abonnement Unibet Coolblue
pi_3047560
De malediven staan dus op het programma voor de laatste week van april en de eerste van mei.

Is er hier iemand die daar in die periode weleens daar geweest is? En dan heel toevallig ook nog op het Sun Island Resort ?
En heb je dan ook gedoken met Little Mermaid, zo ja, hoe beviel dat?

Ik zit nog een beetje te twijfelen ivm de periode (start regenseizoen) en omdat ik de route van de vlucht nog niet heb. Die kunnen ze bij het reisburo pas drie weken van te voren melden. In elk geval staat vast dat we met Qatar Airlines vliegen, iemand ervaring mee?

En hoe heftig is het regenseizoen daar?

Pff hoop vragen, hoop dat jullie wat antwoorden hebben.
Bedankt in elk geval.

b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
pi_3047994
*graag mee leest

(ik heb het zelf ook in mijn hoofd om eens te doen gewoon voor de zon en zee enzo)

fake a dream
pi_3048017
quote:
Op maandag 04 februari 2002 18:33 schreef Kimmie het volgende:
*graag mee leest

(ik heb het zelf ook in mijn hoofd om eens te doen gewoon voor de zon en zee enzo)


Had ik inderdaad gelezen ja.
Hoopte er stiekem op dat je er al was geweest
b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
pi_3048040
quote:
Op maandag 04 februari 2002 18:36 schreef Shogen het volgende:

[..]

Had ik inderdaad gelezen ja.
Hoopte er stiekem op dat je er al was geweest


Ik was het echt van plan voor dit jaar, maar er kwam wat tussen, het leuke ervan vind ik dat de combinatie met Sri Lanka zo goed te doen is, ik ben na 1 week strand best wel verveeld dus dan is de afwisseling leuk.
fake a dream
pi_3048090
quote:
Op maandag 04 februari 2002 18:39 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Ik was het echt van plan voor dit jaar, maar er kwam wat tussen, het leuke ervan vind ik dat de combinatie met Sri Lanka zo goed te doen is, ik ben na 1 week strand best wel verveeld dus dan is de afwisseling leuk.


Kan ik me voorstellen, k'heb eigenlijk een beetje hetzelfde.
We waren eerst van plan om twee weken door Maleisie te reizen en dat af te sluiten met een week op een eiland in de buurt van Sabah. Totdat we dus die aanbiending van de Malediven tegenkwamen, dat was eind vorige week. Sinsdien overal info op zitten vragen daarover en gister dus een optie genomen.
b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
pi_3048133
Ik ben er nog niet geweest. Maar heb er wel ooit eens naar gekeken. Ik ben afgehaakt omdat je daar niets anders kan doen dan duiken duiken en nog eens duiken! Het duiken trok mij wel aan maar ik wil ook nog wel iets anders op vakantie... Als je echt op vakantie gaat om te duiken is het "the place to be". Hou er wel rekening mee dat de drankjes en eten verschikkelijk duur zijn!

Veel plezier daar!

Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_3048143
quote:
Op maandag 04 februari 2002 18:39 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Ik was het echt van plan voor dit jaar, maar er kwam wat tussen, het leuke ervan vind ik dat de combinatie met Sri Lanka zo goed te doen is, ik ben na 1 week strand best wel verveeld dus dan is de afwisseling leuk.


Sri Lanka is idd erg mooi. Alleen kom je met een week Sri Lanka niet toe! De mensen zijn enorm gastvrij, het eten is lekker, het land mooi en qua cultuur, natuur en historie is er heel veel te ontdekken.

*Sri Lanka een aanrader vindt*

#geen
pi_3048230
quote:
Op maandag 04 februari 2002 18:52 schreef dahei het volgende:
Ik ben er nog niet geweest. Maar heb er wel ooit eens naar gekeken. Ik ben afgehaakt omdat je daar niets anders kan doen dan duiken duiken en nog eens duiken! Het duiken trok mij wel aan maar ik wil ook nog wel iets anders op vakantie... Als je echt op vakantie gaat om te duiken is het "the place to be". Hou er wel rekening mee dat de drankjes en eten verschikkelijk duur zijn!

Veel plezier daar!


Inderaad, maar daar ga ik er ook voor naartoe. Daarom zit ik nog een beetje met die periode. Als ik er naartoe ga, heb ik natuurlijk het liefst goed zicht, lekker weer. Het zicht zal naar alle waarschijnlijkheid wel een stukje minder zijn dan nu, maar goed. En het drinken...all inclusive kon niet, geloof dat je verder voor een frisdrankje moet rekenen op zo'n 3-4USD en voor alcoholische dranken...geen flauw idee.
b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
pi_3059959
*poefff* niemand?
b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
  dinsdag 5 februari 2002 @ 22:19:29 #10
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_3061214
quote:
Op dinsdag 05 februari 2002 20:23 schreef Shogen het volgende:
*poefff* niemand?
Raar he, het is namelijk echt zo'n bestemming waar iedereen wel eens een keertje geweest is...naja het publiek hier is denk ik een beetje te jong, het is ook best wel prijzig.
fake a dream
pi_3063479
quote:
Op dinsdag 05 februari 2002 22:19 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Raar he, het is namelijk echt zo'n bestemming waar iedereen wel eens een keertje geweest is...naja het publiek hier is denk ik een beetje te jong, het is ook best wel prijzig.


Ik ben er ook helemaal niet vanuit gegaan dat er veel gereageerd zou worden op dit topic. Maar toch wel ietsje meer dan dit. Der is vast wel iemand hier ooit op de Malediven geweest...
b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
  woensdag 6 februari 2002 @ 09:27:30 #12
4605 KingShakur
back.... really...
pi_3063535
Ik heb Sri Lanka en Malediven gedaan.

Sri Lanka - 1 week echt veel te kort, ik ben verliefd geworden op dat mooie groene eiland.
Malediven, heel erg mooi, april fout seizoen want het kan erg hard regenen als het regent.

Neem heel veel geld mee want alles is er duur. Neem geld mee voor een duikcursus anders ga je je snel vervelen. Naast strand en zwemmen en snorkelen is er anders weinig te beleven. ff met de watertaxi naar Male bijvoorbeeld kost al snel een paar 100 piek.

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_3066698
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 09:27 schreef KingShakur het volgende:
Ik heb Sri Lanka en Malediven gedaan.

Sri Lanka - 1 week echt veel te kort, ik ben verliefd geworden op dat mooie groene eiland.
Malediven, heel erg mooi, april fout seizoen want het kan erg hard regenen als het regent.

Neem heel veel geld mee want alles is er duur. Neem geld mee voor een duikcursus anders ga je je snel vervelen. Naast strand en zwemmen en snorkelen is er anders weinig te beleven. ff met de watertaxi naar Male bijvoorbeeld kost al snel een paar 100 piek.


Op welk atol zat je?
b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
  vrijdag 8 februari 2002 @ 19:20:10 #14
4605 KingShakur
back.... really...
pi_3097166
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 13:50 schreef Shogen het volgende:

[..]

Op welk atol zat je?


Mayafishi, zuidelijk
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_3137467
quote:
Malediven, heel erg mooi, april fout seizoen want het kan erg hard regenen als het regent.
hehe veel plezier broer...neem je regenjas maar me
pi_3137795
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 14:09 schreef KingShakur het volgende:

Malediven, heel erg mooi, april fout seizoen want het kan erg hard regenen als het regent.


kan het ook hard regenen als het niet regent dan?
pi_3959213
Ok, morgen is het zover

Vlieg eerst naar Londen waar we heel fijn zes uur kunnen wachten tot we om 21.30 naar Doha gaan. Daar komen we om 06.30 aan en gaat de volgende vlucht om 07.25 naar Male toe. We vliegen met Qatar Airways, weet iemand toevallig hoe dat zit met een eventuele vertraging op Londen? De speling is niet al te groot op Doha namelijk. Wacht zo'n vliegtuig in Doha voor een bepaalde tijd op je, of vertrekt ie stipt op tijd, ook al ontbreken er een aantal passagiers? Eerst volgende vlucht naar Male gaat namelijk pas weer op dinsdag.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
  vrijdag 26 april 2002 @ 05:25:02 #18
2915 Fiep
bikkel b.d.
pi_3969282
quote:
Op donderdag 25 april 2002 12:30 schreef Shogen het volgende:
...verhaal ingekort....
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Jazeker!

Als je bij vertrek vertraging oploopt kunnen ze dat op langere vluchten meestal wel inhalen (sneller vliegen). Alleen wanneer je moet "omvliegen" (bijvoorbeeld als je onweersbuien tegenkomt) zal je een sprintje moeten trekken bij de overstap en komt je koffer hoogstwaarschijnlijk niet op hetzelfde tijdstip aan als jij (ik spreek uit ervaring).

Laat even weten hoe het is geweest. Ik ben van plan om in oktober te gaan (naar Paradise Island), met een paar dagen Singapore eraan vastgeplakt.

"Het is wel leuk hoor, al die avonturen, maar je krijgt er zo'n stijve nek van."
pi_3970156
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 05:25 schreef Fiep het volgende:

[..]

Jazeker!

Als je bij vertrek vertraging oploopt kunnen ze dat op langere vluchten meestal wel inhalen (sneller vliegen). Alleen wanneer je moet "omvliegen" (bijvoorbeeld als je onweersbuien tegenkomt) zal je een sprintje moeten trekken bij de overstap en komt je koffer hoogstwaarschijnlijk niet op hetzelfde tijdstip aan als jij (ik spreek uit ervaring).

Laat even weten hoe het is geweest. Ik ben van plan om in oktober te gaan (naar Paradise Island), met een paar dagen Singapore eraan vastgeplakt.


Tnx!
K'heb er zin in!!! Nog een paar uurtjes en dan lekker, ahum, veel vliegen. Ben benieuwd hoe ik met zes uur ga vermaken op Heathrow. Je hoort wel hoe het is geweest...
b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
pi_3970484
quote:
Op maandag 04 februari 2002 17:44 schreef Shogen het volgende:
De malediven staan dus op het programma voor de laatste week van april en de eerste van mei.

Is er hier iemand die daar in die periode weleens daar geweest is? En dan heel toevallig ook nog op het Sun Island Resort ?
En heb je dan ook gedoken met Little Mermaid, zo ja, hoe beviel dat?

Ik zit nog een beetje te twijfelen ivm de periode (start regenseizoen) en omdat ik de route van de vlucht nog niet heb. Die kunnen ze bij het reisburo pas drie weken van te voren melden. In elk geval staat vast dat we met Qatar Airlines vliegen, iemand ervaring mee?

En hoe heftig is het regenseizoen daar?

Pff hoop vragen, hoop dat jullie wat antwoorden hebben.
Bedankt in elk geval.


Qatar Airlines, ik heb er nog nooit meegevlogen maar ik denk dat het een goede maatschappij is. Meestal zijn dat soort vliegtuigen erg luxe en is de bediening en zo goed!

Laat ff weten hoe het was op de Malediven, ik ben namelijk van plan er volgend jaar een keertje heen te gaan!

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazķn Alianza Lima Corazķn para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_4144353
Ok, net terug, even in het kort:

Wit zand, blauw water, veel vis, niet zo mooi weer.

Rest volgt...

b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
pi_4208749
Nog geen verhaaltje, maar wel alvast een paar foto's.

[Dit bericht is gewijzigd door Shogen op 15-05-2002 20:44]

b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
pi_4217144
Het klinkt heerlijk in ieder geval, en wij spelen ook met de gedachte om volgend jaar te gaan............

maar sri lanka er aan plakken is dus een goed idee?

[url]http://www.webmeesteres.nl[/url] & [url]http://programmeertalen.beginthier.nl[/url]
pi_4217600
sho wanneer ben je thuis met die fotos en kan ik ze ff zien dan? ziet er wel mooi uit
pi_4217660
quote:
Op donderdag 16 mei 2002 13:22 schreef webmeesteres het volgende:
Het klinkt heerlijk in ieder geval, en wij spelen ook met de gedachte om volgend jaar te gaan............

maar sri lanka er aan plakken is dus een goed idee?


Ja dat zei ik toch al

Maar dan zou ik wel eerst naar Sri Lanka gaan en afsluiten op de Malediven. Magoed, dat zou ik dan doen...

b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
pi_4217668
quote:
Op donderdag 16 mei 2002 13:52 schreef sassa het volgende:
sho wanneer ben je thuis met die fotos en kan ik ze ff zien dan? ziet er wel mooi uit
Vanavond, Annix neem de foto's mee.
b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
pi_4493462
Ik raad je een ding aan, haal je PADI duikbrevet!
Heb ik ook gedaan! EN vooral daar kun je gewoon met plezier duiken zonder dat je niets ziet zoals in nederland!
pi_11013398
Hoeveel heeft dit jullie ongeveer gekost??? 2 weken sri lanka icm de malediven???
Ik ben misschien van plan om dit jaar daar naar toe op vakantie te gaan.
It's him......
pi_11019722
2 weken Malediven mimimaal 2000 euro pp.
"Yes, I'am a pirate.... a musicpirate".
pi_13137971
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 18:08 schreef Yakoma het volgende:
Hoeveel heeft dit jullie ongeveer gekost??? 2 weken sri lanka icm de malediven???
Ik ben misschien van plan om dit jaar daar naar toe op vakantie te gaan.
beetje late reactie, maar ach
alles bij elkaar ongeveer 2500 euro pp. twee weken malediven.
b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
  vrijdag 18 juni 2004 @ 10:15:41 #31
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_19985583
quote:
Uit gesloten topic



Mijn vriendje en ik zijn al een tijdje niet meer op vakantie geweest en we hebben het plan om over een maand of 2 rust te zoeken op een fijn vakantie aan een relaxed strand. We zaten daarbij te denken aan de Malediven. We hebben ze al eens voorbij zien komen bij Yorin Travel en het lijkt ons echt het ideale vakantieoord om helemaal tot rust te komen.
Ik heb me een beetje ingelezen en las oa dat van december tot april de beste tijd om te gaan was, dat het dan wel duurder is, maar dat je dan minder kans op tropische stormen hebt e.d.
We willen zoiezo een all inclusive-reis gaan boeken, dus geen geklooi achteraf dat we nog extra moeten betalen voor hapjes, drankjes en faciiliteiten. Ik heb me helemaal suf gezocht, en kon maar een paar reisbureaus vinden. We willen met z'n tweeen toch uiteindelijk niet meer als 2500 euri uitgeven. Ik las al ergens dat hotels daar goedkoper zijn dan zo'n resort/hut, maar is dat even relaxed en luxe?

Is het uberhaupt wel te doen voor die prijs en wie is de beste (of goedkoopste) aanbieder op dit gebied. En is het wel wijs om in augustus te gaan?
Andere latere data zijn onmogelijk, omdat ik vanaf september ga studeren en dan dus niet zomaar meer 'vrij' kan nemen.

Help, travelliefhebbers?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 18 juni 2004 @ 10:32:28 #32
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_19985964
Malediven is heel duur. ook al boek je een hut, dan zijn de hapjes en drankjes heel duur. Glas water = 5 dollar en je drinkt er heel wat per dag.
Watertaxi naar ander eiland, 100 dollar.
Ga je niet duiken, dan verveel je je na een week enorm.

Wil je een tropisch eiland met witte stranden maar met meer uitwijkmogelijkheden, ga dan ergens anders heen. Er is veel vergelijkbaars.

Bijvoorbeeld een van de eilandjes rond een van de grotere Indonesische eilanden (Lombok, Sumbawa, Flores)
pi_21015187
Semtex, was dat jouw post? Of postte jij voor iemand anders?
Anyway, nog steeds op zoek naar iets op de Malediven?
b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
  maandag 2 augustus 2004 @ 20:06:05 #34
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21017675
Dat was idd mijn post. Nog steeds geinteresseerd ja
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:20:16 #35
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_45594152
Ik ben eens aan het kijken voor een zomer vakantie in het laag seizoen, vertrek september. Nu leek het me wel leuk om eens naar de Malediven te gaan.

Ik zou graag de ervaringen peilen, of mensen er geweest zijn, en of September een mooie tijd is om te gaan.







Via een reisbureau ben ik wel leuke All-Inclusive aanbiedingen tegen gekomen, en het lijkt me sowiezo gaaf om daar eens heen te gaan.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:22:41 #36
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_45594212
Mij lijkt het echt geen zak aan. Twee weken op zo'n klein kuteilandje zitten...
Okee mooi duiken enzo, maar dat kan ergens anders ook. Ik zou me gaan vervelen denk ik
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:28:52 #37
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_45594383
Nou ja, twee weken, 9 dagen ofzo. Voor ons lang zat en een onbezorgde mooi weer vakantie is ook wel eens een welkome verandering! Maar ieder zijn meug
pi_45594439
Waar heb je die aanbiedingen gevonden dan?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:33:39 #39
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_45594491
Thomas Cook en Neckermann, geen idee of het duur is, 1600 euro voor z'n tween 9 dagen in het meest luxe kamer op basis van All Inclusive. M'n vakantie in Florida was iig een stuk duurder vorig jaar dus vandaar dat IK het wel redelijk goedkoop vind.
pi_45594515
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:33 schreef Gunner het volgende:
Thomas Cook en Neckermann, geen idee of het duur is, 1600 euro voor z'n tween 9 dagen in het meest luxe kamer.
Dat klinkt erg goedkoop voor all-inclusive!
Eens kijken of Zuid-Afrika door gaat, zo niet wordt 't dan waarschijnlijk de Malediven (of toch Bali... zucht.. zoveel keuze)
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:39:53 #41
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_45594612
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:34 schreef Earry het volgende:

[..]

Dat klinkt erg goedkoop voor all-inclusive!
Eens kijken of Zuid-Afrika door gaat, zo niet wordt 't dan waarschijnlijk de Malediven (of toch Bali... zucht.. zoveel keuze)
Voor het resort wat ik op het oog heb waren de beoordelingen zeer goed op vakantiereiswijzer.nl. Niet dat het zaligmakend is, maar toch een redelijke indicatie.
pi_45597597
Heb je ook een linkje naar die aanbiedingen? 800 euro pp voor vlucht en verblijf?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:23:03 #43
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_45597799
Loop even de boek procedure door op http://www.neckermann.nl of http://www.thomascook.nl (ik krijg de indruk dat dat allemaal hetzelfde bedrijf is) dan zie je het vanzelf.

Of zie ik het verkeerd dat her bedrag wel voor 1 persoon is?

edit: ik heb me dus vergist. Het is dus wel per persoon

Wat een kut systeem

[ Bericht 15% gewijzigd door Gunner op 23-01-2007 15:28:56 ]
pi_45598169
Ik dacht al. Leek me nogal weinig. Normaliter betaal je voor de vlucht alleen al 800 euro.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_45601267
1600 per persoon lijkt me ook niet zo veel voor een vrij luxe kamer en all-in? Ik neem dan ook aan dat de belastingen etc. van het vliegen er al bij gerekend zijn?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:54:51 #46
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_45603325
Ik vind het wel veel voor maar 8 dagen. Bedrag is wel inclusief tax enzo.
pi_45623597
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:54 schreef Gunner het volgende:
Ik vind het wel veel voor maar 8 dagen. Bedrag is wel inclusief tax enzo.
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat je naar de Malediven moet als je goedkoop wilt (of niet te duur iig) .
Ik kijk niet zo raar op van de prijs hoor, vooral als het incl. tax is.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:58:48 #48
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_45628940
Ik zou niet all-in gaan als ik mijn ouders mag geloven.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_45913861
Ik wil met mijn vriendin naar de Malediven, voor een romantische vakantie, maar ik kom er maar niet uit welke eilandje/plaatsje van de Malediven ik moet nemen.. ER ZIJN ER ZOOOVEEEEL...

Weet iemand welke het beste is?
Misschien hebben jullie ervaring..
pi_45914172
Je kunt het beste eens in de boekwinkel rondneuzen. Daar zijn hele goeie gidsen te vinden. Ik heb er zelf thuis ook 1 liggen over de Malediven. Daar staat zoveel informatie in over jaar getijden, sommige maanden hebben voorkeur boven anderen. Ook eilanden verschillen sterk, de ene is het einde voor snorkelen wat 95% van de vakantiegangers doet. Andere eilanden zijn weer meer geschikt voor duikers.

Oh trouwens, als je geen haaien wilt zien tijdens het zwemmen/duiken/snorkelen ben je aan het verkeerde adres, je hebt haaien garantie op die eilanden, het kan bijna niet missen dat je ze tegen komt.
Doe vandaag niet wat morgen kan!
Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:10:55 #51
27611 The_Dogfather
It's good to be bad
pi_45914341
frans polynesië is ook prachtig kerel! maarreh.... ik hou deze ff in de gaten!

nog een vraagje... weet je wel hoe fok!ng duur dat is?
HERE I AM, WHAT ARE YOUR OTHER 2 WISHES
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:13:05 #52
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_45914404
M'n ouders zijn volgend jaar 25 jaar getrouwd en wil ze op vakantie sturen. Dit lijkt me ook wel mooi voor ze
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:19:23 #53
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_45914574
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:13 schreef Martijn85 het volgende:
M'n ouders zijn volgend jaar 25 jaar getrouwd en wil ze op vakantie sturen. Dit lijkt me ook wel mooi voor ze
Als jij geld teveel hebt en je ouders vinden niets leuker dan 2 weken aan het strand te vertoeven, ja... dan lijkt het me een goede bestemming
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_45914662
Kost dat eigenlijk ?
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:24:26 #55
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_45914717
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:22 schreef Omkron het volgende:
Kost dat eigenlijk ?
Zat net ergens te kijken en toen kwam ik op 1800+ p.p.

Da's toch wel een beetje duur
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:26:23 #56
27611 The_Dogfather
It's good to be bad
pi_45914784
even veel als wat wij kwijt zijn aan 16 dagen curacao je moet er gewoon voor sparen anders moet je niet gaan
HERE I AM, WHAT ARE YOUR OTHER 2 WISHES
pi_45915343
Of als je toch in die regio wilt blijven is Sri Lanka of Goa ook wel een aanrader, Mooi land mooi strand en mooi weer!
pi_45919610
nee ik wil gewoon naar de Malediven..
witte strand, helderblauwe zee.. mooie resort.. het liefste zo een hutje in het water..
maar er zijn gewoon zoveel eilanden.. ik wil het mooiste van het mooiste hebben.. maar niet superduur..
  vrijdag 2 februari 2007 @ 16:19:50 #59
42466 EdPowers
Professional Pervert
pi_45919823
Ik ben naar Meeru Island geweest. Was redelijk betaalbaar. We hadden een strandhuisje wat wel aan te raden is. Dan heb je je eigen huisje ipv in een soort appartement te zitten. Op deze manier kom je veel minder mensen tegen. Toen wij er zaten was het zooo rustig dat we soms een hele dag alleen op het strand lagen. Zalig. Beste vakantie ooit. Neem wel je creditcard mee!

http://www.meeru.com/
pi_45925801
iemand ervaring met soneva gili
pi_45931436
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 12:54 schreef Christiano25 het volgende:
Ik wil met mijn vriendin naar de Malediven, voor een romantische vakantie, maar ik kom er maar niet uit welke eilandje/plaatsje van de Malediven ik moet nemen.. ER ZIJN ER ZOOOVEEEEL...

Weet iemand welke het beste is?
Misschien hebben jullie ervaring..
Ga naar een reisbureau, laat je voorlichten en zoek dan op internet of je het zelf goedkoper kan doen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_45943068
welke bekende reisbureau(s) biedt reizen naar Malediven..
D Reizen in ieder geval niet. en ik wil niet bij een of andere louche reisbureau gaan boeken.
voor je het weet zijn ze met je geld gevlogen.
  Lieve Belg zaterdag 3 februari 2007 @ 16:48:14 #63
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_45944825
.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          Ģshmoop|dingenģ jawel, jij bent Superjump
  zondag 4 februari 2007 @ 13:37:20 #64
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_45969000
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 15:30 schreef Christiano25 het volgende:
welke bekende reisbureau(s) biedt reizen naar Malediven..
D Reizen in ieder geval niet. en ik wil niet bij een of andere louche reisbureau gaan boeken.
voor je het weet zijn ze met je geld gevlogen.
Fox
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_45976974
zijn die Foxers wel te vertrouwen?
  zondag 4 februari 2007 @ 17:56:12 #66
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_45978212
quote:
Op zondag 4 februari 2007 17:21 schreef Christiano25 het volgende:
zijn die Foxers wel te vertrouwen?
Mijn ouders zijn al een paar keer met hun op reis geweest.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_45979210
hoe zijn de prijzen bij fox, vergeleken met andere reisbureaus..?
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:15:35 #68
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_46806685
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 12:54 schreef Christiano25 het volgende:
Ik wil met mijn vriendin naar de Malediven, voor een romantische vakantie, maar ik kom er maar niet uit welke eilandje/plaatsje van de Malediven ik moet nemen.. ER ZIJN ER ZOOOVEEEEL...

Weet iemand welke het beste is?
Misschien hebben jullie ervaring..
Het christiano25, zou je niet eerst even wat meubelen kopen voordat je naar de Malediven gaat?

Het kopen van tv, wasmachine, koelkast, fornuis in termijnen
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:17:30 #69
47185 mrdjey
Bernie und Ert
pi_46806760
tvp
wat?
  donderdag 1 maart 2007 @ 17:03:57 #70
27611 The_Dogfather
It's good to be bad
pi_46812789
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:15 schreef LENUS het volgende:

[..]

Het christiano25, zou je niet eerst even wat meubelen kopen voordat je naar de Malediven gaat?

Het kopen van tv, wasmachine, koelkast, fornuis in termijnen
wehehehehehehehehe BUSTEDDDD
HERE I AM, WHAT ARE YOUR OTHER 2 WISHES
pi_46814755
1800 p/p valt opzich nog best mee.
  donderdag 1 maart 2007 @ 23:35:48 #72
27611 The_Dogfather
It's good to be bad
pi_46828509
cker, ik ga volgend jaar daar es overwinteren denk ik
HERE I AM, WHAT ARE YOUR OTHER 2 WISHES
  maandag 16 juli 2007 @ 06:53:29 #73
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_51511606
knoop is doogehakt..zo goed als.. fok it.. tis duur maar ja..

ik ga gewoon denk ik.. eind juli

Nu heb ik nog wat vragen:
- er is weinig te doen behalve duiken dus ik moet zeker gaan duiken. Ik heb vrij vaak gedoken op verschillende bestemmingen maar nooit de moeite genomen om een diploma te halen dus zal wel zo een package moeten boeken. Ik zie dat je al gauw voor 200 dollar paar duiken kan nemen en dat is niet duur, zeker niet gezien goedkope dollar. Maar.. als ik op zo een atol resort zit.. hoe duur is duiken dan? want op zo een minieiland zit ik vast aan duikschool verbonden aan dat resort en ze kunnen vragen wat ze willen, ik heb dan weinig keus?
- hoe zit het met een bootje naar een naarbijgelegen onbewoond eilandje afreizen? is dat betaalbaar?
- voor 150 euro per week kan ik allinclusive nemen maar ik kan ook kiezen voor halfpensioen of volpensioen. Is dat verstandig als ik strax op een eiland zit waar glas water 5 dollar kost?
- hoe is het met regen eind juli/begin augustus?
- any other tips 7 tricks?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_51521352
Wij gaan begin augustes naar Sun island resort
Regen, tja is afwachten maar ze hebben me verteld dat het wel mee zal vallen. Hooguit 1 of 2 dagen regen en dan is het nog 30 graden, de zee is 28 graden, lekker toch met de regen op je kop dan
We hebben voor volpension gekozen omdat het prijsverschil met all in te groot is. Bedoel we krijgen nu ontbijt, middageten en avondeten met drank erbij. Je kunt de flesjes gewoon meenemen als je wilt, en ja dat je smiddags een drankje wilt ofzo dan betalen we dat wel...

