quote:Bokito
Van Wikipedia
Bokito (Berlijn, 14 maart 1996) is een zilverruggorilla die sinds 2005 verblijft in Diergaarde Blijdorp, de dierentuin van Rotterdam.
De mensaap werd geboren in de Berlijnse dierentuin Zoologischer Garten. Zijn vader is de gorilla Derrick, zijn moeder M'penzi. Omdat zijn moeder onvoldoende naar hem omkeek, werd hij door verzorgers grootgebracht. Hij kreeg de fles, droeg een luier en at pizza met zijn verzorgers.
In 2005 kwam hij in het kader van een fokprogramma naar Blijdorp. In Berlijn kon hij niet blijven, vanwege het risico van inteelt. Een half jaar later werd bepaald dat Bokito in Rotterdam zou blijven. In 2006 en 2007 werden in Blijdorp drie gorillababy's geboren, allen nakomelingen van Bokito. Zijn rivaal in het dierentuinverblijf, het gorillamannetje Dango, verhuisde in april 2007 met twee wijfjes naar de dierentuin van het Chinese Sjanghai.
Bokito kwam op 18 mei 2007 in het nieuws toen hij uit zijn verblijf ontsnapte. Hij sleurde één bezoekster mee, die hierbij ernstig gewond raakte. In het restaurant van de dierentuin verwondde hij nog eens drie mensen. Uiteindelijk werd hij na een uur door een dokter met een verdovingsgeweer uitgeschakeld, waarna hij in zijn kooi werd teruggeplaatst. In de zomer van 2004 was Bokito ook al eens uit zijn verblijf in Berlijn ontsnapt. Hij klom toen over een drie meter hoge glazen wand. Hij was toen niet agressief en liet zich door het personeel zonder problemen terugbrengen naar zijn hok.
Jij begrijpt het.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:46 schreef Stoomhamer het volgende:
Vrouwen blijven het proberen, sollen met kerels.
Bokito is 5 kg te zwaarquote:De Westelijke laaglandgorilla is kleiner dan de Berggorilla die een stukje groter is. Wel zijn de mannetjes bij deze ondersoort ook een stuk groter dan het vrouwtje. Het gewicht van een volwassen zilverrug zit tussen de 135-175 kg. Het vrouwtje is een stuk lichter en zit op een gewicht van 53-104 kg.
Dat kun je niet weten, tenminste niet op basis van dit bericht; hij was misschien geïrriteerd, maar daarom niet per sé doodongelukkig.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:50 schreef Snoesje_Rules het volgende:
Volgens mij is die gorilla diep ongelukkig. Ik heb met hem te doen. Met een hoop dieren trouwens in dierentuinen... en in circussen.
Ik weet dat je van me houdt. Je lachde nog naar me!!quote:Op zondag 20 mei 2007 17:46 schreef Bokito-de-gorilla het volgende:
Ik stel dit topic oprecht zeer op prijs, maar probeer wel dingen wat te nuanceren... Ik heb helemaal geen behoefte aan fans..ik wil gewoon rust..
Maar via internet vind ik het wel leuk.
quote:Op zondag 20 mei 2007 17:57 schreef Petronella-Yvonne-de-Hord het volgende:
[..]
Ik weet dat je van me houdt. Je lachde nog naar me!!
Of:quote:Op zondag 20 mei 2007 17:44 schreef JohnDope het volgende:
Ok even de feiten op een rij:
* Die aap was al meerdere malen ontsnapt, wist zelfs over een 3 meter hoge muur heen te klimmen in berlijn;
* de beveiliging binnen Blijdorp rammelde aan alle kanten en dat wisten de medewerkers, want die waarschuwden de bezoekers, dat men de dieren niet moest dissen, omdat ze dan wel eens eventueel konden ontsnappen;
Zoals het er nu uit ziet, dan moet Blijdorp veel gaan betalen aan die gesloopte juffrouw.
En we hebben nog een losstaand feit: Clairy Polak zat tijdens nova grijnzend te suggereren dat die vrouw het zelf had uitgelokt (en dat het dus haar eigen schuld is dat ze nu in puin ligt.)
Is toch zo? Ze heeft dat arme beest jarenlang getergd met haar obcene gedragquote:Op zondag 20 mei 2007 17:44 schreef JohnDope het volgende:
En we hebben nog een losstaand feit: Clairy Polak zat tijdens nova grijnzend te suggereren dat die vrouw het zelf had uitgelokt (en dat het dus haar eigen schuld is dat ze nu in puin ligt.)
Ik hou van die aap! En hij houdt van mij! Hoe kom je erbij dat ik hem provoceerde! Op geen manier heb ik m'n lekkere aap willen provoceren! Ik ken hem al sinds hij een baby-aapje is, ik hou van hem! Hij lachde nog naar me!quote:Op zondag 20 mei 2007 18:01 schreef 61neorej het volgende:
- De aangevallen vrouw provoceerde de aap al jaren dagelijks met haar gedrag en dacht dat ze wel even vriendjes kon worden met een enorme gorilla.
Hoe kom je erbij dat ik hem getergd heb! Die kutkinderen die hem met steentjes zaten te bekogelen, die provoceerde hem! Niet ik, ik maakte hem alleen aan het lachen!quote:Op zondag 20 mei 2007 18:02 schreef Pek het volgende:
[..]
Is toch zo? Ze heeft dat arme beest jarenlang getergd met haar obcene gedrag![]()
Dat is en blijft dus Bullshit, hoe vaak je het ook herhaalt.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:44 schreef JohnDope het volgende:
* de beveiliging binnen Blijdorp rammelde aan alle kanten en dat wisten de medewerkers, want die waarschuwden de bezoekers, dat men de dieren niet moest dissen, omdat ze dan wel eens eventueel konden ontsnappen;
Klopt, opzich heb ik het wel fijn met alle gratis voedselpakketjes en zo nu en dan iemand die wel verstand heeft van onze omgansvormen...maar ik word dan ook niet blij van mensen die mij behandelen alsof ik een of andere attractie ben...quote:Op zondag 20 mei 2007 17:53 schreef David het volgende:
[..]
Dat kun je niet weten, tenminste niet op basis van dit bericht; hij was misschien geïrriteerd, maar daarom niet per sé doodongelukkig.
Jij maakte mij niet aan het lachen gek mens.... gorilla's lachen niet, ik probeerde je duidelijk te maken dat je moest ophouden met je avances, tanden laten zien betekend dat je aggressief bent, leer dat eens en blijf weg van mijn verblijf! Ik ben NIET geinterreseerd.quote:Op zondag 20 mei 2007 18:04 schreef Petronella-Yvonne-de-Hord het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ik hem getergd heb! Die kutkinderen die hem met steentjes zaten te bekogelen, die provoceerde hem! Niet ik, ik maakte hem alleen aan het lachen!
Dan breek ik haar andere arm.quote:Op zondag 20 mei 2007 18:11 schreef Modus het volgende:
Als niemand haar tegenhoudt staat die vrouw over een paar weken gewoon weer voor dat hok te grijnzen, denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |