Jammer genoeg heb ik aluminium velgenquote:Op zondag 13 mei 2007 23:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Haribo, als je nog eens een wieldop nodig hebt, ik heb precies zo een als op jou auto in mn garage hangen
Dit zijn de grapjes die je kunt verwachten. Zelf rijd ik in een doodnormale BMW zonder franje en ga binnenkort over op een redelijk nieuwe Mercedesquote:Op maandag 14 mei 2007 18:31 schreef Hari-Bo het volgende:
Is natuurlijk ook een site waar studentenvolk zonder geld en dan maar een verotte Golf III of een stoere BMW rijden dus veel reacties met mensen met een échte auto was ook niet te verwachten.
Dat dus. Als ik een ster wil rijden stap ik wel in een taxi. Zelfs de duitsers zelf zeggen hoe langer hoe meer dat het hem vooral over de ster op de motorkap gaat, en dat de eens vermaarde kwaliteit al jaren tot de verleden tijd behoort. Vroeger kwam je nog wel eens een oud gebakje tegen dat gewoon 7 ton had gelopen (eh, op benzine he) zonder noemenswaardige problemen. Als een benz diesel tegenwoordig de 4 ton nog haalt mag je je handjes dichtknijpen. Afgezien daarvan, de benz dealers klagen steen en been over hun imagoprobleem. Vooral foute figuren schijnen graag met een ster op de motorkap rond te rijden, aldus de bedrijfsleider van een niet nader te noemen benz dealerquote:Op zondag 13 mei 2007 23:46 schreef GizartFRL het volgende:
Beter een ster in je voorruit dan op je motorkap.
Zakenvriendje van m'n pa heeft altijd benz gereden, maar toen ie begin dit jaar een nieuwe auto uit ging zoeken, liep ie toch echt regelrecht naar de audi dealer. En erg oud was die toenmalige benz van 'm ook niet, hooguit anderhalf jaar ofzo. Nu is dat natuurlijk maar 1 exemplaar, en dat is uiteraard niet per defenitie representatief voor de gehele linie, maar verhalen als deze hoor je nogsteeds veel. Electronicaproblemen en de algehele kwaliteit van het hele spul waren de main issues. Het ding zoop ook meer olie dan een gemiddelde vrachtwagen geloof ik. Het tank-idee dat je er vroeger bij had, is al járén niet meer in ieder gevalquote:Op maandag 14 mei 2007 21:37 schreef OnlineGokker het volgende:
Tegenwoordig is de kwaliteit van Mercedes toch beter geworden? 1996-2004 was een ramp...
Goeie auto's hoor!! Maar 5 versleten in 2 jaarquote:Op zondag 13 mei 2007 22:02 schreef Hari-Bo het volgende:
Vorige auto de laatste 2 jaar;Mercedes W123 200D Mercedes W123 230E Mercedes W123 200D Mercedes W115 220D Automatic Mercedes W123 280E
"Andere pauper merken" ... De ironie in die zin, hoe stijlvol verwerkt. Fraai.quote:Op zondag 13 mei 2007 22:02 schreef Hari-Bo het volgende:
Omdat er verscheidene topics zijn over andere pauper merken, daarom maar eens een echt topic over het automerk Mercedes-Benz.
Ik kan later makkelijk mercedes betalen, nu zou ik ook zo'n mercedes in de openings post kunnen betalen maar ik heb liever een nieuwere auto inplaats eentje uit 1990.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 01:24 schreef benenjerryijs het volgende:
Altijd leuk die jongetjes die geen mercedes kunnen betalen en dan het merk af lopen te kraken..! (heb trouwens zelf geen mercedes, rij audi)
Bijna 200 pk en 470! nm. Goeie shit.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:30 schreef j22flyingdownwind het volgende:
* meldt zich
Misschien geen échte Benz meer volgens velen; maar voor mij voelt het nog wel zo: E 320 CDI.
[afbeelding]
[afbeelding]
Same here...................quote:
Geen enkele last van met de SLK.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:08 schreef UberPhreak het volgende:
is dat niet vervelend dat er steeds mensen instappen als je stopt bij een verkeerslicht?
190Dquote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:34 schreef TheThirdMark het volgende:
/rijdt Sprinter.
Pauper bus
Och, een Merc is nog steeds aardig om te zien. Maar zou er niet snel 1 prive kopen.
MIsschien een 190, maar ja. Dat is dan ook wel weer zo'n sjonnie bak.
*ben ik nu fout omdat ik die 190 wel leuk vind?*
Dat vind ik dus ook...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:54 schreef Elvander het volgende:
Die oudere modellen vind ik echt te gek.
W116 en W123, oldskool benzen dus. Zo'n klassieker zou ik graag dagelijks rijden.
Km stand? Opties/accessoires?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:31 schreef GVH het volgende:
Hier ook een E 320 cdi
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb meer met de 190E (ja een echte sjonnie)quote:
Dit is een Evo. Als je die hebt mag je in je handjes klappen. 'Mooi' spul.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:52 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Heb meer met de 190E (ja een echte sjonnie)
[afbeelding]
Staat hier in de straatquote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:06 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Dit is een Evo. Als je die hebt mag je in je handjes klappen. 'Mooi' spul.
En als je een 190E 3,2 AMG hebt dan moet je hem nooit meer verkopen!!!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:06 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Dit is een Evo. Als je die hebt mag je in je handjes klappen. 'Mooi' spul.
Pfft, dure shit.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:57 schreef Quint24 het volgende:
Ik heb 2 190E`s van Mercedes-Benz:
190E 2.0 van 1990 met een handgeschakelde 4 bak, 87KW 118PK
190E 1.8 van 1992 met een handgeschakelde 5 bak, 80KW 104PK
Straks, als ik hem zie.quote:
Dan is idd 1 op 15 op de snelweg wel realiseerbaar. Heel apart ja voor een bak met dat vermogen.quote:Gecom. verbruik 11.8 km/liter
Op de snelweg kan je met alles zuinig rijden. Een M3 rijdt op de snelweg ook 1:11 ofzo en dat is een 3.2 liter met 343 pk.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:33 schreef TheThirdMark het volgende:
1 op 15 voor een 320? Lijkt me heel stug.
Zie de post eronder.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:01 schreef yup het volgende:
[..]
Op de snelweg kan je met alles zuinig rijden. Een M3 rijdt op de snelweg ook 1:11 ofzo en dat is een 3.2 liter met 343 pk.
http://www.mobile.de/SIDDpIwLRR.REVDa5egb965TA-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1179259872A1LsearchPublicD1100CCarW-t-vctpLtt~BmPA1A1B20A1%81W-t-vCaMiMkMoQuSeUnVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100C126E17200G3%2C2%FF%A0amgBGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=1&id=11111111257440351"e:Op dinsdag 15 mei 2007 18:59 schreef Quint24 het volgende:
[..]
En als je een 190E 3,2 AMG hebt dan moet je hem nooit meer verkopen!!!
Denk dat die M3 dat niet haalt, die zit veel te hoog in de toeren. Maar die 6.7L/100km is bij stevig doorrijden gem. 140km/h. Vond ik toch best opvallend. Mss door een lage Cw waarde ofzo...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:01 schreef yup het volgende:
[..]
Op de snelweg kan je met alles zuinig rijden. Een M3 rijdt op de snelweg ook 1:11 ofzo en dat is een 3.2 liter met 343 pk.
Zeker niet. M3 heeft 6 bak.quote:Op woensdag 16 mei 2007 09:09 schreef Sloper het volgende:
[..]
Denk dat die M3 dat niet haalt, die zit veel te hoog in de toeren. Maar die 6.7L/100km is bij stevig doorrijden gem. 140km/h. Vond ik toch best opvallend. Mss door een lage Cw waarde ofzo...
verbruik buiten beb. kom 8,4 l/100kmquote:Op woensdag 16 mei 2007 10:11 schreef Sloper het volgende:
[..]
Volgens de brochure van BMW NL rij je op de snelweg toch echt 1:9...
Autotader/week 80 in 6 gang mss, maar met 120-140 rij je echt 1:9.quote:Op woensdag 16 mei 2007 10:25 schreef yup het volgende:
[..]
verbruik buiten beb. kom 8,4 l/100km
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=28674&cache=no
Je gaat mij toch niet vertellen dat je een diesel geluid mooi vindt?quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:27 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Ik heb geen mercedes.. Maar mijne wordt ooit nog een W124 E300 TD en dan een straight pipe eronder
Opdonderen..quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:02 schreef Richboy het volgende:
He, een turkentopic.
Mannn, Hoor die turbo zuigen danquote:Op woensdag 16 mei 2007 13:54 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Ik word gewoon geil van dat geluid
Check deze... http://www.youtube.com/watch?v=r2YgOWN_R5I
Het is waar he...quote:
<----- zie mijn avatar... Hoeveel Allochtonen kijken dat denk je?quote:
je bent dus een wijfquote:Op woensdag 16 mei 2007 16:40 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
<----- zie mijn avatar... Hoeveel Allochtonen kijken dat denk je?
Gezien je FoBo ben je trouwens geen Turk maar een Pool.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:40 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
<----- zie mijn avatar... Hoeveel Allochtonen kijken dat denk je?
Ja de mensenkennis is weer geniaal vandaagquote:Op woensdag 16 mei 2007 17:09 schreef Richboy het volgende:
[..]
Gezien je FoBo ben je trouwens geen Turk maar een Pool.
Heb ik een tijdje geleden te koop gezien voor 5000 duizend Euro.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:59 schreef Quint24 het volgende:
[..]
En als je een 190E 3,2 AMG hebt dan moet je hem nooit meer verkopen!!!
Wat er zo bijzonder aan is dat er dacht ik maar 250 van gebouwd zijn.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:13 schreef OnlineGokker het volgende:
[..]
http://www.mobile.de/SIDDpIwLRR.REVDa5egb965TA-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1179259872A1LsearchPublicD1100CCarW-t-vctpLtt~BmPA1A1B20A1%81W-t-vCaMiMkMoQuSeUnVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100C126E17200G3%2C2%FF%A0amgBGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=1&id=11111111257440351&
Is dat deze En wat is er precies zo bijzonder aan
De 190 serie en ook de 200 serie vind ik ook een van de mooiste mercedessenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:01 schreef DonJames het volgende:
Ik beken. Ik vind zo'n ouwe taaie 190D stiekum een puike auto. Wel een diesel graag, ik hou van diesels. Ook een automaat alsjeblieft, die past perfect bij zo'n auto. Ah, de W201 Wel jammer dat er zulk fout volk in rijdt, maar als een originele vind ik nog net kunnen.
[afbeelding]
Uit de tijd dat ze nog auto's bouwden die voor de eeuwigheid zijn gemaakt.
In Grand Tourismo 4 heb ik een 190E 2.5 16v Evolution gekocht, geen diesel maar wel rete dik en supersnelquote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:01 schreef DonJames het volgende:
Ik beken. Ik vind zo'n ouwe taaie 190D stiekum een puike auto. Wel een diesel graag, ik hou van diesels. Ook een automaat alsjeblieft, die past perfect bij zo'n auto. Ah, de W201 Wel jammer dat er zulk fout volk in rijdt, maar als een originele vind ik nog net kunnen.
[afbeelding]
Uit de tijd dat ze nog auto's bouwden die voor de eeuwigheid zijn gemaakt.
helemaal goed!!quote:Op zondag 20 mei 2007 11:04 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Kon het niet laten: de CLS 55 van me pa:
[afbeelding]
brakke autoweek-review pic.. i know
Jammer genoeg niet zoveel opties als jouw 320.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:23 schreef j22flyingdownwind het volgende:
[..]
Km stand? Opties/accessoires?
You lucky basterdquote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:42 schreef k_man het volgende:
Ah, achter zo eentje reed ik vanmiddag nog. Leuk hoor, maar toch liever de SLK. Zojuist nog heerlijk open terug gereden van cursus.
Ik bied 100 euroquote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:44 schreef T42 het volgende:
MB 280SE 1969
[afbeelding]
mijn bakkie maar ik ben er na 2 maanden niet zo blij meer (onderdelen 8x duurder dan van me vw )
me kevertje rijd veel en veel en veel leuker/lekkerder/mooier/sneller
De rode 190E heeft als opties:quote:Op donderdag 31 mei 2007 01:48 schreef bastiaan_smeding het volgende:
Die rode 190 is ook mooi.
Heb je op die 2 190's nog leuke opties zitten?
Hmmm met die ster in de grill (SEC-neus).... liever met ster op motorkap tochquote:Op donderdag 31 mei 2007 20:51 schreef otisclub het volgende:
[..]
C200 avantgarde. C350 was iets te duur Wel met command APS trouwens.
De groene is precies eentje die ik zoek. Een houten midden konsole kom je niet vaak tegenquote:Op donderdag 31 mei 2007 18:12 schreef Quint24 het volgende:
[..]
De rode 190E heeft als opties:
-elektrische schuif-kantel dak (die is lek en kapot)
-Toerenteller.
-Ledere stuurwiel
De groene 190E heeft als opties:
-een met hout ingelegd midden konsole
-A.B.S
-stuur airbag
-buiten temp. meter
-toeren teller
-elektrische antenne
-alarm
- elektrische ramen voor.
-Ledere stuurwiel
De 190E die jij hebt (2e type) heeft standaard een toerenteller.quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:12 schreef Quint24 het volgende:
[..]
