Maatschappij?
Air Asia
Traject?
Bangkok - Kuala Lumpur
Vliegtuig
Boeing 737-300
Prijs
35 Euro
Load factor?
90%
Vertraging?
2 uur omdat mijn originele vlucht gecancelled was, 1,5 uur extra omdat mijn nieuwe vlucht vertraagd was. Ik had beter een nog latere vlucht kunnen nemen, die was eerder in KL dan de eerdere vlucht.
(Je mag overigens niet wisselen omdat ik nu vloog met Thai Air Asia, en de andere Air Asia Malaysia was.
Vriendelijk personeel?
Ging, slecht verstaanbaar en oud vliegtuig, mijn voorkeur gaat ook uit naar Air Asia Malaysia, welke beter zijn.
Lekker eten?
Alleen een flesje water gekocht.
Entertainment?
Een Raamplaats, en een inflight magazine en 3 plekken voor mjizelf, een beetje defensive seating helpt altijd om een beetje goede plaats te houden. (Gewoon achterin op een middenseat in een rij van 3 gaan zitten, tas op de windowseat neerleggen, en er zal niemand uit zichzelf op de gangpadplek gaan zitten zolang er andere plekken beschikbaar zijn met mensen die wel netjes aan het raam zitten, tevens zullen 2 mensen die samenreizen ook mijn rij stoelen niet uitkiezen. (Is gewoon leuk om mensen een keus te zien maken).
Algehele indruk?
Oke, jammer dat het geen Air Asia Malaysia was, maar de originele vlucht zat 30% vol, dus zetten ze dat vliegtuig liever in op een andere wel winstgevende route, vandaar de vertraging...
Iets over de luchthavens?
KLCC (Low Budget Terminal) ligt nog 15 minuten vanaf KLIA vandaan, en voordat je dan met de trein in de city bent ben je 45-60 minuten verder. KLCC is overigens verder prima en voldoet.
Maatschappij?
Air Asia
Traject?
Singapore - Bangkok
Vliegtuig
Boeing 737-300
Prijs
28 Euro retour inclusief belasting.
Load factor?
34%
Vertraging?
10 minuten te vroeg opgestegen, 30 minuten te vroeg geland. In de arrival hal met mijn tas 5 minuten voor schema aankomsttijd.
Vriendelijk personeel?
Prima, met een light load is er meer tijd voor interactie met de passagiers.
Lekker eten?
Alleen een flesje water gekocht, voor de rest had ik alles bij me.
Entertainment?
Een Raamplaats, en een inflight magazine. (Die ik nu al een aantal keer gelezen had).
Algehele indruk?
Ik had deze vlucht specifiek uitgekozen omdat dit altijd een rustige vlucht is, zodat er geen duw en trekwerk om aan boord te komen is. Sterker nog, we waren zo vroeg dat iedereen ook bleef zitten totdat ze vroegen of mensen nu eindelijk wilden boarden...
Al doe Air Asia er verstandig aan om de frequentie terug te gooien naar 3x per dag zodat de loads beter verspreid zitten, want met deze loadfactor moet er geld bij.
Iets over de luchthavens?
Singapore blijft een mooie luchthaven, free internetterminals. Helaas vloeistoffencontrole aan de gate zodat je niet ongesealed drinken aan boord kan nemen. Aan de andere kant, het waren schappelijke mensen van de beveiliging en waren tenminste menselijk, in tegenstelling tot de G4S of Trigion mafkezen in Nederland.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.