abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_49568499
deel 1 Gorilla ontsnapt uit Diergaarde Blijdorp

deel 2 Ontsnapte Gorilla in Blijdorp valt vrouw aan # 2

deel 3 De ontsnapte gorilla in Blijdorp # 3




normaal heb ik het niet zo op dieren, behalve dan op mijn bord, maar Bokito is SUPERCOOL!


Zie hier het laffe varken loeder dat jarenlang Bokito stalkte, in de wetenschap dat Bokito "veilig" opgesloten zat.

klik hier voor foto, verwijderd ivm copyright jankzak
Tot vrijdag 18 mei 2007

klik hier voor foto, verwijderd ivm copyright jankzak



[ Bericht 5% gewijzigd door Danny op 28-08-2007 21:31:31 ]
pi_49568547
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:57 schreef teamlead het volgende:

[..]

een klap ja.. deze aanval ging wel wat verder dan alleen een klap.

Waarom heeft de dierentuin dat mens niet een keer gewaarschuwd Ze was er blijkbaar iedere dag om tegen dat beest te lachen ( ). Dan is het toch logisch dat iemand haar een keer verteld dat dat misschien niet zo heel slim is?
Oja? Is dat wel zo logisch? Die vrouw kwam regelmatig langs, maar er kwamen dagelijks tig aantal bezoekers. Je gaat mij niet vertellen dat van al die bezoekers niet een groot aantal ook op een dergelijke manier contact zocht met de gorilla. Dat de gorilla het onthoudt van de vrouw is een conclusie die hier wordt getrokken. Het is helemaal niet gezegd dat dit daadwerkelijk echt zo is. Misschien was de gorilla het over het algemeen wel zat, dat hij alleen maar bezoekers op die manier zag, en toevallig de vrouw herkende en daarom z;'n agressie op haar botvierde.
Alsof de vrouw de enige was die op zo'n manier met de gorilla contact zocht. Ik geloof er geen hol van. Toevallig is het mooi makkelijk aan te nemen zodat de vrouw de schuld in de schoenen geschoven kan worden, achteraf lekker makkelijk.
pi_49568557
Wat een OP.
  Donald Duck held zondag 20 mei 2007 @ 14:03:05 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_49568584
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:57 schreef Redux het volgende:
Bekende verhalen? Het is echt niet zo dat wanneer bepaalde zaken die op een forum zoals dit vaak worden geroepen ook meteen waarheid zijn.
Gewoon nieuwsberichten, die brengenw wel de bekende feiten.
quote:
Dat een gorilla dat onthoudt is jouw conclusie. Ben je opeens gorilla expert? Het is iets wat jij roept om je eigen post te ondersteunen. Opeens weet iedereen precies hoe zaken in elkaar steken en weet iedereen achteraf precies wat de vrouw wel en niet had moeten doen.
Beetje animal planet kijken, dat is alles. Daarmee weet ik lang niet alles van gorilla's, maar wel dat ze meer dan slim genoeg zijn om mensen en hun handelingente herkenen. Het zijn niet voor niks mensapen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 20 mei 2007 @ 14:03:06 #5
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_49568586
tvg
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  zondag 20 mei 2007 @ 14:03:11 #6
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_49568590
Die OP

ow en tvp
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_49568592
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:01 schreef Godslasteraar het volgende:


Zie hier het laffe varken loeder dat jarenlang Bokito stalkte, in de wetenschap dat Bokito "veilig" opgesloten zat.
Kan dit aangepast worden. Ik vind dit asociaal, het is niet gezegd dat puur de acties van de vrouw de oorzaak van deze gebeurtenis waren, ik vind het daarom ook niet kunnen dat de vrouw zo wordt genoemd.
pi_49568622
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat een OP.
Een beetje geenstijl-nieveaux. Waardeloze bagger dus.
pi_49568631
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:03 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Gewoon nieuwsberichten, die brengenw wel de bekende feiten.
[..]

Beetje animal planet kijken jongen, dat is alles. Daarmee weet ik lang niet alles van gorilla's, maar wel dat ze meer dan slim genoeg zijn om mensen en hun handelingente herkenen. Het zijn niet voor niks mensapen.
Dus nu moet ik eerst animal planet kijken voor ik een gorilla in een dierentuin kan bezoeken? Animal planet behoort nu tot algemene kennis? Ik vind van niet.
  Donald Duck held zondag 20 mei 2007 @ 14:05:30 #10
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_49568689
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:04 schreef Redux het volgende:

[..]

Dus nu moet ik eerst animal planet kijken voor ik een gorilla in een dierentuin kan bezoeken? Animal planet behoort nu tot algemene kennis? Ik vind van niet.
Zeg ik dan dat je eerst dat moet kijken? Jij trekt weer rare conclusies.
Ik zeg alleen dat ik daardoor weet dat die dieren erg intelligent zijn en zeker zoiets als dit kunnen onthouden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 20 mei 2007 @ 14:05:34 #11
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_49568693
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:04 schreef Redux het volgende:

[..]