De rode 190E heeft als opties:
-elektrische schuif-kantel dak (die is lek en kapot)
-Toerenteller.
-Ledere stuurwiel
De groene 190E heeft als opties:
-een met hout ingelegd midden konsole
-A.B.S
-stuur airbag
-buiten temp. meter
-toeren teller
-elektrische antenne
-alarm
- elektrische ramen voor.
-Ledere stuurwiel
Nee.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 00:51 schreef bastiaan_smeding het volgende:
[..]
De 190E die jij hebt (2e type) heeft standaard een toerenteller.
Het 1e type 190E had dit niet standaard.
Freak-alert.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 01:21 schreef bastiaan_smeding het volgende:
Waarschijnlijk had hij een 190 (met carburateur dus), maar geen 190E
Het was een 190D 2.5...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 01:21 schreef bastiaan_smeding het volgende:
Waarschijnlijk had hij een 190 (met carburateur dus), of een 190E 1.8, maar geen 190E 2.0
Absoluut. Een grijs/blauwe K1.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 01:28 schreef bastiaan_smeding het volgende:
[..]
Tsja, kan er nix aan doen.
Zie ik trouwens een Honda SS50 in jouw profiel?
Oke, dan heb je gelijk. Ik was in de veronderstelling dat het een benzine was.quote:
Gelukkig doet mijn vriendengroep daar niet moeilijk over. We zijn met z´n allen extreme autofans...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 02:11 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Absoluut. Een grijs/blauwe K1.
En ik ken het probleem van detailkennis. Ik heb het met Saabs. Komt soms nogal debiel over als ik op straat loop en vrienden vertel dat er geen originele knipperlichten op een bepaald model zitten, omdat dat jaar een zilver randje had ipv een zwart
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 02:18 schreef bastiaan_smeding het volgende:
[..]
Oke, dan heb je gelijk. Ik was in de veronderstelling dat het een benzine was.
Sowieso is een 190 geweldig natuurlijk
Ik vind die met de ster in de grill sportiever ogen vandaar. het is een compressor en geen CDI.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:42 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Hmmm met die ster in de grill (SEC-neus).... liever met ster op motorkap toch
Kompressor of CDI ?
mijn motto "voor orgineel moet je naar een museum!"quote:Op vrijdag 1 juni 2007 02:11 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Absoluut. Een grijs/blauwe K1.
En ik ken het probleem van detailkennis. Ik heb het met Saabs. Komt soms nogal debiel over als ik op straat loop en vrienden vertel dat er geen originele knipperlichten op een bepaald model zitten, omdat dat jaar een zilver randje had ipv een zwart
Mijn motto: Auto's moeten rijden, niet verstoffen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:33 schreef T42 het volgende:
[..]
mijn motto "voor orgineel moet je naar een museum!"
das mijn 2e hahaquote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:46 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Mijn motto: Auto's moeten rijden, niet verstoffen.
Die is idd wel goed.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:46 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Mijn motto: Auto's moeten rijden, niet verstoffen.
Dat is de W123 serie oftewel de E-klasse van toen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 09:55 schreef PeuRac het volgende:
Weet iemand waar ik informatie over de 200-serie kan krijgen, ik ga namelijk kijken naar een 250C uit 73, maar wil eerst kijken wat zwakke punten zijn van zo'n auto
Hij heeft het over een auto uit '73. Toen werd de W123 nog niet gebouwd.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:26 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Dat is de W123 serie oftewel de E-klasse van toen.
Zwakke plekken zijn wielschermen, dorpels, onderkant deuren, kofferbak en bijna alle modellen lekken wel wat water, maarop de bodem zitten achterin & kofferbak rubbertjes die je eruit kan halen zodat het water eruit kan.
En het is een 250C een Benzine, ga je deze op LPG zetten? Zo ja direct kleppen ruim laten afstellen, harde kleppen erin, en een soort van druppelaar dat er om de zoveel tijd een drupje olie voor de smering wordt meegenomen, want een aluminimum kop kan niet goed tegen hitte.
En ik kan het weten heb al 5X W123'ers gehad
En 1x W115 & W124
Heb eventueel een werkplaats documentatie voor je van dit type.
Je hebt gelijk is een W114/115, ik zag namelijk '78 staanquote:Op zondag 3 juni 2007 14:34 schreef bastiaan_smeding het volgende:
[..]
Hij heeft het over een auto uit '73. Toen werd de W123 nog niet gebouwd.
Het zal dan waarschijnlijk de W115 zijn
Loopt als nieuw nog zeker?quote:Op maandag 4 juni 2007 10:47 schreef keezy het volgende:
o/
Ik rij zelf in een 190D, een witte uit het jaar 1991 met 370.000 op de teller.
W201 net zo sterk als de W124, werden ze tegenwoordig maar zo sterk/betrouwbaar gemaaktquote:Op maandag 4 juni 2007 18:25 schreef keezy het volgende:
Ja, hij loopt nog als een zonnetje
3-traps automaat waarschijnlijk?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 09:16 schreef T42 het volgende:
mijne staat nu in deurne bij achten transmissie voor een volledige revisie van de automaat bak
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 09:55 schreef PeuRac het volgende:
Weet iemand waar ik informatie over de 200-serie kan krijgen, ik ga namelijk kijken naar een 250C uit 73, maar wil eerst kijken wat zwakke punten zijn van zo'n auto
4 trapsquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:40 schreef bastiaan_smeding het volgende:
[..]
3-traps automaat waarschijnlijk?
Ik vind Mercedes tofquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:42 schreef Alexxxxx het volgende:
vandaag mn mercedes-debuut gehad
Vito FTW!
Hoeft niet per se. M'n vader is zelf ook op zoek naar een nieuwe C, maar hij vond de avantgarde uiterlijk mooier maar van die ster in de neus moest hij niks hebben. Je kan ook gewoon de Avandgarde bestelllen en dan een elegance grill er achteraf op monteren.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:42 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Hmmm met die ster in de grill (SEC-neus).... liever met ster op motorkap toch
Kompressor of CDI ?
Zo een ding, in Mercedes-faptaal W211 E-klasse genoemd, is mijn dagelijkse wagen geworden voor mijn werk.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:31 schreef PrinceSL het volgende:
Gisteren een uur of wat in een Mercedes E 270 Elegance uit 2004 gereden. Wat een auto, heerlijk
Opzich wel een mooie E-Serie ja vooral met die koplampen (ik noem ze kikkerogen)quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Mooiste blijft toch de W210 hoor
Ik vind zo een ding maar lomp hoor, geef mij maar W211 als het om design gaatquote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Mooiste blijft toch de W210 hoor
Auto Union dan aka Audi dat is zalig makend, hebben altijd z'on simpel interieur maarja smaken verschillen.quote:Op zondag 29 juli 2007 12:01 schreef draaijer het volgende:
Ik heb een bloedhekel aan Mercedes. Ik vind het vinkenslag bakken.
Ik heb wel voor mijn schatje een A-Klasse gekocht. Erg handig ding
quote:Op zondag 29 juli 2007 12:21 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Auto Union dan aka Audi dat is zalig makend, hebben altijd z'on simpel interieur maarja smaken verschillen.
En dat Mercedes ooit de A-Klasse heeft durfen uitbrengen, maar gelukkig wordt deze serie verworpen.
Die rode op de afbeelding vind ik echt op een BMW lijken. Jullie zullen nu waarschijnlijk een Fatwa over me uitroepen maar ik vind dat dus echt.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:40 schreef Oosthoek het volgende:
Wát een wagen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier ben ik iets minder enthousiast over
[afbeelding]
En was ze er blij mee? De man die een autootje koopt voor z'n schatje...quote:Op zondag 29 juli 2007 12:01 schreef draaijer het volgende:
Ik heb wel voor mijn schatje een A-Klasse gekocht.
Uiteraard is ze er blij mee. Wat denk jij dan.quote:Op zondag 29 juli 2007 12:45 schreef k_man het volgende:
[..]
En was ze er blij mee? De man die een autootje koopt voor z'n schatje...
Ze zit zeker ook elke avond braaf met het eten klaar?
Ik vind het een mooie kar, vooral in die kleur.quote:
Dat is natuurlijk geen porem, en al helemaal niet met een cabrioquote:Op zondag 29 juli 2007 18:55 schreef k_man het volgende:
Er past evt. een fiets op het dak, als je de speciale dragers daarvoor koopt.
Jim Rogers (bekende beursspeculant/ beleggingsgoeroe) is als huwelijksreis de hele wereld rondgereden (>245.000km) met dit ding.quote:Op zondag 29 juli 2007 19:01 schreef k_man het volgende:
Tuurlijk is het geen porem, maar het kán wel.
Een fietsendrager achterop kan trouwens ook niet, aangezien er geen trekhaak aan de SLK kan.
Helemaal custom built.quote:Op maandag 30 juli 2007 09:17 schreef k_man het volgende:
Wheheh. Bizar ding. Hopelijk werkte het dak nog wel.
Ik heb het boek niet maar ik heb in de boekhandel stukjes eruit gelezen om te kijken of het interessant was.quote:Op maandag 30 juli 2007 14:59 schreef k_man het volgende:
Jij hebt het boek?
Jammer dat je zo ver weg woont, anders wilde ik het wel eens van je lenen.
Mooi wagenquote:Op maandag 30 juli 2007 22:29 schreef Alexxxxx het volgende:
geniaal project was dat idd!
[afbeelding]
Merk en type: Mercedes-Benz W123 coupé
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Hazeldonk
Datum: 29 juli 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Fotorit retourtje Antwerpen; fiets op het dak
De aanschaf misschien niet nee...quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 09:59 schreef mikezwet het volgende:
Ik ben wel aan het kijken naar een S400. tweede hands niet zo duur en beesten van wagens
Wegenbelasting bedoel jequote:
Valt reuze mee hoor.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:29 schreef k_man het volgende:
Verbruik vooral.
Ik vraag me altijd af wat die mensen in z'n soort bak voor werk doen enzoquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:55 schreef k_man het volgende:
Een CLS is wel gaaf, maar ook wel een enorme pornobak.
Waarom weer een 123?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Oh wat leuk, een Mercedes-rijders topic! Ik ben van een W123 via een W124 onlangs toch weer naar een W123 overgestapt. Wat een heerlijke bakken zijn dat!
Ten eerste vind ik het persoonlijk de allerallerallermooiste auto en ten tweede is het kostentechnisch een stuk interessanter (scheelt me ruim 200,- per maand).quote:
Die w124 was niet belastingvrij of wat? Ja, ik vind de w123 ook véél mooier dan z'n opvolger, alleen de w124 stationcar vind ik wel aardig, maar voor een goede belastingvrije betaal je dan wel de hoofdprijs.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:47 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ten eerste vind ik het persoonlijk de allerallerallermooiste auto en ten tweede is het kostentechnisch een stuk interessanter (scheelt me ruim 200,- per maand).
De w124 was van '91 en zou ook nooit belastingvrij worden. Jammer, want hij was nog puntgaaf en van binnen 100% smetteloos. Maar met ca. 1 op 8 (uitsluitend super) gaat de lol er snel van af...quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:52 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Die w124 was niet belastingvrij of wat? Ja, ik vind de w123 ook véél mooier dan z'n opvolger, alleen de w124 stationcar vind ik wel aardig, maar voor een goede belastingvrije betaal je dan wel de hoofdprijs.
Leuk filmpje over de c123
Ja, daar wordt je niet blij van 1 op 6 rij ik, maar dan op LPG.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
De w124 was van '91 en zou ook nooit belastingvrij worden. Jammer, want hij was nog puntgaaf en van binnen 100% smetteloos. Maar met ca. 1 op 8 (uitsluitend super) gaat de lol er snel van af...
Nah, de w124 is wat te modern voor mij. Eigenlijk zag de w123 er bij introductie al ietwat ouderwets uit, dat maakt 'm wmb nu alleen maar mooier.quote:Ik vind van de w124 de sedan juist het mooist. Van de w123 vind ik eigenlijk alle modellen erg mooi.
Mijn eerste w123 was een diesel, maar die was zo rot van onder dat ik er geen heil meer in zag. Nu rijd ik ook op LPG, en da's toch een stuk aangenamer iedere keer bij de pomp.quote:Op zondag 29 augustus 2010 00:04 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ja, daar wordt je niet blij van 1 op 6 rij ik, maar dan op LPG.
[..]
Nah, de w124 is wat te modern voor mij. Eigenlijk zag de w123 er bij introductie al ietwat ouderwets uit, dat maakt 'm wmb nu alleen maar mooier.
Ja, die van mij is ook aardig lek. Kofferbak is vochtig, dat ligt idd vaak aan het raamrubber. Sinds er het nodige aan gelast is houd ik wel m'n voeten droog tijdens buien. Het is wel een aanrader om Flashlube te laten installeren als je op LPG rijdt, vooral als je langere ritten rijdt.quote:Op zondag 29 augustus 2010 00:10 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Mijn eerste w123 was een diesel, maar die was zo rot van onder dat ik er geen heil meer in zag. Nu rijd ik ook op LPG, en da's toch een stuk aangenamer iedere keer bij de pomp.
Ik vind de w124 wel iets 'statigs' hebben, mits in goede staat en in een mooie donkere kleur. De w123 straalt echter veel meer uit. Dat chroom, de vorm, de wieldoppen, prachtig gewoon!
