abonnement Unibet Coolblue
pi_49074471


South Park is een animatieserie, gecreëerd door Trey Parker en Matt Stone. Vanaf 1997 wordt deze serie in Verenigde Staten uitgezonden op Comedy Central.

De serie gaat over de surrealistische avonturen van vier jongens uit South Park, een klein bergdorpje in Colorado. South Park staat bekend om zijn bedoeld simpele animatiestijl, donkere humor en de taboedoorbrekende onderwerpen. De meeste afleveringen zijn een satire op de (Amerikaanse) samenleving, beroemdheden en/of onderwerpen die het nieuws beheersen. De tekenfilm is meer gericht op tieners en volwassenen dan op kinderen: geweld, grof taalgebruik en referenties naar seksueel gedrag worden zelden geschuwd.


De belangrijkste (beste) personages zijn:


* Stan Marsh: het normaalste kind van de vier, vriendelijk en goedaardig.

* Kyle Broflovski: het skeptische en neurotische Joodse kind.

* Kenny McCormick: arm kind uit de arbeidersklasse. Hij draagt een oranje anorak die zijn mond bedekt. Hierdoor is hij slecht te verstaan. Kenny komt in de eerste vijf seizoenen meestal in iedere aflevering om het leven. Vanaf seizoen 7 gebeurt dit zelden meer.

* Eric Cartman: verwend, grofgebekt kind met overgewicht.

* Leopold "Butters" Scotch: Hij zorgt met zijn dansjes en liedjes vaak voor een lach op het gezicht van de south park kijkers.

* Ike:Het canadeese geadopteerde babybroertje van Kyle, misschien wel de slimste inwoner van South Park.

* Jimmy: Lichamelijk Gehandicapte comedian met een spraakgebrek, die altijd een goeie wil heeft.

* Timmy: Geestelijk Gehandicapte jongen, die niet meer zinnigs uit kan brengen dan zijn eigen naam.

* Mr. Garrison (of Mrs. Garrison na aflevering 901): De leraar van de jongens, die zijn homo-gevoelens maar slecht kan verbergen en zich er uiteindelijk aan toegegeven heeft door zichzelf te laten ombouwen tot vrouw.

* Chef: De kok van de school, waar de jongens altijd heengaan voor goeie raad, ingesproken door RnB artiest Isaac Hayes, die sinds seizoen 10 niet meer meedoet na de veelbesproken Scientology aflevering.

* Officer Barbrady: De wijkagent van South Park, ondanks zijn goeie bedoelingen snapt hij er meestal niet veel van, misschien wel een van de domste politieagenten ter wereld. Vroeger mishandelt door zijn Oom.

* Towelie: Een handdoek die altijd zin heeft in een blowtje en altijd gerant staat voor komische gebeurtenissen

* Randy Marsh: De vader van Stan, ondanks het feit dat hij geoloog is is hij 1 van de domste en grappigste personages uit de serie, vooral door zijn overdreven reacties op alles ("OH MY GOD!")

* Mrs. Cartman: Cartmans moeder (of vader), die ooit op de cover van "Crack Whore Magezine" stond, ze is heel makkelijk te manipuleren door Cartman en maakt de beste koekjes van south park

* Terrance & Phillip: Twee sterren uit Canada die de jongens favoriete tv-show maken, hun humor bestaat vooral uit Scheet-grappen en homo dingen.

* Wendy Testaburger, de grote liefde van Stan. Elk jaar wint ze de Halloween-contest met haar Chewbacca mask. Tevens gaat het gerucht dat ze achter de liquidatie van Ms. Ellen zit.

Recente afleveringen die uitgekomen zijn:


1106 - D-Yikes!
Ms. Garrison gets dumped again and she takes it out on the fourth grade class.



1107 - The Night of the Living Homeless
Increasing numbers of homeless are eating, sleeping and asking for change all over South Park. The boys are working to solve the homeless problem once and for all.



Hier verder!

(OP door Agiath)

De OP is hier te vinden

[ Bericht 4% gewijzigd door slindenau op 06-05-2007 20:59:02 ]
pi_49075154
Nog een tijdje wachten voor de nieuwe eps
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  zondag 6 mei 2007 @ 20:38:56 #3
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_49075374
Verander nou eens Stan's pa zijn naam naar Marsh, het is echt al heel lang verkeerd in deze reeks

[edit] Heb het zelf in de Wiki maar even aangepast.
pi_49075577
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:38 schreef Xurk het volgende:
Verander nou eens Stan's pa zijn naam naar Marsh, het is echt al heel lang verkeerd in deze reeks

[edit] Heb het zelf in de Wiki maar even aangepast.
is me nog nooit opgevallen
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_49075888
150 Days 7 Hours 13 Minutes



Ik ga mezelf invriezen
pi_49076772
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:38 schreef Xurk het volgende:
Verander nou eens Stan's pa zijn naam naar Marsh, het is echt al heel lang verkeerd in deze reeks

[edit] Heb het zelf in de Wiki maar even aangepast.
Ik heb het ook maar van de Wiki overgenomen. Die stond vol met fouten .
pi_49077210
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:47 schreef RacerDKB het volgende:
150 Days 7 Hours 13 Minutes



Ik ga mezelf invriezen
Zolang nog
pi_49078184
Ja, die Matt en Trey zijn echt lamzakken hoor .
pi_49078251
lang wachten
  zondag 6 mei 2007 @ 21:46:43 #10
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_49079376
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:23 schreef slindenau het volgende:
Ja, die Matt en Trey zijn echt lamzakken hoor .
Schandalig inderdaad hoe ze zich kunnen beperken tot 14 afleveringen per jaar, die ieder anderhalve week tijd vergen om te maken, en dan miljoenen opstrijken en de rest van het jaar relaxen / zich bezig houden met andere zaken!

Maar, geef ze eens ongelijk
pi_49080974
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:47 schreef RacerDKB het volgende:
150 Days 7 Hours 13 Minutes



Ik ga mezelf invriezen
Het is dat ik al een Wii heb
pi_49086404
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:47 schreef RacerDKB het volgende:
150 Days 7 Hours 13 Minutes



Ik ga mezelf invriezen
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_49090237
Southpark Gisteren weer de T&F Trailer aflevering Blijft een leuke epi
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_49095808
quote:
Op maandag 7 mei 2007 08:54 schreef RaymanNL het volgende:
Southpark Gisteren weer de T&F Trailer aflevering Blijft een leuke epi
Die heb ik gisteren maar overgeslagen. Vier keer in één week die aflevering werd me iets te veel.
  maandag 7 mei 2007 @ 15:59:33 #15
153768 Huppelei
Revolution
pi_49104181
En ook weer die aflevering over Aspen..
pi_49108817
hoe kan ik nou het best beginnen aan deze serie alles op volgorde kijken of hoe zit dat?
pi_49109432
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:54 schreef sexylexy het volgende:
hoe kan ik nou het best beginnen aan deze serie alles op volgorde kijken of hoe zit dat?
ja, het meeste kan wel los van elkaar bekeken worden maar van 1 t/m 11 in volgorde is het leukst
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_49110059
De ontwikkeling volgen door bij 1 te beginnen is wel het leukste, maar het zijn opzich allemaal losse afleveringen zonder al te veel continuiteit tussen afleveringen.
  maandag 7 mei 2007 @ 19:17:36 #19
153768 Huppelei
Revolution
pi_49112064
Bebe's Boobs Destroy Society is trouwens ook wel meesterlijk.
Dat begin dat Cartman The Silence Of The Lambs nadoet.
pi_49112771
kga strax seizoen 3 bekijken
  maandag 7 mei 2007 @ 23:11:30 #21
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_49124019
quote:
Op maandag 7 mei 2007 19:17 schreef Huppelei het volgende:
Bebe's Boobs Destroy Society is trouwens ook wel meesterlijk.
Dat begin dat Cartman The Silence Of The Lambs nadoet.
Heheh ja die is echt sterk.

Ik heb heel lang geen South Park gekeken en ben me nu aan het terugwerken door de seizoenen. Ben net begonnen met seizoen vijf en Scott Tenorman must Die is echt uber Cartman is nog net lekker dom maar toch extreem ziek in zijn hoofd. Echt vet
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  maandag 7 mei 2007 @ 23:30:21 #22
168768 Uncle-Quilly
I represent the O-O-O-O.G.
pi_49125081
Child Abduction is Not Funny, geniale aflevering ook!

Mr. Kim: "How come everytime us Chinese try to build a wall, those goddamn Mongolians come and tear it down!" Sowieso is Mr. Kim geweldig met zijn "Shitty wok"

Stan: "Jesus Christ, our parents did some pretty stupid things before..but JESUS CHRIST!!"

Wel heel erg k*t dat het zolang duurt voordat er weer een nieuwe aflevering komt, maar ik kan ze allemaal nog wel een keer kijken voordat het gaat vervelen dus ik red het wachten wel.
Just because no one can understand how you speak, don't necessarily mean that what you be sayin' is deep.
  maandag 7 mei 2007 @ 23:48:37 #23
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_49126023
quote:
Op maandag 7 mei 2007 23:30 schreef Uncle-Quilly het volgende:
Child Abduction is Not Funny, geniale aflevering ook!

Mr. Kim: "How come everytime us Chinese try to build a wall, those goddamn Mongolians come and tear it down!" Sowieso is Mr. Kim geweldig met zijn "Shitty wok"

Stan: "Jesus Christ, our parents did some pretty stupid things before..but JESUS CHRIST!!"

Wel heel erg k*t dat het zolang duurt voordat er weer een nieuwe aflevering komt, maar ik kan ze allemaal nog wel een keer kijken voordat het gaat vervelen dus ik red het wachten wel.
Ik ging inderdaad he-le-maal stuk bij die aflevering.

"People, I know this is a problem, but yelling "Rabble rabble!" isn't going to help!"
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_49146186
Vanaf volgende week vrijdag is Southpark ook te zien bij Veronica om 18.25. Aflevering: Cartman gets an Anal Probe. Dus Veronica gaat het gewoon van het begin uitzenden. . Altijd leuk, nog meer Southpark op tv.

Met daarna altijd twee afleveringen van The Simpsons.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:46:06 #25
153768 Huppelei
Revolution
pi_49151771
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:37 schreef Guerra het volgende:
Vanaf volgende week vrijdag is Southpark ook te zien bij Veronica om 18.25. Aflevering: Cartman gets an Anal Probe. Dus Veronica gaat het gewoon van het begin uitzenden. . Altijd leuk, nog meer Southpark op tv.

Met daarna altijd twee afleveringen van The Simpsons.
Heil Veronica!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')