abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_49519903
Ymke, die libel is mooi!
Vind het wel altijd lijken of ze tegen je grommen... beetje gemeen bekkie
Lomo...
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:50:29 #3
79550 Ymke
your ghost
pi_49520355
Dank je Meneer de Hoog , ik zou niet weten hoe je bv die foto's herplaatst

@morphicx : er vloog ook nog een enorme joekel rond , maar die wilde nergens gaan zitten en ik ben niet snel genoeg om hem vliegend te vangen
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_49521130
Mooi
Saartje
pi_49522085
Mooi Ymke die laatste....
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 18 mei 2007 @ 22:54:22 #6
74056 crew  ToT
pi_49527080
Die laatste heeft ook mijn voorkeur!
pi_49529990
wow mooie foto's hoor!
  zaterdag 19 mei 2007 @ 00:09:50 #8
38486 Sasami
Tomorrow never knows
pi_49530033


@Ymke Mooi hoor die libel!
  zaterdag 19 mei 2007 @ 01:29:44 #9
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_49531832
Hier 1 van mijn kant, ben nog niet zo heel ver maar goed



Helaas is het puntje niet helemaal scherp bovenste bladje stoort een beetje
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
  zaterdag 19 mei 2007 @ 08:24:27 #10
79550 Ymke
your ghost
pi_49534213
@sasami , mooi dat die lichte vlek precies achter dat sprinkhaantje valt , mooie foto

@Speedy , Je foto moet wel scherp zijn , zo is er weinig moois aan
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_49539725
@ SpeedyGJ Tja... scherpte is toch wel een 1e vereiste in fotografie... maar kleuren zijn wel fijn, dus lekker dooroefenen!

Hier een Varenblad / tak van mijn kant, 2 dagen met de tuin bezig geweest dus even geen tijd gehad om op zoek te gaan naar kleine beestjes! Binnenkort weer hoop ik!

Lomo...
  zaterdag 19 mei 2007 @ 13:59:37 #12
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_49540024
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 08:24 schreef Ymke het volgende:
@sasami , mooi dat die lichte vlek precies achter dat sprinkhaantje valt , mooie foto

@Speedy , Je foto moet wel scherp zijn , zo is er weinig moois aan
Idd ik weet het
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:48 schreef morphicx het volgende:
@ SpeedyGJ Tja... scherpte is toch wel een 1e vereiste in fotografie... maar kleuren zijn wel fijn, dus lekker dooroefenen!

Hier een Varenblad / tak van mijn kant, 2 dagen met de tuin bezig geweest dus even geen tijd gehad om op zoek te gaan naar kleine beestjes! Binnenkort weer hoop ik!

[afbeelding]
Zal ik zeker gaan doen, bedankt
Noce plaatje zeg

Aantal weken terug nog wat geschoten, voor de rest kan ik momenteel niet veel vinden.





<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
pi_49551047
Speedy...zelfde argument is ook hier van toepassing...
Weinig scherpte te vinden. Onderste kan misschien net...

Mevrouw Platbuik...


en meneer platbuik...


Allebei met de 180mm + 1,7TC
Lomo...
pi_49553439

alleen jammer dat ik een stukje vleugel mis
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_49557019
Zoals beloofd wat uit de vlindertuin van Emmen. Experimentje met de ringflitser. Ik ben er nog niet helemaal tevreden over. Ben wel wat stappen verder gekomen met hoe iets iig een natuurlijke achtergrond te geven.

Dit was overigens tevens het experimentje "hoe dichtbij kan ik komen"


De rest volgt hier of in het Emmen-topic
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_49561650
zou het niet leuk zijn om ook wat over elkaars foto's te zeggen?
Lomo...
pi_49565244
quote:
Op zondag 20 mei 2007 08:57 schreef morphicx het volgende:
zou het niet leuk zijn om ook wat over elkaars foto's te zeggen?
Dit is algemeen of specifiek op mij gericht
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_49566348
Vicky en jij plaatsten allebei een foto...
Allebei zonder even aandacht aan de voorgaande foto's te schenken.. leek mij wel zo leuk!
leert iedereen van toch?

Over jouw foto: vind hem niet super spannend, je bent wel lekker dichtbij, maar geeft een donkere indruk. Misschien iets meer van voren proberen? Ben benieuwd naar je andere emmen foto's!

Over Vicky's foto: had deze ook liever van de voorkant gezien! In dezelfde vlindertuin geweest?
Ziijn nl niet echt vlinders die ik in de tuin tegen kom
Lomo...
pi_49566592
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:02 schreef morphicx het volgende:
Vicky en jij plaatsten allebei een foto...
Allebei zonder even aandacht aan de voorgaande foto's te schenken.. leek mij wel zo leuk!
leert iedereen van toch?
Je wilde dus eigenlijk gewoon commentaar op je foto's Ik ben meer het type dat als ik het niet nodig vind, ik ook niets meld En in dit geval zijn het twee vliegende insecten die op een relatief saaie manier zijn gefotografeerd. Misschien de volgende keer eens van voren proberen te fotograferen? Wordt denk ik een stuk interessanter

En ik ben het met je eens wat betreft mijn foto hoor Ik ben er zelf ook niet 100% tevreden over, met name omdat de achtergrond zwart is en de foto net een tikkie te donker. Er staat ook niet voor niets bij dat het een experiment betrof
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_49572554
#1

#2


Volgende keer toch nog maar weer iets meer verdiepen in het gebruik van de ringflitser
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_49579147
PdeHoog: de tweede vind ik mooier De flitser vind ik het niet helemaal doen, het licht is dan niet zo mooi meer...

Ik ben ook in de vlindertuin geweest gisteren. Geen macrolens, maar met goed scherpstellen en dan nog wat bijsnijden achteraf is het wel een beetje gelukt

#1:


#2:


#3:


Ik vond de onscherpte bij #2 zelf niet storend, maar ben benieuwd wat anderen er van vinden .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_49579453
quote:
Op zondag 20 mei 2007 18:37 schreef Elefes het volgende:
PdeHoog: de tweede vind ik mooier De flitser vind ik het niet helemaal doen, het licht is dan niet zo mooi meer...
Ze zijn alle twee geflitst he Maar ik ben het met je eens hoor. En toch moet zo'n ringflitser best mooi kunnen zijn. Maar weer terug naar de flitser-documentatie
quote:
Ik ben ook in de vlindertuin geweest gisteren. Geen macrolens, maar met goed scherpstellen en dan nog wat bijsnijden achteraf is het wel een beetje gelukt

#1:
[afbeelding]

#2:
[afbeelding]

#3:
[afbeelding]

Ik vond de onscherpte bij #2 zelf niet storend, maar ben benieuwd wat anderen er van vinden .
#1 is cool zo , #2 is te erg onscherp voor mij en #3 is een plaatje
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_49582035
quote:
Op zondag 20 mei 2007 18:47 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ze zijn alle twee geflitst he Maar ik ben het met je eens hoor. En toch moet zo'n ringflitser best mooi kunnen zijn. Maar weer terug naar de flitser-documentatie
Dat dacht ik al, maar toch vind ik natuurlijk licht nu mooier. Nog flink oefenen dan ik kan ook niet goed flitsen, volgens mij is dat een hele kunst.
Kun je trouwens een beetje uit de voeten daarbinnen met 100mm 2.8 qua licht? Of is het eigenlijk te donker?
quote:
[..]

#1 is cool zo , #2 is te erg onscherp voor mij en #3 is een plaatje
Over #2 twijfel ik ook een beetje.. Met de andere twee was ik ook wel blij
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_49582742
quote:
Op zondag 20 mei 2007 20:01 schreef Elefes het volgende:

[..]

Dat dacht ik al, maar toch vind ik natuurlijk licht nu mooier. Nog flink oefenen dan ik kan ook niet goed flitsen, volgens mij is dat een hele kunst.
Kun je trouwens een beetje uit de voeten daarbinnen met 100mm 2.8 qua licht? Of is het eigenlijk te donker?
In de vlindertuin was het te weinig. Buiten is het wel te doen. Maar voor 1:1-vergrotingen (zoals ik dus probeerde te doen ) zit je op iets van 10-15 cm van je onderwerp. Je licht is dan gewoon weg Als je fullsize vlinders probeert te fotograferen moet het wel lukken
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 20 mei 2007 @ 23:48:07 #25
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49590702
heel veel geduld, onwijs veel mislukte foto's en veel croppen, dit is het resultaat..
ben er zelf nog best trots op, gewoon met de kitlens geschoten



'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 20 mei 2007 @ 23:50:27 #26
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49590777




Pdehoog, die eerste vlinderfoto is echt
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_49591741
quote:
Op zondag 20 mei 2007 23:50 schreef MissyMirjaM het volgende:

Pdehoog, die eerste vlinderfoto is echt
Dank je Maar zo goed is-ie nu ook weer niet hoor
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 21 mei 2007 @ 11:56:24 #28
55396 Gose
doelloos
pi_49601191
quote:
Op zondag 20 mei 2007 18:37 schreef Elefes het volgende:
PdeHoog: de tweede vind ik mooier De flitser vind ik het niet helemaal doen, het licht is dan niet zo mooi meer...

Ik ben ook in de vlindertuin geweest gisteren. Geen macrolens, maar met goed scherpstellen en dan nog wat bijsnijden achteraf is het wel een beetje gelukt

#1:
[afbeelding]

#2:
[afbeelding]

#3:
[afbeelding]

Ik vond de onscherpte bij #2 zelf niet storend, maar ben benieuwd wat anderen er van vinden .
2e foto vind ik ook te onscherp, maar de 3e is echt een kwijlfoto!!

Mooie kleuren heeft de vlinder, maar compositie scherpte en bokeh is echt heerlijk. Je voelt bijna hoe zacht die vlinder is... complimenten
pi_49608034
Tnx Gose 'macro' is zo leuk om te doen
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_49618798


Niet gecropped!
pi_49619081
Heel gaaf IkVind
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_49619465
quote:
Op zondag 20 mei 2007 18:37 schreef Elefes het volgende:
PdeHoog: de tweede vind ik mooier De flitser vind ik het niet helemaal doen, het licht is dan niet zo mooi meer...

Ik ben ook in de vlindertuin geweest gisteren. Geen macrolens, maar met goed scherpstellen en dan nog wat bijsnijden achteraf is het wel een beetje gelukt

#1:
[afbeelding]

#2:
[afbeelding]

#3:
[afbeelding]

Ik vond de onscherpte bij #2 zelf niet storend, maar ben benieuwd wat anderen er van vinden .
Nummer 3 is echt geweldig! Super foto! en dat zonder macrolens!
pi_49624353
PdeHoog: vind het flitsen ook niet super, 1e wel een leuk krulletje
2e vind ik een rommelige compositie hebben waardoor ie niet lekker kijkt.

Elefes: 1e en 2e zijn mij te bewogen, 3e is wel erg fijn! Lekker zacht licht! Fijn kleurtje vlinder ook!

Missy: mieren vind ik grappig... zal idd een heel werkje zijn geweest!
vliegjes die daarna komen vind ik niet zo, weinig echte scherpte!

IkVind: mooi! kleur is fijn, Enige puntje van kritiek vind ik dat er wel heel weinig scherp is, mag van mij wel of zo gecropt dat je alleen 2 enorme ogen ziet, of iets meer scherpte zodat zijn lijfje iets beter te onderscheiden is!

Lekker bezig iedereen
Lomo...
pi_49641871
Ook nog 1 van gisteren wederom niet gecropped! zat er bovenop met statief

pi_49642194
Commends geven over de foto's van anderen is ook wel zo leuk...
Anders gooit iedereen alleen zijn foto's maar neer!

Vond je vorige foto toch sterker... grijs aan de linker kant stoort me een beetje.
Wel leuk om iets meer scherpte te hebben! (nu loopt de scherpte lekker weg richting de bloem!!)
Lomo...
pi_49642671
Moet ik inderdaad meer aandacht aan besteden srry
  dinsdag 22 mei 2007 @ 16:18:56 #37
79550 Ymke
your ghost
pi_49649376
@pdehoog , kan je me wat meer vertellen over de ringflitser? Ik wil er misschien ook een gaan aanschaffen ,maar twijfel nog

Ik vind je fotos een beetje raar belicht , ze worden heel dood zo ipv sprankelend.

@ Elefes , de laatste foto is mooi, goede comp. en mooie kleuren

@MissyM. Goed gezien die mieren maar het mag van mij wel een tikkie dichterbij geschoten worden , Lukt dat?

@ Ikvind. De laatse is qua dof beter maar qua compositie nog niet helemaal ok .

Nog iemand vergeten?

Ik hoop op zonnig weer morgen
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_49649996
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:18 schreef Ymke het volgende:
Ik hoop op zonnig weer morgen
Ik ook
Ben druk geweest met werken... morgen iets meer tijd! Dus mooi weer zou wel goed uitkomen!
Lomo...
pi_49650096
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:18 schreef Ymke het volgende:
@pdehoog , kan je me wat meer vertellen over de ringflitser? Ik wil er misschien ook een gaan aanschaffen ,maar twijfel nog

Ik vind je fotos een beetje raar belicht , ze worden heel dood zo ipv sprankelend.
Ik ben het helemaal met je eens over dat dode idd Da's een goeie omschrijving en dat is ook hetgeen me enigzins tegenvalt. Ik heb nu met een Sigma ringflitser gewerkt. Die zou je in moeten kunnen stellen zodat je per flitslamp (je hebt er twee in een ringflitser) aan kan geven wat de flitskracht moet zijn. Zover ben ik echter niet gekomen met experimenteren. Ik heb de flitskracht vanaf de cam geregeld.

Kortom...reken niet op wonderen en ga veeeeeeeeeeeeeeel experimenteren, maar ik betwijfel of het zo mooi gaat worden als natuurlijk licht. Ik ga nog wel een keer een rondje vlindertuin doen om verder te experimenteren.

Waar macroeen jullie overigens Ik zit te bedenken waar ik al die beestjes kan vinden, maar ik zou het niet weten
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 22 mei 2007 @ 16:39:53 #40
79550 Ymke
your ghost
pi_49650263
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:35 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens over dat dode idd Da's een goeie omschrijving en dat is ook hetgeen me enigzins tegenvalt. Ik heb nu met een Sigma ringflitser gewerkt. Die zou je in moeten kunnen stellen zodat je per flitslamp (je hebt er twee in een ringflitser) aan kan geven wat de flitskracht moet zijn. Zover ben ik echter niet gekomen met experimenteren. Ik heb de flitskracht vanaf de cam geregeld.

Kortom...reken niet op wonderen en ga veeeeeeeeeeeeeeel experimenteren, maar ik betwijfel of het zo mooi gaat worden als natuurlijk licht. Ik ga nog wel een keer een rondje vlindertuin doen om verder te experimenteren.
Ah , ok , op dpz werken ze ook vaak met ringflitsers en dat ziet er toch wel heel mooi uit . Als je er wat beter mee uit de voeten kan zou ik nog graag wat info van je willen , of het bevalt , of het moeilijk te bedienen is ,ok?
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  dinsdag 22 mei 2007 @ 16:42:18 #41
79550 Ymke
your ghost
pi_49650347
@ PdeHoog , ik schiet wat in mijn tuin maar heb net de botanische tuinen in/op de uithof in utrecht ontdekt. Daar heb je natuurlijk heel veel verschillende soorten bloemen en waterplanten ed , dus ook heel veel beestjes . Ik heb een museumjaarkaart dus kan ik er gratis in.
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_49650402
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:39 schreef Ymke het volgende:

[..]

Ah , ok , op dpz werken ze ook vaak met ringflitsers en dat ziet er toch wel heel mooi uit . Als je er wat beter mee uit de voeten kan zou ik nog graag wat info van je willen , of het bevalt , of het moeilijk te bedienen is ,ok?
Ik weet het Ik kwam deze foto tegen van Bas Meelker ( http://www.basmeelker.nl ) en die heeft ook gebruik gemaakt van een ringflitser. Ik heb toch het idee dat ik iets fout doe Flink oefenen maar denk ik
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_49650422
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:35 schreef PdeHoog het volgende:

Waar macroeen jullie overigens Ik zit te bedenken waar ik al die beestjes kan vinden, maar ik zou het niet weten
Meestal in de tuin

En ook bijvoorbeeld aan de waterkant en aan de bosrand (of ergens waar meerdere planten/bomen staan) is een hele hoop te vinden voor macrofotografie .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_49650462
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:42 schreef Ymke het volgende:
@ PdeHoog , ik schiet wat in mijn tuin maar heb net de botanische tuinen in/op de uithof in utrecht ontdekt. Daar heb je natuurlijk heel veel verschillende soorten bloemen en waterplanten ed , dus ook heel veel beestjes . Ik heb een museumjaarkaart dus kan ik er gratis in.
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:43 schreef Elefes het volgende:

[..]

Meestal in de tuin

En ook bijvoorbeeld aan de waterkant en aan de bosrand (of ergens waar meerdere planten/bomen staan) is een hele hoop te vinden voor macrofotografie .
Binnenkort dan toch maar eens ergens een park in duiken
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 22 mei 2007 @ 16:45:40 #45
79550 Ymke
your ghost
pi_49650495
@PdeHoog , zou het misschien ook komen doordat je achtergrond van de foto's zo grauw is?
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_49650562
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:43 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik weet het Ik kwam deze foto tegen van Bas Meelker ( http://www.basmeelker.nl ) en die heeft ook gebruik gemaakt van een ringflitser. Ik heb toch het idee dat ik iets fout doe Flink oefenen maar denk ik
Heb je 'm alleen in de vlindertuin in Emmen uitgeprobeerd? Want wat mij daar wel opviel, was dat het licht op zich al niet echt mooi was. De foto die je laat zien hier is volgens mij buiten gemaakt, misschien dat dat nog wat scheelt (maar ik heb er helemaal geen verstand van, van flitsen, dus ik weet niet of het zo is ).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_49650608
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:45 schreef Ymke het volgende:
@PdeHoog , zou het misschien ook komen doordat je achtergrond van de foto's zo grauw is?
Denk dat dat een gevolg is van het flitsen En omdat ik zo dicht op het onderwerp ben gekropen. De achtergronden in de vlindertuin zijn op zich goed genoeg om een mooie groene of kleurige achtergrond te creeeren. Als je echter (te) hard flitst, flits je je achtergrond dicht. Dat heb ik gehad met de eerste 10 foto's. Daar waren de achtergronden helemaal zwart.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_49650656
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:47 schreef Elefes het volgende:

[..]

Heb je 'm alleen in de vlindertuin in Emmen uitgeprobeerd? Want wat mij daar wel opviel, was dat het licht op zich al niet echt mooi was. De foto die je laat zien hier is volgens mij buiten gemaakt, misschien dat dat nog wat scheelt (maar ik heb er helemaal geen verstand van, van flitsen, dus ik weet niet of het zo is ).
Die vlinders zijn beide gemaakt in Emmen Ik vind het anders best een mooie tuin hoor Ook qua licht Beter dan Blijdorp
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_49650736
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:49 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Die vlinders zijn beide gemaakt in Emmen Ik vind het anders best een mooie tuin hoor Ook qua licht Beter dan Blijdorp
Ik ken Blijdorp niet maar op veel plekken vond ik het licht een beetje "grauw" of donker. Een zonnetje is natuurlijk meestal mooier

Ook vind ik het eigenlijk wel een beetje de charme om buiten "op jacht" te gaan naar die beestjes, in een vlindertuin gaat het wel heel makkelijk
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_49650797
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:50 schreef Elefes het volgende:
Ook vind ik het eigenlijk wel een beetje de charme om buiten "op jacht" te gaan naar die beestjes, in een vlindertuin gaat het wel heel makkelijk
Ben het met je eens Buiten is ook vaak een stuk rustiger. Een vlindertuin daarentegen is een mooi oefengebied Veel onderwerpen op een relatief klein gebied

Denk dat ik binnenkort maar weer eens naar Zeeland afreis Daar heb je een dedicated vlindertuin en die is, zeker op zondagmorgen, een stuk rustiger dan een dierentuin
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 22 mei 2007 @ 16:54:06 #51
79550 Ymke
your ghost
pi_49650880
Morgen in het binnenland stapelwolken
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_49651039
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:54 schreef Ymke het volgende:
Morgen in het binnenland stapelwolken
Landschapsfotografie dus, met mooie wolkjes
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 17:00:16 #53
79550 Ymke
your ghost
pi_49651125
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:58 schreef Elefes het volgende:

[..]

Landschapsfotografie dus, met mooie wolkjes
Ik wil geen landschappen ik wil macro's , drein , drein
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_49651895
Toch nog even een rondje in de tuin gedaan...
Ben wel erg blij met dat laatste spinnetje... hij was niet groter dan 2,5 - 3mm en zat met zijn kont mijn kant op.
Eerst deze foto gemaakt, toen ik hem vriendelijk vroeg zich even om te draaien liet ie zich aan een draadje naar de grond zakken en verdween!!





Lomo...
pi_49652028
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:20 schreef morphicx het volgende:
Toch nog even een rondje in de tuin gedaan...
Ben wel erg blij met dat laatste spinnetje... hij was niet groter dan 2,5 - 3mm en zat met zijn kont mijn kant op.
Eerst deze foto gemaakt, toen ik hem vriendelijk vroeg zich even om te draaien liet ie zich aan een draadje naar de grond zakken en verdween!!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Die tweede is fraai Wat zijn je instellingen Of zou je je EXIF in de foto willen laten zitten
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_49652226
Nice pictures morphicx
#1 vind de bij mooi geschoten, alleen een beetje fletse kleuren
#2 Erg mooie foto goede compositie ook!
#3 doet me eingelijk nix srry
pi_49652466
Thanks voor de commends...

instellingen alle 3:
Nikon D200 + 50mm macro van Sigma, Sb-800 met zelf geknutselde softbox, focus met de hand!

1 f10 - 1/250

2 f10 - 1/160

3 f11 - 1/250
Lomo...
pi_49652814
Ik heb er nog 2 van vanmiddag foto 1 is vrij duidelijk wat het is foto 2 is voor mij een heel vreemd iets, iemand een idee? post hem meer omdat ik wil weten wat het is niet omdat hij erg mooi is ofzo.

#1


#2
pi_49653080
Ziet er uit als een larve van een lieveheersbeestje (maar dan oranje ipv zwart)
Die gaan nl zo aan een blad of muurtje zitten en dan verpoppen ze tot lhb.

Misschien een van de soorten onderaan de volgende blz??
http://www.gardensafari.net/dutch/lieveheersbeestjes.htm
Lomo...
pi_49653184
hmmz geen idee, weet wel dat heel mijn tuin vol van deze zitten! http://www.gardensafari.n(...)ridis_ha6_1900_t.jpg van een liefheersbeestje!
pi_49653328
Ja hier ook! Afgelopen weekend een struik uit de tuin gehaald en naar de stort gebracht... op de terug weg wel 12 van die beestjes uit de auto gehaald
Lomo...
pi_49653742
die beesten zijn niet te fotgraferen is me opgevallen haha!
pi_49653763
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:35 schreef morphicx het volgende:
instellingen alle 3:
Nikon D200 + 50mm macro van Sigma, Sb-800 met zelf geknutselde softbox, focus met de hand!
Je flitst Cool Heb je een flitsbeugel of heb je hem bovenop je cam staan
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_49658663
Staat boven op de cam.
Bedacht vorige week opeens dat ik eens zo'n softboxje had geknutseld van karton en ducktape...
Toen ik ging zoeken bleek hij redelijk te passen op de SB-800 (klein beetje bijsnijden )
Was benieuwd wat het zou doen voor de macro's... blijkt heel erg goed te werken!
Ontdanks dat de flits op de cam. zit krijg je net dat extra licht mee dat je op f10 bij 1/250 kan schieten!

Hier een quick & dirty plaatje...

Lomo...
pi_49659627
Nog 2 om het af te leren dan...

Was me nog nooit opgevallen dat lhb kraaloogjes hebben vlak voor het grote witte vlak!)



Lomo...
pi_49659892
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:29 schreef morphicx het volgende:
Nog 2 om het af te leren dan...

Was me nog nooit opgevallen dat lhb kraaloogjes hebben vlak voor het grote witte vlak!)

[afbeelding]

[afbeelding]
Zo had ik ze ook nog nooit gezien. Mooie foto's weer hoor
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_49659902
vind foto 1 wel tof allen volgens mij istie dood:P maaruh dat is me wel een softbox haha nice hoor ik gebruik meestal gewoon mijn flits zonder softbox! maar hoe krijg jij heel het beestje zo makkelijk scherp? ligt dat aan de lens of?
pi_49662793
Nee hij was (en is) niet dood!
Ik denk dat de scherpte vooral komt door het diafragma... f11
Lomo...
pi_49663157
ja idd dat bedacht ik me ook net, waren zijn pootjes gebroken dan omdat hij er zo bij ligt
pi_49663607
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:08 schreef morphicx het volgende:
Was benieuwd wat het zou doen voor de macro's... blijkt heel erg goed te werken!
Ontdanks dat de flits op de cam. zit krijg je net dat extra licht mee dat je op f10 bij 1/250 kan schieten!

Hier een quick & dirty plaatje...

[afbeelding]
Cool. Ik heb ook zo'n softbox Maar dan gekocht Ook bedoeld voor macrofotografie. Werd er alleen niet heel blij van in de vlindertuin van Blijdorp
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_49663773
Ik heb vlinderstruiken gekocht een maand geleden kan ik op mijn gemak mijn eigen vlindertjes fotograferen in de achtertuin Een softbox lijkt me niet echt handig met een 50 mm lens, zit je toch met je softbox elke keer tegen de plant aan en jaag je het beestje weg?
  woensdag 23 mei 2007 @ 08:53:51 #72
79550 Ymke
your ghost
pi_49674268
Wie gaat er mee op stap? Het is zonnig
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_49675152
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 08:53 schreef Ymke het volgende:
Wie gaat er mee op stap? Het is zonnig
Ik moest er al aan denken toen ik het zonnetje zo mooi zag schijnen net

Even een vraagje voor de flitsers, scheelt dat nu echt veel als je flitst? Of is het meestal niet echt noodzakelijk?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_49678351
@IkVind: tja... met 50mm zit je letterlijk maar 1,5 of 2 cm van je onderwerp af....
Dus die extra softbox... heeft mij nog niet in de weg gezeten! Gewoon geduldig en rustig op de beestjes afstappen... ze schrikken eerder van te snell dichterbij komen dan van langzaam heeeel dichbij komen!

@ Elefes: Scheelt heel veel!

Dacht eerst ook van niet, maar vooral het feit dat je diafr. naar f10 kan geeft je vaak net dat beetje extra scherp wat je met macro wel kunt gebruiken!
Lomo...
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:28:58 #75
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49678686
wįt een mooie platen weer hier
*jaloers*
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:43:53 #76
79550 Ymke
your ghost
pi_49693461
Net terug uit de Uithof , word ik aangehouden door de politie , is mijn voorste kentekenplaat weg Ook had ik mn papieren niet allemaal bij me , zucht mopper . De politieman was wel aardig ik kreeg alleen een bekeuring voor het niet bij me hebben van mn papieren.

Ik mocht ook blazen .o.oo


Maar waar haal ik een nummerbord vandaan?
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_49694403
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:43 schreef Ymke het volgende:
Net terug uit de Uithof , word ik aangehouden door de politie , is mijn voorste kentekenplaat weg Ook had ik mn papieren niet allemaal bij me , zucht mopper . De politieman was wel aardig ik kreeg alleen een bekeuring voor het niet bij me hebben van mn papieren.

Ik mocht ook blazen .o.oo


Maar waar haal ik een nummerbord vandaan?
En heb je nog foto's gemaakt?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:32:18 #78
79550 Ymke
your ghost
pi_49695012
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:14 schreef Elefes het volgende:

[..]

En heb je nog foto's gemaakt?
Jawel , maar zijn wel dure fotootjes geworden
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  FOK!fotograaf woensdag 23 mei 2007 @ 18:56:38 #79
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_49695796
Mooi verhaal.... maar dat kan toch prima in de gewone SC?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:17:32 #80
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_49696576
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:43 schreef Ymke het volgende:
Net terug uit de Uithof , word ik aangehouden door de politie , is mijn voorste kentekenplaat weg Ook had ik mn papieren niet allemaal bij me , zucht mopper . De politieman was wel aardig ik kreeg alleen een bekeuring voor het niet bij me hebben van mn papieren.

Ik mocht ook blazen .o.oo


Maar waar haal ik een nummerbord vandaan?
Bij laten maken
Trotse mamma :)
  FOK!fotograaf woensdag 23 mei 2007 @ 19:21:21 #81
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_49696751
Gewoon in de SC verder dus..
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_49701666
Zo, van mij zal hier regelmatig wat bij komen. Heb net 'n nieuwe macro lens besteld. Zal m volgende week wel ergens binnen krijgen.

Sigma 50 mm, 2,8 ex dc macro (1.1)
pi_49723300
Geen praatjes, maar....

Lomo...
pi_49724567
Een mier die jam aan het eten is

Nice picture alleen jammer van dat groene stuk, vind ik dan, egale ondergrond was mooier gweest. Maar goed dat je hem zo scherp hebt gekregen!
pi_49725221
Nee joh....

Ik vond het juist zo grappig dat ie het groene niet aanraakt!
Hij staat alleen op het witte vlak!
Lomo...
  donderdag 24 mei 2007 @ 15:26:35 #86
160080 Hster
foto foto KLIK !
pi_49727320
er blijft dan toch daucktape op je camera zitten. . . gaat dat er dan makkelijk af ?
Zo stil als een sphynx die slaapt in zijn vallei
pi_49727438
Duckttape zit op mijn flits, niet op mijn camera... en ja het gaat er gewoon af!
Lomo...
  vrijdag 25 mei 2007 @ 17:27:42 #88
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_49769849


Wat een drukte op zo'n blad

Mooie foto morphicx. Moet ook maar eens mieren gaan lokken
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 19:43:19 #89
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_49773146
Woah die is gaaf!
Saartje
pi_49778391
Moest 2 keer kijken voor ik het zag
Blaat,
Roy
pi_49778591
Moooi Robertje Jammer van net de kleine stukjes onscherpte onder en bovenaan, maar hele mooie plaat .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_49780169
Grappig! Lijkt wel of je ze in de studio had
Lomo...
  vrijdag 25 mei 2007 @ 23:24:16 #93
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_49780395
Dank je wel. Ik heb/had ze niet in de studio. Ze zaten met zijn allen rond dat blaadje in de buurt van een sloot. Rechtsboven komt van een takje.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 23:27:37 #94
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_49780495
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_49780981
Nette plaat, alleen allemaal iets te groen. Beestje valt beetje weg in de achtergrond.
Blaat,
Roy
pi_49812704
Ik heb misschien een hele stomme vraag...

Maar is zoiets ook te fotograferen met een digitale camera?

En heeft iemand dan ook tips?
pi_49812992
quote:
Op zondag 27 mei 2007 10:43 schreef pvc_boer het volgende:
Ik heb misschien een hele stomme vraag...

Maar is zoiets ook te fotograferen met een digitale camera?

En heeft iemand dan ook tips?
Dat hangt toch echt van je camera af

In het boekje staat of jouw camera een macro functie heeft. Echter, point-and-shoot camera's hebben vaak geen echte macro functie, wat betekend dat je niet zulke opnamen als hier boven kunt maken.
pi_49813032
een samsung digimax a 503 heb ik.
ik kon zo snel niet vinden of die macro finctie erin zat.

maar ik ga het gewoon eens proberen, alleen moet ik ff zoeken waar die sluitertijd zit
iig bedankt voor je antwoord!
  zondag 27 mei 2007 @ 12:10:21 #99
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_49814426
Je camera heeft een macro opnamen vanaf 20 cm. Je hebt een macrosymbool.

Ik weet niet of je dan kan zoomen maar je kan altijd proberen om je camera voor (20 cm) het onderwerp te houden.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  zondag 27 mei 2007 @ 14:03:00 #100
32543 Sammetje
Ik is ook lief!
pi_49817531
tvp!!!!!!!!! prachtige foto's allemaal!
Fun is a good thing, but only when it spoils nothing better!!!
pi_49817739
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:10 schreef Robertje het volgende:
Je camera heeft een macro opnamen vanaf 20 cm. Je hebt een macrosymbool. [afbeelding]

Ik weet niet of je dan kan zoomen maar je kan altijd proberen om je camera voor (20 cm) het onderwerp te houden.
Robertje, dankjewel!

Ik ga het direct eens nakijken!

Top!
pi_49818394
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 17:27 schreef Robertje het volgende:
[afbeelding]

Wat een drukte op zo'n blad

Mooie foto morphicx. Moet ook maar eens mieren gaan lokken
Wow Robertje, lucky bastard, wat een shot zeg! Ophang materiaal
  zondag 27 mei 2007 @ 23:26:57 #103
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_49836872
quote:
Op zondag 27 mei 2007 14:29 schreef An24 het volgende:

[..]

Wow Robertje, lucky bastard, wat een shot zeg! Ophang materiaal
Dank je wel... Ik denk wel dat ie ergens een plekje gaat krijgen.



Kiekeboe.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_49844731
Erg mooi deze!

Het is me nog steeds niet gelukt
  maandag 28 mei 2007 @ 10:49:07 #105
32543 Sammetje
Ik is ook lief!
pi_49845190
quote:
Op zondag 27 mei 2007 23:26 schreef Robertje het volgende:

[..]

Dank je wel... Ik denk wel dat ie ergens een plekje gaat krijgen.

[afbeelding]

Kiekeboe.
Echt geweldig!! Goeie timing!
Fun is a good thing, but only when it spoils nothing better!!!
pi_49845473
quote:
Op zondag 27 mei 2007 23:26 schreef Robertje het volgende:

[..]

Dank je wel... Ik denk wel dat ie ergens een plekje gaat krijgen.

[afbeelding]

Kiekeboe.
Op hoeveel ISO schiet je Robertje? Zit flink wat ruis in...expres? om aan sluitertijd te winnen?
pi_49846626
Leuke foto, Robertje, jammer van die ruis inderdaad. Die met die rupsen op de vorige pagina is echt super.

Mooie foto's ook van Morphicx op de vorige pagina moet ik zeggen.

  maandag 28 mei 2007 @ 12:38:32 #108
38486 Sasami
Tomorrow never knows
pi_49848192
Prachtige foto Robertje van die rupsen!

En wat een engert hierboven! die zou ik NOOIT op de foto durven te zetten!

Ik ben net ook ff weer bezig geweest:



[ Bericht 3% gewijzigd door Sasami op 28-05-2007 12:54:49 ]
  maandag 28 mei 2007 @ 13:51:22 #109
32543 Sammetje
Ik is ook lief!
pi_49850630
Mooie foto Sasami. Die foto van Henrive gives me the creeps.........brrrrrrrrrr
Fun is a good thing, but only when it spoils nothing better!!!
  maandag 28 mei 2007 @ 17:23:54 #110
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_49857375
quote:
Op maandag 28 mei 2007 11:02 schreef An24 het volgende:

[..]

Op hoeveel ISO schiet je Robertje? Zit flink wat ruis in...expres? om aan sluitertijd te winnen?
Het was maar op 320. Maar het was om sluitertijd te winnen. De flitser begaf het een paar minuten van te voren dus alles moest omhoog om een redelijke plaat er uit te persen
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_49859032
quote:
Op maandag 28 mei 2007 17:23 schreef Robertje het volgende:

[..]

Het was maar op 320. Maar het was om sluitertijd te winnen. De flitser begaf het een paar minuten van te voren dus alles moest omhoog om een redelijke plaat er uit te persen
Ohw dat valt idd nog mee dan, maar je ziet het toch best wel. Flitser niet kapot of zo?
  maandag 28 mei 2007 @ 23:44:23 #112
174863 Jan-Paparazzi
The one and only
pi_49872003


weet niet of ie helemaal goed staat of dit wel echt een macro is...

ik heb hem geschoten vanuit me dakraam om 300mm...
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:05:19 #113
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_49878796
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:17 schreef An24 het volgende:

[..]

Ohw dat valt idd nog mee dan, maar je ziet het toch best wel. Flitser niet kapot of zo?
De zoommotor is stuk. Volgens mij kan ie met een grote boog de prullebak in.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_49878919
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:05 schreef Robertje het volgende:

[..]

De zoommotor is stuk. Volgens mij kan ie met een grote boog de prullebak in.
Pff klote zeg...gelukkig heb je die niet nodig om je katten op de plaat te zetten...en voor de ruis van de macro's is er altijd nog neatimage

Kan ook niet zonder flitser hoor.is dolletje
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:40:46 #115
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_49886461
Als je gebruik maakt van Neatimgae gaat het ten koste van de scherpte. En vroegag was ruis mooi Ik heb net een SB24 op de kop kunnen tikken. In het weekend maar weer eens wat uitproberen. Hahaha...ik klets nooit offtopic
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  donderdag 31 mei 2007 @ 12:10:55 #116
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
  donderdag 31 mei 2007 @ 15:23:28 #117
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49966497
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:10 schreef ScienceFriction het volgende:
[afbeelding]
mooi man!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_49969707
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 31 mei 2007 @ 17:03:37 #119
79550 Ymke
your ghost
pi_49970133
Wat is dat voor bloem?
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_49970789
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 17:03 schreef Ymke het volgende:
Wat is dat voor bloem?
Ik zou het niet weten we hebben 'm hier in huis staan .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 31 mei 2007 @ 18:33:23 #121
79550 Ymke
your ghost
pi_49973119
Ik weet nog steeds niet wat ik er nou van vind.
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_49973213
Ik ook niet hoor maar hij hoorde toch wel hier thuis..







Mijn nieuwe macrolens uitgepbrobeerd, werkt wel lekker. Alleen stoei ik nog een beetje met de scherptediepte, er was niet echt zon dus ik had het weinige licht hard nodig, en de hogere iso-waarde Misschien toch maar eens gaan oefenen met inflitsen .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 31 mei 2007 @ 18:50:08 #123
79550 Ymke
your ghost
pi_49973674
Jaaaaaaa mooie plaatjes

Gewoon heel veel oefenen Elefes , je went vanzelf wel aan je nieuwe lens en macro's zijn zo leuk om te doen
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_49974118
Ik ben er super blij mee, vind macro zo ontzettend leuk om te doen (lekker op "jacht" naar beestjes) maar kon het niet echt doen nadat ik een slr had gekocht. Na lang wikken en wegen nu dan toch een macrolens aangeschaft . Oefenen ga ik zeker veel doen .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 31 mei 2007 @ 19:04:01 #125
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_49974133
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  donderdag 31 mei 2007 @ 19:08:16 #126
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_49974283
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 18:36 schreef Elefes het volgende:

[afbeelding]
ERG mooi! Heerlijke compositie en mooi detail
pi_49981041


Ik had een vliegje in de tuin.

Elefes..mooie foto's
  donderdag 31 mei 2007 @ 22:12:57 #128
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_49981104
hoe ver moet je dan inzoomen?
  donderdag 31 mei 2007 @ 22:27:09 #129
79550 Ymke
your ghost
pi_49981677
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 19:04 schreef Ouwesok het volgende:
[afbeelding]
Heeeeeeee kom jij ook weer eens voorbij?

How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_49983633
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 22:11 schreef JacqS het volgende:
[afbeelding]

Ik had een vliegje in de tuin.

Elefes..mooie foto's
Tnx. Mooi scherp die van jou Waarmee heb je die geschoten?
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 22:12 schreef Apekoek het volgende:
hoe ver moet je dan inzoomen?
In principe moet je met macro helemaal niet inzoomen, maar alleen de macrostand opje camera gebruiken.
Fotografeer je met een compactcamera of met een spiegelreflex?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 31 mei 2007 @ 23:29:48 #131
79550 Ymke
your ghost
pi_49984243
@elefes , ik zie net : we hebben dezelfde macrolens
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_49984354
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 23:29 schreef Ymke het volgende:
@elefes , ik zie net : we hebben dezelfde macrolens
ik wist niet dat jij ook de 60mm 2.8 had van Canon? Ik dacht dat je met tussenringen werkte
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 31 mei 2007 @ 23:34:36 #133
79550 Ymke
your ghost
pi_49984430
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 23:33 schreef Elefes het volgende:

[..]

ik wist niet dat jij ook de 60mm 2.8 had van Canon? Ik dacht dat je met tussenringen werkte
Welnee joh , ik ben een zeer simpel mens , ik moet geen poespas , gewoon een ding erop schroeven en klaar



De fotos in het druppel topic heb ik ook met de macrolens gemaakt , misschien ook iets voor jou om te proberen?
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_49984688
Daar heb ik niet veel geduld voor Wel mooie foto's
Ik vind het het allerleukste om buiten op zoek te gaan naar al die beestjes en mooie dingen om macro mee te doen Ik was eventjes mijn nieuwe lens aan het uitproberen en toen zag ik ineens die sprinkhaantjes zitten.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 31 mei 2007 @ 23:42:43 #135
79550 Ymke
your ghost
pi_49984769
Ik ga ook het liefst naar buiten hoor , heerlijk in het zonnetje op pad. Maar soms is het pokkeweer en dan zijn druppels erg leuk om te oefenen
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  donderdag 31 mei 2007 @ 23:44:56 #136
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_49984879
Ik heb als ik buiten ben vaak toch minder kwaliteit in m'n foto's qua scherpte...
  donderdag 31 mei 2007 @ 23:47:26 #137
79550 Ymke
your ghost
pi_49984995
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 23:44 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik heb als ik buiten ben vaak toch minder kwaliteit in m'n foto's qua scherpte...
Waaraan ligt dat dan? Het licht? de wind? Mijn foto's zijn ook vaak zat onscherp hoor
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  donderdag 31 mei 2007 @ 23:51:41 #138
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_49985155
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 23:47 schreef Ymke het volgende:

[..]

Waaraan ligt dat dan? Het licht? de wind? Mijn foto's zijn ook vaak zat onscherp hoor
Ik gok de wind in combinatie met het licht... Maar zelfs met statief (zowel de Manfrotto als de Velbon).
pi_50032446
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 23:14 schreef Elefes het volgende:

[..]

Tnx. Mooi scherp die van jou Waarmee heb je die geschoten?
[..]

In principe moet je met macro helemaal niet inzoomen, maar alleen de macrostand opje camera gebruiken.
Fotografeer je met een compactcamera of met een spiegelreflex?
Dank je wel. Met een Sigma 50mm macro.
pi_50040484






The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_50062644
Jeej een Macro bijdrage mijner zijds. Dit is een van de eerste, maar ik ben van plan er meer te gaan maken. Deze zijn geschoten met een Canon Ixus50i. Binnenkort aan de slag met mijn Nikon D40x .




  zondag 3 juni 2007 @ 18:14:48 #142
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_50066190
die laatste 2 zijn érg tof noxxa!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_50073306
quote:
Op zondag 3 juni 2007 16:09 schreef NoXxa het volgende:
Jeej een Macro bijdrage mijner zijds. Dit is een van de eerste, maar ik ben van plan er meer te gaan maken. Deze zijn geschoten met een Canon Ixus50i. Binnenkort aan de slag met mijn Nikon D40x .
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Oeh ik vind ze echt erg mooi, vooral de laatste! Ik wist niet dat de ixus zo'n mooie macro-functie had?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_50094503
Ik ben amateur onder de amateurfotografen, maar dit topic heeft me toch echt aangezet tot het maken van - doorgaans mislukte - macrokiekjes. Bij lange na niet zo mooi als sommige hier, maar het is een begin



Spin in z'n web, vanuit een onmogelijke hoek genomen...




Andere spin op 't balkon


Een tuin na een regenbui kan erg mooi zijn (over deze foto ben ik het meest tevreden, de niet verkleinde versie komt er een stuk mooier uit)


Zelfde tuin, andere bloem.


Met wat bewerken zou ie er beter uitkomen, maar daar heb ik even geen tijd voor...

[ Bericht 23% gewijzigd door Imaginary_Friend op 04-06-2007 16:22:25 ]
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_50109971
quote:
Op zondag 3 juni 2007 22:10 schreef Elefes het volgende:

[..]

Oeh ik vind ze echt erg mooi, vooral de laatste! Ik wist niet dat de ixus zo'n mooie macro-functie had?
Ja ik vind ze ook erg vet! Ik verbaas me er ook wel over wat dat kleine ding kan. Zit idd rete goede software in. Maar ik raak nu wel een beetje uitgekeken op dit toestel. Hij is erg handig maar ik wil betere foto's maken.

Het is trouwens een "Green Ant" groene mier dus. Uit Australie, de aboriginals aten ze veel. Heb ze ook geproeft, maar ze zijn verschrikkelijk zuur.
pi_50109991
quote:
Op maandag 4 juni 2007 22:43 schreef NoXxa het volgende:

[..]

Ja ik vind ze ook erg vet! Ik verbaas me er ook wel over wat dat kleine ding kan. Zit idd rete goede software in. Maar ik raak nu wel een beetje uitgekeken op dit toestel. Hij is erg handig maar ik wil betere foto's maken.
Nummer 3 is erg vet! Je ziet zijn meerdere oogjes.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 4 juni 2007 @ 23:37:43 #147
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_50112327
beestje
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:45:05 #148
38486 Sasami
Tomorrow never knows
pi_50135355
Net met de hond in het bos gewandeld en voor de verandering mijn macro lens maar eens meegenomen;)

Helaas werd mijn vriend gek van mijn getreuzel dus de meeste macro foto's zijn dan ook bewogen. (grrrr) Volgende keer maar weer alleen naar het bos.

Een paar vlinders:







pi_50136456
Sasami:, mooie foto's! Vooral de eerste vind ik mooi. Hier zie ik zelden zulke vlinders hoop dat ze er dit jaar wel eens komen.

Ik ben ook nog even aan de slag geweest, ben toch wel erg blij met mijn macrolens .









En dit vond ik zelf de mooiste:

The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:26:23 #150
38486 Sasami
Tomorrow never knows
pi_50136992
Elefes: Ook hele mooie foto's hoor en idd je laatste vind ik ook het mooiste!

En de eerste en de laatste vlinder had ik ook nog nooit gezien hoor! Maar er was in het bos een soort van vennetje met heel hoog gras er omheen en daar zaten die vlinders in.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:49:02 #151
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_50137944
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:14 schreef Elefes het volgende:
Sasami:, mooie foto's! Vooral de eerste vind ik mooi. Hier zie ik zelden zulke vlinders hoop dat ze er dit jaar wel eens komen.
Ik heb niet heel veel verstand van vlinders, maar nummer twee is volgens mij de distelvlinder, en nummer drie is de St. Jakobsvlinder. Vooral die distelvlinder is wel erg algemeen, die kun je vaak zien, alleen het nadeel is dat vlinders klein zijn, en niet snel opvallen als ze niet bewegen, en als ze wel bewegen, tja, dan bewegen ze, en dat is ook irritant als je de vlinder wilt opzoeken.

Maar als je een keer rustig het bos ingaat, dan zul je ze vast tegenkomen!
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_50140642
Ik kijk al een tijdje mee in dit topic, ben zelf geen fotograaf, maar erg veel mooie foto's.

Heeft iemand ervaring met het afdrukken op (groot) doek van dergelijke foto's? Ik wil er een boven mijn bank hebben .
pi_50141166
Nou nou mensen ben ik er een tijdje niet posten jullie allemaal van die geweldige foto's ik ga ze niet 1 voor 1 benoemen maar elefes gaat lekker hoor!!! ga zo door
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 5 juni 2007 @ 21:05:38 #154
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_50141255
ieniemienie bloemekes



gemaakt met mijn 50 mm met voorzetlensje
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 5 juni 2007 @ 21:07:19 #155
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_50141346
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 20:53 schreef ErikN het volgende:
Ik kijk al een tijdje mee in dit topic, ben zelf geen fotograaf, maar erg veel mooie foto's.

Heeft iemand ervaring met het afdrukken op (groot) doek van dergelijke foto's? Ik wil er een boven mijn bank hebben .
ikzelf heb toevallig deze week deze foto laten afdrukken op linnen, nog in afwachting van de kwaliteit
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_50142911
Nice picture hoor ynske, goed compositie ook!!