Heb momenteel met die heftige regen wel iedere keer m'n kofferbak blank staan, zullen de raamrubbers zijn vrees ik...
Nice topickick !quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Oh wat leuk, een Mercedes-rijders topic! Ik ben van een W123 via een W124 onlangs toch weer naar een W123 overgestapt. Wat een heerlijke bakken zijn dat!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Mij is juist verteld dat Flashlube onzinnige poppenkast is, en dat het veel beter is om eens in de week even op benzine te draaien en in de winter op benzine starten en eindigen...quote:Op zondag 29 augustus 2010 00:21 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ja, die van mij is ook aardig lek. Kofferbak is vochtig, dat ligt idd vaak aan het raamrubber. Sinds er het nodige aan gelast is houd ik wel m'n voeten droog tijdens buien. Het is wel een aanrader om Flashlube te laten installeren als je op LPG rijdt, vooral als je langere ritten rijdt.
Hoe meer chroom, hoe beter De wagens uit de eerste series vind ik dan ook het mooist, die hebben het meeste chroom en ook van binnen vind ik ze mooier door het grotere stuur en het wortelnotenhout ipv het Zebrano-hout in de laatste serie. Ik heb geen wieldoppen, dat is wel mooier maar die zouden hier waarschijnlijk gejat worden en ik ben ook wel blij met de originele kroonkurk-velgen. Originaliteit is wmb belangrijk, een w123 met van die RVS-randen rond de wielkasten vind ik geen gezicht.
Ik merk het verschil echt wel op lange afstanden, vooral snelle nachtelijke ritten van meer dan 100 km waren voorheen niet zonder gevolgen. De volgende dag was het dan maar afwachten hoe het zaakje liep, met een automaat kan dat ook nog best lastig zijn.quote:Op zondag 29 augustus 2010 00:30 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Mij is juist verteld dat Flashlube onzinnige poppenkast is, en dat het veel beter is om eens in de week even op benzine te draaien en in de winter op benzine starten en eindigen...
Die velletjes zijn wel héél lekker in de winter Ik zit op blauw leer met veel glanzend hout in de middenconsole.quote:Ik heb een zwart dashboard (zonder hout) en beige/bruine bekleding . Ook zaten er bruine berenvelletjes om de stoelen, en ik weet nog steeds niet of ik ze afgrijselijk of juist cool vind...
Wil ik ookquote:Op zaterdag 4 september 2010 14:02 schreef valek het volgende:
Heb een W126. Heb hem naar de garage gebracht om er gas in te laten installeren en ga hem vandaag ophalen. Het zijn echt heerlijke auto's.
Heb trouwens een 380s
Niet heel spannend maar toch genoeg vermogen voor mij.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:06 schreef Opa_vertelt het volgende:
Mooie wagen zeg, welke motor ligt daarin?
2004quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
1,8 liter, goh...
C180K Aut. uit 2002/04 ofzo zeker?
83 gelopen nu, verder is instappen voor achterin echt een drama en ja als je wat langer bent zit je niet zo comfortabel als voorin. Maar inderdaad prima bak. Lederen bekleding en xenonverlichting etc.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
En hoeveel heeft ie gelopen? Zijn inderdaad lekkere gebakjes, alleen jammer dat je niet fatsoenlijk op de achterbank kan zitten als volwassene in een C (ik red het iig. niet in onze station). Lopen trouwens nog prima door, 210 hebben we ermee gereden (C180K station aut 2005) en toen gas maar weer losgelaten omdat er weer verkeer opdoemde.
quote:Op zondag 29 augustus 2010 10:41 schreef DS4 het volgende:
Als bezitter van een W124 500E meld ik mijzelf ook maar even aan...
Mijn ouders hebben een seat leon en ik een C180 sportcoupé en de bagageruimte is ongeveer wel even ruim.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:24 schreef leolinedance het volgende:
Waarde Mercedes rijders, paar vraagjes van een Mercedes noob.
Ik ben aan het kijken naar een C160/C180 sportcoupe, ik heb hier een paar vragen over, hopelijk hebben jullie de antwoorden
- Lopen deze motoren goed op LPG? Mercedes staat er wel om bekend dat motoren in het verleden altijd goed liepen op LPG, is dat nogsteeds zo?
- Wanneer is de facelift doorgevoerd? Het interieur na de facelift is veel mooier dan daarvoor. Maar het prijsverschil is ook aanzienlijk. Misschien dat ik er één moet zien te vinden die van nét na de facelift is. De C160 is overigens sowieso al van na de facelift, dus > Eur 15k.
- Ik heb al gezocht maar heb het nog niet goed kunnen vinden. Hoe zou de Sportcoupe zich qua bagageruimte verhouden tot een Seat Leon (eerste model)? Niet dat ik veel mee moet nemen, maar met 2 personen naar de camping in Frankrijk met een tent en toebehoren moet geen probleem zijn
Alvast bedankt!
Nice, dank je.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:40 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben een seat leon en ik een C180 sportcoupé en de bagageruimte is ongeveer wel even ruim.
Dat zijn alleen de S-klasses maar tot de Ponton die in '53 kwam. Dat is pas halfweg de historie van luxe vervoer door Mercedes-Benz.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:47 schreef Lagrinta het volgende:
[ afbeelding ]
Audi en BMW staan hier met de bek vol tanden. De historie van MB is groter dan van welk merk ook.
Ongetwijfeld maar dat is iets anders dan goede auto's bouwen. Daarom heb ik ook niks met merken als Rolls Royce en Bentley. Het zegt me wel wat, maar het zijn meer rijdende kastelen dan auto's. En dat is een S-klasse allerminst.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:56 schreef Barcaconia het volgende:
Oneens. Voor de oorlog was er nog veel meer exorbitante luxe en afwerkingsniveau waar iedereen van droomde aanwezig. Dingen die tegenwoordig te gek voor woorden zijn zoals een half regenwoud in je auto, een V8 met 8 liter inhoud en 4 carburateurs, een geluid waar je bang van wordt, meer chroom dan je kan dromen etc.
Alles handgemaakt en een afwerking die je tegenwoordig nergens meer ziet.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de huidige generatie S-klasse ook geweldige auto's en eigenlijk alles wat ervoor geweest is ook, maar de vooroorlogse kwaliteit zie je niet snel meer tegenwoordig
Vooroorlogse Mercedessen waren ook kwalitatief al beter dan welke andere auto dan ookquote:Op zondag 12 juni 2011 14:03 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ongetwijfeld maar dat is iets anders dan goede auto's bouwen. Daarom heb ik ook niks met merken als Rolls Royce en Bentley. Het zegt me wel wat, maar het zijn meer rijdende kastelen dan auto's. En dat is een S-klasse allerminst.
