ik heb die kuur gehad waarbij je elke dag druppeltjes met het spul moest nemen waarvoor je allergisch was, 1,5 jaar gedaan toen nog steeds mega allergisch en zere tong en keel daarvan wat een kutspulquote:Op donderdag 17 mei 2007 17:52 schreef DakDuuf het volgende:
@greatgonzo.
-geeeeen!!! chemische rommel, is bijna! puur allergeen
-je bestrijd juist niet de gevolgen, wel de bron, immers, je raakt antiallergisch.
-denk niet/weet wel zeker dat het anigeen patroon niet verandert, dus je begint niet van vooraf aan.
medicijnen bestaan al.
zie het als hooikoorts, de meeste mensen bestrijden de symptomen, dus het tegen gaan van tranende ogen, prikkelende neusslijmvliezen etc etc.
ga elke dag in het boslopen, of in de hooi rollen, en je bent na verloop van tijd niet meer allergisch.
greets
DD
Dat zijn de tips (heb zelf ook huisstofmijt-allergie)...quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:17 schreef GroovymissVW het volgende:
het is onzinnig om zo'n stofzuiger aan te schaffen.
ik ben zelf ook allergisch voor huisstofmijt (hoogste categorie, allergischer dan dat kon niet) en ik heb een gewone stofzuiger.
wel is het zaak dat je eentje aanschaft met genoeg zuigkracht (haha) en dat je zeer regelmatig een nieuwe zak erin doet.
nog wel een aantal tips: laagpolig tapijt (zo laag mogelijk), gordijnen vervangen door luxaflex die je regelmatig afneemt, syntetische matras dekbed en kussen en hier speciale hoezen voor.
dichte kledingkast en vaak wassen! (liefst op 60 graden)
succes en sterkte!
aan zo een filter , minimaal 1500 watt, een goede stofzuigvoet aan de steel, makkelijk te verwisselen zakken, liefst makkelijk rollend , niet te zwaar want je moet er misschien een trap mee oplopen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 19:48 schreef greatgonzo het volgende:
ok, we dwalen een beetje af,
Ik moet zowieso een nieuwe stofzuiger, dan kan ik dus het beste een nemen die zo min mogelijk huisstofmijt over laat. Waar moet zo'n zuiger aan voldoen?
quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:49 schreef DakDuuf het volgende:
is zo'n ding zonder stofzuigzak nix? een dyson?
http://www.kieskeurig.nl/(...)C12570180055473A.htm
Ding kost duur, maarja, dan heb je wel wat.
http://www.karcher.nl/nl/(...)rfilter/11951010.htmquote:Stofzuiger met waterfilter
Ideaal voor mensen met een allergie: Bij de Kärcher stofzuiger met waterfilter worden zelfs de microscopisch kleine en allergieverwekkende deeltjes in het waterbad opgenomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |