abonnement Unibet Coolblue
pi_49269010
Voorlopig niet meer meedoen lijkt me ; het maakt niet uit met welk nummer Nederland had opgetreden.

Als Nederland volgend jaar weer meedoet kun je nu al gelijk zeggen dat ze de finale niet halen.

Het is gewoon een Oost Europees feestje / onderonsje geworden ; de echt leuke nummers van Noorwegen (het beste van die avond), Portugal en Denemarken hebben de finale ook niet bereikt, terwijl ik Bulgarije echt niks vond en ook Turkije vind ik erg matig. Het liedje van Moldavie herriner ik me niet eens meer
Het is alleen terecht dat Hongarije en Bulgarije zich hebben geplaatst.

Hoe leuk Edsilia het gisteren ook deed ; ze had een nadeel ;

Nederland ligt in West Europa.

"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 11 mei 2007 @ 15:03:09 #52
132386 Kieboom
Handelaar in kolen en olie
pi_49269471
No one likes us, we don't care...
pi_49269798
waarom sturen we normaal niet of Jovink en de voederbietels
pi_49270610
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:51 schreef TLC het volgende:
Het is alleen terecht dat Hongarije en Bulgarije zich hebben geplaatst.
Bulgarije

Die meid zingt het hele nummer keivals. Hoe kun je dat in hemelsnaam goed vinden? Verbaas me zowiezo al dat veel mensen niet meer kunnen herkennen of iets vals klinkt of niet. Als er dan nog een prachtige melodie achter zat, maar het was gewoon een eentonige duffe housedreun
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 11 mei 2007 @ 15:33:52 #55
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_49270724
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:51 schreef TLC het volgende:
Het is gewoon een Oost Europees feestje / onderonsje geworden
Nou inderdaad



Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 11 mei 2007 @ 22:36:14 #56
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_49285018
quote:
Oostblokrock en Balkanballads
“Edsilia favoriet van de Finnen” en “Edsilia hoort in de finale”, kopten Nederlandse media optimistisch in de aanloop naar het Songfestival. Maar onze Songfestivalinzending haalde de finale niet, net als bijvoorbeeld de jaren ’90-danceheld DJ Bobo uit Zwitserland met zijn vampierenact, de pittige punkrock uit Andorra en de extravagante stuiterpopact van een Deense travestiet, die speciaal voor de gelegenheid een halve volière op haar hoofd had zitten.

Trommelvliezen
Wie het wel redden waren de inzendingen van Oost-Europese landen als Hongarije en Slovenië (foto). In sommige gevallen was dat wel terecht, zoals bijvoorbeeld bij de mooie Hongaarse bluesballad of de verstilde samenzang uit Servië. Maar in andere gevallen kon de gemiddelde (West-Europese) kijker zich helemaal niets voorstellen bij de kwaliteiten van de finalist, zoals bijvoorbeeld in het a-ritmische tussendoortje uit Macedonië en de poging tot poprock uit Moldavië, die trommelvliezen in heel Europa deed scheuren.

Boegeroep
Naast bovenstaande acts kunnen de kijkers zich op gaan maken voor wagonladingen Balkanballads en Oostblokrock in de finale. De uitslag van de halve finale was dan ook behoorlijk tegen het zere been van de West-Europese fans, die de bekendmaking van de finalisten op een luid boegeroep trakteerden – een unicum in de geschiedenis van het Songfestival. De klachten over de stemprocedure in het muziekfestijn nemen in het Westen dan ook hand over hand toe.

Onderonsjes
Dit is niet geheel ten onrechte, blijkt uit wiskundig onderzoek van de Universiteit van Leiden. Bevriende buurlanden geven elkaar veelvuldig buitenproportioneel veel punten. Waar dat vroeger hoofdzakelijk beperkt bleef tot enkele Scandinavische onderonsjes en een Grieks-Cypriotisch één-tweetje, stopt nu de hele Balkan elkaar de punten toe. Een fraaie illustratie hiervan is dat van de zes deelnemers uit voormalig Joegoslavië, er maar liefst vier door gaan naar de finale. Een schril contrast met West-Europa, dat het moet doen met vaste deelnemers Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland en Spanje, Ierland, Zweden en gastland Finland. Maar er is hoop: over twee jaar komen er twee halve finales in plaats van één. Het is te hopen dat de organisatoren het festival weer in balans weten te krijgen.
Boegeroep bij het ESF. Prachtig

Ik ben benieuwd naar de nieuwe opzet over twee jaar.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 14:33:59 #57
99433 Tup
Tupperwaar
pi_49299764
Prima zo
Wasserwunderland
pi_49302343
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 15:30 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Bulgarije

Die meid zingt het hele nummer keivals. Hoe kun je dat in hemelsnaam goed vinden? Verbaas me zowiezo al dat veel mensen niet meer kunnen herkennen of iets vals klinkt of niet. Als er dan nog een prachtige melodie achter zat, maar het was gewoon een eentonige duffe housedreun
Ik ben het met je eens, als je mijn post had gelezen had je kunnen zien dat ik Bulgarije ook slecht vond.

Even corrigeren dus ; ik bedoelde Hongarije en Letland.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 12 mei 2007 @ 20:12:07 #59
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_49309240
Letland en Litouwen, Estland, zijn GVD niet Europees. Uitsluiten.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zaterdag 12 mei 2007 @ 20:18:25 #60
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_49309413
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Letland en Litouwen, Estland, zijn GVD niet Europees. Uitsluiten.
Maar meer dan Israel
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_49309685
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 15:33 schreef soylent het volgende:
Nou inderdaad



[afbeelding]
Dit toont precies aan waarom televoting niet werkt. Je kan nu alleen nog maar winnen als je tot 1 van de 3 blokken hoort:

- Het "Oostblok"
- Het "Vikingblok"
- Het "Balkanblok"

Dat nu even het Oostblok de gebeten hond is ok, maar het zijn er altijd 3 geweest.

Blijven over de West en Zuid-Europese landen (tot aan Italie) en wat losse landjes als Cyprus en Israel. Helaas behoren wij dus tot de left-over landjes.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_49310678
Ach, het is ook niet eerlijk dat veel West-Europese landen automatisch naar de finale gaan. Of dat sommige talen algemeen worden beheersd, waardoor de personen die met die taal zijn opgevoed een voorsprong hebben. Boeiend.

Edsilia kan gewoon niet zingen. Als ik in een ander Europees land zou wonen, zou zij de laatste zijn aan wie ik sms-kosten zou uitbesteden.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_49330468
Finland, Slovenië, Servië, Georgië, ze hadden gewoon kwaliteit

Gewoon meedoen, niet zeiken Vroeger was het een West-Europa competitie, toen het Oostblok werd onderdrukt
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
  zondag 13 mei 2007 @ 15:32:31 #64
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_49332422
quote:
Op zondag 13 mei 2007 14:40 schreef Ludger het volgende:
Vroeger was het een West-Europa competitie, toen het Oostblok werd onderdrukt
Waarom moet ik daarover een schuldgevoel hebben, ik heb d'r niet om gevraagd dat er een oostblok heeft bestaan!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_49333078
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:21 schreef buachaille het volgende:
Een beetje zoals het in de jaren 60 was dus. En misschien nog de Romaanse talen zoals het Frans en Italiaans, Portugees en Spaans maar daar kan nog over onderhandeld worden (consequentie kan zijn dat dan ook Roemenie meedoet).
Je vergeet Moldavië, die zou er dan ook bij mogen, want daar wordt ook Roemeens gesproken (hoewel ze het zelf Moldavisch noemen). Kortom, flauwekul argument.
pi_49333303
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Letland en Litouwen, Estland, zijn GVD niet Europees. Uitsluiten.
Zijn wel Europese landen. Verder is het een misverstand dat alleen Europese landen aan het festival zouden mogen meedoen, dat is niet zo. In het reglement staat alleen dat de deelnemende landen lid moeten zijn van de EBU. Zo kan bijv. ook Israël meedoen. En Marokko (hoewel dat land maar één keer heeft meegedaan).
pi_49335537
Met zoete inzendingen als Flop Of The World en Whitney Houston-kloontjes kunnen we inderdaad beter thuisblijven. De Oosteuropeanen brengen tenminste pit waarbij je niet in slaap valt na een week werken.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  † In Memoriam † zondag 13 mei 2007 @ 20:20:20 #68
43556 miss_dynastie
pi_49341744
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:51 schreef TLC het volgende:
Hoe leuk Edsilia het gisteren ook deed ; ze had een nadeel ;

Nederland ligt in West Europa.

Lees het topic in MUZ eens dat is geopend voor dit forum bestond. Er zijn heel veel niet enthousiaste reacties. Als Europa dan bevestigt wat veel Nederlanders zelf al vonden is het ineens niet eerlijk
  zondag 13 mei 2007 @ 21:36:48 #69
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_49344456
We moeten wel meedoen maar met iets anders dan anders.
  zondag 13 mei 2007 @ 22:29:32 #70
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_49346371
Net bij Harm Edens:
"We moeten nooit meer meedoen aan het Songfestival. Ook niet aan het EK voetbal en alle andere evenementen waarbij het zeker is dat we gaan verliezen."
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_49346466
Glennis Grace was nog erger, My impossible dream. Die titel alleen al, daar kom je ver mee
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')