Maybach kon er anders ook wat van Adler,idem dito...quote:Op zondag 12 juni 2011 14:07 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Vooroorlogse Mercedessen waren ook kwalitatief al beter dan welke andere auto dan ook
En met RR en Bentley heb ik inderdaad ook niks.
Jammer dat de laatste paar generaties onder je reet wegroesten.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:47 schreef Lagrinta het volgende:
[ afbeelding ]
Audi en BMW staan hier met de bek vol tanden. De historie van MB is groter dan van welk merk ook.
Jaren 90 Benzen, mede mogelijk gemaaktt door Jürgen Schrempp. W202, 203, 210 het merk is totaal verkwanseld.quote:Op zondag 12 juni 2011 16:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Jammer dat de laatste paar generaties onder je reet wegroesten.
Wel fijn dit topic, kunnen ze elkaar steun geven.quote:Op zondag 12 juni 2011 16:42 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Jaren 90 Benzen, mede mogelijk gemaaktt door Jürgen Schrempp. W202, 203, 210 het merk is totaal verkwanseld.
Was hij ook nog verantwoordelijk voor de pre-facelift W211? Ook zo een rampzalig model.....quote:Op zondag 12 juni 2011 16:42 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Jaren 90 Benzen, mede mogelijk gemaaktt door Jürgen Schrempp. W202, 203, 210 het merk is totaal verkwanseld.
Ik vind zoiets, of dit, toch wel behoorlijk 'veel auto' anders. Wat gruwelijk moet dat geweest zijn in die tijd.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:53 schreef Lagrinta het volgende:
Het naoorlogse tijdperk is zoveel meer auto.
Ik ben geen monteur ofzo, maar ik dacht juist dat de w210 als extreem betrouwbaar te boek stond. In elk geval de E320 CDI, check taxi's die mega veel km's maken. Mercedes erkent het probleem met roest, toch vraag ik me gezien de km's af hoe dit zich verhoudt tot andere merken. Zijn wel vaak zakenauto's die veel rijden en waarbij roest pas na lange tijd behandeld wordt. Volgens mij is Mercedes (mits goed onderhouden) ook coulant bij het herstel.quote:Op zondag 12 juni 2011 16:42 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Jaren 90 Benzen, mede mogelijk gemaaktt door Jürgen Schrempp. W202, 203, 210 het merk is totaal verkwanseld.
Schrempp is in 2005 vertrokken. De W211 pre-facelift had veel elektronicaproblemen, zeker de 2002 modellen. Maar goed, daar ben ik nog steeds bang voor bij MB.quote:Op donderdag 16 juni 2011 02:10 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Was hij ook nog verantwoordelijk voor de pre-facelift W211? Ook zo een rampzalig model.....
De motoren die gingen nog wel, alleen de bouwkwaliteit was duidelijk minder en roest is wel het bekendste probleem. Ook bij W203tjes trouwens, maar verder ook rammels en breekbare onderdelen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 03:38 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Ik ben geen monteur ofzo, maar ik dacht juist dat de w210 als extreem betrouwbaar te boek stond. In elk geval de E320 CDI, check taxi's die mega veel km's maken. Mercedes erkent het probleem met roest, toch vraag ik me gezien de km's af hoe dit zich verhoudt tot andere merken. Zijn wel vaak zakenauto's die veel rijden en waarbij roest pas na lange tijd behandeld wordt. Volgens mij is Mercedes (mits goed onderhouden) ook coulant bij het herstel.
Audi schijnt weinig last van roest te hebben. Verder zie ik alle andere auto's ook wel roesten.
Feit is wel dat de auto's die je noemt komen uit de tijd dat MB een periode flink bezuinigd heeft, inmiddels wordt er alweer veel meer geld in de ontwikkeling gestoken.
Jammer is het zeker voor een prestigieus merk als MB maar 'totaal verkwanseld' ben ik toch niet met je eens
Zou Audi minder last hebben van roest dan de andere concerngenoten (VW, Seat, Skoda)?quote:Op donderdag 16 juni 2011 03:38 schreef Chokeme het volgende:
Audi schijnt weinig last van roest te hebben.
Hebbe die ook al roestprobsquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zou Audi minder last hebben van roest dan de andere concerngenoten (VW, Seat, Skoda)?
Ja, duidelijk. Betere lak is gebruikt en Audi's zijn denk ik volbad verzinkt.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zou Audi minder last hebben van roest dan de andere concerngenoten (VW, Seat, Skoda)?
In 87 begon Audi met verzinken. Vito's drama, Sprinters idem, W203 en W210. Pure horror. Het merk wordt er niet minder mooi om, maar het is wel MB onwaardig.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:09 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Mijn oma rijdt al sinds 1991 in een Audi 80, die koetsen werden toen al volledig gegalvaniseerd. Dat ding heeft werkelijk geen spatje roest, en als ik er zo over nadenk, krijg ik het beeld van een roestige Audi maar lastig in mijn gedachte.
MB's daarentegen, kijk eens naar de eerste typen Vito's, Sprinters, C-klasse, E-klasse... zowat allemaal roesten ze wel ergens. Maar toch blijf ik fan van Mercedes-Benz
Wel een oplossing voor het zgn turkenbak-imagoquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:13 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
In 87 begon Audi met verzinken. Vito's drama, Sprinters idem, W203 en W210. Pure horror. Het merk wordt er niet minder mooi om, maar het is wel MB onwaardig.
Die lak geloof ik wel, de rest niet. Ook Audi's worden lang niet meer altijd geheel verzinkt. En andere merken binnen de VAG groep worden/werden ook verzinkt.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:09 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ja, duidelijk. Betere lak is gebruikt en Audi's zijn denk ik volbad verzinkt.
Waarom wordt er niet meer geheel verzinkt? Kostenbesparingen, betere lak? De Seat Alhambra van mn ouders vertoont roest bij de steenslagputjes. Die fabriek in Portugal heeft duidelijk minder strenge eisen dan eentje in Neckarsulm. Dat alle auto's verzinkt worden klopt, maar het gaat er ook om de manier waarop.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die lak geloof ik wel, de rest niet. Ook Audi's worden lang niet meer altijd geheel verzinkt. En andere merken binnen de VAG groep worden/werden ook verzinkt.
Meer aluminium en kunsttstof helpen uiteraard. Maar verzinken gebeurt nu voor het persen al, en dan krijg je deze bruine accenten bij lasnaden e.d.quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:06 schreef Hyperdude het volgende:
Je hoeft niet totaal te verzinken om een auto roestvrij te kunnen houden. Weegt ook iets van 30-50 kilo extra, heb ik wel eens ergens gelezen.
Bovendien zie je steeds meer aluminium en kunststoffen onderdelen; die je niet kunt/hoeft te verzinken.
Persoonlijk vind ik de W210 de meest afzichtelijke bolide die MB ooit op de markt heeft gebracht.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo'n W210 320CDI rijdt echt briljant.
Ik vind em in de folders geweldig, maar als ik ga zoeken op gaspedaal.nl krijg ik kotsneigingen. Zelfs in originele staat is het zo ontzettend ordinair en lelijk.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik de W210 de meest afzichtelijke bolide die MB ooit op de markt heeft gebracht.
Leuke auto, stond er laatst nog een in Apeldoorn te koop bij zo'n kamper aan de sleutelbloemstraat.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:29 schreef El_Liberaliste het volgende:
SL 73 AMG, daar heeft geen Turk of kamper ooit van gehoord
[ afbeelding ]
Rijdt een handje vol van rond wereldwijd.
Cool, zo'n ding is gewoon een goede belegging als je 'm met zorg onderhoudt.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 00:58 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Leuke auto, stond er laatst nog een in Apeldoorn te koop bij zo'n kamper aan de sleutelbloemstraat.
Dacht dat dat ding iets van ¤35k moest opbrengen. Ex-duitser, dat dan wel weer.
Stoort mij ook altijd. Een nieuw kenteken of een 1tje, verschrikkelijk. Ik zou een auto erom laten staan.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:40 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Cool, zo'n ding is gewoon een goede belegging als je 'm met zorg onderhoudt.
Alleen niet mooi, een nieuw NL kenteken op zo'n uber-90's auto.
Ik vind het ook pauperig staan, maar helaas zijn oude auto's uit Nederland vaker het slachtoffer van roest dan auto's uit zuidelijkere gebieden. Daarnaast zijn er relatief weinig Nederlandse oldtimers meer en worden het er natuurlijk ook nog eens steeds minder door de regeling dat een auto vanaf 1987 niet meer voor wegenbelastingvrijstelling in aanmerking komt.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:26 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Stoort mij ook altijd. Een nieuw kenteken of een 1tje, verschrikkelijk. Ik zou een auto erom laten staan.
Ja waardelooos en bovendien gaan mooie auto's ook allemaal weg uit NL. Probeer maar eens een mooie E34 te vinden. Een E34 vind je al amper nog. E39s gaan ook massal richting het oosten.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:49 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik vind het ook pauperig staan, maar helaas zijn oude auto's uit Nederland vaker het slachtoffer van roest dan auto's uit zuidelijkere gebieden. Daarnaast zijn er relatief weinig Nederlandse oldtimers meer en worden het er natuurlijk ook nog eens steeds minder door de regeling dat een auto vanaf 1987 niet meer voor wegenbelastingvrijstelling in aanmerking komt.
Dat er nu oldtimers geïmporteerd worden is dus begrijpelijk, het schijnt dat we Duitsland zo'n beetje aan het leeghalen zijn. Dat er op deze manier nog veel W123's en W124's rondrijden vind ik een positieve ontwikkeling, het overschot aan W201's vind ik dan weer erg jammer...quote:Op zondag 19 juni 2011 00:56 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ja waardelooos en bovendien gaan mooie auto's ook allemaal weg uit NL. Probeer maar eens een mooie E34 te vinden. Een E34 vind je al amper nog. E39s gaan ook massal richting het oosten.
W201 vind ik niet echt een fraaie Benz maar zeker geen Mercedes die in het verdomhoekje hoeft gezet te worden.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:59 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dat er nu oldtimers geïmporteerd worden is dus begrijpelijk, het schijnt dat we Duitsland zo'n beetje aan het leeghalen zijn. Dat er op deze manier nog veel W123's en W124's rondrijden vind ik een positieve ontwikkeling, het overschot aan W201's vind ik dan weer erg jammer...
Mee eens, maar is het je ooit opgevallen wat voor een soort volk er over het algemeen in geïmporteerde W201's rijdt...?quote:Op zondag 19 juni 2011 01:01 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
W201 vind ik niet echt een fraaie Benz maar zeker geen Mercedes die in het verdomhoekje hoeft gezet te worden.
Wel eens in Rotterdam geweest, hier rijden honderden W124's rond met nieuw kenteken rond.quote:Op zondag 19 juni 2011 01:06 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Mee eens, maar is het je ooit opgevallen wat voor een soort volk er over het algemeen in geïmporteerde W201's rijdt...?
Niet meer maar bij zijn introductie toch wel, ik heb er zelf ook 2 gehad, goede auto, wel heel klein voor meer dan 2 personenquote:Op zondag 19 juni 2011 01:01 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
W201 vind ik niet echt een fraaie Benz maar zeker geen Mercedes die in het verdomhoekje hoeft gezet te worden.
Klopt, beenruimte achterin is waardeloos.quote:Op zondag 19 juni 2011 14:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet meer maar bij zijn introductie toch wel, ik heb er zelf ook 2 gehad, goede auto, wel heel klein voor meer dan 2 personen
Heb je weleens in beide auto's gereden? Zo ja, dan zou je moeten weten dat het een verschil van dag en nacht is.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:17 schreef FalleNk810i het volgende:
Vind de W201 zo goed als hetzelfde als de W124?
De W124 is natuurlijk een stukje groter, maar ze hebben qua vormgeving inderdaad veel overeenkomsten. Toch oogt de W124 een stuk stijlvoller in mijn beleving en als het op rijcomfort aankomt, mag de W201 niet eens in de schaduw van de W124 rijden...quote:
W124 ook gehad 300TDT, echt een mooie en ook goede auto, vind ik nog steeds één van de mooiste stations ooitquote:Op zondag 19 juni 2011 19:32 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
De W124 is natuurlijk een stukje groter, maar ze hebben qua vormgeving inderdaad veel overeenkomsten. Toch oogt de W124 een stuk stijlvoller in mijn beleving en als het op rijcomfort aankomt, mag de W201 niet eens in de schaduw van de W124 rijden...
Ah okay, mja heb me er nooit in verdiept en bij een redelijk snelle blik lijkt het toch verdomd veel op elkaarquote:Op zondag 19 juni 2011 19:32 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
De W124 is natuurlijk een stukje groter, maar ze hebben qua vormgeving inderdaad veel overeenkomsten. Toch oogt de W124 een stuk stijlvoller in mijn beleving en als het op rijcomfort aankomt, mag de W201 niet eens in de schaduw van de W124 rijden...
Roccoquote:Op zondag 19 juni 2011 19:33 schreef Oom_Agent het volgende:
Mijn w140 s500 uit 1995.
[ afbeelding ]
(daarachter onder de kap staat een w126 560sel uit 1987.)
[ afbeelding ]
filmpje:
w140 s500
Nice !quote:Op zondag 19 juni 2011 19:33 schreef Oom_Agent het volgende:
Mijn w140 s500 uit 1995.
[ afbeelding ]
(daarachter onder de kap staat een w126 560sel uit 1987.)
