abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 12 mei 2007 @ 22:51:25 #1
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_49315491
De winnaars zijn bekend

Maar allereerst willen we de deelnemers bedanken voor de tijd die zij in het speurwerk hebben gestoken Alle antwoorden waren wel ergens te vinden, maar je moest er wel net achterkomen wáár. Dat kostte tijd en doorzettingsvermogen en slechts vier dappere ESF-adepten waren taai genoeg om door te zetten!
Vier inzendingen dus. Teleurstellend? Ja, enerzijds wel. Anderzijds ook te verwachten, want zoals gezegd: de quiz was geen makkie.

En dan nu…. Enkele algemene opmerkingen over de quiz

-Vraag 12 bracht nogal wat verwarring. Was het een strikvraag, en bedoelden we de op Aruba geboren Dave Benton die ooit voor Estland won? Nee, we bedoelden ‘gewoon’ Teach-In. Maar we rekenen beide antwoorden goed.
-Vraag 24 bleek niet eenduidig te beantwoorden. Het aantal La’s is op de singel weer anders dan in de versie van het optreden. Bovendien kun je het achtergrondkoor al dan niet meetellen. Kortom: We laten hem onbeslist.
-Vraag 29 vermeldt heel duidelijk: zet van heden naar verleden in de goede volgorde. Slechts één kandidaat had dit gedaan. De anderen hadden de volgorde omgekeerd. We zijn streng! Die antwoorden zijn fout gerekend.

Eindelijk dan…de winnaars!

Sportfreak en Liejannuh hadden allebei twee fouten! Daarmee delen ze de eerste plaats. Sportfreak heeft, crew-zijnde, aangegeven niet mee te dingen naar een prijs.

Liejannuh mag zich dus de winnaar noemen van De Enige Echte Officiële FOK! Songfestival Quiz!!

Sportfreak: alle lof voor je mooie inzending!

Inzenders SCH en Malahide hadden beiden drie fouten. Allebei hadden jullie een geweldig lied bedacht bij de bonusvraag. SCH een heus FOK!-lied en Malahide een lied met een aantal ESF-titels erin verwerkt. Tja, wat nu? Gelukkig biedt mierenneuken uitkomst! SCH, je mocht tot slechts vijf regels bij de beginregel verzinnen. Foei!
Daarmee roepen we Malahide uit tot runner up. Gefeliciteerd!
SCH, niet getreurd, je staat weldegelijk op het erepodium. De derde plaats is voor jou!

Jullie winnen allemaal een prachtig, exclusief, gloednieuw FOK!-T shirt. Een collectorsitem Geef dus snel je adres en maat (S/M/L/XL) door aan Duderinnetje of Nuongirl.

Overzicht:

* SCH
Fouten:
Vraag 13
Vraag 29
Vraag 34

Bonusvraag:
You've got to FOK!

Al the people of world - all together hand in hand
doe met ons mee, doe alsof je elkaar kent

We love each other, we sing it proud
Van zo'n zinnetje krijg ik het benauwd

We are a community, we are as one
Wat je met gemeenschap al niet allemaal kan

We have an eF, an Oo, an Kee
Dus zing maar met ons mee
In de Nederlands taal
klinkt FOK errug normaal
Zet je het in 't Engels om
Staat het ineens wat stom
om niet te zeggen erg banaal

Maar dat maak niet uit, het is een grote grap
Wij fokken ons suf, we vormen een gemeenschap
We zijn met steeds meer, we are more and more
That's why, daarom: zingen wij in koor

Je mag fokken, fokken, zoveel je kan
Maar liefst geen vieze woorden, want dan krijg je een ban.

You've got to fok, you - 've got to fok you 've got to fok fok fok
We have an eF, an Oo, an Kee
Dus zing maar met ons mee

You've got to fok, you - 've got to fok you 've got to fok fok fok
We have an eF, an Oo, an Kee
Dus zing maar met ons mee


*Sportfreak
Fouten:
Vraag 20
Vraag 29

Bonusvraag:
Hallelujah, Ding a dong
Het veel te lang geleden, veel te lang geleden,
Dat Nederland het eens won.
Maar toch doen we ieder jaar weer mee.
En klagen dan na afloop steen en been.


