abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_49535446
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 15:40 schreef TheGrandWazoo het volgende:
ALBUM'
vrijdag 18 mei 2007
Ringo Starr heeft opgebiecht dat hij de voorkeur geeft aan 'The White Album' en 'Revolver' boven 'Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band'.

Hoewel Starr toegaf dat 'Sgt. Pepper's' "zijn doel diende", heeft hij onthuld dat hij de voorkeur geeft aan de andere twee albums. Hij zegt: "Als muzikant gaf ik de voorkeur aan 'Revolver', en ik prefereerde 'The White Album' omdat we daar weer muzikanten op waren. Het was alsof iedereen al zijn waanzin uitte op 'Sgt. Pepper', dus dat doel diende het."
Dat liet hij op Anthology al lichtelijk blijken.
"Pepper was a fine record, but I did learn to play chess on it... Know what I mean?" (aldus Ringo).

Harrison liet in dezelfde reeks ook blijken dat hij de RubberSoul/Revolver periode sterk prefereerde.
pi_49535624
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 23:16 schreef hello_goodbye het volgende:
Gekke is dat ik bij veel van de nummers van Beatles for sale het idee heb dat het OOK covers zijn... Vooral What you're doing... Op een of andere manier lijkt dat geen Lennon/McCartney composities. Terwijl het best aardige songs zijn, trouwens. Als ik die zie staan in het lijstje denk ik 'Huh? Was dat een eigen compositie...?'

Overigens heb ik het omgekeerde bij Please please me: daar weet ik nauwelijks wat nou een original of een cover is.
Zo heb ik vroeger een tijdje gedacht dat "Oh Darling" een cover was! Tot ik eindelijk Abbey Road aanschafte, en de credits zag.
Blijft een briljant nummer overigens
  Redactie Frontpage zaterdag 19 mei 2007 @ 11:13:37 #203
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_49535838
Wist je trouwens dat Oh Darling opgenomen is na aanleiding van het verschijnen van Ruben and the jets van Zappa?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zaterdag 19 mei 2007 @ 11:13:56 #204
139330 TNA
For the stars that shine
pi_49535849
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 22:03 schreef lovelyrita het volgende:
Het mooiste nummer is natuurlijk I'll follow the sun. Toen dat nummer afgelopen was rende ik direct naar mijn platenspeler om hem weer aan te zetten. En dat nog een aantal keer. Ik hou ook van Beatles for Sale. Ik heb hem meteen opgezet nu


"Some day, you'll know, I was the one.
But tomorrow may rain so,
I'll follow the sun."
  zaterdag 19 mei 2007 @ 11:16:28 #205
139330 TNA
For the stars that shine
pi_49535901
Misschien is For No One toch wel mijn favoriete nummer. Die subtiele muziek, Pauls stem, en dan die solo. Wat een nummer. En natuurlijk de tekst.

"The day breaks, your mind aches
There will be times when all the things she said
will fill your head
You won't forget her"

Op dit soort momenten realiseer ik me weer hoe gek ik op de Beatles ben. For No One gaat dwars door me heen. Geniaal.
pi_49536530
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 11:13 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Wist je trouwens dat Oh Darling opgenomen is na aanleiding van het verschijnen van Ruben and the jets van Zappa?
Wauw, wist ik niet.
Vind ik altijd wel interessant, die reacties op elkaar in de popmuziek.
pi_49536548
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 11:16 schreef TNA het volgende:
Misschien is For No One toch wel mijn favoriete nummer. Die subtiele muziek, Pauls stem, en dan die solo. Wat een nummer. En natuurlijk de tekst.
Ook één van mijn favorieten.
Dit schijnt overigens Lennon's favoriete McCartney-liedje te zijn geweest. Niet heel verwonderlijk opzich.
pi_49541021
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 00:41 schreef Thelonious het volgende:
McCartney solo is toch het ultieme bewijs dat de tekst er niet zozeer toe doet. Het zijn maar klanken. Waar ik meer problemen mee heb is rijmwoorden die je bij wijze van spreken een minuut vantevoren hoort aan komen. Net beluisterde ik even, door de enthousiaste reacties in dit topic, oa "See your sunshine" van de nieuwe Macca-plaat. Daar kon ik een rijmwoord aan horen komen donderen. "Adore" was het woord. Heb het meteen uitgezet. Denk niet dat ik dat nummer nog wil horen.
Grappig! Daar had ik bij dat nummer ook precies last van! Waar ik me aan irriteerde was de voorspelbare echo in de eerste zinnen. Maar dat is meer een productie-irritatie. "She's makes me feel glad (glad glad glad)" enz. En daarna de zinnen die herhaald worden. "If you ask me why (If you ask me why), I'm not gonna lie (I'm not gonna lie)." Heel vreemd dat ik het niet meer erg vond toen ik er achter kwam dat het niet zo maar een echo/delay was, maar gewoon een herhaalde zin (opnieuw ingezongen op een andere manier). Treurig.

Maarrrr, ik vind dat nummer echt geweldig. Vanaf het moment "Ooooh, look what you do to me baby", echt magisch. Ik las toevallig laatst op een ander forum een discussie over de songteksten van McCartney. Daar kwamen deze quotes uit Paul's boek 'Many Years From Now' naar boven:
quote:
Page 153 : " We often used to say to people, the words don't really matter, people don't listen to words, it's the sound they listen to."

Page 200 : "Sometimes we didn't fight it if the lyric came out rather bland on some of those filler songs like "It's Only Love". If a lyric was really bad we'd edit it, but we weren't
that fussy about it, because, it's only a rock and roll song.
I mean, this is not literature.
pi_49541122
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 01:02 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Het is niet Neil maar Lee Gallagher die dat nummer zingt.
Neil zingt weer Let forever be van The Chemical Brothers.
Oh, . Ik heb ook wel eens gelezen dat er in dat nummer een sample van 'Taxman' zit. Ik zal het nummer binnenkort maar weer eens goed beluisteren .
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 11:45 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ook één van mijn favorieten.
Dit schijnt overigens Lennon's favoriete McCartney-liedje te zijn geweest. Niet heel verwonderlijk opzich.
Dat geldt voor For No One én Here, There & Everywhere. Here, There & Everywhere is ook George Martin's favoriete nummer, schijnt. Wat quotes van Lennon:

For No One: "Another of his I really liked." (1972)
"Paul's. One of my favorites of his. A nice piece of work." (1980)


Here, There & Everywhere: "That's Paul's song completely, I believe.
And one of my favorite songs of the Beatles." (1980)


Ik heb een tijd geleden in een oud tijdschrift gelezen dat een sessiemuzikant uit de Double Fantasy-tijd opmerkte dat de akkoorden van Lennon's 'Woman' op 'Here, There & Everywhere' lijken. John zou toen gezegd te hebben: "Dat kan best, want 'Here, There & Everywhere' heb ik ook geschreven!". Wederom geen bron.... Ik weet niet of dit daadwerkelijk op een bootleg te horen is (weinig kans). Je kunt dit verhaal dus wel als 'broodje aap' beschouwen, tot ik een bron gevonden heb. Grr...als ik nog maar zou weten waar ik dat gelezen zou hebben....

Wat ik nog wél weet, is dat toen ik nog heel jong was 'Mahagony' van Diana Ross op de radio hoorde. Toen dacht ik dat het een Beatles-cover was, of dat het er in ieder geval iets mee te maken had. Ik heb het nooit kunnen plaatsen, nooit meer over nagedacht ook. Toen ik mij erg voor The Beatles ging interesseren hoorde ik natuurlijk ook 'Here, There & Everywhere'. Ik kende het nummer al veel langer dan 'een paar jaar geleden'. Maar toch was er iets mee. Ik had het eerder gehoord, maar dan niet van The Beatles. Toen viel het kwartje. Áha! Het is een volledige rip-off van 'Here, There & Everywhere'! Even een YouTube-versie opgezocht van het nummer: Klik. Dat hier geen rechtzaak á la 'My Sweet Lord' / 'He's So Fine' over is geweest! Niet zo maar wat akkoorden, maar noot voor noot de zogenoemde 'middelste acht' gejat!
  zaterdag 19 mei 2007 @ 15:10:24 #210
139330 TNA
For the stars that shine
pi_49541497
Nu we het over teksten hebben, ik wilde jullie nog vragen, waarom zingt Paul de th af en toe zo apart op Chaos & Creation? Luister b.v. naar How Kind You, de eerste zin, "... to think of me", wat zit daar voor gekke slissende toon in? Zo zijn er wel meer voorbeelden van aparte uitspraken op het album, ik kan ze nu niet vinden, maar herkent iemand dit? Hij is toch een native speaker lijkt me
  Redactie Frontpage zaterdag 19 mei 2007 @ 15:59:24 #211
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_49542569
Das zijn kunstgebit.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zaterdag 19 mei 2007 @ 16:48:56 #212
18026 Thelonious
le samouraï
pi_49543965
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_49545565
Over mindere tekstgen gesproken (en mindere nummers): wat vinden jullie van The end of the end...? Ik irriteer me aan de openingszinnen, die later ook nog herhaald worden.

At the end of the end
It's the start of a journey
To a much better place
And this wasn't bad
So a much better place
would have to be special
No need to be sad

De herhaling van much better place en dan ook nog eens met dezelfde zwakke melodie irriteren me mateloos... Sowieso inhoudelijk: 'and this wasn't bad, so...' daar zit een soort van kinderlijke logica in die een volwassene anders zou moeten verwoorden. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. Ik klinkt echt alsof hij eigenlijk teveel tekst had maar het er toch in wilde proppen.
En tot overmaat van ramp wordt er op een piano geramd alsof er een snelle rocker aan zit te komen, maar die komt dus niet. Dat had VEEL ZACHTER gemoeten! En ook op een ECHTE piano...

De tekst daarna is opeens beter:

On the day that I die I'd like jokes to be told
And stories of old to be rolled out like carpets
That children have played on
And laid on while listening to stories of old

Maar vooralsnog is dit niet bepaald mijn favoriet. Ik irriteer me zelden aan nummers van McCartney: ik kan ze wel eens niet zo goed vinden of zelfs flut, maar dit irriteert me echt...
pi_49546438
Pffffffffffffff, goeiendag zeg, laten we het eens hebben over flauwe 'nieuws'-berichten...! Op de site van Beatlesfanclub las ik deze kop:

Paul McCartney heeft toegegeven dat het klassieke Beatles album 'Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band' zwaar beïnvloed was door Elvis Presley.

Ik dacht van ZO, wat zal dat zijn! Heeft Elvis invloed gehad op de muziek van Pepper...? HOE DAN??? Maar dan blijkt het te gaan over een ALLANG BEKEND feit. McCartney:

""We kregen dit idee dat we een plaat zouden maken, en dat ze plaat zelf voor ons op tournee zou gaan. Dat idee kwam van een verhaal dat we gehoord hadden over Elvis z'n Cadillac die op tournee ging. We vonden dat een bewonderenswaardig idee: Hij gaat niet op tournee, maar hij stuurt gewoon zijn Cadillac. Fantastisch!""

En dat noemen ze 'zwaar beinvloed'. Wat een complete nonsens... en dat van de Beatlesfanclub... (Het is wel een vertaald verhaaltje, maar toch...)
pi_49546647
Sja, als er nooit meer iets écht nieuws te melden valt over een groep, verzint men nieuwsberichten rondom bekende feitjes en weetjes. Net zoals al die verkeerd geïnterpreteerde quotes. Laatst nog met het 'derde reunië-single'-geval...
  Redactie Frontpage zaterdag 19 mei 2007 @ 18:15:21 #216
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_49546757
Die hele beatle fanclub.nl is a big drag. Slecht vertaalde stukken en achterlijke artikelen die nergens op slaan. Heb ik liever nog Azing die vertelt dat hij de 250ste Indiaanse persing van Goodbye van Marry Hopkin heeft gevonden.

Hoewel.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_49547073
Moeilijke keuze inderdaad.
Ik vind het ook altijd een beetje treurig. Oude mannen die maar zo veel mogelijk winst proberen te maken op een zelf gemaakt DVD-tje. Winst en aandacht proberen te krijgen met werk wat door anderen verricht is. Voorbeeldje: Postcards From The Boys, een plaatjes-boek van Ringo was in de aanbieding bij platenzaak FAME. 5 euro. Zie ik die even later op de platenbeurs bij zo'n knakker voor 10 euro liggen, met de FAME-stickers er nog op . Ook zie ik zó vaak bootlegs die dóór fans vóór fans gratis op internet verspreid worden voor fucking 20 euro liggen. "Ja, maar ik moet de kraamkosten er toch uitkrijgen." Dat kan ook op een andere manier.

Bij de Beatles is geen sprake van 'vergane glorie', maar het is natuurlijk wel zo dat de band nooit meer bij elkaar komt. Het is een aflopende zaak met fanclub-dagen. Had je eerst nog kans dat Lennon himself vermomd op de Beatles-beurs in New York bootlegs aan het verzamelen was, heb je nu geluk als de nicht van de roadie van één tour langskomt.

  zaterdag 19 mei 2007 @ 18:28:16 #218
18026 Thelonious
le samouraï
pi_49547162
Boudewijn Buch is de meest amusante Beatle-hater die ik ken. Verder weet ik dat Michael Stipe ze helemaal niks vind, ook al zou je dat niet zeggen als je zijn muziek hoort.
Zijn er verder nog bekende Beatle-haters?
Keeping an eye on the world going by my window.
  Redactie Frontpage zaterdag 19 mei 2007 @ 18:32:08 #219
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_49547279
Daarom had die Stipe tijdens Live Aid 2 zo'n blauwe plak op zijn gezicht. Had ie backstage mot met Macca.

Ken verder niet meteen Beatle haters. Ja, Zappa. En die had daar alle reden voor Maar dat is iets voor later. Bovendien gaf ie in 1988 toe dat ze geweldige muziek maakte en heeft ie ook een aantal Beatle nummers tijdens die tour gespeeld.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_49547292
Ik heb wel ergens een geweldig flauw Amerikaans begin jaren '60 anti-Beatles nummer. Eens opzoeken of het een bekende Amerikaan is. Grappen over pruiken en over Ringo die niet snugger zou zijn.
*gaat ook op zoek naar lachband
  Redactie Frontpage zaterdag 19 mei 2007 @ 18:32:57 #221
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_49547311
Blijft cool

Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_49547313
Had Lennon zijn Zappa-royalties maar moeten betalen, de schoft!
  zaterdag 19 mei 2007 @ 18:35:57 #223
18026 Thelonious
le samouraï
pi_49547393
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 18:32 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Daarom had die Stipe tijdens Live Aid 2 zo'n blauwe plak op zijn gezicht. Had ie backstage mot met Macca.

Ken verder niet meteen Beatle haters. Ja, Zappa. En die had daar alle reden voor Maar dat is iets voor later. Bovendien gaf ie in 1988 toe dat ze geweldige muziek maakte en heeft ie ook een aantal Beatle nummers tijdens die tour gespeeld.
Oe, ik zou graag Zappa dat willen zien toegeven, dus als ie dat on camera heeft gezegd, of als je er iets van kunt vinden, zou ik het graag zien.

Ik las een paar jaar geleden een Michael Stipe interview in de NME en daarin zei hij dat The Beatles "elevator-music" hadden gemaakt, dat hij het niet kon verdragen.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_49547458
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 18:32 schreef mindgames het volgende:
Ik heb wel ergens een geweldig flauw Amerikaans begin jaren '60 anti-Beatles nummer. Eens opzoeken of het een bekende Amerikaan is. Grappen over pruiken en over Ringo die niet snugger zou zijn.
*gaat ook op zoek naar lachband
Ah, het is Pop Hates The Beatles van Allan Sherman, dezelfde man die van 'A Taste Of Honey', 'A Waste Of Money' heeft gemaakt . Soort Weird Al Yankovic van de jaren '60. Eigenlijk best grappig.
quote:
My daughter needs a new phonograph.
She wore out all the needles.
Besides, I broke the old one in half.
I hate the Beatles.

She says they have a Liverpool beat.
She says they used to play there.
Four nice kids from offa the street.
Why didn’t they stay there?

What is all the screaming about?
Fainting and swooning.
Sounds to me like their guitars
Could use a little tuning.

The boys are from the British Empire.
The British think they’re keen.
If that is what the British desire,
God Save The Queen.

No daughter of mine can push me around.
In my house I’m the master.
But when the British come into town,
Gad, what a disaster!

Little girls in sneakers and jeans.
Destroyed the territory.
‘Twas like some of the gorier scenes
From West Side Story.

Of course my daughter had to go there.
“The tickets are cheap!” she hollers.
I was able to pick up a pair
For forty-seven dollars.

When the Beatles come on the stage,
They scream and shriek and cheer them.
Now I know why they’re such a rage,
It’s impossible to hear them.

Ringo is the one with the drum,
The others all play with him.
It shows you what a boy can become
Without a sense of rhythm.

There’s Beatle books and T-shirts and rings,
And one thing and another.
To buy my daughter all of these things,
I had to sell her brother.

Back in 1776
We fought the British then, folks.
Parents of America,
It’s time to do it again, folks.

When they come back, here’s how we’ll begin,
We’ll throw ‘em in Boston Harbor.
But please, before we toss ‘em all in,
Let’s take ‘em to a barber!
  Redactie Frontpage zaterdag 19 mei 2007 @ 18:43:32 #225
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_49547594
LOL WASTE OF MONEY. Dat is wel erg geestig vind ik
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')