abonnement Unibet Coolblue
pi_49046097
Songfestival moet volgens NOS hipper en eigentijdser
Volgens kenner Cornald Maas doet Nederland dit jaar met het meest traditionele Songfestivalliedje mee van alle 42 inzendingen. Dat het jaarlijkse liedjesfestijn in ons land veelal als oubollig wordt gezien is dan ook iets wat moet veranderen, vindt NOS directeur Gerard Dielessen. “Het Eurovisie Songfestival kent een heel lange traditie en misschien dat het daardoor wat oubollig overkomt. Ik vind het voor de EBU, als organisator, de uitdaging om ook van de traditionele landen die, zeg maar oubolligheid, weg te nemen.”

complete interview met Gerard Dielessen staat op

[ Bericht 6% gewijzigd door Janetje op 10-05-2007 23:12:10 ]
pi_49046112
Roepen ze niet al 20 jaar dat het hipper moet?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_49046456
Dielessen vindt Edsilia ook eigentijds, maar het liedje is zo stereotiep, dat het absoluut niet eigentijds is. Daarnaast is het in een sonore toonsoort, waardoor het maar niet wil sprankelen. Helaas.
Toch denk ik dat als mensen haar zullen zien, ze uiteindelijk veel goed zal maken. Ik reken op een finaleplek, maar het zal moeilijk worden...
pi_49047071
doe mij maar weer een paar Lordi acts
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  Moderator zaterdag 5 mei 2007 @ 21:59:49 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_49047785
Van mij hoeft het niet "hipper", juist het tegenovergestelde, iedereen weer in zijn eigen taal, minder deelnemers en een echt orkest en geen geluidsband. De liedejs mogen wel wat hipper ja, je pikt de "echte" songfestivalnummers er altijd zo uit.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_49047860
het mag van mij stuken hipper, maar dan inderdaad zonder die vreselijke muziekbanden! Live zingen, live performen, daar aat het om, zonder al die poespas
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 mei 2007 @ 22:27:01 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_49048513
Het is een Musicalliedje. Nederland is het enige land dat dat genre uit de jaren 50 nog serieus neemt.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_49048812
Zwitserland is meer een musicalliedje dan dat van Edsilia, vind ik
pi_49058364
Nederland stuurt helaas nog steeds liedjes die iedereen wel aardig vindt, wat in de tijd van de vakjury's goed werkte, met van iedereen wel wat punten. Met de televoting kiest iedereen echter alleen zijn topfavorieten.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 mei 2007 @ 19:09:29 #10
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_49071349
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:28 schreef Fred_B het volgende:
Nederland stuurt helaas nog steeds liedjes die iedereen wel aardig vindt, wat in de tijd van de vakjury's goed werkte, met van iedereen wel wat punten. Met de televoting kiest iedereen echter alleen zijn buurlanden.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_49071520
Ze moeten juist níet hipper willen zijn. TMF en MTV met bijna alleen maar Engelstalige liedjes (inclusief flink wat zooi) kan ik 24 uur per dag al zien.

Doe mij maar een songfestival waarbij in de eigen taal van het land gezongen moet worden. Waarbij de muziek niet uit blik komt. En waarbij niet de meest idiote act (Lordi, Dana International, Ruslana) wint. Ook graag minder invloed vanuit het 'publiek'. Vriendjespolitiek is zo passé En alsjeblieft minder deelnemers.

Voer dat in en ik zal overwegen weer eens te kijken
pi_49084572
Ik wil de vakjury weer terug...laatste land dat een vakjury gebruikte was Rusland (door televote problemen) en uiteraard kreeg NL toen 10 punten
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 6 mei 2007 @ 23:52:26 #13
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_49084970
quote:
Op zondag 6 mei 2007 19:12 schreef ChrisJX het volgende:
En waarbij niet de meest idiote act (Lordi, Dana International, Ruslana) wint.
Dat waren alle drie hele aardige nummers.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  maandag 7 mei 2007 @ 01:51:43 #14
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_49087877
Cornald Maas laten aftaaien natuurlijk! We hebben iemand nodig die een opvallende act Europa instuurt, geen brave uptempo- of meezingliedjes.
  maandag 7 mei 2007 @ 02:43:57 #15
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_49088553
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 22:27 schreef tong80 het volgende:
Het is een Musicalliedje. Nederland is het enige land dat dat genre uit de jaren 50 nog serieus neemt.

Haha ja vreselijk, al die musicals waar je mee dood wordt gegooid en ohjeeeee koop NU kaarten, want in januari 2009 stoppen we er al mee... whoeaaah.