Dus nu moet ik eerst animal planet kijken voor ik een gorilla in een dierentuin kan bezoeken? Animal planet behoort nu tot algemene kennis? Ik vind van niet.
Dat vind ik idd van wel, waarom behoren de dieren niet tot de algemene kennis, helemaal als je dit soort stomme acties wilt kunnen voorkomen.
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  zondag 20 mei 2007 @ 14:05:36 #12
3542 Gia
User under construction
pi_49568694
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:02 schreef Redux het volgende:
Alsof de vrouw de enige was die op zo'n manier met de gorilla contact zocht.
Maar wel 4 keer per week!! Da's echt wel een verschil met een eenmalig bezoekje.

Zou het overigens niet mogelijk zijn om 'one-way' glas te gebruiken, zodat die apen niet meer tegen die mensen aan hoeven te kijken. Uiteraard dan wel ontspiegeld aan de binnenkant.
pi_49568729
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:05 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Zeg ik dan dat je eerst dat moet kijken? Jij trekt weer rare conclusies.
Ik zeg alleen dat ik daardoor weet dat die dieren erg intelligent zijn en zeker zoiets als dit kunnen onthouden.
Ja, en je zegt met andere woorden dat de vrouw dit dus ook had kunnen weten, omdat jij toevallig naar animal planet kijkt. Jij zegt dat het onthouden van gorilla's algemene kennis is. Dus niet.
  zondag 20 mei 2007 @ 14:06:33 #14
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49568736
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:00 schreef purplerose het volgende:

[..]

Of je leest het hele topic door
ja en dan? ik zie nergens een bron voor jouw bewering
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zondag 20 mei 2007 @ 14:07:39 #15
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_49568776
Hij wil het gewoon niet snappen ofzo he
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_49568777
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar wel 4 keer per week!! Da's echt wel een verschil met een eenmalig bezoekje.

Zou het overigens niet mogelijk zijn om 'one-way' glas te gebruiken, zodat die apen niet meer tegen die mensen aan hoeven te kijken. Uiteraard dan wel ontspiegeld aan de binnenkant.
En wat voor verschil zou 4 keer moeten zijn tov elke minuut iemand die de gorilla aan zit te staren en contact zoekt? Ik denk dat de algehele situatie niet bevordelijk is voor de gorilla, en dat niet specifiek de vrouw oorzaak hiervan is, maar een druppel wellicht. De situatie die de dierentuin schept heeft dit toegelaten.
pi_49568779
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar wel 4 keer per week!! Da's echt wel een verschil met een eenmalig bezoekje.

Zou het overigens niet mogelijk zijn om 'one-way' glas te gebruiken, zodat die apen niet meer tegen die mensen aan hoeven te kijken. Uiteraard dan wel ontspiegeld aan de binnenkant.
Heel veel mensen hebben een abonnement op de dierentuin en komen vaak langs, sommigen elke dag.

Dat idee van het glas vind ik wel een goeie. Dat ontstresst misschien ook al voor ze. En het dan ook zo maken dat kloppende kinderhandjes op het glas aan de andere kant niet zijn te horen.
  Donald Duck held zondag 20 mei 2007 @ 14:07:44 #18
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_49568782
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:06 schreef Redux het volgende:

[..]

Ja, en je zegt met andere woorden dat de vrouw dit dus ook had kunnen weten, omdat jij toevallig naar animal planet kijkt. Jij zegt dat het onthouden van gorilla's algemene kennis is. Dus niet.
ik zeg nergens dat het algemene kennis is. Ik zeg alleen dat gorilla's dat kunnen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_49568805
je ziet in dat NOVA filmpje ook hoe Bokito reageert op 2 vrouwtjes die te dicht bijkomen, hij moet het niet, zoals dominante mannetjes niemand dulden die toenadering zoekt, hij bepaalt dat tenslotte, niet de anderen.

deze mevrouw deed dagelijks precies dát, alleen zat er glas tussen.
de lichaamstaal die de vrouw bezigde wordt opgevat als agressief en Bokito beantwoordt het dan ook op die manier, alleen dat mens interpreteert dat vervolgens compleet verkeerd.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 20 mei 2007 @ 14:09:01 #20
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49568831
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:02 schreef Redux het volgende:

[..]

Oja? Is dat wel zo logisch? Die vrouw kwam regelmatig langs, maar er kwamen dagelijks tig aantal bezoekers. Je gaat mij niet vertellen dat van al die bezoekers niet een groot aantal ook op een dergelijke manier contact zocht met de gorilla. Dat de gorilla het onthoudt van de vrouw is een conclusie die hier wordt getrokken. Het is helemaal niet gezegd dat dit daadwerkelijk echt zo is. Misschien was de gorilla het over het algemeen wel zat, dat hij alleen maar bezoekers op die manier zag, en toevallig de vrouw herkende en daarom z;'n agressie op haar botvierde.
dat is niet wat die lui van Blijdorp beweren nu he..
quote:
[Hij heeft de vrouw ongetwijfeld vóór zijn uitbraak herkend, was wellicht al opgefokt door stenen gooiende kinderen en heeft zijn agressie op haar botgevierd.''
quote:
Alsof de vrouw de enige was die op zo'n manier met de gorilla contact zocht. Ik geloof er geen hol van. Toevallig is het mooi makkelijk aan te nemen zodat de vrouw de schuld in de schoenen geschoven kan worden, achteraf lekker makkelijk.
Volgens mij valt die vrouw niet meer te verwijten dan dat ze weinig van gorilla's weet idd.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_49568867
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:06 schreef teamlead het volgende:

[..]

ja en dan? ik zie nergens een bron voor jouw bewering
Ik heb het eerlijk gezegd ook nergens gelezen.

En als de dierentuin meerdere keren tegen die vrouw gezegd heeft zich anders te gedragen en zag dat ze dat niet deed, was het ook een taak voor de dierentuin andere maatregelen te nemen tegen die vrouw.

Iemand een link van de uitzending van Nova waarin dus werd gezegd dat de vrouw al vaker door de dierentuin gewaarschuwd was?
pi_49568878
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:57 schreef Redux het volgende:
Bekende verhalen? Het is echt niet zo dat wanneer bepaalde zaken die op een forum zoals dit vaak worden geroepen ook meteen waarheid zijn.

Dat een gorilla dat onthoudt is jouw conclusie. Ben je opeens gorilla expert? Het is iets wat jij roept om je eigen post te ondersteunen. Opeens weet iedereen precies hoe zaken in elkaar steken en weet iedereen achteraf precies wat de vrouw wel en niet had moeten doen.
Bekijk anders even het stukje in Nova met die expert. Hij sluit het zeker niet uit en ja het blijft tot nu toe speculeren. Nee ik ben geen gorilla expert maar je kunt wel logisch nadenken en dan is de conclusie dat zij juist is toegetakeld door haar gestoorde gedrag. Laat het een wijze les zijn voor deze vrouw maar ik waag te betwijfelen of ze iets heeft geleerd hiervan.

Haar uitspraak in het filmpje zegt meer dan duizend analyses. Hij wil aandacht van me hebben .
pi_49568885
quote:
Dat een gorilla dat onthoudt is jouw conclusie. Ben je opeens gorilla expert? Het is iets wat jij roept om je eigen post te ondersteunen. Opeens weet iedereen precies hoe zaken in elkaar steken en weet iedereen achteraf precies wat de vrouw wel en niet had moeten doen.
Die vent in NOVA, die wel een expert is, zei dat apen zeker gezichten kunnen herkennen. En dat Bokito ook zeker die vrouw zou herkennen, als ze echt zo'n beetje elke dag langs kwam.
pi_49568886
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:07 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

ik zeg nergens dat het algemene kennis is. Ik zeg alleen dat gorilla's dat kunnen.
Jawel, dat zeg je wel:
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:55 schreef __Saviour__ het volgende:
Het kan natuurlijk ook door pesten in het algemeen komen. Maar gezien de tot nu toe bekende verhalen, is het zeker niet ondenkbaar dat het echt specifiek om die vrouw draaide. Als hij echt elke dag aangestaard werd door die vrouw, onthoud ie dat natuurlijk. Het zijn slimme dieren. Als een andere aap in de groep zoiets zou flikken bij een dominant mannetje, had die ook al lang een klap gekregen,
Je zegt dat ie dat 'natuurlijk' onhoudt. Zo 'natuurlijk'vind ik dat niet. Jij wel blijkbaar, maar dat betekent niet dat de vrouw dat ook zo natuurlijk moet vinden. Jij vind het met andere woorden logisch dat de vrouw is aangevallen door de aap, terwijl dat een conclusie is die jij zelf maakt, op basis van vanzelfsprekendheden die puur bij jezelf gelden, omdat jij toevallig animal planet kijkt.
pi_49568896
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:09 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik heb het eerlijk gezegd ook nergens gelezen.

En als de dierentuin meerdere keren tegen die vrouw gezegd heeft zich anders te gedragen en zag dat ze dat niet deed, was het ook een taak voor de dierentuin andere maatregelen te nemen tegen die vrouw.

Iemand een link van de uitzending van Nova waarin dus werd gezegd dat de vrouw al vaker door de dierentuin gewaarschuwd was?
http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=5170&selectArchiveDay=7
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')