouja, vroeger liepen ook enorm veel mensen met een SLR hoor. Daarna werden de compact's populair, maar het is nooit echt 'raar' of overdreven geweest om met een SLR te lopen. En een compactcamera kan net zo goed liggen te verstoffen, ze nemen alleen minder plaats in en hebben wat minder gekost.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_49765999
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:15 schreef Elefes het volgende:

[..]

Iemand die even goed fotografeert maakt betere foto's met een betere camera, dat snap ik. Ik bedoel alleen, dat een dSLR absoluut niet nodig is om mooie foto's te maken.
Er zijn genoeg mensen die met een dSLR en een L-lens nog geen scherpe of mooie plaat kunnen maken, en genoeg mensen die met een compact van 200 euro de geweldigste dingen laten zien. Dat was mijn punt .
Klopt, maar die lukt dat ook niet met een goedkope camera .
Aan de andere kant is het ook wel zinvol om in te stappen op het niveau waar je mee bezig wilt zijn, ik heb eerst een Powershot gekocht maar dat was voor mij dus echt een desinvestering, heb hem hooguit een maand of twee gebruikt en ben daarna alsnog overgestapt. Iedereen moet daar voor zich gewoon even goed de tijd voor nemen en serieus apparaten vast te houden en te vergelijken, dat kan behoorlijk wat geld besparen. Zowel voor hen die met een compact tevreden blijken als voor de mensen die daar alsnog niet tevreden mee zijn.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 25 mei 2007 @ 15:22:48 #186
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_49766007
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:21 schreef Jarno het volgende:
Nouja, vroeger liepen ook enorm veel mensen met een SLR hoor. Daarna werden de compact's populair, maar het is nooit echt 'raar' of overdreven geweest om met een SLR te lopen. En een compactcamera kan net zo goed liggen te verstoffen, ze nemen alleen minder plaats in en hebben wat minder gekost.
dat bedoel ik niet, ik bedoel dat ik steeds vaker mee krijg dat mensen dit uit impuls kopen, omdat er een leuke aanbieding is.
zoveel geld uitgeven om in de kast te leggen vind ik nu eenmaal doodzonde
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_49766054
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:22 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat bedoel ik niet, ik bedoel dat ik steeds vaker mee krijg dat mensen dit uit impuls kopen, omdat er een leuke aanbieding is.
zoveel geld uitgeven om in de kast te leggen vind ik nu eenmaal doodzonde
Oh och. Kijk je daar nog van op? Zo veel geld is 500 euro voor de meesten niet meer in een tijd waarin 2 weken vakantie makkelijk 2000 euro kost, een PC net zoiets, een TV makkelijk voor 3000 euro in huis wordt gehaald, etc.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 25 mei 2007 @ 15:25:12 #188
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_49766091
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:24 schreef Jarno het volgende:

[..]

Oh och. Kijk je daar nog van op? Zo veel geld is 500 euro voor de meesten niet meer in een tijd waarin 2 weken vakantie makkelijk 2000 euro kost, een PC net zoiets, een TV makkelijk voor 3000 euro in huis wordt gehaald, etc.
voor hen misschien niet, voor mij wel
en t gaat natuurlijk niet alleen om de 500 euro voor de body
maar denk eens aan de lenzen die ze gaan kopen om mee te pronken.

ik ben van mening dat je dit soort beslissingen weloverwogen moet nemen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Redactie Games vrijdag 25 mei 2007 @ 15:25:15 #189
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_49766095
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:19 schreef Ynske het volgende:
Weet je wat mij zo opvalt. De marketing van Canon doet goed zijn werk.
DSLR's worden steeds meer een impulsaankoop die straks alleen gebruikt word voor vakantiesnapshots en daarna maar stof liggen te happen in de winkel.
Als je de dus even rationeel gaat denken, dan doe je dat niet.

Voor mij was het dus in het begin de reden dat ik geen (D)SLR wilde kopen, omdat het ding log en zwaar was en dat ik eigenlijk voornamelijk nog "vakantiekiekjes" maakte. Op een gegeven moment denk je oke, misschien wil ik wel iets meer dan normaal kiekjes schieten. Dus dan koop je zo'n G5. Je moet overal heen lopen, overal overheen klauteren, de hoek waar je staat af en toe verplaatsen.. heel leerzaam natuurlijk. En het was ook meer iets om te kijken of het m'n "liefde" (zo noem ik het maar) voor fotografie kan aanwakkeren.