Maar de analyse is wel juist, hordes andere landen hebben altijd feilloos door wat de tijdsgeest is, en wat er dan positief van je wordt gevraagd om te scoren. Alleen is het hier te vaak ouderwets en te traditioneel 13 in een dozijn, zeker qua melodie (het allerbelangrijkst), maar ook qua artiest.
pi_49132122
Cornald Maas is niet de kwaaie pier... de behoudende lieden bij de NOS en Conamus, die moeten eens goed nadenken wat ze willen...
  Trouwste user 2022 dinsdag 8 mei 2007 @ 19:27:23 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_49155651
Ik ben ook fan van Cornald.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_49156665
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 20:58 schreef highlow het volgende:
Songfestival moet volgens NOS hipper en eigentijdser
Volgens kenner Cornald Maas doet Nederland dit jaar met het meest traditionele Songfestivalliedje mee van alle 42 inzendingen. Dat het jaarlijkse liedjesfestijn in ons land veelal als oubollig wordt gezien is dan ook iets wat moet veranderen, vindt NOS directeur Gerard Dielessen. “Het Eurovisie Songfestival kent een heel lange traditie en misschien dat het daardoor wat oubollig overkomt. Ik vind het voor de EBU, als organisator, de uitdaging om ook van de traditionele landen die, zeg maar oubolligheid, weg te nemen.”

complete interview met Gerard Dielessen staat op http://highlow.nl/CMS/index.php?option=content&task=view&id=570&Itemid=2
Het zal tijd worden dat we eens hip gaan worden hier, maar met traditionele figuren als Cornald Maas en Paul de Leeuw zie ik het niet gebeuren, hoe cool ik Paul ook vind....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:15:19 #19
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_49157662
quote:
Op zondag 6 mei 2007 19:12 schreef ChrisJX het volgende:
En waarbij niet de meest idiote act (Ruslana) wint.
Ruslana was een catchy liedje met goede act.
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_49157769
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:15 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]

Ruslana was een catchy liedje met goede act.
precies, en dat zelfde gold voor Turkije in 2003, Griekenland 2005 en Lordi vorig jaar... goeie liedjes met leuke act....

Maar als je nu bijvoorbeeld naar Oekraine van dit jaar kijkt, dat is geen liedje meer Het zou een schande zijn als dat zou winnen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:19:47 #21
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_49157834
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:18 schreef TheVulture het volgende:

[..]

precies, en dat zelfde gold voor Turkije in 2003, Griekenland 2005 en Lordi vorig jaar... goeie liedjes met leuke act....

Maar als je nu bijvoorbeeld naar Oekraine van dit jaar kijkt, dat is geen liedje meer Het zou een schande zijn als dat zou winnen
[zoekt Oekraine ff op bij de CD van dit jaar]
Oh nee, opzouten er mee!

Een van de beste voorbeelden qua Nationaal Songfestival is toch wel Belgie.
Gaaf decor, heel veel (beroemde) deelnemers, goede liedjes..
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_49158102
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:19 schreef CrazyDutchPunk het volgende:


Een van de beste voorbeelden qua Nationaal Songfestival is toch wel Belgie.
Gaaf decor, heel veel (beroemde) deelnemers, goede liedjes..
Ja maar die gaan ook elk jaar af, tenminste als de VTR de inzending stuurt... al hadden Sergio, Xandee en Kate R. wel veel beter verdient
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:28:42 #23
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_49158182
Xandee
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_49158217
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:28 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Xandee
Ja dat was echt een erg coole inzending....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:55:52 #25
148174 Kantar
TV junkie.
pi_49162104
Ik denk dat ze in plaats van te roepen dat het allemaal hipper en eigentijdser moet maar even wat professionals inschakelen die een verdomd goede inzending schrijven voor volgend jaar. Ik denk namelijk dat de enige manier waarop het songfestival z'n truttige imago in Nederland kwijt raakt door een overwinning (of desnoods een nipte 2e plek) zal zijn.
Meest concrete voorbeeld hierbij is toch wel Turkije dat tot 2002 geen enkele interesse in het songfestival toonde, waarop de Turkse omroep TRT besloot om het jaar daarop geen nationale finale meer te organiseren (kostte te veel en was een beetje onnodig als er toch geen hond zou kijken) maar om intern 1 van de grootste Turkse zangeressen te strikken. Vanaf 2003 - het jaar dat Turkije won - ''leeft'' het festival daar weer en hebben mensen er echt weer interesse in.

Kortom, zoek de creme de la creme van de Nederlandse muziekbusiness ('t zal wat kosten maar uiteindelijk maakt dat niet uit denk ik ) en laat ze een geweldig liedje schrijven voor een zanger/zangeres die heeft bewezen goed te kunnen zingen onder druk.



[ Bericht 1% gewijzigd door Kantar op 08-05-2007 23:44:02 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')