Ik kom net ook weer uit de tuin!



  dinsdag 5 juni 2007 @ 23:31:58 #157
79550 Ymke
your ghost
pi_50147605
Die eerste is prachtig

Poeh , ik mis mn camera
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  dinsdag 5 juni 2007 @ 23:56:03 #158
38486 Sasami
Tomorrow never knows
pi_50148453
Leuke foto's ,IkVind!
pi_50157463
@Ynske: bovenste helft van de bloempjes komt een beetje overbelicht op me over.
@ IkVind: die bovenste is mooi! Hij lijkt wel onwijs pissig in de lens te kijken! 2e vind ik niet echt spannend.

Ymke... miste je macro's al... waar heb je je camera gelaten dan?
Lomo...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 6 juni 2007 @ 11:40:06 #160
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_50157590
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:37 schreef morphicx het volgende:
@Ynske: bovenste helft van de bloempjes komt een beetje overbelicht op me over.
die bovenkant heeft nogaltijd kleur, is niet uitgebeten. kan je overbelicht stuk niet helemaal plaatsen. maar t zou best kunnen, was een behoorlijk zonnige dag
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_50157887
Overbelicht betekend niet dat het spierwit is en geen kleur meer heeft!
Lomo...
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:36:13 #162
38486 Sasami
Tomorrow never knows
pi_50163828
Het bos in zonder vriend dat scheeld een boel mislukte foto's

Ik moest er voor in het water staan, maar je je moet er toch iets voor over hebben om een viervlek te schieten.






pi_50180800
Auw... die viervlek mist een halve vleugel! Ziet er gehavend uit zo!
1e foto vind ik de achtergrond te druk / storend.

3 en 4 hebben lekkere frisse achtergrondjes en kijken daarom fijner!
Lomo...
  donderdag 7 juni 2007 @ 14:22:15 #164
38486 Sasami
Tomorrow never knows
pi_50200991
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 22:00 schreef morphicx het volgende:
Auw... die viervlek mist een halve vleugel! Ziet er gehavend uit zo!
1e foto vind ik de achtergrond te druk / storend.

3 en 4 hebben lekkere frisse achtergrondjes en kijken daarom fijner!
Ja was wel een zielige viervlek idd, maar ondanks die halve vleugel heeft het me nogal wat moeite gekost dat beest erop te krijgen , want vliegen kon hij nog HEEL goed.
pi_50208114
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:36 schreef Sasami het volgende:
Het bos in zonder vriend dat scheeld een boel mislukte foto's

Ik moest er voor in het water staan, maar je je moet er toch iets voor over hebben om een viervlek te schieten.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Die 2e . Je ziet schitterend dat een deel van zijn vleugeltje stuk is. Vind die van die libelle's ook schitterend.
pi_50221617
Sinds kort ben ik in het trotse bezit van een Tamron 90mm macrolens. En dus moest er wat gebeuren. Hier een aantal foto's met die lens gemaakt.

1


2


3


[ Bericht 17% gewijzigd door The_Frog op 07-06-2007 23:47:45 ]
pi_50222205
En nog een paar:

4


5


6


7
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:19:54 #168
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_50248825
Ik mis wel een beetje scherpte op de foto's. #2 heeft echt wel potentie maar mist gewoon iets. Misschien iets meer scherptediepte.



Harig beestje...
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:39:02 #169
79550 Ymke
your ghost
pi_50249496
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:37 schreef morphicx het volgende:

Ymke... miste je macro's al... waar heb je je camera gelaten dan?
In de winkel
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:40:17 #170
79550 Ymke
your ghost
pi_50249541
The-Frog , leuk je weer eens te zien hier
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:41:15 #171
79550 Ymke
your ghost
pi_50249580
Wat is dat voor harig rupske? Wat voor vlinder gaat dat worden?
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  zaterdag 9 juni 2007 @ 11:36:43 #172
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_50264284
Dat weet ik niet Ymke
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  zaterdag 9 juni 2007 @ 14:18:28 #173
69113 The_Frog
Oud hier!
pi_50268493
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:40 schreef Ymke het volgende:
The-Frog , leuk je weer eens te zien hier
Dank je, Ik vond het wel eens weer tijd worden. Bovendien wat commentaar op je foto's is nooit weg. En daar ziijn ze bij Fok wel goed in...
  zaterdag 9 juni 2007 @ 14:20:26 #174
69113 The_Frog
Oud hier!
pi_50268570
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:19 schreef Robertje het volgende:
Ik mis wel een beetje scherpte op de foto's. #2 heeft echt wel potentie maar mist gewoon iets. Misschien iets meer scherptediepte.
Dank je, ik ga het nog eens proberen.
  zondag 10 juni 2007 @ 01:04:00 #175
69113 The_Frog
Oud hier!
pi_50287526
Vandaag nog eens bezig geweest.

1


2


3


4


5
  zondag 10 juni 2007 @ 07:27:07 #176
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_50290622
ook met die tamron 90mm frog?
ziet er netjes uit hoor, mooier dan die eerste paar, qua scherpte!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_50300045

Deze is geschoten met een kitlens 18-55. Wordt toch tijd voor een macro lens . Vind em ondanks dat wel aardig.
  zondag 10 juni 2007 @ 17:58:57 #178
69113 The_Frog
Oud hier!
pi_50303135
quote:
Op zondag 10 juni 2007 07:27 schreef MissyMirjaM het volgende:
ook met die tamron 90mm frog?
ziet er netjes uit hoor, mooier dan die eerste paar, qua scherpte!
Ja, idd met de tamron 90mm. 'k heb 'm net dus veel proberen.

Ik geloof toch dat ik een dagje ouder wordt.
Uit de hand wordt lastig. Dus toch maar het statief gepakt. En het idd een stukje scherper.
  zondag 10 juni 2007 @ 18:00:42 #179
69113 The_Frog
Oud hier!
pi_50303192
quote:
Op zondag 10 juni 2007 16:18 schreef NoXxa het volgende:
[afbeelding]
Deze is geschoten met een kitlens 18-55. Wordt toch tijd voor een macro lens . Vind em ondanks dat wel aardig.
Het is idd een aardige foto. Maar net geen macro. Omdat ik zelf ook met de kitlens deze plaatjes produceerde, heb ik uiteindelijk de tamron aangeschaft. Prima lens.
pi_50304952
Teuveupeu, *Benieuwd is naar Macro foto's van voorzetlensje.*
pi_50305298
Mooie foto's komen weer voorbij





The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 juni 2007 @ 19:30:18 #182
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_50305935
Mijn eerste vlinderke
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 10 juni 2007 @ 20:06:48 #183
174863 Jan-Paparazzi
The one and only
pi_50307279


graag commetaar wat ik kan verbeteren!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 juni 2007 @ 20:08:18 #184
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_50307340
@elefes. die laatste is echt gaaf! hij wilde je opeten

@jan paperazzi, ik kan niet echt vinden op welk bloemetje je gefocused hebt... daarbij zijn de blaadjes wel heel erg wit/uitgebeten.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 10 juni 2007 @ 20:21:24 #185
69113 The_Frog
Oud hier!
pi_50307892
@elefes twee en drie zijn heel fraai. Is ie ook nog iets gecropt? Ben zelf ook net met een vliegje bezig.

@Ynske: ik vind em iets aan de donkere kant. Waarschijnlijk door de lichte vlek achter de vlinder. En misschien een tikkeltje onscherp?

@ jan paperazzi:Probeer er 1 te vinden die er net iets uitspringt en focus daarop. Of probeer een ander standpunt. Bovendien is ie wat te licht, waardoor het wit wat uitgebeten lijkt.
pi_50308016
quote:
Op zondag 10 juni 2007 18:00 schreef The_Frog het volgende:

[..]

Het is idd een aardige foto. Maar net geen macro. Omdat ik zelf ook met de kitlens deze plaatjes produceerde, heb ik uiteindelijk de tamron aangeschaft. Prima lens.
De macro's van mijn compact camera zijn mooier Het idee is wel om in de toekomst een macro lens te kopen. Hoeveel gaat mij een dergelijke lens kosten? En hoe goed is de macro functie op een 70-300 met macro?
pi_50308038
quote:
Op zondag 10 juni 2007 19:09 schreef Elefes het volgende:
Mooie foto's komen weer voorbij

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nummer 2 is nice! Hele mooie kleuren en ontzettend scherp!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 juni 2007 @ 20:24:58 #188
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_50308047
quote:
Op zondag 10 juni 2007 20:21 schreef The_Frog het volgende:

@Ynske: ik vind em iets aan de donkere kant. Waarschijnlijk door de lichte vlek achter de vlinder. En misschien een tikkeltje onscherp?
zal er nog wat aan gaan sjoppen.
iig het oog was in de grote versie scherp
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 juni 2007 @ 20:25:46 #189
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_50308086
quote:
Op zondag 10 juni 2007 20:23 schreef NoXxa het volgende:

[..]

De macro's van mijn compact camera zijn mooier Het idee is wel om in de toekomst een macro lens te kopen. Hoeveel gaat mij een dergelijke lens kosten? En hoe goed is de macro functie op een 70-300 met macro?
TIP
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_50308567
quote:
Op zondag 10 juni 2007 20:25 schreef Ynske het volgende:

[..]

TIP
Hey leuk topic, thnx. GOT heeft overigens ook een overzichtelijk lensen topic.
  zondag 10 juni 2007 @ 20:58:54 #191
69113 The_Frog
Oud hier!
pi_50309517
quote:
Op zondag 10 juni 2007 20:23 schreef NoXxa het volgende:

[..]

De macro's van mijn compact camera zijn mooier Het idee is wel om in de toekomst een macro lens te kopen. Hoeveel gaat mij een dergelijke lens kosten? En hoe goed is de macro functie op een 70-300 met macro?
Ik heb zelf de Tamron 90 mm Macro gekocht. Dit is een van de betere macrolenzen in dit brandpuntsbereik. Bovendien is ie niet echt duur. (Zo rond de 375 euri)
Over de macrofunctie van een 70-300 mm kan ik niets zeggen. heb ik geen ervaringen mee.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 juni 2007 @ 21:01:27 #192
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_50309610
Deze versie beter?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 10 juni 2007 @ 21:19:49 #193
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_50310347
De macrofunctie op de 70/300 is best wel te doen mits er genoeg licht is. Verwacht geen wonderen...dan kan je beter een echte macrolens kopen.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  zondag 10 juni 2007 @ 21:40:55 #194
69113 The_Frog
Oud hier!
pi_50311318
quote:
Op zondag 10 juni 2007 21:01 schreef Ynske het volgende:
Deze versie beter?
[afbeelding]
Ziet er idd veeeeel beter uit.
Kan natuurlijk ook aan mijn lenzen liggen. 'k heb ze net gepoetst...
  zondag 10 juni 2007 @ 21:44:09 #195
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_50311447

m'n raynox voorzetdinges
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 juni 2007 @ 21:46:23 #196
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_50311550
@ missy, ik heb een arumi close-up +4 voorzetgevaldinges
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 10 juni 2007 @ 22:07:42 #197
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_50312525
even een wat andere insteek
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_50314575
quote:
Op zondag 10 juni 2007 20:21 schreef The_Frog het volgende:
@elefes twee en drie zijn heel fraai. Is ie ook nog iets gecropt? Ben zelf ook net met een vliegje bezig.
Er is allemaal wel een stuk gecropt ja
Het vliegje op de eerste foto is ongeveer even groot als een mier, dus erg moeilijk om er goed op te krijgen..
De andere twee zijn iets groter maar ook van iets verder af genomen, vandaar wat bijgesneden.

Ben wel blij met mijn Canon 60mm
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  maandag 11 juni 2007 @ 07:57:31 #199
32543 Sammetje
Ik is ook lief!
pi_50320286
Ik heb tussenringen gekocht (om eerst eens te kijken wat ik vind van macro foto's voor ik een dure lens aan ga schaffen) en moet zeggen dat het me helemaal niet tegenvalt.

Merk wel dat ik met een statief moet gaan werken, zeker omdat de beestjes niet altijd even fotogeniek zijn

@Elefes erg mooi die laatste foto van die vlieg!
Fun is a good thing, but only when it spoils nothing better!!!
  maandag 11 juni 2007 @ 22:57:19 #200
69113 The_Frog
Oud hier!
pi_50353844
quote:
Op zondag 10 juni 2007 22:53 schreef Elefes het volgende:

[..]

Er is allemaal wel een stuk gecropt ja
Het vliegje op de eerste foto is ongeveer even groot als een mier, dus erg moeilijk om er goed op te krijgen..

Ben wel blij met mijn Canon 60mm
Dan is het zeker een knappe foto.
Heb je ook een statief gebruikt of alles uit de hand?
  maandag 11 juni 2007 @ 23:02:35 #201
69113 The_Frog
Oud hier!
pi_50354172
Zoals ik boven al zei, ben ik ook met een vliegje aan het stoeien geweest.

Daarna ben ik in photoshop nog wat aan het rommelen geweest en er een action van lomotechniek op los gelaten. Wat denke jullie ervan?

1


2 met lomotechniek
pi_50356424
Ik vind de eerste mooier The_Frog alleen kan die nog iets aan contrast en verscherpen gebruiken. De kleuren vind ik toch net wat lekkerder.

Ik gebruik trouwens geen statief, dat lijkt me heel onhandig en ik ben helemaal niet iemand die met een statief werkt, doe het eigenlijk nooit.. Alhoewel ik wel een monopod aangeschaft heb een tijdje terug, daarmee zal ik toch eens gaan proberen .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 juni 2007 @ 10:29:40 #203
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_50364335
Ik heb ook maar weer eens de Tamron van stal gehaald...

Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_50412168
#1:


#2:


#3:


#4:
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_50412252
Elefes, die eerste Echt supertof
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_50415465
Die 1e is gaaf idd, net of hij je aan het besluipen is!
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:53:19 #207
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_50417893
Elefes...de eerste is erg mooi. De laatste mag er ook zijn
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_50418337
Tnx.. Was er zelf ook blij mee Beestjes zitten hier in overvloed, maar het is vaak moeilijk er in een leuke hoek bij te komen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:12:22 #209
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_50418463
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:02 schreef The_Frog het volgende:
Zoals ik boven al zei, ben ik ook met een vliegje aan het stoeien geweest.

Daarna ben ik in photoshop nog wat aan het rommelen geweest en er een action van lomotechniek op los gelaten. Wat denke jullie ervan?

1
[afbeelding]

2 met lomotechniek
[afbeelding]
Wat is lomotechniek? Google kent het niet, maar ik vind het wel mooi
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  FOK!fotograaf woensdag 13 juni 2007 @ 18:23:54 #210
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_50418821
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:12 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Wat is lomotechniek? Google kent het niet, maar ik vind het wel mooi
ik heb even 3 (heel oude) topics gevonden.
misschien helpen deze je op weg. Je mag er best 1 schoppen om er verder in door te vragen.

lomografie. art of arty farty
Wat is dat lomo-fotografie?
Nieuw bij Lomography.com
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:51:30 #211
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_50419794
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:23 schreef Xilantof het volgende:

[..]

ik heb even 3 (heel oude) topics gevonden.
misschien helpen deze je op weg. Je mag er best 1 schoppen om er verder in door te vragen.

lomografie. art of arty farty
Wat is dat lomo-fotografie?
Nieuw bij Lomography.com
Merci
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_50420838
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 15:13 schreef Elefes het volgende:
#1:
[afbeelding]

#2:
[afbeelding]

#3:
[afbeelding]

#4:
[afbeelding]
  vrijdag 15 juni 2007 @ 21:48:43 #213
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_50501810


Vlindertje op een bloem.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_50579566


The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 18 juni 2007 @ 15:32:36 #215
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_50579666
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:48 schreef Robertje het volgende:
[afbeelding]

Vlindertje op een bloem.
ik zie dat jij tzelfde hebt als ik bij mijn vlinder,, een heel klein scherpte punt.
ik heb gebruik gemaakt van mijn 50mm met daarop een voorzetlensje 1:4
ik heb het vermoeden dat door dat voorzetlensje mijn scherptepunt zo klein word, als ik dan mijn diafragma hoger gooi, heb ik dan minder last van de DOF?
t is niet dat ik t lelijk vind, maar zou t wel tof vinden als ik m verder ook wat scherp kon krijgen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_50581017
quote:
Op maandag 18 juni 2007 15:32 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik zie dat jij tzelfde hebt als ik bij mijn vlinder,, een heel klein scherpte punt.
ik heb gebruik gemaakt van mijn 50mm met daarop een voorzetlensje 1:4
ik heb het vermoeden dat door dat voorzetlensje mijn scherptepunt zo klein word, als ik dan mijn diafragma hoger gooi, heb ik dan minder last van de DOF?
t is niet dat ik t lelijk vind, maar zou t wel tof vinden als ik m verder ook wat scherp kon krijgen
Met macro heb je maar een heel klein scherptegebied, omdat je er zo dicht op zit zie je dat heel goed. Het is dan ook lastig om iets mooi scherp te krijgen. Kleiner diafragma helpt inderdaad, maar zelfs met een diafragma van bijvoorbeeld 8 heb ik nog maar een mm scherp bijvoorbeeld.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  maandag 18 juni 2007 @ 16:30:09 #217
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_50581784
Is het een 50mm macrolens?
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_50597122
Druppels...

#1:


#2:


#3:
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_50598602
2 en 3 <3
Blaat,
Roy
pi_50608775
Lekker bezig allemaal!

Elefes:
1: lijkt wel bijna IR! Mis wel wat meer scherpte, maar kleur en vorm zit helemaal goed!
2: nee, te weinig scherp...
3: lekker scherp! Wel erg veel contrast... iets te veel naar mijn smaak. Daardoor wordt de foto wat hard.

Die vlinder van Robertje is ook erg fijn zeg! Ziet er altijd tof uit... dat krulletje
Lomo...
pi_50614146
Morphicx: Tnx voor het commentaar Ik hou zelf wel van wat veel contrast.. Dus net als bij #3 De eerste foto is gewoon in kleur gemaakt, maar het was een wit blad met een donkere achtergrond. Veel contrast toegevoegd.
De tweede kon ik niet veel scherper maken, omdat er net te weinig licht was tussen de blaadjes op die foto is ook goed te zien hoe klein het scherptegebied is, wat over het blad loopt .

Ik ben elke keer nog superblij met mijn macrolens, ik vind het zo leuk om te doen .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 20 juni 2007 @ 21:22:18 #222
183104 weeand
Oud hier!
pi_50669263
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 14:27 schreef Elefes het volgende:
...
Ik ben elke keer nog superblij met mijn macrolens, ik vind het zo leuk om te doen .
Daar ben ik het helemaal mee eens. Het is flink oefenen om te zien wat er allemaal mee kan, met die Tamron 90mm.

Dit is er weer , meeldraden van een vlasbloemetje



Mijn andere naam (The_Frog) werkt niet meer. Helaas...
weeand voorheen The_Frog
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 juni 2007 @ 21:56:16 #223
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_50670883
Vlinderkes nog een keer







@the_frog, heb je dat kader zelf gebouwd of is dat een standaard?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_50672069
Ik ben er wel eens zelf mee bezig geweest, maar deze is niet zelf gemaakt. Het is ook niet standaard.
Ik heb de actions voor PS eens gedownload op deze site
Er staan nog een paar heel aardige andere kaders tussen en bovendien een aantal andere aanpassing van foto's.
pi_50672215
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 21:22 schreef weeand het volgende:

[..]

Mijn andere naam (The_Frog) werkt niet meer. Helaas...
En nu wel weer...
pi_50674909
The_Frog/weeand: mooie foto Lekkere compositie ook, fijn rustig beeld om naar te kijken . Wel zou ik nog iets meer scherpte willen zien, vooral op de stamper van de bloem (of hoe dat ook moge heten ).

Ynske: #2 en vooral #3 vind ik erg mooi. Altijd leuk en heel apart om beestjes zo in de ogen te kijken .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_50703343
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 23:14 schreef Elefes het volgende:
The_Frog/weeand: mooie foto Lekkere compositie ook, fijn rustig beeld om naar te kijken . Wel zou ik nog iets meer scherpte willen zien, vooral op de stamper van de bloem (of hoe dat ook moge heten ).
Doe maar The_Frog Het is idd de stamper, die niet scherp is. Die verrr...... scherptediepte. Ik moest een keuze maken tussen de meeldraden of de stamper. Ik had niet voldoende licht om sterker te diafragmeren. En geen statief bij de hand. Maar dat gaat in de toekomst nog allemaal gebeuren...... hoop ik
thnx
pi_50703489
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 21:56 schreef Ynske het volgende:
Vlinderkes nog een keer

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

@the_frog, heb je dat kader zelf gebouwd of is dat een standaard?
Ik vind nr 3 de mooiste. De houding van de vlinder en scherpe oogjes. Bij 2 zijn de oogsjes ook scherp maar vind ik de compo niet zo fraai. De vleugellijn deelt het beeld middendoor en de kop zit ook weer midden in het beeld. nr 1 vind ik wat licht.
pi_50703832
Weet niet zeker of het macro is hoor.
Maar goed, beste wat ik momenteel met standaard lens kan krijgen.
pi_50707151


Gemaakt met canon 350D + 100mm 2.8 + sakar tussenring 2x (die laatste van de rommelmarkt)
Triumph - The most fun you can have between your legs in public.
pi_50780052
Dit beestje heb ik geschoten in Australie. Ik ben alleen heel erg benieuwd naar wat voor spinnetje dit is. Heeft iemand hier kennis van bijzondere aragnoiden?
pi_50780643
Google is your friend

Black and Yellow Spider in getiept en de 1e foto was raak!


klik
Lomo...
pi_50783822
De foto's zijn echt prachtig over het algemeen, ik vind het echter voor mezelf zo zonde om geld uit te geven aan een lens voor alleen Macro's te maken.
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_50785120
quote:
Op zondag 24 juni 2007 12:59 schreef D-Devil het volgende:
De foto's zijn echt prachtig over het algemeen, ik vind het echter voor mezelf zo zonde om geld uit te geven aan een lens voor alleen Macro's te maken.
Een macrolens is ook zeker bruikbaar voor portret fotografie
pi_50785626
quote:
Op zondag 24 juni 2007 13:39 schreef IkVind het volgende:

[..]

Een macrolens is ook zeker bruikbaar voor portret fotografie
Eens...ik maak er geweldige portretten mee, hoewel ik dan wel voor meer mm's zou gaan. Met de 50 mm moet je best flink dicht op je model gaan zitten.
  zondag 24 juni 2007 @ 19:09:39 #236
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_50794878
Ik heb de 105 en daar maak je mooie portretten van hoor. Eigenlijk een 2 in 1 lens.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  maandag 25 juni 2007 @ 01:20:22 #237
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_50807209








Standaard Sony DSC-H7 (met standaard macro setting)
Free people own guns! Slaves do not!
  maandag 25 juni 2007 @ 03:44:26 #238
183136 Xirio
pathfinder
pi_50809364

Foto genomen met een 10D en sigma 70-300 apo op 300mm uit de hand. Sta echt versteld van de scherpte van die lens ansich en had een veel slechter resultaat verwacht, vooral zonder statief. Het valt me dus absoluut niet tegen en ben dan ook erg blij met het resultaat.

Wat denken jullie ervan?

[ Bericht 10% gewijzigd door Xirio op 25-06-2007 04:12:18 ]
Memories of broken dreams,
As distant as the sun,
Are drifting like an echo in the wind
  maandag 25 juni 2007 @ 04:01:54 #239
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_50809461
Mooie foto erg scherp en mooie kleur compositie

(ik zag gisteren alleen dat je niet mocht hotlinken)

[ Bericht 77% gewijzigd door Vampier op 25-06-2007 23:41:45 ]
Free people own guns! Slaves do not!
pi_50819799
quote:
Op zondag 24 juni 2007 10:25 schreef morphicx het volgende:
Google is your friend

Black and Yellow Spider in getiept en de 1e foto was raak!


klik
Goedverdoeme. gister hele middag af lopen googlen. Ik maar zoeken op rainforrest, en australian spider etc. Maar thnx iig!
  maandag 25 juni 2007 @ 18:26:03 #241
71115 Rnej
I walk the line
pi_50828769
canon 400d , sigma 17-70 op 70 mm, F4.5 / 1/640e 1600 iso (ja nja had m dus nog op 1600 iso staan.. ff vergeten ) moet nog ff wennen aan mn nieuwe spul

  zaterdag 30 juni 2007 @ 12:43:30 #242
116535 Smoked
Ally Sheedy FTW!1
pi_50997211
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 10:29 schreef CompuMess het volgende:
Ik heb ook maar weer eens de Tamron van stal gehaald...

[afbeelding]
Die is echt héél tof!
There IS no global warming -- The Matrix
  zaterdag 7 juli 2007 @ 20:03:02 #243
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_51239505
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zondag 8 juli 2007 @ 01:50:04 #244
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_51250636
Ben zelf nog op zoek naar een goede macrolens... Ik tvp dus even zodat ik kan blijven kijken welk materiaal de meesten hebben.

Ben bijvoorbeeld wel benieuwd naar de setup van Ymke en PdeHoog.

Edit: Heb wat zitten rondgooglen en ik neig een beetje naar een Canon EF 100/2.8 USM of anders de Canon EF-S 60/2.8 USM. Ben nog een beetje in dubio welke nou precies beter is. (De duurdere allicht, maar in welke mate de een beter is dan de andere.) Maar goed, dat weet ik wel weer tegen de tijd dat ik genoeg gespaard heb.

[ Bericht 30% gewijzigd door SuperHarregarre op 08-07-2007 02:44:36 ]
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zondag 8 juli 2007 @ 11:42:37 #245
71115 Rnej
I walk the line
pi_51255707
ik ben wel erg blij met mijn sigma 17-70 ... erg scherp en uber-macro.... enige nadeel is wel de lichtsterkte.... die is ' maar' 4.5 op 70 mm
pi_51256085
quote:
Op zondag 8 juli 2007 01:50 schreef SuperHarregarre het volgende:

Ben bijvoorbeeld wel benieuwd naar de setup van Ymke en PdeHoog.
PdeHoog heeft geen setup meer Maar wat ik gedaan heb, is niet meer dan een 100mm 2.8 op mijn camera schroeven en daar al dan niet een flits bijgebruikt. In Blijdorp in de Rivierahal drukte ik die lens gewoon tegen het glas en gebruikte de interne flitser om licht te creeeren. Buiten maakte ik gebruik van een flitsbeugel met daarop mijn 430EX en een softboxje om het licht wat te verdelen.
quote:
Edit: Heb wat zitten rondgooglen en ik neig een beetje naar een Canon EF 100/2.8 USM of anders de Canon EF-S 60/2.8 USM. Ben nog een beetje in dubio welke nou precies beter is. (De duurdere allicht, maar in welke mate de een beter is dan de andere.) Maar goed, dat weet ik wel weer tegen de tijd dat ik genoeg gespaard heb.
De 100mm biedt je iets meer ruimte om wat verder weg van je object te gaan zitten om een 1:1-foto te maken. Je zou Elefes eens kunnen PM-en. Die heeft met dezelfde moeilijke keuze gezeten
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 8 juli 2007 @ 14:31:24 #247
71115 Rnej
I walk the line
pi_51259469
idd, 100 mm is fijner, dit is mijn macro lens op 70 mm... (halfuurtje geleden gemaakt )
deze foto is gecropped, maar je mist gewoon detail...


  zondag 8 juli 2007 @ 14:40:11 #248
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_51259675
quote:
Op zondag 8 juli 2007 12:03 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

PdeHoog heeft geen setup meer Maar wat ik gedaan heb, is niet meer dan een 100mm 2.8 op mijn camera schroeven en daar al dan niet een flits bijgebruikt. In Blijdorp in de Rivierahal drukte ik die lens gewoon tegen het glas en gebruikte de interne flitser om licht te creeeren. Buiten maakte ik gebruik van een flitsbeugel met daarop mijn 430EX en een softboxje om het licht wat te verdelen.
[..]

De 100mm biedt je iets meer ruimte om wat verder weg van je object te gaan zitten om een 1:1-foto te maken. Je zou Elefes eens kunnen PM-en. Die heeft met dezelfde moeilijke keuze gezeten
Bedankt voor de info. Zijn de foto's van jou in dit topic met die 100mm 2.8? En in hoeverre crop je ze?

Deze bijvoorbeeld:

http://www.peterdehoog.nl/fot/20070519/20070519_0031_FOT.jpg

Mooi contrast, scherp, details goed zichtbaar. Dat is waar ik naar zoek, zeg maar.

[ Bericht 15% gewijzigd door SuperHarregarre op 08-07-2007 14:50:53 ]
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_51259966
quote:
Op zondag 8 juli 2007 14:40 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Bedankt voor de info. Zijn de foto's van jou in dit topic met die 100mm 2.8? En in hoeverre crop je ze?

Deze bijvoorbeeld:

http://www.peterdehoog.nl/fot/20070519/20070519_0031_FOT.jpg

Mooi contrast, scherp, details goed zichtbaar. Dat is waar ik naar zoek, zeg maar.
Dat is er eentje die niet is gecropped, maar daar heb ik wel een ringflitser gebruikt Geleend van een vriendin.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 8 juli 2007 @ 14:56:27 #250
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_51260066
quote:
Op zondag 8 juli 2007 14:52 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dat is er eentje die niet is gecropped, maar daar heb ik wel een ringflitser gebruikt Geleend van een vriendin.
Ah, okay. Met zo'n ringflitser kun je een snellere sluitertijd gebruiken zodat-ie scherper is?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_51260790
quote:
Op zondag 8 juli 2007 14:56 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ah, okay. Met zo'n ringflitser kun je een snellere sluitertijd gebruiken zodat-ie scherper is?
Ja. Werkt net als een normale flitser zeg maar
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 8 juli 2007 @ 15:35:21 #252
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_51261042


@MissBliss...ik mis een beetje de scherpte.

@SuperHarregarre...als de Canon te duur is kan je altijd nog naar een Sigma (50mm, 70mm of de 105) of een Tamron (90mm) kijken
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  zondag 8 juli 2007 @ 17:17:38 #253
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_51263681
Bedankt voor de tip Robertje. Bij de aankoop van m'n Canon was een aanbieding van een Tamron 70-300. In principe zit daar ook een macro-functie op. Net even geprobeerd maar het is nog wel lastig om die beesten goed scherp te krijgen. Heb nog wel een grappige shot, waarbij een hommel precies begon op te stijgen terwijl ik een foto maakte. Dus zijn lichaam zit stil maar zijn vleugels zijn al in 'motion', zeg maar. Zal straks even kijken welke ik hier kan posten.

Edit: Zoals beloofd, even laten zien wat 't proberen heeft opgeleverd:





Het lukt me alleen niet om ze echt scherp te krijgen. Komt misschien omdat ik ze zonder statief heb gemaakt, maar toch.

[ Bericht 20% gewijzigd door SuperHarregarre op 08-07-2007 20:35:41 ]
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zondag 8 juli 2007 @ 20:59:21 #254
79550 Ymke
your ghost
pi_51269898
Ik heb een canon macrolensje en geen flitser oid maar wel heeeeeeeeeel veel geduld en plezier in het macrogebeuren

Bij mij zijn ze ook vaak niet helemaal scherp , elk zuchtje wind , hoe minimaal ook zie je. Het liefste werk ik zonder statief maar dan moet het mooi weer zijn en windstil.

Ik heb best wel dat ik een hele dag op stap ben en dat er geen een foto naar tevredenheid is , dus heb geduld Voor de foto van mijn libell in het wedstrijdtopic heb ik letterlijk 3 uur op mijn buik aan de waterkant gelegen . De beestjes zijn snel weg en ik ben zelf niet zo vlug

En ja.. daar krijg je pijn in je ellebogen en nek van , maar ach .....

Ik spaar voor een ringflitser maar heb een aantal onvoorziene kosten op mn nek gekregen dus dat zal wel volgend jaar worden
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  zondag 8 juli 2007 @ 21:10:00 #255
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_51270270
Hehe, ja, een statief leek mij namelijk ook niet zo handig omdat die beesten toch telkens van bloem naar bloem hoppen. Tegen de tijd dat je statief goed staat, zijn ze alweer 'gevlogen'. Maar goed, morgen nog maar eens proberen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zondag 8 juli 2007 @ 21:14:03 #256
79550 Ymke
your ghost
pi_51270436
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hehe, ja, een statief leek mij namelijk ook niet zo handig omdat die beesten toch telkens van bloem naar bloem hoppen. Tegen de tijd dat je statief goed staat, zijn ze alweer 'gevlogen'. Maar goed, morgen nog maar eens proberen.
Je ellebogen goed in je zij drukken , inademen en dan klikken

Maar echt , het is een kwestie van oefenen , oefenen en nog eens oefenen
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  zondag 8 juli 2007 @ 21:46:23 #257
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_51271645
Een 1-poot is best wel handig hoor voor macrofotografie. Het is alleen erg wennen.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  zondag 8 juli 2007 @ 21:55:28 #258
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_51272010



Rekken...


...en strekken.

Tijdje geleden in de Keukenhof.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  maandag 9 juli 2007 @ 04:57:27 #259
184042 Rxmundi
Totally in the war
pi_51280710
http://i17.tinypic.com/5yinhbt.jpg

http://i8.tinypic.com/6gbqheh.jpg

http://i14.tinypic.com/4kf15sm.jpg


Geschoten met een Dimage A1, die helaas overleden is.

Edit Xil: Even linkjes van gemaakt.

[ Bericht 32% gewijzigd door Xilantof op 09-07-2007 06:13:59 ]
There is nothing on the hand
  maandag 9 juli 2007 @ 22:45:11 #260
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_51307764


ff een probeersel met mijn nieuwe speeltje (105mm+1,7TC+R1C1 flitsset)
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:00:09 #261
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_51319824
Lekker Shark...wel een beetje donker, maar dat doet het hem ook weer.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:54:54 #262
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_51321501
tx Robertje. Ik dacht precies hetzelfde
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:57:45 #263
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51321623
ik vind spinnen eng, en dan met name zślke foto's
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_51331262


Testje, deel van een margrietje door een sigma 105 EN een 50mm 1.4

Straks op insectenjacht.....
CC.
Mistakes are the portals of discovery.
  FOK!fotograaf zondag 15 juli 2007 @ 17:58:21 #265
18921 freud
Who's John Galt?
pi_51495688
Even naar Happyville geweest...

Bidsprinkhaan


Flinduhr


Khackerlack
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_51511757
quote:
Op zondag 15 juli 2007 17:58 schreef freud het volgende:
Even naar Happyville geweest...
mooie foto's Freud, die laaste is wel echt een gluiper zoals ie onder zijn schild vandaan gluurt.

Gistere eindelijk weer even kunnen fotograferen
1e resltaten, vanavond waarschijnlijk meer. Graag commentaar, (vooral) ook op de kleuren/contrast ed, net een nieuwe laptop gekocht en weet niet zeker of het scherm goed staat ingesteld.

1)


2)


3)


4) een beetje meer DOF zou misschien pettig zijn geweest


5)


Overigens: alle fotos met EOS 10D, 70-200, 1.4x en close up filter 500D. Nu heb ik spierpijn

[ Bericht 3% gewijzigd door luap op 16-07-2007 21:31:14 ]
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
  FOK!fotograaf maandag 16 juli 2007 @ 07:44:39 #267
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_51511781
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:57 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik vind spinnen eng, en dan met name zślke foto's
Ah, dan moet je maar niet naar dit beessie kijken..



Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_51529495
quote:
Op maandag 16 juli 2007 07:38 schreef luap het volgende:

[..]

mooie foto's Freud, die laaste is wel echt een gluiper zoals ie onder zijn schild vandaan gluurt.

Gistere eindelijk weer even kunnen fotograferen
1e resltaten, vanavond waarschijnlijk meer. Graag commentaar, (vooral) ook op de kleuren/contrast ed, net een nieuwe laptop gekocht en weet niet zeker of het scherm goed staat ingesteld.

1)
[afbeelding]

2)
[afbeelding]

3)
[afbeelding]

4) een beetje meer DOF zou misschien pettig zijn geweest
[afbeelding]

5)
[afbeelding]

Overigens: alle fotos met EOS 10D, 70-200, 1.4x en close up filter 500D. Nu heb ik spierpijn
Vind nummer 5 vet. Je krijgt echt de indruk dat die slak een hele zware klus aan het afleggen is om over dat blaadje te komen

Dit gebeurt er als mijn vriendin de camera even vasthoudt.... (insert jaloers smilie)
  maandag 16 juli 2007 @ 18:49:55 #269
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_51530142
quote:
Op maandag 16 juli 2007 07:38 schreef luap het volgende:

[..]

mooie foto's Freud, die laaste is wel echt een gluiper zoals ie onder zijn schild vandaan gluurt.

Gistere eindelijk weer even kunnen fotograferen
1e resltaten, vanavond waarschijnlijk meer. Graag commentaar, (vooral) ook op de kleuren/contrast ed, net een nieuwe laptop gekocht en weet niet zeker of het scherm goed staat ingesteld.

1)
[afbeelding]

2)
[afbeelding]

3)
[afbeelding]

4) een beetje meer DOF zou misschien pettig zijn geweest
[afbeelding]

5)
[afbeelding]

Overigens: alle fotos met EOS 10D, 70-200, 1.4x en close up filter 500D. Nu heb ik spierpijn
Mooie foto's, maar ik ben wel helderdere foto's van je gewend met een tikkie meer contrast.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_51534599
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:49 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Mooie foto's, maar ik ben wel helderdere foto's van je gewend met een tikkie meer contrast.
Hoi Pea, HEEL erg bedankt voor het commentaar!
Ik heb net even gegoogled en nu bijkt dat ik het vereerde kleurprofiel heb gebruikt. En ik zag het zelf niet omdat de internetbrowser die ik hier gebruik dat profiel wel ondersteund ... en nog meer technische blaat ... kijken of ik daar wijs uit kan komen. Later nieuwe plaatjes

Gedaan, beter zo? Goed dat j dat opmerkte... nu zijn het er pas een paar.

[ Bericht 10% gewijzigd door luap op 16-07-2007 21:33:37 ]
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_51718407
Zo, ik heb wat tijd gehad om met mijn EF-S 60mm te spelen

pi_51718776
quote:
Op zondag 22 juli 2007 14:51 schreef Kremers het volgende:
Zo, ik heb wat tijd gehad om met mijn EF-S 60mm te spelen

[afbeelding]
Oei, erg mooi
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_51719422
quote:
Op zondag 22 juli 2007 15:04 schreef Elefes het volgende:

[..]

Oei, erg mooi
Thanks

Toen ik vanochtend opstond, hoorde ik een vlieg in hewt huis. Dus ik meteen mijn camera pakken Vroeger zou ik hem het huis uitgewerkt hebben

Heb alleen wel al gemerkt dat een macroring flitser best handig zou zijn Zijn alleen zo duuuuur
pi_51724901
quote:
Op zondag 22 juli 2007 15:30 schreef Kremers het volgende:

[..]

Thanks

Toen ik vanochtend opstond, hoorde ik een vlieg in hewt huis. Dus ik meteen mijn camera pakken Vroeger zou ik hem het huis uitgewerkt hebben

Heb alleen wel al gemerkt dat een macroring flitser best handig zou zijn Zijn alleen zo duuuuur
Het licht is gauw weg met macro Maar toch de kunst om er toch nog iets moois uit te halen
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 25 juli 2007 @ 07:50:48 #275
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_51807631
Mooie foto Kremers. Volgens mij is ie niet 100% scherp.



Ik heb een rood soldaatje gezien
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_51813619
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 07:50 schreef Robertje het volgende:
Mooie foto Kremers. Volgens mij is ie niet 100% scherp.

[afbeelding]

Ik heb een rood soldaatje gezien
Dat kan kloppen Ik heb hem uit de hand geschoten, en dat is knap lastig bij 1:1

Ik heb in high-speed burst geschoten, en de meest scherpe uit gekozen Moet nog leren hoe ik vanuit de hand scherpe macro's kan schieten.
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:46:15 #277
71115 Rnej
I walk the line
pi_51813931
@ kremers

aan de foto te zien heb je een te laag diafragmagetal gekozen... ik zou dit soort dingen op diafragma 5.6 of hoger schieten...
pi_51814021
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:46 schreef Rnej het volgende:
@ kremers

aan de foto te zien heb je een te laag diafragmagetal gekozen... ik zou dit soort dingen op diafragma 5.6 of hoger schieten...


Dat maakt op dit soort scherpstelafstanden zo goed als niets uit.

behalve dan dat je er meer bewegingsonscherpte door krijgt, omdat je langer mee moet belichten
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:14:55 #279
71115 Rnej
I walk the line
pi_51814810
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:49 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]



Dat maakt op dit soort scherpstelafstanden zo goed als niets uit.

behalve dan dat je er meer bewegingsonscherpte door krijgt, omdat je langer mee moet belichten
hangt van de lens af... bij mijn lens zie je vanaf 5.6 ook amper verschil maar 2.8 of 5.6 is toch nog wel merkbaar hoor

maarja, wat dan? met een 60 mm prime kan je wel verder weg gaan zitten maar meer ook niet...
pi_51815630
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:14 schreef Rnej het volgende:

[..]

hangt van de lens af... bij mijn lens zie je vanaf 5.6 ook amper verschil maar 2.8 of 5.6 is toch nog wel merkbaar hoor
je hebt gelijk. Ik heb het even nagerekend, het maakt relatief nog best veel uit
quote:
maarja, wat dan? met een 60 mm prime kan je wel verder weg gaan zitten maar meer ook niet...
de hele korte DOF accepteren lijkt me de enige optie bij te weinig licht. Of een ringflitser gebruiken
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_51815935
Hij is ook op 5.6 genomen

En het was binnenshuis (dat witte is de verwarming) Ringflitser is zeker handig Maar nogal duur
pi_51817013
Mijn ervaring met de 60mm is dat een diafragma vanaf 7.1 toch wel wat scheelt, maar dat je dan ook wel redelijk wat licht nodig hebt
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 25 juli 2007 @ 18:17:11 #283
71115 Rnej
I walk the line
pi_51826039
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:44 schreef Kremers het volgende:
Hij is ook op 5.6 genomen

En het was binnenshuis (dat witte is de verwarming) Ringflitser is zeker handig Maar nogal duur
hm, als dat al 5.6 is, dan ist gewoon een kwestie van verder weg de foto maken en croppen maar

ik heb een 70 mm macro lens maar ik vind m nog niet goed genoeg, zou eerder een 150-200 mm macro lens willen hebben voor insectfotografie
pi_51827962
Die zijn alleen wel heel duur....
pi_51828444
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 18:17 schreef Rnej het volgende:

[..]

hm, als dat al 5.6 is, dan ist gewoon een kwestie van verder weg de foto maken en croppen maar

ik heb een 70 mm macro lens maar ik vind m nog niet goed genoeg, zou eerder een 150-200 mm macro lens willen hebben voor insectfotografie
Voor de DOF maakt dat niet uit

140mm @ 60 cm scherpstelafstand geeft dezelfde DOF als 70mm @ 30 cm scherpstelafstand.

Voor het niet wegjagen van insecten is het natuurlijk wel handiger
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:01:41 #286
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_51885682


Gemaakt in de OVP...heel veel van die beessies
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_51893110
Het is al een eeuwigheid geleden dat ik hier iets gepost heb.
Ha die Robertje, leuk soldaatje, mooi vastgelegd. Die bidsprinkhaan van Freud mag er ook zijn!
Vandaag kwam ik ook wat leuks tegen. Vooral zo leuk omdat de houding in de foto een beetje menselijk aandoet, meestal zitten ze meer op elkaar.



[EDIT]
Naar aanleiding van onderstaande discussie over macro's met compacts:
Deze foto is gemaakt met de Nikon Coolpix S10. Die kent geen supermacro stand (zoals b.v. de Canon Powershot S3), en kan in de macrostand beperkt zoomen. Ook bij de Canon kan in de supermacro stand niet gezoomed worden.
Moderne compacts met een goede macro-functie hebben als voordeel de veel grotere scherptediepte t.o.v. de spiegelreflex-combinaties, maar als nadeel de lagere reactiesnelheid en de soms wel heel korte afstand die vereist is tot het onderwerp.
Wat de Coolpix en de S3 gemeen hebben is kantbare schermen, en dat is tussen de struiken op je knieėn niet zelden een groot voordeel!
[/EDIT]

[ Bericht 24% gewijzigd door Borelius op 28-07-2007 12:40:20 ]
...niet geschoten is altijd mis...
pi_51893162
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:38 schreef Borelius het volgende:
Het is al een eeuwigheid geleden dat ik hier iets gepost heb.
Ha die Robertje, leuk soldaatje, mooi vastgelegd. Die bidsprinkhaan van Freud mag er ook zijn!
Vandaag kwam ik ook wat leuks tegen. Vooral zo leuk omdat de houding in de foto een beetje menselijk aandoet, meestal zitten ze meer op elkaar.

[afbeelding]
Ik krijg zin om hier tekstballonnetjes bij te plaatsen...
Super vette foto iig!
pi_51902914
N00b vraagje..

Ik heb een nieuwe Olympus SP550 uz camera met macro en supermacro functie. Maar hoe werkt dat precies? Moet ik nog steeds op een paar cm van het beestje gaan zitten (en voorkomen dat het weg vliegt enzo) of moet ik ook inzoomen ed.?

Dus eigenlijk Macro fotografie met een compact camera 101..

Thanks!
pi_51903321
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:51 schreef Babsie22 het volgende:
N00b vraagje..

Ik heb een nieuwe Olympus SP550 uz camera met macro en supermacro functie. Maar hoe werkt dat precies? Moet ik nog steeds op een paar cm van het beestje gaan zitten (en voorkomen dat het weg vliegt enzo) of moet ik ook inzoomen ed.?

Dus eigenlijk Macro fotografie met een compact camera 101..

Thanks!
met die camera moet je idd op een hele korte afstand (maar wel 1cm of verder) van het object afzitten.
pi_51907855
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:51 schreef Babsie22 het volgende:
N00b vraagje..

Ik heb een nieuwe Olympus SP550 uz camera met macro en supermacro functie. Maar hoe werkt dat precies? Moet ik nog steeds op een paar cm van het beestje gaan zitten (en voorkomen dat het weg vliegt enzo) of moet ik ook inzoomen ed.?

Dus eigenlijk Macro fotografie met een compact camera 101..

Thanks!
In supermacro kun je ws niet meer zoomen, ms in macro ook al niet meer. Dan is het een kwestie van experimenteren hoe dicht bij je kunt komen en nog een scherpe foto kunt maken.(begin met iets dat niet wegvliegt) Ws kan jouw camera 1:2 macro's maken. Dan heb je al best veel detail, maar niet zo veel als sommige van de foto's hier.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 28 juli 2007 @ 22:30:10 #292
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_51923779
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_51925272
@Sok:
Zo komen we elkaar nog eens ergens tegen! Fraai shot!
...niet geschoten is altijd mis...
pi_51959865
Ouwesok welk beest is dat?

Net gemaakt, is het wat?




edit, foto erbij :p

[ Bericht 30% gewijzigd door fliert op 30-07-2007 14:48:19 ]
pi_51961241
Die tweede is lekker scherp Alleen zou ik voor een ander viewpoint gekozen hebben. Die eerste is wat veraf geschoten, en wat donker.
pi_51961636
Klopt Kremers over die eerste. Lichter vond ik de bloemen wat licht worden. Het waait flink buiten, ze zijn uit de hand geschoten. Ik probeerde steeds op die facet oogjes te focussen, maar de bloemen zwaaiden heen en weer. Nog eentje dan (gruwelijk scherp op 100%):
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 30 juli 2007 @ 15:59:09 #297
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_51962161
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:32 schreef fliert het volgende:
Ouwesok welk beest is dat?
Da's een weps
quote:
Net gemaakt, is het wat?
Ja, een fraaie zweefvlieg
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_51964607
hoe zit dat hele verhaal nou eigenlijk met opzetringen etc als je geen speciale macro-lens hebt
pi_51990364


pi_51994771







Nie tzo heel helder door . jpg foutje van mij..
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:17:12 #301
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_52078404
Hee, bezoek op het balkon!
  FOK!fotograaf vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:28:05 #302
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_52078706
Ben zo vrij geweest het volgende topic te openen:
Macro fotografie deel 20
Xilantof Flickrt
foto-nerd
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')