Vind ik persoonlijk beter dan meteen met een SLR camera beginnen..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:25:26 #190
27617 Jweetje
Jweetje.nl
pi_49766102
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:19 schreef Ynske het volgende:
Weet je wat mij zo opvalt. De marketing van Canon doet goed zijn werk.
DSLR's worden steeds meer een impulsaankoop die straks alleen gebruikt word voor vakantiesnapshots en daarna maar stof liggen te happen in de winkel.
Nou, impuls. Ik denk er al maanden over. Maar de kosten en het precies weten hoe en wat houden mij het meeste tegen. Het zou makkelijk kunnen dat hij na een tijdje in de kast ligt en dat wil ik niet.
Als ik m koop, zal ik foto's gaan maken ook.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 25 mei 2007 @ 15:26:45 #191
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_49766152
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:25 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Als je de dus even rationeel gaat denken, dan doe je dat niet.

Voor mij was het dus in het begin de reden dat ik geen (D)SLR wilde kopen, omdat het ding log en zwaar was en dat ik eigenlijk voornamelijk nog "vakantiekiekjes" maakte. Op een gegeven moment denk je oke, misschien wil ik wel iets meer dan normaal kiekjes schieten. Dus dan koop je zo'n G5. Je moet overal heel lopen, overal overheen klauteren, de hoek waar je staat af en toe verplaatsen.. heel leerzaam natuurlijk. En het was ook meer iets om te kijken of het m'n "liefde" (zo noem ik het maar) voor fotografie kan aanwakkeren.

Vind ik persoonlijk beter dan meteen met een SLR camera beginnen..
dat ben ik zeer zeker met je eens.
hier begonnen te stoeien met de analoge camera van mijn paps, en uiteindelijk overgestapt op mijn dslr aangezien ik ook met een analoge slr rondrende
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:26:54 #192
27617 Jweetje
Jweetje.nl
pi_49766158
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:25 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Als je de dus even rationeel gaat denken, dan doe je dat niet.

Voor mij was het dus in het begin de reden dat ik geen (D)SLR wilde kopen, omdat het ding log en zwaar was en dat ik eigenlijk voornamelijk nog "vakantiekiekjes" maakte. Op een gegeven moment denk je oke, misschien wil ik wel iets meer dan normaal kiekjes schieten. Dus dan koop je zo'n G5. Je moet overal heel lopen, overal overheen klauteren, de hoek waar je staat af en toe verplaatsen.. heel leerzaam natuurlijk. En het was ook meer iets om te kijken of het m'n "liefde" (zo noem ik het maar) voor fotografie kan aanwakkeren.

Vind ik persoonlijk beter dan meteen met een SLR camera beginnen..
Zit ook wat in
pi_49766162
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:24 schreef Jarno het volgende:

[..]

Oh och. Kijk je daar nog van op? Zo veel geld is 500 euro voor de meesten niet meer in een tijd waarin 2 weken vakantie makkelijk 2000 euro kost, een PC net zoiets, een TV makkelijk voor 3000 euro in huis wordt gehaald, etc.
Dus omdat alles duur is moet je geld maar gewoon over de balk gooien?
Ik denk dat mensen zich wel weer opnieuw bewust mogen worden van de waarde van geld. Een TV kun je immers ook voor 100 euro kopen.
pi_49766211
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:26 schreef ..zapper het volgende:

[..]

Dus omdat alles duur is moet je geld maar gewoon over de balk gooien?
Nee, dat zeg ik niet. Maar ik verbaas me er ook niet meer over, that's all. Moet je op een zaterdag eens kijken wat er bij een MediaMarkt wordt weggesjouwd aan luxe artikelen. Dat zijn echt niet allemaal weloverwogen, lang-voor-moeten-sparen aankopen hoor.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_49766239
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:26 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat ben ik zeer zeker met je eens.
hier begonnen te stoeien met de analoge camera van mijn paps, en uiteindelijk overgestapt op mijn dslr aangezien ik ook met een analoge slr rondrende
Ik denk overigens dat ik tzt ook nog een analoge body aan ga schaffen. Het inleren gaat heerlijk snel met een digitale camera, maar digitaal heeft voor mij nog steeds zo z'n beperkingen. Het is wel een heerlijk gevoel dat ik op een analoge body gewoon dezelfde objectieven kan schroeven .
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 25 mei 2007 @ 15:29:06 #196
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_49766241
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:25 schreef Jweetje het volgende:

[..]

Nou, impuls. Ik denk er al maanden over. Maar de kosten en het precies weten hoe en wat houden mij het meeste tegen. Het zou makkelijk kunnen dat hij na een tijdje in de kast ligt en dat wil ik niet.
Als ik m koop, zal ik foto's gaan maken ook.
je denkt er al maanden over, maar je weet niet wat je wilt... dat snap ik niet.
ga naar een winkel, laat je informeren, huur of leen eens een cam om te zien of t wat is.
je zegt dat het kan dat hij in de kast komt, maar dat wil je niet, als t fotograferen je niet ligt komt hij toch in de kast te liggen, daarom ook dat ik denk dat je beter kunt beginnnen met een S of idd een G.
een ding is zeker, je moet jezelf niet gaan verplichten te fotograferen omdat er een camera ligt. dit moet je uit plezier doen, anders is de kans dat hij in de kast blijft vele malen groter
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Redactie Games vrijdag 25 mei 2007 @ 15:30:41 #197
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_49766310
Punt is, op een gegeven moment ga je overal waar je loopt "plaatjes" in je omgeving of op een bepaalde bestemming zien.

Dan wil je bijvoorbeeld een mooie foto maken van een historisch plein in Spanje ergens, pak je je camera te voorschijn. Denk je godver past het plaatje er niet helemaal op
En dan ga je lopen vloeken dat je geen Groothoeklens hebt..

Dat is dan 1 beperking waar je met een compact-camera tegenkomt. Zegt dan ook wel weer genoeg over je eigen interesse in het maken van foto's.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_49766353
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:30 schreef Mr.Noodle het volgende:
Punt is, op een gegeven moment ga je overal waar je loopt "plaatjes" in je omgeving of op een bepaalde bestemming zien.

Dan wil je bijvoorbeeld een mooie foto maken van een historisch plein in Spanje ergens, pak je je camera te voorschijn. Denk je godver past het plaatje er niet helemaal op
En dan ga je lopen vloeken dat je geen Groothoeklens hebt..
Alsof 18mm x 1.6 (bijna iedere dodo loopt met een cropfactor dslr en een kitlens rond) ook niet gewoon bijna 30mm is. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_49766523
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:22 schreef ..zapper het volgende:

[..]

Klopt, maar die lukt dat ook niet met een goedkope camera .
Aan de andere kant is het ook wel zinvol om in te stappen op het niveau waar je mee bezig wilt zijn, ik heb eerst een Powershot gekocht maar dat was voor mij dus echt een desinvestering, heb hem hooguit een maand of twee gebruikt en ben daarna alsnog overgestapt. Iedereen moet daar voor zich gewoon even goed de tijd voor nemen en serieus apparaten vast te houden en te vergelijken, dat kan behoorlijk wat geld besparen. Zowel voor hen die met een compact tevreden blijken als voor de mensen die daar alsnog niet tevreden mee zijn.
Zeker, helemaal mee eens Het ging me meer om het punt, dat sommige mensen denken dat je met een betere/duurdere camera automatisch ook mooiere foto's maakt.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  Redactie Games vrijdag 25 mei 2007 @ 15:38:38 #200
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_49766577
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:31 schreef Jarno het volgende:

[..]

Alsof 18mm x 1.6 (bijna iedere dodo loopt met een cropfactor dslr en een kitlens rond) ook niet gewoon bijna 30mm is. .


Je weet net zoals alle andere waarschijnlijk dat het gewoon ontzettend kut is als je een mooi plaatje in gedachte hebt en het uiteindelijk toch niet met je camera kan schieten, omdat je camera daarin te beperkt is.. Dan moet je weglopen of zo'n half plaatje schieten en das zonde
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')