Heb je wat tegen vet ofzo?quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:38 schreef Marsepein het volgende:
Goed ontvetten, daarna schuren, weer ontvetten, grondverfen, repraren met plamuur, ontvetten, schuren, ontvetten, grondverfen, ontvetten, schuren, ontvetten, aflakken, ontvetten, licht opschuren, ontvetten, laatste laag aflakken.
Wel in mijn verflagen. Het moet gewoon weg, en het is ongeveer het minste werk in het hele rijtje. EN ontvetten doe je sowieso voor het schuren, dat vergeten heel veel mensen.quote:
hoppa.. daar gaat m'n weekendquote:Op donderdag 10 mei 2007 10:38 schreef Marsepein het volgende:
Afbranden zou ik sowieso niet zo snel doen, alleen als je van verf naar beits of lak wilt.
Goed ontvetten, daarna schuren, weer ontvetten, grondverfen, repraren met plamuur, ontvetten, schuren, ontvetten, grondverfen, ontvetten, schuren, ontvetten, aflakken, ontvetten, licht opschuren, ontvetten, laatste laag aflakken.
Waarom moet dat? Met een schuurpapiertje gaat toch ook het vuil, vet en verf in een keer van het kozijn af.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:58 schreef Marsepein het volgende:
[..]
EN ontvetten doe je sowieso voor het schuren, dat vergeten heel veel mensen.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:27 schreef becky27 het volgende:
tja doe je niets aan, als je klaar bent heb ik nog wel een trap voor je!![]()
al het vuil en vet gaat in het hout zitten, dat is toch een heeeeeel stuk minder!quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:25 schreef HarryP het volgende:
[..]
Waarom moet dat? Met een schuurpapiertje gaat toch ook het vuil, vet en verf in een keer van het kozijn af.
Mijn kozijnen staan voor dit jaar ook weer op het programma. De afgelopen 2 zomers heb ik al een aantal kozijnen gedaan. Nu de rest nog. Maar van alle klussen vind ik buiten schilderen toch wel het vervelendste werk dat er is.
Dan moet je dus naar 2 componenten lak. Maar........quote:Op donderdag 17 mei 2007 21:50 schreef quo_ het volgende:
Aanvullende vraag (en tvp)
Bestaat er iets van een soort supermiddeltje, bijvoorbeeld op 2-componentenbasis, om de onderdorpels van kozijnen extra te beschermen?
Ik heb namelijk kozijnen van een jaar of 5 waar ik al een keer op aan het schuren en plameren en verven ben geweest, maar omdat ze op de wind staan heb ik het idee dat er bij nat weer altijd op druppelt. Er 5 keer overheen verven na een grondige voorbehandeling kan natuurlijk ook maar het gaat slechts om een paar stukken, dus wat duurdere materialen is wat mij betreft ook een optie.
Ik heb al wat gezocht en ik zie dat de 2 componenten lak vooral gebruikt wordt voor schepen. Qua duurzaamheid lijkt me dat wel wat, maar wat is er zo problematisch aan om dat er op te krijgen?quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:48 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Dan moet je dus naar 2 componenten lak. Maar........
a. dat is echt een ..... werk
b. als er dus een stukje kapot is, moet je weer het hele werk opnieuw doen.
c. moet minstens in 3 lagen.
Of: 3-4 lagen 2 componentenlak (.....werk)
en daarne 2 lagen 1 componenten lak.
Mocht er een beschadiging zijn dan hoef je dus alleen maar met een 1-compenenten lak te repareren.
Of dorpel eruit halen en een hardstenen dorpel plaatsen.
a. Juiste verhoudingquote:Op donderdag 17 mei 2007 23:30 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik heb al wat gezocht en ik zie dat de 2 componenten lak vooral gebruikt wordt voor schepen. Qua duurzaamheid lijkt me dat wel wat, maar wat is er zo problematisch aan om dat er op te krijgen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |