abonnement Unibet Coolblue
pi_49150614
Ik ben op zoek om met 4 man een dagje op zee te gaan vissen, en dan vanuit scheveningen, maar ken daar niet echt de mogelijkheden.
Ik ga meestal zelf vanaf de grevelingen ofzo maar wil een keer ergens anders.
Heeft er iemand leuke adresjes van een goeie boot met goed materiaal en personeel aan boord.
Vang garantie zal je nooit hebben, maar zoek wel een adres die weet waar ze moeten zijn om vis te vangen.
Ik heb ook geen idee wat er in deze tijd van het jaar gevangen gaat worden.....Dus daar is het ook afhankelijk van.
Zou graag op de wat grotere vis gaan:

- Kabeljouw/gul
- Makreel
- Zeebaars

Iemand een idee of kan iemand mij een tip geven. Ik hoor het graag. Ik kom er namelijk zo veel tegen op internet, maar ze zijn voor mij allemaal hetzelfde. En als er mensen zijn die al ervaring hebben met bepaalde bedrijven dan hoor ik graag de ervaringen
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:23:06 #2
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49150886
Ik ben wel eens met zo'n boot meegeweest, maar je draad is dan wel 9 van de 10x knoop van je buurman en je moet de hele dag vissen, iets anders is er namelijk niet. (behalve betweters dan).

Welnu, mijn tip, haal een stevige boothengel van 2.10 met een casting weigth van 200 - 300 G (dat is het lood wat je er aan kan hangen). Zorg voor voldoende 250 G of zwaarder lood tot 300 G, neem een spoel van 200 m extra visdraad mee (80/100 ofzo), een set grote haken, geen kabeljauwhaakjes ofzo, een handje verenpaternosters, een aardappelschilmesje en een flinke emmer.

Vis kopen op de markt is minder duur, maar je krijgt er wel een dag vissen voor terug.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_49150997
ik heb zelf nog geen ervaring met bedrijven uit scheveningen die zeevistochten organiseren, maar wel een aantal keer meegeweest op een boot vanuit Ijmuiden. Heb zelf voornamelijk op makreel gevist, kost rond de 28 euro PP voor een hele dag, visspullen kun je huren voor 11 euro. De vangsten waren uitstekend, we gingen naar huis met 40/50 makrelen. Mocht je een keer vanuit ijmuiden gaan, kan ik je deze aanraden:
http://www.sportvisserij-ijmuiden.nl
Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes of your goal
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:30:25 #4
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_49151164
Zoals hierboven al staat: zorg voor zwaar genoeg lood!! Niets zo vervelend als de halve dag bezig zijn met het uit de knoop halen van je lijnen omdat buurman dacht dat ie het met 150 gram ook wel zou redden in een sterke stroming!
Nee echt niet.
pi_49151271
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:23 schreef Aoristus het volgende:
Ik ben wel eens met zo'n boot meegeweest, maar je draad is dan wel 9 van de 10x knoop van je buurman en je moet de hele dag vissen, iets anders is er namelijk niet. (behalve betweters dan).

Welnu, mijn tip, haal een stevige boothengel van 2.10 met een casting weigth van 200 - 300 G (dat is het lood wat je er aan kan hangen). Zorg voor voldoende 250 G of zwaarder lood tot 300 G, neem een spoel van 200 m extra visdraad mee (80/100 ofzo), een set grote haken, geen kabeljauwhaakjes ofzo, een handje verenpaternosters, een aardappelschilmesje en een flinke emmer.

Vis kopen op de markt is minder duur, maar je krijgt er wel een dag vissen voor terug.
Ja ik weet wat ik allemaal moet hebben en nodig heb. Ga vaker zoals ik al zei.En heb mijn eigen materiaal, maar mijn vrienden niet, dus moet ook een mogelijkheid zijn tot huren van materiaal
Maar zoek nu gewoon een goeie rederij of wat dan ook.

En makrelen weet ik niet of daar al het seizoen voor is...is volgens mij pas eind mei ofzo als dat van start gaat
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:34:48 #6
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49151329
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:26 schreef Sympathize het volgende:
ik heb zelf nog geen ervaring met bedrijven uit scheveningen die zeevistochten organiseren, maar wel een aantal keer meegeweest op een boot vanuit Ijmuiden. Heb zelf voornamelijk op makreel gevist, kost rond de 28 euro PP voor een hele dag, visspullen kun je huren voor 11 euro. De vangsten waren uitstekend, we gingen naar huis met 40/50 makrelen. Mocht je een keer vanuit ijmuiden gaan, kan ik je deze aanraden:
http://www.sportvisserij-ijmuiden.nl
Is dat met die neger met die gouden tand, dat je gaat wrakvissen? Heb ik niet zo'n beste ervaring mee, maar dat kwam vooral door de wind, er stond een windkracht 4 a 5 en daar was die boot niet zo op berekend. Dieseldampen en zilt deden de rest om die hele boot onder te kotsen.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:38:26 #7
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49151474
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:33 schreef pilske01 het volgende:

[..]

Ja ik weet wat ik allemaal moet hebben en nodig heb. Ga vaker zoals ik al zei.En heb mijn eigen materiaal, maar mijn vrienden niet, dus moet ook een mogelijkheid zijn tot huren van materiaal
Maar zoek nu gewoon een goeie rederij of wat dan ook.