[ afbeelding ]
filmpje:
w140 s500
quote:
Nee, eerlijk gezegd niet. Om de 7500 km ververs ik de olie en gooi ik er weer 9 liter Kroon 5w30 in en elke tankbeurt van 100 liter een flesje wynns injectiereiniger. Maar deze tanks blijven maar rijden. Mocht ik ooit iets nodig hebben, zoals een verdelerkap laatst, dan koop ik altijd op ebay.de !! Misschien ook een tip voor de andere Benzers.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:18 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Nice !
Heb je veel kosten aan die bak qua onderhoud ?
Iedere 7500km? Is dat normaalquote:Op zondag 19 juni 2011 20:26 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
[..]
Nee, eerlijk gezegd niet. Om de 7500 km ververs ik de olie en gooi ik er weer 9 liter Kroon 5w30 in en elke tankbeurt van 100 liter een flesje wynns injectiereiniger. Maar deze tanks blijven maar rijden. Mocht ik ooit iets nodig hebben, zoals een verdelerkap laatst, dan koop ik altijd op ebay.de !! Misschien ook een tip voor de andere Benzers.
http://shop.ebay.de/i.htm(...)t=See-All-Categories
In het verleden reed ik veel kleine stukjes in de stad en reed ik hooguit 10k per jaar met deze auto. De laatste tijd rijd ik vaak op de autobahn naar Keulen of Frankfurt en ververs ik de olie na 10 of 12k. Elk jaar krijgt ie een beurtje en ook gelijk nieuwe olie.quote:
En je tankt 98 of 95? Ik heb eens gelezen dat als je 98 tankt je die injectiereiniger niet nodig hebtquote:Op zondag 19 juni 2011 20:45 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
In het verleden reed ik veel kleine stukjes in de stad en reed ik hooguit 10k per jaar met deze auto. De laatste tijd rijd ik vaak op de autobahn naar Keulen of Frankfurt en ververs ik de olie na 10 of 12k. Elk jaar krijgt ie een beurtje en ook gelijk nieuwe olie.
Wat een mastodont zeg! Echt zo een Benz die niet stuk te krijgen is.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:33 schreef Oom_Agent het volgende:
Mijn w140 s500 uit 1995.
[ afbeelding ]
(daarachter onder de kap staat een w126 560sel uit 1987.)
[ afbeelding ]
filmpje:
w140 s500
Ja hoe schoner hoe beter denk ik. Ze zeggen dat je auto dan ook wat zuiniger rijdt. Maar of hij nou in 1 op 4 rijd of 1 op 5 in de stad maakt geen klap uit. Op de snelweg (110km/u) haal ik 1 op 9 maar op de autobahn zit ik gauw weer op 1 op 6 Ik tank trouwens altijd 98.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
En je tankt 98 of 95? Ik heb eens gelezen dat als je 98 tankt je die injectiereiniger niet nodig hebt
Haha ja hoor dat vaker. Bondskanselier Kohl had destijds ook een W140.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:52 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Wat een mastodont zeg! Echt zo een Benz die niet stuk te krijgen is.
Nog steeds erg geliefd onder dictators in Afrika.....
OK zelf nog nooit gebruikt, ik rij een 4.4 V8 van een iets zuidelijkere fabrikant, verbruik komt me bekend voorquote:Op zondag 19 juni 2011 20:58 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Ja hoe schoner hoe beter denk ik. Ze zeggen dat je auto dan ook wat zuiniger rijdt. Maar of hij nou in 1 op 4 rijd of 1 op 5 in de stad maakt geen klap uit. Op de snelweg (110km/u) haal ik 1 op 9 maar op de autobahn zit ik gauw weer op 1 op 6 Ik tank trouwens altijd 98.
Waarom the fuck staat er bij Video's you'll also enjoy dit:quote:Op zondag 19 juni 2011 19:33 schreef Oom_Agent het volgende:
Mijn w140 s500 uit 1995.
[ afbeelding ]
(daarachter onder de kap staat een w126 560sel uit 1987.)
[ afbeelding ]
filmpje:
w140 s500
Wanneer komen de pics. We wachten al ffies.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:38 schreef Hakki het volgende:
dacht dat deze niet bestond
heb een cls 350 uit 2004
als het goed is staat ie in mijn fobo maar weet het niet zeker, kan niet kijken door banquote:Op woensdag 22 juni 2011 20:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Wanneer komen de pics. We wachten al ffies.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:42 schreef Hakki het volgende:
[..]
als het goed is staat ie in mijn fobo maar weet het niet zeker, kan niet kijken door ban
Bedankt !! Leuk filmpje !quote:Op donderdag 23 juni 2011 02:30 schreef Lagrinta het volgende:
Een obsessie voor Mercedes-Benz leg je niet uit op een verjaardag. Het enige wat je kan doen is dit laten zien:
Ook bedankt. Prachtig zeg. Mercedes of je het nu haat of liefhebt, het merk is van zon statuur en laat niemand onberoerd. Je hebt merken als Rolls Royce en Bentley maar die hebben niet de maatschappelijke impact als MB. MB is overal en iedereen weet het.quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:02 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Bedankt !! Leuk filmpje !
Deze is ook top:
Ik vind hem ook wel mooi ja. Die van mij is smaragd zwart, wel een aparte kleur die er een beetje groenig uit ziet.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:28 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik vind de kleur van die CLS anders wel vet!
Beter dan al die grijze en zwarte auto's..
Met name de 'Engels rood' die ze hebben gehad:quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:36 schreef Lagrinta het volgende:
Mercedes heeft fantastische rode tinten gehad.
http://www.meinbenz.de/fa(...)m#Serienlackierungen
Is dat niet een beetje overdreven? Een hedendaags kenteken op een echte klassieker (met ooit een blauwe) kan ik begrijpen, maar een nieuw type of vervangen kenteken op een jaren '90 auto... boeiend. Je ziet het op het eerste gezicht niet eens.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:26 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Stoort mij ook altijd. Een nieuw kenteken of een 1tje, verschrikkelijk. Ik zou een auto erom laten staan.
Heej spamsnol, ik ga toch niet overal die brakke roestbak tegenkomen heah?quote:Op maandag 4 juli 2011 00:05 schreef junkiexp het volgende:
[TK] Wegenbelastingvrije Mercedes oldtimer met nieuwe APK en opties
Voor de liefhebbers.
Thanks Hapvisquote:Op maandag 4 juli 2011 00:32 schreef PiRANiA het volgende:
Dit is nu een reeks. Bij het openen van een nieuw topic worden de volgers automatisch meegenomen .
Nee hoor, niet overalquote:Op maandag 4 juli 2011 11:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heej spamsnol, ik ga toch niet overal die brakke roestbak tegenkomen heah?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |