abonnement Unibet Coolblue
pi_49184149
Het oude topic was al oud ( ) en bijna vol, daarom een nieuwe.

Hong Kong Special Administrative Region


Wat feitjes;

- Bevolking:
Geschatte aantal inwoners in 2006: 6,864,000

- Valuta:
Hong Kong dollar (HKD)

- Tijdzone:
HKT (UTC+8), op dit moment dus 6 uur verschil met Nederland. (UTC+2)

De verschillende wijken in Hong Kong:


- Meer informatie:
Wikipedia ENG
Wikipedia NLD
Lonely Planet HK Travelguide

Tips en adviezen hier graag!

[ Bericht 4% gewijzigd door UIO_AMS op 14-05-2007 15:14:38 ]
Ik ontken mijn bestaan.
  woensdag 9 mei 2007 @ 14:27:00 #2
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_49184402
Leuk leuk, ga ik binnekort zeker bezoeken dus even een tvptje.
pi_49184482
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:27 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Leuk leuk, ga ik binnekort zeker bezoeken dus even een tvptje.
Top!

Ik ga ergens in Oktober of November, moet ik nog even zien.
Ik ontken mijn bestaan.
pi_49184814
TVP! leuke OP zal ik vaker bezoeken
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  Licht Ontvlambaar donderdag 10 mei 2007 @ 12:39:43 #5
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_49221050
Ik ga morgen

Langham Place Mongkok is waar we verblijven...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_49221586
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 12:39 schreef Sjeen het volgende:
Ik ga morgen

Langham Place Mongkok is waar we verblijven...


Reisverslag!

Veel plezier!
Ik ontken mijn bestaan.
pi_49244816
Daar was ik paar maanden geleden op vakantie geweest. HK is voornamelijk shoppen en eten, verder valt er niet veel te zien vind ik. En mocht je met de cable card de Ngong Ping 360 de Big Buddah bezichtigen, beneden wanneer je de metro/treinstation uikomt nog voordat je de cable car gaat, is er een shopping mall met alleen outlet stores. En er was een grote supermarkt die ik nergens anders in HK hebt gezien. Helaas ben ik daar niet in geweest, maar ik zag dat ze veel buitenlandse producten verkochten.
En HK Disney is niet het moeite waard om te gaan. Het park is zo klein, een dag is zelfs teveel als er weinig mensen aanwezig zijn. Maar de speciale Disney trein die voor het park stopt is echt heel mooi gemaakt. Verder is MongKok echt een gadget/dvd/cd paradijs, wel natuurlijk oppassen voor nep spul. Ik ging naar een gebouw met allemaal kleine cdwinkeltjes en heb daar flink wat ingeslagen. Deze zijn wel Aziatische cds. Het is nu echt voordelig om naar HK te gaan aangezien de sterke euro en ben zeker van plan daar vaker op vakantie te gaan en misschien ook daarnaast Zuid-Korea of Japan aandoen als ik genoeg geld heb gespaard natuurlijk.
pi_49251930
HK is het shopping paradise. En uiteraard, heel veel lekkere gerechten.

Wat veel mensen ook doen, is HK als een tussenstation nemen. Eerst een weekje HK, dan daar een reis boeken naar een ander aziatisch land (heel goedkoop vergeleken met hier) en dan weer terug naar HK toe om uit te rusten en terug te vliegen.
  donderdag 10 mei 2007 @ 23:57:52 #9
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_49252027
kan je in HK/china beter met euro's of dollars komen aanzetten?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 11 mei 2007 @ 00:01:35 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_49252192
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 23:57 schreef TheSeeker_NL het volgende:
kan je in HK/china beter met euro's of dollars komen aanzetten?
Ik vermoed met een creditcard...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_49252458
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 23:57 schreef TheSeeker_NL het volgende:
kan je in HK/china beter met euro's of dollars komen aanzetten?
ligt eraan, als je bij de banken zelf kunt wisselen, is de wisselkoers gunstiger dan hier. Als je hier HK-dollars kan krijgen, dan kan het nog. Maar ik zal niet met amerikaanse dollars aankomen, die is zo onstabiel tegenwoordig
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 00:01 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik vermoed met een creditcard...
slechte wisselkoersen. En grote kans dat je tegen je limiet komt.

je kan daar trouwens ook pinnen. kost je 2 euro per transactie+0.1% wisselkoers. dus ook wel een optie
  Licht Ontvlambaar zondag 13 mei 2007 @ 05:57:34 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_49323443
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 12:54 schreef FlitsFrits het volgende:

[..]



Reisverslag!

Veel plezier!
Alvast even een kort berichtje...

De reis is goed verlopen op een beetje vertraging na, maar dat leverde gelukkig geen problemen op met overstappen. Van het vliegveld naar Kowloon met de lightrail was een ervaring op zich, allereerst de natuur en wat een gebouwen Het hotel is ongelofelijk, we hebben een kamer op de 30ste verdieping met harbourview.

Na even opgefrist te hebben zijn we wat gaan drinken in de lounge, meteen een aziatisch snackje erbij natuurlijk. Tempura van scampi's en wat verschillende sate's met een heerlijke cocos-pindasaus. Daarna hebben we een quickscan gedaan van het naastgelegen twaalf!!! verdiepingen tellende winkelcentrum. Toen een rondje gelopen door de kleine straatjes met honderden winkeltjes en lichtreclames, je kijkt echt je ogen uit...

's Avonds zijn we gaan eten bij Aqua, op de 29st verdieping van een gebouw op Peking Road, direct aan het water met uitzicht over de skyline van Hong Kong Island. Om acht uur hebben we de laser- en lichtshow gekeken vanuit Aqua Spirit, de bar... En daarna gaan eten, zo ontzettend lekker, begonnen met sushi en daarna allemaal iets anders, van pizza en risotto met kreeft (van de kaart van Aqua Roma), Beef Sukiyaki en salmon- and scalloptempura op noodles (van de kaart van Aqua Tokyo).

Nu op de beurs, een soort Horecava/BBB, met wireless internet Ik ga straks eens een rondje lopen hier, kijken wat er allemaal te zien is...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_49323445
Hong-Kong heb ik al foto's op mijn pinpas staan. Dat Second International Financial Center.
  zondag 13 mei 2007 @ 08:42:47 #14
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_49323615
Nog een paar maandjes dan gaan wij deze stad ook eens goed verkennen!

Toevallig heb ik afgelopen weekend even kort door een gratis 'reisgids(je)' gebladerd en dat zag er allemaal al veelbelovend uit!! Voor de liefhebbers, dit blaadje is hier gratis te bestellen: http://www.reisgidsen.nl/gids_info_resp.asp?actie=51&combnr=164 en staat wel wat leuke info en vooral mooie foto's in, en ook goede plattegronden trouwens. Tzt zullen kopen we wel een echte gids trouwens.
  zondag 13 mei 2007 @ 09:18:49 #15
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_49323788
Mensen ervaring met vanuit Hong Kong naar Macau gaan met de boot? Ik weet dat de Ferry zo'n 140 HKD kost, zo'n 14 euro dus, maar hoe lang doe je erover vanaf het centrum. (Hong Kong Island).
Vanaf het aankomstpunt met de Ferry is het ongeveer 30-45 minuten met de bus naar het Vliegveld van Macau. (reden om vanaf daar te vliegen; Budgetairliners die vanaf daar vertrekken).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_49324318
quote:
Op zondag 13 mei 2007 05:57 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Alvast even een kort berichtje...

De reis is goed verlopen op een beetje vertraging na, maar dat leverde gelukkig geen problemen op met overstappen. Van het vliegveld naar Kowloon met de lightrail was een ervaring op zich, allereerst de natuur en wat een gebouwen Het hotel is ongelofelijk, we hebben een kamer op de 30ste verdieping met harbourview.

Na even opgefrist te hebben zijn we wat gaan drinken in de lounge, meteen een aziatisch snackje erbij natuurlijk. Tempura van scampi's en wat verschillende sate's met een heerlijke cocos-pindasaus. Daarna hebben we een quickscan gedaan van het naastgelegen twaalf!!! verdiepingen tellende winkelcentrum. Toen een rondje gelopen door de kleine straatjes met honderden winkeltjes en lichtreclames, je kijkt echt je ogen uit...

's Avonds zijn we gaan eten bij Aqua, op de 29st verdieping van een gebouw op Peking Road, direct aan het water met uitzicht over de skyline van Hong Kong Island. Om acht uur hebben we de laser- en lichtshow gekeken vanuit Aqua Spirit, de bar... En daarna gaan eten, zo ontzettend lekker, begonnen met sushi en daarna allemaal iets anders, van pizza en risotto met kreeft (van de kaart van Aqua Roma), Beef Sukiyaki en salmon- and scalloptempura op noodles (van de kaart van Aqua Tokyo).

Nu op de beurs, een soort Horecava/BBB, met wireless internet Ik ga straks eens een rondje lopen hier, kijken wat er allemaal te zien is...
Klinkt erg tof.
Ik ontken mijn bestaan.
pi_49360164
Hong Kong blijft echt mijn favoriete stad! Ik ben er nu 4 keer geweest en iedere keer als ik er kom, voelt het net als thuis komen.

Een paar tips (de meeste zijn wel redelijk standaard, maar het zijn wat mij betreft de leukste)::
- met de boot naar Lamma Island (voor een dagje rust en verschrikkelijk lekker seafood eten )
- 's avonds/ 's nachts over de markt op Temple street (met de metro naar Mong-kok).
- Victoria Peak (met de peak tram omhoog!)
- Ga ipv naar Disneyland naar Ocean Park. Vele malen groter en mooier, vooral het zee aquarium van 4 verdiepingen is onvergetelijk.
- Neem de Star-ferry van Hong Kong naar Kowloon (of andersom) ipv de metro (en dan het liefst 2de klas). En dan vooral 's avonds om schitterende plaatjes van de stad te schieten.
- Vroeg in de ochtend Tai Chi oefenen in het park (je kan bijna altijd bij mensen gaan staan en vragen of je mee mag doen, bijna altijd vinden ze het leuk als je als buitenlander interesse toont en zelf wil meedoen.
- Hong Kong park, de perfecte plek om tot rust te komen. Met oa een prachtige voliere.

Het belangrijkste is gewoon rondlopen, om je heen kijken, ruiken en genieten. Het is gewoonweg een fasinerende plek (ik heb gelijk weer zin om te gaan...)

pi_49360822
quote:
Op maandag 14 mei 2007 12:57 schreef Monk het volgende:
Hong Kong blijft echt mijn favoriete stad! Ik ben er nu 4 keer geweest en iedere keer als ik er kom, voelt het net als thuis komen.

Een paar tips (de meeste zijn wel redelijk standaard, maar het zijn wat mij betreft de leukste)::
- met de boot naar Lamma Island (voor een dagje rust en verschrikkelijk lekker seafood eten )
- 's avonds/ 's nachts over de markt op Temple street (met de metro naar Mong-kok).
- Victoria Peak (met de peak tram omhoog!)
- Ga ipv naar Disneyland naar Ocean Park. Vele malen groter en mooier, vooral het zee aquarium van 4 verdiepingen is onvergetelijk.
- Neem de Star-ferry van Hong Kong naar Kowloon (of andersom) ipv de metro (en dan het liefst 2de klas). En dan vooral 's avonds om schitterende plaatjes van de stad te schieten.
- Vroeg in de ochtend Tai Chi oefenen in het park (je kan bijna altijd bij mensen gaan staan en vragen of je mee mag doen, bijna altijd vinden ze het leuk als je als buitenlander interesse toont en zelf wil meedoen.
- Hong Kong park, de perfecte plek om tot rust te komen. Met oa een prachtige voliere.

Het belangrijkste is gewoon rondlopen, om je heen kijken, ruiken en genieten. Het is gewoonweg een fasinerende plek (ik heb gelijk weer zin om te gaan...)

Klinkt tof! Heb je misschien nog enkele tips wat betreft verblijfplekken?
Ik ontken mijn bestaan.
pi_49364275
Paar interessante foto-albums:
http://kmfstudio.com/photo/index.php?cat=11
http://kmfstudio.com/photo/index.php?cat=5

Een foto uit het aquarium in kwestie


HK-park
pi_49365615
quote:
Op zondag 13 mei 2007 09:18 schreef ozzietukker het volgende:
Mensen ervaring met vanuit Hong Kong naar Macau gaan met de boot? Ik weet dat de Ferry zo'n 140 HKD kost, zo'n 14 euro dus, maar hoe lang doe je erover vanaf het centrum. (Hong Kong Island).
Vanaf het aankomstpunt met de Ferry is het ongeveer 30-45 minuten met de bus naar het Vliegveld van Macau. (reden om vanaf daar te vliegen; Budgetairliners die vanaf daar vertrekken).
iets meer dan 1.30 uur om via de boot naar macau te gaan

als je daar toch bent.. ga dan ff bungjeejumpen van macau tower
  Moderator maandag 14 mei 2007 @ 15:08:26 #21
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_49365825
quote:
Op zondag 13 mei 2007 09:18 schreef ozzietukker het volgende:
Mensen ervaring met vanuit Hong Kong naar Macau gaan met de boot? Ik weet dat de Ferry zo'n 140 HKD kost, zo'n 14 euro dus, maar hoe lang doe je erover vanaf het centrum. (Hong Kong Island).
Vanaf het aankomstpunt met de Ferry is het ongeveer 30-45 minuten met de bus naar het Vliegveld van Macau. (reden om vanaf daar te vliegen; Budgetairliners die vanaf daar vertrekken).
De snelle ferry doet er ongeveer een uur over.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 14 mei 2007 @ 15:18:53 #22
163039 SHOOOTO
ottokukukara shooto!
pi_49366314
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 23:55 schreef athlonkmf het volgende:
HK is het shopping paradise. En uiteraard, heel veel lekkere gerechten.

Wat veel mensen ook doen, is HK als een tussenstation nemen. Eerst een weekje HK, dan daar een reis boeken naar een ander aziatisch land (heel goedkoop vergeleken met hier) en dan weer terug naar HK toe om uit te rusten en terug te vliegen.
Athlon, as in AF.net?

HK is voor mij alweer een tijdje geleden, kerst 2001
pi_49367196
tvp
Ik steek je moeder in de fik!
  maandag 14 mei 2007 @ 15:41:22 #24
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_49367271
Even een tvp.
Ben er afgelopen oktober 2 daagjes geweest op doorreis en in juli ben ik er weer 1,5 dag. Kijk er nu al naar uit, ik vind HK echt geweldig!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_49368686
is Hong Kong zo'n doorreisstad, of kan je je er wel een week vermaken?
pi_49369145
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:17 schreef Dizzee het volgende:
is Hong Kong zo'n doorreisstad, of kan je je er wel een week vermaken?
Ik ga altijd minimaal een week. Zeker de eerste keer zou ik rustig te tijd nemen, er is zo verschrikkelijk veel leuks te zien en te doen.
pi_49369607
quote:
Op maandag 14 mei 2007 13:12 schreef FlitsFrits het volgende:

[..]

Klinkt tof! Heb je misschien nog enkele tips wat betreft verblijfplekken?
Helaas weet ik niet echt low-budget plekken (weet natuurlijk ook niet of je daar naar opzoek bent), ik werd meestal gesponsord door papa. De laatste keer ben ik met de aanbieding van Cathay Pacific geweest en toen zat ik in het Cosmopolitan Hotel. Dat was erg goed, gezien de prijs/kwaliteit verhouding.

Voor: 931 euro all-in
# non-stop retourvlucht met Cathay Pacific Airways
# 5 nachten in een 4-sterren hotel naar keuze, inclusief transfer op basis van logies in een 2-persoons kamer. De beschikbare hotels zijn
* Cosmopolitan Hotel (www.cosmopolitanhotel.com.hk) / Superior Room, HK Island
* L'Hotel Causeway Bay (www.lhotelcausewaybayhv.com) / Superior Room, HK Island
* Kimberly Hotel (www.kimberleyhotel.com.hk) / Superior Room, Kowloon
* Eaton Hotel ( www.eaton-hotel.com) / Regular Room, Kowloon***
# 10 kg. extra bagage op de terugvlucht.. .shop till you drop! (erg prettig!)
# Hongkong City Tour (indien plaats beschikbaar).
# 6 hele dagen om deze geweldige stad te verkennen; je komt 's morgens vroeg aan en vliegt ‘s avonds laat weer terug.
# late check-out op de dag van vertrek bij Cosmopolitan, Kimberley en Eaton om 18.00 uur en bij L Hotel Causeway Bay om 20.00 uur. De vlucht naar Amsterdam vertrekt om 00.15 uur.

(als het teveel reclame is, moeten jullie het maar weg halen hoor )
pi_49369823
Klinkt goed! Staan die aanbiedingen gewoon op de website van Cathay Pacific?
Ik ontken mijn bestaan.
pi_49370095
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:49 schreef FlitsFrits het volgende:
Klinkt goed! Staan die aanbiedingen gewoon op de website van Cathay Pacific?
ja
Ik steek je moeder in de fik!
pi_49370323
Jammer, die aanbieding geldt niet voor het laagseizoen.
Ik ontken mijn bestaan.
pi_49370487
quote:
Op maandag 14 mei 2007 17:02 schreef FlitsFrits het volgende:
Jammer, die aanbieding geldt niet voor het laagseizoen.
Ik dacht dat die actie bijna altijd geldt (volgt zichzelf gewoon weer op, zodra die is afgelopen).
pi_49370968
TVP
  maandag 14 mei 2007 @ 19:00:54 #33
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_49373945
quote:
Op maandag 14 mei 2007 15:03 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

iets meer dan 1.30 uur om via de boot naar macau te gaan

als je daar toch bent.. ga dan ff bungjeejumpen van macau tower
Ik ben al op die Toren geweest, 80 Macau Dollar, 8 Euro, redelijk prijzig. Heb ook de boardwalk gedaan om de toren. Bungee jumpen hoef ik niet, heb ik al eens gedaan in Nieuw Zeeland, en bang ben ik niet, het is gewoon niet prettig het touw dat je val breekt.. van mij hoeft dat niet meer.

