abonnement Unibet Coolblue
pi_49236796


Sowieso verdient iemand die wegens omkoping ontslagen wordt, bij ADO speelt en degradeert en dan toch naar Ajax kan een eigen topic. De transferperikelen met Heerenveen maken het er dan alleen maar boeiender op.
quote:
Laurent Delorge naar Ajax

JOP VAN KEMPEN

HEERENVEEN - Laurent Delorge staat op het punt een tweejarig contract bij Ajax te tekenen. De 27-jarige Belg zou echter ook een mondeling akkoord hebben bereikt met SC Heerenveen. Maken de Friezen er een zaak van?

Vóór Koos Formsma op tafel staat een glas. Whisky, zo lijkt het. Het licht in de sponsorruimte is gedimd en de voorzitter van SC Heerenveen zit er warmpjes bij. Zijn club heeft zojuist verdiend gewonnen van Ajax. Formsma neemt een slok, graait eens in de snackschotel die voor hem staat en hij mijmert waarschijnlijk over de Champions League.

Toch is het goed voorstelbaar dat Formsma boos is. Want zíjn club was druk bezig Laurent Delorge van ADO Den Haag over te nemen, toen Ajax plotseling om de hoek kwam kijken.

Ook Ajax wil de Belgische middenvelder contracteren en die overgang is nu op een oor na gevild. ''Want tegen een club als Ajax zeg je niet nee,'' zegt Delorge in de Belgische krant Gazet van Antwerpen. Niet zo leuk van Delorge en ook niet zo leuk van Ajax, vinden ze bij Heerenveen.

De grote vraag is of Heerenveen al een mondeling akkoord had met Delorge. Immers, een mondeling akkoord is rechtsgeldig. Heerenveen dacht de toezegging van de voetballer eind vorige week al binnen te hebben. Morgen zou een afrondend gesprek plaatshebben, maar daar heeft de belangstelling van Ajax dus een stokje voor gestoken.

''Ik heb aan Delorge en zijn zaakwaarnemer gevraagd of we met hem konden spreken,'' zegt Ajax' technisch directeur Martin van Geel. ''Dat kon. Hij was niet gebonden aan overeenkomsten met andere clubs. Dat heb ik zwart op wit gekregen van ze.''

Dus voelde van Geel zich niet geroepen contact op te nemen met Heerenveen, ook al waren er in de media berichten verschenen dat Delorge voor Heerenveen zou kiezen. Van Geel: ''Ik ga af op de woorden van de speler en zijn vertegenwoordiger.''

Die speler werd bij Anderlecht overigens ontslagen omdat hij als speler van Lierse betrokken was geweest bij de zaak Ye, het grote omkoopschandaal in het Belgische voetbal.

De zaakwaarnemer van Delorge, Mohammed Sinouh, zegt dat van een mondelinge overeenkomst met Heerenveen geen sprake is. ''Dat is pas zo als een speler zegt: ja, ik wil. En dat heeft Laurent nooit gezegd. Ik verwacht niet dat Heerenveen moeilijk doet, want er is geen zaak.''

Als Formsma vindt van wel, kan hij de zaak aanhangig maken, in eerste instantie bij de KNVB. Wat gaat de voorzitter doen? Formsma kijkt nog eens naar zijn glas sterk gedestilleerd. Hij wiebelt er een beetje mee. Zonder dat er een vraag is gesteld, zegt hij: ''Geen vragen over spelers.'' En over Ajax? ''Ook niet. Zeg ik niks over.''
In hoeverre is een mondeling akkoord rechtsmatig en wat moeten speler en club in dit geval doen?
pi_49236915
Een mondeling akkoord is een rechtmatig akkoord. Heerenveen heeft alle recht om er een zaak van te maken. Als ze het hard spelen zal het uitlopen op een vergoeding van Ajax richting Heerenveen. (ligt meest voor de hand)
That's all folks!
  donderdag 10 mei 2007 @ 19:12:05 #3
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_49236920
Hoe maak je van een nieuwsbericht een wraaklustig sensatieverhaal? Gewoon allemaal domme verhaaltjes met een naam erbij verzinnen
pi_49261391
quote:
Delorge: "Hardheid van Ajax wordt overdreven"
door onze speciale verslaggever
AMSTERDAM - Laurent Delorge (27) neemt geen genoegen met een bijrol bij Ajax. Dat verkondigde de Belg gisteren met 'Amsterdamse bravoure', nadat hij zijn handtekening onder een tweejarig contract, met een optie voor nóg twee seizoenen, had gezet. "Veel mensen dachten toen dat ik een breedteaankoop was, maar ik hoop te kunnen laten zien wat ik in mijn mars heb."

De middenvelder van ADO Den Haag was aangenaam verrast toen Martin van Geel zich onlangs bij hem meldde. "Het ligt nu eenmaal niet voor de hand dat iemand die uit de eredivisie degradeert naar een topclub verhuist." De oud-speler van Coventry City, Lierse SK en Anderlecht wil zo snel mogelijk aanhaken bij zijn Amsterdamse ploeggenoten. "Bij Anderlecht heb ik al op een hoog niveau getraind, dus ik verwacht niet dat ik heel veel achterstand heb."

Bang dat hij net als zijn landgenoten Wesley Sonck en Tom de Mul moeite zal hebben met de 'harde sfeer' in de kleedkamer, is Delorge niet. "Ik denk dat die hardheid wordt overdreven. Het is vast een normaal topsportklimaat. Dat hoort. Als negentienjarige jongen ging ik uit mijn vertrouwde Belgische omgeving naar Engeland. En daar ging het er ook niet zacht aan toe."
pi_49261537
Hoewel die Sinouh natuurlijk niet te vertrouwen is denk ik niet dat hier nog een staartje aan zit. Jammer, want bij ons was het een directe versterking met een bijna zekere basisplaats. Maar in Amsterdam verdient ie 3x zoveel dus het is wel te begrijpen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 11 mei 2007 @ 14:29:09 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_49268025
voor op de bank in Amsterdam denk ik
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 mei 2007 @ 22:00:36 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_49283738
Goeie voetballer, mooie aankoop.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_49284645
Ik moet zeggen dat hij me bij ADO altijd wel in positieve zin opviel. Het verbaasde mij dan ook niets dat clubs als Heerenveen en Vitesse interesse voor hem hadden. Dat ook Ajax interesse toonde verbaasde mij wel, maar ik heb wel vertrouwen in hem.

Hij lijkt mij een goede speler om achter Gabri te hebben.
pi_49285477
Delorge zat op de bank bij Anderlecht en vertrekt nu naar Ajax ... Het Nederlandse voetbal is zwak hé tong
pi_49285621
Ik heb hem niet vaak zien spelen, maar wel één keer in de CL tegen Betis Sevilla. Het was een mirakel, want Anderlecht won met 0-1, en toen speelde Delorge een aardige wedstrijd...
pi_49285916
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:49 schreef BramKVO het volgende:
Delorge zat op de bank bij Anderlecht en vertrekt nu naar Ajax ... Het Nederlandse voetbal is zwak hé tong
Oja?
  Trouwste user 2022 zaterdag 12 mei 2007 @ 02:53:43 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_49292044
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:49 schreef BramKVO het volgende:
Delorge zat op de bank bij Anderlecht en vertrekt nu naar Ajax ... Het Nederlandse voetbal is zwak hé tong
Hij was destijds 19 en vaste basisspeler.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_49292114
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:49 schreef BramKVO het volgende:
Delorge zat op de bank bij Anderlecht en vertrekt nu naar Ajax ... Het Nederlandse voetbal is zwak hé tong
Hey
AFC AJAX
  zaterdag 12 mei 2007 @ 09:56:55 #14
168255 J.Herrer
Avatar voor de ekte
pi_49294246
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 02:53 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hij was destijds 19 en vaste basisspeler.

In dat hele stuk hierboven zegt ie dat hij 19 was, toen hij naar Engeland vertrok
Dat was in seizoen 1998/1999 zie ik op zijn vi profiel. In 2005/2006 kwam hij bij Anderlecht

Dus volgens jou ging hij op zijn 10e/11e richting Engeland
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_49295956
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 02:53 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hij was destijds 19 en vaste basisspeler.

huh? Delorge was, zoals iemand hier zegt, op zijn 19de van Gent naar Engeland getrokken. Pas jaren later belandde hij bij Anderlecht, waar hij zelden basisspeler was.
pi_49296256
Als je bedenkt dat het gewoon een speler van Anderlecht was, is dit helemaal niet zo'n rare aankoop. Bij Anderlecht hebben ze namelijk nog wel eens de neiging de verkeerde spelers op de bank te zetten (zie Martens, Dembele en dus Delorge).
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_49297031
Dembele heeft nooit bij RSCA onder contract gestaan toch?
pi_49297062
Nee, enkel bij GBA.
That's all folks!
  zaterdag 12 mei 2007 @ 12:39:17 #19
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_49297179
Anderlecht zal 'm destijds niet voor niets hebben gehaald. Is alleen weggestuurd daar.
pi_49298575
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 12:06 schreef EnGCatjuh het volgende:
Als je bedenkt dat het gewoon een speler van Anderlecht was, is dit helemaal niet zo'n rare aankoop. Bij Anderlecht hebben ze namelijk nog wel eens de neiging de verkeerde spelers op de bank te zetten (zie Martens, Dembele en dus Delorge).
goh Martens zou Anderlecht natuurlijk goed kunnen gebruiken, maar hij had als jonge speler ook zware concurrentie om mee af te rekeken. Delorge was geen jonkie meer toen hij bij Anderlecht speelde.
pi_49298651
Dat klopt, ik moet het ook nog maar zien met hem. Jij bent er dus niet zo kapot van, Bram?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_49298704
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 13:42 schreef BramKVO het volgende:

[..]

goh Martens zou Anderlecht natuurlijk goed kunnen gebruiken, maar hij had als jonge speler ook zware concurrentie om mee af te rekeken. Delorge was geen jonkie meer toen hij bij Anderlecht speelde.
Ja maar Van Geel die is niet dom, heeft vast een reden waarom hij hem gehaald heeft. En hij kost toch niet veel dus kijken hoe het gaat
AFC AJAX
pi_49299856
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 12:34 schreef Fides het volgende:
Dembele heeft nooit bij RSCA onder contract gestaan toch?
Anderlecht had wel interesse in hem volgens mij dan. Nouja, goed, mistaken
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_49299877
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 13:48 schreef BonJovi het volgende:

[..]

Ja maar Van Geel die is niet dom, heeft vast een reden waarom hij hem gehaald heeft. En hij kost toch niet veel dus kijken hoe het gaat
Een s tand-in achter Gabri was er nog niet, dat zal hij worden lijkt me. Ook een enorm loopvermogen, maar iets aanvallender ingesteld en een iets beter schot dat Gabri.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_49300122
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 14:38 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Een s tand-in achter Gabri was er nog niet, dat zal hij worden lijkt me. Ook een enorm loopvermogen, maar iets aanvallender ingesteld en een iets beter schot dat Gabri.
Ja precies zo iemand achter de hand kan handig zijn, vooral als je kijkt naar nu dat Gabri geschorst is.
AFC AJAX
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')