* Malahide
Fouten:
Vraag 25
Vraag 29
Vraag 30

Bonusvraag:
Hallelujah, Ding a Dong
Ik Hou Van Jou dus Sing Me A Song
Jij en Ik - dat zongen al zo velen
Voor twaalf punten Wil Ik Alles Met Je Delen


*Liejannuh
Fouten:
Vraag 20
Vraag 31

Bonusvraag:
Hallelujah, Ding-a Dong/
Ik heb een ingeklapte long
Maar met jouw misvormde kin
Blaas jij hem weer nieuw leven in
Hallelujah, ding-a-dong



De juiste antwoorden:

1. Wanneer vond het eerste Eurovisie Songfestival plaats? Noem datum en jaartal.
-24 mei 1956

2. Hoeveel deelnemers telde de eerste editie en welk land won?
-Zeven deelnemers, Zwitserland won

3. Noem drie landen die wel mee mogen doen, maar het nooit deden?
-Algerije, Egypte, San Marino, Tunesië, Vaticaanstad, Liechtenstein, Libië, Libanon, Jordanië

4. Hoeveel muzikale uitvoerders mogen er volgens de reglementen tegelijk op het podium staan?
-Maximaal zes

5. In welk jaar won Dana International met 'Viva La Diva' het
Eurovisie Songfestival?
-1998

6. Hoe heet zij in werkelijkheid?
-Sharon Cohen

7. Uit welk winnend Nederlands Songfestivallied komt de volgende tekst?
Wachten tot je mee mag doen / Het duurt misschien wel even / Maar voor iedereen is er een paardje bij
-De Mallemolen (1977, Heddy Lester)

8. Je ziet hieronder drie presentatieduo’s. Noem de bijbehorende namen en jaartallen.



-Maria Yefrosinina en Pavlo Shylko (2005), Marie N & Renars Kaupers (2003), Michelle Rocca & Pat Kenny (1988)

9. Johnny Logan won namens Ierland tweemaal en schreef eenmaal een winnend nummer dat door iemand anders werd vertolkt. Welke drie liedjes betreft het en wanneer deden ze mee?
-What's Another Year (1980), Hold Me Now(1987) en Why Me (1992, gezongen door Linda Martin)

10. Bij wie horen de volgende liedjes?
1. J’Aime la Vie
2. Ik Wil Alles Met Je Delen
3. Rechtop In de Wind
4. Bien Plus Fort
-Sandra Kim, Maywood, Marcha (Marga Bult), Tereza

11. Edsilia doet voor de tweede maal mee . Wat was de titel van de song waarmee ze voor het eerst meedeed ?
-Hemel en Aarde

12. Wanneer won er voor het laatste een Nederlandse deelnemer en hoe heette die?
1975 Teach-In (met Ding-a-Dong)

13. Welke twee Nederlandse deelnemers in de geschiedenis van het ESF scoorden zéro points en wanneer was dat?
-De Spelbrekers, 1962 (met Katinka) en Annie Palmen, 1963 (met Een Speeldoos)

14. De Engelstalige versie van Ding-a-Dong wordt internationaal een hit. Welke plaats bereikte het nummer in de Britse hitparade?
-De 13de

15. Corry Brokken presenteerde eenmaal het songfestival, wanneer was dit?
-1976

16. Over welke songfestivalwinnaar gaat de volgende tekst?
Hij groeide op in een slot, met zijn ouders en broers John (1931-2006) en Manfred (1943). Deze zanger heeft muziek gestudeerd in Salzburg. Van 1964 tot 1989 was hij getrouwd met een oud-fotomodel dat Erika heet. Uit dit huwelijk heeft hij twee kinderen, John (1964) en Jenny (1967). Buiten dit huwelijk heeft hij in ieder geval nog twee buitenechtelijke dochters, Sonja en Gloria.
-Udo Jürgens (winnaar 1966, Merci Chérie)

17. Wat was er absoluut uniek aan het songfestival van 1969?
-Er waren maar liefst vier winnaars: Spanje, Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Zij hadden een gelijk aantal punten. Het reglement werd hierna aangepast zodat dit niet meer zou voorvallen.