1,30 uur dus... komt goed uit, ligt er een beetje aan wat mijn plannen zijn, maar het lijkt mij leuker via Macau naar Singapore en dan naar Bangkok te vliegen, dan dat ik rechtstreeks HONG KONG - BANGKOK doe, al is Emirates met 180 Euro retour niet duur....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_49376870
ik ga der ook weer heen 6 weken.. :/
pi_49470772
Ik denk dat ik voorlopig genoeg hong kong gezien heb. Het is zeker een bijzondere stad, maar na er 6 maanden gewoont te hebben is de lol er toch echt af.

Het is zeker geen mooie stad. Op een aantal mooie bouwwerken na is het een grote betonbunker. Maar het is zeker appart, en vooral voor toeristen is er genoeg leuks te zien. Zelf vond ik de binnenlanden erg mooi om te zien. De stad is leuk voor een paar weken, maar daarna vond ik het zelf te druk worden. Ik denk zelf dat 3 weken ideaal zou zijn mits je iemand kent die de stad goed kent. Anders, tja, dan is zelfs 3 jaar niet genoeg om alle goede plekken te zien.

De beste plekken zijn plekken waar ik door locals naar toe gesleurd bent en die je dus ook niet in je lonely plannet zult aantreffen. Tips zijn:

Uitgaan: in Wan Chai (club skits)
Eten: in TST (in chunkin mansions zit het beste indische restaurant ooit
Slapen: Jordan zit vol met backpackers
Strand: Sai Kong, Say Koon (in New Territories, of hoe het ook mag heten. Een busrit van 1 uur en daarna een hike van een 3 uur, en je komt op het beste strand ooit. Neem een tent mee om de nacht door te brengen (pas op voor bavianen en slangen).
Lunch: in Kowloon Tong, uitgang festifal walk, uitgang city university (waar ik op heb gezeten). Loop de universiteit binnen, trappen naar beneden bij de bibliotheek, bij de uitgang rechtsaf, voorbij Salvation Army zit het beste dim-sum restaurant ooit (neem een local mee) en vind je een authentieke wet-floor market.
Doelloos ronddwalen: Kowloon City
Must see: paardenraces
Uitgaan 2: Dragon I (lan kwai fong, central). Zorg dat je dronken bent voor je naar binnen gaat (er zit een 7eleven in Lan Kwai Fong). Bel van tevoren even om op de gastenlijst te komen (zeg dat iemand jarig is) en kleed je fatsoenlijk aan. En neem een fles drank mee naar binnen. Drinken is er teringduur.
Cultuur: Museum of Maritime defence.
Chinees nieuwjaar: vermeid het, het is Kut met de hoofdletter K.
Waltzing Mathilda!
  vrijdag 18 mei 2007 @ 18:46:42 #36
6941 APK
Factual, I think.
pi_49518223
Ik heb binnenkort een stop over van 10 uur in Hong Kong.
Kun je makkelijk van het vliegveld de stad in om even rond te kijken, of is dat niet te doen?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_49518272
Ik lees op veel websites dat een ritje naar het centrum vanaf het vliegveld zo'n 35-45 minuten duurt.
Ik ontken mijn bestaan.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:08:34 #38
6941 APK
Factual, I think.
pi_49518824
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 18:48 schreef FlitsFrits het volgende:

Ik lees op veel websites dat een ritje naar het centrum vanaf het vliegveld zo'n 35-45 minuten duurt.
Ah, dat klinkt goed.
Zijn er anderen die een korte stop gedaan hebben in Hong Kong?
Ik neem aan dat de bagage niet 'doorgelabled' kan worden.
Kost het oppikken van de bagage, storage zoeken en weer inchecken veel tijd?

Ook al heb ik maar 2 uur in Hong Kong, alles beter dan 10 uur op een vliegveld dus tips zijn welkom.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:56:36 #39
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_49520574
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:08 schreef APK het volgende:

[..]

Ah, dat klinkt goed.
Zijn er anderen die een korte stop gedaan hebben in Hong Kong?
Ik neem aan dat de bagage niet 'doorgelabled' kan worden.
Kost het oppikken van de bagage, storage zoeken en weer inchecken veel tijd?

Ook al heb ik maar 2 uur in Hong Kong, alles beter dan 10 uur op een vliegveld dus tips zijn welkom.
Het ligt eraan hoe je in Hong Kong aankomt, met wie je vliegt. Als dat Oasis is kan je de bagage inderdaad niet doorlabelen... Er gaan stemmen op omdat wel te doen, maar vooralsnog kan dat nog niet...

Met de Airtrein is het 30 minuten naar het centrum. Neem nog een uur voor het krijgen en opbergen van je bagage en vinden van een ticketmachine en wachten op de trein.
Zelf ben ik ook voorstander om niet 10 uur op een vliegveld te wachten. Zelfs niet in Israel toen ik met transport erbij ook maar 3 uur kon rondlopen, zo gaat de tijd wel snel voorbij.

Hoezo verblijf je niet langer in Hong Kong?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 22:41:10 #40
6941 APK
Factual, I think.
pi_49526580
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:56 schreef ozzietukker het volgende:

Het ligt eraan hoe je in Hong Kong aankomt, met wie je vliegt. Als dat Oasis is kan je de bagage inderdaad niet doorlabelen... Er gaan stemmen op omdat wel te doen, maar vooralsnog kan dat nog niet...
Wij komen aan en vliegen verder met KL / NZ.
Ik heb ooit op Schiphol gewerkt en toen mochten wij bagage niet doorlabelen als mensen bij een tussenstop even de stad ingingen.
Begrijpelijk.
quote:
Hoezo verblijf je niet langer in Hong Kong?
Het is gewoon een overstap op weg naar Auckland.
Tickets heb ik niet zelf geboekt.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 18 mei 2007 @ 22:59:58 #41
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_49527287
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 22:41 schreef APK het volgende:

[..]

Wij komen aan en vliegen verder met KL / NZ.
Ik heb ooit op Schiphol gewerkt en toen mochten wij bagage niet doorlabelen als mensen bij een tussenstop even de stad ingingen.
Begrijpelijk.
[..]

Het is gewoon een overstap op weg naar Auckland.
Tickets heb ik niet zelf geboekt.
Hmzzzz toch heb ik bij het inchecken hier nooit wat over gehoord.. zowel met El Al Israel Airlines in Tel Aviv, als met China Airlines met een tussenstop in Taipei (heenweg) of Taipei en Hong Kong (op de terugweg), ik ben op alle locaties de stad in geweest, en ook met Austrian Airways kon ik op de terugweg, vanuit Bangkok met een tussenstop in Wenen, prima de hele dag de stad in, en pas rond 17:00 uur terug vliegen. De bagage stond keurig op de band op de eindbestemming....

Maar goed, mocht je de koffers om één of andere reden niet kunnen doorgelabeld kunnen worden, er is een left luggae op Hong Kong, dus je hoeft er niet mee in de stad te zeulen...
Hong Kong is opzich een prima vliegveld, maar erbuiten zal de tijd sneller gaan...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 23:09:17 #42
6941 APK
Factual, I think.
pi_49527631
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 22:59 schreef ozzietukker het volgende:

Hmzzzz toch heb ik bij het inchecken hier nooit wat over gehoord.. zowel met El Al Israel Airlines in Tel Aviv, als met China Airlines met een tussenstop in Taipei (heenweg) of Taipei en Hong Kong (op de terugweg), ik ben op alle locaties de stad in geweest, en ook met Austrian Airways kon ik op de terugweg, vanuit Bangkok met een tussenstop in Wenen, prima de hele dag de stad in, en pas rond 17:00 uur terug vliegen. De bagage stond keurig op de band op de eindbestemming....
Vreemd, want elke terrorist kan bagage doorlabelen naar de volgende bestemming en lekker uitstappen in bv Hong Kong en niet instappen voor de connecting vlucht.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 19 mei 2007 @ 08:47:00 #43
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_49534296
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 23:09 schreef APK het volgende:

[..]

Vreemd, want elke terrorist kan bagage doorlabelen naar de volgende bestemming en lekker uitstappen in bv Hong Kong en niet instappen voor de connecting vlucht.
Maar op het moment dat je niet aan boord van een vlucht bent, mogen ze volgens de internationale regels niet vertrekken voordat je bagage van boord is!
Dus of je nou inchecked op de betreffende luchthaven en niet komt opdagen, of dat je transit op een vliegveld en niet komt opdagen (te laat bent) voor een (vervolg)vlucht, je bagage zullen ze officieel moeten uitladen.
En Hong Kong is geen bananenrepubliek waar deze regels niet opgevolgd worden, hier zullen echt strikte regels voor gelden.
Desalnietemin is het niet zo belangrijjk, gezien het feit dat er ook bagagekluizen zijn, en je tijd genoeg hebt om een klein beetje Hong Kong te zien!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 12:08:52 #44
6941 APK
Factual, I think.
pi_49537171
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 08:47 schreef ozzietukker het volgende:

Maar op het moment dat je niet aan boord van een vlucht bent, mogen ze volgens de internationale regels niet vertrekken voordat je bagage van boord is!
En daar houden ze dus niet van: Vertraging...
quote:
Desalnietemin is het niet zo belangrijjk, gezien het feit dat er ook bagagekluizen zijn, en je tijd genoeg hebt om een klein beetje Hong Kong te zien!
Bagagekluizen it is dus.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_49541156
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 22:41 schreef APK het volgende:


Het is gewoon een overstap op weg naar Auckland.
Apie! Geen Thailand dit keer of ist voor werk samen met die rooie allochtoon?
  zaterdag 19 mei 2007 @ 15:01:13 #46
6941 APK
Factual, I think.
pi_49541350
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 14:52 schreef Tante Bep het volgende:

Apie! Geen Thailand dit keer of ist voor werk samen met die rooie allochtoon?
Beppert!
Gewoon werk, hutje bouwen in Nieuw Zeeland.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 19 mei 2007 @ 15:34:32 #47
122997 zquing
Drama Junk
pi_49541953
ik hoop met kerst naar HK te kunnen gaan
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_49546793
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 15:01 schreef APK het volgende:

[..]

Beppert!
Gewoon werk, hutje bouwen in Nieuw Zeeland.
Doe je goed!
pi_49585653
quote:
Westerlingen verlaten massaal Hongkong

HONGKONG - De Chinese metropool en internationaal financieel centrum Hongkong is uit de gratie bij westerlingen. Britten, Australiërs, Amerikanen en Canadese 'expats' verlaten de stad met duizenden tegelijk.

Ze vinden Hongkong te vervuild en te onaantrekkelijk en ze kiezen liever voor andere Chinese of Aziatische stad, aldus de krant Straits Times.



Het aantal Britten dat de voormalige Britse kroonkolonie verlaat is opvallend groot. Er wonen nog maar ongeveer 11.300 Britten in Hongkong.

In 2005 waren dat er ongeveer 13.500 en in 1997, toen Hongkong in Chinese handen kwam, nog 175.000.

De beroemde Nederlandse dirigent Edo de Waart maakte kortgeleden bekend na drie jaar ook niet meer in Hongkong te willen wonen.

De dirigent en artistiek leider van het stedelijke filharmonische orkest verkast naar Wisconsin in de Verenigde Staten wegens de luchtvervuiling in Hongkong.
Ik wil ze wel vervangen.
pi_49586778
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 15:34 schreef zquing het volgende:
ik hoop met kerst naar HK te kunnen gaan
ik ga 6 weken lang daarheen deze zomervakantie
  zondag 20 mei 2007 @ 22:01:04 #51
163039 SHOOOTO
ottokukukara shooto!
pi_49586946
^^neem maar veel shorts mee en als je terugkomt, neem dan even een zak met gedroogde mangostukjes mee
pi_49594100
Neem vooral veel kleding mee. Dunne en ademende kleding. Toen ik er woonde was ik in het voorjaar ongeveer 3x per dag van t-shirt aan het wisselen. Ik ben er 1 dag in de zomer geweest (ik was rond aan het reizen en had toevallig een stop over van een dag) en het was de meest banauwde dag ooit.
Waltzing Mathilda!
pi_49617281
quote:
Op maandag 21 mei 2007 03:10 schreef ontzettendeprutser het volgende:
Neem vooral veel kleding mee. Dunne en ademende kleding. Toen ik er woonde was ik in het voorjaar ongeveer 3x per dag van t-shirt aan het wisselen. Ik ben er 1 dag in de zomer geweest (ik was rond aan het reizen en had toevallig een stop over van een dag) en het was de meest banauwde dag ooit.
ik ben er al ong 5x geweest dus ik weet wel wat ik moet aantrekken
pi_49673545
Dan wens ik je alleen nog maar veel plezier
Waltzing Mathilda!
  maandag 28 mei 2007 @ 19:56:33 #55
178196 Dragoljub
Mihailovic
pi_49862518
TVP.
  maandag 28 mei 2007 @ 20:09:42 #56
163039 SHOOOTO
ottokukukara shooto!
pi_49863037
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:15 schreef ARKON het volgende:

[..]

ik ben er al ong 5x geweest dus ik weet wel wat ik moet aantrekken
we verwachten allemaal een fotoreportage
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:05:52 #57
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_49919854
Hong Kong, mooie stad, vorig jaar 6 dagen geweest, foto's + verslag:
http://www.mthalen-hk.blogspot.com/

Zou er nog wel een keer heen willen, maar dan als tussenstop ofzo.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_50041691
Een visum is niet nodig begrijp ik. En doen ze ook niet moeilijk als je binnen komt vliegen met een enkeltje en weer vertrekt vanuit Macau naar BKK?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 21:34:06 #59
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_50042823
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 20:48 schreef Erasmusch het volgende:
Een visum is niet nodig begrijp ik. En doen ze ook niet moeilijk als je binnen komt vliegen met een enkeltje en weer vertrekt vanuit Macau naar BKK?
In principe vragen ze bij binnenkomst niet om je retourticket en krijg je een stempel in je paspoort die aangeeft dat je 90 (!) dagen mag blijven, wellicht vragen ze wel op het vertrekpunt bij het inchecken om een onward ticket, maar in principe zou dan een ticket vanaf Macau naar Bangkok voldoende moeten zijn, als je aangeeft dat je met de boot van Hong Kong naar Bangkok MACAU gaat. (Inderdaad naar Macau, anders duurt het zo lang).

Overigens, als je in Thailand binnenkomt moet je officieel ook een retour ticket, of onward ticket hebben, heb je die wel?

[ Bericht 3% gewijzigd door ozzietukker op 03-06-2007 08:38:50 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_50043221
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 21:34 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

In principe vragen ze bij binnenkomst niet om je retourticket en krijg je een stempel in je paspoort die aangeeft dat je 90 (!) dagen mag blijven, wellicht vragen ze wel op het vertrekpunt bij het inchecken om een onward ticket, maar in principe zou dan een ticket vanaf Macau naar Bangkok voldoende moeten zijn, als je aangeeft dat je met de boot van Hong Kong naar Bangkok gaat.

Overigens, als je in Thailand binnenkomt moet je officieel ook een retour ticket, of onward ticket hebben, heb je die wel?
Boot van HK naar Macau bedoel je hoop ik?

Ik heb sowieso nog niks geboekt, maar mijn plan was van BKK over land naar Cambodja, Maleisie etc te gaan en terug te vliegen naar NL vanaf Singapore. Ik had er de Thaise ambassade over gebeld omdat mij zoiets al eerder was verteld, maar die zeiden dat het geen probleem moest zijn... Maar ja, better safe than sorry enzo
pi_50780468
Ik ga er binnenkort heen en moet er ook een visum regelen voor China,. Ik kan alleen die site niet vinden van de punten waar je dat visa kan regelen. Moet even weten of het 3 dagen wachten is incl de dag dat je het aanvraagt. Dus
12 Juli aanvragen en de 14e ophalen, of is het de 15e ?.
pi_50781551
Visa voor China regel je bij de vele CTS vestigingen. Bij mij was het op 1 aanvragen, 3 ophalen. Uit m'n blote hoofd: HKD$215

http://www.ctshk.com/english/index.htm

Begin nu alweer te kwijlen als ik aan al dat eten denk, de ECHTE Canton keuken D'r kan geen Italiaan, Fransoos of whatever zich aan deze keuken meten.

[ Bericht 18% gewijzigd door Bowny op 24-06-2007 11:37:28 ]
pi_50787434
Pas wel op met dat aanvragen, ze doen maar een x aantal aanvragen per dagdeel, dus je meot wel op tijd zijn. Dit was zo toen ik er was voor de laatste keer (oud en nieuw).
Ik steek je moeder in de fik!
pi_50790835
quote:
Op maandag 14 mei 2007 12:57 schreef Monk het volgende:
Hong Kong blijft echt mijn favoriete stad! Ik ben er nu 4 keer geweest en iedere keer als ik er kom, voelt het net als thuis komen.

Een paar tips (de meeste zijn wel redelijk standaard, maar het zijn wat mij betreft de leukste)::
- met de boot naar Lamma Island (voor een dagje rust en verschrikkelijk lekker seafood eten )
- 's avonds/ 's nachts over de markt op Temple street (met de metro naar Mong-kok).
- Victoria Peak (met de peak tram omhoog!)
- Ga ipv naar Disneyland naar Ocean Park. Vele malen groter en mooier, vooral het zee aquarium van 4 verdiepingen is onvergetelijk.
- Neem de Star-ferry van Hong Kong naar Kowloon (of andersom) ipv de metro (en dan het liefst 2de klas). En dan vooral 's avonds om schitterende plaatjes van de stad te schieten.
- Vroeg in de ochtend Tai Chi oefenen in het park (je kan bijna altijd bij mensen gaan staan en vragen of je mee mag doen, bijna altijd vinden ze het leuk als je als buitenlander interesse toont en zelf wil meedoen.
- Hong Kong park, de perfecte plek om tot rust te komen. Met oa een prachtige voliere.

Het belangrijkste is gewoon rondlopen, om je heen kijken, ruiken en genieten. Het is gewoonweg een fasinerende plek (ik heb gelijk weer zin om te gaan...)

Ben er ook een keer of 5/6 geweest en ben het ZEKER eens! En het is echt niet alleen eten en shoppen!! Alle omringende eilanden zijn prachtig, en er is erg veel te zien en te doen (na ruim 7 weken alles bij elkaar in HK nog niet uitgekeken!)
= Het leven is als een neus - je moet eruit halen wat erin zit =
  zondag 24 juni 2007 @ 17:27:43 #65
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_50791963
Ik ben waarschijnlijk de gelukkige om net voor of ergp het Chinees Nieuwjaar in Hong Kong te zijn.

Nu lijkt mij dat nieuwjaar (op 7 februari en de dagen erna wellicht wel aardig) maar ik ben bang dat de hotels overvol zullen zitten, en ook de vluchten vanuit Hong Kong en Macau zullen vol zitten, of belachelijk duur zijn...

Iemand ervaring hoe het zit met de accomodatie rond Chinees Nieuwjaar, met een beetje geluk kom ik de zondag ervoor aan, en ik moet dan nog door naar Singapore, of misschien Kuala Lumpur...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_50801209
quote:
Op zondag 24 juni 2007 17:27 schreef ozzietukker het volgende:
Ik ben waarschijnlijk de gelukkige om net voor of ergp het Chinees Nieuwjaar in Hong Kong te zijn.

Nu lijkt mij dat nieuwjaar (op 7 februari en de dagen erna wellicht wel aardig) maar ik ben bang dat de hotels overvol zullen zitten, en ook de vluchten vanuit Hong Kong en Macau zullen vol zitten, of belachelijk duur zijn...

Iemand ervaring hoe het zit met de accomodatie rond Chinees Nieuwjaar, met een beetje geluk kom ik de zondag ervoor aan, en ik moet dan nog door naar Singapore, of misschien Kuala Lumpur...


En dan kom je daar, en heb je een week niks te doen omdat alles gesloten is...
pi_50837580
Is de Kowloon Walled City Park de moeite waard om te bezoeken?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_50838391
Ligt er aan hoeveel tijd je hebt. Ben je er enkele dagen zou, dan kan je het overslaan. Heb je "de rest"al gezien, dan is een bezoekje wel leuk.

edit: koploperkopper, wanneer ga je naar hong kong?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_50838898
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:25 schreef cheukert het volgende:
Ligt er aan hoeveel tijd je hebt. Ben je er enkele dagen zou, dan kan je het overslaan. Heb je "de rest"al gezien, dan is een bezoekje wel leuk.

edit: koploperkopper, wanneer ga je naar hong kong?
Hmm ok. Ik ben van plan om in September of Okotober te gaan.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_50840155
Ik zoek nog 4 andere mensen om de helikoptertour mee te delen, interesse?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_50841693
wieviel poen? wie lange?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_50841792
143 euro p.p (met 6 mensen) voor 30 minuten, of 95 euro p.p voor 15 minuten.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_50842179
Kan je beter bij de plaatselijke vliegclub proeflesje vragen
Ik steek je moeder in de fik!
pi_50843102
In HK is 't altijd zooo tropisch. *kuch*
  dinsdag 26 juni 2007 @ 01:43:15 #75
163039 SHOOOTO
ottokukukara shooto!
pi_50844926
quote:
Op maandag 25 juni 2007 23:49 schreef Koploperkopper het volgende:
143 euro p.p (met 6 mensen) voor 30 minuten, of 95 euro p.p voor 15 minuten.
lijkt mij een leuke ervaring, maar ik ga liever shoppen
  dinsdag 26 juni 2007 @ 10:16:58 #76
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_50849487
Vind die vele transits die ik op HK airport doe al wel genoeg.. China.. brrrr.
pi_50853841
Eindelijk eens met kerst een x gaan... ben daarvoor altijd inde zomervakantie gegaan maar vind het wel genoeg geweest, altijd zo heet en benauwd... bluhhhh als in de airport bent, lekker koel, zodra de automtische deuren open gaan, krijg je toch een pak benauwd lucht in je gezicht gepropt

En hoorde ook vele dat het extra mooi is in hongkong, zeker weer naar de peak gaan!
pi_50854906
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 00:26 schreef F04 het volgende:
In HK is 't altijd zooo tropisch. *kuch*
In de winter is het daar vrij behaaglijk tot koud met gemiddeld 15-20 graden.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 13:54:17 #79
163039 SHOOOTO
ottokukukara shooto!
pi_50856693
15-20 graden is niets voor een echte polderchinees

Maar het is altijd een leuk gezicht met al die dikke North Face jassen, sjaals en mutsen.
pi_50877276
en dan lopen wij in een tshirtje met korte broek te zweten, hahaha
pi_50878687
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:04 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

In de winter is het daar vrij behaaglijk tot koud met gemiddeld 15-20 graden.
Maar ''anders'' koud dan hier.
pi_50878890
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:54 schreef SHOOOTO het volgende:
15-20 graden is niets voor een echte polderchinees

Maar het is altijd een leuk gezicht met al die dikke North Face jassen, sjaals en mutsen.
In NL heb je overal verwarming en goede isolatie dus merk je er niks van.
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:50 schreef F04 het volgende:

[..]

Maar ''anders'' koud dan hier.
yup.
pi_50879328
Ik was daar ooit op vakantie in december en het was erg koud vooral 's avond was een paar dekens zelfs niet genoeg. Er was niet eens een kleine elektrische kacheltje beschikbaar. En het is vrij normaal daar dat de vloer bedekt is met tegels bij alleenstaande woningen, zeker in New Territorries. Dus de vloer is extra koud.
pi_50892847
hmmm hoop dat het niet ZO koud gaat worden -_- daar kom ik ook weer neit voor he
pi_50941597
Ik mis HK echt Na 3 keer naar hk te zijn geweest in 1,5 jaar moeten we nu wat letten op onze centjes ivm een nieuw huis. Hopelijk kunnen we volgend jaar weer gaan. Als wij er naartoe gaan is het eigenlijk puur voor het eten en shoppen. Alle bezienswaardigheden etc slaan we meestal over De laatste keer 3 weken bijna elke dag 8+ uur geshopt Het is echt lastig om me in te houden om dit jaar niet te gaan
quote:
Op zondag 24 juni 2007 17:27 schreef ozzietukker het volgende:
Ik ben waarschijnlijk de gelukkige om net voor of ergp het Chinees Nieuwjaar in Hong Kong te zijn.

Nu lijkt mij dat nieuwjaar (op 7 februari en de dagen erna wellicht wel aardig) maar ik ben bang dat de hotels overvol zullen zitten, en ook de vluchten vanuit Hong Kong en Macau zullen vol zitten, of belachelijk duur zijn...
We waren 1 keer tijdens CNY in hk. Had tijdens het boeken niets gemerkt van volgeboekte vluchten/hotels, ik weet alleen niet meer hoever we van te voren hadden geboekt. Ik moet wel zeggen dat tijdens oud&nieuw de winkelstraten echt VOL zijn (ik was trouwens in Mongkok). De (meeste) winkels zijn dan gewoon open die nacht, maar het was dus niet echt prettig lopen. Normaal kan het in HK al erg druk zijn, maar zoiets had ik echt nog nooit meegemaakt. Maar ja, de dagen erna is alles inderdaad voor een paar dagen dicht...
pi_50942879
3 x in 1,5 jaar? je bent niet goed wijs
pi_50964939
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 17:01 schreef Kersje86 het volgende:
3 x in 1,5 jaar? je bent niet goed wijs
HK We willen eigenlijk toch elk jaar minstens 1 keer gaan Het blijft een leuke stad totdat het shopgeld op is
  vrijdag 29 juni 2007 @ 12:00:50 #88
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_50965307
Wat koop je er dan, kleren ofzo? Dan kan ik me er nog wel iets bij voorstellen...

Bedoel: verder hebben ze er vooral veel prullaria, leuk om 1x te zien, maar om er nou elk jaar heen te gaan
Haters everywhere but I don't really care.
pi_50965727
1x per jaar is nog wel redelijk maar om het half jaar? :p dan moet je gwn echt rijk zijn he
pi_50967757
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 12:00 schreef matthijst het volgende:
Wat koop je er dan, kleren ofzo? Dan kan ik me er nog wel iets bij voorstellen...

Bedoel: verder hebben ze er vooral veel prullaria, leuk om 1x te zien, maar om er nou elk jaar heen te gaan
Vooral kleding ja. We zijn een keer zonder bagage daar naartoe gegaan en daar met (bijna) het maximale kgs terugkomen (van te voren ook gewogen in hotel ) Dat is dus voornamelijk voor 3 weken kleding schoenen en ook wat pakken. Achteraf gezien was het misschien wel een beetje veel en volgende keer zullen we wel wat kleding meenemen vanuit NL, want 20 paar sokken enzo is wat veel als je thuis wel regelmatig de was doet En normaal gaan we ook maar 1,5-2 weken.

En naast al het shoppen genieten we voornamelijk van het eten, goedkoop en
  vrijdag 29 juni 2007 @ 13:28:08 #91
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_50968375
Hehe, dat wegen in het hotel komt me bekend voor
In NY ooit een weegschaal bij de receptie gevraagd, gasten keken me aan alsof ikgek was.
Dus toen maar 1 gekocht in zon knakenzaakje en die bij vertrek bij de receptie afgegeven
Haters everywhere but I don't really care.
pi_50968626
en toen? wat moeten zij ermee dan?
  vrijdag 29 juni 2007 @ 13:50:43 #93
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_50969096
Niks, weggooien denk ik, niet gevraagd, op de balie gedumpt en ze succes gewenst
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 18:34:16 #94
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_50978315
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 16:21 schreef Vaud het volgende:
Ik mis HK echt Na 3 keer naar hk te zijn geweest in 1,5 jaar moeten we nu wat letten op onze centjes ivm een nieuw huis. Hopelijk kunnen we volgend jaar weer gaan. Als wij er naartoe gaan is het eigenlijk puur voor het eten en shoppen. Alle bezienswaardigheden etc slaan we meestal over De laatste keer 3 weken bijna elke dag 8+ uur geshopt Het is echt lastig om me in te houden om dit jaar niet te gaan
[..]

We waren 1 keer tijdens CNY in hk. Had tijdens het boeken niets gemerkt van volgeboekte vluchten/hotels, ik weet alleen niet meer hoever we van te voren hadden geboekt. Ik moet wel zeggen dat tijdens oud&nieuw de winkelstraten echt VOL zijn (ik was trouwens in Mongkok). De (meeste) winkels zijn dan gewoon open die nacht, maar het was dus niet echt prettig lopen. Normaal kan het in HK al erg druk zijn, maar zoiets had ik echt nog nooit meegemaakt. Maar ja, de dagen erna is alles inderdaad voor een paar dagen dicht...
Naar Hong Kong vliegen is helemaal zo duur niet meer!

Je kunt voor 80 Euro inclusief belasting retour met easyjet van Amsterdam naar London Gatwick. Vervolgens ga je vanaf Gatwick met Oasis Airlines naar Hong Kong, goedkoopste tarief is 266 GBP inclusief, wat zo'n 395 Euro is. Dus voor 475 Euro per persoon zit je al in Hong Kong!

Ik zit er overigens voor het Chinese nieuwjaar, rond 7 februari zit ik in Singapura....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_51088021
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:34 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Naar Hong Kong vliegen is helemaal zo duur niet meer!

Je kunt voor 80 Euro inclusief belasting retour met easyjet van Amsterdam naar London Gatwick. Vervolgens ga je vanaf Gatwick met Oasis Airlines naar Hong Kong, goedkoopste tarief is 266 GBP inclusief, wat zo'n 395 Euro is. Dus voor 475 Euro per persoon zit je al in Hong Kong!

Ik zit er overigens voor het Chinese nieuwjaar, rond 7 februari zit ik in Singapura....
zo ga ik het ook doen, in september voor ¤30 p.p. naar gatwick en voor ¤230 naar hong kong! we vliegen dan vanaf Macau naar Thailand dus de terugreis kost ons wel wat meer....maar ach, die ¤230 maakt een hoop goed.
Hoe is het weer in HK meestal rond eind september?
pi_51091105
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 11:45 schreef aiello het volgende:

[..]

zo ga ik het ook doen, in september voor ¤30 p.p. naar gatwick en voor ¤230 naar hong kong! we vliegen dan vanaf Macau naar Thailand dus de terugreis kost ons wel wat meer....maar ach, die ¤230 maakt een hoop goed.
Hoe is het weer in HK meestal rond eind september?
regen, wind en zon. Typhoonseason.
pi_51091241
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:34 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Naar Hong Kong vliegen is helemaal zo duur niet meer!

Je kunt voor 80 Euro inclusief belasting retour met easyjet van Amsterdam naar London Gatwick. Vervolgens ga je vanaf Gatwick met Oasis Airlines naar Hong Kong, goedkoopste tarief is 266 GBP inclusief, wat zo'n 395 Euro is. Dus voor 475 Euro per persoon zit je al in Hong Kong!

Ik zit er overigens voor het Chinese nieuwjaar, rond 7 februari zit ik in Singapura....
Ik had het laatst gezien ja. Helaas kost het verblijf en onze koopwoede te veel. Maar misschien een goed idee voor volgend jaar, 300-400 euro besparen is wel een overstap waard Zijn de ervaringen met Oasis over het algemeen goed?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:37:36 #98
163039 SHOOOTO
ottokukukara shooto!
pi_51093946
idd, zeker de moeite waard. Ik ga toch slapen in het vliegtuig
pi_51101560
kga dit jaar voor het eerst met FinAir... hoorde dat het eten errrrugg slecht is... kga zelf maar alvast wat Cup Noodles inslaan
  dinsdag 3 juli 2007 @ 19:22:23 #100
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_51103779
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 13:18 schreef Vaud het volgende:

[..]

Ik had het laatst gezien ja. Helaas kost het verblijf en onze koopwoede te veel. Maar misschien een goed idee voor volgend jaar, 300-400 euro besparen is wel een overstap waard Zijn de ervaringen met Oasis over het algemeen goed?
Ik heb helaas nog niet heel veel ervaringen gelezen, maar wat mij versterkt in het gevoel dat het wel goed zit, is dat ze vliegen met oude toestellen van Singapore Airlines, het entertainment hebben ze laten zitten, en ook het onderhoud van SIA staat hoog aangeschreven.
Wat ik begrepen heb zijn de maaltijden wellicht at klein, (maar dat maakt mij niet uit, ik kan geen vast voedsel eten in een vliegtuig), en moet je voor frisdranken / bier 1 / 3 pond betalen.. maar water, thee, koffie en jus d'orange is gratis.. en hoevel frisdrank bier drink je onderweg? Maar ik zal de ervaringen meedelen!


regen, wind en zon. Typhoonseason is inderdaad in september... op Macau stond ik 30 minuten op de landingsbaan voordat de piloot het aandurfde om op te stijgen, echter we klapten bij het loskomen van de grond gelijk weer op de baan en konden het maar net redden om alsnog de lucht in te gaan... (Anders rij je zo de zee in) het eerste uur was alleen maar turbulentie... (echt, als ik ergens het idee had dat ik zou neerstorten was het tijdens deze vlucht).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_51105225
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 19:22 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik heb helaas nog niet heel veel ervaringen gelezen, maar wat mij versterkt in het gevoel dat het wel goed zit, is dat ze vliegen met oude toestellen van Singapore Airlines, het entertainment hebben ze laten zitten, en ook het onderhoud van SIA staat hoog aangeschreven.
Wat ik begrepen heb zijn de maaltijden wellicht at klein, (maar dat maakt mij niet uit, ik kan geen vast voedsel eten in een vliegtuig), en moet je voor frisdranken / bier 1 / 3 pond betalen.. maar water, thee, koffie en jus d'orange is gratis.. en hoevel frisdrank bier drink je onderweg? Maar ik zal de ervaringen meedelen!


regen, wind en zon. Typhoonseason is inderdaad in september... op Macau stond ik 30 minuten op de landingsbaan voordat de piloot het aandurfde om op te stijgen, echter we klapten bij het loskomen van de grond gelijk weer op de baan en konden het maar net redden om alsnog de lucht in te gaan... (Anders rij je zo de zee in) het eerste uur was alleen maar turbulentie... (echt, als ik ergens het idee had dat ik zou neerstorten was het tijdens deze vlucht).
Er zijn wel wat ervaringen te vinden op engelse sites, over het algemeen zijn die positief. Inderdaad afdankers van SIA, maar desondanks pas 10 jaar oud en nog inclusief alle entertainment-geneugten van deze maatschappij.. Het zal wel goed zitten, ik heb behoorlijk wat ervaring met goedkope Turkse charters en oude vliegtuigen van China Airlines, ik heb het idee dat Oasis daar wel bovenuit steekt.
We vliegen in oktober vanaf Macau naar Bangkok....hopen maar dat het een beetje rustig weer is, je wordt bedankt voor het delen van je ervaringen ozzie
pi_51108817
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 19:22 schreef ozzietukker het volgende:

[..]... echter we klapten bij het loskomen van de grond gelijk weer op de baan en konden het maar net redden om alsnog de lucht in te gaan....
Bullshit.

