abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:45:11 #1
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_49312586
DEELTJE 3!

ps. Zwartgedrukt is geweest.


01 Bosnië-Herzegovina: Marija Sestic - Rijeka bez imena

02 Spanje: d'Nash - I love you mi vida
03 Wit-Rusland: Koldun - Work your magic
04 Ierland: Dervish- They can't stop the spring
05 Finland: Hanna Pakarinen - Leave me alone
06 VJR Macedonië: Karolina Goceva - Mojot svet
07 Slovenië: Alenka Gotar - Cvet z Juga
08 Hongarije: Magdi Rüzsa - Unsubstantial Blues
09 Litouwen: 4 Fun - Love or Leave
10 Griekenland: Sarbel - Yassou Maria
11 Georgië: Sopho - Visionary Dream
12 Zweden: The Ark - The worrying kind
13 Frankrijk: Les Fatals Picards - L'amour à la française
14 Letland: Bonaparti.lv - Questa notte
15 Rusland: Serebro - Song #1
16 Duitsland: Roger Cicero - Frauen regier'n die Welt
17 Servië: Marija ¦erifović – Molitva
18 Oekraïne: Verka Serduchka - Dancing Lasha Tumbai
19 Groot-Brittanië:: Scooch - Flying the flag for you
20 Roemenië: Todomondo - Liubi, Liubi, I Love You
21 Bulgarije: Elitsa & Stoyan - Water
22 Turkije: Kenan Doğulu -Shake It Up Shekerim
23 Armenië: Hayko - Anytime you need
24 Moldavië: Natalia Barbu - Fight

Uitgebreid:
quote:
1. BOSNIË-HERZEGOVINA

Maria Sestic met Rijeka bez imena. Zo, drie uur en tien minuten te gaan. Een monsterzit. En mooie Maria trekt direct alle registers open: violen schallen, tranen druppen. Kortom: een dramatische opening. Maar wel errug ouderwets en geijkt.

2. SPANJE

D’Nash met I love you mi vida. Nadat de Spaanse dames jarenlang faalden, gooit Madrid nu een boy-band in de strijd. Vier föhn-hoofden, suggestieve heupbewegingen en een flamenco-gitaartje. Misschien dat Geer hier de kracht voor heeft, wij even niet.

3. WIT-RUSLAND

Koldun met Work your Magic. Tsja. Welke echte vent schrijft over zichzelf: ‘mijn moeder wilde een dochter die op prinses Diana leek, nu heeft zij een zoon die kan doorgaan voor de prinses’. Mijn hemel. Zijn muziek is in elk geval steviger dan zijn softe manieren.

4. IERLAND

Dervish met They cant stop the spring. In reactie op Lordi zou een ‘gewone’ act dit jaar wel eens kunnen winnen. En dan maakt Dervish kans. Traditionele Ierse muziek vol energie en met inhoud. Nadeel: zangeres Cathy Jordan ziet er in haar Wehkampfluweeltje wel erg braaf uit.

5. FINLAND

Hanna met Leave me alone. De persconferenties van deze zwijgzame stotterende voormalige vorkheftruck-chauffeuse waren tenenkrommend. Ja, nee, weetniet, euhhhhh, waren haar meest opmerkelijke ontboezemingen. Maar deze Finse Kelly Clarkson kan op het podium wel goed uit de voeten. Lekkere rock.

6. MACEDONIË

Karolina met Mojot Svet. Hét bewijs. Saai, onbestemd. Gaaaap. Is alleen maar doorgekomen vanwege de goedgezinde bellende buren. Tijd om een hele cake te bakken dus.

7. SLOVENIË

Alenka Gotar met Cvet z juga. Kitscherige pop-opera met een vleugje etno-klanken. Modelbarbie Alenka weet precies wat ze in het oosten mooi vinden en waar we in het westen onze schouders over ophalen.

8. HONGARIJE

Magdi Ruzsa met Unsubstantial blues. Fraaie rauwe stem. Maar een podium-act om van te griezelen. Met een koffer in haar hand en op blote voeten treurt Magdi onder een bushalte van bordkarton. Please woman, teveel palinka gedronken?

9. LITOUWEN

The 4fun met Love or leave. Hoezo fun? Zangeres Julija Ritcik klinkt alsof ze net bij de psychiater vandaan komt. Wat een prozac-sound. Eenzaamheid, faalangst, gebroken harten en zwakte. Ze bezingt het allemaal. Tijd dus voor een gezellig glas om de stemming op te krikken.

10. GRIEKENLAND

Sarbel met Yassou Maria. Wie Sarbel alles ziet losschudden in zijn sirtaki-shuffle krijgt gelijk het Neckermanngevoel. Zon, zee, souvlaki en retsina. Jammie. Maar muzikaal heeft deze mediterrane surprise de diepgang van een surfplank. Helaas, we hadden wel weer zin gehad in Athene.

11. GEORGIË

Sopho met Visionary dream. Ook wij maken wel eens fouten. Sportief als we zijn gaan we door het stof: mea culpa! Sopho lijkt niet op een Teletubbie. Zodra ze op het podium staat betovert deze prachtige zangeres de zaal met haar breekbare stem. Terechte finaliste.

12. ZWEDEN

The Ark met The worrying kind. Hahahaa. Humor. Net als de Scissor Sisters een retro-parodie. Alleen nu herkennen we Mud, Sweet en Slade co. Al mist de strakgebroekte zanger Ola Salo wel het bijpassende borsthaar. Verder niets mis mee.

13. FRANKRIJK

Les Fatals Picards met Lamour à la Francaise. Eindelijk. Na alle mislukte Celine Dion-klonen durft Frankrijk nu een eigentijdse feest- en gitaarband te sturen. Wat een verademing. Mag hoog eindigen, deze aanstekelijke melodie. Wel jammer van dat iele stemgeluid van de zanger.

14. LETLAND

Bonaparti. Iv met Questa Notte. De Baltische variant op Il Divo. Bombastische opera meets Songfestival-pop. Voor de liefhebber. Anders: een zapmoment.

15. RUSLAND

Serebro met Song #1. Warrig haar, zware make-up, semi-geile en -ongeïnteresseerde blik en een stampend tempo. Doet t.A.T.u. soms weer mee aan het Songfestival? Het lijkt er wel op. En zij eindigden in 2003 op de derde plaats. Dus wie weet wat Serebro vanavond gaat doen.

16. DUITSLAND

Roger Cicero met Frauen regiern die Welt. Roger Cicero klinkt als een kruising tussen Jamiroquai en een zwoele nachtclubzanger. Kortom: funky, jazzy en soms heerlijk nostalgisch. De vraag is of deze verrassing tot zijn recht komt op het Eurovisiepodium.

17. SERVIË

Marija Serifovic met Molitva. Genade! Zelfs Amelie Mauresmo zou op de loop gaan van deze potteuze zangeres met het voorkomen van een gedrogeerde kogelstootster. En: zouden ze er in Belgrado opgewonden van raken dat ze zich laat betasten door lipstick-lesbos? Hoe dan ook: ze kan wel zingen.

18. OEKRAÏNE

Verka Serduchka met Dancing lasha tumbai. Grote genade. Een travestietensmurf uit Kiev. Bijna net zo stijlvol als Bon en Viool in een realityshow? Maar ja: plat valt op en zal dus wel scoren. Zeker omdat dat bloedirritante riedeltje in je kop blijft hangen.

19. GROOT BRITTANNIË

Scooch met Flying the flag. Ach gut. Wat sneu. Tussen welke schuifdeuren is dit onnozele kwartet vandaan geplukt? Een stewardessenpersiflage is al minstens drie decennia niet meer leuk! Nul punten voor deze gangpadsloeries en tijd om bitterballen te maken.

20. ROEMENIË

Todomondo met Liubi, liubi, I love you. Koko Petalo zou trots zijn op deze liefdesverklaring met een ritmisch zigeunersausje. Aangezien Roemenië wel erg veel buren heeft, gaat de waarschuwing nu alvast uit. Vriendjespolitiek!

21. BULGARIJE

Elitsa Stoyan met Voda. Veel getrommel, weinig wol. Nog één keer dan: hier had Edsilia moeten staan.

22. TURKIJE

Kenan Dogulu met Shake it up. Smakelijk ogend Bosporushapje opgediend in gelikte kleding en een up-tempo popsausje met folklore-sound. Aardige middenmoter.

23. ARMENIË

Hayko met Anytime you need. Pfffff. Het einde komt in zicht. En dat is maar goed ook: het doorzit-alarm gaat af. En die smachtende Hayko maakt het er niet beter op. Wat een theatrale ellende.

24. MOLDAVIË

Natalie Barbu met Fight. Gut. Heeft Christine le Duc soms net een filiaal geopend in Moldavië? Natalie verwart sexy met plat. Haar grijp-me-snel-en-overal-uitstraling leidt af van de dramatische zware Balkanrock.


[ Bericht 0% gewijzigd door Drumpie op 12-05-2007 21:51:42 ]
pi_49312591
Zo, alweer bijna op de helft
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:45:32 #3
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_49312596
Ricky Martin.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:45:34 #4
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_49312598
Het was leuk tot hij zijn bek opentrok ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator zaterdag 12 mei 2007 @ 21:45:36 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_49312599
Wat een rotstem heeft die gast.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:45:42 #7
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_49312609
Hoe cliché, dit.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:45:51 #9
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_49312613
Shake it up shake it up. Turkije heeft ook al iets met Shake it
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_49312614
Wat een kut stem

En nogal gejat van Turkije die meiden enzo
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:45:52 #11
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_49312616
Zijn dat de danseressen van Edsilia?
Wie dit leest is gek
pi_49312622
Het is vrijwel allemaal kut tot nu toe.
pi_49312624
Dat vestje is van de H&M?
pi_49312625
Hi, i'm from greech - TSJEO!-.. ben verkoude
Noorwegen? Ja! Maria Mena, Elvira Nikolaisen, Marit Larsen... *zucht* :)
pi_49312630
LMAO.. Wat deed hij nou?
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:46:16 #16
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49312631
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:45 schreef Sjowhan het volgende:
Ricky Martin-cloon. Jammer
een slechte kloon ook nog....

had hij niet beter kunnen playbacken?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:46:18 #17
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_49312633
Maar zometeen...

GEORGIË

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:46:19 #18
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_49312634
Griekenland begint tenminste vrolijk. Je bent ten minste gelijk weer wakkeer na het vorige liedje
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_49312638
Dit is best grappig van de Grieken maar ze hadden misschien iemand moeten nemen die wel kan dansen

En zijn stem is ook niet echt je van het
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_49312645
Doe mij dan maar de echte Ricky, geen cloon please.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:46:31 #21
79550 Ymke
your ghost
pi_49312646
Pompompom , mompel mee
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  † In Memoriam † zaterdag 12 mei 2007 @ 21:46:32 #22
43556 miss_dynastie
pi_49312647
Geluid uit en alleen ff kijken
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:46:33 #23
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:46:34 #24
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_49312650
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:44 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Als je de laatste jaren terugkijkt stemt Nederland echt bijna nooit op Zweden
Was ook maar een voorbeeld .

Gaat er meer om dat je met een echt goed nummer gewóón bij die beste 10 had gezeten.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_49312651
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:45 schreef Asskicker14 het volgende:
Ricky Martin.
Wannabe misschien... zullen het maar steken op de verschillende tonaliteit in oosterse muziek
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')