abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 12 mei 2007 @ 11:50:50 #1
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_49295945
We mogen weer !

01 Bosnië-Herzegovina: Marija Sestic - Rijeka bez imena
02 Spanje: d'Nash - I love you mi vida
03 Wit-Rusland: Koldun - Work your magic
04 Ierland: Dervish- They can't stop the spring
05 Finland: Hanna Pakarinen - Leave me alone
06 VJR Macedonië: Karolina Goceva - Mojot svet
07 Slovenië: Alenka Gotar - Cvet z Juga
08 Hongarije: Magdi Rüzsa - Unsubstantial Blues
09 Litouwen: 4 Fun - Love or Leave
10 Griekenland: Sarbel - Yassou Maria
11 Georgië: Sopho - Visionary Dream
12 Zweden: The Ark - The worrying kind
13 Frankrijk: Les Fatals Picards - L'amour à la française
14 Letland: Bonaparti.lv - Questa notte
15 Rusland: Serebro - Song #1
16 Duitsland: Roger Cicero - Frauen regier'n die Welt
17 Servië: Marija ¦erifović – Molitva
18 Oekraïne: Verka Serduchka - Dancing Lasha Tumbai
19 Groot-Brittanië:: Scooch - Flying the flag for you
20 Roemenië: Todomondo - Liubi, Liubi, I Love You
21 Bulgarije: Elitsa & Stoyan - Water
22 Turkije: Kenan Doğulu -Shake It Up Shekerim
23 Armenië: Hayko - Anytime you need
24 Moldavië: Natalia Barbu - Fight

Uitgebreid:
quote:
1. BOSNIË-HERZEGOVINA

Maria Sestic met Rijeka bez imena. Zo, drie uur en tien minuten te gaan. Een monsterzit. En mooie Maria trekt direct alle registers open: violen schallen, tranen druppen. Kortom: een dramatische opening. Maar wel errug ouderwets en geijkt.

2. SPANJE

D’Nash met I love you mi vida. Nadat de Spaanse dames jarenlang faalden, gooit Madrid nu een boy-band in de strijd. Vier föhn-hoofden, suggestieve heupbewegingen en een flamenco-gitaartje. Misschien dat Geer hier de kracht voor heeft, wij even niet.

3. WIT-RUSLAND

Koldun met Work your Magic. Tsja. Welke echte vent schrijft over zichzelf: ‘mijn moeder wilde een dochter die op prinses Diana leek, nu heeft zij een zoon die kan doorgaan voor de prinses’. Mijn hemel. Zijn muziek is in elk geval steviger dan zijn softe manieren.

4. IERLAND

Dervish met They cant stop the spring. In reactie op Lordi zou een ‘gewone’ act dit jaar wel eens kunnen winnen. En dan maakt Dervish kans. Traditionele Ierse muziek vol energie en met inhoud. Nadeel: zangeres Cathy Jordan ziet er in haar Wehkampfluweeltje wel erg braaf uit.

5. FINLAND

Hanna met Leave me alone. De persconferenties van deze zwijgzame stotterende voormalige vorkheftruck-chauffeuse waren tenenkrommend. Ja, nee, weetniet, euhhhhh, waren haar meest opmerkelijke ontboezemingen. Maar deze Finse Kelly Clarkson kan op het podium wel goed uit de voeten. Lekkere rock.

6. MACEDONIË

Karolina met Mojot Svet. Hét bewijs. Saai, onbestemd. Gaaaap. Is alleen maar doorgekomen vanwege de goedgezinde bellende buren. Tijd om een hele cake te bakken dus.

7. SLOVENIË

Alenka Gotar met Cvet z juga. Kitscherige pop-opera met een vleugje etno-klanken. Modelbarbie Alenka weet precies wat ze in het oosten mooi vinden en waar we in het westen onze schouders over ophalen.

8. HONGARIJE

Magdi Ruzsa met Unsubstantial blues. Fraaie rauwe stem. Maar een podium-act om van te griezelen. Met een koffer in haar hand en op blote voeten treurt Magdi onder een bushalte van bordkarton. Please woman, teveel palinka gedronken?

9. LITOUWEN

The 4fun met Love or leave. Hoezo fun? Zangeres Julija Ritcik klinkt alsof ze net bij de psychiater vandaan komt. Wat een prozac-sound. Eenzaamheid, faalangst, gebroken harten en zwakte. Ze bezingt het allemaal. Tijd dus voor een gezellig glas om de stemming op te krikken.

10. GRIEKENLAND

Sarbel met Yassou Maria. Wie Sarbel alles ziet losschudden in zijn sirtaki-shuffle krijgt gelijk het Neckermanngevoel. Zon, zee, souvlaki en retsina. Jammie. Maar muzikaal heeft deze mediterrane surprise de diepgang van een surfplank. Helaas, we hadden wel weer zin gehad in Athene.

11. GEORGIË

Sopho met Visionary dream. Ook wij maken wel eens fouten. Sportief als we zijn gaan we door het stof: mea culpa! Sopho lijkt niet op een Teletubbie. Zodra ze op het podium staat betovert deze prachtige zangeres de zaal met haar breekbare stem. Terechte finaliste.

12. ZWEDEN

The Ark met The worrying kind. Hahahaa. Humor. Net als de Scissor Sisters een retro-parodie. Alleen nu herkennen we Mud, Sweet en Slade co. Al mist de strakgebroekte zanger Ola Salo wel het bijpassende borsthaar. Verder niets mis mee.

13. FRANKRIJK

Les Fatals Picards met Lamour à la Francaise. Eindelijk. Na alle mislukte Celine Dion-klonen durft Frankrijk nu een eigentijdse feest- en gitaarband te sturen. Wat een verademing. Mag hoog eindigen, deze aanstekelijke melodie. Wel jammer van dat iele stemgeluid van de zanger.

14. LETLAND

Bonaparti. Iv met Questa Notte. De Baltische variant op Il Divo. Bombastische opera meets Songfestival-pop. Voor de liefhebber. Anders: een zapmoment.

15. RUSLAND

Serebro met Song #1. Warrig haar, zware make-up, semi-geile en -ongeïnteresseerde blik en een stampend tempo. Doet t.A.T.u. soms weer mee aan het Songfestival? Het lijkt er wel op. En zij eindigden in 2003 op de derde plaats. Dus wie weet wat Serebro vanavond gaat doen.

16. DUITSLAND

Roger Cicero met Frauen regiern die Welt. Roger Cicero klinkt als een kruising tussen Jamiroquai en een zwoele nachtclubzanger. Kortom: funky, jazzy en soms heerlijk nostalgisch. De vraag is of deze verrassing tot zijn recht komt op het Eurovisiepodium.

17. SERVIË

Marija Serifovic met Molitva. Genade! Zelfs Amelie Mauresmo zou op de loop gaan van deze potteuze zangeres met het voorkomen van een gedrogeerde kogelstootster. En: zouden ze er in Belgrado opgewonden van raken dat ze zich laat betasten door lipstick-lesbos? Hoe dan ook: ze kan wel zingen.

18. OEKRAÏNE

Verka Serduchka met Dancing lasha tumbai. Grote genade. Een travestietensmurf uit Kiev. Bijna net zo stijlvol als Bon en Viool in een realityshow? Maar ja: plat valt op en zal dus wel scoren. Zeker omdat dat bloedirritante riedeltje in je kop blijft hangen.

19. GROOT BRITTANNIË

Scooch met Flying the flag. Ach gut. Wat sneu. Tussen welke schuifdeuren is dit onnozele kwartet vandaan geplukt? Een stewardessenpersiflage is al minstens drie decennia niet meer leuk! Nul punten voor deze gangpadsloeries en tijd om bitterballen te maken.

20. ROEMENIË

Todomondo met Liubi, liubi, I love you. Koko Petalo zou trots zijn op deze liefdesverklaring met een ritmisch zigeunersausje. Aangezien Roemenië wel erg veel buren heeft, gaat de waarschuwing nu alvast uit. Vriendjespolitiek!

21. BULGARIJE

Elitsa Stoyan met Voda. Veel getrommel, weinig wol. Nog één keer dan: hier had Edsilia moeten staan.

22. TURKIJE

Kenan Dogulu met Shake it up. Smakelijk ogend Bosporushapje opgediend in gelikte kleding en een up-tempo popsausje met folklore-sound. Aardige middenmoter.

23. ARMENIË

Hayko met Anytime you need. Pfffff. Het einde komt in zicht. En dat is maar goed ook: het doorzit-alarm gaat af. En die smachtende Hayko maakt het er niet beter op. Wat een theatrale ellende.

24. MOLDAVIË

Natalie Barbu met Fight. Gut. Heeft Christine le Duc soms net een filiaal geopend in Moldavië? Natalie verwart sexy met plat. Haar grijp-me-snel-en-overal-uitstraling leidt af van de dramatische zware Balkanrock.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  † In Memoriam † zaterdag 12 mei 2007 @ 11:55:25 #2
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_49296034
* Cynix ® kan vanavond helaas niet kijken.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 13:51:12 #3
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_49298771
* Jane kijkt wel

Maar wel gezellig met z'n 2en op de bank en de techniek in mijn huis staat draadloos internetten nog niet toe, dus van meepraten op FOK! zal niet veel komen.

Ik lees later jullie commentaren wel.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 12 mei 2007 @ 15:18:31 #4
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_49300711
Waarom krijgt Roemenië elk jaar zoveel punten van Spanje trouwens? Laatste 4 edities 2x 10 punten en 2x 12 punten... .

Ja, vanwege wat weddenschappen zat ik me er even in te verdiepen .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_49304948
Ik ga toch maar kijken en ik hoop van harte op een overwinning voor Servie of Slovenie...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_49305072
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 15:18 schreef BVO het volgende:
Waarom krijgt Roemenië elk jaar zoveel punten van Spanje trouwens? Laatste 4 edities 2x 10 punten en 2x 12 punten... .

Ja, vanwege wat weddenschappen zat ik me er even in te verdiepen .
Ik heb het vermoeden dat er nogal wat Roemenen in Spanje zitten... daarnaast waren de Roemeense inzendingen de laatste jaren verre van slecht....

De enige landen die echt profiteren van een gespreide bevolking zijn Turkije en Armenie... die steken allebei al een punt of 45 in de zak zonder er iets voor te hoeven doen.. en dat is het kwalijke aan dat 100% televoten
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 12 mei 2007 @ 18:11:43 #7
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_49305701
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 17:51 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik heb het vermoeden dat er nogal wat Roemenen in Spanje zitten... daarnaast waren de Roemeense inzendingen de laatste jaren verre van slecht....
Scoorden wel goed ja, vorig jaar 3e, maar de punten van Spanje waren elk jaar bovengmiddeld hoog... maar ik heb de reden al .
quote:
In Spanje wonen en werken naar schatting 1 miljoen Roemenen.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_49305790
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 18:11 schreef BVO het volgende:

[..]

Scoorden wel goed ja, vorig jaar 3e, maar de punten van Spanje waren elk jaar bovengmiddeld hoog... maar ik heb de reden al .
[..]
Hoppa, weer een reden om dat televoten in te perken... dat zou betekenen dat ook al hebben ze een kutinzending ze toch punten uit Spanje krijgen....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 12 mei 2007 @ 18:16:21 #9
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_49305837
Ik ga ook kijken.
En ik hoop dat Wit-Rusland, Georgië en ook wel Servië winnen..
En wie weet heb ik meer keuzes vanavond, als ik de andere hoort die al in de finale zijn
  zaterdag 12 mei 2007 @ 18:16:28 #10
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_49305841
In 2004 kregen ze 18 punten, waarvan 10 uit Spanje... veel duidelijker kan je het niet hebben nee .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 19:11:39 #11
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 19:22:44 #12
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_49307815
vanuit Duitsland kijken wij ook mee
We moeten het doen met het Duitse commentaar, maar dat mag de pret niet drukken

[ Bericht 10% gewijzigd door maedel op 12-05-2007 20:25:34 ]
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  zaterdag 12 mei 2007 @ 19:23:56 #13
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 19:27:25 #14
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_49307975
Ik heb aan manlief al voorzichtig meegedeeld dat ik eigenlijk best wil kijken.
Voor de gezelligheid zal hij wel zeggen dat hij meekijkt. Mijn ervaring leert me dat hij na max. een half uur alsnog iets anders gaat doen.

De finale-liedjes ken ik niet, maar van de halve finaleliedjes hebben Servië en Hongarije mijn voorkeur!
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 12 mei 2007 @ 19:29:53 #15
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_49308047
Mijn man kijkt ook niet
Dus ga ik maar alleen kijken.
pi_49308104
Paul de Leeuw is al druk op dreef. Gemeen lachen bij het aankondigen dat hij de punten mag doorgeven. En natuurlijk niet te vergeten bij het aankondigen van zijn programma: "Straks, na Oostbloklanden geen bezwaar." Ik heb er nu al zin in!
  zaterdag 12 mei 2007 @ 19:31:51 #17
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_49308115
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:29 schreef Haaibaaike het volgende:
Mijn man kijkt ook niet
Dus ga ik maar alleen kijken.
Jullie hebben een L-kamer toch?
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 19:37:10 #18
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_49308286
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:31 schreef BVO het volgende:

[..]

Jullie hebben een L-kamer toch?
Ja. Hij houdt er niet van.
pi_49308512
Ik zit ziek thuis . Dus ik ga wel kijken denk ik, lekker inhoudsloos tvkijken.
pi_49308883
Ik verwacht wel dat Paul een grote rel gaat veroorzaken bij de puntentelling

Die Finse presentator mag er trouwens wel zijn
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_49308930
Het is me nou nog steeds niet duidelijk: doet Paul ook mee met commentatoren? Of 'alleen' de punten en de pre- & afterparty?
  zaterdag 12 mei 2007 @ 20:01:53 #22
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_49308986
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:58 schreef TheVulture het volgende:
Ik verwacht wel dat Paul een grote rel gaat veroorzaken bij de puntentelling

Die Finse presentator mag er trouwens wel zijn
De eerder genoemde mogelijkheid dat Adje als 'zwakzinnige' meehelpt, Adje iets fout doet en Paul hem tot verbazing van heel Europa helemaal uit gaat kafferen zie ik nog wel zitten .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_49309080
Go Servie!
  zaterdag 12 mei 2007 @ 20:15:06 #24
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_49309321
Ik ga kijken
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_49309533
Go Servie en Slovenie....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')