En makrelen weet ik niet of daar al het seizoen voor is...is volgens mij pas eind mei ofzo als dat van start gaat
moet je even zoeken

Zo'n huurhengel is meestal echte bagger, draad met tig knoopjes, hengeltopjes die profesorisch in elkaar zijn geknutseld van bierlipjes, etc. Je geld uitgeven aan een eigen hengel loont wel.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_49153451
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:38 schreef Aoristus het volgende:

[..]

moet je even zoeken
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:16 schreef pilske01 het volgende:
Ik kom er namelijk zo veel tegen op internet, maar ze zijn voor mij allemaal hetzelfde. En als er mensen zijn die al ervaring hebben met bepaalde bedrijven dan hoor ik graag de ervaringen
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:38 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Zo'n huurhengel is meestal echte bagger, draad met tig knoopjes, hengeltopjes die profesorisch in elkaar zijn geknutseld van bierlipjes, etc. Je geld uitgeven aan een eigen hengel loont wel.
Ikzelf heb mijn spullen al, maar de mensen die meegaan niet, en dat is eenmalig...Sonde om die mensen een hengel etc aan te laten schaffen daarvoor alleen
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:24:15 #9
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49155535
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:33 schreef pilske01 het volgende:

[..]


[..]


[..]

Ikzelf heb mijn spullen al, maar de mensen die meegaan niet, en dat is eenmalig...Sonde om die mensen een hengel etc aan te laten schaffen daarvoor alleen
Ja ja, rustig..

Ze vertrekken allemaal van de Dr. Lelykade. Meer weet ik ook niet. Als je er schreeuwerige kinderen bij kan hebben, kijk dan eens hier

Volgens mij was ik zelf destijds met de boot van Vrolijk gegaan, maar je hebt ook nog Trip en Groen . Volgens mij kost het daar overal wel hetzelfde.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_49195217
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:24 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ja ja, rustig..

Ze vertrekken allemaal van de Dr. Lelykade. Meer weet ik ook niet. Als je er schreeuwerige kinderen bij kan hebben, kijk dan eens hier

Volgens mij was ik zelf destijds met de boot van Vrolijk gegaan, maar je hebt ook nog Trip en Groen . Volgens mij kost het daar overal wel hetzelfde.
Ik heb van rederij groen al een reactie terug en prijzen en opties zien er allemaal wel goed uit.
Denk dat we voor markrelen gaan. Heb je nog kans op een groter visje te vangen en meerdere vissen...Altijd leuk voor mensen die de eerste keer meegaan he
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:30:44 #11
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49205048
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 19:04 schreef pilske01 het volgende:

[..]

Ik heb van rederij groen al een reactie terug en prijzen en opties zien er allemaal wel goed uit.
Denk dat we voor markrelen gaan. Heb je nog kans op een groter visje te vangen en meerdere vissen...Altijd leuk voor mensen die de eerste keer meegaan he
Zeker weten, het is altijd leuk voor een dagje uit. Maar ben je bewust dat je de komende maanden makreel op je bord vindt ...
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_49236549
Ik werk zelf in de horeca in de haven van Scheveningen en krijg vaak de mensen die zijn wezen vissen als klanten. De beste tip die ik je kan geven: Zorg dat je een boot kan afhuren, desnoods met wat meer mensen. Het laatste wat je wil is je dag verpest zien worden door 60 stinkende, vervelende duitse varkens. Over het algemeen kunnen ze er niets van en je staat echt helemaal tegen elkaar aan, zodat er van normaal vissen niets komt. Houdt er ook rekening mee dat als je een dag treft waarop de makreel goed bijt, het echt uitgooien en weer inhalen is. Je houdt geen armen over.
ave en gegroet
pi_49328795
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:00 schreef barf het volgende:
Ik werk zelf in de horeca in de haven van Scheveningen en krijg vaak de mensen die zijn wezen vissen als klanten. De beste tip die ik je kan geven: Zorg dat je een boot kan afhuren, desnoods met wat meer mensen. Het laatste wat je wil is je dag verpest zien worden door 60 stinkende, vervelende duitse varkens. Over het algemeen kunnen ze er niets van en je staat echt helemaal tegen elkaar aan, zodat er van normaal vissen niets komt. Houdt er ook rekening mee dat als je een dag treft waarop de makreel goed bijt, het echt uitgooien en weer inhalen is. Je houdt geen armen over.
Dank je wel voor de tip...Maar daarom wil ik ook door de weeks proberen te gaan ipv het weekend...scheelt ook een stuk qua aantal mensen.
En wat betreft in en uit halen...gene probleem...daar kom ik voor...scheelt weer dagje naar de sportschool gaan ;-)
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:30 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Zeker weten, het is altijd leuk voor een dagje uit. Maar ben je bewust dat je de komende maanden makreel op je bord vindt ...
De rookton staat al klaar, dus laat maar komen. Of meteen insealen en invriezen en op het moment dat je wilt gaan bakken of roken...hop die vissen uit de vriezer...ff voorbehandelen met zout en roken maar....hmmm lekker
pi_50549415
we gaan komende donderdag als het weer meezit dus ben benieuwd..laat het wel weten hoe het geweest is
pi_50997218
nou het was super...was echt dik takelen. Veel vis gevangen en kan je zeggen. Rederij groen is een goeie rederij om mee te gaan makrelen. Alleen met wel op de polen op de boot...die zijn niet te vertrouwen...Maar als je teveel vangt zijn ze wel handig...want ze kopen alles op hehe
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')