abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 mei 2007 @ 12:53:11 #101
111528 Viajero
Who dares wins
pi_49397791
Ik hoop dat ze snel gevonden wordt, zodat we weer iets anders te zien krijgen in het nieuws. Ik woon in London, en kijk de afgelopen paar dagen eigenlijk geen nieuws meer, omdat het 60/80% van de tijd hierover gaat.

Ik zou bijna een hekel krijgen aan dat kleine meisje, maar ja, zij kan er ook niets aan doen.

Alsof er niks ergers in de wereld gebeurt zeg.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_49397929
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:42 schreef Vivi het volgende:

[..]

Wie zanikt d'r nu over door dan.
Jezus, heb ik je iets misdaan ofzo?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_49398012
ben benieuwd wat de afloop is, als er ooit een afloop komt...

al vind ik al die acties etc. wel HEEEEEL ERG Hypocriet ... Ik vind het goed dat ze het doen, maar doe het dan altijd, en niet alleen in dit geval Er worden zoveel kinderen slachtoffer van kinderhandel/kinderprostitutie (ook in NL).. En nu worden er allemaal acties gehouden met sodilariteit voor Maddy... pfff snap niet dat mensen daaraan meedoen
Haleloeja
  dinsdag 15 mei 2007 @ 13:51:13 #104
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49399758
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:57 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Jezus, heb ik je iets misdaan ofzo?
Wat voel je toch de hele tijd persoonlijk aangesproken, het is hier een discussieforum hoor, dat houdt in dat je reacties krijgt op hetgene wat je typt, dus.
Als je op mijn naam klikt zie je overigens nog heel veel reacties van mij op andere mensen, je bekleedt dus geen uitzonderingspositie ofzo.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_49400318
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:53 schreef Viajero het volgende:

Alsof er niks ergers in de wereld gebeurt zeg.
Zo kan je natuurlijk alles relativeren. In Darfur kostte het bijvoorbeeld zowat een half land aan lijken voordat de VN überhaupt rond de tafel ging zitten. Nu is er nog niks gebeurt en gebeuren er dagelijks nog steeds de meest afschuwelijke oorlogsmisdrijven, maar wij hebben het in Europa liever over CO2 e.d.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_49400404
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:59 schreef Gelderland het volgende:
ben benieuwd wat de afloop is, als er ooit een afloop komt...

al vind ik al die acties etc. wel HEEEEEL ERG Hypocriet ... Ik vind het goed dat ze het doen, maar doe het dan altijd, en niet alleen in dit geval Er worden zoveel kinderen slachtoffer van kinderhandel/kinderprostitutie (ook in NL).. En nu worden er allemaal acties gehouden met sodilariteit voor Maddy... pfff snap niet dat mensen daaraan meedoen
ach ja, zo werkt dat nu eenmaal, zo zit de mens in elkaar.

jij niet ms, maar je begrijpt me wel.

het is een mooi kindje, spreekt ook nog eens extra tot de verbeelding, hè.
in een heel andere zaak zag je dat effect ook, die Australische meid die in Bangkok (of Bali of weetikhet waar oosters) vast zit voor drugssmokkel, heel Australie in rep en roer, het was allemaal niet eerlijk, die arme meid was erin geluisd..... ja, well, het was een lekker wijf met goeie tieten, maar had ze eruit gezien als Hanna Tokkie, dan had er geen haan naar gekraaid, en het gros gezegd "good riddance!"

en volgens mij zoeken in deze zaak de ouders ook erg de media op (geen verwijt) en hun relaas werkt dan ook op je in, het wordt dan bijna een spannend verhaal, hè, hoe loopt dit af, wie heeft het gedaan en waarom.
niet dat je emoties hypocriet zijn, maar sensatie speelt ook mee, bij ons allemaal denk ik wel, je volgt dit soort verhalen niet enkel omdat je je zo inleeft, we slapen er allemaal geen seconde minder om, of het moet jezelf overkomen zijn ooit eens of zo.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 15 mei 2007 @ 14:24:06 #107
111528 Viajero
Who dares wins
pi_49400928
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 14:07 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zo kan je natuurlijk alles relativeren. In Darfur kostte het bijvoorbeeld zowat een half land aan lijken voordat de VN überhaupt rond de tafel ging zitten. Nu is er nog niks gebeurt en gebeuren er dagelijks nog steeds de meest afschuwelijke oorlogsmisdrijven, maar wij hebben het in Europa liever over CO2 e.d.
Ja, maar als ze letterlijk 60% van het nieuws vullen met het herhalen van nieuws dat er eigenlijk niet is (telkens weer die villa en dat oude vrouwtje, keer na keer na keer) terwijl er elders heel erge dingen gebeuren dan vind ik dat wel asociaal.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_49401011
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 14:24 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ja, maar als ze letterlijk 60% van het nieuws vullen met het herhalen van nieuws dat er eigenlijk niet is (telkens weer die villa en dat oude vrouwtje, keer na keer na keer) terwijl er elders heel erge dingen gebeuren dan vind ik dat wel asociaal.
Zo werkt dat dus gewoon.

Die intellectuele ouders weten gewoon hoe ze de media moeten vinden en hoe ze die moeten bespelen, dat zou jij ook doen als jij in deze situatie had gezeten (mag ik aannemen).
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_49401131
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 14:24 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ja, maar als ze letterlijk 60% van het nieuws vullen met het herhalen van nieuws dat er eigenlijk niet is (telkens weer die villa en dat oude vrouwtje, keer na keer na keer) terwijl er elders heel erge dingen gebeuren dan vind ik dat wel asociaal.
en wat doe jij aan diie veel ergere dingen behalve ze constateren?

mensen worden geraakt door dat waar ze raakvlakken mee hebben. zo werkt dat.

en 1 beeld van 1 iemand in nood, heeft meer effect dan vertellen dat er elders 10.000 in nood zitten.
zo werkt dat.

Live Aid destijds was vooral zo'n succes door de zielige beelden van 1-lingen, close up, minuten lang tussen de popmuziek door, een enkel babietje stervend vd honger.... dat er buiten Ethiopie iedere dag babietjes sterven aan allerhande te voorkomen zaken was ook toen een feit, maar dat babietje dat je ziet, daar huil je om, en niet die onbekende 'getallen' elders.
maakt dat een actie als Live Aid asociaal, omdat het zich focuste op Ethiopie enkel?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 15 mei 2007 @ 17:01:03 #110
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_49408175
Ja hoor, de ouders hebben het weer gedaan volgens velen.. Laat je kind niet alleen in 'n hotelkamer, want de kans is groot dat 'n pedofiel 't kind daar komt grijpen.. Sure. Ik vind 't ook wel vreemd hoor, maar aangezien ik de details van de situatie niet ken laat ik me daar maar niet over uit. Belangrijkste is nu dat een of andere debiel 'n meisje heeft ontvoert en de vraag of dat meisje nog levend gevonden wordt.
Overigens vind ik 't wel vreemd dat er zo'n ontzettend hoog bedrag voor de tip wordt uitgeloofd, en dat er allerlei celebs oproepen gaan zitten doen, is 't weer eens een rijk & belangrijk meisje of worden er nooit kindjes ontvoert in Engeland?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 17:34:22 #112
3542 Gia
User under construction
pi_49408860
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 17:16 schreef Taurus het volgende:
is 't weer eens een rijk & belangrijk meisje of worden er nooit kindjes ontvoert in Engeland?
Dat eerste!
  † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2007 @ 17:35:20 #113
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_49408904
waarom is de TT nou opeens zo onherkenbaar drugshond?
pi_49409078
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 17:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat eerste!
Mja.. Op zich is ieder leven er 1 en is 't alleen maar goed als 't werkt, maar 't heeft natuurlijk ook iets triests. Ik vond alle aandacht voor dat grietje op Aruba ook zwaar overtrokken.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 17:39:50 #115
3542 Gia
User under construction
pi_49409087
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 17:35 schreef Sebasser het volgende:
waarom is de TT nou opeens zo onherkenbaar drugshond?
Wat is er onherkenbaar aan?
pi_49409611
De man, Robert Murat, heeft mogelijk zelf om de status van verdachte gevraagd: "The man, who has since been released by police, may have requested suspect status for the legal rights it gives." En verder in 't verhaal, Robert Murat's uncle: "His mother says that on the night the kid disappeared they were both in the house together all night." BBC

ARGUIDO STATUS

  • Officially a suspect
  • Bestowed by police or requested by individual
  • Right to remain silent
  • Right to a lawyer
  • Must report to police every five days
  •   dinsdag 15 mei 2007 @ 17:57:58 #117
    111528 Viajero
    Who dares wins
    pi_49409715
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 14:29 schreef milagro het volgende:

    [..]

    en wat doe jij aan diie veel ergere dingen behalve ze constateren?
    Posten op een Nederlands forum dat door weinig mensen gelezen wordt.
    quote:
    mensen worden geraakt door dat waar ze raakvlakken mee hebben. zo werkt dat.

    en 1 beeld van 1 iemand in nood, heeft meer effect dan vertellen dat er elders 10.000 in nood zitten.
    zo werkt dat.

    Live Aid destijds was vooral zo'n succes door de zielige beelden van 1-lingen, close up, minuten lang tussen de popmuziek door, een enkel babietje stervend vd honger.... dat er buiten Ethiopie iedere dag babietjes sterven aan allerhande te voorkomen zaken was ook toen een feit, maar dat babietje dat je ziet, daar huil je om, en niet die onbekende 'getallen' elders.
    maakt dat een actie als Live Aid asociaal, omdat het zich focuste op Ethiopie enkel?
    Live Aid is iets heel anders. Ik veroordeel de mensen die willen helpen niet, ik veroordeel het Britse nieuws omdat ze over niks anders meer berichten.
    It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
    pi_49409869
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 17:57 schreef Viajero het volgende:

    [..]

    Posten op een Nederlands forum dat door weinig mensen gelezen wordt.
    [..]

    Live Aid is iets heel anders. Ik veroordeel de mensen die willen helpen niet, ik veroordeel het Britse nieuws omdat ze over niks anders meer berichten.
    het verkoopt, simpel.
    kun je nu weer de kopers/lezers veroordelen

    en zo gaan we door, er gebeuren altijd wel ergere dingen ergens, toon me die en ik toon je iets nog ergers, en er zijn altijd weer mensen die dat willen lezen, jij ook, want jij zit ook hier... terwijl er toch zoveel ergers is om te lezen en je druk over te maken ipv je druk maken over dat er meer is om je druk over te maken blablabla we weten het allemaal al, want het wordt in ieder topic over een moord/vermissing/ontvoering gezegd.
    [i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
    pi_49410945
    vanavond persconferentie
    Haleloeja
      dinsdag 15 mei 2007 @ 19:32:09 #120
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_49413157
    quote:
    Op zondag 13 mei 2007 10:30 schreef Suko het volgende:

    [..]

    Omdat er wereldwijd aandacht voor is, dus om ontdekking te voorkomen. Maar ik denk eigenlijk ook het ergste...
    Wereldwijde aandacht voor 1 meisje. Iets zegt me dat het hypocriet is, maar zodra je dat zegt, je symphatiseert met de ontvoerder.
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 14:24 schreef Viajero het volgende:

    [..]

    Ja, maar als ze letterlijk 60% van het nieuws vullen met het herhalen van nieuws dat er eigenlijk niet is (telkens weer die villa en dat oude vrouwtje, keer na keer na keer) terwijl er elders heel erge dingen gebeuren dan vind ik dat wel asociaal.
    Ah, ik ben gelukkig niet de enige. Jij woont toch in de UK? (staat ongetwijfeld al in dit topic.)
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_49414886
    'No evidence' for Algarve arrest
    Police say there is not enough evidence to arrest a man named as a suspect in Madeleine McCann's abduction.
    Chief Inspector Olegario de Sousa told a news conference that a 33-year-old had been interrogated, but no evidence was found to justify arresting him.

    The man is believed to be Briton Robert Murat, who shares a villa with his mother Jenny in Praia da Luz, Algarve. Police searched the villa 150 yards from where Madeleine of Rothley, Leicestershire, was last seen on 3 May.

    Mr Sousa said police had searched five houses on Monday and seized "various materials" from the properties which were being subjected to forensic tests. They also questioned two other people as witnesses, he added.

    The suspect has signed an identity and residence statement which prevents him from moving house or leaving the country, and requires him to regularly report to police. Mr Sousa confirmed that the suspect, whom he refused to name, had assisted police in the early stages of the investigation by working as a translator. BBC

    En HLN schrijft:
    quote:
    Zwembad
    Maandag hebben de onderzoekers de villa grondig doorzocht. Het zwembad werd gedraineerd. Volgens de pers ter plaatse kwam de politie uiteindelijk naar buiten met een computer en kartonnen dozen en plastic zakken die videocassettes en ander bewijsmateriaal zouden kunnen bevatten. Het huis is ondertussen verzegeld. Volgens een Portugees dagblad was Murat een regelmatige bezoeker van pedofiele internetsites. Hij geldt als een verdachte, maar is nog niet aangehouden.
    pi_49419651
    tvp
      Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 15 mei 2007 @ 22:02:27 #123
    80791 crew  Paul
    Winnaar 5 FOK-awards 2022
    pi_49420169
    Ey m'n TT is veranderd
    GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
    Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
    pi_49420254
    Uit de link van de BBC: "After his release, Mr Murat said he had been made "a scapegoat for something I did not do". Police searched the Murat's villa 150 yards from where Madeleine, of Rothley, Leicestershire, was last seen on 3 May. Mr Murat added: "The only way I will survive this is if they catch Madeleine's abductor." Earlier, Chief Inspector Olegario de Sousa told a news conference he could not confirm whether Madeleine was alive or dead."
      dinsdag 15 mei 2007 @ 22:05:26 #125
    111528 Viajero
    Who dares wins
    pi_49420323
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 18:03 schreef milagro het volgende:

    [..]

    het verkoopt, simpel.
    kun je nu weer de kopers/lezers veroordelen

    en zo gaan we door, er gebeuren altijd wel ergere dingen ergens, toon me die en ik toon je iets nog ergers, en er zijn altijd weer mensen die dat willen lezen, jij ook, want jij zit ook hier... terwijl er toch zoveel ergers is om te lezen en je druk over te maken ipv je druk maken over dat er meer is om je druk over te maken blablabla we weten het allemaal al, want het wordt in ieder topic over een moord/vermissing/ontvoering gezegd.
    Hehe, ik kwam hier eigenlijk meer om even te klagen over dat het nieuws hier zo saai is omdat het alleen maar over maddie gaat.
    It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')