abonnement Unibet Coolblue
pi_53871005
Maatschappij?
South African Airways

Traject?
Amsterdam - Kaapstad via Frankfurt
Johannesburg - Amsterdam via London Heathrow

Vertraging?
Niet echt, misschien een paar minuten wegens drukte op de startbaan.

Vriendelijk personeel?
Wel ok, nepglimlachjes enzo. Gewoon mensen die hun werk doen zoals het hoort.

Lekker eten?
Zowel heen als terug misschien wel de ranzigste (vliegtuig)maaltijden die ik ooit op heb. Maar gelukkig kan ik op heel weinig leven.

Entertainment?
In tegenstelling tot het eten heel goed, zo'n ding in de stoel voor je met een behoorlijk aanbod aan films enzo. Helaas presteerde de walvis die naast me zat op de terugweg het haar scherm alsmede die van mij en mijn buurman te slopen.

Algehele indruk?
Niks te klagen over de maatschappij op het eten na.

Iets over de luchthavens?
Ik was nog nooit voor een tussenlanding op London Heathrow geweest, mijn indruk van dit vliegveld is dat het nogal onderbemand is, met gingantische rijen voor de bagagecheck. Verder heeft Johannesburg een kickass rookhol met relaxte stoelen en bediening zonder dat je je helemaal gek betaalt.
pi_53880350
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 20:48 schreef unagii het volgende:
. Verder heeft Johannesburg een kickass rookhol met relaxte stoelen en bediening zonder dat je je helemaal gek betaalt.
Betalen voor een rookhok ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:24:51 #153
67174 Dos37
Come on Twente
pi_53881050
quote:
# Iets over de luchthavens?
Mjah Schiphol, wat kan je daar nog over zeggen? KLIA was echt een openbaring, schitterende luchthaven en alles is heel strak geregeld. Shuttle van het ene deel naar het andere is ook best geinig en alles is gewoon heel schoon, modern en heel (dat soort vervoer bijv. zou bij ons nog geen dag intact blijven). Ngurah Rai is weer hele andere koek, eerste aanblik: oud en armoedig vergeken met KLIA en Schiphol. Wel grappig dat de landingsbaan "in zee" is gebouwd. De rijen voor de visa doen oost europees aan en het personeel op de luchthaven hoeft niet te solliciteren voor een prodent reclame. Het verschil tussen Maleisie en Indonesie is enorm als je afgaat op de luchthavens.
Vond je KLIA mooi. Ik vond het echt niets, niets te doen niets te zien. Tuurlijk zag het er strak uit maar vond Singapore veel gaver en mooier, als ik weer naar Australië ga zou ik eerst gaan kijken naar de mogelijkheid via Singapore.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_53885932
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 09:45 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Betalen voor een rookhok ?
Nee, niet betalen voor het rookhok. Ik bedoel dat er bediening was en je geen belachelijke prijzen voor een biertje betaalde
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:35:03 #155
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_53889775
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 10:24 schreef Dos37 het volgende:
Vond je KLIA mooi. Ik vond het echt niets, niets te doen niets te zien. Tuurlijk zag het er strak uit maar vond Singapore veel gaver en mooier, als ik weer naar Australië ga zou ik eerst gaan kijken naar de mogelijkheid via Singapore.
Ik vond KLIA inderdaad heel mooi. Er is een KFC en een Mac om wat te eten als je dat wil en verder weinig tot geen overbodige poespas. Mooie vertrekhal en gates die grotendeels van glas zijn zodat je nog wat naar buiten kan kijken in relaxstoelen, wat wil je nog meer? Als je je verveelt kun je de KL express pakken, sta je na een half uur op KL central.

Ik kom niet voor de winkels of restaurants op een luchthaven dus ik vond dit vliegveld echt helemaal prima.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:14:02 #156
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_53974050
Maatschappij?
KLM (Royal Dutch Airlines)

Traject?
Amsterdam - Bangkok - Amsterdam

Vliegtuig
Boeing 747-400 COMBI

Prijs
660 Euro

Load factor?
100% (Passagiers dan, vracht heb ik geen gegevens van)

Vertraging?
Op de heenweg keurig optijd vertrokken, de deur dicht stipt om 20.45, en om 12:20, 10 minuten voor Shedule tijd stonden we aan de gate in Bangkok.

Vriendelijk personeel?
Prima, deden wat ze moesten doen.

Lekker eten?
Ik heb van te voren bij het boeken aangegeven een fruitmaaltijd te willen, dat is het enige wat ik uberhaubt kan wegkrijgen in een vliegtuig, warm eten is niet goed voor mijn maag hoog in de lucht. Fruitmaaltijd is prima te doen, en wordt geserveerd voordat de rest vanuit het rijdende karretje krijgt.

Entertainment?
Er zijn overhead schermen, maar dit zijn nachtvluchten, en alleen op de heenweg heb ik mr bean gezien, terug werd ik af en toe wakker en zie je het waar ben je nu kaartje. Voor de rest niets daarvan meegekregen.
That said, eigenlijk is het schandalig van KLM dat ze niet eigen schermpjes in de toestellen hebben, ik vlieg bij voorkeur met maatschappijen die dat wel hebben, omdat dit opzich wel de verveling tegenhoud. Maar ja voor 250 passagiers a 2 kilo een kastje installeren is 500KG extra die niet betaald wordt en wat ook vracht kan zijn aan boord van de combi's....

Algehele indruk?
KLM doet wat het moet doen, heeft aantrekkelijke vliegtijden (mijn belangrijkste reden), en het is gewoon handig om online in te checken en je plaats uit te zoeken zodat je alleen de tas hoeft af te geven. Op zowel Amsterdam als Bangkok kon ik gelijk de tas afgeven, en heb niet moeten wachten, bij China Airlines, Malaysia Airlines of Singapore Airlines sta je altijd in de rij op Schiphol.....

Iets over de luchthavens?
Schiphol blijf ik opzich een mooie luchthaven vinden, is gewoon leuk om op het panoramaterras te lopen, en de faciliteiten zijn prima in orde.
Bangkok nieuwe Airport ziet er opzich goed uit, en scheelt mij gezien de locatie reistijd waar ik moet zijn omdat ik niet meer door de stad hoef, maar gelijk vanaf de busterminal bij het vliegveld naar mijn eindbestemming kan. Vroeger duurde dat 2 uur, nu nog maar 1!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:26:29 #157
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_53974299
Maatschappij?
Air Asia

Traject?
Bangkok - Phuket - Bangkok

Vliegtuig
Boeing 737-300 (Oud model, gaat zeer binnenkort naar Air Asia Vietnam)

Prijs
30 Euro retour inclusief belasting.

Load factor?
Heen 96% (Alles te maken met de crash van one two go)
Terug 60% (Vroege vlucht)

Vertraging?
Optijd opgestegen en geland, zowel heen als terug.

Vriendelijk personeel?
Goed, Engels is onverstaanbaar door de speakers, maar dat heeft alles te maken met het oude vliegtuig...

Lekker eten?
Geen idee, het is 1 uur vliegen, ik heb dan niks nodig.

Entertainment?
Een Raamplaats, en een inflight magazine.

Algehele indruk?
Degelijke maatschappij, heen bijna helemaal vol maar toch de plaats bij de nooduitgang zodat ik een zee van ruimte had.
Het is wel zo dat je geen zitplaats krijgt toegewezen zodat het een soort free voor all is, maar als je een beetje weet hoe het gaat moet je bij het plaatsnemen in de bus niet doorlopen maar bij de deur gaan staan zodat je, (als je het waard vindt natuurlijk) een goede plaats kan bemachtigen. Soms is het leuk om eraan mee te gaan doen, ligt net aan mijn stemming, anders is achterin altijd nog wel een rij stoelen vrij.

Toch zou Air Asia er verstandig aan doen om zitplaatsen toe te gaan wijzen, op deze manier kan je nog extra inkomsten genereren door premium seats aan te bieden, en krijg je geen duw en trekwerk meer.

Iets over de luchthavens?
Phuket Airport ligt 35-60 kilometer af vanaf de eindbestemming afhankelijk of dat de stad of een dorp aan het strand is, en is daarom relatief duur vanuit de luchthaven naar de eindbestemming, al valt 400 THB, 8 euro voor Europese begrippen reuze mee.
Phuket Airport ziet er vrij oud uit, en doet zou best een facelift mogen gebruiken, maar dat zou betekenen dat het vliegveld tijdelijk dicht moet, en dat is toerismetechnisch niet handig.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:52:12 #158
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_53974696
Maatschappij?
Air Asia

Traject?
Bangkok - Kuala Lumpur

Vliegtuig
Boeing 737-300

Prijs
35 Euro

Load factor?
90%

Vertraging?
2 uur omdat mijn originele vlucht gecancelled was, 1,5 uur extra omdat mijn nieuwe vlucht vertraagd was. Ik had beter een nog latere vlucht kunnen nemen, die was eerder in KL dan de eerdere vlucht.
(Je mag overigens niet wisselen omdat ik nu vloog met Thai Air Asia, en de andere Air Asia Malaysia was.

Vriendelijk personeel?
Ging, slecht verstaanbaar en oud vliegtuig, mijn voorkeur gaat ook uit naar Air Asia Malaysia, welke beter zijn.

Lekker eten?
Alleen een flesje water gekocht.

Entertainment?
Een Raamplaats, en een inflight magazine en 3 plekken voor mjizelf, een beetje defensive seating helpt altijd om een beetje goede plaats te houden. (Gewoon achterin op een middenseat in een rij van 3 gaan zitten, tas op de windowseat neerleggen, en er zal niemand uit zichzelf op de gangpadplek gaan zitten zolang er andere plekken beschikbaar zijn met mensen die wel netjes aan het raam zitten, tevens zullen 2 mensen die samenreizen ook mijn rij stoelen niet uitkiezen. (Is gewoon leuk om mensen een keus te zien maken).

Algehele indruk?
Oke, jammer dat het geen Air Asia Malaysia was, maar de originele vlucht zat 30% vol, dus zetten ze dat vliegtuig liever in op een andere wel winstgevende route, vandaar de vertraging...

Iets over de luchthavens?
KLCC (Low Budget Terminal) ligt nog 15 minuten vanaf KLIA vandaan, en voordat je dan met de trein in de city bent ben je 45-60 minuten verder. KLCC is overigens verder prima en voldoet.


Maatschappij?
Air Asia

Traject?
Singapore - Bangkok

Vliegtuig
Boeing 737-300

Prijs
28 Euro retour inclusief belasting.

Load factor?
34%

Vertraging?
10 minuten te vroeg opgestegen, 30 minuten te vroeg geland. In de arrival hal met mijn tas 5 minuten voor schema aankomsttijd.

Vriendelijk personeel?
Prima, met een light load is er meer tijd voor interactie met de passagiers.

Lekker eten?
Alleen een flesje water gekocht, voor de rest had ik alles bij me.

Entertainment?
Een Raamplaats, en een inflight magazine. (Die ik nu al een aantal keer gelezen had).

Algehele indruk?
Ik had deze vlucht specifiek uitgekozen omdat dit altijd een rustige vlucht is, zodat er geen duw en trekwerk om aan boord te komen is. Sterker nog, we waren zo vroeg dat iedereen ook bleef zitten totdat ze vroegen of mensen nu eindelijk wilden boarden...
Al doe Air Asia er verstandig aan om de frequentie terug te gooien naar 3x per dag zodat de loads beter verspreid zitten, want met deze loadfactor moet er geld bij.

Iets over de luchthavens?
Singapore blijft een mooie luchthaven, free internetterminals. Helaas vloeistoffencontrole aan de gate zodat je niet ongesealed drinken aan boord kan nemen. Aan de andere kant, het waren schappelijke mensen van de beveiliging en waren tenminste menselijk, in tegenstelling tot de G4S of Trigion mafkezen in Nederland.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_54028388
Iemand ervaringen met ArkeFly met een 767 naar Curacao?
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:01:47 #160
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_54028533
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 10:54 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Iemand ervaringen met ArkeFly met een 767 naar Curacao?
Nog nooit met Arkefly gevlogen, maar hou maar vast rekening met vertraging
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_54028620
Maatschappij?
Scandinavian Airlines

Traject?
Sint Petersburg - Amsterdam

Vertraging?
Nee

Vriendelijk personeel?
Ja

Lekker eten?
Weet ik niet - zie verderop

Entertainment?
Geen

Algehele indruk?
Niet al te best. Ik had alleen maar roebels en flinke dorst, maar ondanks dat ik net uit Sint Petersburg kwam gevlogen, mocht ik niet met roebels betalen. In Kopenhagen moest ik overstappen, maar de overstap was zo krap, dat ik ook daar geen tijd had om evt te pinnen en wat te kopen. Vervolgens bleek in Amsterdam dat alle koffers van mensen die ook uit St.P kwamen, nog in Kopenhagen stonden. Zouden de volgende dag worden gebracht, wat uiteindelijk na 2 dagen werd...

Iets over de luchthavens?
Erg lange wachttijd op Pulkovo en vliegveld Kopenhagen is groot!
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_54028637
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 11:01 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Nog nooit met Arkefly gevlogen, maar hou maar vast rekening met vertraging
Waarom?
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:19:40 #163
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_54028871
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 11:07 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:

[..]

Waarom?
Niet om je bang te maken. Maar hun toestellen staan regelmatig stuk aan de grond, waardoor het hele schema in de soep loopt.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_54029497
Liever op de grond dan in de lucht toch?

We zitten een beetje naar reizen naar Curacao te kijken rond de voorjaarsvakantie. Alleen bij Kras.nl vliegen ze volgens mij alleen met ArkeFly. Iemand die een touroperator weet die alleen met de KLM naar Curacao vliegt?
pi_54030447
Net een optie genomen op een KLM vlucht naar Curacao.
Alle economy stoelen zaten al vol. Nu hebben we een zogenaamde "L" stoel. Wat houd dat in? Die zijn 196 euro duurder dan normale stoelen.
pi_54030469
Zelfde stoel, alleen een andere boekingsklasse en dus duurder
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_54030502
Wat zijn de extra's dan?
pi_54030653
Geen. Wat thetallguy zeg, je hebt gewoon dezelfde stoel maar dan voor een hogere prijs. Volgens mij krijg je in L wel 100% miles.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_54030668
Niks

L is gewoon een ander Economy tarief wanneer alle Y stoelen al uitverkocht zijn
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_54031274
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 11:19 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Niet om je bang te maken. Maar hun toestellen staan regelmatig stuk aan de grond, waardoor het hele schema in de soep loopt.
Het is niet zozeer dat hun toestellen vaker kapot gaan dan bij andere maatschappijen, echter als er wat gebeurd, hebben ze te weinig toestellen om de problemen op te vangen en zijn de gevolgen groter...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_54038212
Toch niet die optie met de KLM genomen. We gaan nu met Martinair (767-300). Ze vroeg of we economy of comfort class wilde vliegen. Het verschil was 49 euro per persoon. Er is geboekt voor de economy class maar ik kan het altijd nog upgraden.
Wat houd dat verschil bij Martinair in?
  Moderator vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:05:47 #172
45833 crew  Fogel
pi_54039775
Voor dat soort vragen kan je beter hier terecht: [Centraal] Vragen over vliegen #3
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_54043406
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 19:54 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Toch niet die optie met de KLM genomen. We gaan nu met Martinair (767-300). Ze vroeg of we economy of comfort class wilde vliegen. Het verschil was 49 euro per persoon. Er is geboekt voor de economy class maar ik kan het altijd nog upgraden.
Wat houd dat verschil bij Martinair in?
Volgens mij iets meer beenruimte en een dvd speler. Kan er naast zitten hoor.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 24 oktober 2007 @ 01:35:07 #174
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_54126205
Maatschappij?
Air Arabia

Traject?
Sharjah - Yerevan - Sharjah

Vliegtuig
Airbus A320

Prijs
Ik meen omgerekend om en nabij de 200 euro p.p.

Vertraging?
Nee, niet veel in elk geval

Vriendelijk personeel?
Heel behoorlijk

Lekker eten?
Ja, heb een heerlijk broodje met geroosterde groenten genomen en het was nog goed geprijsd ook.

Entertainment?
Nee, maar de vlucht duurde ook maar enkele uurtjes.

Algehele indruk?
Uitstekende maatschappij met hele interessante bestemmingen in het Midden Oosten en Azië.

Iets over de luchthavens?
Het vliegveld van Sharjah is in tegenstelling tot dat van de buren (Dubai en Abu Dhabi) een troosteloze boel. Wel lekker klein. Zvartnots, het vliegveld van Yerevan heeft een mooi nieuw gedeelte waar je als eerste aankomt. Het oude deel is een beetje troosteloos maar wel goed onderhouden. Aardig detail voor als je moet wachten voor vertrek, er is gratis wifi
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_54595736
Maatschappij?
KLM (Royal Dutch Airlines)

Traject?
Amsterdam - Hong Kong

Vliegtuig
Boeing 747-400

Load factor?
Prop vol, door staking van Air France, waren een hoop fransen overgeboekt naar deze vlucht van KLM.

Vertraging?
Keurig op tijd.

Vriendelijk personeel?
Jahoor, goed te doen.

Lekker eten?
Avond eten weet ik niet meer. Wel het ontbijt. Lekker volkoren broodje met oude kaas, even in de oven , was zo lekker dat ik er nog eentje gevraagd heb, en gekregen !

Entertainment?
Mwa, van die schermpjes boven het hoofd. Dus niks te kiezen. Dus maar afwachten welke films. Dus kreeg ik Spiderman , en Harry Potter , voor mijn kiezen. MrBean´s Holliday was wel grappig

Algehele indruk?
Helemaal vol is een vliegtuig niet echt prettig te noemen. Zeker gezien mijn lengte van 1,97. Maar goed, ik heb het overleefd.

Iets over de luchthavens?
Over Schiphol is nu wel genoeg gezegd. Hong Kong airport is wel goed te doen. Vind het wel een prettige luchthaven.
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')