Duiken weet ik niet hoe het zit, zien we daar wel
  maandag 16 juli 2007 @ 18:00:41 #75
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_51528635
quote:
Op maandag 16 juli 2007 14:18 schreef wht het volgende:
Wij gaan begin augustes naar Sun island resort
Regen, tja is afwachten maar ze hebben me verteld dat het wel mee zal vallen. Hooguit 1 of 2 dagen regen en dan is het nog 30 graden, de zee is 28 graden, lekker toch met de regen op je kop dan
We hebben voor volpension gekozen omdat het prijsverschil met all in te groot is. Bedoel we krijgen nu ontbijt, middageten en avondeten met drank erbij. Je kunt de flesjes gewoon meenemen als je wilt, en ja dat je smiddags een drankje wilt ofzo dan betalen we dat wel...

Duiken weet ik niet hoe het zit, zien we daar wel
Wat cool!
Ik heb vanochtend een van de laatste paar plaatsen geboekt voor een spectaculaire prijs van 1496 euro per persoon.. all inclusive, ook Sun Island resort (deluxe kamers). Vertrek 30 juli, terugkomst 7 juli. Zeven overnachtingen in t paradijs

Als ik volpensioen zou hebben geboekt dan had ik per persoon 200 euro uitgespaard maaaar..
- fris is rond 4-5 dollar, bier en wijn duurder als ik het goed heb gelezen, dus uitgaande van 5 extra drankjes per persoon per dag kom ik voor een week uit op 25 x 7 = 175 euro
- ga je een middagje naar de sauna, of ga je een potje squashen etc moet je ook betalen (bij all inclusive niet)
- wil je excursies doen betaal je ook altijd, bij all inclusive heb je 2 excursietjes gratis (avondje vissen) en nog iets.. is toch ook weer 40-50 euro als je los koopt..

Met andere woorden, all inclusive in mijn situatie (200 euro meer tov volpensioen) haal je er makkelijk uit tenzij je echt op water wil leven op het eiland en wil gaan bezuinigen op drankjes en geen gebruik wenst te maken van fitness en andere relaxte fasciliteiten.. Verneukt volgens mij best wel je paradise experience als je daar rekening mee moet houden. Overigens las ik op een recente review dat in sun island resort alle betalingen op rekening gaan, je rekent af met vertrek (creditcard of cash). Dus ook als je niet all inclusive bent of als je iets bestelt wat buiten all inclusive pakket valt hoef je ook nie overaal geld mee te slepen

Hoe had jij geboekt eigenlijk en hoeveel had je betaald?
Of heb je zoeits van fuck it, dagje pokeren en het is weer terugverdiend

En al die vragen die ik paar uur gesteld had in mn vorige post, kan ik inmiddels beantwoorden, google roeleert :-)
Zie onderandere voor prijzen voor duiken vanuit sun island resort: http://www.villahotels.com//sun/diving-rates.htm

[ Bericht 6% gewijzigd door spooky1234 op 16-07-2007 18:11:45 ]
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_51529928
Ik betaal ongeveer hetzelfde . Heb via duitsland geboekt omdat toen daar de prijzen gunstiger lagen.

Hoe kom je er trouwens bij dat ik poker? En ja het is meer 2 weken Wenen en dan terug verdienen (als het goed is)

trouwens van 30 juli tot 7 augustus neem ik aan?
pi_51530079
Hier wil ik toch ook ooit heen!!! Echt een droom eiland lijkt het me.
  maandag 16 juli 2007 @ 18:55:42 #78
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_51530366
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:43 schreef wht het volgende:
Ik betaal ongeveer hetzelfde . Heb via duitsland geboekt omdat toen daar de prijzen gunstiger lagen.

Hoe kom je er trouwens bij dat ik poker? En ja het is meer 2 weken Wenen en dan terug verdienen (als het goed is)

trouwens van 30 juli tot 7 augustus neem ik aan?
ik ook via Ltur, vliegen via dusseldorf. Ook 30 juli -7 aug idd :-)
Met wie ga jij allemaal mee? Hoe ga je naar dusseldorf trouwens, want daar twijfel ik nog over.. auto en daar parkeren, of trein of?

Hoe ik weet dat je poker speelt? Tja wie niet tegenwoordig.. al die bloody hype-followers.. Nee maar ik keek op je topic list en helft van je topics gaan over poker.
Hoe zit het eigenlijk met een Pokersetje meenemen? Zouden de streng islamitische wetten dat wel toestaan op the airport?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_51539040
Ga ook via dusseldorf. Mja ik laat me gewoon afzetten als het me lukt dan haha
Ik ga de 6de, dus voor je ervaringen is het net te laat haha

Eej niet zo eh , ik poker al ongeveer 5 jaar maar pas echt serieus met de hype dan.
Pokersetje meenemen zal niet erg zijn, maar lijkt me sterk dat je ze daar aan het pokeren krijgt haha.

Hmm lekker in de hangmat kijken naar een azuur blauwe zee....
  maandag 16 juli 2007 @ 23:09:50 #80
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_51540753
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:32 schreef wht het volgende:
Ga ook via dusseldorf. Mja ik laat me gewoon afzetten als het me lukt dan haha
Ik ga de 6de, dus voor je ervaringen is het net te laat haha

Eej niet zo eh , ik poker al ongeveer 5 jaar maar pas echt serieus met de hype dan.
Pokersetje meenemen zal niet erg zijn, maar lijkt me sterk dat je ze daar aan het pokeren krijgt haha.

Hmm lekker in de hangmat kijken naar een azuur blauwe zee....
idd ik doe daarvoor aansluitend een korte autovakantie en daarna ook eentje dus ik redeneerde ook dat het misschien heerlijk zou zijn om tussenin een week helemaal geen fuk nix noppes nada te gaan doen op zo een eiland.. maar dan zie ik nu toch gratis relaxte fasciliteiten dus ik denk dat ik niet alleen ga luieren maar een beetje ga sporten meeste dagen.. beetje watersporten, vissen.. en je gaat zien week is zo voorbij en heb ik weinig nix gedaan, ga pas weer in t vliegtuig slapen
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_51582638
Hoe werkt dat boeken via Duitsland precies? Zijn er websites die ook in het engels werken?
pi_51590927
http://www.ltu.de/docs/uk/index.jsp

Hier kom je al best ver mee.

Wij zijn toen nog even naar dusseldorf zelf gegaan zodat je wat meer kon vragen etc
  woensdag 18 juli 2007 @ 21:18:11 #83
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_51606411
of gewoon in het nederlands: http://www.ltur.com/nl/index.html

En ik heb gewoon 0900 nummer gebeld en kreeg gewoon een nederlandssprekend persoon, heel vriendelijk en behulpzaam ook.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_51643706
Is het ook mogelijk naar de Malediven te gaan zonder creditcard?
Ik bedoel natuurlijk wel mét (veel) geld....maar ik ben niet van plan daarvoor apart een creditcard aan te moeten schaffen. Het zal misschien best handig zijn etc. maar m'n vader heeft er een slechte ervaring mee gehad, daarom wil ik er eigenlijk ook niet aan.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 02:13:16 #85
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_51649134
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 23:01 schreef Ikook het volgende:
Is het ook mogelijk naar de Malediven te gaan zonder creditcard?
Ik bedoel natuurlijk wel mét (veel) geld....maar ik ben niet van plan daarvoor apart een creditcard aan te moeten schaffen. Het zal misschien best handig zijn etc. maar m'n vader heeft er een slechte ervaring mee gehad, daarom wil ik er eigenlijk ook niet aan.
Het kan zonder.
Als je telefonisch boekt via LTUR kan je gewoon betalen door over te maken naar rabobankrekening van LTUR.

Ik heb zelf ook een vervelende ervaring meegemaakt met credit card, ik had mn autohuur in venezuela met VISA betaald (omdat anders niet mogelijk was) maar 3 maanden later was ineens in een ander zuidamerikaans land voor 800 euro geshopt met mn kaart. Vervelend maar twas niet zo moeilijk te bewijzen dat ik dat niet was dus ik kreeg mn geld netjes terug. Fraude plegen met creditcard kan heel simpel, iemand kan de getalletjes van je card onthouden en daarmee online winkelen maar VISA en Mastercard weten ook wel dat het zo is dus ze zijn vrij coullant om bij meldingen van fraude jou te compenseren of ze nou de daders wel of niet kunnen opsporen. Maar uiteraard als je niet hoeft te betalen per CC dan ook liever niet.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_51653352
Ik vond het heerlijk om alles (bijv roomservice) op je CC te laten boeken zonder na te denken over geld. Ik heb liever een CC bij me dan pakken geld die je kwijt kunt raken of gejat kunnen worden.
Niet dat er echt veel kans is op diefstal op zo'n resort. Je hebt geen plaatselijke bevolking, alleen maar werknemers van het eiland en die willen echt niet het risico lopen om zo'n baantje kwijt te raken. Het alternatief is visser worden.

En de kosten van zo'n CC is ook peanuts op de totale reissom.
pi_51657673
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:37 schreef LaTiNo het volgende:
Ik vond het heerlijk om alles (bijv roomservice) op je CC te laten boeken zonder na te denken over geld. Ik heb liever een CC bij me dan pakken geld die je kwijt kunt raken of gejat kunnen worden.
Niet dat er echt veel kans is op diefstal op zo'n resort. Je hebt geen plaatselijke bevolking, alleen maar werknemers van het eiland en die willen echt niet het risico lopen om zo'n baantje kwijt te raken. Het alternatief is visser worden.

En de kosten van zo'n CC is ook peanuts op de totale reissom.
Kan wel zijn, maar 't is wat spooky1234 zegt: iemand hoeft maar je nummer te hebben en je kunt flink de lul zijn. Je hebt er dan een hoop gezeik mee. Het is mij gewoon niet veilig genoeg.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:52:32 #88
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_51680238
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 12:50 schreef Ikook het volgende:

[..]

Kan wel zijn, maar 't is wat spooky1234 zegt: iemand hoeft maar je nummer te hebben en je kunt flink de lul zijn. Je hebt er dan een hoop gezeik mee. Het is mij gewoon niet veilig genoeg.
precies.. er hoeft maar 1 ober ergens je nummer te onthouden.. en 3 maanden later als misschien lang daar niet meer werkt en inmiddels aan de drugs is ofzo.. gaat ie alsnog gebruik maken van je cardnr.. niet relaxed.
Maar aan aan de andere kant, reserveringen online en boekingen vind ik geen probleem. Want als je dat ook niet veilig vindt kan je netzogoed je CC gelijk doorknippen.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_51691122
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:52 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

precies.. er hoeft maar 1 ober ergens je nummer te onthouden.. en 3 maanden later als misschien lang daar niet meer werkt en inmiddels aan de drugs is ofzo.. gaat ie alsnog gebruik maken van je cardnr.. niet relaxed.
Maar aan aan de andere kant, reserveringen online en boekingen vind ik geen probleem. Want als je dat ook niet veilig vindt kan je netzogoed je CC gelijk doorknippen.
Hee Spooky, geloof dat wij wel op 1 lijn liggen wat de CC betreft
Even offtopic...collega van m'n vader geloofde dat hele verhaal niet. M'n pa: "Nou, dan maak ik toch even een kopietje van je CC?". Dat mocht, dus m'n pa dat gedaan en daarna zei ie: "Dan ga ik vanavond mooi kijken naar de dames op internet."
Na nog wat discussie vond die collega het toch wel nodig om die kopietjes dan maar terug te krijgen haha. En inderdaad, m'n vader gebruikt 'm nog wel eens. Af en toe voor aankopen op internet en laatst nog voor een betaling in een restaurant. Maar hij blijft er zelf dan altijd bij.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:24:03 #90
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_52211749
net terug van weekje sun island; was geweldig uiteraard maar ik vertek morgen naar frankrijk en moet nog veel regelen dus zodra ik terugben plaats ik wel fotos en een verslag voor de geinteresseerden
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_52282387
Ben zelf op Lohifushi geweest! Erg gaaf lekker snorkelen en duiken. Alleen was dat in 1999 de prijzen zullen nu wel een veelvoud zijn! Vind na de riffen in Thailand, Israel, Egypte, Australie, Mauritius bezocht te hebben, het rif op de maledieven nog steeds het mooiste koraalrif ter wereld!
"It is only in the country that we can get to know a person or a book."
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:00:00 #92
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_52566055
Hier is dan alsnog een kort verslagje; Malediven, Sun Island, begin augustus 2007

Eiland is heel luxe en heeft prima voorzieningen, ben ook een middagje geweest op Holiday Island en dat is nauwelijks goedkoper maar veel minder luxe in alle opzichten. Enige voordeel van HolidayIsland is dat het kleiner is dus je bent overal sneller maar je hebt ook veel minder faciliteiten.
Wat ik een groot pluspunt vind is dat het extreem schoon is! Kamers worden elke dag heel goed schoongemaakt. Overdag en op drukke momenten in de avond staan bij de openbare wc's jongens die je niet alleen begroeten maar ook na elke gast schoonmaken, wc papier bijvullen etc. Er zijn ongeveer even veel personeelsleden als gasten op t eiland (ongeveer 1000). Er zijn (vrijwel) geen muggen, ik ben een keertje door iets gestoken (near the watersportsbar) maar volgens mij was het een mier. Totaal GEEN rare spinnen of vieze insecten zoals kakerlakken of kevers. En toch is het geen steriel eiland want er zijn genoeg vogels, lizards en zelfs vleermuizen. Maar denk niet dat je ergens vogelpoep gaat aantreffen op de wandelpaadjes, binnen notime is het opgeruimd. Soms vind ik het zelfs een beetje te ver gaan want stranden schoonhouden is prima maar dat er elke ochtend alle stranden met bezems worden bewerkt zodat er geen voetsporen te zien zijn vind ik beetje overdreven maar goed...

Gasten
Toen ik er was waren er helemaal geen nederlanders (laatste dag kwam ik 1e en enige Nederlanders tegen). In t vliegtuig naar Male (LTU vlucht vanuit Dusseldorf) waren er genoeg NLs maar gelukkig gingen ze allemaal naar andere eilanden; super relaxed ongestoord NLs lullen zonder dat iemand je kan verstaan. Ongeveer 30 % van de gasten zijn Russen, 30% engelsen, 20% Duitsers, 10% fransen en 10% overig.
Vrijwel alle gasten zijn stellen tussen 20 en 35 jaar, enkele gezinnen en oudere stellen zijn er ook. Eiland is 1,4km bij 140 meter (uit mn hoofd) en dat is klein genoeg om in half uurtje helemaal omheen te lopen maar als je veel op een dag wil doen zijn fietsen echt een uitkomst, 2 dollar per dag maar je hebt per dag soms wel 2 uur extra om aan leuke dingen te besteden ipv van a naar b te lopen.

Things to do
In de eerste instantie dacht ik dat ik me redelijk zou vervelen op zo een eiland maar dat viel reuze mee; op SunIsland is een hoop te doen; je kan uistekend duiken, house-reef is al leuk maar binnen een paar km heb je vette duikplekken waar je dolfijnen, haaien, schildpadden, mantas of als je geluk hebt whalesharks kan zien. Je kan gaan tennissen, minigolfen (maar dan echt mooi en niet zo een klein plastic baantje), fitnessen, in een jacuzzi relaxen, naar de sauna, stoombad, of andere sporten proberen. Vanwege tropische liggnig heb je alleen tussen 6 en 6 daglicht dus alles is verlicht zodat je overdag water/beachfun kan hebben en in de avond kan sporten. Vergeet ook niet talloze excursies die je kan doen.

Food
Eten is superb, 3 keer per dag zijn er zeer uitgebreide buffets waarbij je altijd minstens 5-6 verschillende typen fruit kan kiezen, verse groente, kazen, vlees, vis, pasta, rijstgerechten, als toetje alleen kan je kiezen uit stuk of 6 verschillende cakes. taarten of puddings die elke dag, 3 keer per dag net iets anders zijn. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand ooit een maaltijd zal tegenkomen waarbij die niets lust.
Uiteraard kan je ook naar een van de specialiteitenrestaurants of je kan ook een romantisch diner op een strandje regelen waarbij een ober en kok zich verstoppen in de bosjes vlakbij en zo een beach-dinner uit de films verzorgen. Maar als je all-inclusive hebt geboekt is het best zonde van je geld om een maaltijd over te slaan, al is het alleen om even een paar dingen te proeven.

Betalen is heel relaxed gedaan, overal vertel je alleen je bungalownummer en je tekent een bonnetje. Ook als het all-inclusive is. Dag voor vertrek krijg je een overzicht van alles wat niet all inclusive was en dat reken je in 1 keer af. Ideaal, geen gedoe met geld, wisselgeld en fooien. In the main restaurant word je door een vaste ober bediend en hem kan je uiteraard wel af en toe paar dollars geven als ie realxed is.

All inclusive of niet?
Hou er rekening mee dat als je geen Allinclusive neemt dat je per drankje ongeveer 3 dollar betaalt en voor alcoholische drankjes meer, dat een uurtje tennissen incl materiaalhuur al snel iets van 30 dollar kost, sauna en jacuzzi zijn ook iets van 20 per uur. Ik heb in een week tijd wel 100 keer mn handtekening gezet voor drankjes, handdoeken, ligstoelen, paytv, sports, excursies etc en vrijwel alles was allinclusive, helaas zag ik op t einde niet wat ik had moeten betalen als ik niet AI was. Als je veel wil doen is allinclusive zeker voordelig maar als je cheapass wil doen en alleen op t strand wil hangen of juist als je extreem luxe wil doen door elke dag naar specialiteiten restaurants wil gaan en non-AI drankjes wil bestellen (cocktails, dure wijnen, champagne) dan kan je ook beter halfpensioen boeken.

Een paar do's en dont's;
+ Elke avond om 21:00 komen stingrays op stingray-beach die kan je in knie-diep water aaien en voeren echt gaaf.
+ Elke avond om 22:00 Thai restaurant pleurt wat vlees in het water en daar komen soms vrij grote nursesharks en white & black-tip reefsharks op af, kan je leuke fotos en filmpjes maken.
+ Sunset fishing excursie is echt tof; je krijgt het overigens gratis bij allinclusive maar anders kost het ook niet veel. Je gaat met een simpel lijntje vissen maar binnen 2 uur heb je echt kilos vis gevangen, baracuda's, red snappers en soms echt halve monsters haal je naar boven. Daarna (back on the island) kan je zelf uitkiezen welke je wil eten en ze worden voor je neus bereid en geserveerd.
+ Als je drukte en crappy live music wil kan je bij the main-pool bar hangen maar als je naar the watersportsbar gaat in de avond is het super relaxed en rustig, beach, stars, moonlight and alcohol
+ snorkelen kan je beste bij the thai en italian restaurants doen, in the lagoon is het veel minder. Duiken moet je eigenlijk wel doen alleen valt duikschool best tegen, ze hebben er niet echt zin in, het is alsof ze al 5 jaar lang 7 dagen in de week zonder vakantie hebben gewerkt. Helaas heb je weinig keuze aangezien ze enige duikschool zijn on the island.
+ Veel mensen op forums zeggen dat boot-trip zwaar verneukt is en dat je beste kan bijbetalen voor watervliegtuig-transfer maar dat is niet helemaal waar, op de heenweg had ik een uiterst comfortabele airconditioned speedboot met ruime stoelen met veel beenruimte. Ik heb 2 uur geslapen als een roos en kwam uitgerust aan. Op de terugweg zat ik op een nog grotere speedboot waar echter geen airconditioning het deed en dat was minder, heb ook wel geslapen maar wel fokkin bezweet. Watervliegtuig is dus niet een must omdat je anders een hell-ride hebt maar het is wel leuk als je nooit met zo een ding gevlogen hebt. Tip; als je meteen boekt kost het 120 euro maar alleen retourvlucht kost iets van 115 dollar.
- "hello nieghbours" excursie is ook inbegrepen bij allinlcusive (anders 40 dollar en zeker niet dat geld waard) en is minst interessant, je gaat naar holiday island een uurtje kijken vrijwel zelfde als sunisland maar dan kleiner en met minder voorzieningen dus compleet onzinnig. Daarna krijg je een matige tour op een arm visserseilandje, wel geinig om te zien maar tour zelf is crap.

Tot slot wat fotos;

Male International Airport en Male-Island (hoofdstad) waar bijna helft van alle inwoners op woont en een paar naburige drukke eilandjes


Koffers worden uitgeladen op Holiday Island, kleiner en minder luxe eilandje maar nog steeds even paradijselijk


Helder water en te veel vissen


Sharks near the Thai-Restaurant around feeding-time


Ondanks dat het een klein eilandje is, is het nooit druk en kom je zelden andere mensen op het strand (tenzij in de buurt van de all-inclusive beachbars)


Uieraard kan niet een cliche geposeerd sunset foto ontbreken


Een van de vissen die we gevangen hebben met sunsetfishing


Slechts een gedeelte van de cake-corner (3 keer per dag compleet andere toetjes, elke dag anders )


Zwembad


Island interior (rechts, net niet te zien is minigolf)


Meer dan genoeg personeel


Een kleiner resort-island vanuit de lucht

[ Bericht 1% gewijzigd door spooky1234 op 21-08-2007 19:58:00 ]
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_52566582
Heel handig verslag spooky! Erg leuk!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_52626223
Maar hoeveel ben je nou meer kwijt geweest dan die 3000,- die je verwacht had met je All-in?
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_52628816
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:03 schreef fuckbuddy het volgende:
Maar hoeveel ben je nou meer kwijt geweest dan die 3000,- die je verwacht had met je All-in?
iets minder dan 500 dollar afgerekend laatste dag -> bijna hele bedrag kwam door een paar duiken en een paar dollar voor een paar pakjes cigaretten en een kleinigheidje uit de souveniershop en 3 dagen fietshuur (2 dollar per fiets per dag).

All in;
3 keer per dag eten en drinken in main restaurant
1 keer per dag afternoontea and sandwiches
drinken tot 1 uur in de nacht bij alle allinclusive bars (bier, sappen, fris, bier/wijn en sterk maar dan wel merkloos)
handdoeken en standstoelen overal
pay channels op je kamer (no porn though, muslim country he)
fitness, tennis, badminton, biljart/pool, beachvolley, basketbal, sauna, stoombad, jacuzzi,
1 keer sunsetfishing incl je eigen vis eten in terracegrill restaurant
1 keer hello neighbours excursie

Niet all inclusive;
- fietshuur ( 2 dollar per dag, zeer aan te raden)
- minibar op je kamer (als je op je kamer wil chillen met gratis drankjes, gewoon naar een allinclusive bar fietsen (1 a 2 min) en daar drank scoren, vaak vinden ze het geen probleem als je glazen maar weer terugbrengt of je giet het in een flesje)
- roomservice (of je fietst/loopt gewoon naar een gratis rastaurant)
- specialiteiten restaurants (main is echt wel goed en gevarieerd genoeg)
- superdeluxe spa
- speciale dure wijnen, champagne en branded sterke drank zoals j.walker, baileys etc
- overige excursies
- duiken
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_52674779
Spooky: Amen

Ik kan alles bevestigen, het is werkelijk super daar. En idd vooral schoon, ze komen gewoon het strand poetsen haha.
Ze halen zelfs verse kokosnoten uit de boom voor je zodat je ze kunt drinken, prachtig.
Heeft de housekeeping ook een keer jullie bed volgelegd met bloemtjes in een hartjesvorm?


Wat een plaatje


Hmmm, vers fruit


De pier naar het eiland toe


Het zwembad, voor als je de schone zee een keer zat bent


Watervliegtuigjes. Overigens zeer hip om mee te maken


Bestemming bereikt!


Eten is ook perfect daar. De 3 maaltijden heb je echt nodig daar, althans ik had altijd honger . Bij het ontbijt werd altijd bekend gemaakt wat de lunch en het avondeten was zodat je kon zien of er wat lekkers tussenzat of dat je naar een van de andere restaurants ging eten.
Als je dat deed kreeg je 20% korting bij dat restaurant en je reservering was gelijk gemaakt.

Het personeel vond ik echt oprecht vriendelijk en niet dat gemaakt vriendelijk. En alles relax.
Ow, en de spa is ook een regelrechte aanrader. Die mensen kunnen wel masseren

Wat me ook opviel dat het zo rustig is, soms dachten we dat we alleen op het eiland waren. En als je ging eten zag je al die andere mensen, dan vraag je je echt af waar die dan vandaan komen.

We hadden de superdeluxe huisjes die een buitendouche hadden. Ook een aanrader (mede omdat de prijs tussen een deluxe en superdeluxe maar een paar tientjes scheelde) want buiten douchen is een stuk relaxer dan binnen.

En van het regenseizoen niet veel gemerkt. Het heeft alleen s'nachts een paar keer geregend.

Kortom, werkelijk een paradijs...

[ Bericht 11% gewijzigd door wht op 25-08-2007 14:35:07 ]
pi_52682318
amen back to you too laatste 3 dagen was mn vriendin desperately nog een manier aan het zoeken om toch langer te kunnen blijven, no matter the cost maar het bleek toch echt volgeboekt en er kwamen maar geen last minute cancellations

Maar ik vond het idd ook vreemd dat het op een of andre manier zo rustig en verlaten altijd overkwam, ik had nooit veel mensen om me heen behalve tijdens eten in the main restaurant idd... terwijl toch echt iets van 1000 gasten en 1000 man personeel op dat stukje van 1500 bij 200 meter leven.

Ze zijn idd OPRECHT vriendelijk en niet alleen omdat ze rekenen op fooi. In Afrika en veel Asiatische landen zien ze je alleen als melkkoe en zijn ze vriendelijk alleen om je geld te scoren. Van hoger hotelpersoneel tot strandschoonmakers, ze waren vrijwel allemaal altijd vorlijk en uiterst behulpzaam en (niet geheel onbelangrijk) overwegend mannelijk personeel was NIET aan t geilen op de vrouwelijke gasten! In landen rond middenlandsezee moet je 10 seconden van je vriendin weglopen en ze wordt al zwaar lastiggevallen en hier gewoon totaal niet.. maar wellicht omdat t zo een populaire honeymoon bestemming is dat ze daar gewoon zeer van doordrongen zijn dat vrouwelijke gasten lastigvallen not done is en dat ze voor 99% niet single zijn.

Wij hadden de deluxe ipv superdeluxe huisje en enige verschil was idd buitendouche, ik heb m eerlijk gezegd niet zo gemist.

Jullie hadden volpensioen toch? hoeveel moesten julluie uitendlijk afrekenen voor alle drankjes? Voor mn gevoel heb ik fokkin veel allinclusive bonnen getekend maar helaas laten ze op t einde niet zien wat ik anders in totaal kwijt was geweest dus ik weet niet of ik echt veel goedkoper was.

wat betreft regenseizoen moet ik zeggen dat we geluk hadden in een week tijd had het 1 keer in de avond 20 minuten geregend en beetje bewolking soms was juist perfect, zonder wat wolkjes is het in de zon echt te heet. Maar het schijnt dat regenseizoen dit jaar eerder was want laatste week van juli had het blijkbaar om een dag geregend.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_52695072
Bij ons had het reisbureau ons fout voorgelicht en gezegt dat bij volpension de drankjes bij de 3 maaltijden zaten. Dit was dus niet zo. Maar achteraf gezien waren we niet meer dan 50 euro duurder uit, dus dat viel gelukkig mee. We hadden voor zo'n 450 euro gedronken ongeveer. En allin was ongeveer 400 euro duurder voor ons geweest. Dan moet ik wel zeggen dat er maar 1 avondje coctails zuipen tussenzat, voor de rest veel verse juice, hmmm vooral die watermeloen juice, damn die was lekker

We hebben ook niet echt gesport daar ofzo, dus als je dat wel deed dan zul je wel goedkoper uit zijn geweest. Ook die excursies die bij allin zitten hebben we niet gedaan. Wel gedoken en dolfijntjes kijken (die we niet gezien hebben haha)

Dus ik denk dat het per persoon zal schelen of je duurder uit bent of niet.

Damn, ik wil weer terug. Wat een levensstijl daar.... Moest ook echt wennen toen we terug op Dusseldorf waren, allemaal mensen rennen en auto's. Dacht, ik wordt niet goed haha
pi_52768002
Foto's?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_60442838
ff een kick...heeft iemand wel eens via een duitse tour operator geboekt? Bij ITS.de kun je namelijk 8 dagen all inclusif voor totaal 2000¤...vliegen vanaf dusseldorf...Niet echt duur vind ik, maar is dit wel betrouwbaar?
pi_60455258
wht en spooky1234 hebben het over ltur, ook een duitse operator (ongeveer halverwege deze pagina).
Maar over de betrouwbaarheid kan ik je niets zeggen, heb zelf nooit via een duitse tour operator geboekt.

Edit: en nu we het toch over ltur hebben, vind het vreemd dat je op de website niet verder kan boeken dan 3 maanden? Dus alleen juli, augustus en september zijn nu te zien...

[ Bericht 40% gewijzigd door Ikook op 30-07-2008 23:03:04 ]
pi_60459851
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 22:53 schreef Ikook het volgende:
wht en spooky1234 hebben het over ltur, ook een duitse operator (ongeveer halverwege deze pagina).
Maar over de betrouwbaarheid kan ik je niets zeggen, heb zelf nooit via een duitse tour operator geboekt.

Edit: en nu we het toch over ltur hebben, vind het vreemd dat je op de website niet verder kan boeken dan 3 maanden? Dus alleen juli, augustus en september zijn nu te zien...
dat kan met de vluchten te maken hebben. Zo vliegt LTU of Martinair alleen in het hoogseizoen en kan een reis voor die prijs dus niet meer aangeboden worden. Ik weet niet of het naar alle bestemmingen is?
pi_60461650
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 08:03 schreef WooZ het volgende:
dat kan met de vluchten te maken hebben. Zo vliegt LTU of Martinair alleen in het hoogseizoen en kan een reis voor die prijs dus niet meer aangeboden worden. Ik weet niet of het naar alle bestemmingen is?
Als je naar de site gaat en aan de linkerkant je vertrek- en retourdatum in wilt vullen, kan dat niet verder dan t/m september 2008. Het is alweer bijna augustus dus misschien is er dan weer een maand bijgekomen, zal het eens in de gaten houden
pi_60466831
Ltur is last minute, dus misschien daarom maar 3 maanden ofzo. De Ltur site is ook in het Nederlands, dus dan is het al snel iets betrouwbaarder. ITS.de is voor zover ik zie alleen in het duits...:)

Wat ik ook wel raar vind, is de prjizen die men nog steeds op verschillende sites geeft...Op de site tropictours.nl staat dat je v.a. 1294 pp voor 8 dagen naar de malediven kan...ok, er staat v.a....maar dan zou je dus ook voor die prijs moeten kunnen! Ik heb dus een offerte aangevraagd voor exact deze reis, en in de offerte komen ze op 1950¤ pp.....echt....zoveel verschil ineens

[ Bericht 5% gewijzigd door Dynia op 31-07-2008 14:39:54 ]
  donderdag 31 juli 2008 @ 14:43:11 #105
62913 Blik
The one and Only!
pi_60467043
MIjn zus gaat voor d'r huwelijksreis naar de Malediven
pi_60467532
@Dynia, je zou idd verwachten dat je dan ook voor die prijs er écht naartoe kunt.
Er komen zeker nog ik-weet-niet-wat-voor belastingen enzo bij?
pi_60467702
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 15:07 schreef Ikook het volgende:
@Dynia, je zou idd verwachten dat je dan ook voor die prijs er écht naartoe kunt.
Er komen zeker nog ik-weet-niet-wat-voor belastingen enzo bij?
geen idee eigenlijk...Ik heb een mail gestuurd met de vraag waar dit enorme verschil in zit. Ik ben benieuwd...
pi_60468107
Ik ben ook benieuwd!

En oh ja, LTUR is idd een site met alleen last-minutes, dat verklaart dat je daar max 3 maanden vooruit kunt boeken. Dacht dat het een site was met o.a. last-minutes, maar dat is dus niet zo. Bedankt!
  donderdag 31 juli 2008 @ 15:53:48 #109
62913 Blik
The one and Only!
pi_60468545
Vanaf prijzen zijn sowieso altijd een beetje vaag. Die prijs is alleen beperkt beschikbaar op waarschijnlijk maar 1 datum. Als jij 2 weken later wil kun je zo een paar honderd euro extra betalen. Maar zo werkt dat in principe altijd met vakanties. In wintersportfolders staat ook altijd dat je voor 79 euro op wintersport vakantie kan. Maar dat is één appartement (van de honderden), voor 1 bepaalde week, met volledige bezetting, eigen vervoer, zonder huur van spullen,zonder toeristenbelasting etc.

Kortom, de kans is erg klein dat je het ook daadwerkelijk voor zo'n prijs kan krijgen
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 15:48:24 #110
62913 Blik
The one and Only!
pi_60491111
MIjn zus zit trouwens in dit resort

http://www.makunudu.com/
pi_60568362
Het antwoord:

De vermelde vanaf prijs ad. 1294,- euro is gebaseerd op een verblijf op basis van half pension
in de periode 01-05-2008 tot 26-07-2008.

dus...even terug in de tijd en dan gaan....De site adverteerd nog steeds met deze prijzen trouwens...:))

misschine ook wel handig om deze datums te vermelden dan
pi_60596744
Hmm da's nou jammer, 1 mei valt nog wel in de meivakantie maar is te kort om op die dag te gaan (daarna heb ik nog maar een paar dagen vrij).
Voor welk resort had je gekeken Dynia? En halfpension, vraag me ook af of je daar gelukkig van wordt...
pi_60596778
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 15:48 schreef Blik het volgende:
MIjn zus zit trouwens in dit resort

http://www.makunudu.com/
Geweldig, dat lijkt me nou echt een mooi resort! Lekker klein
Vraag je zus even om een verslagje (met foto's natuurlijk ) als ze terug is
pi_60597398
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:44 schreef Ikook het volgende:
Hmm da's nou jammer, 1 mei valt nog wel in de meivakantie maar is te kort om op die dag te gaan (daarna heb ik nog maar een paar dagen vrij).
Voor welk resort had je gekeken Dynia? En halfpension, vraag me ook af of je daar gelukkig van wordt...
Dezelfde als eerder hier genoemd(Sun Island geloof ik). Ik keek zelf niet op half pension, maar All inclusive, dat verklaarde een deel van de verhoging (300,-) maar de rest....blijkbaar is dat alleen op geheime data...:)...naja...wie weet gaan we alsnog een keertje daarheen...is het zo mooi daar afgaande op de foto's dan he...:)
  woensdag 6 augustus 2008 @ 12:22:43 #115
62913 Blik
The one and Only!
pi_60597752
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:46 schreef Ikook het volgende:

[..]

Geweldig, dat lijkt me nou echt een mooi resort! Lekker klein
Vraag je zus even om een verslagje (met foto's natuurlijk ) als ze terug is
Mijn zus zit trouwens ook All-Inclusive voor volgens mij 1800 euro.

Maar ik denk niet mijn zus een verslagje gaat maken, ze is geen fokster
pi_60680159
Heb ooit eens op Lohifushi gezeten (10 jaar terug, toen het nog goedkoop was). Aanrader!
"It is only in the country that we can get to know a person or a book."
pi_60760965
@Blik, ik zou het echt geweldig vinden als hier een klein verslagje komt. Misschien zou jij wat kunnen plaatsen? Ik zou je echt dankbaar zijn!
Hoeft echt niet lang te zijn, maar ik zou graag voor- en nadelen willen weten van Makanudu.
Ik denk dat Makanudu beter bij mij past omdat het een kleiner eiland is en niet zo groot als bijv. Sun Island.
En heb er nog maar weinig over gelezen, wel op vakantiereiswijzer.nl enzo, maar voor mij is de geloofwaardigheid daarvan iets minder dan een verslagje wat ik lees op Fok!, waar ik de user nog wat vragen kan stellen enzo....
pi_64909573
Kick,

Wil in de zomer een weekje naar de Malediven. Ik reis via India ernaar toe. Mensen nog tips voor een mooi hotel. Budget is 1000 euro voor 1 week maar liever rond de700 mits dit mogelijk is
pi_64911898
Lees het net verhaal over het allin gebeuren wel apart dat je nog voor sommige dingen moet betalen. Zoals er is maar 1 main restaurant en de andere restaurants moet je gewoon betalen, WTF?

Ben naar Cuba geweest in een resort met 7 restaurants en je kon overal zoveel eten/drinken als je zelf maar wou, daarom heet het toch ook all in. Maar spooky was het de 3250 euro waard voor 1 week? Vind het nogal ziekelijk veel geld voor 1 week. Want zo excusief is de malediven toch niet. Het is geen Bora Bora of de Seychellen eilanden
  zaterdag 6 februari 2010 @ 13:43:58 #120
31240 Sacrem
Like Nothing Else
pi_77701080
Hoe is het met het weer gesteld in Juli? En qua zon-uren? Wat moet ik daar van verwachten?

