abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49146974
Ik hoor hier wat verhaaltjes over, kan iemand me vertellen wat er nou precies gaat gebeuren? Wanneer wordt de wegenbelasting afgeschaft?
pi_49147483
Ik gok op:

Rekeningrijden erbij
Wegenbelasting niet afschaffen maar verminderen (hoogt later namelijk weer makkelijk op)
Netto : veel meer betalen en nog steeds in de file staan
" - Carter Williams is taking more hits than a Paris Hilton website! - "
pi_49147864
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:06 schreef benxx het volgende:
Ik gok op:

Rekeningrijden erbij
Wegenbelasting niet afschaffen maar verminderen (hoogt later namelijk weer makkelijk op)
Netto : veel meer betalen en nog steeds in de file staan
En nu een reactie van iemand die geen pessimistische kankerlijer is...
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:30:23 #4
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_49148490
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:16 schreef Borkydude het volgende:

[..]

En nu een reactie van iemand die geen pessimistische kankerlijer is...
ik vind het anders een zeer realistisch beeld. Er is immers al toegegeven dat de wegenbelasting niet direct afgeschaft gaat worden, dus waarom zou je ervan uitgaan dat dit uberhaupt zou verdwijnen?
Is immers een mooie en VASTE inkomens bron voor de overheid.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_49148692
Yep. Idd. Je kan er denk ik wel zo'n beetje van uit gaan dat je zowel wegenbelasting als kilometerheffing gaat betalen. Ik zit nog te wachten op het moment dat ze je per minuut dat je in de file staat gaan aanslaan, maar dat kan vast niet lang meer duren.
Vroeger, toen schepen nog van hout en mannen van staal waren....
pi_49148912
Zieke shit.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:42:10 #7
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_49149020
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:16 schreef Borkydude het volgende:

[..]

En nu een reactie van iemand die geen pessimistische kankerlijer is...
Ik gok.. Een paar miljard voor het systeem met dank aan de belastingbetalers.
Wegenbelasting verminderen niet afschaffen dan kan die makkelijk weer terug als blijkt dat het systeem na 2 jaar al 2 jaar niet heeft gewerkt. Daarna km heffing via extra belasting op de benzine en dan gaat heel Nederland in Belgie tanken.

En de files blijven natuurlijk gewoon staan want bijna iedereen wil een normale werkdag.
Van 11 tot half 8 zou ik ook niet willen. Dat doen ze in de 2e kamer maar..
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:45:11 #8
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_49149150
Precies, er zal weinig veranderen behalve dat je nog meer belasting gaat betalen. Tja, na het generaal pardon moeten er wat meer monden gevuld worden.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_49149538
Wegenbelasting afschaffen... wat denk je zelf...? Hebben we het kwartje van Kok ooit terug gezien dan??
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:56:18 #10
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_49149682
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:52 schreef Developersrus het volgende:
Wegenbelasting afschaffen... wat denk je zelf...? Hebben we het kwartje van Kok ooit terug gezien dan??
Precies, "eens gegeven, blijft gegeven" is het credo van de Nederlandse politiek
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_49149852
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:56 schreef LENUS het volgende:

[..]

Precies, "eens gegeven, blijft gegeven" is het credo van de Nederlandse politiek
Kan je beter anders formuleren:

"eens genomen, blijft genomen"
Vroeger, toen schepen nog van hout en mannen van staal waren....
pi_49151899
Autorijden heeft nu al veel verschillende belasting, daar komt gewoon een zoveelste bij.
Het was BPM, accijnzen, BTW over de BPM en accijnzen, wegenbelasting, parkeerbelasting, snelheidsbelasting en tol. Daar komt gewoon kilometerheffing bij.
pi_49152180
Kilometerheffing KOMT ER NIET, zal ook NEVERNOOIT niet gebeuren.

Nu gaat iedereen in koor, "tuurlijk", maar het is zo. Althans, niet in de vorm wat de overheid belooft.

Er zal ALTIJD een soort belasting blijven, hoe wil je anders parkeerproblemen oplossen? Als wegenbelasting wegvalt dan ga ik natuurlijk 5 auto's kopen, die rustig opknappen, en daarna lekker doorverkopen (voorbeeld)...

Het enige wat mij tegenhoud om een zeer dikke auto te kopen is wegenbelasting....
pi_49155158
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:56 schreef yup het volgende:
Het enige wat mij tegenhoud om een zeer dikke auto te kopen is wegenbelasting....
Ik denk dat het benzine verbruik, onderhoud, aanschaf waarde en de verzekering ook wel een vingertje in de pap hebben

Maar je punt is duidelijk...
pi_49155513
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:14 schreef Sloper het volgende:

[..]

Ik denk dat het benzine verbruik, onderhoud, aanschaf waarde en de verzekering ook wel een vingertje in de pap hebben

Maar je punt is duidelijk...
Grootste obstakel is echt wel de wegenbelasting.

Een 530i is echt niet duurder in onderhoud dan een 330i... En 3-series zijn zelfs duurder in aanschafwaarde (waarschijnlijk ook door de wegenbelasting)...
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:25:10 #16
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_49158049
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_49162230
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:23 schreef yup het volgende:

[..]

Grootste obstakel is echt wel de wegenbelasting.

Een 530i is echt niet duurder in onderhoud dan een 330i... En 3-series zijn zelfs duurder in aanschafwaarde (waarschijnlijk ook door de wegenbelasting)...
Geloof mij, zo'n 530i is zeker wel duurder is onderhoud.

En een 330i@1400kg=¤44,3 p/m WB E46
En een 530i@1530kg=¤49,6 p/m WB E54

Dat kan toch niet de bottleneck zijn bij zulke auto's.

En ja, ik heb het helemaal uitgerekend, want ik zat zelf over precies zo'n zelfde combo te twijfelen. Verschil in WB is echt fractioneel aan de rest. 530i wil in aanschaf idd nog wel eens goedkoper zijn ivm hoge km-stand en ex-lease.
pi_49169223
Ik betaal voor mijn 528i 30 euro/kwartaal meer dan voor mijn oude 156 Heb je enig idee wat de onderdelen voor een 5-serie kosten? Of heb je het over een antieke 5?
  woensdag 9 mei 2007 @ 02:57:17 #19
46960 StefanP
polemicist
pi_49170882
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:16 schreef Borkydude het volgende:

[..]

En nu een reactie van iemand die geen pessimistische kankerlijer is...
Naief schooljongetje.

De overheid geeft nooit iets weg. Ambtenaren pikken alleen iets in. Als ze met een hand 5 euro 'teruggeven', pikken ze met de andere hand 10 euro in.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_49171159
BPM en wegenbelasting verdwijnen, rekeningrijden komt er voor terug in ieder geval zal dit zoveel zijn dat de huidige wegenbelasting erdoor vervangen kan worden. De BPM word door een andere belastingverhoging vervangen, misschien word dit zelfs verwerkt in de prijs voor rekeningrijden.
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:43:52 #21
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_49173542
Toch vind ik het huidige systeem eigenlijk wel een goed systeem. Als je een kleine en zuinige auto rijdt betaal je veel minder dan iemand die een grote zware en onzuinige auto rijdt.
Als de wegenbelasting wegvalt kun je dat onderscheidt niet meer maken.

Bovendien vind ik het driedubbelop straks. Je betaalt dan naast je brandstofaccijs en de btw over de brandstof ook nog eens een keer per km.
Dat is dus driedubbele inkomsten voor de staat per gereden km. en dat naast je vaste lasten want je moet toch ergens het onderscheidt maken tussen een grote zware auto en een kleine lichte auto.
Alleen brandstofbesparing is voor de meeste mensen echt geen argument bij de keuze welke auto ze kopen.

vraag me af of het voor mij nou gunstiger wordt of juist niet. Ik rij slechts 8-9000km per jaar momenteel en iets van 2-3000km in het buiteland per jaar. Ik rij in een hele lichte auto (750kg) die ook nog eens zuinig is. (1 op 13 in de stad en 1 op 15-16 op de snelweg)

Het moet natuurlijk wel zo zijn dat dit straks alsnog gunstiger is dan een benzineslurpend racemonster.

Ik weet wel dat dat rekeningrijden als een soort zwaard van damocles boven mijn hoofd hangt bij onder andere het zoeken naar een andere baan (beter betaald maar verder weg = meer rijden)
Ik wacht daar dus mee tot ik weet wat het me straks gaat kosten om naar mijn werk te komen en of ik er dan nog wel mee op schiet. De economie in elk geval niet want als autorijden minder duur was had ik én meer geld te besteden én kon ik makkelijekr een beter betaalde baan zoeken én kon ik dus meer geld uitgeven.

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_49190586
rekeningrijden is op maandbasis *veel* duurder dan die lullige wegenbelasting. Oftewel, straks nog meer betalen dan nu om in de file te staan.

Volgens nu.nl is in Nederland de belastingdruk op brandstof al de hoogste ter wereld, en straks kan je dus nog meer gaan dokken. Als je dus een niet al te hoog inkomen hebt, kan het wel eens aantrekkelijker gaan worden om gewoon van een WW te leven...
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_49208564
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 00:52 schreef Wimo. het volgende:
Ik betaal voor mijn 528i 30 euro/kwartaal meer dan voor mijn oude 156 Heb je enig idee wat de onderdelen voor een 5-serie kosten? Of heb je het over een antieke 5?
Dan heb jij ook geen enig idee hoeveel de onderdelen van een 3 kosten

BMW is duur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')