Het is take off of geen take off, geen halve.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:39:04 #103
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_51109297
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:28 schreef Bowny het volgende:

[..]

Bullshit.

Het is take off of geen take off, geen halve.
Gelukkig was jij erbij!

Bij het loskomen van de grond klapten wij gelijk terug op de baan, echter het vliegtuig (737) had voldoende snelheid om alsnog op te stijgen. (Uiteraard waren we geen honderden of tientallen meters in de lucht, maar genoeg om een klap te voelen). Remmen had overigens niet gekund, gezien de plaats op de startbaan waar het gebeurde.
Ook met KLM (747), waar tijdens het opstijgen op Bangkok Suvarnbuhmi Airport, 2 klapbanden werden veroorzaakt waardoor de snelheid in eerste instantie terugviel werd toch vol vermogen gegeven om alsnog de lucht in te gaan omdat ook daar remmen niet mogelijk zou zijn geweest.

Overigens, turbulentie in de buurt van Hong Kong is wel normaal, en is geen reden tot angst, echter de take off in de storm was wel een belevenis.... We hebben dan ook niet 30 (!) minuten net naast de runway gestaan voordat we het uberhaubt konden proberen. Maar dat zal ook mij niet weerhouden om met Air Asia vanaf Bangkok weer terug te vliegen naar Macau.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_51137708
De expert spreekt moet je de Telegraaf er neit over inlichten?
Ik steek je moeder in de fik!
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:26:11 #105
6941 APK
Factual, I think.
pi_51141626
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 18:18 schreef Kersje86 het volgende:

kga dit jaar voor het eerst met FinAir... hoorde dat het eten errrrugg slecht is... kga zelf maar alvast wat Cup Noodles inslaan
Valt wel mee hoor, ben een keer via Helsinki naar Bangkok gevlogen.
Net vanmiddag thuisgekomen uit Hong Kong met KLM-asia.

Schandalig weinig beenruimte, en inflight entertainment op een Comodore Amiga-monitorretje ergens in de verte.
Die films boeien met niet heel erg, maar het gebrek aan beenruimte is een misdaad tegen de menselijkheid, ben er nog agressief van.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_51141864
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:40 schreef cheukert het volgende:
De expert spreekt moet je de Telegraaf er neit over inlichten?
Of de Flair om meer huisvrouwen vliegangst aan te praten!

Oh ja, ik heb Hong Kong ingeruilt voor Vancouver, sorry luitjes.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:28:36 #107
6941 APK
Factual, I think.
pi_51146511


Zal al wel 100x gepost zijn, maar toch, je moet 'em ook op je eigen memorystick hebben....
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_51146701
zucht... heb normaal al weinig beenruimte, nu nog minder en moet nog zolang vliegen!.... maja ik neem zelf wat wat entertainment mee.... heb mun DS en mun PDA mee :p
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:34:13 #109
6941 APK
Factual, I think.
pi_51146761
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 21:32 schreef Kersje86 het volgende:

zucht... heb normaal al weinig beenruimte, nu nog minder en moet nog zolang vliegen!
KLM?
Als je langer dan een circus-atractie bent heb je een probleem.

Edit: Oh nee, FinnAir.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_51149704
nee ik ben niet zo rijk
pi_51163348
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:32 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Of de Flair om meer huisvrouwen vliegangst aan te praten!

Oh ja, ik heb Hong Kong ingeruilt voor Vancouver, sorry luitjes.
Jij schavuit! mare de flair is opzich goed, dan blijven er meer goeie tjiks over dus bijvoorkeur alle media inlichten waar lelijke mensen naar kijken
Ik steek je moeder in de fik!
pi_51163373
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:26 schreef APK het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor, ben een keer via Helsinki naar Bangkok gevlogen.
Net vanmiddag thuisgekomen uit Hong Kong met KLM-asia.

Schandalig weinig beenruimte, en inflight entertainment op een Comodore Amiga-monitorretje ergens in de verte.
Die films boeien met niet heel erg, maar het gebrek aan beenruimte is een misdaad tegen de menselijkheid, ben er nog agressief van.
Vliegen is ook een keuze
Ik steek je moeder in de fik!
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:17:32 #113
6941 APK
Factual, I think.
pi_51166886
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:39 schreef cheukert het volgende:

Vliegen is ook een keuze
Volgende keer ga ik per fiets.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_51167209
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:40 schreef cheukert het volgende:
De expert spreekt moet je de Telegraaf er neit over inlichten?
Misschien is Ozzie wel Burlage himself

Nogmaals, een kist klapt niet zomaar terug op de baan. Alle factoren voor een veilige take off speed zijn ingecalculeerd, baancondities, weersomstandigheden etc. etc.

Het vergelijken met de KLM 744 die klapbanden kreeg op BKK is hetzelfde als appels met peren vergelijken. Ja, een kist moet doorstarten omdat er niet genoeg ruimte is om te stoppen en ze de 'take off decision speed' (V1) voorbij zijn, maar een kist die terugbeukt naar het asfalt tijdens rotatie.....nee, gaat er bij mij niet in!

Als je gelijk hebt, graag gegevens over de maatschappij, route en datum. Dit MOET gefiled zijn als het gebeurd is.
  donderdag 5 juli 2007 @ 18:38:00 #115
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_51175189
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:26 schreef Bowny het volgende:

[..]

Misschien is Ozzie wel Burlage himself

Nogmaals, een kist klapt niet zomaar terug op de baan. Alle factoren voor een veilige take off speed zijn ingecalculeerd, baancondities, weersomstandigheden etc. etc.

Het vergelijken met de KLM 744 die klapbanden kreeg op BKK is hetzelfde als appels met peren vergelijken. Ja, een kist moet doorstarten omdat er niet genoeg ruimte is om te stoppen en ze de 'take off decision speed' (V1) voorbij zijn, maar een kist die terugbeukt naar het asfalt tijdens rotatie.....nee, gaat er bij mij niet in!

Als je gelijk hebt, graag gegevens over de maatschappij, route en datum. Dit MOET gefiled zijn als het gebeurd is.
I rest my case, dit is het topic van Hong Kong, en daar moet het over gaan. . Ik weet wat ik voelde, en er was een klap, en anders dan de landingsbaan kan ik me niet voorstellen.

Ontopic;
Heeft iemand overigens nieuwe ervaringen omtrent Turbojet (boot) van Hong Kong - Macau en v.v.? Ik zal daar minimaal 1x, or misschien wel 2x gebruik van moeten maken, de laatste keer was het nogal druk....

[ Bericht 7% gewijzigd door ozzietukker op 05-07-2007 21:21:38 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_51206427
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 21:28 schreef APK het volgende:
[afbeelding]

Zal al wel 100x gepost zijn, maar toch, je moet 'em ook op je eigen memorystick hebben....
Met een dikke zoomlens lijkt dit voor mij een prima punt op m'n 'building pics' te schieten.
pi_51209651
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 18:38 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

I rest my case, dit is het topic van Hong Kong, en daar moet het over gaan. . Ik weet wat ik voelde, en er was een klap, en anders dan de landingsbaan kan ik me niet voorstellen.

Ontopic;
Heeft iemand overigens nieuwe ervaringen omtrent Turbojet (boot) van Hong Kong - Macau en v.v.? Ik zal daar minimaal 1x, or misschien wel 2x gebruik van moeten maken, de laatste keer was het nogal druk....
Burlage

HK-Macau is vrijwel altijd druk. Mocht dat een probleem zijn kan je altijd de heli pakken. kost je zo'n 50e
Ik steek je moeder in de fik!
  maandag 16 juli 2007 @ 20:37:12 #118
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_51534051
HongKong
Ben net vanmiddag weer teruggekomen uit HK. Was een super afsluiting van een rondreis door China.
HongKong was weer net zo tof als afgelopen oktober.

Het Regal hotel op het vliegveld is trouwens wel een mooi hotel. Op kosten van de KLM een nachtje geslapen. Onze vlucht terug had 22 uur vertraging.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_52634317
Is 8 dagen genoeg om Hong Kong een beetje goed te kunnen bekijken?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_52637614
ik vind van zeker niet, veels te kort en vooral ook omdat het wel aardig prijzig is... meestal tussen 600-1000 (soms hoger dan 100 ligt aan welk seizoen je gaat) en dan maar voor 8 daagjes, ik vind het niet waard vor mun geld
pi_52638013
HK is overrated in mijn ogen..
Vreten en kopen, mits je een shopper bent... meer niet.
なんだっけ
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 00:29:16 #122
6941 APK
Factual, I think.
pi_52638266
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Is 8 dagen genoeg om Hong Kong een beetje goed te kunnen bekijken?
Ik vond 8 uur wel genoeg.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_52649333
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 00:16 schreef Crashcat het volgende:
HK is overrated in mijn ogen..
Vreten en kopen, mits je een shopper bent... meer niet.
je kan ook klimmen op een van de eilandjes, door de natuur trekken in de outskirts. HK is ook een de meest geliefde fotosteden.

Maar consumeren wordt idd het meest gedaan.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 augustus 2007 @ 12:55:13 #124
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52723953
Aanstaande zondag ben ik 2 uur in Hongkong... als ik wacht op mijn transfer naar Taipei.
pi_52724714
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Aanstaande zondag ben ik 2 uur in Hongkong... als ik wacht op mijn transfer naar Taipei.
dan zal je weinig van hong kong gaan zien
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 augustus 2007 @ 19:29:35 #126
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52788165
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:24 schreef staticdata het volgende:

[..]

dan zal je weinig van hong kong gaan zien
airport
pi_52833731
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 19:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

airport
jammer dat de airport niet meer in mongkok ligt
maar ergens op een eiland ver van de bebouwde wereld...anders had je veel meer kunnen zien als je gaat landen.

iig..ik heb geboekt ..ga in februari voor 2,5 week naartoe.
chinese nieuwjaar-valentijn daar vieren met mijn vriendin
met Qantas trouwens...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:09:47 #128
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52833798
De terug vlucht is gewijzigd en dan ben ik een uur of 12 op HK airport. Wie weet kan ik nog even de boel bekijken daar.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:44:46 #129
6941 APK
Factual, I think.
pi_52838302
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 10:09 schreef Swetsenegger het volgende:

De terug vlucht is gewijzigd en dan ben ik een uur of 12 op HK airport. Wie weet kan ik nog even de boel bekijken daar.
Kan makkelijk, met de trein zit je zo in de stad.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_53877960
Kickje!

Nog mogelijk om rond oud en nieuw een redelijk goedkoop vliegticket te regelen...? Of is dat gewoonweg te kort dag...?
Anyone tips?
Heen de 27e en terug de 3e ofzo...?
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 06:45:03 #131
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_53878763
Kijk eens bij Cathay. Die hebben pakketjes incl hotel voor 950 ofzo.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_53879527
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 06:45 schreef matthijst het volgende:
Kijk eens bij Cathay. Die hebben pakketjes incl hotel voor 950 ofzo.
Heb geen hotel nodig
pi_53881984
wat. ga je op stations slapen? zonder hotel.... kan je het beste via duitsland reizen... frankfurt ofzo... daar is het meestal wel meestal dan wanneer je in adam opstapt(meestal is dit ook inclusief treinreis van NL-frankfurt)

of zoals ik het eind december doe... adam-helsinki-hongkong... heeft me 800- gekost
pi_57932630
Kick.

Misschien deze zomer naar Hong Kong. Het plan is om zo'n 5 dagen Hong Kong te doen, een dagje met de boot naar Macau en enkele dagen naar Guangzhou. Zijn er eigenlijk buiten de stad (dus iets meer het binnenland in) nog plaatsjes of dingen die de moeite waard zijn van het bezoeken? Of weet iemand of Guangzhou uberhaupt de moeite waard is.

Alvast bedankt.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_57933532
Helaas is het einde van het goedkope vliegen naar Hong Kong vanaf London in zicht

=> [TRV] Nieuws en aanbiedingen #4 - retourtje Parijs ¤ 50,-
pi_57933618
quote:
Op woensdag 9 april 2008 13:01 schreef zjroentje het volgende:
Kick.

Misschien deze zomer naar Hong Kong. Het plan is om zo'n 5 dagen Hong Kong te doen, een dagje met de boot naar Macau en enkele dagen naar Guangzhou. Zijn er eigenlijk buiten de stad (dus iets meer het binnenland in) nog plaatsjes of dingen die de moeite waard zijn van het bezoeken? Of weet iemand of Guangzhou uberhaupt de moeite waard is.

Alvast bedankt.
Guangzhou is vooral een hele grote stad. Je moet er wel een visum voor aanvragen.

Makkelijker is het om met de metro vanuit Hong Kong naar Shenzhen te gaan. Daar kun je voor aan de grens een visum kopen voor 20 euro, waarmee je 5 dagen in Shenzhen mag blijven. In Shenzhen heb je verschillende pretparken (Windows on the World, een Chinees themapark en een Russisch vliegdekschip) en het is vooral bekend vanwege het enorme winkelcentrum bij de grensovergang.

Je moet er een beetje oppassen voor oplichters en zakkenrollers, maar het is er goed winkelen als je het spelletje van afdingen een beetje kunt spelen en je echt van nep kunt onderscheiden.
pi_57934401
argh, damnit... ik wou dit jaar nog met oasis gaan....
pi_57934623
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:22 schreef athlonkmf het volgende:
argh, damnit... ik wou dit jaar nog met oasis gaan....
Nou ja, prijsverschil was ook niet zo heel erg groot meer als je een beetje op de aanbiedingen van de verschillende andere airlines let.
pi_57934711
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:33 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nou ja, prijsverschil was ook niet zo heel erg groot meer als je een beetje op de aanbiedingen van de verschillende andere airlines let.
Het was begin dit jaar nog 75 pond een enkeltje.
Dus 150 pond retour+50pond belasting=+-350 euro
En dan 100 euro retourtje gatwick met easyjet

Totaal 450. en de goedkoopste vluchten van andere maatschappijen is 700 euro. Vind het best veel schelen eigenlijk.
pi_57934933
Door de extra tax in Engeland was het al een stuk duurder geworden en het 75 pond tarief nauwelijks te boeken voor heen en terug.

Vorig jaar november kon ik met British Airways voor 580 euro retour naar Hong Kong, tegen 550 euro met Oasis icm Easyjet. (uiteindelijk via een andere route gegaan)
Een andere goedkope manier om in Hong Kong te komen is via Phuket, Bangkok of Singapore en verder met AirAsia of Tiger Airways. Kun je er een mooi rondreis van maken.

En als je ook een hotel in Hong Kong nodig hebt, dan is Cathay Pacific vaak een goede packagedeal.
pi_57934943
quote:
Op woensdag 9 april 2008 13:46 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Guangzhou is vooral een hele grote stad. Je moet er wel een visum voor aanvragen.

Makkelijker is het om met de metro vanuit Hong Kong naar Shenzhen te gaan. Daar kun je voor aan de grens een visum kopen voor 20 euro, waarmee je 5 dagen in Shenzhen mag blijven. In Shenzhen heb je verschillende pretparken (Windows on the World, een Chinees themapark en een Russisch vliegdekschip) en het is vooral bekend vanwege het enorme winkelcentrum bij de grensovergang.

Je moet er een beetje oppassen voor oplichters en zakkenrollers, maar het is er goed winkelen als je het spelletje van afdingen een beetje kunt spelen en je echt van nep kunt onderscheiden.
Pretparken en een winkelcentrum trekken mij niet echt.

Maar dat visum voor Guangzhou, hoe moet ik dat zien? Is dat een visum voor geheel China, of alleen voor de stad zelf?En kan ik dat bijvoorbeeld ook in Hong Kong krijgen. Heb ik voor Hong Kong trouwens ook een visum nodig?

Goedkoopste ticket wat ik heb gevonden voor begin juli was rond de ¤830.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 9 april 2008 @ 14:51:05 #142
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_57935020
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:47 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Pretparken en een winkelcentrum trekken mij niet echt.

Maar dat visum voor Guangzhou, hoe moet ik dat zien? Is dat een visum voor geheel China, of alleen voor de stad zelf?En kan ik dat bijvoorbeeld ook in Hong Kong krijgen. Heb ik voor Hong Kong trouwens ook een visum nodig?
Voor Guangzhou moet je gewoon een visum voor China aanvragen, dus je paspoort opsturen naar de Chinese ambasade in Den Haag. Kost een paar dagen. Visum voor Hongkong koop je volgens mij ter plekke... ben er nu 2 keer geweest en vergeet steeds hoe het zit.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_57935046
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:47 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Pretparken en een winkelcentrum trekken mij niet echt.

Maar dat visum voor Guangzhou, hoe moet ik dat zien? Is dat een visum voor geheel China, of alleen voor de stad zelf?En kan ik dat bijvoorbeeld ook in Hong Kong krijgen. Heb ik voor Hong Kong trouwens ook een visum nodig?

Goedkoopste ticket wat ik heb gevonden voor begin juli was rond de ¤830.
Dit jaar zijn alle tickets duur vanwege OS...

Voor HK heb je geen visum nodig.

enne... een mall in HK is toch echt heel wat anders dan een winkelcentrum hier hoor
pi_57935160
Waarom ga je dan naar Hong Kong

In principe ga je er heen om te winkelen, wat in juli vanwege het weer alleen in de winkelcentra kan. Daarnaast kun je nog gaan wandelen op Lamma of één van de andere (schier-)eilanden, maar ook dan moet je rekening houden met grote drukte en onaangename temperaturen. De natuur is mooi, maar soortgelijke en mooiere natuur kun je ook in bijvoorbeeld Maleisië vinden.

Visum voor Guangzhou weet ik niet hoe dat werkt, ik denk dat je daar een Chinees visum voor moet hebben, dat je hier van tevoren aanvraagt voor ca 35 euro. Het visum voor Shenzhen is alleen geldig in de regio Shenzhen voor 5 dagen (net als dat je een visum krijgt voor Macau als je daar aankomt)
Voor Hong Kong heb je geen visum nodig, alleen een formuliertjes invullen in het vliegtuig en iedere keer als je Hong Kong verlaat of er weer binnenkomt.
pi_57935244
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:57 schreef DutchTrain het volgende:
Waarom ga je dan naar Hong Kong
Hoge gebouwen ftw!!

Lijkt mij gewoon een mooie stad en heb er ook mooie verhalen over gelezen. Ik ga niet 8 uur in een vliegtuig zitten om daar alleen maar te gaan winkelen, al zal dat zeker wel gebeuren.

Maar in de zomer is het dus eigenlijk niet relaxed om in Hong Kong te zijn, qua weer en drukte. Voor- of najaar is dus een betere optie?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 9 april 2008 @ 15:04:15 #146
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_57935276
Ik heb niet geshopt in HK... zeker geen kleding... ik heb damesmaat 44, dat bestaat daar niet eens.
Gewoon heerlijk door de stad zwerfen en foto's maken. Veel lopen en veel zien. Ik vind dat echt super in dat soort steden. Helaas nog geen tijd gehad om andere eilanden te bekijken dan HK-island en 't schiereiland Kowloon. Wil ook nog een keer naar Macau. Maar ik heb geen idee wanneer ik er weer kom, zou nog wel eens héél lang kunnen duren.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 9 april 2008 @ 15:06:09 #147
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_57935304
quote:
Op woensdag 9 april 2008 15:02 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Hoge gebouwen ftw!!

Lijkt mij gewoon een mooie stad en heb er ook mooie verhalen over gelezen. Ik ga niet 8 uur in een vliegtuig zitten om daar alleen maar te gaan winkelen, al zal dat zeker wel gebeuren.

Maar in de zomer is het dus eigenlijk niet relaxed om in Hong Kong te zijn, qua weer en drukte. Voor- of najaar is dus een betere optie?
Ik ben er een keer half juli geweest en een keer begin oktober. In juli vond ik het er eigenlijk aangenamer, het was ook helderder. Het uitzicht vanaf The Peak was toen véél mooier. Maar dat kan natuurlijk toeval geweest zijn.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_57935509

uitzicht vanaf The Peak in december

Het is zeker een leuke stad om rond te zwerven en foto's te maken, maar ik zou er niet zo snel als een stedentrip naar toe gaan. Ik heb het zelf gecombineerd met Macau, Singapore en Kuala Lumpur (ik bezoek ook graag grote steden), waardoor je een beetje de steden kan vergelijken.

Je kunt er zeker een paar dagen rondlopen in de parken, vogeltuinen en zelfs in de buitenwijken. Bezoek ook zeker het informatiecentrum nabij de voormalige Star Ferry Pier, over de planning van Hong Kong en de toekomstige ontwikkelingen.

De winkelcentra zijn echter onlosmakelijk verbonden met de (straat-)cultuur van Hong Kong, daarom moet je die zeker niet overslaan. Macau is wat dat betreft nog een stukje verder; daar staan vooral casino's en hotels en nauwelijks winkelcentra. Maar ook dat is gegarandeerd een bijzondere ervaring als je van bijzondere gebouwen houdt....

Ik heb >>hier<< nog wat fotootjes doorelkaar staan van Hong Kong, Macau, Kuala Lumpur en Singapore
pi_57935522
Wat je in HK kan doen?
ETEN!! Shoppen! Architectuur! Cultuur! Stappen!
quote:
Op woensdag 9 april 2008 15:02 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Hoge gebouwen ftw!!
Volgens mij mocht je alleen in het gebouw van Bank Of china. De rest zijn niet publiekelijk toegankelijk. Maar ik moet zeggen dat de hoge gebouwen van HK veel mooier zijn dan die van New York. Elk gebouw ziet er weer anders uit.
quote:
Lijkt mij gewoon een mooie stad en heb er ook mooie verhalen over gelezen. Ik ga niet 8 uur in een vliegtuig zitten om daar alleen maar te gaan winkelen, al zal dat zeker wel gebeuren.

Maar in de zomer is het dus eigenlijk niet relaxed om in Hong Kong te zijn, qua weer en drukte. Voor- of najaar is dus een betere optie?
Najaar is regenseizoen. Ik ging vroeger altijd in de zomer, maar met 35'C tot 40'C en 99.9% luchtvochtigheid is het heel zwaar. Twee jaar geleden ging ik in de kerst. Dat waren de betere temperaturen 15-25'C.

Najaar is regen en tyfoonseizoen, dus een aantal dagen zal je je binnenshuis moeten vermaken in die winkelcentra.
pi_57935562
In ieder geval alvast bedankt voor de tips en info. Nu meer eens kijken wat het gaat worden.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_57935574
]Hier zijn ook nog leuke foto's] btw
pi_57935642
quote:
Op woensdag 9 april 2008 13:01 schreef zjroentje het volgende:
Kick.

Misschien deze zomer naar Hong Kong. Het plan is om zo'n 5 dagen Hong Kong te doen, een dagje met de boot naar Macau en enkele dagen naar Guangzhou. Zijn er eigenlijk buiten de stad (dus iets meer het binnenland in) nog plaatsjes of dingen die de moeite waard zijn van het bezoeken? Of weet iemand of Guangzhou uberhaupt de moeite waard is.
Ik ben nu bijna 2 weken terug, was er ruim 6 dagen

een dag Hong Kong Island (Park, Peak, Tram, escalators, Soho, Chineze marktjes)
een dag TST (winkelcentra, boulevard, licht show)
een dag Macau (overdag "ouwe Portugeze meuk" en de Tower, 's avonds casino's)
een dag island hoppen op de kleine eilandjes, met de ferry
een dag Lantau (Buddha beeld, Monestary, kabelbaan naar vliegveld)
en een dagje wat overgbleven dingetjes (parkjes, Aberdeen, beetje shoppen nog)

vond het precies mooi qua lengte, heel erg naar m'n zin gehad

[ Bericht 1% gewijzigd door El_Hijo_Del_Jefe op 09-04-2008 15:34:49 ]
  woensdag 14 mei 2008 @ 01:01:48 #153
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_58657209
7 jaar geleden met mijn ouders geweest, zijn we naar de WWF natuur reservaat in Mai Po geweest
SCHITTEREND, hoewel het verdomd warm was en je constant in de zon liep heb ik ervan genoten.

En wat het echt schitterend maakte was dat we volledig vrij in het park waren, normaal gezien moet men een gids volgen en ander gezelschap. Dus een grote groep en nogal onpersoonlijk.
Mijn pa had toen gebeld en gevraagd of we de dag zelf nog konden gaan, toen zeiden ze dat de tour voor vandaag al afgelopen was. Na aandringen en door te zeggen dat we binnenkort terug naar huis gaan en dat mijn pa in de buurt was opgegroeid en ons graag de omgeving wou laten zien is het ons gelukt.

Tussen de mangroves gelopen, een enorme grote moddervlakte gezien tussen HK en China en veel vogels en krabben etc.

Ooit wil ik er opnieuw naartoe gaan, maar ik vrees dat het alleen zal lukken onder begeleiding

Komende zomer weer naar HK

http://www.wwf.org.hk/eng/maipo/
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_58665624
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 01:01 schreef ASSpirine het volgende:
7 jaar geleden met mijn ouders geweest, zijn we naar de WWF natuur reservaat in Mai Po geweest
SCHITTEREND, hoewel het verdomd warm was en je constant in de zon liep heb ik ervan genoten.

En wat het echt schitterend maakte was dat we volledig vrij in het park waren, normaal gezien moet men een gids volgen en ander gezelschap. Dus een grote groep en nogal onpersoonlijk.
Mijn pa had toen gebeld en gevraagd of we de dag zelf nog konden gaan, toen zeiden ze dat de tour voor vandaag al afgelopen was. Na aandringen en door te zeggen dat we binnenkort terug naar huis gaan en dat mijn pa in de buurt was opgegroeid en ons graag de omgeving wou laten zien is het ons gelukt.

Tussen de mangroves gelopen, een enorme grote moddervlakte gezien tussen HK en China en veel vogels en krabben etc.

Ooit wil ik er opnieuw naartoe gaan, maar ik vrees dat het alleen zal lukken onder begeleiding

Komende zomer weer naar HK

http://www.wwf.org.hk/eng/maipo/
Cool!, dat WWF reservaat gaat mn vriendin zeker leuk vinden. We gaan over 2 maandjes naar China, waaronder ook HK. Thanks voor de tip
pi_58678133
Aanstaande zomer ben ik ook 6 dagen in Hong Kong. Ik vraag me alleen af hoeveel alles daar ongeveer kost. Wat ben ik kwijt aan 6 dagen eten en alle bezienswaardigheden bekijken. Ik hoef niet naar attractieparken en dergelijke maar ik wil wel alle must-see dingen zien.
Nee
pi_58680021
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 08:36 schreef Dark_Neve het volgende:
Aanstaande zomer ben ik ook 6 dagen in Hong Kong. Ik vraag me alleen af hoeveel alles daar ongeveer kost. Wat ben ik kwijt aan 6 dagen eten en alle bezienswaardigheden bekijken. Ik hoef niet naar attractieparken en dergelijke maar ik wil wel alle must-see dingen zien.
je kan het zo duur en zo goedkoop maken als je wilt.

Een McMenu is omgerekend 3 euro.
pi_58908432
Schaamteloze tvp. Wil een citytrip doen, maar alle datums zijn uitverkocht via Cathay Pacific.
  zondag 25 mei 2008 @ 23:00:15 #158
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_58908723
Ze hebben ook een Hong Kong & Shanghai combi-citrytrip, misschien is daar nog plek?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_58908848
quote:
Op zondag 25 mei 2008 23:00 schreef matthijst het volgende:
Ze hebben ook een Hong Kong & Shanghai combi-citrytrip, misschien is daar nog plek?
Had ik inderdaad gezien. Het nadeel daarvan is dat je niet echt een goede indruk krijgt van de stad en je meer moet haasten en selectief moet zijn met wat je echt wilt doen/zien. Dat is wel een beetje zonde vind ik.
pi_58908993
quote:
Op maandag 14 mei 2007 17:07 schreef Monk het volgende:

[..]

Ik dacht dat die actie bijna altijd geldt (volgt zichzelf gewoon weer op, zodra die is afgelopen).
Dat is goed nieuws. Misschien dat ik vakantie kan krijgen aan het eind van de zomer.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 14:01:38 #161
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_59030847
Kga ook nog naar Lama Island, zus van mijn vriendin woont daar. Moet wel mooi zijn denk ik
Ook van plan om naar Macau te gaan, hopelijk kan mijn oom een gratis kamer bieden in de venetian
Was hem ook gelukt voor mijn ouders

Verder nog andere dingen? Sowieso verschillende steden enzo

Ocean park wil mijn vriendin graag naartoe, maar ik weet nu al dat dat enorm vermoeiend zal zijn
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_59032422
ocean park in hartje zomer is WARM, dus koop voor 10 dollar een handventilatortje voordat je gaat.

Verder vind ik Stanley wel wat hebben. Een strand met een tempel en een markt met leuke restaurants.
Sai Kung voor seafood. Lama island heeft ook wel maar is duurder.
Tai Oh voor gezouten vis en dorpjesgevoel.
Probeer eens zo'n superdeluxe hotelbuffet te nemen.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 16:28:09 #163
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_59033074
ehm, geen hotel for me
Ik heb familie enzo. Bespaar ik al handenvol geld
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_59033254
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:28 schreef ASSpirine het volgende:
ehm, geen hotel for me
Ik heb familie enzo. Bespaar ik al handenvol geld
ik heb ook familie. maar een luxe nachtje hotel her en der is ook wel leuk. Zeker HK. zoveel luxe en design in zo weinig ruimte
  zondag 1 juni 2008 @ 15:29:56 #165
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_59049316
Ik wist het al dat het ging gebeuren en dat ik er naartoe moest gaan. De dochter van een goede vriend van mijn pa gaat in HK trouwen, en omdat mijn ouders dan niet aanwezig kunnen zijn, en ik er toch al ben. Mag ik gaan natuurlijk

Ben al eerder naar 3 Chinese huwelijken geweest, 1 maal toen ik nog redelijk jong was en niet veel van de ceremonie had meegemaakt. En een keer toen ik 20 was ofzo, maar niet deelgenomen aan de festiviteiten. En de laatste maal was anderhalf jaar geleden toen ik als bijstander bij de kant van de bruid stond.

Maar word ik gevraagd als "poen lung" of hoe je het ook moet schrijven, kan iemand me wat meer info geven hierover? Ik weet dat ik een redelijk belangrijke rol heb gekregen, moet constant bij de bruidegom staan en bij het eten zit ik aan de hoofdtafel
Ook de ceremonie vooraf moet ik altijd aanwezig zijn, zoals het ophalen van de bruid en de spelletjes meespelen.

Is mijn taak niet te vergelijken met best man? Maar ik ben ook geen getuige heb ik gehoord... Nergens vind ik genoeg info, misschien dat jullie genoeg weten.

Moet nog een kostuum halen, maar volgens mijn pa moet de bruidegom dat voor mij betalen
Komt goed uit, moet in september ook naar een chinese trouw van de broer van een goede vriend
Daar ben ik een Hingtai
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_59454423
Yes bijna weer naar HK

Wie zit er nog meer in HK de aankomende 2 weken en gaat naar het EK kijken ?

[ Bericht 42% gewijzigd door Equinix op 17-06-2008 11:15:10 ]
pi_59455363
Ondertussen ben ik ook info aan het verzamelen over de events en happenings in HK.

Deze sites zijn wel handig:
VOor concerten: (vanwege OS zijn er geen concerten in de zomer...)
http://www2.lcsd.gov.hk/cf/search/culture/list.cfm?lang=en&type=loc&dist=hong%20kong%20coliseum&CFID=736245&CFTOKEN=67595016

Voor events en expo;s
http://www.hkcec.com.hk/english/eventcalendar/event_list.php?page=2&type=1&year=2008&endyear=2008&month=07&endmonth=08

Ani-Com expo baby!!
http://flickr.com/photos/(...)t-72157594295271656/
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:54:04 #168
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_59831429
Morgen Hong Kong
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
  vrijdag 18 juli 2008 @ 09:04:36 #169
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_60181892
TVP!
Ga in januari naar sydney en verblijf daarvoor 2 dagen in HKG!!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_60185238
Wou dat ik nu ook naar HK kon gaan maar helaas volgend jaar beter
  donderdag 24 juli 2008 @ 07:54:23 #171
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_60312717
Komende maandag en dinsdag ben ik in Macau te vinden
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
  donderdag 24 juli 2008 @ 08:18:58 #172
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_60312900
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 07:54 schreef ASSpirine het volgende:
Komende maandag en dinsdag ben ik in Macau te vinden
: Neem vooral geld mee... Anders is het zo saai in die casino's, want buiten de casino's is er niet echt veel te beleven in Macau...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_61718397
Traaghed van Fok! Dubbel dus.
pi_61718445
*KICK*
De aanbieding van Cathay Pacific geldt weer. Nu alleen 1095 ipv 995. Ik wil er nog steeds graag heen dit jaar.
En weet iemand wat een ritje kost met de ferry van Kowloon naar HKIsland?
pi_61718678
quote:
Op woensdag 17 september 2008 23:03 schreef tevebe het volgende:
En weet iemand wat een ritje kost met de ferry van Kowloon naar HKIsland?
Bijna niks. Maak je daar maar geen zorgen over.
pi_61718704
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 08:18 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

: Neem vooral geld mee... Anders is het zo saai in die casino's, want buiten de casino's is er niet echt veel te beleven in Macau...
Voor 1 of 2 dagen is het wel leuk hoor. Voor de rest is er inderdaad niet zoveel te doen.
pi_61718928
quote:
Op woensdag 17 september 2008 23:09 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Bijna niks. Maak je daar maar geen zorgen over.
Klopt. Ik las iets van 30cent ofzo
pi_61723256
quote:
Op woensdag 17 september 2008 23:15 schreef tevebe het volgende:

[..]

Klopt. Ik las iets van 30cent ofzo
ja zoiets. volgens mij hetzelfde als wat je voor een metroritje zou betalen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 september 2008 @ 08:38:00 #179
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61723622
Misschien moet ik volgende maand weer naar Azie. Dit keer 3 dagen in HK en daarna door naar Taipei.
pi_65956776
2 maart overdag ben ik voor 8 uurtjes in HK (07:40-15:25). Moet een overstap maken dus dan maar ff de stad in daar. Ben benieuwd. Wat moet ik in ieder geval zien?

[ Bericht 3% gewijzigd door announcement op 11-02-2009 18:19:15 ]
pi_65962395
Het vliegveld is best een eindje weg. Echt veel tijd zal je niet hebben. Check in ieder geval de skyline.
pi_65962449
Ik vind HK Island trouwens helemaal niks. Die gebouwen zijn zo hoog en gigantisch dat je je heel klein voelt.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 februari 2009 @ 20:41:47 #183
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_65962619
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:04 schreef announcement het volgende:
2 maart overdag ben ik voor 8 uurtjes in HK (07:40-15:25). Moet een overstap maken dus dan maar ff de stad in daar. Ben benieuwd. Wat moet ik in ieder geval zien?
Met de airport express naar HK centraal. Dan lopen naar de star ferry, even overvaren naar kowloon. Bakkie koffie bij starbucks. Terug varen, dan een taxi naar The Peak. Even van het uitzicht genieten, treintje naar beneden. Taxi naar HK centraal en de airport express weer pakken naar de airport.