Ik ga niet op gemiddelden af van websites...maar gewoon op ervaringen van mensen die in die periode zijn geweest.
  zondag 7 februari 2010 @ 19:23:56 #121
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_77738564
@versteegrob;
Ik ben alweer een tijdje geleden geweest dus prijzen zijn nu mogelijk heel anders en bovendien kan het op elke eiland net anders geregeld zijn.Voor mij was all-incl toen wel rendabel maar het verschilt per eiland-resort wat ze incl en wat ze excl bieden. Ik was idd destijd voor een week bijna 3.5k kwijt maar dat was voor 2 personen en vanwege wat excursies waaronder duiken (=duur). Prijs is geheel van jezelf afhankelijk, zelfde als dat je zegt "ik wil een weekendje Amsterdam doen"; Amsterdam is geen Monaco maar je kan voor 150 euro budget stadten of voor 2000 euro alles erop en eraan... up to you..

Jij gaat sowieso op eigen gelegenheid heen en via India dus ik zou gewoon googlen naar een juiste aanbieding. Wel zou ik kijken naar een package deal, destijds was het bij mij in ieder geval zo dat als ik los een hotel zou boeken voor een week dat het bijna even duur was als gecombineerd met mijn vliegreis vanuit NL!

Wat betreft main/other restaurants; zie het zo; je zit op een heel klein eilandje, je kan overal in max een paar minuten heen, het is echt minimini... dus afstand is nooit een probleem. En main restaurant was echt zeer relaxed met extreem veel keus uit zeer gevarieerd en kwalitatief goed eten. Maaaar.. stel dat je NIET voor all incl kiest (dus alles los moet afrekenen) of dat je gewoon uit verveling (als je daar bijvb 2 weken zit) toch een keer zin heb bijvb in een thais specialitatien restaurant wil zitten, al is het puur om op iets andere locatie te zitten, kan je daar gaan eten.. In een week gaat je standaard excl eten zeker niet vervelen.

@Sacrem
Wat betreft weer en zonuren, Ik zou juist WEL uitgaan van websites met gemiddelden, die kloppen gewoon en hier krijg je hooguit 2-3 reacties van mensen en dat is compleet niet representatief... ik zou wel weten waarop IK mijn mening zou baseren..
Maar wat ik me herinner, ik was eind juli en bijna elke dag was het perfect weer, 30 graden.. hooguit een dag was het licht bevolkt maar nog steeds zeer aangenaam. Maar week ervoor zaten er een paar regendagen tussen, dus blijkbaar had ik geluk? (herinner me een eerder aangekomen duitser die zich beklaagde daarover op eerste dag)
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_99584467
Zo, wij gaan ook naar de Malediven! Van 4 t/m 11 september zitten we op het Kuredu resort en daarna nog 2 nachtjes op Male, daarna een kleine drie weken naar Sri Lanka. Maar heeft iemand ervaring met hostels in Male zelf? Kunnen we daar ter plekke terecht of moet dat van te voren gereserveerd worden? Van de meeste hostels in de LP kan ik niets op internet vinden.

Gr, Martijn
  zaterdag 26 november 2011 @ 18:24:24 #123
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_104849125
*schop omhoog*
Wij willen volgend jaar, ergens rond oktober/november. Accomodatie waarschijnlijk al gevonden, in/bij/op Zuid Male Atol. Wat zijn nou eigenlijk de beste, gunstige sites om te boeken?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 22 maart 2012 @ 11:26:08 #124
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_109380813
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2011 18:24 schreef SEMTEX het volgende:
*schop omhoog*
Wij willen volgend jaar, ergens rond oktober/november. Accomodatie waarschijnlijk al gevonden, in/bij/op Zuid Male Atol. Wat zijn nou eigenlijk de beste, gunstige sites om te boeken?
Eigenlijk nog steeds dezelfde vraag :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_112949280
Wij gaan waarschijnlijk een 16-daagse Sri Lanka/Malediven rondreis doen. Hier zitten 3 overnachtingen bij in op de Malediven ( Zuid-Malé Atol) en er is dus ook de mogelijkheid om te verlengen. Op dag 12 vliegen we naar Malé waar we dan ook op dag 13 en 14 verblijven. Op dag 15 gaan we dan weer terug naar huis (en dag 16 is dus de dag waarop we in Duitsland aankomen :')). Mijn vraag is: zouden jullie verlengen of is dit lang genoeg?
pi_113665346
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 22:17 schreef Fiorellino het volgende:
Wij gaan waarschijnlijk een 16-daagse Sri Lanka/Malediven rondreis doen. Hier zitten 3 overnachtingen bij in op de Malediven ( Zuid-Malé Atol) en er is dus ook de mogelijkheid om te verlengen. Op dag 12 vliegen we naar Malé waar we dan ook op dag 13 en 14 verblijven. Op dag 15 gaan we dan weer terug naar huis (en dag 16 is dus de dag waarop we in Duitsland aankomen :')). Mijn vraag is: zouden jullie verlengen of is dit lang genoeg?
Blijf je dan ook op Male zelf of ga je naar een resort toe? Want Male zelf is niet echt een idyllisch eiland. Daar woont het gros van de inwoners.
  maandag 2 juli 2012 @ 15:48:20 #127
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_113674913
Op het hoofdeiland Male heerst nu onrust vanwege de president die afgezet is, wordt door Buitenlandse Zaken ontraden op dit moment.
http://www.minbuza.nl/rei(...)ezen/m/maldiven.html
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_113677314
Het is toch Thailand geworden in plaats van Sri Lanka + Malediven. Wie weet volgend jaar...
  dinsdag 18 september 2012 @ 11:32:09 #129
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_116926985
Wij vertrekken de 22e O+ Heb er al heel veel zin in :) we gaan hiernaartoe http://veli-maldives.anantara.com/
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_117065246
Naast onze reis naar Bali hebben we gelijk gebruik gemaakt van de aanbieding die voor xx dagen geldt om naar de Malidiven af te reizen. Het is dan toch koud en vies weer in Nederland. :Y
  vrijdag 21 september 2012 @ 17:22:01 #131
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_117072305
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:32 schreef SEMTEX het volgende:
Wij vertrekken de 22e O+ Heb er al heel veel zin in :) we gaan hiernaartoe http://veli-maldives.anantara.com/
We verwachten wel enkele on-site verslagen en foto´s natuurlijk *O*
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_118548179
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:32 schreef SEMTEX het volgende:
Wij vertrekken de 22e O+ Heb er al heel veel zin in :) we gaan hiernaartoe http://veli-maldives.anantara.com/
Inmiddels zijn we er al bijna een week!

pi_118568549
Leuke foto en hopelijk is de camera niet per ongeluk in het water gevallen. :D
Wij zater er ook een maand of wat geleden alvorens we doorvlogen naar China & Bali.
pi_118570100
Thnx, nee is een GoPro met onderwaterbehuizing ;)

  vrijdag 2 november 2012 @ 18:20:32 #135
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_118749111
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 17:22 schreef flipsen het volgende:

[..]

We verwachten wel enkele on-site verslagen en foto´s natuurlijk *O*
Filmpje ook goed?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:06:16 #136
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_118750447
Oh damn... dit filmpje ga ik NIET aan mijn vrouw laten zien, die al jaren "zeurt" dat ze in zo´n villa boven het water wil slapen. Nice!
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_118978345
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 11:11 schreef hoe-die-nie het volgende:
Thnx, nee is een GoPro met onderwaterbehuizing ;)


Ah goed te weten. Ga ik ook maar eens kopen,kan ik mijn vriendin lekker onderwater vastleggen ;)
Btw, ons reisverslag naar Bali. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2012 14:19:33 ]
pi_119010384
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:20 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Filmpje ook goed?
Wat een superleuk filmpje zeg!!
Maar, was het nou zo rustig daar? Lijkt net of er verder niemand is.
  vrijdag 9 november 2012 @ 14:31:52 #139
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_119016691
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:26 schreef lezzer het volgende:

[..]

Wat een superleuk filmpje zeg!!
Maar, was het nou zo rustig daar? Lijkt net of er verder niemand is.
Thanks O+ Men zei op het resort dat het voor ongeveer 90/95% volgeboekt was, maar daar merkte je weinig van. Veel mensen bleven, denk ik, in hun hutje zitten met roomservice of waren elders. Soms was het weer ook wat regenachtig of bewolkt (maar nog steeds lekker warm!), maar wij lieten ons daar niet door tegenhouden.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_119052281
En gelijk heb je. Vwb dat je het gevoel hebt dat je alleen op de wereld bent:
Dat gevoel hadden wij nou ook in het Grand Hyatt.

quote:
Dat laatste werd nog het beste geīllustreerd toen wij op een zaterdagavond om 21:00 uur
aan 1 van de fraaie bars zaten en er verder niemand om ons heen zat dan alleen het
barpersoneel.zelf die ook vrij verveelt om zich heen keken vanwege de weinige klandizie.
  zaterdag 10 november 2012 @ 15:09:01 #141
353585 spotreisje
Op zoek naar reisaanbiedingen
pi_119054165
Bij het Duitse Condor zijn deze zaterdag retourtickets naar de Malediven te boeken voor ¤475 euro. Inclusief alle toeslagen en vertrek vanaf Amsterdam in november of december. Overstap in Frankfurt. Amsterdam-Frankfurt vv vlieg je met Lufthansa (bij ticketprijs inbegrepen).
Altijd op zoek naar reisjes voor een spotprijs
pi_119083893
Tegenwoordig hebben ook, wat dan vroeger als zeer exclusief te boek stond vakantieoorden, last van de economische recessie en krijg je dit dus.

Het beste voorbeeld is nog wel dat je tegenwoordig ook naar Dubai voor een redelijke prijs kan vliegen en zelfs in het sjieke Burj Al Arab een kamer kan boeken. Was tot 10 jaar geleden haast ondenkbaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')