18. Welke ramp gebeurde er op de dag dat het Songfestival plaatsvond in 2000?
-De vuurwerkramp in Enschede

19. Dana International heeft een naamgenoot die het songfestival eens won. Over welke andere Dana hebben we het?
-Dana Rosemary Scallon (deed in 1970 mee voor Ierland en won met All Kinds of Everything.

20. Frizzle Sizzle deed in 1986 mee met Alles Heeft Ritme. \Hoe luiden de voornamen van de dames?
-Marjon, Mandy, Laura, Karin

21. Wie is dit, welk nummer zong zij en op welke plaats bracht het haar?

- Niamh Kavanagh , In Your Eyes, eerste plaats (1993, voor Ierland)

22. Welke zingende politieagent kwam na het songfestival in opspraak omdat hij handtastelijk zou zijn?
-Franklin Brown (1996, met Maxime, De Eerste Keer)

23. Hoe oud was Sandra Kim toen ze meedeed, en hoe oud dáchten we dat ze was?
-13,5, terwijl ze had opgegeven dat ze 15 was.

24. Hoe vaak komt 'La' voor in het Spaanse nummer La La La?
-138 keer [Dude: Niet te controleren. Onbeslist]

25. In 1988 deed een toen nog jonge zangeres mee die later een wereldster zou worden. Met het liedje Ne Partez Pas Sans Moi behaalde ze 137 punten en won ze. Wie was zij en voor welk land kwam zij uit?
-Celine Dion, Zwitserland

26. De volgende tekst is een vertaling van een couplet van een winnend liedje. Welk liedje?
Kom op iedereen, zing mee
En voel de kracht van een lied
Kom op iedereen, voel de vonk
Die altijd in onze harten is
Kom op iedereen en laat je gaan
Beleef het moment, hier en nu
Kom op iedereen, want hier is een kans,
Om je licht te voelen en te lachen en dansen
- Everybody (door Tanel Padar, Dave Benton & 2XL , namens Estland in 2001)
Come on, everybody let’s sing along
And feel the power of a song
Come on, everybody let’s feel the spark
That always stays within our hearts
Come on, everybody and let it out
Live the moment here and now
Come on, everybody cause here’s a chance
To feel so light, to laugh and dance


27. Welke onnavolgbare Nederlandse TV-commentator van het Songfestival overleed vorig jaar?
-Willem van Beusekom. Hij voorzag de uitzendingen van het ESF vanaf 1987 van commentaar en overleed in 2006 op 59-jarige leeftijd.

28. Over welke Nederlandse Eurovisie-deelnemer of -deelneemster gaat de volgende tekst?
Eind jaren negentig beschuldigt een roddeljournalist hem/haar van mishandeling. Op het vliegveld van Nice zou hij/zij klappen aan de journalist hebben uitgedeeld. Een getuige verklaart dat hij/zij ‘stomdronken’ was ten tijde van het akkefietje. Dit was overigens des te genanter omdat Prins Maurits en prinses Marilene tot het reisgezelschap behoorden en beledigende taal toegediend zouden hebben gekregen.
-Gerard Joling. Dit voorval zou in 1999 hebben plaatsgehad.

29. Zet in de juiste volgorde van heden naar verleden:
Massiel, Carola, Milk & Honey, Teddy Scholten, Lordi, ABBA, Charlotte Nilsson, Brotherhood of Man
-Allemaal winnaars: Lordi (2006), Charlotte Nilsson (1999), Carola (1991), Milk & Honey (1979), Brotherhood of Man (1976), ABBA (1974), Massiel (1968), Teddy Scholten (1959)

30. Vanaf 2003 wordt er ook een Eurovisiesongfestival voor kinderen gehouden genaamd Junior Eurovisiesongfestival. Hoeveel landen deden mee aan de eerste editie in Kopenhagen en wie won voor welk land?
- Er deden 16 landen mee. De winnaar werd Dino uit Kroatië (met Ti si moja prva ljubav)

31. “He, Sjakki, do you want my mobile number now, or after the twelve points?" Welk telefoonnummer gaf Paul de Leeuw vorig jaar door aan de Griekse presentator Sakis Rouvas?
-00 31 624 744 432 10

32. Wat stond er op het kaartje dat de Belgische Yasmine in handen had toen zij de punten namens haar land voorlas?
-‘We love Kate Ryan’

33. Aan welke landen kende België in 2006 respectievelijk 12, 10 en 8 punten toe?
-Armenië, Finland, Turkije

34. En aan welke landen kende Nederland in datzelfde jaar respectievelijk 1,2 en 3 punten toe?
-Rusland, Polen, Ierland

35. Elk organiserend land maakt zijn eigen Songfestival-logo. Hieronder drie stuks. Van welk jaar zijn ze?






-2002 (Estland), 2006 (Griekenland), 1976 (Nederland)


Bonusvraag: Schrijf hier het refrein van jouw winnende liedje, die grote hit, die het eindelijk voor Nederland gaat doen en ons land weer in de Eurovisie-spotlight zet! De eerste zin staat vast. Daarna mag je er tot vijf regels extra bij schrijven. Je mag kiezen tussen een Nederlandse of een Engelse versie.
Hallelujah, Ding-a Dong/
[…]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_49316078


T-shirt zo groot mogelijk
pi_49320402
Ik ben er helemaal stil van!

Ik heb gewonnen!!!

Eerlijkheid dwingt mij om te zeggen dat ik verschillende vragen gegoogled heb en dat ik het beschamend vind dat ik Marjon van Frizzle Sizzle Marion heb genoemd!
De telefoonnummervraag van Paul de Leeuw wist ik echt niet.

Tof man!
  zondag 13 mei 2007 @ 01:14:20 #4
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_49320584
quote:
Op zondag 13 mei 2007 01:07 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben er helemaal stil van!

Ik heb gewonnen!!!

Eerlijkheid dwingt mij om te zeggen dat ik verschillende vragen gegoogled heb en dat ik het beschamend vind dat ik Marjon van Frizzle Sizzle Marion heb genoemd!
De telefoonnummervraag van Paul de Leeuw wist ik echt niet.

Tof man!
Maar googlen is toch geen schande? Dat mocht onbeschaamd hoor!

En je hebt het bijzonder goed gedaan. Eén van je twee (!) fouten is een naam verkeerd spellen... niks om je voor te schamen!

Gefeliciteerd
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_49320858
quote:
Op zondag 13 mei 2007 01:14 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Maar googlen is toch geen schande? Dat mocht onbeschaamd hoor!

En je hebt het bijzonder goed gedaan. Eén van je twee (!) fouten is een naam verkeerd spellen... niks om je voor te schamen!

Gefeliciteerd
Dat is ook weer zo! Ik heb veel lol gehad met het invullen en ik heb gistermiddag nog fijn een paar collega's van hun werk gehouden om mijn te helpen een songtekst te verzinnen dank je wel Cees!.

En dank je wel!
  zondag 13 mei 2007 @ 01:29:27 #6
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_49320952
Gefeliciteerd
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  zondag 13 mei 2007 @ 02:48:57 #7
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_49322335
Jippie . Fouten gemaakt door niet goed te lezen, dom dom dom. Maar runner up is ook mooi, kijk maar naar Ukraine . Ik vond de quiz fantastisch, veel speurwerk maar als je de juiste sites weet te vinden kom je een heel end. Thanks, volgend jaar weer?

En wat t-shirt betreft sluit ik me bij SCH aan...
You cheated on me with choreography.
  Voormalig Sport Koningin zondag 13 mei 2007 @ 08:58:36 #8
35237 Nuongirl
pi_49323678
Gefliciteerd
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 mei 2007 @ 09:51:28 #9
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_49324021
Gefeli
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 13 mei 2007 @ 10:48:24 #10
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  maandag 14 mei 2007 @ 21:46:33 #11
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_49380621
Winnaars, PM of mail jullie adres+maat eens!

Van Malahide reeds binnen
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 14 mei 2007 @ 22:07:12 #12
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_49381757
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:46 schreef Duderinnetje het volgende:
Winnaars, PM of mail jullie adres+maat eens!

Van Malahide reeds binnen
En ff laten weten of het M of V is, dat haal ik niet altijd uit de username

En van harte allemaal
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')