Zelfde rondje wat ik een maand geleden gedaan heb





pi_65968761
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 08:18 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

: Neem vooral geld mee... Anders is het zo saai in die casino's, want buiten de casino's is er niet echt veel te beleven in Macau...

Anders ga je lekker bungee jumpen van de Macautower.

Meer kiekjes Hong Kong Knowloon & Island

Bungeejump Macautower

Hongkong Disneyland

Vond Disneyland erg tegen vallen,zeker als je een keer in Parijs bent geweest. We waren in een halve dag door het hele park heen gelopen

[ Bericht 35% gewijzigd door DancePlaza op 11-02-2009 23:09:20 ]
pi_65969570
Macau is leuk voor 2 dagen, je loopt overal zo doorheen, ik kon me er prima vermaken iig ...

... en die bungeejump, is dat niet de hoogste van de wereld inmiddels ipv die in Zuid-Afrika?
  woensdag 11 februari 2009 @ 23:23:07 #187
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_65969735
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:02 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Anders ga je lekker bungee jumpen van de Macautower.

Meer kiekjes Hong Kong Knowloon & Island

Bungeejump Macautower

Hongkong Disneyland

Vond Disneyland erg tegen vallen,zeker als je een keer in Parijs bent geweest. We waren in een halve dag door het hele park heen gelopen
Godver, ik zou een extra setje kleding meenemen voor het bungeejumpen, voor het geval ik in m'n broek schijt (en als gevolg daarvan alles naar m'n hoofd stroomt) Dat is hoog zeg..
The Internets, I needs it..
pi_65984605
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:19 schreef Pasaporte het volgende:
Macau is leuk voor 2 dagen, je loopt overal zo doorheen, ik kon me er prima vermaken iig ...

... en die bungeejump, is dat niet de hoogste van de wereld inmiddels ipv die in Zuid-Afrika?
naja iig wel van een gebouw af..

http://ajhackett.com/macau/bungy.html

De skywalk is wel vet als je niet durft te springen.. ik heb dit ook meer in een opwelling gedaan
pi_65996672
Die casino's in Macau zijn wel bizar duur overigens. Je ziet ze zo 500 euro op tafel gooien ofzo. Minimum inzet was sowieso iets van 20 euro per rondje blackjack.
pi_66062447
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 20:41 schreef Swetsenegger het volgende:

Met de airport express naar HK centraal. Dan lopen naar de star ferry, even overvaren naar kowloon. Bakkie koffie bij starbucks. Terug varen, dan een taxi naar The Peak. Even van het uitzicht genieten, treintje naar beneden. Taxi naar HK centraal en de airport express weer pakken naar de airport.

Zelfde rondje wat ik een maand geleden gedaan heb

Hoeveel HK dollar zal ik hiervoor ongeveer kwijt zijn? (wil het vast vanuit NL meenemen, scheelt me weer tijd bij de GWK aldaar)
  zaterdag 14 februari 2009 @ 20:39:06 #191
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_66065039
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 13:47 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

naja iig wel van een gebouw af..

http://ajhackett.com/macau/bungy.html

De skywalk is wel vet als je niet durft te springen.. ik heb dit ook meer in een opwelling gedaan
Ik heb de Skywalk gedaan, durfde niet te springen
Inderdaad ook wel cool, en ze maken foto's terwijl je buiten loopt, da's wel leuk.
Aanrader dus!
Haters everywhere but I don't really care.
pi_66075373
In juni ga ik een kleine week naar Hong Kong. Dat duurt nog even, maar... wat mag ik zeker niet missen in Hong Kong??
  maandag 16 februari 2009 @ 14:23:30 #193
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_66118809
quote:
Op zondag 15 februari 2009 03:42 schreef captaintokyo het volgende:
In juni ga ik een kleine week naar Hong Kong. Dat duurt nog even, maar... wat mag ik zeker niet missen in Hong Kong??

Ben er 19 en 20 januari geweest en vond de Sik Sik Yuen tempel heel mooi, hadden helaas geen tijd voor het grote Buddha-beeld maar de tempel was wel leuk!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_66224155
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:19 schreef Pasaporte het volgende:
Macau is leuk voor 2 dagen, je loopt overal zo doorheen, ik kon me er prima vermaken iig ...

... en die bungeejump, is dat niet de hoogste van de wereld inmiddels ipv die in Zuid-Afrika?
2 dagen is prima inderdaad, ff naar het casino en de toren

ik had geluk dat het Macau food festival (onderaan de toren) aan de gang was, gezellig
veel kraampjes met heerlijk eten en drinken en live muziek en dans
pi_68886445
Ik ga er 3 weken heen in juni.
Heb alleen nog de tickets geboekt. Hebben jullie enige ervaring met de appartementen/hotels in de zin van 'ik raad deze aan'? Ik heb gekeken op booking.com en het Dorsett Kowloon Hotel lijkt me wel redelijk qua prijs/kwaliteit. Iemand ervaring met dit hotel? Of kan ik beter een appartementje nemen? (voor 3 personen).
Verder, zijn er nog algemene tips? Dingen die ik moet kopen?
Kan niet wachten!
  maandag 11 mei 2009 @ 08:26:32 #196
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_68894381
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 19:29 schreef announcement het volgende:

[..]

Hoeveel HK dollar zal ik hiervoor ongeveer kwijt zijn? (wil het vast vanuit NL meenemen, scheelt me weer tijd bij de GWK aldaar)
Ik zou gewoon pinnen in HK.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  maandag 11 mei 2009 @ 19:18:19 #197
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_68914646
quote:
Op maandag 11 mei 2009 08:26 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik zou gewoon pinnen in HK.
Niet in de laaste plaats omdat de GWK/Travelex en daardoor ook Abn Amro op Schiphol ,(Welke vermeede valuta ook aangeleverd krijgt via een distributiecentrum Travelex), een eigen koersbeleving hebben.

Pinnen is beter, en mocht zo nodig geld willen wisselen, doe het dan in Hong Kong, daar wordt geen commisie berekend en is de wisselkoers altijd beter dan in Nederland.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_68916080
quote:
Op zondag 10 mei 2009 22:06 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Ik ga er 3 weken heen in juni.
Heb alleen nog de tickets geboekt. Hebben jullie enige ervaring met de appartementen/hotels in de zin van 'ik raad deze aan'? Ik heb gekeken op booking.com en het Dorsett Kowloon Hotel lijkt me wel redelijk qua prijs/kwaliteit. Iemand ervaring met dit hotel? Of kan ik beter een appartementje nemen? (voor 3 personen).
Verder, zijn er nog algemene tips? Dingen die ik moet kopen?
Kan niet wachten!
Ik zou goed onderzoek doen naar hotels, de meeste zijn gewoon zwaar slecht.
pi_68916365
quote:
Op zondag 10 mei 2009 22:06 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Ik ga er 3 weken heen in juni.
Heb alleen nog de tickets geboekt. Hebben jullie enige ervaring met de appartementen/hotels in de zin van 'ik raad deze aan'? Ik heb gekeken op booking.com en het Dorsett Kowloon Hotel lijkt me wel redelijk qua prijs/kwaliteit. Iemand ervaring met dit hotel? Of kan ik beter een appartementje nemen? (voor 3 personen).
Verder, zijn er nog algemene tips? Dingen die ik moet kopen?
Kan niet wachten!

Locatie waar je denkt het meest te komen? HK hotelbedden zijn over het algemeen heel hard...
pi_68925164
quote:
Op maandag 11 mei 2009 19:56 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Ik zou goed onderzoek doen naar hotels, de meeste zijn gewoon zwaar slecht.
Ah dit had ik niet verwacht zeg! Ik dacht dat de hotels in HK wel goed waren.. Hoezo slecht dan?
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:04 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Locatie waar je denkt het meest te komen? HK hotelbedden zijn over het algemeen heel hard...
Ik denk rond Kowloon... Enige ervaring met hotelss daar?
pi_69090626
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:51 schreef GirlYouDontKnow het volgende:

[..]

Ah dit had ik niet verwacht zeg! Ik dacht dat de hotels in HK wel goed waren.. Hoezo slecht dan?
[..]

Ik denk rond Kowloon... Enige ervaring met hotelss daar?
Ik zat vorig jaar oktober in het Eaton Hotel aan Nathan Road.
http://hongkong.eatonhotels.com/en/

Was een super hotel.
pi_69125923
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:51 schreef GirlYouDontKnow het volgende:


Ik denk rond Kowloon... Enige ervaring met hotelss daar?
ik heb alleen in Shangri la gezeten, wel duur maar wel super relaxed

http://www.shangri-la.com/en/property/hongkong/kowloonshangrila
pi_69126630
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 17:33 schreef staticdata het volgende:
http://www.mandarinoriental.com/excelsior/

is een prima hotel
Lol. Ik bedoel eigenlijk dat voor budgettoeristen het bijna onmogelijk is in HK fatsoenlijk te slapen. Ga in ieder geval nooit naar "Usa Youth Hostel/Hotel" in Mirador Mansion (Nathan Road), is echt het slechtste hotel ooit.
  zondag 17 mei 2009 @ 22:35:53 #205
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69134431
quote:
Op zondag 17 mei 2009 19:21 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Lol. Ik bedoel eigenlijk dat voor budgettoeristen het bijna onmogelijk is in HK fatsoenlijk te slapen. Ga in ieder geval nooit naar "Usa Youth Hostel/Hotel" in Mirador Mansion (Nathan Road), is echt het slechtste hotel ooit.
Het probleem van de hostels in Mirador Mansion is dat ze niet zijn wat wordt beloofd op de website. Het is voor dit soort hotels NIET raadzaam om vooraf te boeken (met je credit card) omdat je dan bij aankomst echt in de slechtse kamer wat mogelijk is wordt gedumpt, je hebt immers al betaald.
Grote kans dat je helemaal niet in het Usa Hotel hebt geslapen maar gewoon op een andere plek waar een kamer vrij was.
Als je ter plaatse komt binnengelopen zonder boeking zal je zien dat er veel betere kamers kunnen worden aangeboden.

Ook mij is dit de eerste keer in Hong Kong overkomen toen ik de eerste nacht geboekt had, gelukkig kan je met bijvoorbeeld http://www.flyertalk.com/forum/hotel-deals-607/ de vele promotie van de hotelaanbieders in de gaten houten om zo met korting echte hotelkamers te kunnen boeken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69148701
quote:
Op zondag 17 mei 2009 22:35 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het probleem van de hostels in Mirador Mansion is dat ze niet zijn wat wordt beloofd op de website. Het is voor dit soort hotels NIET raadzaam om vooraf te boeken (met je credit card) omdat je dan bij aankomst echt in de slechtse kamer wat mogelijk is wordt gedumpt, je hebt immers al betaald.
Grote kans dat je helemaal niet in het Usa Hotel hebt geslapen maar gewoon op een andere plek waar een kamer vrij was.
Als je ter plaatse komt binnengelopen zonder boeking zal je zien dat er veel betere kamers kunnen worden aangeboden.

Ook mij is dit de eerste keer in Hong Kong overkomen toen ik de eerste nacht geboekt had, gelukkig kan je met bijvoorbeeld http://www.flyertalk.com/forum/hotel-deals-607/ de vele promotie van de hotelaanbieders in de gaten houten om zo met korting echte hotelkamers te kunnen boeken.
Is het over het algemeen sowieso niet raadzaam om vooraf met CC te boeken? Beter om bij de hotels binnen te lopen? En vragen jullie dan om de hotels te checken voor het inchecken?
pi_69150096
quote:
Op maandag 18 mei 2009 13:21 schreef GirlYouDontKnow het volgende:

[..]

Is het over het algemeen sowieso niet raadzaam om vooraf met CC te boeken? Beter om bij de hotels binnen te lopen? En vragen jullie dan om de hotels te checken voor het inchecken?

In mijn ervaring niet, maar ik ga dan ook alleen maar voor hotels van minimaal drie sterren. Elke keer dat ik via booking.com had geboekt kreeg ik uitstekende kamers en 9 van de 10 keer werd ik ook geupgrade. Dus tja...

En nee, je hebt nog NIET betaald als je met CC via booking.com boekt. Er is een bedrag gereserveerd, maar als je besluit om niet te gaan, dan heb je nog annuleringsmogelijkheden. Pas als je echt daar geslapen hebt, en ze een bon hebben uitgeschreven kan je nog besluiten om het te betalen via CC of cash. Dus... het blijft achteraf.

Dat is natuurlijk anders als je een vlucht+hotel boekt, want dan heb je inderdaad al gelijk betaald.
  maandag 18 mei 2009 @ 20:27:06 #208
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69163402
quote:
Op maandag 18 mei 2009 13:21 schreef GirlYouDontKnow het volgende:

[..]

Is het over het algemeen sowieso niet raadzaam om vooraf met CC te boeken? Beter om bij de hotels binnen te lopen? En vragen jullie dan om de hotels te checken voor het inchecken?
Via het genoemde booking.com, of expedia.co.uk / hotels.co.uk (.co.uk ivm de vele discountvouchers die daarop beschikbaar komen) kan je prima hotels reserveren met je credit card, maar dan wel 3 sterren hotels of beter. (Bij booking.com betaal je soms pas ter plekke, bij sommige tarieven wel direct).

Hostels boeken en betalen, zeker in het Miramar gebouw is echt af te raden, doordat je dan gewoon ergens geplaatst wordt. En is eigenlijk ook niet nodig, er is echt wel plaats in de hostels.

Voor hotels zal vooraf boeken beter zijn omdat je veel betere tarieven krijgt dan de inlooptarieven bij de hotels, tot in het extreme dat ze bij aankomst 900 HK Dollar vragen, ik in de Lobby van het hotel ging zitten en een hotel via een hotelwebsite voor 500 HK Dollar moest boeken omdat ze de kamer aan de balie niet voor dat bedrag wilden verkopen, maar de online boeking wel accepteerden. (Ik begrijp ook wel dat die hotelwebsites een aantal kamers vooraf inkopen en daardoor kortingen kunnen bedingen, dat ze last minute boekingen met korting via een website wel toestaan maar aan de balie niet gaat er bij mij echt niet in).

In Azie vraag ik altijd, (als ik er nog nooit geweest ben), om de kamer vooraf te zien, ik let vooral op 2 zaken, ten eerste dat de kamer niet met de raamkant aan een drukke weg zit, en of er geen sporen van bedbugs zijn. (En ja die teringbedbugs ben ik ook in de duurdere hotels tegengekomen, ik heb daar zo'n trauma van opgelopen dat dat een soort obsessie is geworden).
Uiteraard is ook de algehele staat van de kamer van belang, maar vaak kan je aan de buitenkant (behalve in Indonesie) wel een beetje verwachten welk nivo de kamers zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69186317
Bedankt voor de reacties heren! Is het verder nog raadzaam om vooraf de valuta's te wisselen? Of gewoon daar in HK te pinnen?
pi_69186875
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 13:05 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Bedankt voor de reacties heren! Is het verder nog raadzaam om vooraf de valuta's te wisselen? Of gewoon daar in HK te pinnen?

In HK pinnen. Scheelt heel veel. Hier wordt je gewoon een arm en je grote teen uitgedraaid bij het wisselen.
pi_69211781
Ahh okayy. En voor een visa naar China? Het zuiden van China? Kan ik die het best in Nederland laten maken? ¤35.
  woensdag 20 mei 2009 @ 08:36:30 #212
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_69214902
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 00:41 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Ahh okayy. En voor een visa naar China? Het zuiden van China? Kan ik die het best in Nederland laten maken? ¤35.
Visum moet je van te voren aanvragen. Kun je regelen op de ambasade in Den Haag of via de post.
Ik heb het vorige keer via het visumburo gedaan, werkte ook goed. Dit jaar dan we dat weer, aangezien we zowel een Chinees als Vietnamees visum moeten aanvragen en het wel handig is dat zij er voor zorgen dat dat goed geregeld wordt.

Hier staat wat je moet doen voor een chinees visum: http://www.visum.nl/China-nieuw.htm
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_69215553
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 00:41 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Ahh okayy. En voor een visa naar China? Het zuiden van China? Kan ik die het best in Nederland laten maken? ¤35.
een visa naar china kan je beste in nederland maken. Voor HK heb je geen visa nodig, krijg je bij aankomst een tourist VISA.

Verder kan je ook een Visa in HK maken, maar dat kostte wel meer. Ik heb er iig 70 euro voor moeten betalen, maargoed dat heb ik oko via het hotel laten doen. Ik reisde van NL - China - HK - China en had alleen maar een single entry visa nooit rekening ermee gehouden.
pi_69224162
dubbel
pi_69224174
Dus je kwam China voor de tweede keer niet meer in? Oei, nog eens 70 euro?

Maar bedankt voor de info van dat visumburo!

Is er verder nog iets waar ik rekening mee moet houden? Heb nu een visum voor China, verblijf HK en China, en transport HK-China.. Ik ben van plan eerst gewoon naar HK toe te gaan en daarna het zuiden van China verkennen en wellicht nog naar Taiwan te gaan.
pi_69224501
70 euro is wel veel. Als je naar het visabureau gaat (zit 1 in Mong Kok, dus je zal daar toch altijd komen) kan je het voor minder krijgen.
Je hebt dan 2 keuzes, eenmalige of meervoudige visum.

Volgens mij was een enkeltje zo'n 350HKD. En een meervoudige 600 of zo. (euro->hkd = 1:10.5)


Nadeel: je bent een halve dag kwijt omdat je daar moet wachten, administratief gedoe, foto maken, etc...
pi_69226393
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:28 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Dus je kwam China voor de tweede keer niet meer in? Oei, nog eens 70 euro?

Maar bedankt voor de info van dat visumburo!

Is er verder nog iets waar ik rekening mee moet houden? Heb nu een visum voor China, verblijf HK en China, en transport HK-China.. Ik ben van plan eerst gewoon naar HK toe te gaan en daarna het zuiden van China verkennen en wellicht nog naar Taiwan te gaan.

Nja ik had een single entry visum , maar gelukkig was alles goed gekomen!
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:37 schreef athlonkmf het volgende:
Nadeel: je bent een halve dag kwijt omdat je daar moet wachten, administratief gedoe, foto maken, etc...
daarom heb ik dit ook via het hotel laten doen scheelde mij tijd
  woensdag 20 mei 2009 @ 15:05:42 #218
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_69227403
Wat pas echt tijd kost is een nieuw visum krijgen als je al in China zit. Behalve de verloren dag op het PSB moet je nog 5 werkdagen wachten en vervolgens weer een terug naar het PSB.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_69229877
Mijn visum voor China heb ik op HK Island geregeld, heel makkelijk. Duurde 2 of 3 dagen geloof ik.

Hier het adres en meer info: http://www.geledraak.nl/html/page194.asp#7a
pi_69232276
quote:
Op zondag 17 mei 2009 19:21 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Lol. Ik bedoel eigenlijk dat voor budgettoeristen het bijna onmogelijk is in HK fatsoenlijk te slapen. Ga in ieder geval nooit naar "Usa Youth Hostel/Hotel" in Mirador Mansion (Nathan Road), is echt het slechtste hotel ooit.
Ik heb toen de vierpersoonskamer genomen met mn vriendin. Op de website waren daar filmpjes van te zien. Ik was daar wel tevreden mee eigenlijk. Het was wel grappig dat het in zo'n oud en vervallen gebouw zat. Dat gebouw had wel iets, zeker als je dan een mooie gerenoveerde kamer binnenstapt.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  woensdag 20 mei 2009 @ 19:26:44 #221
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69236087
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 17:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik heb toen de vierpersoonskamer genomen met mn vriendin. Op de website waren daar filmpjes van te zien. Ik was daar wel tevreden mee eigenlijk. Het was wel grappig dat het in zo'n oud en vervallen gebouw zat. Dat gebouw had wel iets, zeker als je dan een mooie gerenoveerde kamer binnenstapt.
Ik had ook in het USA Hostel / Hotel geboekt, maar kwam absoluut niet in de geadverteerde kamer terecht. Ik had ook vooraf die filmpjes gezien.
Maar goed, toen was ik nog jong en ervaren in Hong Kong, na 1 nacht wist ik gelijk wat ik wel moest doen de volgende keer, en inmiddels worden soms mijn overnachtingen nog betaald ook, afhankelijk de reden dat ik in Hong Kong ben. (Al is een 4 sterren hotel soms wat hoog in ster rating in mijn optiek, en zie ik niet altijd de toegevoegde waarde op een 3 sterren hotel).
Uiteraard zit er wel een wereld van verschil in van een kamer in de Miramar Mansion of The Harbourview Hotel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69445324
Ik weet dat het in Zuid-Oost Azie relatief goedkoop is om een maatpak aan te laten meten. Ik ken vooral verhalen van Bangkok en dergelijke, maar ik dacht dat je ook in Hong Kong voor weinig geld een mooi pak kan scoren. Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee in HK, tips voor speciale adressen?
TRV
pi_69445375
Als je over Nathan Road loopt, krijg je genoeg aanbiedingen

Maar ik heb er geen ervaring mee.
  woensdag 27 mei 2009 @ 09:49:36 #224
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_69445407
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:46 schreef HomoSaabiens het volgende:
Ik weet dat het in Zuid-Oost Azie relatief goedkoop is om een maatpak aan te laten meten. Ik ken vooral verhalen van Bangkok en dergelijke, maar ik dacht dat je ook in Hong Kong voor weinig geld een mooi pak kan scoren. Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee in HK, tips voor speciale adressen?
Ik weet wel dat Bangkok duidelijk goedkoper is dan HK. Ik vond China sowieso niet extreem goedkoop, Thailand is goedkoper. En HK is weer behoorlijk duur voor Chinese begrippen.

Verder heb ik me nooit laten verleiden tot het laten maken van kleding in die regio, dus aan een adres kan ik je niet helpen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_69449106
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:46 schreef HomoSaabiens het volgende:
Ik weet dat het in Zuid-Oost Azie relatief goedkoop is om een maatpak aan te laten meten. Ik ken vooral verhalen van Bangkok en dergelijke, maar ik dacht dat je ook in Hong Kong voor weinig geld een mooi pak kan scoren. Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee in HK, tips voor speciale adressen?
Misschien dat ze je hier kunnen helpen.

Ik ga volgende week een kleine week naar Hong Kong. Weet nog niet precies wat ik ga doen, maar heb er wel zin in
pi_69473657
Zijn er verder nog dingen die je daar graag koopt? Dingen die je hier niet kan kopen? Dingen die daar leuker zijn? Of veel goedkoper?
pi_69479850
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:59 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Zijn er verder nog dingen die je daar graag koopt? Dingen die je hier niet kan kopen? Dingen die daar leuker zijn? Of veel goedkoper?
toen ik daar was had ik parfum gehaald, dat was echt een stuk goedkoper vond ik (15/20 euro) en electronica (foto/video spul ) is goedkoop..

Ik heb de spullen wel op het Kowloon City / Tsim Sha Tsui stuk gekocht..

[ Bericht 1% gewijzigd door DancePlaza op 28-05-2009 09:13:08 ]
pi_69503595
Parfum? Ah had ik niet verwacht! Waar koop je dat dan? Gewoon in de Douglas daar? (indien die er is.. maar een vergelijkbare parfumerie?)
Het Kowloon City/TST stuk? Heeft dat een bepaald imago dat je dat erbij zegt?
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:40:03 #229
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_69503712
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 20:36 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Parfum? Ah had ik niet verwacht! Waar koop je dat dan? Gewoon in de Douglas daar? (indien die er is.. maar een vergelijkbare parfumerie?)
Het Kowloon City/TST stuk? Heeft dat een bepaald imago dat je dat erbij zegt?
Je kunt Watsons proberen, van het moederbedrijf van Kruidvat. Is voor Chinese begrippen wel een chique en dure drogisterij.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_69543014
Watsons! Dat ken ik! Ik had er laatst een discussie over met een vriendin, die dus zei dat het een gewone drogisterij was maar ik had in mn hoofd geprent dat het een winkel was, alléén maar met die groene flessen water in verschillende maten, vraag me niet waarom haha!

Maar hoe zit het met kleding? Hebben jullie daar een beetje oké kunnen shoppen?
  zaterdag 30 mei 2009 @ 23:47:41 #231
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_69564516
Sasa is vergelijkbaar als Ici paris XL, alleen kleiner in winkelgrootte

Heel veel winkels om te shoppen, Chinezen die er op vakantie gaan (van NL enzo) gaan er voornamelijk om te shoppen. Goedkoop en trendy, etc...
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
  zondag 31 mei 2009 @ 16:55:15 #232
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_69577744
TVP ik heb de hoop over iets meer dan een jaar een half jaartje in Hong Kong te gaan studeren..
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_69586201
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 23:47 schreef ASSpirine het volgende:
Sasa is vergelijkbaar als Ici paris XL, alleen kleiner in winkelgrootte

Heel veel winkels om te shoppen, Chinezen die er op vakantie gaan (van NL enzo) gaan er voornamelijk om te shoppen. Goedkoop en trendy, etc...
Maar dan krijg je toch kleding van mindere kwaliteit? Waar shop je als je hier in bv de Bijenkorf shopt?
pi_69586215
quote:
Op zondag 31 mei 2009 16:55 schreef MoneyTalks het volgende:
TVP ik heb de hoop over iets meer dan een jaar een half jaartje in Hong Kong te gaan studeren..
Spannend! Wat ga je studeren?
  zondag 31 mei 2009 @ 23:14:58 #235
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_69588413
quote:
Op zondag 31 mei 2009 22:10 schreef GirlYouDontKnow het volgende:

[..]

Maar dan krijg je toch kleding van mindere kwaliteit? Waar shop je als je hier in bv de Bijenkorf shopt?
Afhankelijk van de types van winkels natuurlijk. Je hebt er allerlei ketens die toch goede kwaliteit verkopen.
Giordano, G2000, Bossini, Baleno, Samuel & Kelvin
Maar je hebt er ook H&M en Esprit.

Keuze zat, maar de specialere kleren kan je meestal in de kleine winkels vinden. Of het goede kwaliteit is, is een gokje denk ik. Maar dan heb je meestal wel wat "unieks" wanneer je terugkomt naar NL.
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_69594809
Met uniek bedoel je zeker MK
Ik steek je moeder in de fik!
  maandag 1 juni 2009 @ 12:03:01 #237
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_69598168
quote:
Op maandag 1 juni 2009 07:39 schreef cheukert het volgende:
Met uniek bedoel je zeker MK
uniek in Nederland bedoel ik
Daarom dat het ook tussen aanhalingstekens staat

Enne, MK
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_69605484
weer dubbel
pi_69605491
Mmm bedankt Asspirine

Verder zit ik er aan te denken een Sony Vaio daar te kopen. Is dat aan te raden?

En ik vlieg met Lufthansa, zijn jullie bekend met het (online) inchecken? De stoelen zijn toch al van te voren ingedeeld?
  maandag 1 juni 2009 @ 16:40:54 #240
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_69605993
Je hebt waarschijnlijk een e-ticket, maar stoelen zijn nog niet op voorhand bepaald. Weet ook niet of dat mogelijk is zelfs. Je moet gewoon naar de incheckbalie gaan, je e-ticket nummer en paspoort afgeven en ze doen de rest. Het wegen van bagage, stoelnummers enzo gebeurt daar allemaal.
Wees dus op tijd, dan maak je meer kans dat je samen met je reisgenoten zit.

Elektronica was vroeger wel veel goedkoper, nu valt het nog wel mee. Als je aan laptop koopt, ga dan naar een bekende keten. Kan je niet veel verkeerd doen, ze zijn zeker niet de goedkoopste. Maar de kleine shops zijn niet 100% te vertrouwen natuurlijk.
Als het goed is, kan je de windows wel in Engels installeren (navragen), maar vergeet niet dat de toetsenbord anders is.

Zou wel handig zijn als er iemand is die kantonees kan spreken.
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
  dinsdag 2 juni 2009 @ 09:04:44 #241
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_69625979
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 23:40 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Watsons! Dat ken ik! Ik had er laatst een discussie over met een vriendin, die dus zei dat het een gewone drogisterij was maar ik had in mn hoofd geprent dat het een winkel was, alléén maar met die groene flessen water in verschillende maten, vraag me niet waarom haha!

Maar hoe zit het met kleding? Hebben jullie daar een beetje oké kunnen shoppen?
Tja, ik weet niet welke maat je hebt? Ik denk dat maat 34-36-38 daar leuk shoppen is. In ieder geval heb ik veel leuke winkeltjes gezien.
Ik heb er een keer wat kleren moeten kopen, omdat mijn koffer vertraagd was en dat viel niet mee met mijn europese maat 44/46.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  dinsdag 2 juni 2009 @ 09:11:24 #242
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_69626063
quote:
Op zondag 31 mei 2009 22:10 schreef GirlYouDontKnow het volgende:

[..]

Maar dan krijg je toch kleding van mindere kwaliteit? Waar shop je als je hier in bv de Bijenkorf shopt?
Goedkoper hoeft niet minder goed te zijn. Kleding prijzen gaan in Europa meerdere malen over de kop.
Jaar of 2 geleden was een een documentaire op tv over een fabriek ergens in Midden China. Deze fabriek maakte spijkerbroeken voor een groot merk, ik meen Diesel, maar dat weet ik niet meer zeker. De fabriek kreeg $4.20 per broek. En die broeken liggen hier dus voor de hoofdprijs in de winkel.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_69638581
quote:
Op maandag 1 juni 2009 16:40 schreef ASSpirine het volgende:
Je hebt waarschijnlijk een e-ticket, maar stoelen zijn nog niet op voorhand bepaald. Weet ook niet of dat mogelijk is zelfs. Je moet gewoon naar de incheckbalie gaan, je e-ticket nummer en paspoort afgeven en ze doen de rest. Het wegen van bagage, stoelnummers enzo gebeurt daar allemaal.
Wees dus op tijd, dan maak je meer kans dat je samen met je reisgenoten zit.

Elektronica was vroeger wel veel goedkoper, nu valt het nog wel mee. Als je aan laptop koopt, ga dan naar een bekende keten. Kan je niet veel verkeerd doen, ze zijn zeker niet de goedkoopste. Maar de kleine shops zijn niet 100% te vertrouwen natuurlijk.
Als het goed is, kan je de windows wel in Engels installeren (navragen), maar vergeet niet dat de toetsenbord anders is.

Zou wel handig zijn als er iemand is die kantonees kan spreken.
Hoeveel goedkoper is het? Als het niet veel is natuurlijk niet echt de moeite waard...

Ikga morgen al Kan niet wachten!
pi_69638629
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 09:04 schreef Levitation het volgende:

[..]

Tja, ik weet niet welke maat je hebt? Ik denk dat maat 34-36-38 daar leuk shoppen is. In ieder geval heb ik veel leuke winkeltjes gezien.
Ik heb er een keer wat kleren moeten kopen, omdat mijn koffer vertraagd was en dat viel niet mee met mijn europese maat 44/46.
Heb maat 34/36 dus dat moet wel lukken dan.. Hebben ze daar behalve Aziatische merken ook Europese?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 17:27:52 #245
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_69638991
quote:
Op zondag 31 mei 2009 22:10 schreef GirlYouDontKnow het volgende:

[..]

Spannend! Wat ga je studeren?
Ik studeer Informatiekunde in Nederland, maar ik wil dus tijdens mijn studie een semester (half jaar) op uitwisseling naar HK. Of ik daar dan Informatiekunde vakken ga volgen of andere vakken, weet ik nog niet.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_69640333
Ahh, zal duimen dat je mag gaan
Al een beetje bekend met HK?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 19:05:07 #247
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_69642220
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:13 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Ahh, zal duimen dat je mag gaan
Al een beetje bekend met HK?
Nee, totaal niet! Deze zomer ga ik voor het eerst naar Zuid-oost Azië (Vietnam) dus tegen die tijd zal Zuid-oost Azië in ieder geval niet compleet nieuw voor me zijn Overigens is Taiwan ook nog een optie mocht HK niet lukken


Hoe zit het trouwens in Hong Kong met de taal, ik las dat Engels er een officiële taal is, word dat er ook gesproken?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_69642283
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:05 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Nee, totaal niet! Deze zomer ga ik voor het eerst naar Zuid-oost Azië (Vietnam) dus tegen die tijd zal Zuid-oost Azië in ieder geval niet compleet nieuw voor me zijn Overigens is Taiwan ook nog een optie mocht HK niet lukken


Hoe zit het trouwens in Hong Kong met de taal, ik las dat Engels er een officiële taal is, word dat er ook gesproken?
Men spreekt Mandarijn, maar veel mensen (zeker de jongeren) spreken Engels.
  woensdag 3 juni 2009 @ 08:31:08 #249
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_69656001
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:06 schreef Ruud het volgende:

[..]

Men spreekt Mandarijn, maar veel mensen (zeker de jongeren) spreken Engels.
Volgens mij spreken ze Kantonees en is Mandarijn pas sinds de hereniging met China in opkomst. En inderdaad spreken er behoorlijk veel mensen Engels.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:05:48 #250
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_69657488
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:15 schreef GirlYouDontKnow het volgende:

[..]

Hoeveel goedkoper is het? Als het niet veel is natuurlijk niet echt de moeite waard...

Ikga morgen al Kan niet wachten!
In het begin vind je veel dingen goedkoper, maar na een weekje of 2 begin je toch op te merken dat je te makkelijk geld spendeert en dat je wat mindert. Dan lijken de prijzen weer "normaal"
Je hebt uiteraard ook duurdere kleren, Tough product vind ik ook redelijk goed, wel speciale kleren.
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_69664512
Watsons heeft dezelfde eigenaar als Kruidvat, waar je dezelfde flessen water kunt halen (geimporteerd uit Hong Kong).
pi_69667842
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:15 schreef GirlYouDontKnow het volgende:

[..]

Hoeveel goedkoper is het? Als het niet veel is natuurlijk niet echt de moeite waard...

Ikga morgen al Kan niet wachten!
De spullen zullen sowieso 20% goedkoper zijn dan hier, want ze hebben geen BTW. (taxfree geld dus altijd! als een winkel dit uitschreeuwt, ga daar dan niet naar toe!)

Electronica zullen na die 20% niet veel meer schelen, omdat daar sowieso niet veel marges op zitten.

Parfums en andere schoonheidsprut die je bij Sasa en Bonjour kunnen zomaar 50-75% goedkoper zijn dan in NL (tijdens sales hebben we spullen gekocht voor 10% van de NL-prijs)
BTW: http://www.bonjourhk.com/ en http://sasa.com.hk/ kan je een beeld vormen. Haal van die prijzen 25% af, en je weet hoeveel het ongeveer in de winkel kost.
pi_69689626
Ik ga in juli 3 weekjes met mijn ouders en zusje - ik heb er echt al meeeeeeeega veel zin in. Ik kwijl al helemaal van alle jurkjes en shirtjes etc.
It's never too late to be, what you might have been...
pi_69714540
Ga eind juli ook voor 3 weken naar HK, gelukkig met 2 die er vandaan komen dus heb persoonlijke reisgidsen
pi_69714698
TVP, ga waarschijnlijk eind juli 2 weekjes met een vriendin die oorspronkelijk chinees is en er een appartement heeft!
  donderdag 4 juni 2009 @ 20:52:01 #256
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_69715158
Dan heb je geluk, het scheelt je heel wat aan kosten en je hebt iemand die de taal machtig is. Zo gaat er meer voor je open dan als je alleen als buitenlander op reis gaat naar HK.
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_69715706
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 20:52 schreef ASSpirine het volgende:
Dan heb je geluk, het scheelt je heel wat aan kosten en je hebt iemand die de taal machtig is. Zo gaat er meer voor je open dan als je alleen als buitenlander op reis gaat naar HK.
Dat tweede zeker, maar ik vond de hotels in HongKong alleszins meevallen qua prijs??
Expedia kwam uit op 1000 euro in de zomer voor 14 dagen. 4sterrenhotel dat goed beoordeeld wordt in Wanchai.
  donderdag 4 juni 2009 @ 21:11:30 #258
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_69715972
Prijs kan wel meevallen, maar het zijn extra kosten die je bespaart. Die je daar kan uitgeven aan prullaria
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_69961448
Als ik even zo brutaal mag zijn... Wie heeft er ervaring met die kleine hotelletjes in ChungKing Mansions? Viavia hoorde ik dat ze erg goedkoop zijn, maar het qua hygiëne niet zo nauw nemen.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 17:10:42 #260
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_69978529
Zegt me niks, maar ik ga dan ook niet op hotel in HK.
Je zou mss beter een appartement huren, maar dat kan ook redelijk kostelijk zijn. Afhankelijk van waar je wilt zijn
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_69978776
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 02:05 schreef F04 het volgende:
Als ik even zo brutaal mag zijn... Wie heeft er ervaring met die kleine hotelletjes in ChungKing Mansions? Viavia hoorde ik dat ze erg goedkoop zijn, maar het qua hygiëne niet zo nauw nemen.
Chungking Mansions is inderdaad goedkoop, maar niet zo schoon en er hangt veel tuig (lees: negers en Indiërs) rond. Ik ben dan ook verhuisd naar Mirador Mansion (Cosmic Guesthouse, prima dorm voor een redelijke prijs), dat is vlakbij Chungking Mansions.
pi_69994372
Mocht daar brand uitbreken zitten jullie daar in Chungking echt als ratten in de val. Genoeg Youtube filmpjes daarover te vinden, maar wat hebben die Negerts en Indiërs dan met criminaliteit te maken? Ik mag hopen dat het daar geen verkapt drugspand is.
pi_69995744
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 09:09 schreef F04 het volgende:
Mocht daar brand uitbreken zitten jullie daar in Chungking echt als ratten in de val.
Jullie? Jij gaat er toch heen?
quote:
Genoeg Youtube filmpjes daarover te vinden, maar wat hebben die Negerts en Indiërs dan met criminaliteit te maken? Ik mag hopen dat het daar geen verkapt drugspand is.
Dat is het dus wel, softdrugs dan.
pi_70190705
Ik ga binnenkort dus naar Hong Kong toe. Iemand een idee hoe de prijzen zijn mbt Electronica? Dan heb ik het voornamelijk over netbookjes (EEE) en mobieltjes. (ECHTE). Ben namelijk van plan om deze 2 dingen daar aan te schaffen mits ze qua prijs echt aanzienlijk minder zijn dan hier in Nederland.
pi_70214962
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 11:48 schreef MikeLowrey het volgende:
Ik ga binnenkort dus naar Hong Kong toe. Iemand een idee hoe de prijzen zijn mbt Electronica? Dan heb ik het voornamelijk over netbookjes (EEE) en mobieltjes. (ECHTE). Ben namelijk van plan om deze 2 dingen daar aan te schaffen mits ze qua prijs echt aanzienlijk minder zijn dan hier in Nederland.
zoals eerder gezegd. minimaal -20% van de prijs van hier omdat je geen btw betaalt. En daar hebben ze net zo weinig marges als hier, dus veel gaat er ook niet meer van af daarnaast.
  maandag 20 juli 2009 @ 19:19:15 #266
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_71157503
Ik ga deze zomer 3 werken naar Hong Kong met een vriend die daar familie heeft wonen. Alleen hij gaat maar 2 weken, dus de laatste week ben ik dan alleen in HK. Mijn vraag is of iemand een leuke hostel weet met leuke mensen waar je dan bijvoorbeeld mee rond kan trekken door HK.
  zondag 4 oktober 2009 @ 11:58:40 #267
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_73353265
Hoi allemaal, ik wil volgend jaar een half jaar in Azië studeren, en heb op dit moment 3 opties: Singapore (NUS), Taipei (NTU) of Hong Kong (HKU of UST). Ik kan echter niet goed kiezen. Ik ga vooral voor de ervaring, maar het onderwijs moet ook relevant voor me zijn (informatiekunde, bedrijfskundige ICT). Ik heb al een beetje Azië ervaring (maand gereisd in Vietnam, en dat beviel heel goed). Singapore spreekt me aan omdat het onderwijs voor mij het meest relevant is op die universiteit, en omdat je meestal niet met 2 man op een kamertje hoeft te zitten zoals in Hong Kong het geval is (university housing). Taipei lijkt me erg avontuurlijk, maar er zijn maar een beperkt aantal courses Engelstalig, en sowieso word het er met Engels alleen wel lastig denk ik. Hong Kong lijkt me ook een leuke stad, maar daar zit je met z'n 2-en op een kamer van 10m², en ik weet niet of ik dat een half jaar uit houd. Zijn er hier toevallig mensen die in Hong Kong gewoond hebben en in Taipei en/of Singapore? Wat zou je me qua stad aanraden? Hoe is ook het uitgaansleven? Welke stad is goedkoper qua eten enzo?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_73355722
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 11:58 schreef MoneyTalks het volgende:
Hoi allemaal, ik wil volgend jaar een half jaar in Azië studeren, en heb op dit moment 3 opties: Singapore (NUS), Taipei (NTU) of Hong Kong (HKU of UST). Ik kan echter niet goed kiezen. Ik ga vooral voor de ervaring, maar het onderwijs moet ook relevant voor me zijn (informatiekunde, bedrijfskundige ICT). Ik heb al een beetje Azië ervaring (maand gereisd in Vietnam, en dat beviel heel goed). Singapore spreekt me aan omdat het onderwijs voor mij het meest relevant is op die universiteit, en omdat je meestal niet met 2 man op een kamertje hoeft te zitten zoals in Hong Kong het geval is (university housing). Taipei lijkt me erg avontuurlijk, maar er zijn maar een beperkt aantal courses Engelstalig, en sowieso word het er met Engels alleen wel lastig denk ik. Hong Kong lijkt me ook een leuke stad, maar daar zit je met z'n 2-en op een kamer van 10m², en ik weet niet of ik dat een half jaar uit houd. Zijn er hier toevallig mensen die in Hong Kong gewoond hebben en in Taipei en/of Singapore? Wat zou je me qua stad aanraden? Hoe is ook het uitgaansleven? Welke stad is goedkoper qua eten enzo?
Heb je een budget? Het is heel erg "in" om een shared apartement te huren. Mensen kopen een apartement en verdelen dat in x aantal suites die ze weer onderverhuren. Verschild van 500-3000HKD per kamer.

Met een roommate kan het natuurlijk best leuk worden in een vreemde stad:

  zondag 4 oktober 2009 @ 14:10:37 #269
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_73356742
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:31 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Heb je een budget? Het is heel erg "in" om een shared apartement te huren. Mensen kopen een apartement en verdelen dat in x aantal suites die ze weer onderverhuren. Verschild van 500-3000HKD per kamer.

Met een roommate kan het natuurlijk best leuk worden in een vreemde stad:


Ik ben sowieso van plan gewoon op de campus (of university housing off-campus als op de campus niet meer kan) te wonen, lijkt me wel zo verstandig met het oog op integratie met medestudenten in een stad waar je niemand kent Bovendien is dat ook de goedkoopste optie.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  maandag 5 oktober 2009 @ 09:55:25 #270
269 vats
Live life to the max!
pi_73384403
ben net een paar uurtjes geleden geland uit HK in AMS.. weer thuis dus. Gave stad voor stopover... heb er 3 dagen voor en 3 dagen na mijn reisje door de filipijnen gebivaceerd.
pi_73451948
Ik heb plannen om volgend jaar met mijn partner naar. China te gaan. En het plan is om vanuit guangzhou naar hong kong te gaan. En daar een paar dagen te blijven.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_73454012
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:49 schreef daanski82 het volgende:
Ik heb plannen om volgend jaar met mijn partner naar. China te gaan. En het plan is om vanuit guangzhou naar hong kong te gaan. En daar een paar dagen te blijven.
Als je niet vanuit Hong Kong van plan bent om terug te vliegen naar Europa denk dan om een multi-entry visum voor China.
pi_73464004
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:58 schreef MCH het volgende:

[..]

Als je niet vanuit Hong Kong van plan bent om terug te vliegen naar Europa denk dan om een multi-entry visum voor China.
oeff dat is een goede. daar heb ik niet aan gedacht.

edit: ik denk dat een double entry wel voldoende is want ik ga China niet meerdere keren verlaten. tenzij Tibet niet in China ligt.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_73466265
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:36 schreef daanski82 het volgende:

[..]

oeff dat is een goede. daar heb ik niet aan gedacht.

edit: ik denk dat een double entry wel voldoende is want ik ga China niet meerdere keren verlaten. tenzij Tibet niet in China ligt.
Ik ben trouwens niet helemaal zeker van mijn verhaal hoor, maar meen er wel eens over gelezen te hebben. Voor Tibet gelden trouwens vaak aparte visum regels.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 16:21:43 #275
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_73490421
Ehm, is het nog wel mogelijk om in Tibet te geraken als buitenlander zijnde?
Ze zijn er iig heel streng
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
  donderdag 8 oktober 2009 @ 16:25:42 #276
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_73490553
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 02:05 schreef F04 het volgende:
Als ik even zo brutaal mag zijn... Wie heeft er ervaring met die kleine hotelletjes in ChungKing Mansions? Viavia hoorde ik dat ze erg goedkoop zijn, maar het qua hygiëne niet zo nauw nemen.
Blijf daar maar gerust ver vandaan.

De kakkerlakken springen zowat op je hoofd als je er langs loopt.

Locatie is wel ideaal.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_76756512
Sorry voor de kick, maar ik ga in maart naar Hong Kong, en dan moet ik mij natuurlijk wel voorbereiden op onvoorstelbare shoppingsessies
  woensdag 13 januari 2010 @ 15:28:26 #278
163039 SHOOOTO
ottokukukara shooto!
pi_76764417
Voor de echte koopjesjagers moet je rond Chinees Nieuwjaar gaan. Ik ga 6 februari richting HK, lekker eten
pi_76775158
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:49 schreef daanski82 het volgende:
Ik heb plannen om volgend jaar met mijn partner naar. China te gaan. En het plan is om vanuit guangzhou naar hong kong te gaan. En daar een paar dagen te blijven.
Tip: als je tijd hebt, ga via Macau (als je het leuk vind om te gokken). Ik heb het andersom gedaan, van HK met de boot naar Macau en verder met de bus naar Guangzhou.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:56:03 #280
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_76778551
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:55 schreef lezzer het volgende:
Sorry voor de kick, maar ik ga in maart naar Hong Kong, en dan moet ik mij natuurlijk wel voorbereiden op onvoorstelbare shoppingsessies
Toevallig met KLM vanaf Dusseldorf? Die boden namelijk laatst de vluchten aan voor dumpprijzen, zo laag dat ondanks ik eigenlijk naar Bangkok moet, ik het niet kon laten om dit ticket te kopen.

Iemand laatst nog in guesthouses verbleven in Tsim Tsa Tsui? In een vorig leven heb ik daar ooit iets geboekt, maar als je vooraf betaald is de kwaliteit bar slecht, terwijl als je daar naar binnen loopt wel af en toe goede accomodatie kunt krijgen.
Anders een goede aanrader voor accomodatie? Ik wil eigenlijk echt in Tsim Tsa Tsui zitten, en liever niet aan de overkant van het water.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_76779444
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:56 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Toevallig met KLM vanaf Dusseldorf? Die boden namelijk laatst de vluchten aan voor dumpprijzen, zo laag dat ondanks ik eigenlijk naar Bangkok moet, ik het niet kon laten om dit ticket te kopen.
Nee
Ik ga met Cathay Pacific naar Bali, met een tussenstop van 2 dagen in Hong Kong
pi_76900862
hee!

Ik ga naar Hong Kong een week! In maart we zijn nu aan het kijken voor een hotel / pakketreis ... zag op KLM een reis staan met als hotel The Royal Garden (http://www.rghk.com.hk/overview.html) ... Hij lijkt heel goed en een mooie ligging, maar hopelijk kunnen jullie mij zeggen of dat ook echt zo is?
pi_76911404
Ligging is i.i.g. prima. Uitzicht op skyline met een beetje geluk.
pi_76918041
Dat is iig gunstig de recenties zijn idd ook erg goed ... zwembad op het dak en zo een leuke extra
  zondag 17 januari 2010 @ 12:59:02 #285
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_76919275
quote:
Op zondag 17 januari 2010 12:17 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Dat is iig gunstig de recenties zijn idd ook erg goed ... zwembad op het dak en zo een leuke extra
Dat is wel leuk zo'n zwembad op het dak, maar het is in maart nog niet superwarm zeg maar. Ik ben al 3 opvolgende jaren in Hong Kong rond februari geweest en ik heb een keer met 4 graden in mijn winterjas moeten lopen....
Dit jaar ben ik er ook in maart, en hoewel het rond de 15-25 graden zal zijn betekent dit dat het zwembad nog niet warm zal zijn. (Als ze geen zwembadverwarming hebben, en als ik eerlijk ben, ben ik dat niet in veel Hong Kong hotels tegengekomen).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_76933096
dat hebben ze daar wel maar uiteindelijk hebben we voor een ander hotel gekozen: volgens trip advisor het bste van hong kong!
pi_77058300
Misschien niet het goede topic, maar hoe is Hong Kong om stage te lopen?
pi_77064609
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:34 schreef Stienn het volgende:
Misschien niet het goede topic, maar hoe is Hong Kong om stage te lopen?
hetzelfde als in nederland stage lopen toch?
pi_77208965
Kun je ook ergens broodje kroket of Frietje bij Pietje eten?
  zondag 24 januari 2010 @ 14:29:04 #290
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_77209637
Toevallig wel ja.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 8 september 2011 @ 11:50:16 #291
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_101703825
In november ga ik naar Hong Kong. Ik verblijf er 7 dagen. Kort maar had een leuke aanbieding gevonden. Heb er erg veel zin in. :)
pi_101706829
Welke aanbieding, misschien hebben meer mensen interesse!
Eskimo Joe
  donderdag 8 september 2011 @ 14:34:11 #293
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_101709261
Ga ook 7 dagen eind november.
Vlieg met Cathay Pacific, wilde eerste hun Hong Kong package boeken, maar hotel was duur bij ze. Dus nu losse vlucht bij Cathay en Linger @Langham package geboekt:
http://hongkong.langhampl(...)eneric-LPHKG#PLINGER
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 8 september 2011 @ 14:37:13 #294
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_101709367
De losse tickets van Cathay Pacific zijn nu voordelig. De aanbieding waar ik gebruik van heb gemaakt is voorbij. Met Cathay was ik ¤30,- goedkoper uit geweest :(
pi_101709609
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:19 schreef Mercan het volgende:
Welke aanbieding, misschien hebben meer mensen interesse!
Ik heb ook interesse. :Y Op de site van Cathay vind ik de prijzen nog wel fors.
  donderdag 8 september 2011 @ 14:52:31 #296
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_101709900
503 euro pp:
http://www.cathaypacific.(...)-09SEP11-_-CXLP-_-XX

Wel op doordeweekse dagen, zo te zien....
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 8 september 2011 @ 14:55:29 #297
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_101709999
Je kunt beter deze nemen: http://www.cathaypacific.(...)OFFERS_HKSUPERCITY10


Toen ik in Hong Kong woonde heeft mijn moeder die gedaan, was prima in orde (en ik kon per slot van rekening niet de hele dag babysitten ivm werk).
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_101710014
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 14:52 schreef matthijst het volgende:
503 euro pp:
http://www.cathaypacific.(...)-09SEP11-_-CXLP-_-XX

Wel op doordeweekse dagen, zo te zien....
Tof, de rest van China staat er ook bij. _O_
  donderdag 8 september 2011 @ 15:00:27 #299
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_101710146
Supercity is normaal een goeie deal, maar als je nu voor 503 een ticket boekt kan je er voor +/- 700 euro 6 nachten Linger @Langham bijboeken, dan krijg je een tophotel met ontbijt, internet en zwembad in Mongkok en ben je dus goedkoper uit ;)
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 8 september 2011 @ 15:03:58 #300
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_101710257
De vraag is of je in MongKok wil zijn. :X
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 8 september 2011 @ 15:15:54 #301
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_101710617
Tsa, smaken verschillen. Zat vorige keer bij Causeway Bay en vond het super saai daar :)
Nu op loopafstand van die markten en dichtbij ferry naar Macau. Ik vind het prima!
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 8 september 2011 @ 15:22:58 #302
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_101710846
Dat lopen vind ik juist het probleem, je moet de mensen voor je weg schoppen wil je vooruit komen zo druk is het daar meestal.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')